overbevolkt, dat soort misvattingen zijn inderdaad populair om een argument te maken wat er niet is, er zijn weinig steden met 17.000 inwoners trouwensquote:Op zaterdag 3 september 2016 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Minder dan 20 vluchtelingen dat is de situatie in Japan. Nederland ligt in een nog veiligere en stabielere regio als Japan, terwijl Japan zich keurig aan alle verdragen heeft gehouden.
17.000 is een complete stad vol, in een land dat al overbevolkt is.
Waar haal je die arbitraire getallen vandaan en waarom zou de grens van "echte vluchtelingen" op 20 liggen?quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lol, er komen jaarlijks nog 17.000 binnen, een complete stad.
De vloed is pas weg als er jaarlijks minder dan 20 binnenkomen. Dat zijn namelijk de echte vluchtelingen die geen andere mogelijkheid hebben dan asiel aanvragen in Nederland (bijvoorbeeld een Noord-Koreaanse sporter die hier voor een toernooi is).
In het overvolle Nederland wel. Of je het nou stad of dorp noemt, een plaats van 17.000 inwoners is geen klein plaatsje, en als dat er elk jaar bij komt dan is het waanzin.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:53 schreef Re het volgende:
[..]
overbevolkt, dat soort misvattingen zijn inderdaad populair om een argument te maken wat er niet is, er zijn weinig steden met 17.000 inwoners trouwens
Die 17.000 werd gisteren genoemd op het NOS journaal, waar ronkend werd aangekondigd dat de stroom flink was genomen van meer dan 60.000 naar "slechts"quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:53 schreef Belabor het volgende:
[..]
Waar haal je die arbitraire getallen vandaan en waarom zou de grens van "echte vluchtelingen" op 20 liggen?
Als je dan eigen rechter gaat spelen over de vluchtelingenproblematiek, dan mag je dat tenminste even toelichten, vind ik.
vind jij... ik niet, 17.000 is helemaal nietsquote:Op zaterdag 3 september 2016 10:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In het overvolle Nederland wel. Of je het nou stad of dorp noemt, een plaats van 17.000 inwoners is geen klein plaatsje, en als dat er elk jaar bij komt dan is het waanzin.
17.000 is enorm. Een stad vol. En dat is niet eenmalig, maar elk jaar weer.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
vind jij... ik niet, 17.000 is helemaal niets
17.000 op 17 miljoen Nederlanders is dus maar 1℅ he. Gaat dát het land kapot maken?quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In het overvolle Nederland wel. Of je het nou stad of dorp noemt, een plaats van 17.000 inwoners is geen klein plaatsje, en als dat er elk jaar bij komt dan is het waanzin.
- Elk jaar komt dat aantal.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
17.000 op 17 miljoen Nederlanders is dus maar 1℅ he. Gaat dát het land kapot maken?
Tevens, welke overbevolking hebben weer het over? Naar mijn weten wordt er weer volop gebouwd in dit land en hebben we hier nergens te maken met bevolkingsdruk zoals die in Aziatische of Amerikaanse steden bestaat.
Dat is een flinke afname ja. Voor de statistici onder ons geeft dat aan dat de stroom inderdaad afneemt. Wellicht zijn het er over een jaar nog maar 9.000.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die 17.000 werd gisteren genoemd op het NOS journaal, waar ronkend werd aangekondigd dat de stroom flink was genomen van meer dan 60.000 naar "slechts"17.000.
Niet voor niets is dit land compleet verziekt. Tijd voor de oplossing: Alleen nog Europese vluchtelingen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:58 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dat is een flinke afname ja. Voor de statistici onder ons geeft dat aan dat de stroom inderdaad afneemt. Wellicht zijn het er over een jaar nog maar 9.000.
Nederland heeft altijd instroom van vluchtelingen gehad, zeker sinds de wereldoorlogen. Dat heeft nooit lager dan 5.000 per jaar gestaan.
Dat rekensommetje werkt niet, want je bent daarbij sterfte, emigratie en heel veel andere factoren niet in op.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
1% per jaar betekent 10% in 10 jaar en 20% in 20 jaar. En dat zijn hele korte termijnen. En gezinshereniging en hun grote kindertal komen daar nog overheen.
Sterfte neem je mee met geboortecijfers, het is een vermenigvuldigingsfactor. Een groep immigranten die per vrouw gemiddeld 4 kinderen krijgt, vermenigvuldigt zich in 30 jaar. Maar omdat de ouders na 30 jaar meestal nog in leven zijn, is de bevolkingsexplosie nog erger (de groep is drie keer zo groot zolang de ouders nog leven).quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:02 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dat rekensommetje werkt niet, want je bent daarbij sterfte, emigratie en heel veel andere factoren niet in op.
Iets met muizen en olifanten.
Je zit een factor 10 te hoog..quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:56 schreef Belabor het volgende:
17.000 op 17 miljoen Nederlanders is dus maar 1℅
Jan Lul, ge zijt knettergek.quote:Op vrijdag 2 september 2016 23:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Bij gebrek aan argumenten gaan schelden. Niet erg origineel, tientallen andere linkse figuren hier doen het ook. Als de mods deze mensen bannen dan zal het niveau van de discussies enorm toenemen, want aan ordinaire scheldpartijen heeft niemand wat.
Goed gezien. Maar dan nog is 17.000 waanzinnig in een land dat al totaal niet meer Europees is (op een paar dorpen na).quote:
Wat heerlijk pessimistisch. Ik sta zo mijlenver van jouw beeld van Nederland af dat verder discussiëren geen zin heeft.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet voor niets is dit land compleet verziekt. Tijd voor de oplossing: Alleen nog Europese vluchtelingen.
Je gebruikt heel suggestief het woord 'vluchtelingen', maar sinds het einde van de wo2 zijn er geen vluchtelingen in Nederland geweest. De meest recente vluchtelingenstromen waren Belgen (wo1) en Joden (begin holocaust), alles wat er na kwam waren gewone immigranten.
Excuus, het is vroeg en ik heb mijn koffie nog niet gehad haha.quote:
Welke oorlogsvluchtelingen? Ik denk dat je oa. Syriërs bedoelt? Dat zijn zeker veelal echte oorlogsvluchtelingen, alleen dat betekent niet dat het recht hebben op vestiging in iedere willekeurige verzorgingsstaat die duizenden kilometers verderop ligt. Oorlogsvluchtelingen moeten worden geholpen in hun eigen regio. Het is geen excuus om illegaal een westers land in te reizen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:06 schreef Ringo het volgende:
Maar om zo ver te gaan om ons land te verachten en echte oorlogsvluchtelingen weg te wuiven als "nepvluchtelingen", dat zijn de woorden van iemand die ik niet al te serieus neem.
Ik hoop oprecht voor je daar je ergens nog eens wat geluk en positiviteit in de wereld vind.
50.000 mensen huisvesten in een overbevolkt land, elk jaar weer, mensen die ons alleen maar geld kosten, vaak niet eens kunnen lezen, is waanzin.quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:11 schreef Belabor het volgende:
[..]
Excuus, het is vroeg en ik heb mijn koffie nog niet gehad haha.
Maar inderdaad, het "probleem" is zo intens klein van aard dat het een wonder is dat mensen zich er nog druk om kunnen maken.
Zonder gekken in de wereld zou er voor ons rationele mensen niets zijn om onze eigen geestelijke gezondheid aan te toetsen.quote:
De echte gekken zijn mensen die dit land bewust vol hebben laten lopen met mensen uit de derde wereld. In Oost-Europa begrijpen ze dat echt niet.quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:17 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zonder gekken in de wereld zou er voor ons rationele mensen niets zijn om onze eigen geestelijke gezondheid aan te toetsen.
Daarom zijn de meeste oost Europese landen ook zo ontzettend welvarend en fijn om in te leven.quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De echte gekken zijn mensen die dit land bewust vol hebben laten lopen met mensen uit de derde wereld. In Oost-Europa begrijpen ze dat echt niet.
Staverden kan nog wel wat volk opnemen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:53 schreef Re het volgende:
[..]
overbevolkt, dat soort misvattingen zijn inderdaad populair om een argument te maken wat er niet is, er zijn weinig steden met 17.000 inwoners trouwens
Nee hoor, Japan (meer dan 100 miljoen inwoners) neemt 10 vluchtelingen per jaar opquote:Op zaterdag 3 september 2016 10:50 schreef Re het volgende:
[..]
17.000 is niets jongen... en 20 vluchtelingen.... sure je bent de weg kwijt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |