Watquote:
neequote:
Ik begrijp hier echt helemaal niets van gewoon, maar dan ook echt niets. :$quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:13 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Oproepkanaal was dan 14 (14.125Mhz) op de FM (Frequentie Modulatie) en op de SSB (Single Side Band) was het de 805.
Alles analoog, iedereen kon meeluisteren. Beetje zoals het atf/nmt telefonie netwerk destijd al was dat een duplex-verbinding.
Maritiem kunnen we ook duplex werken. Praten op het ene kanaal en luisteren op het andere kanaal. Net als telefonie eigenlijk.
Heb je ook nog DSC, dat is Digital Selective Calling. Een schip heeft een eigen ID. Dmv DSC op kanaal 70 VHF kun je dan automatisch de transceiver van een schip naar een eigen kanaal trekken.
Misschien allemaal blabla voor jullie, maar ik vind het wel aparte techniek.
Niet moe?quote:
ik wil ook een dutjequote:
quote:
Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik begrijp hier echt helemaal niets van gewoon, maar dan ook echt niets. :$
Hoi! Ik ken jou niet. Ik ben LittleBrownie aangenaamquote:
Nee voor jou niet nee maar jij studeert technische natuurkundequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:14 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet?
Ken je pinman?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:15 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Hoi! Ik ken jou niet. Ik ben LittleBrownie aangenaam
quote:
Qua naam denk ikquote:
gewoon niet lezenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb totaal niet geslapen hoorquote:
Ja, maar ik heb hulpmiddelenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:15 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]! Ik dacht dat ik ook niet moe was maar toen ik mn ogen dichtdeed viel ik toch ij slaap
iedereen kent jou toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:15 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Hoi! Ik ken jou niet. Ik ben LittleBrownie aangenaam
lol. Ik heb het over radiozenders. Op SSB kun je je eigen echo horen. Hoor je jezelf even later praten, maar het signaal is dan wel de wereld rond geweest gevangen in de stratosfeer en andere sferen die op en afbouwen gedurende zonsop- en ondergang. Komt geen land- of satellietlijn aan te pas.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Aha waarom kloon?quote:
Mij? Welnee johquote:
Vond de naam pinman heel kutquote:
Oh oké, dit begrijp ik wel enigszins hehequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:16 schreef Kurovski het volgende:
[..]
lol. Ik heb het over radiozenders. Op SSB kun je je eigen echo horen. Hoor je jezelf even later praten, maar het signaal is dan wel de wereld rond geweest gevangen in de stratosfeer en andere sferen die op en afbouwen gedurende zonsop- en ondergang. Komt geen land- of satellietlijn aan te pas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |