Natuurlijk kun je naar meningen vragen van parlementariers en daar je vragen bij stellen, maar ik snap niet waarom hier parlementariers met uitgekozen zijn die turkse voorvaderen hebben, en waarom zij op hun mening in deze kwestie afgerekend zouden moeten worden en parlementariers met andere voorvaderen niet...quote:Op donderdag 1 september 2016 09:48 schreef Hochwinter het volgende:
Eigenlijk zodat ze het alleen moet doen wanneer er aanleiding voor is, zoals bij de helden van DENK.
Van de andere kant mag je mensen naar hun opvattingen vragen, en hoe je het ook wendt of keert, ik vermoed dat elke Turk een mening hierover heeft. Alle Turken die ik ken, hoe goed geļntegreerd ook, volgen Turkse politiek minutieus en hebben uitgesproken meningen.
Zoals gezegd, omdat het aannemelijker is dat zij een mening hebben. De meeste Nederlanders zijn immers helemaal niet op de hoogte van de situatie daar.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Natuurlijk kun je naar meningen vragen van parlementariers en daar je vragen bij stellen, maar ik snap niet waarom hier parlementariers met uitgekozen zijn die turkse voorvaderen hebben,
Ik heb het puur over parlementariėrs, en het zou helemaal schandelijk zijn als nederlandse parlementariėrs er geen mening over hebben. Ik verwacht van iedere parlementariėr dat ze op zijn minst een mening over deze kwestie kunnen formuleren.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:55 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Zoals gezegd, omdat het aannemelijker is dat zij een mening hebben. De meeste Nederlanders zijn immers helemaal niet op de hoogte van de situatie daar.
En waar zou de mening op gebaseerd moeten zijn? Op de "erdogan is slecht" retoriek in de Nederlandse media?quote:Op donderdag 1 september 2016 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik verwacht van iedere parlementariėr dat ze op zijn minst een mening over deze kwestie kunnen formuleren.
Dat is dan eigenlijk geen mening, die inhoudelijk en specifiek voor deze casus is, maar meer een algemeen dogma wat in veel situaties toepasbaar is.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
een simpele mening zoals "Als de opgepakten maar een eerlijke berechting volgens de daar gelden rechtsorde krijgen"
Klopt, het ging mij dan ook niet zozeer om de reacties maar om de manier dat nieuwsuur dit aanpakt, het is een heel sturend item en de mening van de maker van het item ligt er dik bovenop. Erg jammer.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:16 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat is dan eigenlijk geen mening, die inhoudelijk en specifiek voor deze casus is, maar meer een algemeen dogma wat in veel situaties toepasbaar is.
Die mening deel ik, maar dat is toch vrijwel altijd het geval in de Nederlandse media? Het verbaast me dat het je nu opvalt.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Klopt, het ging mij dan ook niet zozeer om de reacties maar om de manier dat nieuwsuur dit aanpakt, het is een heel sturend item en de mening van de maker van het item ligt er dik bovenop. Erg jammer.
Het eerste goede wat uit Turkije komt moet nog bedacht worden.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:10 schreef Slayage het volgende:
nosnieuwsuur
turkije "experts"
![]()
er is al jaren een hetze gaande tegen turkije, waarin framing en zwartmakerij een standaard item is.
ik kon me er voorheen vreselijk om storen, maar het doet me weinig meer tegenwoordig omdat het de standaard is dat er dat soort shit wordt geleverd met belastinggeld.
tegenwoordig is het zo dat wanneer er eindelijk een keer een goed stuk over turkije wordt geleverd ik verbaasd ben.
Wat een debiele opmerking.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het eerste goede wat uit Turkije komt moet nog bedacht worden.
Vooruit, ik wil wel lachen.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:10 schreef Slayage het volgende:
nosnieuwsuur
turkije "experts"
![]()
er is al jaren een hetze gaande tegen turkije, waarin framing en zwartmakerij een standaard item is.
ik kon me er voorheen vreselijk om storen, maar het doet me weinig meer tegenwoordig omdat het de standaard is dat er dat soort shit wordt geleverd met belastinggeld.
tegenwoordig is het zo dat wanneer er eindelijk een keer een goed stuk over turkije wordt geleverd ik verbaasd ben.
Die Turkse parlementariers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om Turks te blijven, en hebben als zodanig ook nog belangen in Turkije en daarmee bij bepaalde politieke ontwikkelingen in dat land die ook weer hun weerslag hebben op het 'buitenlands beleid' van Turkije, om het eufemistisch uit te drukken.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren was er een tenenkormmend segment in nieuwsuur.
Ze hebben alle turkse (geen idee hoeveelste generatie) parlementariers geinterviewd over hun standpunt over de mensen die opgepakt zijn in turkije. Dat hebben ze opgeknipt met een "expert" die de hele tijd herhaalt dat een mening hebben die daar ook maar enigsinds mild tegenoverstaat echt niet kan. Vervolgens komen er relatief genuanceerde turkse parlementariers in beeld die aangeven dat een coup een erg lastige politieke situatie is en dat het land dan in een hoge staat van paraatheid staat, en dat ze hopen dat er correcte berechting zou zijn.
Vervolgens wordt continu geļnsinueerd dat deze parlementariėrs "aan de verkeerde kant" zouden staan.
Ik vond het een erg vervelend stuk, waarom zijn bijvoorbeeld alleen parlementariers geinterviewd die turkse roots hebben (geen idee hoeveelste generatie) en waarom zou alleen hun mening in deze belangrijk zijn. Het totaal ontbreken van andere parlementariers maakt dit een erg vreemd stuk. Zowel de "turkse" parlementarier als een andere zijn gewoon nederlanders dat maakt de mening van alle parlementariers even relevant, maar bij nieuwsuur gaan ze er voor het gemak van uit dat alle "niet turkse" parlementariers een andere mening hebben.
Ik vind het een knap staaltje framing van nieuwsuur...
Ik vind ook die vraag niet interessant. Het impliceert namelijk een zekere betrokkenheid, alleen maar omdat men een Turkse afkomst heeft. Je kunt beter bij bepaalde signalen specifieke personen gaan bevragen dan automatisch een verdenking op iemand zetten.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vind die vraag niet interessant. Je kunt ze beter vragen wat ze vinden van de Turkse inmenging in Nederland (lijsten van 'foute' turken en instanties verspreiden, oproep van de ambassadeur etc.)
Als ze dat niet veroordelen kun je verder vragen.
De oproep wordt gedaan naar de Turkse Nederlanders. Vragen of Turkse Nederlanders die in het parlement dienen hier gehoor aan gaan geven lijkt mij zeer zeker wel relevant.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind ook die vraag niet interessant. Het impliceert namelijk een zekere betrokkenheid, alleen maar omdat men een Turkse afkomst heeft. Je kunt beter bij bepaalde signalen specifieke personen gaan bevragen dan automatisch een verdenking op iemand zetten.
Ik zie niet in hoe de gestelde vragen hier inzicht in geven. Tevens impliceert het dat elke andere nederlander de mening van de NOS aanhangt, dat zou zo kunnen zijn maar dan moeten ze ook een aantal nederlandse parlementariers aan het woord laten.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik vind die vragen zeer relevant. Zit je hier namelijk als Turk of als Nederlander in het parlement?
Waarvoor precies?quote:Op donderdag 1 september 2016 13:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De oproep wordt gedaan naar de Turkse Nederlanders. Vragen of Turkse Nederlanders die in het parlement dienen hier gehoor aan gaan geven lijkt mij zeer zeker wel relevant.
Loyaliteitskwestie, me dunkt.quote:
Ik heb het stuk niet gezien maar ik denk dat wat Wespensteek aangeeft wel nieuwswaardig is.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de gestelde vragen hier inzicht in geven. Tevens impliceert het dat elke andere nederlander de mening van de NOS aanhangt, dat zou zo kunnen zijn maar dan moeten ze ook een aantal nederlandse parlementariers aan het woord laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |