Dat was de eerste helft van 2016, benieuwd hoe de tweede helft zal zijn, na de Brexit vote en de bourkini ban. Het Britse pond is flink gedaald en GB is qua toerisme het belangrijkste land voor Frankrijk. Door de boerkini ban wijken moslim toeristen uit naat Italië, en kan me voorstellen dat ook andere toeristen plaatsen met zo'n ban vermijden uit vrees voor aanslagen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Vanmiddag het bericht dat Frankrijk en met name Parijs miljoenen aan toerisme inkomsten misloopt. Dat is echt een strop. Ze zijn daar veel verder dan hier met extreem denken en handelen. Het is een dooddoener maar wij kunnen het ons niet eens voorstellen in het veilige Nederland. .
Goed dat er gehandhaafd wordt. Eerst de vrouwen registreren (boete is marginaal), volgende stap bijbehorende barbaar en familie scannen op subversiviteiten.quote:
twitter:JoostNiemoller twitterde op dinsdag 23-08-2016 om 20:48:27Eenvoudig toch? https://t.co/PNY3wd3WkW reageer retweet
Om onze cultuur en zo te beschermen ofzo..quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:25 schreef Ulx het volgende:
Waarom staat die tekst nou weer in het engels?
Maar de meeste toeristen komen toch uit Duitsland?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:28 schreef Wyand het volgende:
Voor de buitenlanders natuurlijk.
[ afbeelding ]
Iedereen spreekt wel een woordje Engels. Ook Duitsers.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de meeste toeristen komen toch uit Duitsland?
Dit topic gaat niet over een kuilengraaf verbod hè.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de meeste toeristen komen toch uit Duitsland?
Buitenlanders die zich een strand toeeigenen was toch ergens de reden voor zo'n boerkiniverbod?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:31 schreef Wyand het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over een kuilengraaf verbod hè.
Volgens mij zijn in Frankrijk hoofddoekjes voor overheids medewerkers al verboden. Dat is hun laïcité principe. Daar valt (met wat verbeelding wellicht) halal maaltijden verbieden op (openbare?) scholen ook onder.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...
Ik was niet heel serieusquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Buitenlanders die zich een strand toeeigenen was toch ergens de reden voor zo'n boerkiniverbod?
Weer iemand die het lef heeft het argument vrijheid in combinatie met deze kleding te gebruiken.... heel triest.quote:
quote:Boerkini-ban in Nice: politie dwingt vrouw tuniek uit te trekken
Sinds de boerkini op een aantal Franse stranden in de ban is gedaan, nemen sommige agenten de naleving van het verbod wel heel serieus. In Nice dwongen vier politiemannen een vrouw op het strand haar tuniek uit te trekken.
Op foto's in de Daily Mail is te zien dat de vrouw van middelbare leeftijd rustig op het strand een dutje ligt te doen. De vrouw draagt geen boerkini, maar een zwarte broek, een blauwe tuniek en een bijpassende hoofddoek. Gadegeslagen door tientallen badgasten, wordt de vrouw gedwongen haar tuniek uit te doen. Een van de agenten schrijft vervolgens een boete uit.
De verontwaardiging over het optreden van de agenten is groot. 'Hier heb ik geen woorden voor', 'Walgelijk', 'Dit is volslagen waanzin', en 'De reputatie van ons land als zijnde open en tolerant is vandaag door het riool gespoeld', zijn slechts enkele van de vele boze reacties op Twitter.
Boete
Nice is één van de drie Franse steden waar de boerkini is verboden sinds de terroristische aanslagen op 14 juli waarbij 85 mensen om het leven kwamen. Sinds het verbod werden al tien vrouwen op het strand staande gehouden. Zes verlieten vervolgens het strand, vier kregen een boete van 38 euro.
Intussen heeft het boerkiniverbod in Frankrijk geleid tot een verhitte discussie. Voorstanders beroepen zich op de strikte scheiding tussen kerk en staat, die godsdienstige uitingen in het openbare leven aan banden legt. Critici vinden het verbod discriminerend voor moslims.
De rijke Franse vastgoedhandelaar Rachid Nekkaz heeft al laten weten dat hij alle vrouwen die worden beboet voor de overtreding van het boerkiniverbod financieel zal bijstaan. Nekkaz is van Algerijnse afkomst.
NWS / Boerkiniverbod Cannes: burgemeester misbruikt noodtoestand #3
Net als je denkt dat het niet gekker kan![]()
Ben dan wel benieuwd naar hoe het gesprek is gelopen. Tot nu toe was de boete altijd een optie, en weggaan de andere optie.quote:
Je bedoeld de reactie van de vrouw? Ik las geloof ik de Metro dat de vrouw er niet gelijk mee instemde maar toen (haar?) kinderen gingen huilen zij het toch maar heeft gedaan en die de boete heeft geaccepteerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd naar hoe het gesprek is gelopen. Tot nu toe was de boete altijd een optie, en weggaan de andere optie.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je bedoeld de reactie van de vrouw? Ik las geloof ik de Metro dat de vrouw er niet gelijk mee instemde maar toen (haar?) kinderen gingen huilen zij het toch maar heeft gedaan en die de boete heeft geaccepteerd.
Die volledig onterecht is want het is dus geen burqini
Nou de burqini is dus 1 kleding stuk... Deze vrouw had een tuniek aan, zo'n te lange shirt :p En die moest dus uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:00 schreef Murdera het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt er wel veel op though. lekker onduidelijk al die meuk zo.zouden de agenten dan aan alle gewaden moeten voelen of het zwembadstof is?
Maar als ik het goed begrijp moest alleen dat tuniek weg? En daar onder was ze nog volledig gekleed?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou de burqini is dus 1 kleding stuk... Deze vrouw had een tuniek aan, zo'n te lange shirt :p En die moest dus uit.
Dit is verdomme geen burqini
Ja alleen dat blauwe ding moest uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp moest alleen dat tuniek weg? En daar onder was ze nog volledig gekleed?
Wats dan de probleem vriendje. Die rijke mafkees betaald de boete toch.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen dat blauwe ding moest uit.
Dus dan lijkt het toch om de hoofdbedekking te gaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen dat blauwe ding moest uit.
Nou het is nogal vernederend voor de vrouw in kwestie, het is onterecht en het is fucking dom van de agenten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wats dan de probleem vriendje. Die rijke mafkees betaald de boete toch.
Haar hoofddoek hoefde niet af?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus dan lijkt het toch om de hoofdbedekking te gaan?
Waarom zou ze in godsnaam die tuniek moeten uittrekken?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:10 schreef Murdera het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moest alleen dat tuniek weg? En daar onder was ze nog volledig gekleed?
Er is haar idd gedwongen om een niet verboden kleding stuk uit te trekkenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom zou ze in godsnaam die tuniek moeten uittrekken?
Welk recht eigenen die Front National-gendarmes zich toe?
En waarom vind jij dit eigenlijk om te lachen?
Volgens mij is er nog niet besloten of het onterecht is. Het gaat namelijk om duidelijke provocerende moslimkleding. Niet of een burkini uit 1 stuk is of dat het in 3 onderdelen is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is nogal vernederend voor de vrouw in kwestie, het is onterecht en het is fucking dom van de agenten.
Volgens mij is er een specifiek burqini verbod toch? En de burqini is een bepaald kledingstuk wat deze vrouw niet aan had.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog niet besloten of het onterecht is. Het gaat namelijk om duidelijke provocerende moslimkleding. Niet of een burkini uit 1 stuk is of dat het in 3 onderdelen is.
Murdera vindt dat daarentegen erg leuk en grappig. Moslima-pesten, een nieuwe hobby van de Franse politie. Voorproefje voor als FN aan de macht komt. Lachûh!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Nou het is nogal vernederend voor de vrouw in kwestie, het is onterecht en het is fucking dom van de agenten.
Ow, ik dacht dat het 1 geheel was. Ik zie geen 'after' foto.quote:
Nee ze had dus een blauwe hoofddoek op, een blauwe tuniek en daar onder een zwart shirt en zwarte legging lijkt het. Alleen de blauwe tuniek moest uit. En daarna kreeg ze nog een boete ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat het 1 geheel was. Ik zie geen 'after' foto.
Nah dit is zo dom dat ik er ook om moet lachen. Het verbod zelf is al een grap en dan is dit dus de handhaving... Hoe zwakzinnig wil je het hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Murdera vindt dat daarentegen erg leuk en grappig. Moslima-pesten, een nieuwe hobby van de Franse politie. Voorproefje voor als FN aan de macht komt. Lachûh!
jankie jankie mur is een stouterd!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Murdera vindt dat daarentegen erg leuk en grappig. Moslima-pesten, een nieuwe hobby van de Franse politie. Voorproefje voor als FN aan de macht komt. Lachûh!
Het komt voort uit een verbod op provocerende kleding die de algemene veiligheid in het geding brengt oid.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is er een specifiek burqini verbod toch? En de burqini is een bepaald kledingstuk wat deze vrouw niet aan had.
En een tuniek is alles behalve islamtische kleding![]()
Uh nee?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het komt voort uit een verbod op provocerende kleding die de algemene veiligheid in het geding brengt oid.
Ik kan de grap er niet van inzien. Publieke vernedering van een onschuldige vrouw. Doet me denken aan het kaalscheren van "moffenhoeren" vlak na WOII. Als dit de mentaliteit is van de Franse politie kunnen we wel ergere dingen verwachten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Nah dit is zo dom dat ik er ook om moet lachen. Het verbod zelf is al een grap en dan is dit dus de handhaving... Hoe zwakzinnig wil je het hebben.
Nee het verbod is volgens om mensen niet te confronteren met de religie als gevolg van de aanslagen toch? Als het uit veiligheidsoverwegingen is is het nog dommer eigenlijk.quote:
Nou hoop dat deze vrouw het er ook niet bij laat zitten. Als dit de praktijk is dan gaat het daar echt hard achteruit :pquote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik kan de grap er niet van inzien. Publieke vernedering van een onschuldige vrouw. Doet me denken aan het kaalscheren van "moffenhoeren" vlak na WOII. Als dit de mentaliteit is van de Franse politie kunnen we wel ergere dingen verwachten.
In zekere zin. Maar dit sluit mijn gelijk dus niet uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee het verbod is volgens om mensen niet te confronteren met de religie als gevolg van de aanslagen toch? Als het uit veiligheidsoverwegingen is is het nog dommer eigenlijk.
Ja, ze waren net zo goed bezig. Behalve de shitloads aan doden dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou hoop dat deze vrouw het er ook niet bij laat zitten. Als dit de praktijk is dan gaat het daar echt hard achteruit :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |