abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165266103
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onjuist.

Door het heel klein en idiosyncratisch te maken lijkt het alsof het geen kwestie is van links of rechts, maar dat is het binnen bredere kaders wel.

Bijvoorbeeld hoe er met straatmeubilair moet worden omgegaan, en waar precies. Of de welstandscommissie een verkapte OSM ballotagecommissie is, of niet.

Natuurlijk kan rechts/conservatief wel zo dominant worden dat het niet meer op valt.
Je kan alles politiek maken als je per se wil, maar dat wil niet zeggen dat in de praktijk alles altijd daadwerkelijk politiek wordt gemaakt.
pi_165266133
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan alles politiek maken als je per se wil, maar dat wil niet zeggen dat in de praktijk alles altijd daadwerkelijk politiek wordt gemaakt.
Omdat de politiek op hogere niveaus plaats heeft gevonden. Net zoals een gemeenteambtenaar aan de balie geen politiek bedrijft. Het voorbeeld van de stoeptegel heeft op een hoger niveau vrij direct met politiek te maken.

Plus wat 'deelnemer' zegt.

Artikel dat (andermaal) gaat over het privatiseren van publieke ruimtes (mét behoud van subsidies uiteraard...); het afsluiten van toegang.
http://www.wsj.com/articl(...)legrounds-1473448450

Dat heeft een directe relatie met het vraagstuk van de stoeptegel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165266175
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat de politiek op hogere niveaus plaats heeft gevonden. Net zoals een gemeenteambtenaar aan de balie geen politiek bedrijft. Het voorbeeld van de stoeptegel heeft vrij direct met politiek te maken.
Ja, beleidskaders worden door de politiek gemaakt. Klopt. Maar dat maakt niet elke beslissing die op grond van een beleidskader wordt genomen een politieke beslissing, het maakt van de baliemedewerker geen politicus, en veel belangrijker nog, een wisseling van de politici gooit ook niet gelijk alle beleidskaders overhoop.

Je moet de overheid maar zien als een vloot van 100 olietankers. De politicus is dan de schipper die bij een paar van die olietankers aan het roer kan draaien, maar de vloot van olietankers is in z'n totaliteit veel meer dan alleen een schipper.
pi_165266231
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, beleidskaders worden door de politiek gemaakt. Klopt. Maar dat maakt niet elke beslissing die op grond van een beleidskader wordt genomen een politieke beslissing, het maakt van de baliemedewerker geen politicus, en veel belangrijker nog, een wisseling van de politici gooit ook niet gelijk alle beleidskaders overhoop.

Je moet de overheid maar zien als een vloot van 100 olietankers. De politicus is dan de schipper die bij een paar van die olietankers aan het roer kan draaien, maar de vloot van olietankers is in z'n totaliteit veel meer dan alleen een schipper.
Als je veel partijvriendelijke topambtenaren lanceert in het hogere en middenmanagement, en je hebt de media aan je kant, dan kan er veel vloeibaar worden.

Ambtenaren aan de balie zijn ook maar mensen. Het is bewezen dat ze discrimineren, zélfs als ze daar bewust van zijn en niet willen discrimineren. Waarom? Ze doen het sociaal wenselijke (beinvloed door hyenas van de media).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165266262
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als je veel partijvriendelijke topambtenaren lanceert in het hogere en middenmanagement, en je hebt de media aan je kant, dan kan er veel vloeibaar worden.

Ambtenaren aan de balie zijn ook maar mensen. Het is bewezen dat ze discrimineren, zélfs als ze daar bewust van zijn en niet willen discrimineren. Waarom? Ze doen het sociaal wenselijke (beinvloed door hyenas van de media).
Het zijn inderdaad mensen ja. Net als jij en ik. En ik weet niet of het er beter op wordt, qua vertrouwenswaardigheid, als je een willekeurige ambtenaar door jou zou vervangen. Want jij bent ook een mens met gebreken.

En wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2016 10:14:11 ]
pi_165266339
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad mensen ja. Net als jij en ik. En ik weet niet of het er beter op wordt, qua vertrouwenswaardigheid, als je een willekeurige ambtenaar door jou zou vervangen. Want jij bent ook een mens met gebreken.

Het is ook geen persoonlijk verwijt, maar je geeft dus toe dat er wel iets van een politieke beslissing in zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165266355
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is ook geen persoonlijk verwijt, maar je geeft dus toe dat er wel iets van een politieke beslissing in zit.
Nee, dat het allemaal politiek is vanwege "de media" enzo bla bla, daar ga ik niet in mee.
pi_165266412
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat het allemaal politiek is vanwege "de media" enzo bla bla, daar ga ik niet in mee.
Het sociaal wenselijke is politiek. In de handen van een ambtenaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165266559
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het sociaal wenselijke is politiek. In de handen van een ambtenaar.
Nee.

Als ik met vrienden op vakantie ga en ik wil naar Sevilla en een ander wil naar Chersonissos dan kun je daar ook een heel verhaal over indoctrinatie van de massamedia, over klimaatbeleid, over links en rechts, over klassenstrijd en wat weet ik van maken, maar dan ben je gewoon debiel bezig.

Moraal van het verhaal: niet alles is politiek.
pi_165266770
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

Als ik met vrienden op vakantie ga en ik wil naar Sevilla en een ander wil naar Chersonissos dan kun je daar ook een heel verhaal over indoctrinatie van de massamedia, over klimaatbeleid, over links en rechts, over klassenstrijd en wat weet ik van maken, maar dan ben je gewoon debiel bezig.

Moraal van het verhaal: niet alles is politiek.
Ik zei: "in de handen van een ambtenaar"

Voorbeeld is dus ongeldig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165268331
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar de kaders zijn wel van groot belang. Het is waar dat kappers haren knippen in een theocratie, een communistische of een kapitalistisch heilstaat, een dictatuur of een democratie, etc . Als de markteconomie vervangen wordt door een planeconomie knippen kappers (voor en na deze omwenteling) haren. In een democratie en in een dictatuur knippen kappers haren. Er zijn ook geen communistische en kapitalistische scharen, of democratische en dictatoriale scharen. Het is een manier om uit te leggen dat de hele maatschappelijke orde en politiek irrelevant is. Maar dat is kortzichtig. Het maakt veel uit hoe een land georganiseerd is, welke overtuigingen doorgaan voor waarheden, hoe wet een regelgeving het kanaliseert, hoe de macht is verdeelt. Dat werkt tot op micro-niveau door.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 12-09-2016 12:14:44 ]
The view from nowhere.
pi_165269982
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar de kaders zijn wel van groot belang. Het is waar dat kappers haren knippen in een theocratie, een communistische of een kapitalistisch heilstaat, een dictatuur of een democratie, etc . Als de markteconomie vervangen wordt door een planeconomie knippen kappers (voor en na deze omwenteling) haren. In een democratie en in een dictatuur knippen kappers haren. Er zijn ook geen communistische en kapitalistische scharen, of democratische en dictatoriale scharen. Het is een manier om uit te leggen dat de hele maatschappelijke orde en politiek irrelevant is. Maar dat is kortzichtig. Het maakt veel uit hoe een land georganiseerd is, welke overtuigingen doorgaan voor waarheden, hoe wet een regelgeving het kanaliseert, hoe de macht is verdeelt. Dat werkt tot op micro-niveau door.
Nee. Ben je wel eens in een dictatoriaal land geweest, heb je daar wel eens met mensen gepraat?
pi_165270872
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Ben je wel eens in een dictatoriaal land geweest, heb je daar wel eens met mensen gepraat?
Je bevestigt daarmee wat ik postte.
The view from nowhere.
pi_165272685
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit mag echter dan wel geen vrijwaring zijn om maar de ene naar de andere te begaan!
pi_165272847
Wat betreft politiek, als die met sommige dingen wegkomen wat let mij dan om het niet ook te doen!
Of te proberen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2016 16:16:57 ]
pi_165275532
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je bevestigt daarmee wat ik postte.
Ik stel een vraag, ik maak uit jouw reactie op dat het antwoord 'nee' is en dat je elke tegenspraak als bevestiging van je eigen ideeen ziet zodat enige discussie onmogelijk is.
pi_165276115
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 15:44 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft politiek, als die met sommige dingen wegkomen wat let mij dan om het niet ook te doen!
Of te proberen.
Grote woorden sjonnie.
pi_165282909
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 18:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Grote woorden sjonnie.
Vindt jij of in het algemeen, neem eens dat, het kosten baten plaatje van de Betuwelijn als er niet naar gevraagd wordt komt het niet boven tafel?
http://www.logistiek.nl/d(...)-verzwegen-101144049

Of het bonnetje wat zoek was?
Nou is daar natuurlijk nog niks over bekent of wel?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2016 23:13:11 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 09:47:27 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165312495
Kijk, zo gaat de overheid om met je prive data
NWS / Terwijl iedereen elkaar de tent uit vecht over donor zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165312532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, zo gaat de overheid om met je prive data
NWS / Terwijl iedereen elkaar de tent uit vecht over donor zijn
Tenzij je gewoon netjes D66 of een van de andere tegenstanders zou stemmen. "De overheid" kan hier rustig gedefinieerd worden als de politici die jij zelf steunt.
  woensdag 14 september 2016 @ 09:53:32 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165312623
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tenzij je gewoon netjes D66 of een van de andere tegenstanders zou stemmen. "De overheid" kan hier rustig gedefinieerd worden als de politici die jij zelf steunt.
Heb je al eens eerder gezegd dat het enige wat ik tegen D66 heb hun rigide pro EU standpunt is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165312781
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je al eens eerder gezegd dat het enige wat ik tegen D66 heb hun rigide pro EU standpunt is
Dat wist ik niet, maar is tot op zekere hoogte prijzenswaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')