Nee, dat heeft meer te maken met sociaal economische leefomstandigheden. Niet met ras of huidskleur of religie. Nu begrijp ik wel dat jij het daar niet mee eens bent, maar het komt er simpelweg op neer dat je een kortzichtig racistje bent. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk eens naar de geweldcijfers in landen waar zowel witte en zwarte mensen wonen (zoals VS en Nederland). Onder zwarte mensen is veel meer geweld dan onder witte mensen, simpelweg omdat ze verschillend omgaan met problemen en conflicten.
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voetnootjes. WWI & WWII waren slechts voetnootjes. Net zoals Napoleon, Stalin, Caesar. Paar 100 miljoen doden, waar hebben we het over man
Ook dit is weer wat ongenuanceerd. Het is best mogelijk dat genen ook een rol spelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat heeft meer te maken met sociaal economische leefomstandigheden. Niet met ras of huidskleur of religie. Nu begrijp ik wel dat jij het daar niet mee eens bent, maar het komt er simpelweg op neer dat je een kortzichtig racistje bent. Niets meer, niets minder.
Ja man, het was hier echt totaal geweldloos voor en tijdens de inquisitie! Er zijn hier ook zeker geen joden afgevoerd door Nederlands tijdens WW2! Dat niemand nou inziet hoe vredig witte mensen zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik heb het over de samenlevingen, hoe mensen in het dagelijks leven met elkaar omgaan, los van eventuele gevoerde oorlogen.
Ik hoef niet beter te lezen. Jij hebt nog heel veel te leren over de wereld. Maar ik vrees dat je daar de intellectuele capaciteiten niet voor hebt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik heb het over de samenlevingen, hoe mensen in het dagelijks leven met elkaar omgaan, los van eventuele gevoerde oorlogen.
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Onder arme blanken zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder arme zwarte mensen. Onder rijke zwarten zijn de geweldcijfers net zo slecht als onder rijke blanken.
Maar goed, laat dat je wereldbeeld niet beïnvloeden.
Is een leugen dat de westerse media gebruikt om je schuldgevoel aan te praten!!!!1!1!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.
Bron?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.
Weer een (s)links complot dat niet benoemd wordt door de mediaquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef sc00p het volgende:
[..]
Is een leugen dat de westerse media gebruikt om je schuldgevoel aan te praten!!!!1!1!
Fysiek kan het wel, maar de wil is er niet. Men durft niet te schieten, en dat is nodig als honderden mensen tegelijk een grenshek bestormen. Grenzen stellen, daar heeft de westerse mens moeite mee. In combinatie met de assertiviteit van Afrikanen heeft dat het huidige illegalenprobleem opgeleverd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wij blanken kunnen niet een paar miljoen ongewapende zwarte mensen tegenhouden. Kolonialisme heeft dan ook niet plaatsgevonden.
Ja, in Oekraïne gaat het echt GE-WEL-DIG momenteelquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee hoor. In straatarme 'witte' landen zoals Moldavië en Oekraïne is nog altijd minder geweld dan in 'zwarte' wijken in Nederland.
Het gaat om de samenlevingen, hoe mensen met elkaar onderling omgaan. Dat staat los van het conflict tussen een groep seperatisten, Rusland en de Oekraïnse regering. Buiten de meest oostelijke gebieden en de Krim is de samenleving van het arme Oekraïne veel minder gewelddadig dan een gemiddelde zwarte wijk in een rijk westers land.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, in Oekraïne gaat het echt GE-WEL-DIG momenteel
Ken je de term 'relatieve armoede'?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Maar alles op armoede gooien is erg jaren '70.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ken je de term 'relatieve armoede'?
Heeft te veel ethische en praktische bezwaren. Is ook niet nodig. Grenzen sluiten en niet-westerse landen verantwoordelijk maken voor hun eigen problemen is genoeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:53 schreef agter het volgende:
[..]
Ik voel een genetisch expiriment aankomen ..
