SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
nee eigenlijk is het meer een erdo groet geworden en moest ik ook ff opzoeken waar het ook alweer vandaan kwamquote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:46 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is die militair van de FSA een radicaal die op een lijn zit met het moslimbroederschap? Weet niet of dat zoveel beter is als IS .
Lokale Arabische strijders die weer onderdeel uitmaken van het SDF.quote:
Oei, gaan ze tegen de Amerikanen in. Dat kan zomaar fout aflopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:51 schreef mrstylo het volgende:
"CORRECTION
YPG: Only SDF can take decision regarding withdrawal from west of Euphrates"
https://twitter.com/4rj1n/status/768459813319835648
in theorie misschienquote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:51 schreef mrstylo het volgende:
"CORRECTION
YPG: Only SDF can take decision regarding withdrawal from west of Euphrates"
https://twitter.com/4rj1n/status/768459813319835648
Inderdaad, hoe meer spelers op 1 lijn komen op internationaal niveau, hoe makkelijker en sneller een einde in zicht komt van dit conflict!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:51 schreef Slayage het volgende:
wat we vandaag hebben gezien toont maar weer hoe machteloos de lokale spelers zijn en dat ze slechts bij gratie van de externe spelers kunnen opereren.
YPG is 90% van de manpower of zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef Domingesto het volgende:
Turkse eis voor de inname van Manbij door het SDF was dat de YPG Koerden na afloop zich terugtrokken naar het oosten van de Eufraat. Daaraan wordt nu voldaan. Betekent dus niet dat de lokale Arabische strijdkrachten van het SDF zich gaan terug te trekken.
klopt! mooie deal!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef Domingesto het volgende:
Turkse eis voor de inname van Manbij door het SDF was dat de YPG Koerden na afloop zich terugtrokken naar het oosten van de Eufraat. Daaraan wordt nu voldaan. Betekent dus niet dat de lokale Arabische strijdkrachten van het SDF zich gaan terugtrekken.
Precies. Daarom zal de FSA die straks Manbij zal bereiken gewoon fuseren.quote:
Het lijkt me daarom ook niet dat die nu voor Bab gaan ja. Maar dat de Turken even nu Manbij gaan innemen, dat gaat niet gebeuren.quote:
FSA heeft niet veel met de YPG, zeker niet na wat er gebeurd is in Aleppo.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Precies. Daarom zal de FSA die straks Manbij zal bereiken gewoon fuseren.
Gaat om de Arabische deel van de SDF. Zonder de YPG dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
FSA heeft niet veel met de YPG, zeker niet na wat er gebeurd is in Aleppo.
je bedoelt de arabische milities binnen de SDF zich fuseren met de rebellen?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Precies. Daarom zal de FSA die straks Manbij zal bereiken gewoon fuseren.
ja dat is het meest wenselijke. 1 operatie kamer en isis schoonvegen van de rest van noord aleppo.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Gaat om de Arabische deel van de SDF. Zonder de YPG dus.
arrogant hoe?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:59 schreef IPA35 het volgende:
De extreme arrogantie van de YPG wordt nu mooi afgestraft. Ik ben blij.
Blind op de Amerikanen vertrouwen. Genoeg kansen aangereikt door Syrië en ook Rusland. Maar nee, altijd maar dubbel spel spelen. Zie nu ook in Hasakah.quote:
was een gezellige wandelingquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
10:00 Turkse grens
[ afbeelding ]
16:00 in Jarablus
[ afbeelding ]
ik vraag me af wat hun plan is?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:04 schreef IPA35 het volgende:
Nu is het natuurlijk niet zo dat ISIS tegenstand probeert te bieden...
Ik denk niet dat er inmiddels nog een plan is. ISIS is gewoon over en uit.quote:
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:01:20Syrian Kurdish official Ilham Ahmed told ANHA that Jarabulus operation result of meetings between Iran, Turkey and Syrian regime. reageer retweet
Het valt me nog mee dat ze niet met een conspiracy theory over Gülen komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:01:20Syrian Kurdish official Ilham Ahmed told ANHA that Jarabulus operation result of meetings between Iran, Turkey and Syrian regime. reageer retweet
Wat hoop ik zo erg dat SDF zegt:twitter:Conflicts twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:05:54CORRECTION: YPG spokesman says that pullback to east of Euphrates could only be answered by the SDF - Reutershttps://t.co/OHkEtSll06 reageer retweet
twitter:Mexlumy twitterde op woensdag 24-08-2016 om 16:16:56The USA have sold there souls to the Devil. Iran,Turkey,Syria,Iraq,Barzani and ISIS / rebels.#twitterkurds https://t.co/g3SquIBXdE reageer retweet
Dat is voorbehouden aan Turkse regeringsgekkiesquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat ze niet met een conspiracy theory over Gülen komen.
Mad?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is voorbehouden aan Turkse regeringsgekkies
Heel naïef dit ja. Dachten ze nou echt dat de VS niet eerst naar hun eigen belangen kijkt?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:08 schreef Slayage het volgende:
butthurt koerdentwitter:Mexlumy twitterde op woensdag 24-08-2016 om 16:16:56The USA have sold there souls to the Devil. Iran,Turkey,Syria,Iraq,Barzani and ISIS / rebels.#twitterkurds https://t.co/g3SquIBXdE reageer retweet
Hun calculatie is om twee vijanden van ISIS tegen elkaar te laten vechten zodat ISIS er van kan profiteren. Zo dom zijn ze niet. Als YPG niet terugtrok was het aan.quote:
ja daar lijkt het wel op, maar ik bedoel met noord aleppo, al die gasten naar al bab en dan daar een stand makennet als wat we bij manbij hebben gezien ofzo?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er inmiddels nog een plan is. ISIS is gewoon over en uit.
Maar Nusra rises en dat is veel erger eigenlijk.
IS is naar Al Bab gevlucht volgens mij. Samen met Raqqa zijn dat hun laatste strongholdsquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:09 schreef Pharmacist het volgende:
Denk dat Turkije niet te vroeg de overwinning moet gaan verklaren. Volgens mij hebben de ervaringen van de Amerikanen in Irak en Afghanistan laten zien dat het vrij simpel is gebied op Jihadi's te veroveren. De problemen (e.g. IEDs, suicide bombers, snipers) komen pas later.
Mosul vooralsnog ook nogquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
IS is naar Al Bab gevlucht volgens mij. Samen met Raqqa zijn dat hun laatste strongholds
Mosulquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
IS is naar Al Bab gevlucht volgens mij. Samen met Raqqa zijn dat hun laatste strongholds
quote:
Binnen Syrië danquote:
wat een duivelse pactquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jah, goed nieuws.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoe moeten we dit nu weer zien dan?twitter:HDNER twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:09:58LIVE: Russian Foreign Ministry says it is 'deeply worried' by events on Turkish-Syria border https://t.co/eYOP7zSxoj https://t.co/j3vNlk2wPR reageer retweet
Turkije gaat delen van Syrië niet innemen ofzo. Na het verslaan van IS in Al Bab en Raqqa moeten ze het zelf op orde stellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, goed nieuws.
Maar je denkt toch niet dat het over is met ISIS als Al Bab en Raqqa zijn veroverd? De Taliban was ook niet over toen heel Afghanistan door het Westen was veroverd.
De vraag is ook wat de Syriers zelf over die Turken denken. De Amerikanen dachten ook dat alle Iraqi's hen als bevrijders zouden zien.
voor de buhne. zogenaamd staan achter de territoriale integriteit van een bondgenoot. de turken zouden dit nooit doen zonder de backing van de russen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:14 schreef Domingesto het volgende:
Hoe moeten we dit nu weer zien dan?twitter:HDNER twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:09:58LIVE: Russian Foreign Ministry says it is 'deeply worried' by events on Turkish-Syria border https://t.co/eYOP7zSxoj https://t.co/j3vNlk2wPR reageer retweet
Is niet echt duivels. Moeten ze ook doen. Als Rojava een land zou worden, dan roken de Koerden in Iran en in Turkije ook bloed. blijkbaar hebben Iran en Turkije een Koerdischekwestie nog niet goed opgelost.quote:
Ah, zoals in Libie de Libiers het zelf op orde moesten stellen?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkije gaat delen van Syrië niet innemen ofzo. Na het verslaan van IS in Al Bab en Raqqa moeten ze het zelf op orde stellen.
Dat denk ik ook. IS heeft zich niet laten verleiden tot symmetrische oorlogsvoering, die gaan door met hun guerillataktiek.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:09 schreef Pharmacist het volgende:
Denk dat Turkije niet te vroeg de overwinning moet gaan verklaren. Volgens mij hebben de ervaringen van de Amerikanen in Irak en Afghanistan laten zien dat het vrij simpel is gebied op Jihadi's te veroveren. De problemen (e.g. IEDs, suicide bombers, snipers) komen pas later.
het is duivels in de ogen de koerden. "drie landen met een grote koerdische minderheid lichten de koerden een pootje" is de beleving.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is niet echt duivels. Moeten ze ook doen. Als Rojava een land zou worden, dan roken de Koerden in Iran en in Turkije ook bloed. blijkbaar hebben Iran en Turkije een Koerdischekwestie nog niet goed opgelost.
In Libië ontstond een gigantisch machtsvacuum. In Syrië is dit nu al zo lang aan de gang dat zoiets daar niet ineens zal voorkomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ah, zoals in Libie de Libiers het zelf op orde moesten stellen?
Anyway, ik ben niet tegen wat de Turken doen in Syrie. Ik heb alleen nog nooit militair ingrijpen door een ander land in het MO goed zien aflopen.
bosnie...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ah, zoals in Libie de Libiers het zelf op orde moesten stellen?
Anyway, ik ben niet tegen wat de Turken doen in Syrie. Ik heb alleen nog nooit militair ingrijpen door een ander land in het MO goed zien aflopen.
twitter:Ald_Aba twitterde op woensdag 24-08-2016 om 16:17:50Probably funniest offensive yet #EuphratesShield Turkish backed " #FSA " entering #Jarablus but there is no one there to fight. reageer retweet
twitter:Priapus_D twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:14:15@Ald_Aba it tells alot about the nature of the organic relationship between the Islamists factions & their benefactors. reageer retweet
twitter:Partisangirl twitterde op woensdag 24-08-2016 om 05:58:11It's not a coincidence ISIS operates mostly in Kurd populated areas. #ISIS is just a tool to facilitate balkanisation #Syria #TwitterKurds reageer retweet
Dat was niet echt een succes voor Nederland, of wel dan? Maar idd, vergeleken met Libie iig beter.quote:
Binnenkort gaan we daar gevechten zien met SAA tegen de YPG.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef IPA35 het volgende:
Misschien kan Erdo ook ff de Koerden uit Qamishli wegjagen jatogg?
Dat is gewoon natte droomquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:21 schreef Atak het volgende:
Mooie zou zijn dan Turkije over paar weken zegt. Rot ook op van het oosten van de rivier.
Vandaag was er wel zo'n uitspraak. FM zei rot op van het westen van de rivier terwijl Erdogan zei rot op uit Noord-Syrië.quote:
toe de amerikanen de serviers gingen bombarderen was het snel klaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat was niet echt een succes voor Nederland, of wel dan?
fuck em, laat ze die zandbak houdenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef IPA35 het volgende:
Misschien kan Erdo ook ff de Koerden uit Qamishli wegjagen jatogg?
Geel = Koerdenquote:
neequote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:21 schreef grimselman het volgende:
Zal dit nog voor meer spanning zorgen tussen de Nederlandse turken en koerden?
Zit je weer aan de qat, jongen?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:25 schreef M.N.Ahmed het volgende:
[..]
Geel = Koerden
Groen = opmars Mujahideen staat er
wat voor mujahideen zijn dat die gesteund worden door ataturk
mujahideen van satan
Als die Koerden achter IS staan dan worden ze gewoon neergeklapt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:21 schreef grimselman het volgende:
Zal dit nog voor meer spanning zorgen tussen de Nederlandse turken en koerden?
Boos biji biji aan het doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waar zijn de Koerden die hier actief waren?
Ehehe, het is wel leuk om je houding tegenover PYD en Turkije nu te zien na Qamisli/Hakasak.quote:
Ik zie niet in hoe dit relevant is mbt tot Syrie. De Amerikanen (en de Russen, en Arabs en Westerse landen en SAA) zijn al tijden ISIS aan het bombarderen. Het is niet "snel klaar". Onvergelijkbare situatie dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:24 schreef Slayage het volgende:
toe de amerikanen de serviers gingen bombarderen was het snel klaar.
ook in kosovo toen de amerikanen de serviers gingen bombarderen was het snel klaar.
maar buitenlandse inmening is breed genpmen niet wenselijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dom geleuterquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Als die Koerden achter IS staan dan worden ze gewoon neergeklapt.
YPG kan niet wachten om SAA uit Qamishli te kicken, die beef tussen SAA en YPG is nog niet afgelopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ehehe, het is wel leuk om je houding tegenover PYD en Turkije nu te zien na Qamisli/Hakasak..
Haha. Best wel lachen om je 180 graden draai te zien nadat de Koerden jouw soort een oor hebben aangenaaid.quote:
Yep uhm uhmtwitter:KURDISTAN_ARMY twitterde op woensdag 24-08-2016 om 15:24:06The condemnation from Syrian regime was too mild. They are in on it aswell.Because of #Turkey got permission from Russia to enter #Cerablus reageer retweet
Niet op die trol ingaan. Vermeld ook maar een keer 'Karabakh' in je berichten en hij is stil.quote:
Tsja kom op zeg. Niet te vertrouwen die lui.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ehehe, het is wel leuk om je houding tegenover PYD en Turkije nu te zien na Qamisli/Hakasak..
twitter:KURDISTAN_ARMY twitterde op woensdag 24-08-2016 om 14:24:20The world must know #Turkey attack on #Jarablos in West #Kurdistan is a war on the #Kurds and not a war on ISIS because Turkey is armed ISIS reageer retweet
Er is maar 1 oplossing in dit conflict, alles terug naar Assad. Er is geen andere weg.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:33 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Eigenlijk zou het gehele Turkse leger Syrië moeten binnenvallen met al zijn manschappen en panser voertuigen, met toestemming van de internationale gemeenschap.
Binnen een week hebben ze alles veroverd en kan het teruggegeven worden aan de regering, die vervolgens opstapt en er een nieuwe leider plaatst.
Dat ze nog steeds dat riedeltje runnen. Geen hond dat ze nog serieus neemt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
twitter:KURDISTAN_ARMY twitterde op woensdag 24-08-2016 om 14:24:20The world must know #Turkey attack on #Jarablos in West #Kurdistan is a war on the #Kurds and not a war on ISIS because Turkey is armed ISIS reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |