Ja hoor, met kroppen tegelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:58 schreef CherryLips het volgende:
Geven jullie de caafs eigenlijk ijsbergsla? Ik geef het nooit omdat ik bang ben voor diarree en gasbuik en ellende, maar dat krijgen ze blijkbaar ook ondanks m'n beste zorgen, dus kan ik het net zo goed gewoon wel geven. Het kost ook geen drol en het zou voor mezelf ook beter zijn er wat meer van te eten.
Dat kuifjequote:Op donderdag 1 september 2016 11:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Arm ding idd.
Ik weet niet zeker of ze allebei lekker liggen zo.![]()
[ afbeelding ]
Ik zie ook wel gebeuren dat ik over een week of twee helemaal cavialoos ben.quote:Op maandag 5 september 2016 12:56 schreef LittleLady het volgende:
Bij Eva Stoffels geweest?
Tja weet je wat het met cavia's is, cavia's laten heel lang niet zien dat ze ziek zijn en als ze het dan laten zien ben je vaak al te laat. Ze zeggen altijd zijn makkelijke huisdieren, maar dat is niet zo, moet zeggen dat ik ze moeilijker vind dan de chinchilla's die ik heb gehad.
Mijn leraar zei keihard, een zieke cavia is een dooie cavia, heb het daar met een stel andere fokkers over gehad en die zeiden dat daar een enorme kern van waarheid in zat.
Niet om je moedeloos te praten, maar zie het somber in.
Dat is niet zo mooi, ze zijn zo leuk, misschien valt het mee, heb hier ook een gehad, miskraam, hoopje ellende ook erg mager, maar die huppelt nog steeds rond en zit weer op gewicht.quote:Op maandag 5 september 2016 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie ook wel gebeuren dat ik over een week of twee helemaal cavialoos ben.
Ik mocht ze juist geen fruit geven ivm suikers, dat gaat nog meer gisteren. En ze eten niksquote:Op maandag 5 september 2016 13:00 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi, ze zijn zo leuk, misschien valt het mee, heb hier ook een gehad, miskraam, hoopje ellende ook erg mager, maar die huppelt nog steeds rond en zit weer op gewicht.
probeer anders een stukje banaan met schil, zit veel energie in.
Tja in hooi zit ook niet zoveel, havermout dan, willen ze dat wel?quote:Op maandag 5 september 2016 13:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik mocht ze juist geen fruit geven ivm suikers, dat gaat nog meer gisteren. En ze eten niks
Nope, dat hebben ze nooit gelust.quote:Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja in hooi zit ook niet zoveel, havermout dan, willen ze dat wel?
Balen, drama als ze iets mankerenquote:Op maandag 5 september 2016 13:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nope, dat hebben ze nooit gelust.
Echt niet dat ik nu ooit nog naar België ga he.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:04 schreef CherryLips het volgende:
Ollie eet nog steeds nietEn Schaap ook niet echt, maar wel iets (ze poept nog he, dus er zal vast iets ingaan).
De andere twee zijn volgens mij gewoon retekieskeurig.
Er was me gewaarschuwd dat het wel twee weken kon duren, en laatst zei iemand op FB hetzelfdequote:Op woensdag 7 september 2016 12:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Echt niet dat ik nu ooit nog naar België ga he.
Nee ik gebruik zaagsel met daarop 'supersoft bedding'. Kranten eten ze op zodra ze de kans krijgenquote:Op vrijdag 9 september 2016 16:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Gebruiken jullie kranten (als je een caviaflat hebt)??
Ik momenteel nog wel, maar ze maken er een puinhoop van...
Ik dacht heel even dat het lampje aan het plafond een rookmelder was.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:13 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd leuk als ze kappertje hebben gespeeld
Je weet 't nietquote:Op zaterdag 10 september 2016 20:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat het lampje aan het plafond een rookmelder was.
Ik heb mijn wagen, volgeladen.. vol met Aubiooooseequote:Op zaterdag 10 september 2016 21:38 schreef CherryLips het volgende:
Aubiose zal ik maandag even bestellen als ik het niet weer vergeet
Kleine pyromaantjes hahahahaquote:Op zaterdag 10 september 2016 20:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat het lampje aan het plafond een rookmelder was.
Uhm ja, die kaakjes van Oreo gingen gelijk malen, beetje het tempo en de beweging van een betonmolenquote:
Ruikt lekker he?quote:Op zondag 11 september 2016 15:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou, Noir heeft nu diarree ..
Dus ik begrijp best goed wat CL heeft nu
Met een nieuw topic trek je misschien meer gegadigdenquote:Op zondag 11 september 2016 20:11 schreef morgane het volgende:
Zou ik via dit topic ook een nieuw liefdevol huis mogen zoeken voor mijn twee zeugjes? Of moet ik daarvoor een nieuw topic openen?
Het lijkt me erg fijn als ze bij iemand terechtkomen die echt een hart heeft voor cavia's.
Dat is snel! Hopelijk is het een fijn huisjequote:Op maandag 12 september 2016 15:07 schreef morgane het volgende:
Ik heb al een nieuw huisje voor ze gevonden!
Heb je er ook nog een konijn bij in dat hokquote:Op dinsdag 13 september 2016 11:31 schreef Charlie_Brown het volgende:
Aanstaande vader:
[ afbeelding ]
Aanstaande moeder:
[ afbeelding ]
Ik weet het. Heb mijn vriendin ook al gewaarschuwt. Mag dus straks ook baby caviakontjes kijken. 😳 Haar dochter heeft straks een ontzettend leuke spreekbeurt. Over baby cavia's, mogen ze mee naar school. Beestjes zullen gewent raken aan kinderen, honden, konijnen en katten en school😂quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Babycaafjes![]()
Let op: de beertjes kunnen al vanaf 3,5 week hun moeder en / of eventuele zusje(s) dekken.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:41 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen heeft een van mijn dametjes twee van dit formaat jongen gekregen, een 2 uurtjes later rende ze vrolijk door het hok van, whoehoe ik ben zo licht als een veertje zie mij trappelen!!!
Deze moppie's zijn vanmorgen weer geboren.quote:Op donderdag 15 september 2016 17:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Wat een schatje,
Heb je nog meer foto's?
Ik zou het niet weten. Vader heeft wel een witte kruin op de kop, moeder is driekleurig. Maar beide ouders zijn kortharig. Tenzij moeder tijdens de vakantie een andere man heeft ontmoet. Maar dat lijkt me stug. Beide dieren komen gewoon bij de dierenzaak vandaan.quote:
Wat een dotjes.quote:Op zondag 18 september 2016 19:50 schreef Charlie_Brown het volgende:
Hoera! Mijn vriendin heeft gezinsuitbreiding. Vanmiddag zijn 3 baby cavia's geboren.
[ afbeelding ]
Wel grappig dat ze zo donker zijn. Pa is rood en ma is wit met rode en zwarte vlekken.
Haha, je ziet 'm net.quote:Op zondag 18 september 2016 16:31 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen de grotere cavia's
Hier juist andersom. Prince pakt het stukje appel ook alleen als hij het "witte" kan pakken, anders niet. En hij draait het stukje om als het verkeerd ligt.quote:Op maandag 19 september 2016 15:08 schreef CherryLips het volgende:
Bij mij vinden ze de schil lekkerder dan de appel zelf. Ze zijn er niet heel erg kapot van, dus ze krijgen alleen wat als ik een appel eet.
Dus je geeft ook de zaadjes en de steel?quote:Op maandag 19 september 2016 15:43 schreef LittleLady het volgende:
hier verdwijnen er hele appels maar ik heb ook meer dieren lopen, ik schil niets en snij ook niet in kleine stukjes
Ja soms zelfs gewoon waar de takken en blad nog aanzit, hoppa er zo in, vinden ze prachtig.quote:Op maandag 19 september 2016 16:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dus je geeft ook de zaadjes en de steel?
Ik ga de mijne de hele gele paprika. Zodat ze wenden aan de geur en de kleur van de gele paprika.quote:Op maandag 19 september 2016 23:20 schreef CherryLips het volgende:
Moos vreet ook alles op zonder erbij stil te staan wat het nou eigenlijk is.
Ik geef ze nu ook ijsbergsla, vinden ze erg lekker en het is niet duurkreeg van de dierenarts te horen dat ze gewoon broccoli en boerenkool mogen hebben, dat ze daar gasbuik van zouden krijgen was een fabeltje, maar ik durf er nog steeds geen stronk in te gooien
het zou wel makkelijk zijn, hoef ik niets meer weg te gooien als ik het niet op krijg. Weegbree vinden ze ook lekker maar ik heb de ballen verstand van onkruid dus durf niet zomaar iets te plukken, terwijl de dierenarts even naar buiten liep en zo terugkwam met een pluk gras en een handje weegbree, helemaal verbaasd dat ik weegbree niet kende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gooi een hele of halve appel in het hok en dan wens ik ze er veel succes mee.quote:Op maandag 19 september 2016 14:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Schillen jullie appels als jullie die geven aan de caafjes? En hoe groot stuk geven jullie per cavia? Appels worden snel bruin en ben bang dat ze er dan ziek van worden, dus ik snij een klein stukje af en deel dat door 2.
quote:Op donderdag 22 september 2016 12:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een serieuze vraag: Hoe goed kunnen cavia's graven?
Ik vroeg gister namelijk aan mijn vriend of er in de achtertuin een stukje met gras aangelegd kon worden, zodat de caafjes daar kunnen lopen met zo'n hek.
Zegt ie: "Weet je hoe snel cavia's kunnen graven?" (en dus weg zijn, daar doelde hij op).Niet zo heel goed, ik zie mijn dames af en toe weleens wat aubiose wegtrappen met de voorpootjes, maar daar houdt het ook wel bij op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Als ik een nestje zou fokken dan zou ik alles houden, jij fokt op grote schaal, dus ik snap dat het bij jou niet mogelijk is.quote:Op donderdag 22 september 2016 16:41 schreef LittleLady het volgende:
Vandaag ook wat aparts gehad, een tijdje geleden ben ik bij een aardige mevrouw geweest, zij had mij gemaild of ik bij haar nestje wou kijken wat beertjes en wat zeugjes waren.
Vanmorgen krijg ik weer een mailtje van deze mevrouw met de vraag of ik naar nog een cavia wou kijken omdat ze deze bij de kinderboerderij had gekregen en hun zeiden dat het een mannetje was.
Dus half uurtje later staat ze met een reismandje voor mijn deur en vertelde dat ze enorm twijfelde aan de kinderboerderij.
Dus ik kijk in het reismandje en zie een cavia achterin zitten, oohhh zegt ze hij is heel wild hoor.
Ik haal de cavia eruit en ineens een vlaag van herkenning, ik zeg volgens mij is dit een jong die ik heb gefokt. Ze bleef ook heel rustig bij mij zitten en mocht ook rustig even kijken en ja hoor een vrouwtje, dus heb op de computer de foto's opgezocht van dat nest en ja hoor het is gewoon een cavia die ik zo'n maand geleden heb verkocht.
Dus liet haar de foto's zien, weet gelukkig nu dat ze het wel goed heeft, maar vond het zo krom, is het arme beestje zo om de hoek bij de kinderboerderij gedumpt.
Ben daarna nog even naar de kinderboerderij gegaan, die zeiden ook al dat ze het beestje door de strot geduwd kregen omdat ze op vakantie zou gaan.
Was er even beroerd van, ben heel zuinig met mijn diertjes en vind dit toch de zot voor woorden dat je een dier binnen een maand gewoon bij de kinderboerderij afgeeft.
Nee een deel kan ik helaas niet houden, gewoon niet geschikt om mee te showen of helaas weer mannelijk. Maar dit is gewoon niet de bedoeling, ben al zo'n zeikerd die meteen vraagt of ze meer dieren hebben zodat ze niet alleen komen te zitten en dat het geen impuls aankoop mag zijn.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik een nestje zou fokken dan zou ik alles houden, jij fokt op grote schaal, dus ik snap dat het bij jou niet mogelijk is.
Precies en meer kan je ook niet echt doen.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:35 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee een deel kan ik helaas niet houden, gewoon niet geschikt om mee te showen of helaas weer mannelijk. Maar dit is gewoon niet de bedoeling, ben al zo'n zeikerd die meteen vraagt of ze meer dieren hebben zodat ze niet alleen komen te zitten en dat het geen impuls aankoop mag zijn.
Ik zou echt geen beestjes kunnen afstaan he, als ik het zo leesquote:Op donderdag 22 september 2016 16:41 schreef LittleLady het volgende:
Vandaag ook wat aparts gehad, een tijdje geleden ben ik bij een aardige mevrouw geweest, zij had mij gemaild of ik bij haar nestje wou kijken wat beertjes en wat zeugjes waren.
Vanmorgen krijg ik weer een mailtje van deze mevrouw met de vraag of ik naar nog een cavia wou kijken omdat ze deze bij de kinderboerderij had gekregen en hun zeiden dat het een mannetje was.
Dus half uurtje later staat ze met een reismandje voor mijn deur en vertelde dat ze enorm twijfelde aan de kinderboerderij.
Dus ik kijk in het reismandje en zie een cavia achterin zitten, oohhh zegt ze hij is heel wild hoor.
Ik haal de cavia eruit en ineens een vlaag van herkenning, ik zeg volgens mij is dit een jong die ik heb gefokt. Ze bleef ook heel rustig bij mij zitten en mocht ook rustig even kijken en ja hoor een vrouwtje, dus heb op de computer de foto's opgezocht van dat nest en ja hoor het is gewoon een cavia die ik zo'n maand geleden heb verkocht.
Dus liet haar de foto's zien, weet gelukkig nu dat ze het wel goed heeft, maar vond het zo krom, is het arme beestje zo om de hoek bij de kinderboerderij gedumpt.
Ben daarna nog even naar de kinderboerderij gegaan, die zeiden ook al dat ze het beestje door de strot geduwd kregen omdat ze op vakantie zou gaan.
Was er even beroerd van, ben heel zuinig met mijn diertjes en vind dit toch de zot voor woorden dat je een dier binnen een maand gewoon bij de kinderboerderij afgeeft.
Maar hadden ze ze daar gedumpt omdat ze met vakantie gingen? Waarom hebben ze jou niet gevraagd als mogelijke oppas? Was alleen dat caafje er gedumpt, dus heeft ie al die tijd alleen gezeten, of waar is de andere caaf? Heb je hun adres of telefoonnummer zodat je er een knokploeg op af kunt sturen?quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:12 schreef LittleLady het volgende:
Het is gewoon vervelend dat mensen met zo'n gemak dat doen, wat mij dan al helemaal verbaasd is dat ze er ook nog voor betalen, er valt met mij ook absoluut niet over de prijs te handelen.
Dus dan denk je, dan doe je al zo moeilijk en dan nog dit gedoe.
Bij de kinderboerderij vertelden ze mij dat het meisje was gekomen, ze heeft de cavia nog twee keer laten vallen waarna het zich achter een hok verstopte, ze moest het kwijt want ze gingen op vakantie en een vriendin van haar wou geen twee cavia's hebben. Het enige waar ik last van kreeg toen ik dat hoorde was een enorm hoge bloeddruk van woede, helemaal omdat het ook nog bij mij om de hoek is, als het huis voor mijn huis er niet zou staan zou ik de kinderboerderij al kunnen zien. Het beestje was daar ontzettend bang en wou bijten en constant proberen te ontsnappen. Het vrouwtje die dus hier kwam had haar gekregen van de kinderboerderij maar twijfelde aan de geslachtsbepaling van de kinderboerderij.quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar hadden ze ze daar gedumpt omdat ze met vakantie gingen? Waarom hebben ze jou niet gevraagd als mogelijke oppas? Was alleen dat caafje er gedumpt, dus heeft ie al die tijd alleen gezeten, of waar is de andere caaf? Heb je hun adres of telefoonnummer zodat je er een knokploeg op af kunt sturen?
die van mij krijgen dan een tik op hun neus of ik knijp in hun orenquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:40 schreef CherryLips het volgende:
Een bijtende caviadan moet het wel heel erg zijn. Die van mij doen dat alleen als de nagels geknipt moeten worden en Schaap wil nog weleens uithalen als ik haar van achteren ineens wil oppakken. Maar dat is Schaap. Schaap is speciaal.
Ik denk dat ze wel hard genoeg schrikt van mijn 'AU GVD'. Denk ook niet dat ze zo'n straf snappen, zij al helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die van mij krijgen dan een tik op hun neus of ik knijp in hun oren
dat doen ze zelf ook bij elkaar. dus ik denk eerder dat ze dat snappen dan mensgod gaat schreeuwenquote:Op vrijdag 23 september 2016 14:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel hard genoeg schrikt van mijn 'AU GVD'. Denk ook niet dat ze zo'n straf snappen, zij al helemaal niet.
Fluiten alsin: dezelfde fluit als waneer ze eten krijgen?quote:Op vrijdag 23 september 2016 17:42 schreef LittleLady het volgende:
Ben momenteel verkouden, echt een feestje want elke keer als ik nies of mijn neus snuit beginnen de cavia's hard te fluiten.
Nee hetzelfde gefluit als ik binnenkom, ga voeren of de kat/hond op zijn donder geef.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Fluiten alsin: dezelfde fluit als waneer ze eten krijgen?
Hier schrikken ze meestal van m'n genies (ik nies hard), en dan hoor ik van het beertje zo'n laag gebrom.Of ze schieten vanuit het slaaphok snel naar beneden (slaaphokzicht is richting de bank waar we zitten).
Nou weet ik nog niet welk geluid het is.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:57 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee hetzelfde gefluit als ik binnenkom, ga voeren of de kat/hond op zijn donder geef.
Maar ik vroeg haar: "Dat geluid wat ze maken als ze eten krijgen?", maar dat was het nietquote:Op vrijdag 23 september 2016 22:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat piepen noemen sommige caviabaasjes fluiten (ik ook). Piepen noem ik dat geluid dat ze maken als ze elkaar bijv bijten ofzo.
quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:14 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat doen ze zelf ook bij elkaar. dus ik denk eerder dat ze dat snappen dan mensgod gaat schreeuwen
Hier ook weleens als de afzuigkap aanstaat en ik braad iets of het sist, dan wil Lilly er boven uit komen lijkt wel.quote:Op zaterdag 24 september 2016 14:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier fluiten ze als ik de wc doortrek, vlees aan het braden ben of een klikgeluid maak (hetzelfde geluid als dat je mensen weleens naar paarden doen).
Maar op de koelkastdeur reageren ze niet.
Zo schattigquote:Op zaterdag 24 september 2016 14:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hier ook weleens als de afzuigkap aanstaat en ik braad iets of het sist, dan wil Lilly er boven uit komen lijkt wel.
Van dat laatste heeft mijn kat soms last.quote:Op zaterdag 24 september 2016 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zo schattig![]()
Hier proppen ze tegenwoordig hun neus tegen mijn gezicht als ik ze vast heb.
Ik vind dit wel een verbetering, anders is het hun kont namelijk
De mijne gaan ook steeds meer op katten lijken, vooral Orka. Als ik haar op schoot heb dan volgt ze mijn smartphone/tablet helemaal met haar hoofdje en als deze binnen handbereik is dan kruipt ze er het liefste opquote:Op zaterdag 24 september 2016 14:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Van dat laatste heeft mijn kat soms last.
Ik kreeg vandaag een foto van mijn hok. Is a.s. maandag klaar.quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vandaag brak een stukje (plastic) hok van het caviahok af![]()
Dus ik heb besloten dat ik een caviaflat wil laten maken.
Hebben jullie nog tips?
Ik wil natuurlijk zo'n luxe ding met wieltjes en verlichting
Nee, echt voor binnenquote:Op zaterdag 24 september 2016 18:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een foto van mijn hok. Is a.s. maandag klaar.
Bedoel je zoiets, of echt voor binnen?
[ afbeelding ]
Ik ben al jaren blij met die van mij uit Hierden (Klaas). Omdat je hem zelf nog moet verven etc is hij relatief goedkoop. Heb er zelf ledstrips ingemaakt van Ikea, werkt prima.quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vandaag brak een stukje (plastic) hok van het caviahok af![]()
Dus ik heb besloten dat ik een caviaflat wil laten maken.
Hebben jullie nog tips?
Ik wil natuurlijk zo'n luxe ding met wieltjes en verlichting
Ik vind dat echt heel erg meevallen. Ik schep de flat leeg met een blik (van een stoffer en blik) en dat gaat prima. Ik ben het wel met je eens dat het hok niet praktisch is in het schoonmaken van de nachthokjes, maar ik vind dat onpraktische stukje niet opwegen tegen het uiterlijk en het contact met de cavia's door deze kooi. Cavia's lijken het ook erg naar hun zin te hebben.quote:Op zondag 25 september 2016 09:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb dus ook een flat van Klaas. NOOIT DOEN! Het is een heel gekut om 'm schoon te maken, omdat er maar een klein stuk plexiglas in zit. En ook nog eens een rand, je kan dus niet zomaar alle zaagsel eruit vegen. Verder zit bij het schoonmaken het slaaphok in de weg. En het slaaphok zelf schoonmaken gaat ook lastig ivm de kleine opening.
Nee ik zou hem niet aanraden.
Dit vind ik dus ook erg mooi! Maar is voor mij helaas geen optie want dan kan ik mijn katten er steeds uithalenquote:foto
ik ben ook een god voor hun. Ik pak ze op, voeder ze, maak hun beter, aai ze, luister naar ze, doe hun pijn, en ze hebben er geen enkele invloed op dan wegrennenquote:
Geweldig! Dit was eerdt een boekenkast gok ik?quote:Op zondag 25 september 2016 23:43 schreef LittleLady het volgende:
Dit is mijn binnenflatje
[ afbeelding ]
Een kleding kast van een baby kamer, ben nu ook weer aan het kijken naar zoiets, vind het namelijk heel leuk als ik binnenkom dat ze al vrolijk over de rand hangen en fluitenquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:29 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Geweldig! Dit was eerdt een boekenkast gok ik?
Kleine vakantiegangerquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:58 schreef CherryLips het volgende:
Had ik deze al gepost?
[ afbeelding ]
Wat heb je op de bodem liggen?quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:31 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Een kleding kast van een baby kamer, ben nu ook weer aan het kijken naar zoiets, vind het namelijk heel leuk als ik binnenkom dat ze al vrolijk over de rand hangen en fluiten
Als het echt erg is even de DA bellen..quote:Op woensdag 28 september 2016 16:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is diarree bij cavia's altijd erg (doel op zorgwekkend)? Of kan het, net zoals bij mensen, weleens voorkomen zonder dat ze meteen doodziek zijn?
En is diarree dan echt waterig, of valt iets zachtere poep ook al onder diarree?
Ik heb het idee - weet het dus niet zeker - dat 1 van de caafjes diarree heeft gehad. In het slaaphok rook het nogal, en ik zag een paar poepjes die wat tegen de wand gedrukt zaten/waren, maar geen aanwijzingen dat eentje enorm waterige diarree zou hebben gehad.
Ze eten allebei nog goed, ook hooi, geen van beide vertoont ziekteverschijnselen.
Volgens mij mag je juist niet stoppen met groenvoer, helemaal niets veranderen.quote:Op woensdag 28 september 2016 19:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als het echt erg is even de DA bellen..
Stop even met groenvoer, geef alleen hooi en droog brood.
Dat roepen ze op FB altijd, nooit ineens groenten schrappen. Misschien geen spinazie en sla geven maar dan wel witlof en wortelloof. Als mensen aan de dunne zijn mag je ook gewoon eten waar je zin in hebt (al is hete curry misschien niet handig).quote:Op woensdag 28 september 2016 21:22 schreef NijntjesUk het volgende:
@CherryLips, waarom?
Ik geef dan gewoon wat minder (maar zo erg is t hier dus nooit).
Ieder zijn manierquote:Op woensdag 28 september 2016 21:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat roepen ze op FB altijd, nooit ineens groenten schrappen. Misschien geen spinazie en sla geven maar dan wel witlof en wortelloof. Als mensen aan de dunne zijn mag je ook gewoon eten waar je zin in hebt (al is hete curry misschien niet handig).
Had gister het hok verschoond, gisteravond de poepjes gecheckt en allemaal gewone keutels.quote:Op woensdag 28 september 2016 19:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Die van mij hebben soms (zoals ik t noem) "plakpoep". Dat is wat zachter dan normaal, maar duurt nog geen dag. Das geen reden om de dierenarts in te schakelen. Gewoon even goed in de gaten houden en doen wat Mubassie zegt.
Bij mij krijgen ze ook niet elke dag groenvoer, hierdoor vallen ze aan op groenten / fruit waar ze eigenlijk helemaal niet dol op zijn..quote:Op woensdag 28 september 2016 21:51 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ieder zijn manier![]()
Maar na 2 dagen moet het toch wel over zijn.
Het is overigens geen probleem om een of twee dagen groenvoer over te slaan hoor. Die van mij eten echt niet 24/7 groenvoer, maar krijgen elke avond een beetje.
En soms als ik er niet ben slaan we een dag over. Worden ze hard van
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 30 september 2016 12:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oh en ik maar denken dat ze per se elke dag groenvoer moeten en desnoods nog 's avonds laat naar de supermarkt fietsen als er niks meer in huis is. (Wij hebben over het algemeen weinig groente standaard in huis liggen).
Ik smeltquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:28 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee heb maar 1 borstel dametje er rondhopsen. Ik heb voornamelijk langharigen met een paar ander ras, als leuk erbij maar niet om mee te showen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik smelt![]()
Heb jij geen leuk borstelbeertje ter dekking voor Orka?
Jammer, heb jij misschien nog een tip waar ik een borstelbeer ter dekking zou kunnen vinden?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:34 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee heb maar 1 borstel dametje er rondhopsen. Ik heb voornamelijk langharigen met een paar ander ras, als leuk erbij maar niet om mee te showen.
Deze mama was ook een mislukte teddy, ze heeft kruinen, maar als je dat met een zilveragouti peruvian mixt krijg je dus echt van dit soort moppie's
De zwarte is al gereserveerd, zodra ik duidelijk kan zien wat het zijn blijft daar een van de andere jongen bij van zelfde geslacht. Maar kijk liever altijd een week later dat ik met zekerheid kan zeggen, dit is een zeugje of dit is een beertje. Zou het erg vinden als er anders 10 week later ineens jonge cavia's van zouden komen omdat ik het niet goed heb gezien.
Ik heb er nog eentje zitten.. Mag je gerust een paar weekjes 'lenen' voor een dekking.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jammer, heb jij misschien nog een tip waar ik een borstelbeer ter dekking zou kunnen vinden?
Wat een schatje !quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik heb er nog eentje zitten.. Mag je gerust een paar weekjes 'lenen' voor een dekking.
Alleen weet ik niet of je in de buurt woont. Omgeving Eindhoven..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:28 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Jaaaa foto's !quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:31 schreef Mubassie het volgende:
Oh ik heb nog een beertje uit zijn nestje trouwens, zal straks even foto maken.
Ze hebben mooie dingen. Helaas veel te ver voor mij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 14:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Morgen de date van Orka ophalen in brabant en gelijk even langs caviaflat.nl in Helmond.
Als we nu toch een Brabants rondje doen, dan maar gelijk goed doen.
Ja ik vrees een beetje voor de bezorgkostenquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ze hebben mooie dingen. Helaas veel te ver voor mij.
Die laatste zin.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja ik vrees een beetje voor de bezorgkosten![]()
Dus misschien moet ik maar een verhuisbedrijf in de arm nemen, wellicht is dat goedkoper.
Ik vind het vanaf zo'n site erg moeilijk om duidelijk te maken wat ik wil.
In ieder geval wil ik: verlichting, enkele verdiepingen (ik denk drie), wieltjes en MAKKELIJK SCHOON TE MAKEN.
Vooral dat laatste
Oh, appel zijn ze hier ook niet zo dol op.. dat eten ze alleen maar met lange tanden hier.
Je ziet ze dan echt zo eten van: "zucht, oké gaan we dan."quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Die laatste zin.![]()
Ja dat is ook wel een pre voor mij qua hok/kooi: makkelijk schoon te maken.
Alles wat een ander heeft is 10 x zo lekkerquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 18:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Oekie at graag de schil, Saartje eet graag de appel zelf. Was een handige combi.![]()
Lexie is niet zo dol op appel.
Dat afpakken herken ik wel, zelfs als ik een stuk komkommer overdwars doormidden snijd is het stuk van de ander altijd lekkerder.
Geef je ze eventueel ook fruit?quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Ollie heeft bumblefoot (fuckerdefuck). Had het al eerder laten zien aan de dierenarts, omdat ik me afvroeg of dat bumblefoot was en of hij misschien daarom niet at. Nee, dat kon het niet zijn. Verder niets meegekregen voor het pootje, maar van het weekend had hij er toch last van. Gelukkig had ik nog een nieuwe tube cafzalf liggen, heb ik van dat gaasverband en hechtpleisters gehaald en nu heb ik dus al een paar keer geprobeerd die poot tot aan de oksel in te tapen. Gelukkig is het een makkelijk beestje en staat hij het gewoon toe, maar hij trekt het er dus wel na een kwartier ofzo af
Maar fijn, dat heeft dus een paar weken door kunnen woekeren omdat de dierenarts het niet zo belangrijk vond en nu heeft ie zo'n vergroeid pootje met wond en moet het toch behandeld worden. Ik vond het al zo raar dat er niets aan gedaan werd.
Dus nu eet ie wel weer groente en kruiden en hooi enzo, z'n keutels zijn nog nooit zo mooi geweest, en nu heeft ie dit weerEn hij heeft ook korstjes op z'n lippen, volgens google was dat een allergische reactie, volgens de dierenarts moet er betadine op. Maar volgens mij mogen ze dat helemaal niet binnenkrijgen.
Ik word hier zo schijtziek van he.
Dat zei ik ook al, maar dat werd even genegeerd. Maar qua fruit eet ie alleen bananenschil, tomaat lust ie niet. Dan zou het van de paprika komen. Van het weekend was het bijna weg en vandaag zat het er weer.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Geef je ze eventueel ook fruit?
Daar schijnen ze ook korstjes van te kunnen krijgen
Dit ja.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Alles wat een ander heeft is 10 x zo lekker
Ongeschreven cavia-regel nr. 1
Sterkte met Ollie.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, maar dat werd even genegeerd. Maar qua fruit eet ie alleen bananenschil, tomaat lust ie niet. Dan zou het van de paprika komen. Van het weekend was het bijna weg en vandaag zat het er weer.
Gewoon kopen dan toch, als het je eigen geld isquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En ik heb mijn vriend net laten weten dat ik een C&C cage wil. Benieuwd hoe hij daar op reageert. (Ja per whatsapp, omdat ik absoluut niet goed ben in gesprekken irl.)
Maar hoe doen jullie dat als jullie iets nieuws willen?
Mijn vriend is namelijk een kei in "moeilijk doen" en zelfs in nee zeggen (terwijl het míjn geld is). Ergens wel begrijpelijk, want het zou de 3e kooi in korte tijd zijn, maar hij schijnt niet te begrijpen dat het mijn geld is.
Terwijl hij zelf wel van alles voor z'n BBQ-hobby koopt, waardoor hij tot 2 keer toe meer maand dan geld had. Ik koop alleen iets als ik het geld heb.
"Laten we het niet doen."quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:42 schreef CherryLips het volgende:
'Leuk joh, neem cavia's. Knuffelig en makkelijk in de verzorging, snel tam en tevreden.'
De hamster van m'n zus is gisteren overleden, beestje was 2 jaar en bijna 2 weken oud. Ik heb vorige maand nog op hem gepast en toen was er niets aan de hand, vrat ie als een bootwerker en was hij nog actief. Zegt een collega tegen haar: 'Waarom neem je geen cavia's?' En toen heeft m'n zus haar uitgelegd wat ik voor gekloot heb gehad het afgelopen jaar
Gewoon kopen, het is je eigen geld, toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En ik heb mijn vriend net laten weten dat ik een C&C cage wil. Benieuwd hoe hij daar op reageert. (Ja per whatsapp, omdat ik absoluut niet goed ben in gesprekken irl.)
Maar hoe doen jullie dat als jullie iets nieuws willen?
Mijn vriend is namelijk een kei in "moeilijk doen" en zelfs in nee zeggen (terwijl het míjn geld is). Ergens wel begrijpelijk, want het zou de 3e kooi in korte tijd zijn, maar hij schijnt niet te begrijpen dat het mijn geld is.
Terwijl hij zelf wel van alles voor z'n BBQ-hobby koopt, waardoor hij tot 2 keer toe meer maand dan geld had. Ik koop alleen iets als ik het geld heb.
Ja als ze gewoon gezond zijn vind ik ze hartstikke gezellig. Stelletje mutsen zijn het. Dat geschooi de hele tijd. Als je vreten hebt weten ze niet hoe snel ze bij je moeten zijn, maar als je ze wil kriebelen weten ze niet hoe snel ze weg moeten rennenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
"Laten we het niet doen."
Ach, ik heb wel enorm veel plezier van die beestjes
Nou ja, het moet wel in de gezamenlijke woonkamer staanquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gewoon kopen, het is je eigen geld, toch?
Mijn vriend bood aan om de helft van de caviaflat te betalen
Ja echt he, dat is een tripje naar Kleve wel waard. Er zit ook nog ergens een grote dierenwinkel maar die heb ik nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De laatste keer dat ik bij de DM was, heb ik de winkel bijna leeggekocht
Bijna spa over mijn toetsenbord en beeldschermquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, het moet wel in de gezamenlijke woonkamer staanIk zou het ook niet tof vinden als m'n denkbeeldige vriend ineens met een of ander enorm lomp schilderij aan kwam zetten.
Qua wat eruit komt/valt? Of hoe het eruit ziet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu twee grote draadkooien in de kamer staan
Wat een rotzooi
Ja echt allebei, want aubiose en het is gewoon een rommeltjequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Qua wat eruit komt/valt? Of hoe het eruit ziet?
Ik heb weinig wat eruit kan vallen, ik gebruik namelijk fleece.En zo'n C&C Cage vind ik er geweldig uitzien!
Hoe doe je dat met dat fleece, elke dag verschonen/uitkloppen/wassen? Doe je er nog iets onder? Zijn het gewone fleecedekens van bijv. de Blokker?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Qua wat eruit komt/valt? Of hoe het eruit ziet?
Ik heb weinig wat eruit kan vallen, ik gebruik namelijk fleece.En zo'n C&C Cage vind ik er geweldig uitzien!
Kranten (3 lagen), 2 handdoeken en dan 1 laag fleece. Fleece is van de Action, maar je hebt daar 2 soorten. Eentje is met een dikke rand, die moet je niet hebben, want die geeft ontzettend veel haartjes af. De ander is "gewoon" fleece (Soft Fleece Blanket 130 x 160). Ik verschoon elke 4e dag. (Zondag voor het laatst gedaan en ga het morgen weer doen.) Elke dag stofzuig ik de poepjes en het gevallen hooi eruit. Ik ruik (nu) niks.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met dat fleece, elke dag verschonen/uitkloppen/wassen? Doe je er nog iets onder? Zijn het gewone fleecedekens van bijv. de Blokker?
Tof, bedankt. Ga ik dat eens voor Ollie proberen met zn manke poot. Alleen handdoeken was geen succes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Kranten (3 lagen), 2 handdoeken en dan 1 laag fleece. Fleece is van de Action, maar je hebt daar 2 soorten. Eentje is met een dikke rand, die moet je niet hebben, want die geeft ontzettend veel haartjes af. De ander is "gewoon" fleece (Soft Fleece Blanket 130 x 160). Ik verschoon elke 4e dag. (Zondag voor het laatst gedaan en ga het morgen weer doen.) Elke dag stofzuig ik de poepjes en het gevallen hooi eruit. Ik ruik (nu) niks.
Morgen was ik de 4 handdoeken (ook de 2 van de vorige verschoning). En apart de 2 fleecedekens met wat schoonmaakazijn.
Spannend!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]
De bruidssuite
[ link | afbeelding ]
Orka en het beertje van Mubassie
Ze zitten nu ook samen in het hok en in de nacht hebben ze de beschikking over een nachthok. Daar zitten ze allebei in![]()
Ik zal tzt betere foto's erop zetten.
Borstelcaafs zijn ook beste caafs.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Tja, Orka is.. Orka.. Borstels zijn erg eigenwijs.
Boksquote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:40 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Borstelcaafs zijn ook beste caafs.
Die rechter kijkt zó lief!quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 13:18 schreef LittleLady het volgende:
Kijk eens hoe blij ze kijken
[ afbeelding ]
Heb je geen filmpje?quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:24 schreef LittleLady het volgende:
Ja een kleine lachende Jeeejjjjjjjj. Gister heb ik de grote moederbak schoongemaakt en liepen alle moeders met baby's achter het huis in de ren, dan maken ze zulke leuke sprongen die kleintjes.
Nee helaas, maar de zon schijnt en als het wat warmer is mogen ze vanmiddag weer buiten spelen.quote:
Vouwoortjesquote:Op zondag 16 oktober 2016 10:37 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee helaas, maar de zon schijnt en als het wat warmer is mogen ze vanmiddag weer buiten spelen.
Had hok net schoon dacht een, ja nu gaan we bevallen, heb 4 mooie baby's erbij alleen een heeft vouwoortjes dat is zooooo jammer en uiteraard ook nog een zeugje. Nu nog 1 zwangere en dan is het tot maart weer rustig met de baby's.
Die mogen niet aan shows meedoen geloof ik. Ook niet geschikt om mee verder te fokken.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben een leek, maar waarom zijn vouworen niet goed? En waarvoor niet?
Oei, succes.quote:Op zondag 16 oktober 2016 15:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Mij zegt het ook niks, maar ik doe alleen aan knuffelcavia's.![]()
Morgen de dierenarts bellen. Saar reutelt nog steeds. Ben stiekem al begonnen met antibiotica (had nog een dicht flesje), maar zie nog geen verbetering.
Zo herkenbaar.quote:Op zondag 16 oktober 2016 22:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Vooral met hooi.
"Waarom eet je geen hooi?"
Even erbij zitten hoor..
* oh, er gaat een hooitje naar binnen
Fjoe..
Ze heeft ook een hamster waarmee ze heel gek is, die haalt ze er elke avond uit, daar is ze echt dol mee. De vorige twee hamsters ook. Met die caafs heeft ze niks. Nu is de eerste afgelopen winter doodgegaan aan een gasbuik, beestje was onderkoeld, darmen lagen stil, toen heeft ze hem in laten slapen. Dat snap ik dan nog een beetje, beestje was al ver heen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 10:06 schreef LittleLady het volgende:
Leuke vriendin, doet ze dat ook met partners, als je een relatie begint is dat tot er een van beiden dood gaat?
Ik ben van mening als je een dier in huis neemd, je als het ware een 'relatie' begint, als je geen tijd er meer in wil stoppen of elke ochtend bij het hok staat met de teleurstelling dat ze niet dood zijn is het tijd om de relatie te beeindigen en het diertje naar iemand te doen die er wel met alle liefde voor wil zorgen.
Ik heb al eerder aangeboden om hem over te nemen en naar een opvang te brengen, maar dat wilde ze dan ook niet. Ik heb van de winter twee maanden op hem gepast en toen had ik hem ook al bijna gehouden, maar ik wist niet waar ik een derde kooi moest laten en aan wie ik hem kon koppelen. Toen had ik haar ook al op d'r donder gegeven en had ze gezegd dat ze beter voor hem zou zorgen, maar niet dus.quote:Op maandag 17 oktober 2016 10:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Als ik zo'n vriendin had, had ik de cavia overgenomen. Ondanks dat ik dan een hele kwade vriend zou hebben. Ik ga niet lijdzaam toezien hoe iemand een huisdier laat lijden.
Wat een cutie-piequote:Op maandag 17 oktober 2016 13:16 schreef LittleLady het volgende:
Heb net de inschrijf papieren voor de show in Zuidbroek uitgeprint, daar gaan weer een paar van mijn caafjes heen. Heb hoge verwachtingen bij mijn tesseltje Creamie.
[ afbeelding ]
Dat snap ik. Heel schattigquote:Op maandag 17 oktober 2016 21:30 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja ben zo blij met haar, alleen het stilzitten is nog niet helemaal haar ding hahaha
watquote:Op maandag 17 oktober 2016 21:12 schreef LittleLady het volgende:
In Ede zit er een fokker van Minipli's
Ik woon daar, dat wist ik helemaal nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou in Ede zit een fokker van minipli's, zijn wel grappig
[ afbeelding ]
Ohw kijk aan, ben daar al bij twee fokkers van cavia's geweest, de en is begonnen met een minipli lijn. wel leukquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon daar, dat wist ik helemaal nietIk vind ze zo schattig
Er zijn er wel twee die teddy's fokken en eentje die coronets fokt, ook heel gevaarlijk, maar minipli wist ik nog niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:35 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ohw kijk aan, ben daar al bij twee fokkers van cavia's geweest, de en is begonnen met een minipli lijn. wel leuk
Ik ben bij caviastal Goldflame geweest en caviastal Ardesia Blue en Goldflame is nu bezig met minipli's ( heb even snel nagevraagd begon al te twijfelen aan mezelf, maar ze bevestigde het)quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er zijn er wel twee die teddy's fokken en eentje die coronets fokt, ook heel gevaarlijk, maar minipli wist ik nog niet.
Dat is met recht een dotje!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:24 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou in Ede zit een fokker van minipli's, zijn wel grappig
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |