quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vergeet de was vaak. Dan ga ik weg, gaat het toch regenen.
Tijdje geleden zat ik binnen en ging het buiten los en dacht ik 'je zal je was nu maar b..' OH SHIT.
Staat inmiddels veilig binnenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vergeet de was vaak. Dan ga ik weg, gaat het toch regenen.
Tijdje geleden zat ik binnen en ging het buiten los en dacht ik 'je zal je was nu maar b..' OH SHIT.
Van de ene mooie stad naar de anderequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:09 schreef Frutsel het volgende:
Zit nu in Leeuwarden. Ploft goed in het zuiden. Dikke pit
Hier geen aambeelden helaas, wel andere vormenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Zag hier net een schitterend aambeeld. Kreeg hen helaas niet mooi op de foto met de telefoon.. Verder wel flink wat bloemkolen.
Dafuqquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:35 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier geen aambeelden helaas, wel andere vormen
[ afbeelding ]
Geslapen bij vrienden. Laatste vakantiedagen en uitstapje naar Harlingen. Dikke regendruppels hier nu in Ljouwert.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Van de ene mooie stad naar de andere![]()
Allemaal kleinere buien nu idd.
+1quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:26 schreef lily het volgende:
Ellendige hitte buiten, ellendige hitte binnen. Geen ontkomen aan. Zelfs de kinderen en katten balen ondertussen.
Midden NL gaat sws weer volop geraakt worden denk ik. Kom maar naar Utrecht als je stortregen wil zien...quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:56 schreef bondage het volgende:
Is er nog meer op komst of was dit het?
Voor hoge cape kun je nu beter in België zijn... Verplaatst zich nog wel naar het noorden volgens de voorspelling, heb nog wat hoop.
Stortregen hoeft niet per se, beetje bliksem en donder vind ik al prima.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Midden NL gaat sws weer volop geraakt worden denk ik. Kom maar naar Utrecht als je stortregen wil zien...
Klopt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:06 schreef Againzender het volgende:
Valt eigenlijk weinig van te zeggen wat er gaat gebeuren. Zeer onbevredigend...
En is bliksemfotografie een stuk gemakkelijker.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:22 schreef tralalala het volgende:
In het donker heb je tenminste flitsgenot.
goed ideequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:09 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb de camera maar weer opgeborgen en zet het hem zo op het zuipen.
Enkel cape betekend niet zoveel, het is slechts 1 van de 'tig factoren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:56 schreef bondage het volgende:
Is er nog meer op komst of was dit het?
Voor hoge cape kun je nu beter in België zijn... Verplaatst zich nog wel naar het noorden volgens de voorspelling, heb nog wat hoop.
Ik snap dat het een samenhang van meerdere factoren is, maar toch is het een belangrijk ingrediëntquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:27 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
[..]
Enkel cape betekend niet zoveel, het is slechts 1 van de 'tig factoren.
Zit hier nu in de omgeving van Turnhout(België) en alles zakt ineen als een omgestoten kaartenhuisje terwijl dit gebied op de voorspellingen erg veel kans had op een fikse onweersbui...
Alkmaar Noord (Daalmeer) geen vuiltje aan de lucht. Maar als we buienrader moeten geloven, dan ontploft de boel hier om 01:00 uurquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
Boven Alkmaar lijkt iets samen te voegen.
Tuurlijk is dat 1 van de key ingredients. Maar ook de dauwpunt temperatuur, vochtigheid van de aangevoerde lucht, LLS en DLS en winden op grotere hoogten laat ons zeggen v.a. 700hPa die de richting en kansen bepalen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:40 schreef bondage het volgende:
Ik snap dat het een samenhang van meerdere factoren is, maar toch is het een belangrijk ingrediënt
Dauwpunt en CAPE zijn met elkaar verbondenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat 1 van de key ingredients. Maar ook de dauwpunt temperatuur, vochtigheid van de aangevoerde lucht, LLS en DLS en winden op grotere hoogten laat ons zeggen v.a. 700hPa die de richting en kansen bepalen.
Na het schrijven van vorig bericht ging ik even naar buiten en vanuit het niets ineens een stevige plensbui die zich boven mijn hoofd ontwikkelde....![]()
Nu trekt ze richting Eindhoven. Dus toch een voorbode van meer?
pics! Vid!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:12 schreef Angry_Bird het volgende:
Flitst en plenst hier nu behoorlijk. Maar het zwaartepunt moet nog komen.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:00 schreef Pritt_Plakstift het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat 1 van de key ingredients. Maar ook de dauwpunt temperatuur, vochtigheid van de aangevoerde lucht, LLS en DLS en winden op grotere hoogten laat ons zeggen v.a. 700hPa die de richting en kansen bepalen.
Na het schrijven van vorig bericht ging ik even naar buiten en vanuit het niets ineens een stevige plensbui die zich boven mijn hoofd ontwikkelde....![]()
Nu trekt ze richting Eindhoven. Dus toch een voorbode van meer?
Hmm, interessantquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt en CAPE zijn met elkaar verbonden
Laag dauwpunt = 0 CAPE.
Die eerste is gewoon de huidige situatie maar dan een eind naar het noorden geschoven. Die vertrouw ik sowieso niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:10 schreef Papabear het volgende:
Buienradar spreekt zichzelf ook 3 keer tegen:
De '3-uur' buienradar om 0:00 uur:
[ afbeelding ]
De '24-uur vooruit' radar om 0:00 uur:
[ afbeelding ]
De '24/48-uur vooruit' radar om 0:00 uur:
[ afbeelding ]
Klopt, dat doen ze altijd. Geen idee waarom eigenlijk, want het klopt natuurlijk nooit. Dat zullen ze daar zelf ook wel beseffenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:15 schreef bondage het volgende:
[..]
Die eerste is gewoon de huidige situatie maar dan een eind naar het noorden geschoven. Die vertrouw ik sowieso niet.
Hij welquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie dikke flitsen in de wolkenlucht
vid or it didn´t happenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie dikke flitsen in de wolkenlucht
Ze extrapoleren hem en dat is inderdaad niet heel betrouwbaar. Die andere beelden zijn volgens mij berekend en betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:17 schreef Papabear het volgende:
[..]
Klopt, dat doen ze altijd. Geen idee waarom eigenlijk, want het klopt natuurlijk nooit. Dat zullen ze daar zelf ook wel beseffen
djmo@fok.nl plsquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:27 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Heb twee toffe videootjes. Waar stuur ik die heen?
nou... losgebarsten.. het spettert een beetjequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:23 schreef zatoichi het volgende:
In Utrecht flitst het echt overal, nog niet dichtbij, maar kan nog komen. Regen is al wel losgebarsten nu. Mooi hoor!
Ja, dat zijn de flitsen van Utrecht, woon in Rhenen en er gebeurt helemaal niets.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:26 schreef Rabieluh het volgende:
http://webcam.prvgld.nl/n233.html
Ik zie flitsjes!!!1111....en hier moet ik het mee doen.
U hierquote:
23ste?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:33 schreef Angry_Bird het volgende:
Heb ze ff geupload op Youtube.
Maar dit was het hoogtepunt:
Nicequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:33 schreef Angry_Bird het volgende:
Heb ze ff geupload op Youtube.
Het begon rustig:
Maar dit was het hoogtepunt:
godfather van deze reeks!quote:
Haha ja er staat weer wat te ontploffenquote:
Naast cape shear temperatuur en weet ik wat allemaal, is Oom_Agent ook een essentieel onderdeel voor flink onweer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:38 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja er staat weer wat te ontploffenik dacht ik kom even sfeer proeven in het topic !
Heb het aangepast. Ja die flits was mooi in beeld!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Dacht ik alOp 16 sec. de beste flits
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:36 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nice.
Fijn dat je het vastlegt voor de minder gelukkigen onder ons.
Haha ja als die niet reageert mis je wel een ingrediëntje voor zwaar weerquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:39 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Naast cape shear temperatuur en weet ik wat allemaal, is Oom_Agent ook een essentieel onderdeel voor flink onweer.
Ook een mooie!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:44 schreef Studiotje het volgende:
Dit was net in AmersfoortSorry voor het blikkerige geluid. Ik sta in een soort kas. En de kwaliteit is ook bagger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |