Ik geef hem weinig kans, want Lenin zei het bijna 100 jaar geleden al...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:38 schreef obligataire het volgende:
In dat geval kan mijn oude docent boekhouden royalties gaan opeisen bij dat reclamebureau want hij zei dat 30 jaar geleden al
Ook goed om input (agendapunten) mee te geven vanuit de forumquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:45 schreef Mynheer007 het volgende:
Dan even iets anders. In dit topic is afgelopen week de klankbord van KoM kort aanbod gekomen naar aanleiding van een aankondiging in de blog van KoM:
Toen werd de vraag gesteld of er ook members van dit forum deel zouden uitmaken van deze groep. Aangezien niemand hierop reageerde was mijn veronderstelling dat dit niet het geval zou zijn. Daarom heb ik er even naar gevraagd bij KoM en zij gaven aan dat 3 van de 7 leden van de klankbordgroep actief zouden zijn in dit topic.
In het kader van de transparantie zou ik graag wel willen weten of dit klopt...
Ik passeer. De goede man heeft niet veel ervaring als ondernemer, wel in het wereldje. HA met 210k geeft ook niet veel waarborg.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
11:00 Collin tijd:
Sjeun optiek by Floris
Overnamefinanciering
¤ 210.000
8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sjeun-optiek-by-floris/
Ik heb een Excel spreadsheet waarin ik een keer per kwartaal de bijschrijvingen van de bank download en de overzichten van de platforms inplak, zodat ik kan controleren of de overzichten van de platforms overeenkomen met mijn eigen administratie.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:52 schreef Mynheer007 het volgende:
Het valt me in deze discussie op dat jullie de moeite nemen om de binnenkomst van betalingen te checken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit check of de betalingen binnen gekomen zijn. Aan de ene kant is dit misschien niet verstandig, maar aan de andere kant gaat het me zoveel tijd kosten om alle terugbetalingen van de +-150 projecten te controleren dat ik er geen zin in heb om daaraan te beginnen.
Ben ik nu de enige die zo naïef is en er vanuit gaat dat de betalingen binnenkomen als een platform aangeeft dat ze overgemaakt zijn? En is het wel is voorgekomen dat er stond dat het overgemaakt was op de website en dat het niet zo bleek te zijn?
Poll: Check jij of geplande betalingen daadwerkelijk binnen komen?
• Ja, ik doe het wekelijks
• Ja, ik doe het af en toe
• Nee, Ik vind het te veel moeite
• Nee, ik vertrouw de platformen hier in
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
In dat geval kan mijn oude docent boekhouden royalties gaan opeisen bij dat reclamebureau want hij zei dat 30 jaar geleden al
En als je >200 projecten hebt is het slimmer om het dagelijks te doen, of in ieder geval wekelijks.
Ik sla ook over. De concurrentie lijkt me stevig, niet alleen van ketens maar ook van de twee andere zelfstandige optiek-winkels. Die vissen denk ik in dezelfde vijver. Bovendien wil Sjeun zich onderscheiden met exclusieve brillen, ik vraag me af of de kuddedieren daar wel massaal op af komen of dat ze juist toch voor de bekende merkbrillen bij de buren gaan...Dan nog zulke risico-scores en slechts 8%, maakt dat ik hier geen brood in zie.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:05 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ik passeer. De goede man heeft niet veel ervaring als ondernemer, wel in het wereldje. HA met 210k geeft ook niet veel waarborg.
Wat een verschrikkelijke pitch.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
11:00 Collin tijd:
Sjeun optiek by Floris
Overnamefinanciering
¤ 210.000
8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sjeun-optiek-by-floris/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees: Jongens geen paniek dat deze toko nog al een zware financieringsdruk heeft, we kunnen het altijd nog wat verhogen als het nodig is..![]()
En als een ondernemer niks kan inbrengen en daarnaast een doorlopend krediet in prive heeft om tegenvallers op te vangen zal die 210K HA ook wel niks waard zijn..
Die hele concurrentieanalyse is ook een grap overigens. Alle landelijke ketens doen er niet toe want die concurreren op prijs en dat zou deze ondernemer niet doen. Dat is natuurlijk bullshit want ook ketens die op prijs concurreren kunnen klanten weglokken die anders wel voor de duurdere brillen bij deze opticien zouden gaan. En dan wordt er ook nog eens gezegd dat de ondernemer in wil zetten op internet, juist daar lijkt me prijs weer belangrijk worden. Maar goed..
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat hij totaal geen ondernemingservaring heeft.
Oh, dan heb ik daar overheen gelezen. Fijn dat we dus vertegenwoordigd zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
@mijnheer007.
klopt.
verder had ik al eerder gereageerd op djh
Het is druk met overnames in optiekland.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:14 schreef tiara1977 het volgende:
[..]
Ik sla ook over. De concurrentie lijkt me stevig, niet alleen van ketens maar ook van de twee andere zelfstandige optiek-winkels. Die vissen denk ik in dezelfde vijver. Bovendien wil Sjeun zich onderscheiden met exclusieve brillen, ik vraag me af of de kuddedieren daar wel massaal op af komen of dat ze juist toch voor de bekende merkbrillen bij de buren gaan...Dan nog zulke risico-scores en slechts 8%, maakt dat ik hier geen brood in zie.
Je moet gewoon even handig knutselen in Excel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:13 schreef nanuk het volgende:
[..]Ik begon al te twijfelen dat ik op enter drukte.
Met dergelijk hoeveelheden projecten is het waarschijnlijk handiger je 'bankafschiften' in excel te zetten en dan met sorteren het hele rijtje elke maand naar een ander bestand te plakken. Dan haal je vlot de onregelmatigheden er uit zonder al te veel werk lijkt mij. Bij mij zijn er inmiddels minder dan twintig projecten actief, dat gaat prima met de hand.
Zijn er eigenlijk nog andere CF forums zoals deze dat jij weet? Wel grappig opzich als dit ''het'' CF forum zou zijn/worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:45 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb net telefonisch contact gehad met KoM. De mensen die ook in Elektromate zitten hebben waarschijnlijk geluk want het lijkt erop dat het geld gewoon netjes door betaald gaat worden.
Dan even iets anders. In dit topic is afgelopen week de klankbord van KoM kort aanbod gekomen naar aanleiding van een aankondiging in de blog van KoM:
[..]
Toen werd de vraag gesteld of er ook members van dit forum deel zouden uitmaken van deze groep. Aangezien niemand hierop reageerde was mijn veronderstelling dat dit niet het geval zou zijn. Daarom heb ik er even naar gevraagd bij KoM en zij gaven aan dat 3 van de 7 leden van de klankbordgroep actief zouden zijn in dit topic.
In het kader van de transparantie zou ik graag wel willen weten of dit klopt...
Ik had het ook gemist. Moeten nog punten aanleveren om te bespreken? Ken je de andere 2 forumleden ook?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
@mijnheer007.
klopt.
verder had ik al eerder gereageerd op djh
Volgens mij is het momentum er uit. We moeten eens statuten gaan schrijven.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:47 schreef nanuk het volgende:
Was een tijd hier niet geweest en dit topic gaat me te snel om alles terug te lezen.
Hoe is het met de vereniging? Kan ik al doneren daarvoor?
Goed plan, de komende weken heb ik wel tijd om mee te helpen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:07 schreef Benger het volgende:
[..]
Volgens mij is het momentum er uit. We moeten eens statuten gaan schrijven.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:16 schreef MT10 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke pitch.
Een overname van 265K volledig op vreemd vermogen financieren, en dan staat er ook nog dit:Hmmm Sliedrecht. Als de beste man netjes iedere zondag naar de kerk gaat zit het met de omzet wel goed (Sliedrecht is zeer kerkelijk en men koopt bij elkaar)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees: Jongens geen paniek dat deze toko nog al een zware financieringsdruk heeft, we kunnen het altijd nog wat verhogen als het nodig is..![]()
En als een ondernemer niks kan inbrengen en daarnaast een doorlopend krediet in prive heeft om tegenvallers op te vangen zal die 210K HA ook wel niks waard zijn..
Die hele concurrentieanalyse is ook een grap overigens. Alle landelijke ketens doen er niet toe want die concurreren op prijs en dat zou deze ondernemer niet doen. Dat is natuurlijk bullshit want ook ketens die op prijs concurreren kunnen klanten weglokken die anders wel voor de duurdere brillen bij deze opticien zouden gaan. En dan wordt er ook nog eens gezegd dat de ondernemer in wil zetten op internet, juist daar lijkt me prijs weer belangrijk worden. Maar goed..
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat hij totaal geen ondernemingservaring heeft.
Dat verschilt per platform. GvE doet 12x2 euro net als KoM, Collin heeft een rekening courant waar je zelf je geld af kan halen als je het nodig hebt en Lendico en Funding Circle doen meerdere betalingen tegelijkertijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:05 schreef reteppd het volgende:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in crowdfunding. Ik wil geleidelijk en gespreid instappen.
Daarbij wil ik niet te veel in crowdfunding investeren, laten we zeggen te beginnen met ongeveer 100 euro per maand.
Wat ik me dan afvraag is of de verschillende betalingen (bijvoorbeeld bij GvE) 1x per maand gezamenlijk binnenkomen, of krijg ik met 12x100 euro jarenlang 12x2 euro per maand bijgeschreven?
Welkom hier!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:05 schreef reteppd het volgende:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in crowdfunding. Ik wil geleidelijk en gespreid instappen.
Daarbij wil ik niet te veel in crowdfunding investeren, laten we zeggen te beginnen met ongeveer 100 euro per maand.
Wat ik me dan afvraag is of de verschillende betalingen (bijvoorbeeld bij GvE) 1x per maand gezamenlijk binnenkomen, of krijg ik met 12x100 euro jarenlang 12x2 euro per maand bijgeschreven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |