SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
De VS heeft hen toch laten vallen, waarom zouden zij zich wel aan de afspraken moeten houden ?quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef Atak het volgende:
Vraag me af wat de VS nu gaat doen nu de Koerden weigeren om Raqqa aan te vallen zoals afgesproken. Ze raken zo hun relevantie kwijt als ze niet aan hun eigen afspraken houden en denken dat de wereld om hen heen draait. Tijd om die apen terug te fluiten.
Nee, de afspraak was dat de Koerden zouden terugtrekken nadat Manbji opgeschoond was. Het zijn de Koerden die zich niet aan de afspraak houden want ze weigeren om terug te trekken. Als de Koerden ook nog weigeren om Raqqa aan te vallen zal het twee keer op een rij zijn dan ze niet aan de afspraken houden die ze de VS hebben gegeven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:09 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
De VS heeft hen toch laten vallen, waarom zouden zij zich wel aan de afspraken moeten houden ?
Welke afspraak? Eerst laat je die mensen maandenlang knokken om Manbij en vervolgens zeg je tegen hun "opdonderen daar". Ja dan snap ik dat ze zeggen 'flikker op met je Raqqa".quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, de afspraak was dat de Koerden zouden terugtrekken nadat Manbji opgeschoond was. Het zijn de Koerden die zich niet aan de afspraak houden want ze weigeren om terug te trekken. Als de Koerden ook nog weigeren om Raqqa aan te vallen zal het twee keer op een rij zijn dan ze niet aan de afspraken houden die ze de VS hebben gegeven.
De YPG is toch ook vertrokken, ze hebben alleen een deel van de SDF achtergelaten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, de afspraak was dat de Koerden zouden terugtrekken nadat Manbji opgeschoond was. Het zijn de Koerden die zich niet aan de afspraak houden want ze weigeren om terug te trekken. Als de Koerden ook nog weigeren om Raqqa aan te vallen zal het twee keer op een rij zijn dan ze niet aan de afspraken houden die ze de VS hebben gegeven.
Preciesquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Welke afspraak? Eerst laat je die mensen maandenlang knokken om Manbij en vervolgens zeg je tegen hun "opdonderen daar". Ja dan snap ik dat ze zeggen 'flikker op met je Raqqa".
De houding van Turkije wat betreft YPG/SDF was bekend bij de VS vóór de Manbij-offensief. Turkije had aangegeven dat de Eufraat-rivier een rode lijn was voor Turkije, en dat het ongewenst is/was dat YPG de oversteek zou maken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Welke afspraak? Eerst laat je die mensen maandenlang knokken om Manbij en vervolgens zeg je tegen hun "opdonderen daar". Ja dan snap ik dat ze zeggen 'flikker op met je Raqqa".
Again, de VS is niet de baas over de Koerden, zijn hadden toevallig gelijke doelen voor een bepaalde tijd. Het enige dat de VS kan zeggen is, als jullie onze steun willen dan....quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Koerden moeten zich aan de afspraak houden en terugtrekken. Als ze zich niet aan de afspraak willen houden dan moeten zie ook niet zulke beloftes doen. Goed dat Turkije nu inspringt en ze nu tot gerechtigheid brengt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Er wordt veel gesproken over verraad, maar ik vraag me toch af wat de VS tegen YPG/SDF heeft gezegd. Bedoel, als er niets is beloofd, is er ook geen verraad geweest.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Again, de VS is niet de baas over de Koerden, zijn hadden toevallig gelijke doelen voor een bepaalde tijd. Het enige dat de VS kan zeggen is, als jullie onze steun willen dan....
Probleem met die hele Manbij operatie is dat een beslissing over de Koerden is gemaakt zonder ze bij de plannings-stadium te betrekken. Als je dat doet voelen ze zich niet verbonden aan een beslissing waarover zijn geen inspraak hebben gehad. Dus de reactie van de Koerden is niet zo vreemd.
Nee. Meerdere YPG terroristen zijn geneutraliseerd op de weg naar Manbij. De stad zelf is ook geïnfecteerd met YPGers.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:19 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
De YPG is toch ook vertrokken, ze hebben alleen een deel van de SDF achtergelaten.
Daarom = geen POW's nemen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Plan in Syrie is volgens mij gewoon isis en ypg tegen elkaar opzetten= terroristen vs terroristen= zelfreinigende werking creëren.
Maar de ypg wil niet omdat isis keihard is , ze knallen hun harsens uit hun hoofd, willen liever tegen de humane FSA vechten, want die neemt ze alleen gevangen, boehoe niks aan de hand, i.p.v. in de bergen weg te rotten is het gevangenisleven niet zo verkeerd.
twitter:markito0171 twitterde op maandag 29-08-2016 om 16:21:34#Syria #YPG/#SDF lost Tal Hudhan & other nearby villages south of #Manbij to #IslamicStatehttps://t.co/4Ll1zXwjGO reageer retweet
Geïnfecteerd nog wel ?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:35 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Meerdere YPG terroristen zijn geneutraliseerd op de weg naar Manbij. De stad zelf is ook geïnfecteerd met YPGers.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Geïnfecteerd nog wel ?
Misschien een rare vraag ....
Jij bent niet Turks, waar komt die haat van jou jegens Koerden ypg/pkk terroristen vandaan ?
Ik haat mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Haat tegen een ras heb ik niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Geïnfecteerd nog wel ?
Misschien een rare vraag ....
Jij bent niet Turks, waar komt die haat van jou jegens Koerden vandaan ?
Nou, ik heb je de afgelopen topics uitspraken zien doen die mij doen vermoeden dat je een hekel aan Koerden hebt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:01 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik haat mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Haat tegen een ras heb ik niet.
Dit lijkt mij voor-de-hand-liggender idd. Maar de Koerden zullen ook wel een beetje tit-for-tat willen hebben. Dus vandaag dat ze nu ervoor kiezen niet naar Raqqa te gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er wordt veel gesproken over verraad, maar ik vraag me toch af wat de VS tegen YPG/SDF heeft gezegd. Bedoel, als er niets is beloofd, is er ook geen verraad geweest.
Zo van: "jongens, we helpen jullie nu, maar jullie weten hoe het zit met Turkije, dus mochten we in de toekomst niet voor jullie kiezen, dan weten jullie dat nu".
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:00:06BREAKING Turkish Armed Forces announce 10 more villages cleared from terrorists in #EuphratesShield. https://t.co/7wDqMmzsHD reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:55:56Wait ... what?Didn't #Putin say, Kurds are good?!Now they are just pro-#US "terrorists".https://t.co/hwdgldzHjx https://t.co/jLAqvNl9og reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:58:18Seems like the latest #Putin-#Erdogan pact is more serious than we thought ...Russian state media turns YPG & FSA around ito "terrorists". reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op maandag 29-08-2016 om 18:10:40N. #Hama: some spoils made today by Rebels during their offensive: T-72, #Konkurs ATGM, AA guns, RPG & mortar rounds https://t.co/dI6SefkMPR reageer retweet
Dat blijft toch idioot, de spullen die alle partijen over en weer voor elkaar achterlaten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op maandag 29-08-2016 om 18:10:40N. #Hama: some spoils made today by Rebels during their offensive: T-72, #Konkurs ATGM, AA guns, RPG & mortar rounds https://t.co/dI6SefkMPR reageer retweet
quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:55:56Wait ... what?Didn't #Putin say, Kurds are good?!Now they are just pro-#US "terrorists".https://t.co/hwdgldzHjx https://t.co/jLAqvNl9og reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:58:18Seems like the latest #Putin-#Erdogan pact is more serious than we thought ...Russian state media turns YPG & FSA around ito "terrorists". reageer retweet
twitter:maytham956 twitterde op maandag 29-08-2016 om 18:29:09Russia will deploy ground troops in Syria to support government troops currently fighting in Aleppo.Z offer was submitted 2 UN 4 approval reageer retweet
http://wikimapia.org/#lan(...)n=37.945490&z=15&m=btwitter:sayed_ridha twitterde op maandag 29-08-2016 om 18:36:18Turkish backed rebels have crossed Sajur river and reportedly capture Awn al-Dadat village north of Manbij reageer retweet
twitter:fuadhud twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:07:30YPG vowed Amerne village will be a cemetery for Turkish-backed rebels.Yesterday, It took rebels just 1 hr 17 min to capture this village. reageer retweet
Welke afspraken? Die zij onder dwang gemaakt hebben?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Koerden moeten zich aan de afspraak houden en terugtrekken. Als ze zich niet aan de afspraak willen houden dan moeten zie ook niet zulke beloftes doen. Goed dat Turkije nu inspringt en ze nu tot gerechtigheid brengt.
Heb je ooit Turken aan hun afspraken zien houden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:47 schreef Bilge het volgende:
Oud-ambassadeur James Jeffrey:
"Het ziet er naar uit dat de VS zich niet aan haar beloften houdt. (Om de YPG ten Oosten van de Eufraat te houden). Uit mijn ervaring - na 35 jaar met de Turken te hebben gewerkt - kan ik vertellen dat als je je beloften aan de Turken niet nakomt, je daar spoedig spijt van zult krijgen".
Hij uit zware kritiek op Obama, McGurk en de YPG. Zie hier (eerste 10 minuten van de uitzending).
Je mist het punt. De morele dimensie van het nakomen van beloften is irrelevant; Jeffrey doelt op de feitelijke gevolgen daarvan. De Turken zijn voldoende krachtig om wanpresteerders pijn te doen. Zelfs als Turken idd hun beloften 'nooit nakomen', heb je daar weinig aan buiten de morele wereld.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:49 schreef HSG het volgende:
Heb je ooit Turken aan hun afspraken zien houden?
Rusland kijkt lachend toe hoe Turkije de door de USA gesteunde groeperingen aanvalt terwijl het zelf gewoon doorgaat waar het mee bezig was/is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:56 schreef TheJanitor het volgende:
Wat is nu de rol van Rusland precies? Die bombarderen toch ook de FSA?
twitter:bdrhmnhrk twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:08:17So far all killed and captured SDF fighters turned out to be from YPG. https://t.co/jTajBUawjt reageer retweet
Volgens dit artikel beoogt Rusland te voorkomen dat de Europese afhankelijkheid van Rusland afneemt door toedoen van een alternatieve gasleiding vanuit Qatar, Saudi-Arabië, Syrie en Turkije:quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:56 schreef TheJanitor het volgende:
Wat is nu de rol van Rusland precies? Die bombarderen toch ook de FSA?
Tanks horen nooit te werken zonder dekking van andere tanks en van infanterie, dat maakt ook het verschil.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:32 schreef Atak het volgende:
Het FSA mept flink door. Dat het FSA op magische wijzen bij de Sanjur rivier tegengehouden zouden worden is ook een fabeltje gebleken. Ze zijn al aan het zuiden van de Sanjur en zijn op een hoge tempo door aan het meppen richting Manbij. Het valt mij ook op dat er geen TOW-aanvallen op Turkse tanks meer zijn. Zouden ze een andere tactiek gebruiken? Wat ik van de video's heb kunnen observeren is dat ze eerst de FSA-milities met een rooie lintjes laten aanvallen. Als de Turkse tanks kunnen aanvallen doen ze dat maar waarschijnlijk gebruiken ze de tanks om gefortificeerde blekken te busten. Als het FSA zijn territorium heeft die van Afrin naar Manbij strekt gaan de tanks waarschijnlijk terug. Howitzer- en lucht-ondersteuning van de grens is genoeg.
twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:17:17#BREAKING We don't support Turkey moving south and engaging with SDF, and SDF should not engage Turkey in return: The White House reageer retweet
White House zegt opdonderen tegen SDF.twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:24:00#BREAKING The White House also says SDF should also retreat to East of Euphrates reageer retweet
Dit kan dus op twee manieren geïnterpreteerd worden. Pro-Koerden zullen het op hun eigen manier spinnen om nog wat door te brullen totdat het evident is dat het een verloren zaak is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:17:17#BREAKING We don't support Turkey moving south and engaging with SDF, and SDF should not engage Turkey in return: The White House reageer retweet
White House zegt opdonderen tegen SDF.twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:24:00#BREAKING The White House also says SDF should also retreat to East of Euphrates reageer retweet
twitter:AhmadAlkhtiib twitterde op maandag 29-08-2016 om 20:43:3012km to #Manbij24km to #AlbabUS we don't support the military operations against #SDF in #SyriaWho care about u ? https://t.co/j1MSX2nAXN reageer retweet
Zelfs met dekking zijn je tanks bloot voor TOW-aanvallen. Assad weet dat maar al te goed. Wat ik ook niet snap is waarom ze ouwe tanks gebruiken. Die zijn niet goed om TOW-aanvallen te weerstaan. Die nieuwere Leopards zijn beter. Die gaan ze waarschijnlijk bij Manbij gebruiken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tanks horen nooit te werken zonder dekking van andere tanks en van infanterie, dat maakt ook het verschil.
Tien posts erboven:quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:01 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik haat mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Haat tegen een ras heb ik niet.
Topics hiervoor:quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:54 schreef Atak het volgende:
Vraag me af wat de VS nu gaat doen nu de Koerden weigeren om Raqqa aan te vallen zoals afgesproken. Ze raken zo hun relevantie kwijt als ze niet aan hun eigen afspraken houden en denken dat de wereld om hen heen draait. Tijd om die apen terug te fluiten.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Tja. Over "verraden" en "rugsteken" gesproken. Als die apen zelfrespect hadden zouden ze hun mond houden.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Jezus, is ze 17? Ze ziet eruit alsof ze 30 is. Vuile hoer.
Nee joh, dit is geen racismequote:Op zondag 28 augustus 2016 13:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Koerden zijn ook de enige die dit soort praktijken doen. Het is een en al bedrog en meestal krijgen ze het ook nog voor elkaar om paar naïeve westerse zieltjes te winnen.
Ja, dat kan goed kloppen, maar de YPG is niet zo goed georganiseerd om een hele lijn te verdedigen. Je wordt dan namelijk zo onder de voeten gelopen, als alles op je afkomt en jij daar met paar mensen staat.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Zelfs met dekking zijn je tanks bloot voor TOW-aanvallen. Assad weet dat maar al te goed. Wat ik ook niet snap is waarom ze ouwe tanks gebruiken. Die zijn niet goed om TOW-aanvallen te weerstaan. Die nieuwere Leopards zijn beter. Die gaan ze waarschijnlijk bij Manbij gebruiken.
Clownsquote:Op maandag 29 augustus 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vandaar ook mijn vraag aan hem.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:47 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Tien posts erboven:
[..]
Topics hiervoor:
[..]
[..]
[..]
Nee joh, dit is geen racisme
quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:47 schreef Bilge het volgende:
Oud-ambassadeur James Jeffrey:
"Het ziet er naar uit dat de VS zich niet aan haar beloften houdt. (Om de YPG ten Oosten van de Eufraat te houden). Uit mijn ervaring - na 35 jaar met de Turken te hebben gewerkt - kan ik vertellen dat als je je beloften aan de Turken niet nakomt, je daar spoedig spijt van zult krijgen".
Hij uit zware kritiek op Obama, McGurk en de YPG. Zie hier (eerste 10 minuten van de uitzending).
twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 29-08-2016 om 17:02:46Fmr US Amb. Jeffrey on Mcgurk's statement, "he should call his boss VP Biden and talk about his promises to Turks two days ago in Ankara" reageer retweet
Yes! Dit gaat mooi escaleren en daar hoopte ik al op!twitter:Conflicts twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:06:06PKK: If #Turkey's attack on Rojava continue, #PKK to deploy more forces there. We are ready to do everything to defend it - @SarkawtShams reageer retweet
Zou manbij al bab coridor, rojava moeten zijn?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Yes! Dit gaat mooi escaleren en daar hoopte ik al op!twitter:Conflicts twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:06:06PKK: If #Turkey's attack on Rojava continue, #PKK to deploy more forces there. We are ready to do everything to defend it - @SarkawtShams reageer retweet
Geheel Noord Syrie zover ik weet. Dus ook de westelijke kant van de Eufraat.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou manbij al bab coridor, rojava moeten zijn?
twitter:sergermed twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:19:33Source claims that Russia offered to help FSA with airstrikes so they can retake Meng airbase & Tel rifaat from SDF https://t.co/yvhAejoGQa reageer retweet
Dit is best wel groot als het waar is...quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:sergermed twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:19:33Source claims that Russia offered to help FSA with airstrikes so they can retake Meng airbase & Tel rifaat from SDF https://t.co/yvhAejoGQa reageer retweet
#الحسكةtwitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:23:59It is escalating big time again in Hasakah between Assad & YPG. Reports snipers deployed in main streets of the city.. #Syria #TwitterKurds reageer retweet
Ze willen dus de bergen verlaten waar ze zich goed kunnen verstoppen en zich begeven op vlak open gebied. Ik kan het alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Helaas is dit niet waar, ze mogen zich toch veilig begeven op het oosten van de eufraat. Waarom worden ze eigenlijk daar niet aangevallen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is werkelijk het einde van YPG in Syrië, ze hebben hun fame en tijd gehad en het is nu echt afgelopen. Vorig jaar en de jaren daarvoor dachten we (ik tenminste) dat de Koerden de grootste winnaars waren van de Syrische 'revolutie', terwijl zij juist de grootste verliezers zijn geworden. Hoe fucked up oorlog kan zijn, zo zie je maar weer.
Zou de Turkse luchtmacht dan de YPG in Hasake moeten bombarderen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
#الحسكةtwitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 29-08-2016 om 21:23:59It is escalating big time again in Hasakah between Assad & YPG. Reports snipers deployed in main streets of the city.. #Syria #TwitterKurds reageer retweet
استنفار داخل مدينة الحسكة وانتشار القناصة على الأسطحة بعد رفض الطرفين تطبيق كافة بنود الاتفاق وعدم قبول مليشيا الوحدات الكردية تسليم بعض المراكز واحتفاضها بعدد كبير من المعتقلين بالإضافة إلى عدم قبول الفوج الخامس هجانة من الانسحاب
#شبكة_الحسكة_الحدث
Staakt het vuren in Hasakah tussen YPG en NDF (Assad) is verbroken! Prachtig dit!
Kwestie van tijd en het is voor hun afgelopen daar, ISIS voert de druk op in Shaddadi en het ziet er naar uit dat Asad nog niet klaar is met de YPG in Hasakah city en in Kamishli. Turkije kan misschien een front openen in Kobani en andere plekken aan de oostelijke kant van de Eufraat, dat is zeker mogelijk. Het lijkt alsof alle Arabieren de Koerden zat geworden zijn en allemaal de pik hebben op de Koerden op dit moment in Syrië.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Helaas is dit niet waar, ze mogen zich toch veilig begeven op het oosten van de eufraat. Waarom worden ze eigenlijk daar niet aangevallen?
Het effectiefste gevechtseenheid tegen IS en die verneuk je even.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is werkelijk het einde van YPG in Syrië, ze hebben hun fame en tijd gehad en het is nu echt afgelopen. Vorig jaar en de jaren daarvoor dachten we (ik tenminste) dat de Koerden de grootste winnaars waren van de Syrische 'revolutie', terwijl zij juist de grootste verliezers zijn geworden. Hoe fucked up oorlog kan zijn, zo zie je maar weer.
Zou wel goed zijn, als Turkije samen met Asad coördineert in Hasakah en Hasakah zuivert van dat gespuis, prachtig is dat. Dat is eigenlijk een win-win voor Asad en Turkije.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:45 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zou de Turkse luchtmacht dan de YPG in Hasake moeten bombarderen?
Haha.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
+Iranquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn, als Turkije samen met Asad coördineert in Hasakah en Hasakah zuivert van dat gespuis, prachtig is dat. Dat is eigenlijk een win-win voor Asad en Turkije.
Op de bergen worden ze ook afgeslacht. Turkije blijft zijn armed UAV vloot uitbreiden met de in Turkije geproduceerde Bayraktar.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ze willen dus de bergen verlaten waar ze zich goed kunnen verstoppen en zich begeven op vlak open gebied. Ik kan het alleen maar toejuichen.![]()
Kannonenvoer zullen ze worden!
Bin Laden was ook een held voor de VS. De VS maakt helden en daarna veranderen ze hem/het in een monster. De Koerden zijn net zoals Bin Laden opportunisten dus ik zal er geen traan om laten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
ISIS is niet moeilijk te verslaan als onderhandeld is tussen Asad en FSA. ISIS verslaan heeft luchtsteun nodig en een gemotiveerde grondleger.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Het effectiefste gevechtseenheid tegen IS en die verneuk je even.
Het westen en Turkije zijn zo dom.
Turkije gaat IS met de grond gelijk maken. Heb je de recente kaarten gezien? IS verliest steeds meer terrein.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Het effectiefste gevechtseenheid tegen IS en die verneuk je even.
Het westen en Turkije zijn zo dom.
Maar nogmaals, waarom heb je zo'n hekel aan Koerden ?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:50 schreef Atak het volgende:
[..]
Bin Laden was ook een held voor de VS. De VS maakt helden en daarna veranderen ze hem/het in een monster. De Koerden zijn net zoals Bin Laden opportunisten dus ik zal er geen traan om laten.
Inderdaad precies dit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:54 schreef Atak het volgende:
IS is zwaar overschat. Tot nu toe hebben ze alleen succes gehad tegen Arabieren. Arabieren+westerse luchtmacht kan IS verslaan. De YPG kan dus officieel afgeschreven worden zodat er een Syrië komt waar iedereen mee kan leven.
Ik heb ook een hekel aan Saudi Arabieren die naar Syrië komen om rotzooi te schoppen. Als Koerden naar Syrië komen om rotzooi te schoppen heb ik ook een hekel aan hen. Als je naar de ID's kijkt zijn het allemaal buitenlandse Koerden in Syrië die tegen NAVO vechten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:54 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Maar nogmaals, waarom heb je zo'n hekel aan Koerden ?
Die hadden we.... de Koerden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
ISIS is niet moeilijk te verslaan als onderhandeld is tussen Asad en FSA. ISIS verslaan heeft luchtsteun nodig en een gemotiveerde grondleger.
Waarom zeg jij de hele tijd Koerden? Er vechten ook Koerden mee in het Turkse leger. Het gaat over FSA/YPG.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:54 schreef Atak het volgende:
IS is zwaar overschat. Tot nu toe hebben ze alleen succes gehad tegen Arabieren. Arabieren+westerse luchtmacht kan IS verslaan. De YPG kan dus officieel afgeschreven worden zodat er een Syrië komt waar iedereen mee kan leven.
De Nederlandse media zegt ook Koerden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom zeg jij de hele tijd Koerden? Er vechten ook Koerden mee in het Turkse leger. Het gaat over FSA/YPG.
Dat doen de media verkeerd. Heb jij een hekel aan alle Koerden? Of alleen aan YPG/PKK?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:58 schreef Atak het volgende:
[..]
De Nederlandse media zegt ook Koerden.
Er zijn ook Turkmenen in de YPG. Dit betekent niet dat de YPG Turkmeens is. Waarom mag ik geen Koerden zeggen? Heb jij een hekel aan Koerden?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat doen de media verkeerd. Heb jij een hekel aan alle Koerden? Of alleen aan YPG/PKK?
twitter:AhmadAlkhtiib twitterde op maandag 29-08-2016 om 22:06:36Pictures for #FSA today on the Euphrates River after taken several villages from #SDF forces ✌ https://t.co/eQleaochb1 reageer retweet
Nee. Dat is verkeerd. De media zeggen dat Turkije Koerden aanvalt. Daarmee impliceren ze dat Turkije alle Koerden aanvalt. Ze zeggen toch ook dat Turkije IS aanvalt en niet de Arabieren. Het is gewoon verkeerd. En veel Koerden die tegen de PKK zijn zoals mijn vrouw en schoonfamilie voelen zich beledigd en worden boos wanneer dit gezegd wordt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:01 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het maakt niet zoveel uit of je Koerden zegt of YPG, kijk naar de context en het is duidelijk met wat er precies bedoeld wordt. Iedereen weet dat Koerden mensen zijn waarvan je goede en slechte hebt net zoals iedereen weet dat Marokkanen mensen zijn waarvan je weet dat er goede en slechte bestaan. Maar als de term 'Koerden' gebruikt wordt in de context van Noord Syrie en YPG dan doelen we op de terroristische Koerden die terreur praktiseren en ernaar uitnodigen wegens een Koerdische ideologie die daarvoor staat.
Nee dat wordt niet geïmpliceerd. Dat bedenk jij er bij.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee. Dat is verkeerd. De media zeggen dat Turkije Koerden aanvalt. Daarmee impliceren ze dat Turkije alle Koerden aanvalt. Ze zeggen toch ook dat Turkije IS aanvalt en niet de Arabieren. Het is gewoon verkeerd. En veel Koerden die tegen de PKK zijn zoals mijn vrouw en schoonfamilie voelen zich beledigd en worden boos wanneer dit gezegd wordt.
Waarom steun jij een organisatie die bomaanslagen pleegt waarbij vrouwen en kinderen omkomen? Een organisatie die aan mensenhandel en drugshandel doet. Een organisatie die aan etnische zuivering doet volgens Amnesty International.quote:
Waarom zou ik een land ondersteunen dat Armenen afslacht en zo laf is dat te ontkennen, andere landen bedreigd, chanteert, bombardeert, mensen pijn doet, waar het nieuwe fascisme opkomt, ect ect?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom steun jij een organisatie die bomaanslagen pleegt waarbij vrouwen en kinderen omkomen? Een organisatie die aan mensenhandel en drugshandel doet. Een organisatie die aan etnische zuivering doet volgens Amnesty International.
Volgens jou slacht Turkije ook Koerden, terwijl het in werkelijkheid pkk/ypg isquote:Op maandag 29 augustus 2016 22:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom zou ik een land ondersteunen dat Armenen afslacht en zo laf is dat te ontkennen, andere landen bedreigd, chanteert, bombardeert, mensen pijn doet, waar het nieuwe fascisme opkomt, ect ect?
Volgens mij leefde er voor het conflict begon al generaties lang Koerden in Syrie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan Saudi Arabieren die naar Syrië komen om rotzooi te schoppen. Als Koerden naar Syrië komen om rotzooi te schoppen heb ik ook een hekel aan hen. Als je naar de ID's kijkt zijn het allemaal buitenlandse Koerden in Syrië die tegen NAVO vechten.
Zelf om gevraagd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Volgens jou slacht Turkije ook Koerden, terwijl het in werkelijkheid pkk/ypg is
Turkije heeft zeker wat in Syrie te zoeken omdat de PKK wekelijks bomaanslagen pleegt in Turkije waarbij duizenden doden en gewonden zijn gevallen. De PKK en YPG zijn dezelfde organisatie met dezelfde leider: Ocalan. Een PKK strijder had aan WSJ toegegeven dat het om dezelfde organisatie gaat. De PKK/YPG schuilt in Syrie en steekt de grens over om aanslagen te plegen. Ook pleegt IS geregeld aanslagen in Turkije. Of moet Turkije accepteren dat er wekelijks aanslagen worden gepleegd waarbij er vele doden vallen? Frankrijk valt ook IS aan in Syrie. Ben jij daar ook tegen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:22 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Volgens mij leefde er voor het conflict begon al generaties lang Koerden in Syrie.
Als je dan tegen buitenlandse inmenging bent kun je ook de Turkse acties niet goedkeuren en al helemaal geen sympathie hebben voor het FSA, want dat zijn een stel buitenlandse jihadistische haatbaarden.
Nog niet zo lang geleden was jij ook tegen de Russische inmenging in Syrië en heb je ettelijke malen de hoop uitgesproken dat Rusland financieel kapot zou gaan aan het conflict, omdat ze er volgens jou niets te zoeken hadden.
Welke post was dat?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:06 schreef mrstylo het volgende:
In de laatste drie pagina's letterlijk maar 1 goede post (buiten de tweet berichten om die heel handig zijn).
De mods moeten echt even een grote schoonmaak houden hiero
Momenten dat het goed ging met het SDF, en Turkije bijna werd aangevallen door Rusland, hoorde je hem niet/nauwelijks. Hij heeft nu constant een stijve plasser, en geniet van het lijden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:37 schreef Glories het volgende:
Kan die Atak hier niet van dit forum afgepleurd worden? Simpel zijn posts terug zoeken leert dat het alleen maar one-liners, tegengestelde, haatgevende en vooral oliedomme posts betreft.
twitter:michaeldweiss twitterde op maandag 29-08-2016 om 22:30:21Erdogan obviously cut a deal with Putin, excluding Obama. Now Sputnik calls YPG "terrorists" and FSA "liberators." reageer retweet
hier zeggen de Amerikanen zelf ook dat de pkk en de ypg hetzelfde zijn en dat ze ze bewapend hebben godverdegodverquote:Op maandag 29 augustus 2016 22:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije heeft zeker wat in Syrie te zoeken omdat de PKK wekelijks bomaanslagen pleegt in Turkije waarbij duizenden doden en gewonden zijn gevallen. De PKK en YPG zijn dezelfde organisatie met dezelfde leider: Ocalan. Een PKK strijder had aan WSJ toegegeven dat het om dezelfde organisatie gaat. De PKK/YPG schuilt in Syrie en steekt de grens over om aanslagen te plegen. Ook pleegt IS geregeld aanslagen in Turkije. Of moet Turkije accepteren dat er wekelijks aanslagen worden gepleegd waarbij er vele doden vallen? Frankrijk valt ook IS aan in Syrie. Ben jij daar ook tegen?
Bovendien zijn er ook heel veel Koerden in Turkije die tegen de PKK/YPG zijn en die willen dat de PKK/YPG in Noord Syrie aangepakt worden. Bekijk deze link. Duizenden Koerden protesteren tegen de PKK/YPG met Turkse vlaggen. Mijn Koerdische schoonfamilie wil ook dat YPG aangepakt wordt in Syrie.
https://twitter.com/ragipsoylu/status/767088126959423488
Mijn post was een reactie op Atak, die een tijd geleden de Russen en de Iraanse milities afbranden voor hun (door Assaad gevraagde) bemoeizucht en nu de Turkse inmenging en afslachting van Koerdische strijders toejuicht.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije heeft zeker wat in Syrie te zoeken omdat de PKK wekelijks bomaanslagen pleegt in Turkije waarbij duizenden doden en gewonden zijn gevallen. De PKK en YPG zijn dezelfde organisatie met dezelfde leider: Ocalan. Een PKK strijder had aan WSJ toegegeven dat het om dezelfde organisatie gaat. De PKK/YPG schuilt in Syrie en steekt de grens over om aanslagen te plegen. Ook pleegt IS geregeld aanslagen in Turkije. Of moet Turkije accepteren dat er wekelijks aanslagen worden gepleegd waarbij er vele doden vallen? Frankrijk valt ook IS aan in Syrie. Ben jij daar ook tegen?
Bovendien zijn er ook heel veel Koerden in Turkije die tegen de PKK/YPG zijn en die willen dat de PKK/YPG in Noord Syrie aangepakt worden. Bekijk deze link. Duizenden Koerden protesteren tegen de PKK/YPG met Turkse vlaggen. Mijn Koerdische schoonfamilie wil ook dat YPG aangepakt wordt in Syrie.
https://twitter.com/ragipsoylu/status/767088126959423488
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |