Wat is er precies verslechterd dan?quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen cultuurveranderingen, ik heb echter wel een bezwaar tegen geïmporteerde culturen die weigeren te assimileren met de cultuur waarna ze zijn toe verhuist. Die ze zelfs veronachtzamen in woord en daad. Mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Waar je na decennia lange immigratie geen verbetering, maar juist een toenemende verslechtering ziet.
Ook best een goede omschrijving van de Chinese gemeenschap in ons land, eigenlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
Ik heb niets tegen cultuurveranderingen, ik heb echter wel een bezwaar tegen geïmporteerde culturen die weigeren te assimileren met de cultuur waarna ze zijn toe verhuist. Die ze zelfs veronachtzamen in woord en daad. Mini-samenlevinkjes creëren binnen een al bestaande samenleving. Waar je na decennia lange immigratie geen verbetering, maar juist een toenemende verslechtering ziet.
Klopt. Maar die veroorzaken verder weinig overlast over het algemeen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook best een goede omschrijving van de Chinese gemeenschap in ons land, eigenlijk.
Alleen die zijn niet eng.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook best een goede omschrijving van de Chinese gemeenschap in ons land, eigenlijk.
Dat is waar, maar het wel of niet integreren cq. assimileren is blijkbaar niet het enige relevante aspect.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Maar die veroorzaken verder weinig overlast over het algemeen.
Molesteren niet oude omaatjes op straat door hun ketting af te rukken, slaan er niet op los als ze in de wachtrij staan van een groot zwembad, gaan niet met bloemstukken voetballen met dodenherdenking, spugen vrouwen niet in het gezicht als ze zich tè westers kleden. Etc etc.quote:
Jij past dan ook niet in Nederland.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Want als de opeenvolgende nakomelingen van die toenmalige immigranten steeds erger radicaliseren, besluiten geweld te gebruiken tegen de normen en waarden van het land waarin ze zijn opgegroeid, mag je terecht spreken over het falen van een fatsoenlijke integratie. De gegeven feiten liegen niet. Statistisch zijn ze bevestigd en de huidige actualiteiten bevestigen dit ook.
Zolang men zich aan de wet houdt heb je niets te eisen. Zo is het al jaren in Nederland en het zorgt dat we overal mensen hebben met eigen culturele opvattingen. Als je al kunt praten over een Nederlandse cultuur dan staat de basis daarvan toch wel in onze grondwet.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Ook dat is waar. Maar je ziet zelden Chinese straatschoffies die rotzooi lopen te trappen op straat, terwijl Marokkanen daar helaas wel oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het wel of niet integreren cq. assimileren is blijkbaar niet het enige relevante aspect.
Dus elke groep heeft eigen culturele uitingen, maar Nederlanders hebben dan weer geen eigen cultuur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij past dan ook niet in Nederland.
[..]
Zolang men zich aan de wet houdt heb je niets te eisen. Zo is het al jaren in Nederland en het zorgt dat we overal mensen hebben met eigen culturele opvattingen. Als je al kunt praten over een Nederlandse cultuur dan staat de basis daarvan toch wel in onze grondwet.
Ik zie vrij weinig overeenkomst tussen de gereformeerde uit Staphorst en de fanatieke gay-pride bezoekende homoseksueel in Amsterdam in elk geval. Maar zoals ik al schreef als die gemeenschappelijke cultuur er is dan die zie je die terug in onze grondwet waarin de basis normen en waarden staan die dus zorgen dat er ruimte is voor beide genoemde mensen om hun eigen leven te leiden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:42 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dus elke groep heeft eigen culturele uitingen, maar Nederlanders hebben dan weer geen eigen cultuur.
Klopt allemaal, maar er is dus geen causaal verband tussen integratie/assimilatie en goed gedrag. Chinezen zijn voor geen meter geïntegreerd en doen het in de regel uitstekend, Marokkanen zijn slecht geïntegreerd en in die groep zitten er bovenmatig veel die er een zooitje van maken, maar in de oudhollandse volkswijkbewoners, hoe geïntegreerd wil je ze hebben, kun je ook je hart ophalen met misdaadstatistieken of onbehoorlijk gedrag naar de autoriteiten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook dat is waar. Maar je ziet zelden Chinese straatschoffies die rotzooi lopen te trappen op straat, terwijl Marokkanen daar helaas wel oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.
Laat ik heel duidelijk zijn, de multiculturele samenleving als ideaal bestaat niet. Overal ter wereld zien we dat rassen en etniciteiten eigen samenlevinkjes creëren. Daar vormen de chinezen geen uitzondering op. Daarom vind ik het verkopen van het multiculturele ideaal als het verkopen van gebakken lucht. Nogmaals, idealisme is als gif voor het gezonde verstand. Hou je er verre van.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij spoort nietquote:Op zondag 28 augustus 2016 10:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij past dan ook niet in Nederland.
[..]
Zolang men zich aan de wet houdt heb je niets te eisen. Zo is het al jaren in Nederland en het zorgt dat we overal mensen hebben met eigen culturele opvattingen. Als je al kunt praten over een Nederlandse cultuur dan staat de basis daarvan toch wel in onze grondwet.
Deden ze dat nou maarquote:Op zondag 28 augustus 2016 10:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie vrij weinig overeenkomst tussen de gereformeerde uit Staphorst en de fanatieke gay-pride bezoekende homoseksueel in Amsterdam in elk geval. Maar zoals ik al schreef als die gemeenschappelijke cultuur er is dan die zie je die terug in onze grondwet waarin de basis normen en waarden staan die dus zorgen dat er ruimte is voor beide genoemde mensen om hun eigen leven te leiden.
En ze zijn niet eng.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:38 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Molesteren niet oude omaatjes op straat door hun ketting af te rukken, slaan er niet op los als ze in de wachtrij staan van een groot zwembad, gaan niet met bloemstukken voetballen met dodenherdenking, spugen vrouwen niet in het gezicht als ze zich tè westers kleden. Etc etc.
Wij zijn lief.quote:
Wat heb je voor last van liquidaties?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:21 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Deden ze dat nou maarHun eigen leven lijden is liquidaties en drugs en wapen handel van jongs af aan al schijt hebben aan onse normen en waarden. Als dat eigen leven lijden nou gepaard ging met geacepteerd gedrag dan was het nooit zo een probleem geworden
Waar een gebrek aan baardgroei al niet goed voor kan zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wij zijn lief.
Groetjens,
De Chinese maffia.
Het is onzinnig hoe je dingen uit verband trekt om een betoog te houden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:21 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Deden ze dat nou maarHun eigen leven lijden is liquidaties en drugs en wapen handel van jongs af aan al schijt hebben aan onse normen en waarden. Als dat eigen leven lijden nou gepaard ging met geacepteerd gedrag dan was het nooit zo een probleem geworden
Het kost gigantisch veel geld, en het geweld is enorm toegenomen.quote:
Ik heb ook dagelijks last van de illegale wapenhandel, het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is onzinnig hoe je dingen uit verband trekt om een betoog te houden.
Geweld is de laatste jaren juist afgenomen...quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het kost gigantisch veel geld, en het geweld is enorm toegenomen.
Mensen voelen zich ook niet meer veilig als ze in of bij zo'n buurt wonen waar veel van dat volk woont.
'Dat volk'. Kom je uit een grot ofzo.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het kost gigantisch veel geld, en het geweld is enorm toegenomen.
Mensen voelen zich ook niet meer veilig als ze in of bij zo'n buurt wonen waar veel van dat volk woont.
Merk je wat van relChinezen? Bestaan die?quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |