Geweldig boek, ik vind het vooral zo tof hoe inconsistent het isquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:39 schreef Gehenna het volgende:
Onlangs begonnen in 'Innocent when you dream', verzamelde interviews van Tom Waits.
Ik vond het grappig dat hij tot dusver (in de eerste honderd pagina's) hij telkens wordt geïntroduceerd als een zwartgeklede dronkaard, die vooral bekend is geworden doordat The Eagles Ol'55 hebben gecoverd.![]()
Ik wist niet eens dat dit nummer bestond
Ik ken hem vooral via acda en de munnikquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:39 schreef Gehenna het volgende:
Onlangs begonnen in 'Innocent when you dream', verzamelde interviews van Tom Waits.
Ik vond het grappig dat hij tot dusver (in de eerste honderd pagina's) hij telkens wordt geïntroduceerd als een zwartgeklede dronkaard, die vooral bekend is geworden doordat The Eagles Ol'55 hebben gecoverd.![]()
Ik wist niet eens dat dit nummer bestond
Nou en dat ook inderdaadquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geweldig boek, ik vind het vooral zo tof hoe inconsistent het iszijn achtergrond is gewoon volledig verzonnen
Ben er ook benieuwd naarquote:
Uhuhquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:05 schreef Gehenna het volgende:
Tjongejonge wat komt Genesis P. over als een behoorlijke randebiel in Cosey's boek![]()
Ik had hem/haar al niet al te hoog ingeschat, maar begin nu alles te wantrouwen wat ie ooit in interviews etc zei
leuk boek vooral omdat het uit de mond van de aanwezigen is het is eigenlijk een groot verhaal geschapen uit allemaal interviewsquote:
Haha nou datquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
UhuhOok super creatief.. precies doen wat anderen al gedaan hebben.
Ja klopt, maar er vallen hierdoor wel een heleboel puzzelstukjes op z'n plek voor mij. Deze kant klinkt een stuk aannemelijker en logischerquote:Nou is cosey's boek ook maar een kant van het verhaal natuurlijk, maar het is een stuk leesbaarder dan wat Gen altijd uitspuwt(met zn alternatieve spellingswijzen)
Maar hij komt er inderdaad erg slecht af in het boek.
Oh, hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Als ik het zo lees verwacht ik ook niet veel nieuws.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:33 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Deze uit. Leo Blokhuis over de geschiedenis van de muziek die uit Berlijn komt.
Het gaat echt terug naar de beginperiode van bandleden die op school zaten, liefhebber waren van bands als Genesis, Yes en Pink Floyd terwijl dit soort van not-done was eind jaren zeventig.quote:‘A Mirror Of Dreams’ is the first of two books which provide the definitive account of the intertwined stories of the six bands which led the progressive rock revival in the 1980s: Marillion, IQ, Pallas, Pendragon, Solstice and Twelfth Night.
Dit is echt een aanrader, ik kende de naam nog niet, maar Joe Boyd is dus o.a. producer van het oude werk van Pink Floyd, maar ook Fairpoint Convention, Nico, R.E.M. en Nick Drake. Lekker breed dus, en hij was op veel interessante plekken en tijden, zoals het concert dat Bob Dylan voor het eerst elektrisch ging, de live optredens van Drake en de bijzondere transitie van The Incredible String Band richting scientology.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:31 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Begonnen in deze, heerlijk tot dusver
Dit lijkt me ook wel een boek voor jou:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit is echt een aanrader, ik kende de naam nog niet, maar Joe Boyd is dus o.a. producer van het oude werk van Pink Floyd, maar ook Fairpoint Convention, Nico, R.E.M. en Nick Drake. Lekker breed dus, en hij was op veel interessante plekken en tijden, zoals het concert dat Bob Dylan voor het eerst elektrisch ging, de live optredens van Drake en de bijzondere transitie van The Incredible String Band richting scientology.
Heerlijk boekeigenlijk in een rits uitgelezen tussen de weeën in van m'n vriendin
Vet, wel prijzig. Hopelijk komt er een paperbackquote:Op zondag 9 februari 2025 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook wel een boek voor jou:
https://thequietus.com/cu(...)on-of-dungeon-synth/
https://cultneverdies.mys(...)ngeon-synth-hardback
Zo'n beetje wat ie tijdens de top 2000 op tv doet dusquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:33 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Deze uit. Leo Blokhuis over de geschiedenis van de muziek die uit Berlijn komt. Erg vermakelijk. Maar omdat het boek net 200 pagina's dik is, en vol met plaatjes staat is de opdracht die Leo zichzelf gegeven heeft eigenlijk te groot voor dit boek. Veel bands en artiesten worden even kort genoemd (Leo heeft wel flink gespeurd, bijv. Conrad Schintzler, The Monks en Manuel Göttsching komen ook gewoon langs), maar meer dan een paragraafje is het vaak niet.
Leo rijgt het allemaal wat samen via David Bowie's Berlijnse trilogie aan albums (Low, Heroes en Lodger). Die krijgen ook de meeste aandacht.
Hij eindigt nog met stukjes over industrial van Einstürzende Neubauten en de techno en hoewel ik het heel vermakelijk vond om te lezen hoe hij door de debuutplaat van de neubauten worstelde, ver buiten z'n comfort zone, blijkt hier ook wel dat het eigenlijk gewoon niet z'n ding is. (en het verhaal iets meer losse flodders worden).
Al met al, best vermakelijk, leest vlot. Niet veel nieuwe dingen geleerd, want zat al redelijk in de materie (vond ook een handjevol foutjes in het boek zelfs). Maar prima om in een avondje (of 2) doorheen te stomen
Ik heb hem in het Engels. Van een FOK!er opgestuurd gekregen. Ben nu in Kieft bezig. Daarna is ie aan de beurt. Schijnt heftig te zijn. Platen van Screaming Trees schijnt ie niks te vinden. Dat laatste snap ik niet zo.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb recent sing backwards and weep van Mark Lanegan gelezenwat een geweldig boek maar pfoeh wat is de man recht voor zijn raap en niet persee heel toegevelijk naar hemzelf, en daarom is het echt een heel erg tof boek.
Dat gaat vooral over de eerste platen van de screaming trees, vanaf sweet oblivion is hij beter te sprekenquote:Op dinsdag 22 april 2025 16:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb hem in het Engels. Van een FOK!er opgestuurd gekregen. Ben nu in Kieft bezig. Daarna is ie aan de beurt. Schijnt heftig te zijn. Platen van Screaming Trees schijnt ie niks te vinden. Dat laatste snap ik niet zo.
Ik had al zo'n vermoeden. Ik vind die vlakke productie van Invisible lantern en Buzz Factory juist de charme. Misschien uit nostalgie aan een geweldige periode.quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat gaat vooral over de eerste platen van de screaming trees, . Hij is er alleen in het engels, maar het leest erg makkelijk weg.Vanaf sweet oblivion is hij beter te spreken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |