#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:32 |
![]() Na vier weken zomervakantie is het Formule 1-circus neergestreken in de Belgische Ardennen op het mooie Spa-Francorchamps. Het circuit staat bekend om zijn verraderlijke weersomstandigheden en mooie races, maar ook om de beroemde Eau Rouge, n dan de mooiste bochten van de kalender. Lewis Hamilton is de zomerstop in gegaan als leider in het kampioenschap, na meerdere magere races van teamgenoot Nico Rosberg. De Duitser zal om het kampioenschap spannend te houden sterk aan de tweede seizoenshelft moeten beginnen. Een waarschijnlijke dubbele motorwissel van Hamilton met de bijbehorende gridstraf zal helpen, maar Hamilton gaat ook alles op alles zetten om niet te veel punten te verliezen. Ook zal dit weekend blijken of Red Bull ook daadwerkelijk Ferrari definitief heeft ingehaald. De afgelopen races was het Oostenrijkse team keer op keer de betere van de twee, maar de verschillen waren klein. Voor Max Verstappen zal de GP van Belgi aanvoelen als zijn thuisrace en aangemoedigd door de duizende Nederlandse fans en het wegvallen van Hamilton is een overwinning hier niet ondenkbaar. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Belgie Informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 16:33 |
Goed volwassen interview op C4 met Max iig ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:33 |
Wtf doen ze bij Ziggo? | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 16:33 |
Dat doe ik ook ja, met name de regels die alleen voor Hamilton gelden of juist niet voor Hamilton gelden. Hypocriet natuurlijk. Die tokkies doen het zelfde als de ziggotokkies alleen nog minder welbespraakt, alsof die zelf kunnen nadenken en niet precies dat vinden wat de tv ze voorkauwt. | |
TehRocks | zondag 28 augustus 2016 @ 16:34 |
https://streamable.com/rtjp Ik snap niet hoe je hier naar kunt kijken en kan zeggen dat Max als eerste beweegt, het is duidelijk een reactie op Kimi en dat is not-done in braking zone maar al helemaal niet op Kemmel straight met 320 op de klok. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 16:34 |
Voetbal... | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:34 |
Ik zie nu een debiele reflextest. Zometeen tijd voor chte sport inderdaad. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 16:34 |
Wat zeg je nou ? Kimi bewoog niet maar koos wel de binnenkant ? En max ging pas naar de binnen kant toen kimi ging. Dat is op zich geen probleem natuurlijk maar hij had iets eerder moeten gaan en niet in reactie op Kimi op het allerlaatste moment. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 16:34 |
nee. Versla volgende keer de Ferrari fair en square. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 16:35 |
Dat kun je vinden, maar zoals gezegd is het probleem dat dat niet in de regels staat beschreven. Verstappen doet dus niets verkeerd. | |
MakkieR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:35 |
Formule 1 kijk ik tot de interview van Max, dan gaat de televisie op een ander kanaal. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 16:35 |
Als het echt "not done" was geweest, had Whiting wel ingegrepen. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:36 |
hier zie je, dat max nog geen volwassen racer is. | |
S95Sedan | zondag 28 augustus 2016 @ 16:36 |
Waar staat in de regels dan dat je alleen mag verdedigen voordat degene die achter je dat doet? Want die regel is er niet. En het kan niet netjes gevonden worden, dat is wat racen is, om te winnen,om plaatsen, om punten en kampioenschappen. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:37 |
Dat is nog lang niet in de breaking zone. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 16:37 |
Wat ik bedoel is dat Kimi na het kiezen van de binnenkant niet meer bewoog. Nogmaals, dat kun je vinden. Maar er is geen reden daarvoor. Kimi kiest de binnenkant, Max beweegt om die binnenkant te verdedigen. Hoe 'laat' hij dat doet is voor de regels niet relevant. Het enige wat verboden is is als Max eerst zou bewegen om de buitenkant te verdedigen en daarna nog een keer de binnenkant. Bijvoorbeeld. Daar was hier geen sprake van. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:37 |
die gasten worden ingehuurd om te hypen, ziggo verdient aan f1, he | |
Mano_ | zondag 28 augustus 2016 @ 16:38 |
"Ik ram ze er liever van af dan dat ik ze voorbij laat" ![]() Max is een beetje boos volgens mij ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:39 |
Een echte Mad Max. | |
m0ridin | zondag 28 augustus 2016 @ 16:39 |
Yup, en dat is prima. Maar beheers je wel want dit komt nogal sneu over... En tja, Max neemt erg (soms te?) veel risicos... An sich prima en leuk, maar je doet dat wetende dat dat gewoon compleet mis kan gaan. Weet niet, aan de ene kant kun je misschien zeggen 'staat niet letterlijk in de regels dus groot gelijk', maar aan de andere kant kunnen er zat ongeschreven regels zijn en vind ik wel dat je je 'gewoon moet gedragen'... Max is een toprijder en talent, maar kan nog wat volwassener worden. Then again, dat spreekt voor zich met zijn 18 jaar ![]() | |
Tomatenboer | zondag 28 augustus 2016 @ 16:40 |
en worden bovendien gesponsord door Max Verstappen.nl ![]() Zie dan nog maar eens kritisch te zijn. | |
tralalala | zondag 28 augustus 2016 @ 16:41 |
Hij gaat spijt krijgen van dat hij dit gezegd heeft. Wat een idiote reactie | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:41 |
nou, dat zullen ze sponsers leuk vinden | |
Tomatenboer | zondag 28 augustus 2016 @ 16:42 |
Het is z'n, en het is sponsors. ![]() | |
S95Sedan | zondag 28 augustus 2016 @ 16:42 |
Gewoon emoties, komt hij wel op terug na een paar dagen en leert hij ook weer van dat gewoon niet te zeggen. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 16:42 |
dat zijn dingetjes die Red Bull hem snel af moet leren. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:42 |
Felle Verstappen: "Ferrari's verzieken mijn race" https://t.co/AuyAqWH47X | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:43 |
zeikwijf | |
antiderivative | zondag 28 augustus 2016 @ 16:43 |
Hopelijk pikken de buitenlandse media dit ook even op, ook echt goed voor zijn imago bij de stewards in de toekomst... | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:43 |
idd, slechte pr | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 16:45 |
sterker nog, in dit geval rijdt Max gewoon in de midden en Kimi ziet nergens voldoende ruimte. Uiteindelijk rijdt Verstappen gewoon de race lijn. Hij blokt niks, Kimi zet 'm er gewoon niet naast omdat er om te beginnen nergens ruimte is. Gewoon keurig verdedigt. Vond andere acties meer op het randje dan deze | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 16:46 |
Wat n domme reactie van Max, zeg. Beetje jammer. | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 16:46 |
Ja stel je voor een echt gemotioneerd antwoord in plaats van een ingeramd mediatraining verhaal | |
eenjongen... | zondag 28 augustus 2016 @ 16:47 |
Het slaat toch gewoon nergens op dat je zegt mensen er af te willen beuken? | |
Syntix | zondag 28 augustus 2016 @ 16:47 |
Waarom staat maxfaal in de op? Gast kan niet eens punten scoren en stelt heel NL teleur ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 16:47 |
Max rijdt niet alleen zoals een klein kind op de PlayStation hij gedraagt zich ook zo. Wat een afgang. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 16:49 |
Al die wannabe F1-noobs hier, ga lekker op je zolderkamer lopen janken over het gedrag van Max ![]() | |
Syntix | zondag 28 augustus 2016 @ 16:49 |
maxje is mad en faalde hard vandaag. Maar het leukste is al die tienduizenden mensen die daar waren en dachten dat hij wel even podium zou rijden. Of de mensen in de studio bij Ziggo sport die wel even een uur lang met de hand in het broekje over max gingen voor beschouwen ![]() ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 16:49 |
Het is een grijs gebied maar het staat idd niet zwart op wit in de regels, dat weet ik. Je mag geen abnormal change of direction wich causes hinder to the car behind doen. Of dat abnormaal is zo op het aller aller laatste moment kan je over discussiren. Hij is de enigste die het telkens zo laat doet dus in dat opzicht is het wel abnormaal. | |
tralalala | zondag 28 augustus 2016 @ 16:49 |
Dat wel, maar zeggen dat je iemand van de baan wil knallen gaat gewoon echt helemaal nergens meer over. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:50 |
als je zegt, je wilt ze ala death race eraf beuken, dan ben je niet goed bezig | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 16:50 |
Kun je ook nog wat anders zeggen dan overdreven zeiken? Of vind je dat gewoon leuk? | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 16:50 |
Trolls negeren. Dat zou de TT moeten zijn. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:51 |
in de studio is gewoon commercie, die moeten dat zeggen, dat is niet objectief ofzo zonder belangen | |
antiderivative | zondag 28 augustus 2016 @ 16:51 |
Als klap op de vuurpijl is Verstappen ook nog eens wereldwijd trending topic op twitter. Pijnlijke dag voor hem. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 16:52 |
Denk je dat dat hem wat uit maakt? | |
OngeschiktX | zondag 28 augustus 2016 @ 16:52 |
Echt teleurgesteld in Max. Niet zo zeer vanwege bocht 1, dat was een race incident. Vettel laat ruimte voor Raikkonen, Raikkonen voor Max. Er is alleen niet genoeg ruimte voor drie auto's. Dat Vettel Max daar niet verwacht vind ik logisch. Dat Max voor die plek gaat ook, maar dan neem je wel een groot risico. Het gezeur van Max vind ik dus ook onterecht. Ik vind de acties van Max daarna wel over het randje. Als Raikkonen niet de baan af zou gaan, dan lagen ze er beide hard af. Max remt daar gewoon veel te laat. Die late moves, tja. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden eerlijk gezegd. Ik kijk al >10 jaar elke race en heb het nooit iemand zien doen volgens mij. Maar ik zou ook niet weten welke regels hij daarmee overtreedt. De reactie op tv kan helemaal niet. Ik weet niet hoe hij bij de buitenlandse pers gereageerd heeft, maar het zou me niets verbazen als Red Bull hem daarvoor straft. Op z'n minst een zware preek, maar een keer niet starten zou ik ook niet raar van opkijken. Ik ben echt fan, hij heeft mooie dingen laten zien, maar hiermee valt hij wel even door de mand zeg. Ongetwijfeld speelt z'n leeftijd een rol hier. Behoorlijk onvolwassen. Verder baal ik ook gewoon enorm. | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 16:52 |
Op die leeftijd hadden we allemaal een grote bek maar het is heel raar en gnant om een F1 coureur zich zo te zien gedragen. | |
antiderivative | zondag 28 augustus 2016 @ 16:54 |
Gezien zijn vele blocks tijdens de Kvyat-affaire is ie daar wel mee bezig, een 18-jarige en social media... | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 16:55 |
Mensen blocken op social media vind ik als publiek persoon geen vreemde voorkomendheid. Maar goed, wie ben ik. Ik heb meer de indruk dat Max het nauwelijks interesseert wat mensen van hem denken. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 16:57 |
1; dat deed ie niet 2; dat gaat ie ook niet doen 3; emotie Hij reed idd zwaar agressief op de mediums en hij "beukte" Kimi 1x van de baan. Lijkt me sterk dat hij doelde op een dubbele crash... wat blijkbaar iedereen impliceert. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 16:58 |
je kan niet in emotie maar van alles roepen, 30 min na de race is geindigd | |
Fer | zondag 28 augustus 2016 @ 16:58 |
De manier hoe Max la source en de pits uit kwam gaf duidelijk de fustratie aan. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 16:59 |
Dat interview is niet live ![]() | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:00 |
joh, ga max pijpen! (dit zeg ik in emotie, dus mag het.) | |
Fer | zondag 28 augustus 2016 @ 17:01 |
Ff dubbelpost![]() | |
m0ridin | zondag 28 augustus 2016 @ 17:01 |
Dan nog, kom op... Ben groot fan van hem, maar ik hou ook wel van realisme, sportiviteit en relativeringsvermogen. Met dit soort dingen komt hij over als een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Net als zijn verdedigende acties. Een keer ok, maar als je keer op keer in opspraak komt moet je misschien toch even na gaan denken over je acties. Daar kun je zelf ook alleen maar beter van worden. Hoop dat hij wel genoeg tegengas krijgt van Horner en anderen. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:01 |
Nee dankje, hou niet van mannen ![]() | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:02 |
"Max Verstappen over de strijd met en het gemopper van Raikkonen: "Ja, dat moet ook, ze moeten ook flink schelden over de radio. Dat maakt me dan echt niet uit. Kijk, zij verzieken mjn race in bocht 1, nou, dan ga ik ze echt niet gewoon voorbij laten. Dan rij ik ze nog liever van de baan af." | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:03 |
nice | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:04 |
Ook niet slim om te roepen dit. Snap wel dat die er ziek van is maar toch... | |
Parzival | zondag 28 augustus 2016 @ 17:04 |
dan heb je Schumacher versus Hill zeker even gemist.. die Schumi zette zijn (beschadigde) Benetton even in de voorwielen van Hill toen die voorbijkwam.. Hill heeft toen nog lang in de pits gestaan om de gebogen stang te fixen.. maar uiteindelijk uitgevallen.. Hill verloor daardoor het kampioenschap.. [ Bericht 6% gewijzigd door Parzival op 28-08-2016 17:09:52 ] | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:06 |
Ferrari? | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:06 |
staat op die olav mol site, terwijl hij financieel belang bij Max heeft | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:07 |
Als je hierover gaat lopen zeiken ben je echt een zure gefrustreerde sukkel ![]() | |
Meike26 | zondag 28 augustus 2016 @ 17:07 |
Snel nog even wat rubber oprapen en in je tuin leggen/showen, klein aandenken voor later als je grijs bent en kleinkinderen hebt ![]() | |
Blik | zondag 28 augustus 2016 @ 17:07 |
Gast, kun je echt niks anders dan zeiken. In ieder topic waar je komt is het ofwel zeiken op Max of fappen op Sky. Dat is pas beschamend | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:07 |
ah, tiener triggered | |
Parzival | zondag 28 augustus 2016 @ 17:07 |
fixed.. Benetton.. | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:08 |
Benetton | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:09 |
Helaas allang niet meer.. maar jij denkt dat ie nu echt mensen van de baan af gaat rijden? | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:09 |
Was ook gewoon op Ziggo te zien net hoor. | |
Fer | zondag 28 augustus 2016 @ 17:09 |
Bizar geen Marble te vinden. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:09 |
wat is zijn voordeel om dat toch te zeggen? | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:10 |
staat dat inmiddels op yt? | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:10 |
Hij heeft er geen voordeel bij maar dat zeg ik ook nergens | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:11 |
Dreigen met iemand van de baan rijden bij 300 km/h neigt naar bedreiging met zwaar lichamelijk letsel of zelfs dood. Hopelijk pakt de FIA hem eens heel stevig aan. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:11 |
dat met die Ferrari's was een race incident, waarbij max opzettelijk dingen terug doet. | |
KillerBee4ever | zondag 28 augustus 2016 @ 17:12 |
Echt he, je kunt ook enorm overdrijven... ![]() | |
Meike26 | zondag 28 augustus 2016 @ 17:12 |
Ja wel een punt hier. Ik herinner mij een rijder van een ander niveau die ook geloofde in zijn rijstijl en er niets verkeerds in zag. Helaas is hij er dit jaar niet meer bij. M.a.w. Alhoewel ik het met velen eens ben dat Max niet realistisch is en dat hij wel kan verbeteren op sommige punten, heeft het ook wel wat. F1 is weer in opspraak. Er gebeurt weer wat. Controverses. Haat en/of nijd zelfs. Dus voor de sport F1 is dit koren op de molen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:12 |
Dat slaat ook nergens op, maar vond zijn reactie wel wat overdreven, hoop dat hij er nog op terug komt. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:15 |
QFT | |
OngeschiktX | zondag 28 augustus 2016 @ 17:15 |
Dat is nog wel wat meer dan 10 jaar geleden, toen keek ik nog niet, maar die beelden ken ik wel inderdaad. Schumi heeft ook genoeg dingen gedaan die niet kunnen, daar hoef je me niet van te overtuigen. De comments van Max vind ik gewoon heel onvolwassen. Zo zou ik een paar jaar terug ook hebben gereageerd waarschijnlijk. Je hoort aan z'n emotie in z'n stem dat hij ook wel weet dat dit niet kan. Ik ken precies het gevoel op zo'n moment. Daar moet hij op z'n minst heel hard op worden aangesproken. Red Bull zal er totaal niet blij mee zijn. Prima dat hij boos en teleurgesteld is. Prima dat hij enigszins een gekleurd beeld heeft van het incident bij de start. Maar dit de rest van je race door laten werken en zulk commentaar geven voor de tv kan echt niet. Ik hoop dat z'n reactie voor de buitenlandse pers wat meer doordacht is. | |
DeeBee | zondag 28 augustus 2016 @ 17:16 |
Slechte race, matig. Nog slechtere verliezer. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 17:16 |
Ik mocht daar niet meer naartoe van de beveiliging ![]() | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:17 |
wat een sukkels | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:17 |
Allicht laat Max hem er minder vlot en graag langs als Max zelf de gedachte heeft dat Kimi/Vettel hem de eerste bocht klemreed.. Bovendien gaven ze Max tijdens de rode vlag gelijk.. Dus ja ik begrijp wel dat ie wat feller verdedigd. Dat ie t zegt is inderdaad niet snugger.. maar die kerel is net 18 en heeft net twee uur met 200km+ rondjes gereden op z'n 'thuisbaan'. Laat hem lekker effe fel reageren. Ik hou er wel van in ieder geval ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:18 |
Ik vraag me toch af waarom Max niet tijdens rood naar de softs is gegaan, had toch makkelijk moeten kunnen. | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 17:18 |
![]() Ja ze gaan een coureur met podiumpotentie niet laten starten omdat hij emotioneel reageert als zijn race in de eerste ronde verneukt wordt ![]() | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 17:19 |
ja die snap ik ook niet. Had een stop gescheeld en waarschijnlijk punten | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 17:19 |
Nou, is het alweer vrijdag? | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:19 |
Max Verstappen has dismissed criticism of his driving at Spa as 'moaning', insisting he did nothing more than defend his position. "I was defending my position – if someone doesn't like it that's their problem" Max Verstappen The Dutchman was involved in a three-car collision with both Ferraris at the start, and then had two further incidents with Kimi Raikkonen on the run to Les Combes - both of which triggered furious outbursts from Raikkonen, who labelled Verstappen's driving as "******* ridiculous". Verstappen though shrugged off such comments post-race, saying: "It's a big lie. I was defending my position – if someone doesn't like it that's their problem. "It's ridiculous. It's good TV if someone is moaning, but especially after T1 when they [Raikkonen and Sebastian Vettel] do something like that, I'm not going to give up my position easily." Asked about Turn 1, Verstappen said Vettel - who was on the outside and turned across Raikkonen and Verstappen - should take the lion's share of any blame. "My start wasn't great but then I dived inside, didn't lock a wheel and was easily making the corner, but they kept squeezing me," he explained. "Seb turned in on both of us and that took my front wing and destroyed the floor. From there your race is gone. He [Vettel] knows he is on the outside and suddenly turns in when there are two others cars. I think that's pretty illogical." Raikkonen meanwhile built upon his in-race comments - he also said Verstappen's only interest was "pushing me off" - by saying the Dutchman crossed the line between fair and dangerous racing. "I'm all up for fair battles and close racing, but when I have to brake on the straight so as not to hit him, because he moves after me, that's not correct," Raikkonen said. "That's close to a big accident. "The first corner is hard to say, I got stuck between two cars. I haven't seen the replay. But [in the second incident] if I have to brake from full speed... I haven't had that from any other driver. "If I didn't brake I would have hit him full speed, so obviously something is not correct." Raikkonen was able to fight back to ninth at the flag, three spots behind Vettel, but two ahead of Verstappen who struggled with the damage incurred on the first lap and came home 11th. | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:21 |
Het is toch wel een fout in Max zijn karakter dat blijkbaar nooit iets zijn schuld is. Zelfs toen hij in Monaco Grosjean van achteren aanreed was hij zich van geen kwaad bewust omdat Grosjean zogenaamd bewoog onder braking. Zelf flikt hij dat iedere race. Vandaag een kansloze actie in bocht 1 maar in zijn hoofd heeft die arme Raikkonen zijn race verpest. Wat een kinderachtig mannetje gadverdamme. Hopelijk wordt hij volwassenen voordat RBR er klaar mee is. Lauda is er al klaar mee. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:21 |
Volgens mij gaf Horner Max geen gelijk maar zei die alleen dat het niet Kimi zijn schuld was. Als je naar Horners kop keek kon je zien dat die net tevreden was. | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 17:21 |
Hill gaat hier in de fout, op zich best verklaarbaar en toen deden ze nog niet aan stop and go penalties, maar het verandert niets aan het feit dat Hill in zijn enthousiasme over Schumachers schade een overtreding beging die hem het WK kostte. Sowieso lijkt het mij een weinig relevant fragment mbt de acties van Verstappen vandaag, dus wat wil je er eigenlijk mee zeggen? | |
m0ridin | zondag 28 augustus 2016 @ 17:22 |
Mjah, liever in opspraak doordat een 18 jarig ventje het podium pakt ![]() Maar lijkt er vooral op dat iedereen het maar mooi vindt omdat t een Nederlander is. Als n hamilton dit zou zeggen... Maar ja, denk dat dit gewoon toont hoe jong hij gewoon nog is en hoe weinig ervaring hij nog heeft. Hoop dat hij t terug kan zien en zijn conclusies kan trekken... | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:22 |
Ik hoop dat andere coureurs Max dan blokken en hetzelfde smoesje dan hebben. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:23 |
net / niet tevreden over wat? | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 17:23 |
maar ja, Lauda heeft geen ene fuck met Max te maken he. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:24 |
Over verstappens start en move in t1. | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:26 |
Over de actie van Max in bocht 1, en misschien ook wel z'n reactie, of in ieder geval hoe t tot dan toe ging | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:26 |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:27 |
Die hadden het einde niet gehaald. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:27 |
Tja, als ik zo de replays zie zou ik hem ook genomen hebben als coureur. En Vettel zag Max niet en Kimi wel... denk dat je weinig over die actie kan zeggen van alle 3. Klote is het natuurlijk wel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:28 |
met nog een stop wel, heeft hij nu ook gehad... | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:28 |
Hij had nog maar 2 setjes. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:28 |
Die laatste video is al verwijderd ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:28 |
Wat? Hill begaat hier een overtreding? Dit heb ik in de 22 jaar sinds dit incident nog nooit gelezen. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:29 |
Ja, maar nu heeft hij die 2 setjes ook gebruikt, + die mediums. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:30 |
Dus waar had hij naar toe moeten wisselen tijdens de rode vlag? | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:30 |
Naar die softs? | |
antiderivative | zondag 28 augustus 2016 @ 17:30 |
Dat is ook de grote ironie op dit forum. Nu is het allemaal 'echt racen', vorig jaar was het volgens velen toch echt de schuld van Grosjean, en men zei hoe gevaarlijk dat wel niet was.. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:31 |
Dat zeg ik dus, dat kon niet want dan had hij het einde niet gehaald vanaf dat punt. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:31 |
Met nog een stop wel. En die heeft hij dus nu ook gebruikt. | |
Mano_ | zondag 28 augustus 2016 @ 17:32 |
Mwa, dat ben ik niet met je eens. In Monaco dit jaar stak hij de hand direct in eigen boezem. T1 was op z'n best een race-incident waar je niemand echt de schuld van kan geven. Vettel had Max zeer waarschijnlijk niet eens gezien, dus ging er van uit dat Raikkonen nog ruimte had. Maar daar zat Max dus, die daar prima zat tot Vettel naar binnen kwam. Max heeft gewoon niet veel fouten gemaakt. Bij TR vorig jaar was het vrijwel elke keer de auto die hem in de steek liet. Ook dit jaar doet hij niet veel verkeerd. Moet hij zich verontschuldigen voor fouten/problemen van anderen? | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:33 |
En naar welke banden had hij dan moeten gaan? Volgens mij mis je iets. Hij had nog twee setjes soft. Vanaf het punt in de race tijdens de rode vlag moest hij sowieso nog twee keer stoppen. Dus langer doorrijden op de medium was duidelijk de beste keus want anders had hij het einde niet gehaald op die twee setjes soft. | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 17:33 |
Dan heb je ook niet veel gelezen, en in ieder geval niet de regels. Schumacher lag gewoon voor en mocht zijn eigen lijn kiezen, en deed dat slim genoeg ook en stuurde gewoon in alsof hij de race kon voortzetten. Hill dacht blijkbaar dat hij wel aan de kant zou gaan omdat hij stuk was, maar dat was niet zo snugger. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:34 |
Dat weet je dus niet, die softs gaan zo'n 15 rondes mee, nou kan max erg goed met zijn banden omgaan, dus had die dat waarschijnlijk wel gehaald. | |
vanBoeschoten | zondag 28 augustus 2016 @ 17:34 |
Ten eerste is ironie iets anders en ten tweede is dit een Nederlands forum dus natuurlijk is het hier gekleurd.. Ga dan op Reddit kijken. Buiten dat heb ik het gevoel dat Max in alles de grenzen opzoekt dus tja dan is t aan de jury om te beslissen en aan de anderen om daaraan te wennen ![]() | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:34 |
Het team zegt dus van niet. En daarom hebben ze niet gewisseld. Dat is meteen het antwoord op je vraag. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:35 |
Terwijl Max Verstappen zich in Spa aan het voorbereiden is op de race, duikt de pers in zijn liefdesleven. Want had onze Nederlandse F1-held geen relatie met een Belgische schone en rijdt hij zondag dus voor het thuispubliek van zijn schoonfamilie? Helaas, Verstappen moest erkennen dat ook die romance aan zijn einde is gekomen. 'Ging niet' "Het ging gewoon niet tussen ons", zei hij tegen Sky Sports over zijn relatie met Joyce Godefridi. Twee maanden geleden ruilde hij de Zweedse Mikaela Ahlin-Kottulinsky nog in voor de Belgische marketingstudente. Lijstje De lijst met veroveringen van het nog maar 18-jarige racetalent begint nu al aardig lang te worden. Eerder had hij al wat met de Amerikaanse Sabr Cook en de Nederlandse Seychelle de Vries, zus van McLaren-talent Nyck de Vries. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 17:35 |
niet als de auto beschadigd is zoals in dit geval Maar het was gewoon een slechte race van Max en dat hij na afloop van de race zo mekkert is erg onvolwassen. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:35 |
oeff, dat is snel | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 17:36 |
Dat Vettel naar binnen kwam is omdat het een bocht is, die lag daar al een tijdje. Verstappen hoorde daar gewoon niet te zitten, dat was ook niet goed gegaan als Raikkonen gewoon zijn lijn had gekozen. Je kunt niet gewoon over de kerbs je neus richting sidepod duwen in de hoop dat de ander wel uitwijkt, want bij de start is er doorgaans niet zoveel uit te wijken. | |
Frozen-assassin | zondag 28 augustus 2016 @ 17:36 |
Lekker boeiend wat hij doet priv | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:36 |
Dat is 1 ding wat zeker is. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:37 |
dat het uit is met zijn vriendin kan invloed hebben op zijn werk. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:37 |
Hij ging na de botsing naar de mediums toch? tijdens de SC en Red flag heeft hij geen banden gewisseld toch? Maar de mediums lagen hem helemaal niet... ze hadden hem beter de gebruikte SS kunnen geven en daarna 2 stints op de Soft. /achteraf gelul | |
Frozen-assassin | zondag 28 augustus 2016 @ 17:37 |
Hou toch op man | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:37 |
Dat bedoel ik, ze zagen al dat die mediums niet werkte. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:38 |
hij had kunnen wisselen tijdens de rode vlag, maar dan was hij tekort gekomen voor het einde van de race. | |
sasquatsch | zondag 28 augustus 2016 @ 17:38 |
Dat hij op de kerbs kwam, kwam doordat hij daar door Raikkonen naar toe geduwd werd doordat Vettel tegen hem aan reed. Voordat Vettel daar instuurde was er genoeg ruimte. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:38 |
nee, dat is al meerdere malen aangetoond door coureurs uit het verleden. | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:39 |
Tja in Monaco dit jaar heeft hij drie keer op eigen houtje zijn auto in de muur gezet. Jammergenoeg was er niemand in de buurt om de schuld op af te schuiven. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:39 |
Die werkten prima. Hij kon namelijk een gat dicht rijden naar de groep voor hem. Zo gauw hij daar achter zat riep het team hem binnen om geen tijd te verliezen achter de langzamere auto's. Toen pakte hij zijn twee setjes soft die nog over waren. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:39 |
Mja, als je al zo ver achter ligt dan is het natuurlijk wel een risico die je denk ik moet nemen, dan maar de laatste rondes op die mediums als je het echt niet red. Maargoed, ik ga uitkijken naar volgende week. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:39 |
Volgens mij heb je de race niet helemaal gekeken ![]() | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:40 |
Nee? Hij heeft nog geen 15 rondjes gereden op die mediums. Tijdens de RF hadden ze hem die gebruikte SS moeten geven en daarna 2 stints op de softs. Nog ff voor de duidelijkheid, hij heeft op SS > M > S > S gereden he... Alleen die M had een SS moeten zijn. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:40 |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:40 |
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je vroeg waarom Red Bull niet wisselde en je hebt daar nu een paar keer antwoord op gekregen. Als je het dan nog niet eens bent met die beslissing mag je wel eens uitleggen waarom je het beter denkt te weten dan het team zelf. | |
antiderivative | zondag 28 augustus 2016 @ 17:41 |
Horner op C4 zegt dat Max de verschillende moves gaat terugzien na de race, hij zegt dat ze 'on the very limit' zijn. Lijkt me code-taal voor een gesprek en wat advies. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:41 |
dus met gebruikte SS en 2x SS, had hij de race zeker kunnen uitrijden? | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:41 |
Ah, argumenten zijn op schijnbaar. Je hebt het antwoord op je vraag. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 17:42 |
zou niet meer dan logisch zijn. Vandaag was een groot leermoment | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:42 |
Die houden het nog geen 5 rondjes vol, dus nee. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 17:42 |
Ik neem jou na vandaag sowieso al niet meer serieus, dus ik kap het maar af ja. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 17:42 |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:43 |
interessante visie hou je erop na. Der Schumi beukt botweg de auto van Hill aan gort alsof het bumpercars op de kermis zijn. Heeft weinig met autoracen te maken. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:43 |
Je kunt ook gewoon toegeven dat je fout zit. Sasquatsch heeft ook al aangegeven waar jij (en sommige anderen) de mist in gingen. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:44 |
Hij heeft effectief gezien ook niet echt veel meer dan 5 rondjes gereden op de mediums... maar goed allemaal achteraf gelul ![]() | |
Gezicht | zondag 28 augustus 2016 @ 17:44 |
Is dat Jeroen Pauw daar links op 0:38? ![]() | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 17:45 |
Nee, er was gewoon geen gat om in te duiken. Vettel denkt natuurlijk dat is mijn teamgenoot, ik ga er lekker strak langs en dat komt wel goed. Maar Raikkonen kon hem geen ruimte geven omdat Verstappen in het niet bestaande gat was gedoken. Ja, het had goed kunnen gaan als Vettel daar niet was geweest, maar verschil is dat Vettel daar mocht zitten en Verstappens actie altijd betekende dat Raikkonen uit moest wijken. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:46 |
Het probleem was ook vooral dat hij achter op een groepje auto's kwam dat simpelweg langzamer was. Hem daar achter weg halen en met nieuwe banden een relatief leeg stukje baan opsturen is geen gekke beslissing. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:46 |
Deze vind ik goed gevonden. | |
SnowOokami | zondag 28 augustus 2016 @ 17:48 |
Idd ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:49 |
Nou ja Vettel kon Max waarschijnlijk niet zien, andersom wist Max wel dat Vettel er ook nog zat. Het was uiteindelijk gewoon een race incident maar het was wel een domme actie van Verstappen. Zo veel risico nemen door op het laatst nog in zo'n klein gaatje te duiken en 3 wijd te gaan in de eerste ronde is gewoon niet slim. Of die nou zijn wielen blokkeerde of niet maakt dan weinig uit. | |
buzz1291 | zondag 28 augustus 2016 @ 17:52 |
Het was gewoon niet de slimste race van Max. Volgende week op Monza maar op herhaling. En dan hopen op een beter resultaat, want RIC lijkt vleugels gekregen te hebben. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 17:53 |
ja. Beter zou zijn geweest om het verlies voor bocht 1 te nemen, in de slipstream van de Ferrari's te duiken en direct na Eau Rouge/Raidillon een van de Ferrari's te grazen te nemen. Eentje had namelijk van het gas gemoeten als ze naast elkaar hadden gereden. | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 17:54 |
Wat precies snap je niet aan autoracen? Er is een bocht naar rechts en Schumacher stuurt naar rechts. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 17:55 |
Nee, je zit helaas weer fout. Er was genoeg ruimte naast Raikkonen. Die wist dat Verstappen er zat en gaf hem ruimte aan de binnenkant. Het ging pas mis toen Raikkonen en Vettel elkaar raakten. Raikkonen's auto werd daardoor tegen Max's voorvleugel geduwd. Zonder opzet. Er was niets mis met de actie van Verstappen in bocht 1. Het probleem zat hem in de trage start. | |
Gezicht | zondag 28 augustus 2016 @ 17:55 |
Natuurlijk, maar dat is achteraf makkelijk gezegd. ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 17:57 |
zeker, maar ik denk dat Red Bull het er ook met hem over zal hebben. Tactisch slimmer worden | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 17:58 |
ok je mag iedere auto die aan de binnenkant zit aan gort beuken. Wat jij wil jongen. Maar waarom heeft der Schumi dan straf gehad in jerez 97? | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 17:58 |
Precies ja. Als die het zo had gedaan had die zeer waarschijnlijk minstens 1 van de Ferrari's gelijk terug kunnen pakken en de volgende Ferrari enkele rondjes later door het voordeel van de SS. Geen idee waarom die de rust zo verloor bij de start. Normaal heeft die dat nooit. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 18:00 |
Die neem ik dan ook WEL serieus, alleen de manier van jouw antwoorden staat me niet aan. | |
Gezicht | zondag 28 augustus 2016 @ 18:01 |
Juist, lering trekken uit vandaag en meenemen naar de volgende races. Dat is het voordeel als je nog zo jong bent. Ik lees overigens op sociale media wel echt een enorme shitstorm aan kritiek op Max, m.i. wat overdreven hier en daar. Lui die maar vinden dat 'ie meteen terug naar STR moet etc. ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:01 |
Ik zeg toch ook niet dat er wat mis mee was. Het was niet tegen de regels ofzo maar het was gewoon geen slimme move. Race craft technish was het een fout. En dat bleek het ook te zijn want hij verloor daardoor zijn vleugel. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:05 |
Ok ![]() | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:07 |
Sorry maar nee. Dat heb ik net ook al uitgelegd. De ruimte was er, hij pakte het. Daar is niets fouts aan. Achteraf lullen is altijd makkelijk natuurlijk. Zoals ik net ook zei: het ging pas fout toen Vettel en Raikkonen elkaar raakten. Daar had Verstappen niets mee te maken, die was slachtoffer. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:10 |
ben het met je eens, was gewoon niet handig van Verstappen ipv zijn verlies nemen en wachten op mogelijkheden later in de race wilde hij zijn slechte start te snel goed maken | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:11 |
Nouja goed met jou valt toch niet te praten. Als die ruimte er was dan was die zijn vleugel natuurlijk niet verloren. Vettel laat gewoon ruimte voor Kimi maar raakt hem toch omdat kimi op zijn beurt weer ruimte moest laten voor Max omdat die besloot een alles of niks actie in te zetten in de eerste bocht van de race. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:13 |
Nee. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:14 |
Goed antwoord man ![]() | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:16 |
Nee, dat kwam door de botsing tussen de Ferrari's. Er was genoeg ruimte voor Verstappen tussen Raikkonen en de muur. Dat is juist. Vettel kon dat niet zien. Zoals gezegd, de ruimte was er. Verstappen zat er naast en ze remden naast elkaar voor de eerste bocht. Raikkonen zag hem en liet net genoeg ruimte. Ik heb geen idee hoe je dat een alles of niets actie kan noemen. Ze gingen met z'n drien naast elkaar de bocht in en dat ging nu helaas fout. Er valt geen van de drie meer te verwijten dan de anderen. Een race incident zoals dat heet. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:19 |
Vettel valt het minst te verwijten en Max het meest, er is wel een gat maar er is ook een bocht naar rechts | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:19 |
Omdat er een verschil in zit of je met ze 2e of met zijn 3e besluit een bocht in te gaan. Als Vettel er niet had gezeten was het een prima actie. Maar die zat er wel en Max wist dat. Hoevaak gaat het goed als er 3 wagens tegelijk een bocht door gaan ? Niet vaak. Toch besloot max dat risico te nemen, niet Kimi en niet Vettel. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:21 |
En die bocht haalt Max ook gewoon, met Kimi naast zich. Dus dat lijkt me geen argument. Max verremde zich niet en zat gewoon op de apex. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:22 |
Hoe weet je dat? En dan alsnog, je hebt Vettel net (terecht) vrijgepleit omdat hij niet kon weten dat Verstappen aan de binnenkant zat. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:22 |
hij haalt die bocht niet en dat had hij kunnen weten omdat het gat gewoon te klein was | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:22 |
In mijn optiek wel. Vettel stuurt zijn auto tegen Kimi aan. Of Vettel wel of niet kon zien of Max daar zat en of Kimi ruimte had om te schuiven doet er niet toe; Kimi schoof niet (want geen ruimte, maar zoals gezegd doet dat er niet toe) en Vettel blijft knijpen en stuurt gewoon tegen Kimi aan. Zoals ik al eerder zei, zo werkt het niet in de racerij en al zeer zeker niet tegen een teamgenoot. Ja je kan verwachten dat iemand ruimte maakt voor je (want over ruimte laten was geen spraken, het is ruimte maken in dit geval), maar als iemand die ruimte niet maakt (en nogmaals, of hij hem simpelweg niet maakt omdat hij daar geen zin in heeft of omdat hij het niet kan doet er niet toe) dan blijf je niet knijpen net zo lang tot je tegen je teamgenoot knalt. Vettel had daar beter moeten weten en is imo 100% schuld aan dit hele gebeuren. Hij had buitenom ruimte zat en alleen maar omdat je viervoudig Wereldkampioen bent wil nog niet zeggen dat andere mensen maar moeten zorgen dat ze zich weg maken als jij eraan komt. Vettel moet op zn kloten krijgen en duchtig ook. Zeker ook omdat hij al tijden op andere mensen loopt te kankeren. Jankzak ![]() | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:22 |
Vettel laat helemaal geen genoeg ruimte voor Kimi. Vettel stuurt blind in, ervan uitgaande dat Kimi ook in kon sturen. Dat kon Kimi niet, waardoor ze elkaar raakten. Daardoor raakt Kimi Max. Vettel raakt Kimi eerder dan dat Max Kimi raakt. | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:24 |
Ok, dat moet je uitleggen. Max en Kimi gaan naast elkaar door de bocht. Geen van beiden verremmen zich. Zowel Max als Kimi hebben geen onderstuur en sturen allebei in op het juiste moment. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:24 |
Dat dus. Vettel had moeten anticiperen op Kimi die geen ruimte maakte. Of hij dat niet kon of niet wilde doet er niet toe en het doet er ook niet toe of Vettel kon zien of hij die ruimte wel of niet kon maken. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:25 |
Kvyat is z'n stoeltje kwijt geraakt om zo'n actie al had hij er nog eentje achteraan die nog vreemder was maar goed | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:25 |
Omdat vettel hem keihard voorbij kwam nog voordat die naar binnen dook bij Kimi. Dat heeft die 100% gezien of hij moest ze ogen dicht hebben. | |
Montelly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:25 |
Op Monza zal het beter gaan jongens, gewoon op een gelukje hopen. Een voorspelling: P1 Ros P2 Ham P5 Ves | |
Lokale_Notabele | zondag 28 augustus 2016 @ 18:25 |
Het lijkt er in ieder geval op dat we het erover eens zijn dat Kimi het slachtoffer is in dit hele verhaal. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:26 |
Kimi en Max. Ja daar zijn we het wel over eens ja. En dat Vettel een oetlul is ook, maar de grootste oetlul is HHF; gelukkig zijn we het dr ook allemaal over eens ![]() ![]() | |
buzz1291 | zondag 28 augustus 2016 @ 18:26 |
Dat waren andere tijden met andere regels en het was een DUITSER ![]() | |
Fir3fly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:27 |
Kijk, dit is dus niet zo sterk. Je baseert nu je hele argument op het feit dat Max Vettel gezien heeft. Terwijl je niet weet of dat ook daadwerkelijk zo is. Wat als hij Vettel niet gezien heeft? Bovendien, dan zou je ook kunnen zeggen dat Vettel Max had moeten zien. Hij kwam er immers voorbij. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:30 |
Vettel geeft Verstappen 100% de schuld overigens lees ik op motorsport.com Hoe dik is die plaat voor zn harses?? ![]() | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 18:31 |
Omdat Villeneuve er al grotendeels voorbij was, die ligt voor en mag dan zijn lijn kiezen. Dat is een totaal onvergelijkbaar moment, het is niet eens controversieel omdat iedereen het erover eens is. Waar wil je nou eigenlijk heen? Je komt een beetje over als iemand die van horen zeggen twee Schumacher momenten heeft weten te vinden die je dan maar gebruikt om te doen alsof je iets onderbouwt, terwijl je geen flauw benul hebt van wat wel en niet mag in het autoracen. | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 18:32 |
Het ging wel om de hoofdprijs, natuurlijk. Ik heb toch sterk het vermoeden dat wanneer Hill geen bedreiging was geweest voor het kampioenschap, meneer Schumi het deurtje nooit had dichtgegooid, ![]() | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:32 |
Hij heeft toch ook gelijk, dat jij het niet eens bent met velen hier is wat anders | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:32 |
Gast ga asjeblieft even een paar replays terugkijken. Als je serieus denkt dat Verstappen Vettel niet gezien had dan heb je het duidelijk niet goed gezien of je onderschat Max onwijs. | |
Montelly | zondag 28 augustus 2016 @ 18:33 |
Reddit gaat aardig los op Verstappen. https://m.reddit.com/r/fo(...)ost_race_discussion/ | |
Swetsenegger | zondag 28 augustus 2016 @ 18:33 |
Vettel naar Haas. Confirmed. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:38 |
nee Max heeft geen ruimte en dwingt Kimi naar buiten, Vettel die de bocht normaal instuurt is hier het slachtoffer van | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 18:41 |
Al dat geouwehoer over die eerste bocht is echt fuckin hilarisch, mensen. - Nog tenminste 3 topics daarover, aub, ![]() | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:42 |
Very on the limit is codetaal voor een gesprek en advies? Ik kan me dan alleen maar voorstellen dat dat een gesprek gaat zijn van goed gedaan en ga vooral zo door. Halfbakken acties verre van de limiet doe je maar in de Cliocup ofzo. Op het randje is prima. Niks mis mee zelfs. Zolang je er niet overheen gaat vooral doorgaan ![]() | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:43 |
dat blijf je houden maar ik vind het wel grappig dat Verstappen blijkbaar nooit fouten maakt, vandaag was het er gewoon wel eentje, hopelijk leert hij er van | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:44 |
Max heeft wel ruimte en Kimi geeft hem die ook. Kimi wordt helemaal niet naar byiten gedwongen. Juist door het feit dat Vettel normaal instuurt, gaat het fout. Max neemt risico, Vettel stuurt blind in (zag waarschijnlijk niet dat Max er zat). Race incident. | |
WheeledWarrior | zondag 28 augustus 2016 @ 18:44 |
Op diverse buitenlandse fora wordt Max met de grond gelijk gemaakt vanwege zijn acties vandaag. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:44 |
Max zit naast Kimi die het gat laat. Kimi zou moeten weten dat Max daar vol induikt. Dat zou hijzelf en elke andere coureur met een beetje ballen ook gewoon gedaan hebben. Max duwt Kimi niet naar buiten. Kimi laat het gat en dan zit Max daar en Kimi laat precies genoeg ruimte voor Max totdat zijn teamgenoot compleet blind instuurt en verwacht dat Kimi maar even lekker oprot. Vettel is schuld hier en niet Max of Kimi. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 18:45 |
Verstappen is gewoon erg goed in verdedigen, lekker agressief. Dat is men niet meer gewend. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:46 |
Prima, we blijven het oneens, Max had dit kunnen voorkomen die andere 2 niet naar mijn mening. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 18:47 |
Laten we voortaan achter de safety car starten ![]() | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:47 |
Nogmaals, dat doet er niet toe. Je kan niet zomaar blind insturen en verwachten dat de auto naast je weggaat. Of hij kan schuiven of niet doet er niet toe en of je gezien hebt of hij kan schuiven of niet doet er ook niet toe, Vettel stuurt gewoon in en ondanks dat hij ziet dat Kimi niet schuift rost hij hem er vol in. En dan geef je iemand die slachtoffer is hier de schuld van. Juist ja, want als Max niet in dat gat gedoken was dan had Kimi wel op kunnen schuiven. Leuk en aardig, maar ook dan had kimi niet hoeven schuiven en als ie dat niet gedaan had dan had Vettel er evengoed afgelegen. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:47 |
eens dat we het oneens zijn ![]() | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:49 |
zou zonde zijn, maar wat wil je er verder mee zeggen? | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:49 |
Hoe had Vettel dit niet kunnen voorkomen in godsnaam? Er was buitenom meer dan ruimte genoeg?! ![]() De enige die dit KON voorkomen was juist Vettel. Max zat er al en Kimi ook; die konden geen kant op en als Vettel zn bolide niet bruusk tegen zn teamgenoot aan knalde dan was er niets aan de hand geweest en hadden zowel Kimi als Max die bocht gehaald zonder touche. Vettel kon er niets aan doen; doe normaal ![]() | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 18:50 |
Gaan we hier nu weer een week over wellus-nietussen? | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 18:50 |
Andere tijden, ja. Wanneer Schumacher in zijn topjaren niet minimaal 2 van dat soort acties maakte, werd het vrijwel altijd door alles en iedereen n saaie race genoemd. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:50 |
Wat er mis zou zijn met de acties van Max tov Kimi snap ik al helemaal niet. Eerste keer wijkt hij een keer van zijn lijn terwijl Kimi er nog niet eens naast zat (dat mag) en de tweede keer remt hij net zo laat als Kimi, maar haalt gewoon zonder blokkering zijn bocht. Dat Kimi er dan nog niet voorbij is en er daardoor af moet, tsja dat is racen. Heerlijk, een agressieve coureur. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 18:50 |
Dat jij stelt dat je blijkbaar geen inhaalpogingen mag doen bij de start. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:51 |
HET WAS GROSJEAN ZIJN SCHULD!!!!! | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:52 |
Euh, het is juist precies andersom. Het was juist Vettel die dit had kunnen voorkomen. | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 18:52 |
Dat zeker. Ik heb ook sterk het vermoeden dat als Hill niet ineens overmand was geweest door het aanstaande kampioenschap hij gewoon rustig het moment had afgewacht dat hij hem legaal kon inhalen. Schumacher was gewoon berekenend en hard, die had doorgaans meteen door hoe er iets te halen vielen. Maar dit was extreem, luttele seconden nadat hij denkt dat hij het WK verkloot heeft realiseert hij zich dat hij met een beschadigde auto ook nog mag racen en als voorligger zijn eigen lijn mag kiezen, en zo kan profiteren van Hills overenthousiasme. Ik vind dat mentaal wel ijzersterk. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 18:52 |
Hij heeft gewoon met die auto van Magnussen gekloot ja ![]() | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 18:52 |
mooi, we zijn eruit. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:52 |
dat stel ik helemaal niet maar een gat induiken wat er niet is kan ik op z'n minst niet echt handig vinden, maar omdat het Verstappen is moet iedereen uitwijken? | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:53 |
Precies. De enige die ruimte kon laten was Vettel. En die deed dat niet. Om dan achteraf in de media Max de zwarte piet toe te spelen terwijl jij degene bent die zijn thuisrace verstierd heeft is niet kies en siert Vettel absoluut niet. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 18:53 |
Was er wel, want hij dook er in ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 18:54 |
Dit inderdaad. De wedstrijdleiding bevestigt dit ook want er werd geen straf of onderzoek uitgedeeld. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 18:55 |
Er hoefde niemand te wijken. Kimi liet een gat en Max dook daar in. Dat gat was groot zat en voordat Kimi de apex moest pakken zat Max er al. Kimi had kunnen weten dat Max er zou zitten en wist dat klaarblijkelijk ook, want hij liet netjes precies voldoende ruimte. Stellen dat dat gat er niet was is kolder, het was er en was nog groot ook. Iedere andere coureur was daar ook ingedoken en dat weten ze heus wel van elkaar. Daarom stuurde Kimi ook niet als een achterlijke in, juist omdat ie wist dat ie een gat gelaten had en Max daar zou zitten. | |
Abed | zondag 28 augustus 2016 @ 18:56 |
Ja Max doet alles goed en de rest alles verkeerd!1!! ![]() Je nationalisme gaat wel heel ver vandaag de dag. | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:56 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 18:57 |
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage. | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 18:57 |
Eens. Hill had m gewoon moeten inhalen op n recht stuk. | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 18:58 |
Het gat werd dichtgegooid door Vettel die niet wist dat hij er zat. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 18:58 |
Als Vettel Kiki niet raakt, was er precies genoeg ruimte. ![]() | |
nostra | zondag 28 augustus 2016 @ 18:58 |
Ik denk dat het grootste zuur van mensen niet zit in de vraag of hij technisch net wel of net niet binnen de lijntjes is gebleven, maar wel dat zijn acties an sich en zijn houding en verantwoording daarover na de race gewoon aantonen dat het mannetje toch net wat anders in elkaar steekt dan velen dachten. Het slaat nergens op om Raikkonen de schuld te geven van T1, het is nog treuriger om hem daarvoor terug te willen pakken. Dan gedraag je je gewoon als een verwend snotjong. Als het goed gaat ligt het aan het agressieve, gedurfde racen van Max; als het slecht gaat, dan ligt het aan een ander. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 18:59 |
Ik ben het met je eens hoor. Race craft technisch was het een fout van verstappen. Helaas kan het overgrote deel hier niet meer objectief naar dingen kijken en maakt Verstappen nooit een fout in hun ogen. | |
Abed | zondag 28 augustus 2016 @ 18:59 |
Max koos de binnenkant, onmogelijk in die bocht met 3 dik, deed zelf niks fout daar maar nam teveel risico zodat je dit kon verwachten. Hij had rustig erachter moeten blijven hier. DRS zone: Het veranderen van lijn toen Rai instuurde naar de binnenkant was levensgevaarlijk maar wel volgens de regels, hij gaat maar 1 keer van zijn lijn af. Echter zat Rai er al zo dicht achter en koos de binnenkant dat het te gevaarlijk was, geen straf maar niet vreemd opkijken als er een keer een Ferrari in zijn nek klapt. grgr | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 18:59 |
verkeerd gegokt dus | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 19:00 |
Zal wel zijn omdat ik het geen enkele keer terug heb gezien, maar wat precies zou een te agressieve actie van Max zijn geweest? | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 19:04 |
http://www.autojunk.nl/20(...)onen-raikkonen-salty | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 19:04 |
levensgevaarlijk | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:05 |
Niks mis mee. Max mag een keer van zijn lijn wijken en dat doet ie. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 19:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 19:06 |
Ik vind het een samenloop van omstandigheden, foutjes hier en daar van mensen, die terecht niet bestraft is, of anders gezien is het gebrek aan straf een teken dat het een samenloop van omstandigheden was, en kijk gewoon uit naar de volgende race. | |
THEFXR | zondag 28 augustus 2016 @ 19:07 |
| |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:09 |
Te aggresief was die toen hij besloot met 3 man de eerste bocht in te gaan. Op kemmel straight was die te aggresief toen die Kimi blockte. En de ronde erna in les combes was die ook een tikkeltje te aggresief waardoor Kimi noodgedwongen rechtdoor ging en hij zelf ook de bocht niet haalde. Begrijp me niet verkeer ik ben een groot fan van hoe Max rijd. Aggresief rijden hebben ik meestal ook geen problemen mee. Maar dan moet je het wel waar maken en goed uitvoeren. En deze race was dat in tegenstelling tot andere races gewoom niet het geval. Dan kan je wel de Max bril ophouden en net als hem alle andere de schuld geven maar dan ben je gewoon niet realistisch imo. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:10 |
Precies en dat maakt het dus een race incident. Max doet geen actie die verkeerd af mest lopen, maar een actie die verkeerd af kn lopen, maar voor hetzelfde geld ook goed goed kon aflopen. Dan is ie een held en wordt ie tweede waarschijnlijk. Nu is ie de schlemiel, so be it. Heerlijke racer. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 19:12 |
En waarom Kimi eigenlijk afblokken als het gaat om P14? Laat hem gaan en sluit aan. Dan verlies je netto minder tijd dan nu. Als het in de slotfase van de race om een podiumplek gaat is het een ander verhaal natuurlijk. | |
motorbloempje | zondag 28 augustus 2016 @ 19:15 |
dat vond ik ook een koppige fout. Zonde van de tijd, moeite en banden. | |
ESF1Gamer | zondag 28 augustus 2016 @ 19:15 |
vettel had twee plekken verlies moeten pakken om een icident te voorkomen en daarna 1 of 2 plekjes winnen. Vettel was de enige die ruimte kon maken. Ik vind dat het een race-icident blijft | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 19:16 |
ik heb ook niets tegen hem en ik vind hem ook een geweldige racer maar hij moet hier toch van leren, hij gokte nu teveel en dat is gewoon niet handig in de eerste bocht. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:17 |
Precies ja. En de reden waarom weten we ondertussen ook want dat heeft die zelf toegegeven. En dat was omdat hij vond dat kimi zijn race verkloot had en hem daarom liever van de baan reed. Echt teleurgesteld in Max dit weekend. Geeft niet kan ook een keer gebeuren. Ik hoop dat Horner hem even goed toespreekt en aan zijn reactie en lichaamstaal af te lezen gaat dat ook wel gebeuren want hij leek allerminst tevreden over het optreden van Max. Op naar Monza waar die hopelijk gewoon weer zijn oude zelf is en ons weer een paar mooie dingen kan laten zien. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:17 |
Ach, vorig jaar in Spa was ie ook agressief, maar werd hij de held omdat het net goed ging. Nu gaat het net fout. Eerlijk gezegd vond ik hem vorig jaar veel agressiever en was ik degene juist die kritiek op hem had, omdat hij bij al zijn inhaalacties toen meer baan nodig had dan dat er was. Vandaag deed hij bij zijn twee verdedigende acties uiteindelijk niks fout. Je mag een keer van je lijn wijken en bij zijn tweede actie hield hij de bocht toch gewoon? ![]() Nu doet hij alles binnen de regels en gaat het fout. Tsja, pech. Op naar Monza. | |
Blik | zondag 28 augustus 2016 @ 19:17 |
Dan moet Raikkonen maar eerder een kant kiezen ipv zolang te wachten. Nu moest die in de remmen omdat hij niet meer de andere kant kon kiezen. En als Raikkonen erop klapt is er maar 1 iemand fout, en dat is Raikkonen | |
Nattekat | zondag 28 augustus 2016 @ 19:18 |
Was Monza trouwens niet pas 11 september in plaats van volgende week, wat ik hier hoor? Just saying ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 28 augustus 2016 @ 19:18 |
LEAVE GROSJEAN ALONE | |
ESF1Gamer | zondag 28 augustus 2016 @ 19:18 |
http://formule1nieuws.nl/modules/tinycontent&id=166 | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:19 |
Euh, dat zou niet uit moeten maken natuurlijk. Een goede verdedigende actie is een goede verdedigende actie. Dat moet niet afhangen van je klassering op de baan. En dit waren gewoon goede verdedigende acties. | |
Abed | zondag 28 augustus 2016 @ 19:21 |
Dan maar geen slipstream idd ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:21 |
Nee hij haalde de bocht niet hij ging off track met 4 banden en sneed de 2e knik af. | |
Automatic_Rock | zondag 28 augustus 2016 @ 19:23 |
DO2 kijkt F1?? | |
Blik | zondag 28 augustus 2016 @ 19:23 |
Dan moet die er lekker achter blijven als die daar niet mee om kan gaan. ![]() Maar de schuld van Verstappen is het zeker niet | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 19:24 |
Dat van lijn wisselen zag ik ook niet. Was een beetje hetzelfde als een paar races geleden met Raikkonen, toen kneep Verstappen ook alleen maar een beetje het gat af maar leek het door Raikkonens heftige reageren met de auto daarop alsof hij Verstappen van lijn wisselde. De inhaalactie waarbij ze elkaar raakten vond ik heel ietsje dubieuzer, omdat Verstappen zelf ook niet binnen de lijnen bleef en het dus wel leek alsof hem om het er af duwen van Raikkonenen te doen was. Maar ja, ze raakten elkaar wel dus misschien moest hij daarom meer rechtdoor. http://www.dumpert.nl/med(...)tart_van_f1_spa.html Kijk op 00.08, dat is gewoon geen gat voor een F1 auto, daar past hooguit een fiets tussen. Vettel maakt het wel erg krap, maar die ligt voor en het gaat om zijn eigen teamgenoot. Dus als Verstappen niet als een gefrustreerde puber zijn slechte start meteen wilde herstellen was dat gewoon goed gegaan. | |
Klummie | zondag 28 augustus 2016 @ 19:24 |
nee 4 september. | |
Abed | zondag 28 augustus 2016 @ 19:25 |
Nee joh, gewoon lekker blijven blocken met DRS verschil en ook in remzones, heel slim. Dit was volgens de regels maar vooral gevaarlijk voor hem zelf. | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 19:25 |
juist wel. Als je netto sneller kunt zijn door niet te verdedigen dan moet je dat doen. Dat heeft met een stukje volwassen racen te maken. Is dat leuk? Nee, maar kan aan het eind een beter resultaat opleveren en daar gaat het om. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:25 |
Zie het nu ja. Die was too much van Max. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:27 |
Als Vettel niet blind instuurt gaat het ook goed. Da maakt het dus een race incident. | |
Blik | zondag 28 augustus 2016 @ 19:30 |
Dus dan maar gewoon lekker laten inhalen? Omdat dit om P14 ging zou ik je gelijk geven, maar de redenatie verder slaat helemaal nergens op. Omdat het gevaarlijk is voor Verstappen... Dus om P1 ook maar lekker laten gaan? | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:30 |
Max verloor flink wat tijd met dat gevecht wat inderdaad helemaal niet nodig was op dat moment. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 19:33 |
Daar was wel een gat voor een F1 auto. Makkelijk zelfs. Hij zat er dus er was een gat, zo simpel is het. En zoals wijlen Senna ooit zei als je als coureur een gat ziet en er niet voor gaat dan moet je je helm aan de wilgen hangen. En daar heeft Senna gelijk in. Die jongens duiken allemaal in gaten die ze zien. Kimi wist dat hij een gat liet, want Kimi liet vervolgens netjes precies genoeg ruimte. Als Vettel niet tegen Kimi aangebeukt was dan was er niets aan de hand geweest en waren ze alledrie de eerste bocht doorgekomen zonder kleerscheuren. Dat Vettel de schuld hier volkomen bij Max neerlegt zegt veel over Vettel wat mij betreft. De enige die dit kon voorkomen toen iedereen zat waar ie zat was Vettel door zijn auto iets naar buiten te laten lopen ipv tegen notabene zijn teamgenoot te knotsen. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 19:35 |
Max kon niet anders dan in dat gat duiken. Opgelost, slotje. Zo. Tijd voor een bierjte ![]() | |
EP3 | zondag 28 augustus 2016 @ 19:36 |
Wtf. Jij hier? ![]() ![]() | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:39 |
Dat maakt het een tactisch verkeerde blokkering, niet een technische. De vraag is of die block een technisch verkeerde block was. Nee, wat mij betreft. Die andere, waarbij hij nipt zelf ook de bocht niet houdt, was minder geslaagd. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:40 |
Nee de enige die het kon voorkomen was Max door daar niet te zitten. Dat gat was er wel, indien er 2 autos waren, maar er waren er 3. En om die reden had Max moeten weten dat dat kleine gaatje heel snel nog veel kleiner ging worden. En dat gebeurde ook. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:42 |
3 past prima. Alle ruimte aan de linkerkant van Vettel. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 19:42 |
Als Vettel zijn teamgenoot er niet vanaf gerost had was er niets aan de hand geweest. Je kan toch niet gewoon insturen terwijl er iemand zit ![]() Of daarnaast nog iemand zit doet totaal niet terzake; Vettel rost gewoon iemand van de baan en meer kan ik er echt met de beste wil ter wereld niet van maken. | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 19:43 |
Ik vind dat zo'n onzin altijd, natuurlijk is het een incident, in een race. Er zijn gewoon regels zodat auto's elkaar kunnen proberen elkaar in te halen zonder elkaar te raken. Dat betekent dat in beginsel er een schuldige is wanneer er een aanrijding plaatsvindt. In bijzondere gevallen kan het zo zijn dat het een volstrekt ongelukkige en onvoorzienbare samenloop van omstandigheden is waardoor geen van de betrokken coureurs een verwijt kan worden gemaakt. Dat was hier niet zo, dit was een doodnormale situatie bij een start en als niemand wat fout doet moet dat goed gaan. Nu wordt racing incident door iedereen maar gebruikt om een ingewikkelde beoordeling of een onwenselijke uitkomst te vermijden. Alsof het doodnormaal is dat coureurs elkaar er vanaf kegelen, dat is het niet en dat moet het ook niet worden. De stewards hebben dat ook over zichzelf afgeroepen, niet alleen door inconsequent te zijn en nieuwe regels te verzinnen om tot de gewenste uitkomst te komen, maar ook doordat ze zijn afgestapt van de oude regel dat wie vooraan ligt voorrang heeft en zijn eigen lijn mag kiezen. Toen moest je hem er aan de binnenkant helemaal naast zetten, of eerder in de remmen. Het gebrek aan een duidelijke werkbare regel leidt alleen maar tot meer aanrijdingen. Als je gewoon wil racen met een fatsoenlijk aantal auto's en weinig SC's moet je coureurs niet toestaan om te proberen wat Verstappen probeerde. . | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 19:44 |
Overigens zijn voor dergelijke acties in het verleden gewoon straffen uitgedeeld voor causing a collission. En dat had hier ook terecht geweest. Vettel stuurt in zonder te kijken of er ruimte is. | |
Geralt | zondag 28 augustus 2016 @ 19:45 |
En voordat een of andere oetlul weer begint te mekkeren dat ie Max niet kon zien nogmaals DAT DOET ER NIET TOE! ![]() Kimi schuift niet op, dan heeft Vettel er niet tegenaan te rijden. ![]() | |
Weltschmerz | zondag 28 augustus 2016 @ 19:48 |
Nee, een gat is een wagenbrede ruimte waar je hem er naast kunt zetten voor de apex, niet een kiertje waar tussendoor je je neus in de sidepod van de ander kan boren. Het kan gebeuren dat een coureur een kiertje voor een gat aanziet, maar dat is dan wel gewoon zijn fout. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 19:50 |
Vettel kon niet zien dat Max daar ook zat. Kimi zat al vrij ver naar rechts waardoor Vettel er logischerwijs vanuit gaat dat er niemand zo gek is daar nog een auto tussen te drukken. Vettel laat daarom gewoon ruimte voor 1 auto. Wat moet die anders ? | |
beantherio | zondag 28 augustus 2016 @ 19:52 |
Ben ik niet met je eens. Je opmerking wekt trouwens de indruk dat Max zijn neus in de sidepod van Kimi boorde: daar was geen sprake van. Hij zat er volledig naast en had, als Vettel niet die tik had uitgedeeld, gewoon netjes kunnen doorrijden zonder een andere auto te raken. Er was een duidelijk gat. | |
_Administr8or_ | zondag 28 augustus 2016 @ 19:53 |
Bocht 1 was een typisch race ongeluk, shit happens. De andere acties van Max waren op de grens (naar mijn mening eroverheen, maar goed) Het ernstigste vond ik de interviews na de race, waarin hij overkomt als een kleine kleuter die niet tegen zijn verlies kan. Opmerkingen als: "ik ram ze liever van de van baan dan dat ik ze voorbij laat", "Kimi heeft mijn race verpest, dus daarom mag ik hem hinderen" en "het interesseert me niet, er is niks gebeurd (n.a.v die Kimi atie)" zijn te achterlijk voor woorden.. Daar moet het team hem op aanspreken. | |
Justevo | zondag 28 augustus 2016 @ 19:54 |
Ik denk dat daar het probleem zit inderdaad. Vettel had gewoon geen idee dat Max daar nog z'n auto zou neerzetten. Ik weet alleen niet of Vettel "verplicht" is dat te weten en dat als hij het niet weet het alsnog zijn schuld is. Max gooide, legaal, zijn auto in die kleine ruimte.. Maar of Vettel dat dan ook kan weten durf ik niet te zeggen. Ik weet ook niet of Vettel hem bewust of onbewust scherp er in gooide, zullen we nooit weten waarschijnlijk. | |
sasquatsch | zondag 28 augustus 2016 @ 19:55 |
Kijk op 0.27 van dat bewuste filmpje. Hij zat bij het insturen meer dan de helft voorbij de wagen van Raikkonen. Dat betekent dat Raikkonen ruimte voor hem moet laten. Dat kon hij niet vanwege Vettel, maar had het wel moeten doen. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:56 |
Dat gat was er. Dan kan ik er wel een screenshot van maken, maar daar heb ik geen zin in. | |
sasquatsch | zondag 28 augustus 2016 @ 19:56 |
Was later bij de NOS een stuk genuanceerder. Blijkbaar was hij er zelf ook achter dat dat too much was. | |
Justevo | zondag 28 augustus 2016 @ 19:56 |
Hij zegt niet "daarom mag ik hem hinderen". Hij zegt dat ie niet zomaar z'n positie op zal geven en dat is gewoon een prima mentaliteit. We zitten altijd maar te zeuren dat Nederlanders vaak het killer instinct missen. Is er eindelijk iemand die het wel heeft..is het weer niet goed. De grootste racers uit de F1 hadden precies zo'n instelling als Max nu heeft en dat zij legendes geworden. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:57 |
Dat is dus zijn 'fout', dat hij er vanuit ging dat Kimi gewoon in gaat sturen. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 19:59 |
Had Max nou gewoon een normale start gemaakt, dan hadden we deze discussie niet gehad. ![]() Dan hadden we kunnen JUICHEN! | |
sasquatsch | zondag 28 augustus 2016 @ 19:59 |
Uit de rules of racing: Edit: Hier staan ook de regels beschreven over wie recht op de bocht heeft waar ik in mijn vorige reactie op doel over de eerste bocht. Regels die blijkbaar al in 1994 van kracht waren, aangezien ze ook in een boek staan waar naar verwezen wordt. Een boek dat ik ook in mijn bezit heb en het even heb nagekeken. [ Bericht 11% gewijzigd door sasquatsch op 28-08-2016 20:07:42 ] | |
beantherio | zondag 28 augustus 2016 @ 20:00 |
Het is op z'n minst een wat ongelukkige samenloop van omstandigheden en misschien wel een typisch voorbeeld van een "race-incident". Wel eentje waar Max duidelijk het slachtoffer van werd maar toch. Evengoed vind ik het te ver gaan dat sommigen vervolgens proberen om Max de schuld van deze situatie te geven: da's gewoon niet terecht. | |
_Administr8or_ | zondag 28 augustus 2016 @ 20:00 |
Op RTL Duitsland zei hij letterlijk dat zijn actie terecht was omdat Kimi zijn race in de eerste bocht verpest had. En dat het hem dus verder "niet interesseerde" | |
Montelly | zondag 28 augustus 2016 @ 20:01 |
Zijn er mensen hier die een kaartje gaan kopen voor Monza? | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 20:03 |
Wat Johnny zegt dus. | |
DeeBee | zondag 28 augustus 2016 @ 20:05 |
Gewoon een kutweekend als je geen punten pakt na een tweede plek op de startopstelling. En gezien de opeenvolging van incidenten is dat Max' eigen schuld. Z'n hoofd gewoon wat verloren na het gedoe bij de start, maar zo reageren na de race getuigt van weinig klasse, dat kan hij beter niet doen... | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 20:06 |
Tuurlijk is Vettel niet verplicht om dat te weten want hij kon dat simpel weg nooit weten. Vettel schiet voorbij aan Max die zowat stil staat, gaat naar links en ziet in zijn spiegel Kimi ook nog voor bij max schieten en de binnenkant afdekken. Nogal logisch dat Vettel op dat moment ervan uit gaat dat de binnen kant afgedekt is en die samem met Kimi door de bocht zal moeten. Hij laat ook gewoon meer dan genoeg ruimte voor Kimi. Maar Kimi kon deze ruimte niet benutten omdat Max er op het laats toch nog besloot zijn wagen er tussen te drukken. Het gaat er niet zozeer om wie nou wie raakte of wie de volle schuld toegewezen kan worden. Er is er maar 1 geweest die het had kunnen voorkomen en dat was Max. Door gewoon niet in dat gaatje te duiken terwijl je weet dat je dan met zijn 3en door een krappe bocht moet wat 9 van de 10 keer fout gaat. Hij had gewoon zijn verlies moet pakken en in het gat links moeten duiken. Dan de bocht goed pakken terwijl de ferrari's met 2e lopen te kleunen daar waardoor je op kemmel er minsten 1 weer voorbij vliegt. | |
marcodej | zondag 28 augustus 2016 @ 20:10 |
Vettel laat geen genoeg ruimte voor Kimi want hij raakt hem en Max besluit helemaal niet op het laatste moment zijn wagen er tussen te drukken. Ook Vettel had dit prima kunnen voorkomen door Kimi niet te raken. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 20:15 |
Vettel laat wel ruimte voor Kimi maar niet voor Kimi en Max. Maar volgens jou had Vettel zo wijd moeten gaan dat er eventueel wel 3 of 4 autos door konden want ja je weet het maar nooit he ? | |
zoem | zondag 28 augustus 2016 @ 20:17 |
Is deze discussie nog steeds bezig? Damn ![]() Ze hadden het alle drie kunnen voorkomen. Misschien de een meer dan de ander, maar dat is mosterd na de maaltijd. Ze kozen er alle drie niet voor en uiteindelijk hebben ze de consequenties van die actie ondervonden. De podiumkans van elk was verkeken. | |
Sjemmert | zondag 28 augustus 2016 @ 20:19 |
Daar is dit topic toch voor ![]() | |
Tarado | zondag 28 augustus 2016 @ 20:19 |
Practice 1 is alweer in zicht gelukkig | |
zoem | zondag 28 augustus 2016 @ 20:19 |
In de replay zie je dat Vettel de 'kettingreactie' start door Kimi aan te tikken. Wil niet zeggen dat Vettel direct de hoofdschuldige is natuurlijk. Schuld en oorzaak hoeven niet per se hetzelfde te zijn. |