Nee, jij stelde dat blanke mensen minder gewelddadig zijn. Nu probeer je er onderuit te komen door simpelweg oorlog niet mee te rekenen. Maar je kunt het een niet zonder de ander hebben. Dat is namelijk gewoon niet hoe samenlevingen naast elkaar leven en er interactie plaats vindt tussen samenlevingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om de samenlevingen, hoe mensen met elkaar onderling omgaan. Dat staat los van het conflict tussen een groep seperatisten, Rusland en de Oekraïnse regering. Buiten de meest oostelijke gebieden en de Krim is de samenleving van het arme Oekraïne veel minder gewelddadig dan een gemiddelde zwarte wijk in een rijk westers land.
Mensen van racisme beschuldigen is niet de manier om een discussie te winnen. Er zijn nou eenmaal verschillen tussen wit en zwart, daar kun je niet omheen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, jij stelde dat blanke mensen minder gewelddadig zijn. Nu probeer je er onderuit te komen door simpelweg oorlog niet mee te rekenen. Maar je kunt het een niet zonder de ander hebben. Dat is namelijk gewoon niet hoe samenlevingen naast elkaar leven en er interactie plaats vindt tussen samenlevingen.
Je probeert gewoon je racisme goed te praten door bewust essentiele elementen weg te laten uit een discussie. Helaas, dat is simpelweg niet hoe het werkt.
Als ik me niet vergis, zijn alle grenzen in Afrika letterlijk door Westerlingen getekend. Wat is er veranderd, dat we 100 jaar geleden nog vrolijk handen afhakten als er niet aan het rubberquotum werd voldaan, terwijl we nu zomaar gekleurde en raarpratende mensen het land in laten? Is ons testosteron-niveau in die eeuw zo gezakt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Fysiek kan het wel, maar de wil is er niet. Men durft niet te schieten, en dat is nodig als honderden mensen tegelijk een grenshek bestormen. Grenzen stellen, daar heeft de westerse mens moeite mee. In combinatie met de assertiviteit van Afrikanen heeft dat het huidige illegalenprobleem opgeleverd.
Goeie vraag. Ik vrees van wel. De WO2 heeft hard ingrijpen tot een taboe gemaakt. Daar kwam vanaf de jaren '70 het cultureel marxisme overheen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, zijn alle grenzen in Afrika letterlijk door Westerlingen getekend. Wat is er veranderd, dat we 100 jaar geleden nog vrolijk handen afhakten als er niet aan het rubberquotum werd voldaan, terwijl we nu zomaar gekleurde en raarpratende mensen het land in laten? Is ons testosteron-niveau in die eeuw zo gezakt?
Alles op ras gooien is erg jaren '30 (en een stukje van de jaren '40).quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Maar alles op armoede gooien is erg jaren '70.
Net was het nog een biologisch verschil. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik vrees van wel. De WO2 heeft hard ingrijpen tot een taboe gemaakt. Daar kwam vanaf de jaren '70 het cultureel marxisme overheen.
Het biologische verschil ligt er aan ten grondslag. Daardoor heeft het cultureel marxisme kunnen wortelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Net was het nog een biologisch verschil. Wat is het nou?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat in Afrika en Zuid-Amerika de samenlevingen veel gewelddadiger zijn dan hier?
Ik beschuldig je niet van racisme, kerel. Ik zeg dat je een racist bent. Daar valt weinig discussie over te voeren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen van racisme beschuldigen is niet de manier om een discussie te winnen. Er zijn nou eenmaal verschillen tussen wit en zwart, daar kun je niet omheen.
You're so full of shit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het biologische verschil ligt er aan ten grondslag. Daardoor heeft het cultureel marxisme kunnen wortelen.
Ja, de biologische oorzaken liggen er nog wel maar door het cultureel-marxisme zijn die er toch ook weer niet!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:02 schreef Barbusse het volgende:
'cultureel-marxisme', die hadden we nog niet gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |