24 uur?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:12 schreef twiFight het volgende:
vannelle zal wel weer blij zijn met alle diabetesposts
Ik moet i.v.m. een blaasonderzoek al mijn plashoeveelheden gaan bijhouden. Ik kijk al lang niet meer op van allerlei onderzoeken, maar soms besef ik me opeens wat voor een belachelijke dingen je soms moet doen
Ja. Een mictielijst noemen ze het.quote:
Heb ik ook moeten doen idd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja. Een mictielijst noemen ze het.
Ook echt een lijst maken of alleen sparen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef Disana het volgende:
Dat moet ik elk kwartaal doen en de laatste tijd zelfs elke maand
Nee geen lijst, alleen 24-uurs-urine sparen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ook echt een lijst maken of alleen sparen?
Sparen hoef ik nog maar 1 keer in het jaar te doenDie lijst helemaal niet meer, dat was eenmalig.
Oke. Moest ik ook om de 3 maanden doen idd, maar heb het nu al dik een half jaar niet meer hoeven doen. 1 keer in het jaar moet het nu bij mij. Ben ik niet rouwig om haha.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee geen lijst, alleen 24-uurs-urine sparen.
Het is en blijft helaas een chronisch iets.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:12 schreef twiFight het volgende:
vannelle zal wel weer blij zijn met alle diabetesposts
Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar nietquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:39 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oke. Moest ik ook om de 3 maanden doen idd, maar heb het nu al dik een half jaar niet meer hoeven doen. 1 keer in het jaar moet het nu bij mij. Ben ik niet rouwig om haha.
Nee, het moet standaard om de 3 maanden bij de mensen die nog plassen. Maar bij mij niet omdat ik elke keer ongesteld was als het moestquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar niet
Ik neem aan dat het bij jou niet meer zo vaak moet omdat je vocht toch al wordt gecontroleerd?
Begin ik te vermoeden dat het minder wordt, of gaan mijn enkels bijvoorbeeld opzwellen ja dan is het wel weer tijd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar niet
Ik neem aan dat het bij jou niet meer zo vaak moet omdat je vocht toch al wordt gecontroleerd?
Ah oké, ik begrijp het.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee, het moet standaard om de 3 maanden bij de mensen die nog plassen. Maar bij mij niet omdat ik elke keer ongesteld was als het moesten dan kan het dus niet. En omdat het al 2 jaar het zelfde is qua hoeveelheid en afvalstoffen.
Ah ja. Dus toch goed opletten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Begin ik te vermoeden dat het minder wordt, of gaan mijn enkels bijvoorbeeld opzwellen ja dan is het wel weer tijd.
Ja, maar dat moet sowieso, het kan altijd zo maar achter uit gaan.quote:
Ik geef mijn vriend nergens de schuld van. Ik zei alleen dat hij niet eerst naar huis wilde. Prima, heb ik geen probleem van gemaakt hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat kut LP.. succes![]()
Nogmaals beterschap Sylvana, het zou mooi zijn als je er weer bent met dit mooie weer![]()
En ook al praten we tegen een stalen plaat; het is niet fair Jaimy om eerst je vriend de schuld te geven dat je verplicht taart MOEST eten om het vervolgens weer af te zwakken tot ''het maakt toch niks uit''. Ja dat maakt wél wat uit, je kunt er namelijk ook voor kiezen om een bruine boterham met hartig beleg te nemen.
Het blijven je eigen keuzes, niet zo slachtofferig doen en het allemaal op een ander afschuiven. JIJ bent degene die al dat suiker naar binnen werkt, je vriend niet.
Dus ik moet maar ruzie gaan maken en als een viswijf gaan eisen dat we nu eerst naar huis gaan, omdat ik graag thuis wil eten??quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:06 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Niet om te zeiken, maar hier wil en ga ik wel even op reageren. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. Je lijf is stuk en dan ga je een ander maar "volgen" dat hij het ook doet?!
Buiten dat is het niet handig om voor een ander te gaan denken.. Je kan juist aangeven dat je suiker hebt en dan is het aan de ander of zij daar rekening mee houden ja of nee. En persoonlijk gezien doe IK dat wel, als iemand een bepaald dieet heeft of wat dan ook. Soms bieden ze zelfs aan om het zelf mee te nemen.
Gewoon communiceren en praten met elkaar, dát helpt echt
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik geef mijn vriend nergens de schuld van. Ik zei alleen dat hij niet eerst naar huis wilde. Prima, heb ik geen probleem van gemaakt hoor.
Maar dan moet zo'n bruine boterham en goed beleg er wel zijn he... En dat bedoel ik dus met: of ik daar nou een stukje taart of - wat ze dus hadden - een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt niks uit. Is allebei slecht. Maar ik eet gewoon niet graag een boterham buiten de deur. Dat vind ik alleen thuis soms lekker. (Ook niet altijd dus.)
Ik heb hier met de volle 100% bewustzijn voor gekozen, voor dat stukje taart. Maar ik had gewoon liever thuis nog ff gegeten.
Hang dan niet zo de drama queen uit.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We gingen vandaag naar de Ikea. Ik had netjes ontbeten met yoghurtkwark en wild na de Ikea thuis nog een broodje eten, omdat we naar een verjaardag zouden gaan, waar natuurlijk allerlei lekkers geserveerd zou worden.
Mocht niet van vriend... Hij wou gelijk vanuit de Ikea naar de verjaardag. Dus dat broodje is een stuk taart geworden.En het drinken was ook niet bepaald suikervrij. Heb gelukkig wel allebei m'n Metformine vandaag gehad.
Morgen maar weer goed proberen te eten...
Ja zo zie ik het ook. Het is ook raad waarmee je het een volgende keer beter kunt aanpakken en kunt anticiperen op een omgeving waar ze geen eten hebben dat bij jouw ziekte past. Je zult daar toch zelf voor moeten gaan zorgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:14 schreef LPFAN het volgende:
Het is ook geen aanval naar jouw toe Jaimy_Luca maar het zijn tips.
Slaap lekker, ik hoop dat het mee valtquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
Oh my. Jaimy ik vraag me echt af waarom je dat soort dingen post dan. Je wil een compliment omdat je er een potje van maakt??
Facking hell wordt volwassen en ga fatsoenlijk om met je diabetes. Of niet maar post dan ook die shit niey
Ik ga maar slapen. Heb migraine... Vrees het ergste nu die implanon eruit is.
Ohja vanmorgen stond ik bij de pohggz en toen bleek mijn afspraak pas morgen te zijn. Terwijl ik het nog gedubbelchecked heb. Grr
Ik ben weg.
![]()
![]()
Truste!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Beterschap Pris![]()
Ik ga zo ook, heb toch weer teveel gedaanMaar goed, scheelt de rest van de week weer.
Weltrusten iedereen!
Mee eensquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:27 schreef PrisTheShiz het volgende:
Dankje poes en lp.
![]()
Poes je moet echt je grenzen niet meer opzoeken![]()
Dat had ik nog zo gezegd..
Snap ik wel ja. Heb ik ook altijd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mee eensMaar soms moet het gewoon, vooral na zo'n kutdag als gisteren.
Vandaag wel energie? Nou gááán dan, mag ik morgen weer instorten
Het gras móest gewoon gemaaid worden, het stond al te hoog door al die regen en vocht van de laatste tijd. Moest nu al flink duwen om dat ding er doorheen te krijgenquote:
Jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het gras móest gewoon gemaaid worden, het stond al te hoog door al die regen en vocht van de laatste tijd. Moest nu al flink duwen om dat ding er doorheen te krijgen
Van uitstel komt afstel. Dan toch maar liever een dagje doorbijten en doorbikkelen, dan is het maar klaar.
Niet aan gedacht. Ik wist namelijk niet dat hij liever niet eerst nog naar huis wilde toen we naar de Ikea gingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
[..]
Hang dan niet zo de drama queen uit.
En als je al wist dat het routetechnisch handiger was om door te rijden had je ook eigen brood kunnen meenemen en evt in de auto op kunnen eten, als dat bij het feestje een no go was.
Die paar keer per jaar dat ik er kom vanwege een verjaardag maakt echt niet zo ontzettend veel uit hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook. Het is ook raad waarmee je het een volgende keer beter kunt aanpakken en kunt anticiperen op een omgeving waar ze geen eten hebben dat bij jouw ziekte past. Je zult daar toch zelf voor moeten gaan zorgen.
Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over makenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
Oh my. Jaimy ik vraag me echt af waarom je dat soort dingen post dan. Je wil een compliment omdat je er een potje van maakt??
Facking hell wordt volwassen en ga fatsoenlijk om met je diabetes. Of niet maar post dan ook die shit niey
Really? Ik heb me echt heel lang ingehouden tegenover jou, maar kind, neem je ziekte serieus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over maken). Maar ik zal - als ik eraan denk de volgende keer - een zinnetje onderaan plaatsen dat er niet per se op gereageerd hoeft te worden. Dan hebben we dit ook niet meer.
![]()
Ik ben volwassen.En ik ga met mijn diabetes om hoe ik ermee om wil gaan*. En daar heeft niemand wat over te zeggen** (sorry als ik nu misschien even wat hard overkom
maar ik heb dit al vaker proberen uit te leggen...). Het is namelijk MIJN lichaam en daarom ook mijn keuze wat ik beslis te doen. Die paar keer per jaar dat er een verjaardag is en ik gewoon ongestoord wil genieten ervan, dat is aan mij.
* Ik heb zeker eens, maar ik geloof meerdere keren, uitgelegd dat ik de diabetes nog steeds niet kan accepteren en dat dat doorvloeit in bepaalde keuzes en eetgedrag. (Staat volgens mij zelfs in de OP?) Dus vooralsnog fatsoenlijk met mijn diabetes omgaan is er helaas (nog) niet bij. Ik heb redelijke dagen en slechte dagen.
** Uiteraard mag je er van vinden wat je wil...
Ik snap wel dat je het even kwijt wil op zich, en ik snap ook dat het moeilijk is. Alleen denk ik dat je, juist omdat de discussie hier al een paar keer gevoerd is, misschien ook wel zou kunnen inschatten dat dergelijke posts als een rode lap op een stier werken en dat je dan ook zulke reacties zal krijgen... En dan kan je wel zeggen dat er niet op gereageerd hoeft te worden, maar een tijd geleden zei je zelf dat mensen negeren in een topic niet echt fijn is (en dat ben ik overigens wel met je eens...), en ik denk dat je ergens wel hoopt op een reactie met wat begrip en steun in omdat je het er wel moeilijk mee hebt. En je zegt wel dat we ervan mogen vinden wat we willen, maar als mensen dan kortaf en geërgerd zijn en je zeggen dat je het anders moet aanpakken en kritisch zijn, schiet je toch wel erg in de verdediging... dus ik denk dat het je allemaal niet zo koud laat als je zelf zou willen. (en dat is okee. Je bent ook maar een mens.)quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over maken). Maar ik zal - als ik eraan denk de volgende keer - een zinnetje onderaan plaatsen dat er niet per se op gereageerd hoeft te worden. Dan hebben we dit ook niet meer.
![]()
Ik ben volwassen.En ik ga met mijn diabetes om hoe ik ermee om wil gaan*. En daar heeft niemand wat over te zeggen** (sorry als ik nu misschien even wat hard overkom
maar ik heb dit al vaker proberen uit te leggen...). Het is namelijk MIJN lichaam en daarom ook mijn keuze wat ik beslis te doen. Die paar keer per jaar dat er een verjaardag is en ik gewoon ongestoord wil genieten ervan, dat is aan mij.
* Ik heb zeker eens, maar ik geloof meerdere keren, uitgelegd dat ik de diabetes nog steeds niet kan accepteren en dat dat doorvloeit in bepaalde keuzes en eetgedrag. (Staat volgens mij zelfs in de OP?) Dus vooralsnog fatsoenlijk met mijn diabetes omgaan is er helaas (nog) niet bij. Ik heb redelijke dagen en slechte dagen.
** Uiteraard mag je er van vinden wat je wil...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Jaimy_LucaJeetje heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
En ik ben dan wel ontzettend goed ingesteld, toch blijven dit soort dingen echt mn grootste angstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Jaimy_LucaHeb je maatschappelijk werk trouwens nog kunnen inschakelen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.Nier gezocht!
https://www.facebook.com/share/p/1ALqaWDfeh/
@Jaimy_LucaMaar het lukt me gewoon niet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt, dat heb je wel vaker verteld. En hier krijg je wel aandacht, maar wil je niks horen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat is de reden waarom ik er zo mee omga.
Niemand van mijn dierbaren weet dit...
Door naar je te luisteren en je steun te geven en samen met jou te zoeken naar dingen die je leven een beetje leuk kunnen maken en die haalbaar zijn. Door je te leren denken in mogelijkheden en kleine stappen in plaats van in problemen en massieve einddoelen. Door je niet te veroordelen, maar je wel te helpen kritisch en realistisch naar jezelf te kijken met toch de nodige dosis begrip voor jezelf. Door dingen te kaderen, waardoor je er niet telkens tegenaan hoeft te lopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En dan gaan jullie zeggen: "Zoek dan hulp".
Maar wat kan een psycholoog aan deze verrotte wereld veranderen? Hoe kan een psycholoog mijn leven veranderen? (Zij kan er niet voor zorgen dat ik niet meer ziek ben (zowel lichamelijk als psychisch). Zij kan er niet voor zorgen dat ik gewoon 40 uur per week kan werken net zoals ieder ander. Zij kan er niet voor zorgen dat ik daarnaast ook nog eens het huishouden perfect kan doen.)
Dus hoe kan een psycholoog mij helpen, als bovenstaande allemaal nodig is wil ik het leven weer een beetje leuk gaan vinden?
oh dat wist ik echt niet, wel dat nieren in eerste instantie al die suiker proberen te lozen vandaar veel plassen en dorst voor diagnose (bij type 1)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:01 schreef LPFAN het volgende:
8 van de 10 mensen die op zaal liggen te dialyseren hebben diabetes. Het is een rotziekte voor je nieren.
Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Door naar je te luisteren en je steun te geven en samen met jou te zoeken naar dingen die je leven een beetje leuk kunnen maken en die haalbaar zijn. Door je te leren denken in mogelijkheden en kleine stappen in plaats van in problemen en massieve einddoelen. Door je niet te veroordelen, maar je wel te helpen kritisch en realistisch naar jezelf te kijken met toch de nodige dosis begrip voor jezelf. Door dingen te kaderen, waardoor je er niet telkens tegenaan hoeft te lopen.
Zeg je ook 'wat kan een leerkracht een kind nu leren? Uiteindelijk moet het kind het zelf doen!'? (Dan kan ik mijn job maar beter opgeven...)
Therapie geeft je handvatten, toont je nieuwe wegen en kijkt samen met jou naar hoe het beter kan. En soms houdt het spiegels voor die je zo frustreren dat je ze kan kapotslaan, maar dan weet je wel hoe het zit.
Als het nu alleen allemaal niet zo lukt, wat heb je dan te verliezen?
tering wat een logica. Je treft een therapeut van de duizenden die er zijn, en die kan je niet verder helpen (imdat je niet geholpen wilt worden waarschijnlijk) maar je wil alleen bij die.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)
(verkeerde baan in gedachten, Jaimyquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)
Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor.
Pak het dan zelf aan. Jij hebt de mogelijkheden in handen. Jij kunt besluiten om gezonder te worden, zowel geestelijk als lichamelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor.
Btw, ik zeg wel ga naar de psycholoog, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je het zelf kan, fair enough, ga ervoor, niet alles hoeft gelabeld en gepsychologiseerd te worden. Maar je zegt hier nu al zeker een half jaar hoe dat allemaal niet werkt, dat het te zwaar is en dat het je niet lukt, dus ik ging ervan uit dat je dan hulp wel een okee idee zou kunnen vinden.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:02 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb je maatschappelijk werk trouwens nog kunnen inschakelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.Leuk voor hem! Hoop het ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nier gezocht!
https://www.facebook.com/share/p/1ALqaWDfeh/
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.Lijkt me een super idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:15 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Btw, ik zeg wel ga naar de psycholoog, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je het zelf kan, fair enough, ga ervoor, niet alles hoeft gelabeld en gepsychologiseerd te worden. Maar je zegt hier nu al zeker een half jaar hoe dat allemaal niet werkt, dat het te zwaar is en dat het je niet lukt, dus ik ging ervan uit dat je dan hulp wel een okee idee zou kunnen vinden.
Zoals Lienekien zei: verlaag je doelen. Doe het in stapjes en laat stapje 1 zijn je diabetes onder controle krijgen, want als je eerst al de rest doet, kan je daar leuk in slagen en dan een opdoffer van jewelste krijgen als je voet moet geamputeerd worden of zo...
Als ik het me goed herinner is dat iets katholieks.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:50 schreef computergirl het volgende:
En welke logica/geestelijke stroming het hel en verdoemenis is bij zelfmoord maar alles ok bij euthanasie snap ik ook niet. Iets zelf verzonnen neem ik aan
Bij elke post van jou, waarin je reageert op tips of iets vertelt over je situatie staan zinnen als 'kan ik niet', 'wil ik niet', 'geen zin in'. Jij wil in een wereld leven die perfect is voor jou, waarin iedereen doet wat jij wil en waarin jij perfect bent. Guess what... die wereld bestaat niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
de katholieke kerk is niet pro euthanasiequote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is dat iets katholieks.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Cat22 het volgende:
dat laatste is wel interessant idd, maar dat zou natuurlijk ook een actieve bewuste keuze zijn - iets wat niet af te schuiven is op de anderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeg ik ook niet. Juist niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
de katholieke kerk is niet pro euthanasie
nee dat heb je niet goed begrepen/gelezenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Juist niet.
De vraag was: Welke religie/stroming belooft hel en verdoemenis bij zelfmoord of euthanasie?
En dat zijn iig de katholieken.
Het gaat goed, doordat je niks eet? Seriously? Dat kan toch niet de bedoeling zijn...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.
Dan is ze nu al verdoemd want 'als ze geen zin heeft om op te staan/de wekker te zetten etc.' slaat ze medicatiemomenten bewust over.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat laatste is wel interessant idd, maar dat zou natuurlijk ook een actieve bewuste keuze zijn - iets wat niet af te schuiven is op de ander
Tuurlijk gaat het dan niet goed. Niet eten en wel spuiten, dan zit je hartstikke laag.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Het gaat goed, doordat je niks eet? Seriously? Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Dat had ik wel gelezen maar voor mij staat euthanasie gelijk aan zelfmoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee dat heb je niet goed begrepen/gelezen
Hel en verdoemenis bij zelfmoord maar euthanasie is wel ok volgens Jaimy
Dat is geen katholiek iets
het gaat toch niet om wat jij vind? Jaimy heeft deze logica in haar hoofdquote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat had ik wel gelezen maar voor mij staat euthanasie gelijk aan zelfmoord.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een rete eerlijke, maar schokkende post.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik zeg maar niks...pfff
Op anoniem
Ik gaf antwoord op een vraag zonder rekening te houden met andermans logica.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
het gaat toch niet om wat jij vind? Jaimy heeft deze logica in haar hoofd
nee dat deed je niet want dat was de vraag helemaal niet en die was ook niet aan jou gesteldquote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op een vraag zonder rekening te houden met andermans logica.
Ik vind het niet raar dat je er verdrietig om bent. Dierenleed doet dat met je.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:40 schreef PrisTheShiz het volgende:
Nou mensen het is echt een grafdag voor mij.
Eerst de super confronterende therapie, ik geloof wel in hulp bij veranderen en meer acceptatie van de problemen die ik heb.
En vanavond reed ik met de auto langs drie doodgereden eenden dacht ik, maar op het laatst zag ik dan 1tje nog leefde en probeerde te vluchten. Dus ik heb stukje verder auto ongedraaid, om die ene eend te redden en evt naar de dierenarts te brengen. Maar eer ik er was, was die derde ook dood(gereden). Dus kon ik niks meer doen. Heb de eend aan de kant gelegd. Heb de gemeente gebeld dat ze ze op moesten ruimen.
Hier kan ik dus echt echt van streek van zijn. Ben echt treurig nu.
Waarom nou drie eenden doodrijden binnen de bebouwde kom
![]()
Kutdag.
Edit,ik moet ook huilen steeds hierom. Ik zal me wel aanstellen.
Die vraag was in het algemeen gesteld en het is iets waar ik toevallig het antwoord op weet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee dat deed je niet want dat was de vraag helemaal niet en die was ook niet aan jou gesteld
Het gaat niet om jou
Ik probeer het ook. Elke dag. Maar dan ben ik in de supermarkt voor avondeten en loop ik zowat automatisch naar waar de choco-pinda's staan. En verdwijnt er eentje in m'n mandje...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:34 schreef vannelle het volgende:
Maar hoe dan ook:
Jaimy!!! Word alsjeblieft wakker en regel je shit!
Als je er zelf niks aan doet om verbetering te bereiken heb je ook niet het recht om te klagen.
Je kúnt er wat aan doen, doe dat dan ook!
knakker, het was mijn vraag, die je nog steeds niet snapt en niet algemeen gesteld. Zeur ajb niet zo doorquote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die vraag was in het algemeen gesteld en het is iets waar ik toevallig het antwoord op weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |