Dus daarmee koppel ik mijn laptop aan een groter scherm? Kan het ook draadloos of?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een HDMI kabeltje zou voldoende moeten zijn
En die prik je dan ergens in de muur en dan heb je beeld?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een HDMI kabeltje zou voldoende moeten zijn
Ja, met een chromecast.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:57 schreef annec het volgende:
[..]
Dus daarmee koppel ik mijn laptop aan een groter scherm? Kan het ook draadloos of?
Ik heb een macbook air, geen idee hahaquote:Op vrijdag 2 september 2016 13:59 schreef Fukushima het volgende:
Wat voor laptop heb je? Heeft deze een HDMI of een vga poort?
display port mini gok ik. Dat kan je zo naar hdmi omzetten door een stekkerquote:Op vrijdag 2 september 2016 14:02 schreef annec het volgende:
[..]
Ik heb een macbook air, geen idee haha
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken!quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
tv en een apple tv aanschaffen kan ook![]()
dan kun je ook wellicht makkelijker vanaf je macbook streamen
Als je een Apple TV hebt, hoef je Netflix natuurlijk niet meer vanaf een laptop te streamen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:08 schreef TNA het volgende:
Koop een tv met een Chromecast of een Apple TV (SmartTV werkt klote). Netflix streamt vlekkeloos vanaf je laptop.
Ik heb sinds een week ongeveer een nieuwe sony bravia tv met android tv en werkt tot op heden vrij goed.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:08 schreef TNA het volgende:
Koop een tv met een Chromecast of een Apple TV (SmartTV werkt klote). Netflix streamt vlekkeloos vanaf je laptop.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je een Apple TV hebt, hoef je Netflix natuurlijk niet meer vanaf een laptop te streamen.
True! Een Apple TV werkt ook zelfstandig. Ik vind het zelf prettiger werken dan de ingebouwde functies van televisies.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik heb sinds een week ongeveer een nieuwe sony bravia tv met android tv en werkt tot op heden vrij goed.
er zit ook een netflix en pathé en videoland functie op, dus het kan ook met alleen een tv
Niet het geval op mijn LG. Kan het gewoon via mijn telefoon aantikken en dan neemt mijn tv het over. heerlijk. En ook gewoon direct via de netflix app op de tv geen probleem.quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
tv en een apple tv aanschaffen kan ook![]()
dan kun je ook wellicht makkelijker vanaf je macbook streamen
Niet doen, een Chromecast is een veel betere en goedkopere oplossing. Hiermee blijf je binnen je budget als je er ook nog een mooie tv bij wil.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:08 schreef annec het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken!
Met een Chromecast ook niet, kan gewoon via je telefoon. Klikken en afspelen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je een Apple TV hebt, hoef je Netflix natuurlijk niet meer vanaf een laptop te streamen.
voor 250/300 kan je geen fijne smart-tv halen en als je apple-tv haalt mis je alsnog de tv. Grotere monitor en daar je mac op prakken is de minst dure oplossing. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je de mac niet/minder makkelijk kan gebruiken terwijl je een serie op hebt staan (kan wel maar minder soepel) Zorg er in ieder geval dat de beeldverhouding en de resolutie gelijk zijn met die van je macbook voor het minste gekloot. En dan gaat je geluid nog wel via je macbook overigens.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:32 schreef annec het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Ga eens kijken wat het handigst is voor mij!
Ik heb een budget van 250-300 euro ofzo, (liefst minder, ben studerend, dus niet zo veel geld over) maar als ik iets aan ga schaffen wat goed is, dan heb ik dat er wel voor over.
Dat klopt, maar het ging me er om dat je dan überhaupt niet meer hoeft te streamen vanaf een extern device.quote:Op vrijdag 2 september 2016 15:41 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Met een Chromecast ook niet, kan gewoon via je telefoon. Klikken en afspelen.
Dan nog klopt het niet. Je streamt namelijk helemaal niet direct van je telefoon naar de Chromecast. De content komt via de Google Cloud naar je Chromecast. Via je telefoon geef je dus alleen een seintje wat je op je beeld wil hebben, een soort afstandsbediening dus (en die heb je bij een TV sowieso nodig).quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het ging me er om dat je dan überhaupt niet meer hoeft te streamen vanaf een extern device.
Joh, ook goed. Met een Apple TV heb je helemaal geen extern device te hebben om iets op beeld te krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dan nog klopt het niet. Je streamt namelijk helemaal niet direct van je telefoon naar de Chromecast. De content komt via de Google Cloud naar je Chromecast. Via je telefoon geef je dus alleen een seintje wat je op je beeld wil hebben, een soort afstandsbediening dus (en die heb je bij een TV sowieso nodig).
Of je nou met je telefoon of afstandsbediening iets aanklikt. What does it matter? Het zijn beide externe devices.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Joh, ook goed. Met een Apple TV heb je helemaal geen extern device te hebben om iets op beeld te krijgen.
Die is telepathisch? Voor wat TS wil en als budget heeft is een Apple TV (naast een TV/monitor) te duur.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Joh, ook goed. Met een Apple TV heb je helemaal geen extern device te hebben om iets op beeld te krijgen.
En toen veranderde Netflix een of ander protocol en komt er nooit een update hiervoor, dan ben je het haasje, weten YouTube gebruikers ook alles van. Je wil niet afhankelijk zijn van het "smart" gedeelte van de firmware van je TV, de support hierop is op z'n zachtst gezegd belabberd. Een Apple TV wordt softwarematig tenminste nog even bijgehouden, en heeft ook tvOS apps van externe ontwikkelaars zodat als de een er een potje van maakt je gewoon een andere kan zoeken die in dat gat springt.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Gewoon smart tv, staat Netflix gewoon op je tv, hoef je niks te streamen of te kloten met HDMI kabel.
Agreed, het blijft ondanks jaren van ontwikkeling een puinhoop. Apple TV als je stand-alone wilt Netflixen, Chromecast als streamen volstaat.quote:Op vrijdag 2 september 2016 23:01 schreef Henno het volgende:
[..]
En toen veranderde Netflix een of ander protocol en komt er nooit een update hiervoor, dan ben je het haasje, weten YouTube gebruikers ook alles van. Je wil niet afhankelijk zijn van het "smart" gedeelte van de firmware van je TV, de support hierop is op z'n zachtst gezegd belabberd. Een Apple TV wordt softwarematig tenminste nog even bijgehouden, en heeft ook tvOS apps van externe ontwikkelaars zodat als de een er een potje van maakt je gewoon een andere kan zoeken die in dat gat springt.
Hoe kan het een stuk minder omslachtig zijn dan ChromeCast? Dat is letterlijk netflix openen, serie/film aantikken en casten maar. Eenvoudiger kan volgens mij niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:42 schreef tudorme het volgende:
Apple TV, zeker als je al een MacBook hebt. Dat werkt naadloos samen en werkt ook zonder je laptop.
De 3e generatie is ruim zat voor Netflix en is met ¤ 79 niet duur. Een stuk minder omslachtig dan een Chromecast en je krijgt er een mooie aluminium afstandsbediening bij. Al werken apps ook erop.
[ afbeelding ]
Gewoon Linux en Kodi gebruiken, eventueel via dualbooting (start nog sneller ook dan Windows als je de juiste installatie kiestquote:Op zaterdag 3 september 2016 14:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoe kan het een stuk minder omslachtig zijn dan ChromeCast? Dat is letterlijk netflix openen, serie/film aantikken en casten maar. Eenvoudiger kan volgens mij niet.
Apple TV zal ongetwijfeld goed werken, Apple kennende, maar ChromeCast doet het helemaal goed. Niets omslachtigs aan.
IPS-monitor of TV, verder hoef je enkel maar een HDMI-kabeltje aan te sluiten tussen je laptop en je scherm. Bij een monitor heb je direct beeld, bij een tv moet je even het juiste kanaal zoeken en instellen (normaal gesproken is dat al ingesteld op een bepaald nummer). Simpeler kan niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:55 schreef annec het volgende:
Ik kijk normaal altijd netflix op mijn laptop. Ik heb geen tv op mijn kamer. Maar ik wil eigenlijk graag een groter scherm, zodat ik lekkerder vanuit bed kan kijken.
Wat moet ik hier voor aanschaffen, en is dit een beetje te fixen als digibeet? Zit er een flink kostenplaatje aan?
Dat kan inderdaad ook, met bijvoorbeeld een rPi, maar als het om eenvoudig Netflix, YouTube of andere videodienst gaat kan je prijs-prestatie-wijs eigenlijk niet om de ChromeCast heen. Het is bijna Apple-esk wat doen wat het moet doen zonder gerotzooi betreft.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gewoon Linux en Kodi gebruiken, eventueel via dualbooting (start nog sneller ook dan Windows als je de juiste installatie kiest). Ze verkopen mediasystemen die precies dat doen, alleen betaal je dan fors wat extra.
Ik denk dat een media-Linux distributie met Kodi voldoende efficiënt is terwijl de GUI van Kodi zo goed is als dat het wordt.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook, met bijvoorbeeld een rPi, maar als het om eenvoudig Netflix, YouTube of andere videodienst gaat kan je prijs-prestatie-wijs eigenlijk niet om de ChromeCast heen. Het is bijna Apple-esk wat doen wat het moet doen zonder gerotzooi betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De starter van deze draad heeft al een laptop dus daar kan hij prima mee doen en die hardware zou meer dan krachtig genoeg moeten zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-09-2016 19:20:50 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Met een Chromecast heb je je smartphone nodig voor de bediening en zit je te priegelen op een klein scherm om te casten. Een Apple TV bedien je direct met een full size menu op je TV met de Apple remote. Beiden werken prima, de Apple TV is minder omslachtig.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoe kan het een stuk minder omslachtig zijn dan ChromeCast? Dat is letterlijk netflix openen, serie/film aantikken en casten maar. Eenvoudiger kan volgens mij niet.
Apple TV zal ongetwijfeld goed werken, Apple kennende, maar ChromeCast doet het helemaal goed. Niets omslachtigs aan.
Met een Apple TV heb je je afstandbediening nodig voor de bediening en zit je te priegelen op kleine knopjes om te casten. Een ChromeCast bedien je direct met een full size app op je telefoon of tablet. Beiden werken prima, de ChromeCast is minder omslachtig.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:46 schreef tudorme het volgende:
[..]
Met een Chromecast heb je je smartphone nodig voor de bediening en zit je te priegelen op een klein scherm om te casten. Een Apple TV bedien je direct met een full size menu op je TV met de Apple remote. Beiden werken prima, de Apple TV is minder omslachtig.
[ afbeelding ]
Een Chromecast vergt meer handelingen en kan niet zelfstandig werken. Dus omslachtiger.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:49 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Met een Apple TV heb je je afstandbediening nodig voor de bediening en zit je te priegelen op kleine knopjes om te casten. Een ChromeCast bedien je direct met een full size app op je telefoon of tablet. Beiden werken prima, de ChromeCast is minder omslachtig.
Het is beide niet omslachtig en puur een persoonlijke keuze.
Hoezo meer handelingen? Op het cast-icoontje klikken? Echt, meer komt er niet bij kijken. Of weet Apple TV telepatisch wat je wil kijken? Lijkt me toch dat je daar ook de app en de content moet kiezen. Niet anders dan met een ChromeCast, het enige verschil is de afstandbediening.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:52 schreef tudorme het volgende:
[..]
Een Chromecast vergt meer handelingen en kan niet zelfstandig werken. Dus omslachtiger.
Zonder je smartphone kan de Chromecast helemaal niets: het is geen zelfstandige streamer want heeft je smartphone nodig voor alle commando's. Ik weet wat casten is, ik heb zelf een Chromecast Audio. Prachtig fijn streamertje, maar omslachtiger dan bijvoorbeeld een Sonos. Daar is de prijs ook naar. Het prijsverschil met een ATV is veel kleiner.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoezo meer handelingen? Op het cast-icoontje klikken? Echt, meer komt er niet bij kijken. Of weet Apple TV telepatisch wat je wil kijken? Lijkt me toch dat je daar ook de app en de content moet kiezen. Niet anders dan met een ChromeCast, het enige verschil is de afstandbediening.
Wat bedoel je met zelfstandig werken? Ik kan nu iets aan zetten via mijn telefoon en het netwerk uit lopen zonder dat je daar iets van merkt. Mijn telefoon streamt niet, maar zegt alleen tegen de ChromeCast wat hij moet gaan doen. De rest doet het ding zelfstandig.
Nee, Kodi op de laptop.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:46 schreef tudorme het volgende:
En wat betreft Kodi raspberry pi : Helaas, Netflix werkt daar niet op.
Leuk, maar wat als hij zijn laptop aan een gewone TV of monitor koppelt?quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:46 schreef tudorme het volgende:
Met een Chromecast heb je je smartphone nodig voor de bediening en zit je te priegelen op een klein scherm om te casten. Een Apple TV bedien je direct met een full size menu op je TV met de Apple remote. Beiden werken prima, de Apple TV is minder omslachtig.
Top, bedankt! Een Raspberry Pi onder Linux met Kodi is hier ook in gebruik als mediacenter. Niks moeilijks aan.quote:Op zondag 4 september 2016 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, Kodi op de laptop.
https://www.tvaddons.ag/k(...)gram.androidnetflix/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |