abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165176725
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:34 schreef namliam het volgende:

Over mijn betaalrekening gesproken, deze mist nog een bijschrijving van KOM
Vanochtend van Pim gehoord dat deze aanstaande dinsdag door de ondernemer naar KoM wordt overgemaakt. Waarom pas dinsdag weet ik niet. Ondernemer zit nu in Braziie,daar hebben ze volgens mij ook internet. :{
  donderdag 8 september 2016 @ 16:40:42 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165176754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:34 schreef namliam het volgende:
[...]
Over mijn betaalrekening gesproken, deze mist nog een bijschrijving van KOM
Zijn de drie dagen al om? Ja, die mis ik ook. En deze is ook niet voor 't eerst wat later met betalen.
pi_165176775
Garagebox,

Als je ziet wat er nu staat, zie google, heb je niet veel geld nodig voor het slopen. Het pleurt nu al bijna in elkaar. Ik weet niet zit hoe het zit met 'schone grond' etc. Vervuiling van de grond is goed mogelijk na bijna 50jaar.

Maar het worden prefab boxen welke natuurlijk, toch een 2e hands waarde hebben als het na 10 jaar stopt. Geen wonderwaarde natuurlijk. Het geld zal toch verdient moeten worden in de 10 jaar.

Blijft de vraag, 15x stel ¤ 200 per mnd voor een box = ¤ 3000 per mnd -/- aflossing en rente per mnd , zeg ¤ 2500. Dan gaat het geld motortje pas echt lopen na aflossing van de lening. Dus na 6 jaar, en resteert dan nog maar 4 jaar.

Waarom geen eigen reserves/cash er in, welke nu op de bank ook niet renderen.
Of is er geen of te weinig liquiditeit aanwezig om deze deels in dit project te stoppen.
pi_165176909
GARAGE BOXEN GVE ; project is vol ; niet meegedaan, SUCCES, Normaal ben ik wel voor vastgoed maar in dit geval, te weinig structuur en professionele aanpak.
pi_165177462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zijn de drie dagen al om? Ja, die mis ik ook. En deze is ook niet voor 't eerst wat later met betalen.
Die is bij mij inmiddels binnen...
pi_165177733
Ik mis er nog 3 bij Kom 1 die hiervoor is benoemd. Verder nog 1 waarbij de betalingen soms op zich laten wachten of eem maandje overslaat.
Verder nog 1 die in de laatste 5 maanden zit dan is die afgelost alleen die is de laatste maanden nogal eens te laat.

Maar goed morgen zijn het pas 3 dagen. Dus dan pas echt klagen.
pi_165179842
Ben wel benieuwd wat voor garageboxen hij gaat zetten.

In de vergunning staat dat het prefab garages zijn die gehuurd worden.

op gve staat niet hoe groot ze worden, op internet kan ik 15 nieuwe geplaatst met fundering kopen voor een ton

http://www.sbnbouw.nl/nl/(...)itvoering/c111_p229/

Probeer er nu niet meer naar te kijken, zit er zelf niet in, kan ook niet want is particuliere lener.
Als ik er in zat zou ik wel even aan gve vragen

-gaat hij ze huren
- gaat hij ze kopen
pi_165180554
Waarom zouden alle garages evenveel moeten kosten?
Pecunia non olet
pi_165180959
Ze zullen niet allemaal even veel kosten, grotere zijn ook duurder.
ging mij er om dat funder denkt dat over paar maanden daar voor 260 K aan boxen staat die in eigendom van de lener is.
en dan achteraf blijkt dat hij ze gehuurd heeft zoals hij volgens de vergunning moet/doet.
pi_165181133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:39 schreef iw84t het volgende:

[..]

Vanochtend van Pim gehoord dat deze aanstaande dinsdag door de ondernemer naar KoM wordt overgemaakt. Waarom pas dinsdag weet ik niet. Ondernemer zit nu in Braziie,daar hebben ze volgens mij ook internet. :{
Blijkbaar geen automatische incasso? Dat kun je toch gewoon eisen als KOM?
pi_165181726
GARAGE BOXEN

zie www.berekenhet.nl annuīteiten 60mnd 160k 7% is maandelijkse annuīteit van ¤ 3140 vervolgens 15x garageboxen met in mijn ogen max huur ¤ 200 - ¤ 250 is hooguit ¤ 3300 - ¤ 3400, nog niet echt leegstand ingecalculeerd.

Waarom geen eigen geld / werkkapitaal erin , al is het maar deels, zeg 50% , dan genereer je een cash flow, het opbouwen van reserves bij het Duitse onroerend goed, is leuk, maar het deels in de garages stoppen bespaart 7% rente per jaar en dat op 160k is 10k - 11k.

Waarschijnlijk dus geen werkkapitaal substantieel, en het in de BRD houden van reserves, (fiscus) ? De eerste jaren brengt het dus bijna niets enkel de laatste 4 met evt uitzicht op voortzetting. Bietje raar...
pi_165182738
Ed, als je eenmaal.geinvesteerd,heb kun je,er toch meer uit dus alle informatie is,overbodig totdat er betalingsproblemen komen, dan is het zaak om samen goed te bepalen/ informeren hoe het geld terug komt. Of je moet tussentijds kunnen uitstappen op basis van de updates (wat bij symbid nog steeds niet kan). Verder 100% mee eens dat de informatie,en screening vaak waardeloos is maar dat komt waarschijnlijk omdat de platforms anders te weinig projecten hebben. Verder vind ik de 10% participatie van knab wel sterk omdat het dan ook eigenbrlang is en de vergoedingsstructuiur van collin ook, een meer constante cashflow voor het collin waardoor het minder kritiek wordt om nieuwe projecten binnen te halen en hopelijk een betere screening vooraf. Al je een nieuw platform kan maken met al deze elementen ben ik je investeerder.
pi_165183429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:27 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Er zou vandaag of morgen een bericht uitgaan
Kon je al iets uit de reactie opmaken?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165184497
Iedereen die gereageerd heeft op mij vragen, dank daarvoor.
Zitten een paar interessante reacties tussen.
Mocht het hele project doorgang vinden en ik meer over kan vertellen, zal ik het hier zeker doen. Niet om reclame te maken maar omdat ik enige scepsis meende te zien bij een enkeling.

Ik ga weer in lurkstand hier :W
pi_165193435
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kon je al iets uit de reactie opmaken?
Faillissement was bekend. Overgedragen aan gerechtsdeurwaarder...
pi_165193707
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:53 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Daar heb je dan niks meer aan GvE!
pi_165193838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:28 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Daar heb je dan niks meer aan GvE!
Zou dit niet ook een preventieve maatregel kunnen zijn. Direct naar de deurwaarder, omdat de initiële aanvrager failliet is. Daardoor loop je de boot niet mis bij volgende rechtzaken etc, omdat je wel op tijd was met het melden als schuldeiser. Maar in de tussentijd kan de BV die erboven hangt nog wel altijd aflossen?
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:18:44 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165195524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:53 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Pfff afwachten maar weer, het probleem is wel dat een default er altijd meteen zo inhakt.

Ik heb nu totaal aan rente ontvangen van GVE 2600,- maar ben aan de andere kant ook 1310,- kwijt aan defaults (deel er van zou wel met de jaren terug moeten komen en een ander deel is nog niets van bekend). Ik heb ook niet echt een idee wat ik nu aan rendement haal maar denk niet dat ik iets mee opschiet als ik het zo bekijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165196018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb ook niet echt een idee wat ik nu aan rendement haal maar denk niet dat ik iets mee opschiet als ik het zo bekijk.
Ik heb dat idee bij een groot aantal Nederlandse crowdfundingsites.

Hier een verhaal uit Engeland, waar Funding Circle besloot critischer te worden op de aangeboden leningen, omdat investeerders geen rendement haalden door te veel defaults.
http://uk.businessinsider(...)nce-2016-9?r=US&IR=T
pi_165196023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:14 schreef peterc het volgende:
GARAGE BOXEN

zie www.berekenhet.nl annuīteiten 60mnd 160k 7% is maandelijkse annuīteit van ¤ 3140 vervolgens 15x garageboxen met in mijn ogen max huur ¤ 200 - ¤ 250 is hooguit ¤ 3300 - ¤ 3400, nog niet echt leegstand ingecalculeerd.

Waarom geen eigen geld / werkkapitaal erin , al is het maar deels, zeg 50% , dan genereer je een cash flow, het opbouwen van reserves bij het Duitse onroerend goed, is leuk, maar het deels in de garages stoppen bespaart 7% rente per jaar en dat op 160k is 10k - 11k.

Waarschijnlijk dus geen werkkapitaal substantieel, en het in de BRD houden van reserves, (fiscus) ? De eerste jaren brengt het dus bijna niets enkel de laatste 4 met evt uitzicht op voortzetting. Bietje raar...
In jouw situatie zou ik het ook zo doen hoor, 5 jaar quite spelen en in de 5 jaar erop je winst pakken ^O^ En bij verlening nog wat langer.

alleen vraag ik me af of de ingeschatte verhuuropbrengsten niet wat lager liggen.

http://www.marktplaats.nl(...)20huur&categoryId=58
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_165196344
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Pfff afwachten maar weer, het probleem is wel dat een default er altijd meteen zo inhakt.

Ik heb nu totaal aan rente ontvangen van GVE 2600,- maar ben aan de andere kant ook 1310,- kwijt aan defaults
Heb ontvangen of ga ontvangen, belangrijk en groot verschil. Immers een default komt eerder aan het licht dan een succesvol project, zo heb ik ontvangen 200 euro en zal ik ontvangen een totaal van 625 euro.
Nu een paar defaults van totaal 300 euro lijkt vervelend (tegen die 200 euro) maar t.o.v. het total van 625 euro valt het mee en dan hoop ik ook nog een deel van die 300 euro over ooit terug te krijgen.

Gezien mijn bedragen, maar ik ben nog maar een rookie vergeleken met jou volgens mij, zal je vermoedelijk wel het totaal bedoelen, maar zelfs dan ben je 50% van je rendement kwijt waarvan je hopelijk ooit nog een deel terug krijgt. Houd je toch nog een netto rendement over van 3% o.i.d. wat toch dik en dik de bank overtreft?

Eerst even afkloppen, ik heb voorlopig als groentje nog de mazzel nog nooit met een default te maken hebben gehad... aan de andere kant mijn eerste projecten beginnen nu zo een beetje in de gevaren zone te komen (1,5 tot 2 jaar) dus het valt maar te bezien dat die mazzel blijft duren.... Nog een keer afkloppen.
pi_165196450
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:45 schreef Benger het volgende:

[..]
Hier een verhaal uit Engeland, waar Funding Circle besloot critischer te worden op de aangeboden leningen, omdat investeerders geen rendement haalden door te veel defaults.
http://uk.businessinsider(...)nce-2016-9?r=US&IR=T
pfff, ik zeg dat al een tijdje. Er worden veel teveel echte junkleningen langs deze weg bij particulieren gestald. Met dus veel te lage risicovergoedingen. Na o.a. de wijnboer/belts-verhalen hier heb ik het vermoeden dat grotere partijen deze geldbron bewust aan het aanboren zijn... Ik houd het grotendeels voor gezien, alleen kleinschalige of particuliere projecten wil ik nog wel naar kijken

ff voor de context: de eerste 2,5 jaar had ik geen enkele default ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door ZeKraut op 09-09-2016 11:16:36 ]
pi_165196467
Nu bij Collin een modelabel. Ik laat 'em lekker gaan.
pi_165196519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:09 schreef tiara1977 het volgende:
Nu bij Collin een modelabel. Ik laat 'em lekker gaan.
Bij kleding haak ik meteen af, daarnaast ook nog eens een verhoogd risico door Collin op het project geplakt.
pi_165196522
http://www.goudenstier.nl/categorieen/
Er zijn 5 crowdfundingplatforms genomineerd voor een gouden stier (wat dat ook moge zijn):
- Collin
- GvE
- HCN
- KOM
- Symbid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')