abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165102822
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:53 schreef tudorme het volgende:

[..]

Top, bedankt! Een Raspberry Pi onder Linux met Kodi is hier ook in gebruik als mediacenter. Niks moeilijks aan.

Al heeft TS al een Apple laptop en ruim budget, dan is een Apple TV streamer wel de meest relaxte oplossing en nog steeds een koopje voor die ¤79. Een van de weinige voordelige producten van Apple. ;)
Ik heb inmiddels op marktplaats een apple tv gekocht, moet hem alleen nog binnen krijgen! Nu moet ik dus enkel nog een hdmi kabel en een scherm aanschaffen?
Iemand tips wat voor scherm te kopen, en wel of niet tweedehands?

Bedankt voor de vele reacties overigens!
pi_165103167
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:42 schreef annec het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels op marktplaats een apple tv gekocht, moet hem alleen nog binnen krijgen! Nu moet ik dus enkel nog een hdmi kabel en een scherm aanschaffen?

Bedankt voor de vele reacties overigens!
wat is je budget en hoe ver zit je van het scherm
:]
pi_165104305
Ik zit 2 a 2.5 meter van het scherm.
Budget rond de 100 euro? Weet het niet zo goed eigenlijk
pi_165105242
Ik zit net op internet te kijken naar tv's. De goedkoopste smart tv is rond de 170 euro. Maar al koop ik een smart tv heb ik die apple tv niet eens nodig toch?
  maandag 5 september 2016 @ 16:17:57 #55
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_165105476
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:04 schreef annec het volgende:
Ik zit net op internet te kijken naar tv's. De goedkoopste smart tv is rond de 170 euro. Maar al koop ik een smart tv heb ik die apple tv niet eens nodig toch?
Ligt eraan of er voor die smart tv een netflix app beschikbaar is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_165106864
Je hebt genoeg aan een domme televisie, al het slimme al zit in je Apple TV. :)
Heb je een Apple TV vanaf de derde generatie dan heb je ook Full HD resolutie.

Vanaf die kijkafstand is 40" formaat prima. Sony, Samsung, LG, Panasonic, Toshiba, Philips: ik zou in die aflopende volgorde naar de beste deal kijken die je maar kunt vinden.
pi_165107583
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:21 schreef tudorme het volgende:

Vanaf die kijkafstand is 40" formaat prima. Sony, Samsung, LG, Panasonic, Toshiba, Philips: ik zou in die aflopende volgorde naar de beste deal kijken die je maar kunt vinden.
Super, dankjewel! Hier heb ik wat aan!
pi_165115869
quote:
Nu moet ik dus enkel nog een hdmi kabel
Als er geen hdmi kabel bij je tv standaard zit dan kun je het beste ééntje bij de Action halen. Alhoewel de kleur van de kabel je misschien niet zal bevallen, is de kabel goed en goedkoop. Het is een digitaal signaal, dus geef niet te veel geld uit aan een hdmi kabel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr_Belvedere op 05-09-2016 22:25:22 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_165116644
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:21 schreef tudorme het volgende:

Eens, groter zou ik afraden, daar wordt het alleen maar minder goed van. Een groter scherm is leuk als je wat verder zit of als de resolutie veel hoger is (>=4k).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165117018
quote:
Nu moet ik dus enkel nog een hdmi kabel en een scherm aanschaffen?
Een simpele kabel bij een winkel zoals MeediaMarkt (een bewuste spelfout om link te voorkomen ;)) volstaat, zolang de kabel niet langer dan X meter is (X groter dan een paar) werkt het goed voor HD. Zo'n kabel vezendt een hoge spanning als er een 1 is en een lage spanning als er een 0 is, hoe langer de kabel hoe meer de spanning verandert, zolang de spanning niet teveel verandert wordt het correct geīnterpreteerd als een 1 of 0.
Hoe de kabels bij Acttion zijn weet ik niet, ik heb geen idee waar die kabels precies vandaan komen. Het zou me niet verbazen als ze prima geschikt hiervoor zijn maar ik kan er niets over zeggen, mensen die het gebruikt hebben weten het. Het leuke van digitale signaaloverdracht is dat het ofwel perfect werkt ofwel helemaal slecht is, je hebt niet van die toestanden dat het nog te doen is maar dat je flink wat ruis hebt.

quote:
Wat jij wil. Het is maar net hoeveel ze ervoor vragen, wat de staat is van het scherm (dode pixels) en wat de nieuwprijs was. Vanzelfsprekend wel even goed het scherm keuren.
Hoe ouder het is hoe groter de kans is dat je defecten krijgt, anderzijds zou het misschien juist wel weer een positief teken kunnen zijn als het bijv. een jaar oud is en er nog geen defecten zijn. Defecten bij hardware komen typisch of kort na de aanschaf aan het licht (productiefouten die niet zijn opgemerkt, brute pech met de kwaliteit) of juist op het moment dat het heel erg oud wordt.
#NoDAPL
pi_165172358
Heb een tv scherm gekocht, de apple tv is binnen, nu nog even een hdmi kabel aanschaffen, en dan vanavond eens kijken of het werkt.
Bedankt voor alle hulp zeg!
pi_165172519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:02 schreef annec het volgende:
Heb een tv scherm gekocht, de apple tv is binnen, nu nog even een hdmi kabel aanschaffen, en dan vanavond eens kijken of het werkt.
Bedankt voor alle hulp zeg!
Breng de Apple TV terug, dood zonde. Chromecast is een veel betere optie.

- netflix, YouTube of plex starten vanaf ieder device;
- veel goedkoper;
- als je iets wil zoeken op YouTube of netflix, dan zit je niet te kutten met de afstand om iets te zoeken. Via chromecast op je laptop,telefoon intypen wat je zoekt n casten.
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:52:22 #63
230788 n8n
Pragmatisch
pi_165196156
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:11 schreef Regenbui het volgende:

[..]

- veel goedkoper;
- als je iets wil zoeken op YouTube of netflix, dan zit je niet te kutten met de afstand om iets te zoeken. Via chromecast op je laptop,telefoon intypen wat je zoekt n casten.
Ligt net aan je andere hardware, ik heb een Mac en iPhone en een chromecast komt in geen enkel opzicht in de buurt van de Apple tv. Je kan alles streamen vanaf elk apparaat, en je telefoon is mede als afstandsbediening te gebruiken. Je kan daarnaast alles vanuit elke applicatie naar de tv gooien, de tv als extern scherm gebruiken, je hebt toegang tot je iCloud/iTunes.

Chromecast can casten, verder moet alles via een omweg ipv een knop die OS-breed werkt. Ongetwijfeld is dit verhaal anders wanneer je een Android hebt.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_165199866
quote:

[..]

- veel goedkoper;
Tja, dat heb ik ook al geadviseerd. Sommige mensen betalen alleen liever veel meer als ze het woord Apple horen vallen.
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:32:50 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_165206185
quote:

- veel goedkoper;
Het enige steekhoudende argument is 'goedkoper', want dat hele casten doet de appletv ook net zo goed via airplay.

Voor de rest van de tijd is voor mij de keus tussen een dedicated afstandsbediening of gekut op een telefoon die ik de hele tijd moet locken/unlocken/app starten om een filmpje te pauzeren als ik ff wil zeiken niet zo moeilijk.

Ik heb beide apparaten aan m'n tv hangen maar gebruik in de praktijk de chomecast maar zelden omdat de appletv alles doet wat de chromecast kan en meer.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:34:41 #66
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_165206237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:21 schreef DaggerOne het volgende:
Tja, dat heb ik ook al geadviseerd. Sommige mensen betalen alleen liever veel meer als ze het woord Apple horen vallen.
Val je mensen die aan het shoppen zijn in merkwinkels ook lastig met de mededeling dat het bij de primark goedkoper is?
Ik ga naar huis.
pi_165207615
Niet aan mij gericht maar ik wil wel even reageren aangezien ik zijn sentiment deel. ;)
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Val je mensen die aan het shoppen zijn in merkwinkels ook lastig met de mededeling dat het bij de primark goedkoper is?
1. Dit is een valse vergelijking aangezien Primark niet per se dezelfde kwaliteit biedt, dat gezegd hebbende leveren veel AAA-kledingmerken, zoals ik ze nu maar even noem, ook niet een goede kwaliteit, soms zelfs een slechte kwaliteit. Helaas wordt die kleding zelfs niet op een fatsoenlijke manier gemaakt.

2. Dit is geen Apple-fandraad, iemand vraagt om advies en hij geeft zijn mening dat Apple overpriced is. In het algemeel is Apple inderdaad zwaar overpriced, of dat je naar de telefoontjes, de laptops of de desktops kijkt maakt weinig uit. 200 euro voor 8 GB DDR3 1300 MHz, 500 euro voor een SSD-schijfje, dat is zwaar overpriced. Er zijn uitzonderingen maar 9 op 10 keer is dat zo.
Hij gaat dat waarschijnlijk niet in een merkkledingwinkel roepen maar als iemand elders aan hem vraagt om advies voor goede kleding dan zal hij wellicht aangeven dat zogenaamde merkleding niet per se beter is dan minder bekende merken kleding.

Tenslotte een luchtig triviaatje: raad eens welk bekend modemerk de kleding van de NAZI's ontwierp? Hint: iedereen die dit leest kent dit merk.
#NoDAPL
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:11:40 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165221887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tenslotte een luchtig triviaatje: raad eens welk bekend modemerk de kleding van de NAZI's ontwierp? Hint: iedereen die dit leest kent dit merk.
Zullen we dit soort stemmingsmakerij achterwege laten?

[ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 10-09-2016 17:20:24 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:13:40 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165221917
quote:

[..]

- veel goedkoper;
Heb je zelf ervaring met de Apple TV?
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:14:32 #70
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_165221933
Voordeel van een apple tv is dat je laptop uit kan laten staan, met een chromecast moet je laptop wel aan staan. Tenzij je nog steeds wilt streamen vanaf je laptop, dan moet ook de apple tv aan staan.
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:15:47 #71
65252 Bart
pi_165221950
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:14 schreef Zelus het volgende:
Voordeel van een apple tv is dat je laptop uit kan laten staan, met een chromecast moet je laptop wel aan staan.
Apart, aangezien je niet eens een laptop nodig hebt voor een Chromecast.
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:18:55 #72
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_165222003
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:15 schreef Bart het volgende:

[..]

Apart, aangezien je niet eens een laptop nodig hebt voor een Chromecast.
Niet? Vanaf mijn vaste pc kan ik niet streamen omdat hij geen wifi netwerk ziet (is alleen bekabeld aangesloten)), vanaf mijn chromebook wel, en smartphone. Met de apple tv heb je geen laptop nodig om apple tv te kijken. Met de chromecast is het mij iig niet gelukt om zonder een laptop wat te bekijken.
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:22:31 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165222082
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:18 schreef Zelus het volgende:

[..]

Niet? Vanaf mijn vaste pc kan ik niet streamen omdat hij geen wifi netwerk ziet (is alleen bekabeld aangesloten)), vanaf mijn chromebook wel, en smartphone. Met de apple tv heb je geen laptop nodig om apple tv te kijken. Met de chromecast is het mij iig niet gelukt om zonder een laptop wat te bekijken.
Heb je je Chromecast dan niet verboden met je wifi?

Zojuist test gedaan, browser geopent en film van Netflix gestreamt vanaf mijn laptop naar Netlix en laptop afgesloten: de film speelt gewoon door.

Laptop is ook met een draad verbonden met mijn netwerk, Chromecast via wifi.
pi_165222275
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je zelf ervaring met de Apple TV?
Yes, streamen via airplay kan inderdaad, alleen ben je dan gebonden aan Apple producten. Toen ik een Apple TV had kon ik met 1st Party apps op Android geen airplay gebruiken.

Chromecast kan van ieder apparaat, zolang chrome er maar op kan draaien.

Ook hoef je niet je Tel te unlocken. Gewoon vanaf je lockscreen pauzeren etc, daarnaast reageert chromecast ook op de play, pauze van je tv remote.
pi_165222335
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:53 schreef tudorme het volgende:

[..]

Top, bedankt! Een Raspberry Pi onder Linux met Kodi is hier ook in gebruik als mediacenter. Niks moeilijks aan.

Al heeft TS al een Apple laptop en ruim budget, dan is een Apple TV streamer wel de meest relaxte oplossing en nog steeds een koopje voor die ¤79. Een van de weinige voordelige producten van Apple. ;)
Nog altijd 2*zo duur als een chromecast. ;)
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:29:48 #76
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_165223492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je je Chromecast dan niet verboden met je wifi?

Zojuist test gedaan, browser geopent en film van Netflix gestreamt vanaf mijn laptop naar Netlix en laptop afgesloten: de film speelt gewoon door.

Laptop is ook met een draad verbonden met mijn netwerk, Chromecast via wifi.
Chromecast kan alleen via wifi, apple tv via wifi en utp.
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:42:32 #77
65252 Bart
pi_165223711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:18 schreef Zelus het volgende:

[..]

Niet? Vanaf mijn vaste pc kan ik niet streamen omdat hij geen wifi netwerk ziet (is alleen bekabeld aangesloten)),
Dan zit je netwerk niet goed in elkaar, het medium waarover data verzonden wordt is voor Windows transparant. Een netwerk met glasvezel, coax, UTP, en wifi zal onderling alles kunnen uitwisselen.
quote:
vanaf mijn chromebook wel, en smartphone. Met de apple tv heb je geen laptop nodig om apple tv te kijken. Met de chromecast is het mij iig niet gelukt om zonder een laptop wat te bekijken.
Dan heb je ergens iets niet goed ingesteld.
pi_165225059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zullen we dit soort stemmingsmakerij achterwege laten?
De pot verwijt de ketel...
Wil jij alsjeblieft niet mijn woorden zo erg uit het verband rukken? Jij hebt meer dan de helft van de tekst ertussen uit geknipt en hiermee gedaan alsof dit heel mijn reactie was. Zet er dan op zijn minst even neer dat jij hebt geknipt!
"..." of "- knip -".

Met stemmingsmakerij heeft het weinig te maken. Het is gewoon een leuk triviaatje en een relativering dat een bekend merk niet zaligmakend is. Het antwoord is Hugo Boss, Hugo Boss ontwierp de uniformen van de Nazi. Ik kwam erachter dankzij dit filmpje: Ik deel het dus even aangezien het over merkkleding ging en Hugo Boss een van de bekendste en duurste merken is in de herenmode. Het punt was dat een bekend merk niet per se beter is, op wat voor vlak dan ook. Het is slechts duurder. In dit concrete geval is het zo dat Apple een groter merk is dankzij zeer succesvolle marketing terwijl je veel meer betaalt voor veel minder goede hardware dan bij de concurrenten. In het algemeen. Dat is het punt wat ik maakte. Bekijk het filmpje en ook jij zal vaststellen dat het werkelijk niets met stemmingmakerij te maken heeft. Het is juist heel erg genuanceerd. Het leert ons de les dat mensen gemakkelijk corrumperen - dus dat ook wij dat risico lopen onder de verkeerde omstandigheden - en dat bedrijven amorele constructies zijn, niet goed en niet slecht, ze kijken naar de winstcijfers. Logisch, daarvoor hebben mensen die constructie opgericht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-09-2016 17:06:33 ]
#NoDAPL
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:23:28 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_165228186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is gewoon een leuk triviaatje en een relativering dat een bekend merk niet zaligmakend is.
Trivia, trivia... Gewoon algemene kennis toch?
Ik ga naar huis.
pi_165232584
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2016 14:12 schreef TNA het volgende:

[..]

[..]

True! Een Apple TV werkt ook zelfstandig. Ik vind het zelf prettiger werken dan de ingebouwde functies van televisies.
De meeste nieuwe televisies kunnen prima netflixen, zonder enig probleem en zonder extra dure aanschaffen. Als je meer wil streamen is apple-tv wel handig. Maar voor netflix heeft elke tv inmiddels wel een goede app.
Whatever...
  zondag 11 september 2016 @ 02:00:23 #81
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_165238549
TS je had toch gewoon enkel een smarttv kunnen kopen?
pi_165261455
Ik heb nog een chromecast te koop😀 doe het nu over de ps3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')