abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:32:41 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164860775
Zoals de TT zegt heb ik last van dit probleem.

Als een goed fokker ben ik natuurlijk eerst door de historie gegaan en dat leverde veel tips op die ik ook op omaweetraad.com enzo heb gelezen. Echter ligt mijn probleem een stuk complexer.

Ik heb sinds enige tijd last van fruitvliegjes. En niet zomaar last. Nee ik zuig er wel 30 of 40 weg per dag. Ze zitten op 2 specifieke plekken. Bij mijn achterdeur, vlak bij het luik naar de kruipruimte. En bij mijn voordeur, ook vlak bij het luik naar de kruipruimte.

Het duurde voor mij een tijdje voordat ik erachter kwam waar die krengen vandaan kwamen. Ik had geen verborgen, rottend, fruit ergens liggen. Ook had ik geen half volle fles wijn of iets van die strekking ergens staan.

Ik kwam er achter dat de afvoer onder mijn keuken was afgebroken. Al het water uit mijn wasbak en vaatwasser stroomde dus lekker onder mijn huis. Dit is dus de oorzaak van al die fruitvliegjes. Bij het opentrekken van het luik was het een soort space invaders :')

Gelukkig (of niet, daar kom ik zo nog op terug) bestaat de kruipruimte van mijn huis uit 3 delen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, ik heb mijn afvoer laten maken. Water weg laten zuigen. Honderden fruitvliegjes weggezogen, maar het probleem bleef. Wat blijkt? Er liggen nu dus op de bodem van mijn kruipruimte ongelooflijk veel larvjes. Die smerige tering beestjes kruipen en krioelen alle kanten op -O-.

Goed, onlogisch laat zich niet uit het veld slaan en bewapent zichzelf met bleekmiddel. Het keuken compartiment is ongeveer 2.5 x 4 meter. Het is allemaal heel krap en klein. Dus ik ben niet onder mijn huis gekropen, nee ik heb een stuk pvc pijp gekocht van 3 meter lang + een trechter. Die schoof ik onder mijn huis en goot zodoende bleekmiddel achterin het compartiment. Dat werkte ver van ideaal, en ik denk ook niet dat het iets heeft geholpen. Ik probeerde zo goed en kwaad als het kan die pvc pijp een beetje te "sturen" zodat ik overal bij zou komen.

Dit zelfde geintje heb ik uitgevoerd aan de voorzijde bij mijn voordeur. Dat is een ander, bijna afgesloten compartiment. Deze 2 staan wel in verbinding met elkaar daar het muurtje niet volledig tot mijn vloer loopt. Er loopt immers een gasleiding van de voor naar achter kant en daardoor hebben die vliegjes dus vrij spel om naar voren te vliegen en daar ook te paren. Want ook aan de voorzijde onder mijn luik zaten van die larfjes. Ook deze zijn ten prooi gevallen aan de Glorix.

Goed, een litertje aan de voorkant en een liter of 2 aan de achterkant, verder gewapend met toilet verfmisser Lavendel (van die lucht schijnen ze ook niet te houden) en het opzuigen van de honderden ( -O- ) vliegjes die als een malle omhoog kwamen om te ontsnappen aan de dampen van de Lavendel en Glorix, dacht ik de oorlog wel gewonnen te hebben.

Ik heb mijn luiken dicht gedaan, en vertrouwde er op dat de Glorix wel lekker na zou dampen en daarmee alle larfjes en nog levende fruitvliegjes zou afmaken. De eerste dagen was het zeker het geval. Ik vond er nog sporadisch een paar. Maar met de stijgende temperatuur van de afgelopen dagen, namen de fruitvliegjes weer toe. Ik word er ondertussen echt gek van.

Ik heb voor en achter nu mijn luiken hermetisch afgeplakt. En het gekke is ; Overdag, met de hitte van gisteren en eergisteren vind ik na mijn werk 0, welgeteld 0 fruitvliegjes terug. Maar afgelopen nacht en die nacht ervoor, zaten er aan de voorzijde toch weer zo'n 20 of 30. :{

Ondertussen word ik er echt moedeloos van en zit ik maar te denken om de ongedierte bestrijding te bellen. Want waar ik nog het meest bang voor ben is het volgende :

Ik kan niet onder de kruipruimte in mijn woonkamer. Er zit geen luik. Of misschien ook wel, ik heb een parketvloer liggen die er nog in ligt van de oude bewoners. En als het woonkamer compartiment op enige wijze is verbonden met het keuken compartiment, ben ik natuurlijk giga de sjaak. Want dan kunnen die vliegjes daar terecht en daar paren. Daar kan ik er helemaal niet bij -O-

Heeft er iemand suggesties of tips?
En nee, kom niet met die schoteltjes azijn en druppeltjes dreft aan :') Ik moet die larfjes afmaken. Daarmee sterven die fruitvliegjes vanzelf uit.

Oh ja, en ook een veel gehoord iets is "neem de bron weg en je fruitvliegjes verdwijnen". Het gekke is, is dat die larfjes blijkbaar de tijd hebben om zich te ontpoppen tot fruitvlieg zonder dat er nu nog een bron van eten aanwezig zou zijn.

Goed, met het wegzuigen van het water (dat heb ik afgelopen maandag gedaan) kan het natuurlijk zo zijn dat er nog wat rottende zooi her & der is blijven hangen. Sterker nog, dat is heel aannemelijk.

De hamvraag :

Heeft iemand een effectieve manier om die larfjes om zeep te helpen? De Glorix werkt prima, maar ik moet een manier vinden om het efficiënt te spreiden onder mijn kruipruimte. Ik kruip er liever niet zelf onder. Vandaar dat ik hier nog even op tips vraag. En anders bel ik de ongediertebestrijding maar. Want ik ga volgende week op vakantie, en ik moet er niet aan denken dat er een week lang iedere dag 30 vliegjes bij komen :{

Lang topic :') Bedankt voor het lezen en het meedenken ^O^

Gr een wanhopige onlogisch ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_164860843
Huuuuuuuuu. ;(

Misschien toch de profi ongediertebusters even bellen?
Ja doei.
pi_164860918
Gewoon even een spuitbus pyrethrum halen en 2x dagelijks even spuiten, de volwassen exemplaren vallen meteen dood neer, spul is verder niet gevaarlijk
En overal verkrijgbaar gewoon de werkzame stof pyrethrum zoeken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_164860946
Waarom heb je niet meteen de ongediertebestrijding gebeld? Die gooit een paar van die vallen erin en je bent klaar voor een appel en een ei.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:52:32 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164860954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:51 schreef dimmak het volgende:
Waarom heb je niet meteen de ongediertebestrijding gebeld? Die gooit een paar van die vallen erin en je bent klaar voor een appel en een ei.
Ik had nog nooit gehoord van fruitvlieglarfjesvallen, vandaar :)
Zal 'm straks gelijk even bellen.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:54:33 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164860968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:47 schreef halfway het volgende:
Gewoon even een spuitbus pyrethrum halen en 2x dagelijks even spuiten, de volwassen exemplaren vallen meteen dood neer, spul is verder niet gevaarlijk
En overal verkrijgbaar gewoon de werkzame stof pyrethrum zoeken.
Heb je ook een tip hoe ik het het beste kan verspreiden onder mijn huis? Want dat pyrethrum zal vast werken. Maar zoals je hebt kunnen lezen doet bleek dat ook prima :)
4045
onlogisch
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:56:13 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164860988
De vliegjes zelf kun je met glassex bespuiten. Daar schiet je voor de larven niks mee op maar die vliegjes de hele tijd om je heen is ook bar irritant.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_164860991
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

volgens mij werken die vallen ook op de vliegjes, niet op de larven maar contact opnemen kan geen kwaad lijkt me
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:56:59 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164860995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:56 schreef Rewimo het volgende:
De vliegjes zelf kun je met glassex bespuiten. Daar schiet je voor de larven niks mee op maar die vliegjes de hele tijd om je heen is ook bar irritant.
Stofzuiger is prima. Het is een klusje van 1 minuut om ze op te zuigen. Het voordeel aan deze plaag is dat ze echt maar op 2 specifieke plekken gaan zitten.

Voor zover je over een voordeel kan spreken natuurlijk :')
4045
onlogisch
  Forum Admin vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:02:43 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_164861060
Er is vast wel een of ander middel (gas) wat de vliegen en de larven sloopt. Ik zou het zeker zo vlak voor mijn vakantie met de ongediertebestrijding bespreken voordat je hele hok straks vol zit met die vliegen.
pi_164861090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Stofzuiger is prima. Het is een klusje van 1 minuut om ze op te zuigen. Het voordeel aan deze plaag is dat ze echt maar op 2 specifieke plekken gaan zitten.

Voor zover je over een voordeel kan spreken natuurlijk :')
dan kun je ook op die twee specifieke plekken wat gif spuiten zoals iets terug al vermeld werd :)
en dan niet 2 keer op een dag maar doe het gewoon een week lang elke dag een beetje
dan ben je er vanaf ook :)
pies on joe toe
pi_164861226
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Heb je ook een tip hoe ik het het beste kan verspreiden onder mijn huis? Want dat pyrethrum zal vast werken. Maar zoals je hebt kunnen lezen doet bleek dat ook prima :)
Normaal gesproken 2 seconde in iedere hoek van de kamer, onder het huis zou ik gewoon even rond spuiten onder het kruipluik.
pi_164861239
Gewoon een spuitbus kopen tegen vliegende insecten, is dat zo opgelost. Kost een tientje of wat, maar dan heb je ook wat. Ook ideaal voor maden in je container :r
U MAD?
pi_164861289
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:16 schreef de_boswachter het volgende:
Gewoon een spuitbus kopen tegen vliegende insecten, is dat zo opgelost. Kost een tientje of wat, maar dan heb je ook wat. Ook ideaal voor maden in je container :r
Die bevat pyrethrum, zoals ik al eerder zei.
pi_164861298
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:20 schreef halfway het volgende:

[..]

Die bevat pyrethrum, zoals ik al eerder zei.
Ja dus ?

Edit: Ja, we bedoelen dus hetzelfde. Dan weet TS dus wat hij moet halen ^O^
U MAD?
pi_164861357
Ik heb hetzelfde probleem thuis, wel in mindere maten.
Als het goed is, gaan ze weg als deze zomerwarmte voorbij is.

Zover mijn bijdrage :P
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:28:08 #17
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861381
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:26 schreef Leonos het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem thuis, wel in mindere maten.
Als het goed is, gaan ze weg als deze zomerwarmte voorbij is.

Zover mijn bijdrage :P
Dan zou ik er maar heel snel wat aan gaan doen voordat het zo erg wordt als bij mij. Want heb je gelezen hoe snel die beesten zich voort kunnen planten?
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:29:20 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861403
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Normaal gesproken 2 seconde in iedere hoek van de kamer, onder het huis zou ik gewoon even rond spuiten onder het kruipluik.
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja dus ?

Edit: Ja, we bedoelen dus hetzelfde. Dan weet TS dus wat hij moet halen ^O^
Ok. Ik ga wel even op zoek naar dat spul. Hopelijk sterven die larven daar ook aan. Kijk dat even aan en anders bel ik de ongediertebestrijding.
4045
onlogisch
pi_164861406
;( *ontvolgt topic tijdens ontbijt*
Ja doei.
pi_164861417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dan zou ik er maar heel snel wat aan gaan doen voordat het zo erg wordt als bij mij. Want heb je gelezen hoe snel die beesten zich voort kunnen planten?
Ik heb bakjes met rode wijn staan met plastic erover. Daar gaatjes in.
Heb er al 0 gevangen! :')
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:32:02 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861452
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik heb bakjes met rode wijn staan met plastic erover. Daar gaatjes in.
Heb er al 0 gevangen! :')
Ja, dat werkt hier ook voor geen flikker. Maar waar zitten ze bij jou? Ook in je kruipruimte?
4045
onlogisch
pi_164861508
Heb m'n keuken schoon, geen rottend fruit en ik heb die kutbeesten ook. Heb zo'n 'appelbakje' (?) bij de Blokker gehaald waar ze in gaan zitten en dood gaan. Werkte beter dan wijn in een glas met vershoudfolie.

Probleem van TS is iets complexer. :+ Succes er mee.
Noot noot.
pi_164861550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Ok. Ik ga wel even op zoek naar dat spul. Hopelijk sterven die larven daar ook aan. Kijk dat even aan en anders bel ik de ongediertebestrijding.
Voordat je de ongediertebestrijding bent en je een paar honderd euro lichter bent, eerst dit proberen. Kost je een tientje. Zoals Halfway ook zegt; volwassen beesten vallen direct neer, larven etc. duurt even. Gewoon aantal keren herhalen.

Zoiets bijvoorbeeld

U MAD?
pi_164861580
Zijn het geen latrinevliegjes :@ Niet dat het heel veel uitmaakt, uiteindelijk...
Tap tap tap
pi_164861609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, dat werkt hier ook voor geen flikker. Maar waar zitten ze bij jou? Ook in je kruipruimte?
Nah, als ik op de bank zit met een biertje zijn ze daar.
Als ik in de keuken zit met een biertje zitten ze daar.
Als ik in de tuin zit met een biertje zijn ze daar ook.

Dus overal waar ik zit :P
pi_164861659
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Voor de larven heb je Permethrin of het verboden Parathion nodig, maar dat spul gebruik je beter niet in/onder je huis.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:57:22 #27
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861778
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Voor de larven heb je Permethrin of het verboden Parathion nodig, maar dat spul gebruik je beter niet in/onder je huis.
Permethrin kan je wel gebruiken of is dat ook vergif voor jezelf?
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:59:06 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:41 schreef CherryLips het volgende:
latrinevliegjes
Ja, ik denk dat je gelijk hebt nu ik de foto's zo zie. Het zijn zwarte/donkere vliegjes.
4045
onlogisch
pi_164861853
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je gelijk hebt nu ik de foto's zo zie. Het zijn zwarte/donkere vliegjes.
Ik had er een jaar of twee geleden vrij veel last van in de caviakooien. Ze zijn vrij traag, dus kon ik ze gewoon opzuigen of pletten met een stukje keukenrol. Dat een paar keer per dag gedaan, de kooien om de paar dagen helemaal schoongemaakt, horren en vliegengordijnen gebruikt. Maar ze zaten op een makkelijkere plek.

Maar goed, dan weet je dus dat ze niet op rottend fruit afkomen (ik had eerst ook allemaal schoteltjes met Dreft en witte wijnazijn neergezet).
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:04:59 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164861891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had er een jaar of twee geleden vrij veel last van in de caviakooien. Ze zijn vrij traag, dus kon ik ze gewoon opzuigen of pletten met een stukje keukenrol. Dat een paar keer per dag gedaan, de kooien om de paar dagen helemaal schoongemaakt, horren en vliegengordijnen gebruikt. Maar ze zaten op een makkelijkere plek.

Maar goed, dan weet je dus dat ze niet op rottend fruit afkomen (ik had eerst ook allemaal schoteltjes met Dreft en witte wijnazijn neergezet).
Bedankt voor je post. Dit lijkt 'm inderdaad te zijn. En daar helpt een spray dus niet tegen :{

Een exacte omschrijving van mijn probleem.
4045
onlogisch
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:17:31 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_164862104
WTF TS :o Dat is wel een echte plaag....

Tijdje geleden had ik er zelf ook enorm veel last van. totdat ik een keer een meloenschil op het aanrecht had laten liggen en ze daar allemaal op af kwamen. Dus een schaal/kom gepakt, stukje meloen erin, vershoudfolie strak over heen gespannen en een klein gaatje geprikt.

Volgende dag zaten er geschat een stuk of 30 in. In de vriezer gezet om ze te doden en daarna in de kliko.

Mijn ervaring is wel dat ze er wel degelijk uit kunnen komen. Had een keertje 's avond er een stuk of 20 in zitten en de volgende dag waren een groot aantal foetsie :?
pi_164862281
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh wat een plaag Onlogisch. Afschuwelijk. Je hebt zelf alles al gedaan dus bel idd de on gediertebestrijding maar want er hoeven er maar een paar achter te blijven en je bent weer de klos.
Ik had ook larfjes onder het (schone) schoteltje van de kat. En onder zijn drinkbakje. Geen idee hoe dat kan want ik hou alles schoon.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van die plaag af bent.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:29:35 #33
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164862308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:17 schreef RedFever007 het volgende:
WTF TS :o Dat is wel een echte plaag....

Tijdje geleden had ik er zelf ook enorm veel last van. totdat ik een keer een meloenschil op het aanrecht had laten liggen en ze daar allemaal op af kwamen. Dus een schaal/kom gepakt, stukje meloen erin, vershoudfolie strak over heen gespannen en een klein gaatje geprikt.

Volgende dag zaten er geschat een stuk of 30 in. In de vriezer gezet om ze te doden en daarna in de kliko.

Mijn ervaring is wel dat ze er wel degelijk uit kunnen komen. Had een keertje 's avond er een stuk of 20 in zitten en de volgende dag waren een groot aantal foetsie :?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh wat een plaag Onlogisch. Afschuwelijk. Je hebt zelf alles al gedaan dus bel idd de on gediertebestrijding maar want er hoeven er maar een paar achter te blijven en je bent weer de klos.
Ik had ook larfjes onder het (schone) schoteltje van de kat. En onder zijn drinkbakje. Geen idee hoe dat kan want ik hou alles schoon.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van die plaag af bent.

Maar het lijkt dus de motmug te zijn zoals Cherrylips omschreef.
http://motmuggenbestrijden.nl/motmuggen/de-motmug-verdelgen/

Ik heb maar een ongediertebestrijder gemaild :{
4045
onlogisch
pi_164862389
Oke, lastige dingen zijn dat.
Een keer achter de koelkast in het verdampingbakje gehad.
pi_164862461
Is het mogelijk om Kruipruimte helemaal droog te krijgen?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:42:01 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164862508
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:39 schreef computergirl het volgende:
Is het mogelijk om Kruipruimte helemaal droog te krijgen?
Ja. Dat is me gelukt. Ik heb alles met een waterstofzuiger kunnen leegzuigen.

Echter, vroeger heeft er een sloot gelopen waar deze woningen staan en het grondwater weet zich altijd een weg te vinden en van lief en lede loopt het langzaam maar zeker weer vol totdat er een laagje water staat. Dat duurt meestal wel een week, maar er loopt altijd weer wat water in.
4045
onlogisch
pi_164862544
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:43 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nah, als ik op de bank zit met een biertje zijn ze daar.
Als ik in de keuken zit met een biertje zitten ze daar.
Als ik in de tuin zit met een biertje zijn ze daar ook.

Dus overal waar ik zit :P
1 Simpele oplossing; geen bier meer drinken :+
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:33:46 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164864802
Ok.

Even een afspraak gemaakt met een ongediertebestrijder. Mijn verhaal gedaan, het klonk hem idd als de rioolmug/motmug.

Hij komt dinsdag langs en gaat de boel onder hoge druk met een giftig goedje bewerken. Mag daarna ook 2 uur mijn huis niet in :')
4045
onlogisch
pi_164891252
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:37 schreef Jojoortje het volgende:
Heb m'n keuken schoon, geen rottend fruit en ik heb die kutbeesten ook. Heb zo'n 'appelbakje' (?) bij de Blokker gehaald waar ze in gaan zitten en dood gaan. Werkte beter dan wijn in een glas met vershoudfolie.

Probleem van TS is iets complexer. :+ Succes er mee.
Ze kunnen evengoed ook op gewoon ''vers fruit af komen hoor, het hoeft niet per se te rotten, de geur van fruit an sich kan al voldoende zijn.

Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat jíj wél alles proper hebt......maar een van je buren wellicht niet of dat iemand ergens wat heeft liggen rotten zonder het door te hebben. Dat laatste heb ík namelijk vorig jaar gehad; Ik laat juist om de reden dat ik een pleuris hekel aan vliegen in mijn huis heb eigenlijk nooit iets van fruit op het aanrecht staan maar zet zoveel mogelijk alles gekoeld. Tóch had ook ík last van dergelijke vliegjes en kwam er maar niet achter wat de ''bron'' was. Tótdat het me opviel dat onder in de centrale hal, waar de bergingsruimtes van alle bewoners zich bevinden (ik woon in een appartementencomplex) opmerkelijk veel van diezelfde vliegjes rond vlogen. Je kon op een gegeven moment ook ruiken dat ergens wat lag te rotten achter één van die deuren. En laat de centrale toegangsdeur van het complex zich nu toevallig schuin onder mijn balkon bevinden (sterf :') ) . Die vlogen dus vrolijk van beneden naar boven op het moment dat ze ook maar íets roken, met als gevolg dat ik nog geen glas drinken kon laten staan of ik had zo'n $%^#@ vliegje erop zitten :r .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')