abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 augustus 2016 @ 23:08:44 #1
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164748631
Een algemeen topic voor mensen die Chronisch ziek zijn. Je kunt hier zowel je positieve als negatieve ervaringen kwijt en we proberen elkaar zoveel mogelijk als kan te steunen. Het maakt niet uit welke Chronische ziekte je hebt, iedereen is welkom!

Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Er is ook een topic voor chronisch psychische zieken: R&P / Chronisch Psychische Klachten Topic In dit topic kan je spuien over de problemen of issues die jij hebt omtrent je psyche (al dan niet door een chronische ziekte). Zo houden we elk topic gescheiden qua onderwerp en voelt iedereen zich op haar/zijn gemak om te posten.

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in het lijstje? Stuur de TS dan even een PM of meldt het in het topic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164755540
Blugh ik lig al weer een tijdje wakker van de pijn. Net maar mn bed uit gegaan en al schaaltje yoghurt gegeten zodat ik die Naproxen al kon nemen. Weet iemand of je daarnaast ook gewoon paracetamol/ibuprofen mag slikken? Want ik trek het echt niet op die 2 Naproxen per dag. Anders straks maar ff mn huisarts bellen. En hopelijk kan ik nog wat slapen. Therapie ook maar weer afbellen. Daar baal ik nog het meeste van. Dat ik zo vaak wat mis door mn slechte gezondheid ;(

/einde klaagmodus
pi_164755581
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 06:46 schreef Sylvana het volgende:
Blugh ik lig al weer een tijdje wakker van de pijn. Net maar mn bed uit gegaan en al schaaltje yoghurt gegeten zodat ik die Naproxen al kon nemen. Weet iemand of je daarnaast ook gewoon paracetamol/ibuprofen mag slikken? Want ik trek het echt niet op die 2 Naproxen per dag. Anders straks maar ff mn huisarts bellen. En hopelijk kan ik nog wat slapen. Therapie ook maar weer afbellen. Daar baal ik nog het meeste van. Dat ik zo vaak wat mis door mn slechte gezondheid ;(

/einde klaagmodus
Heb je 2*500 mg naproxen per dag?
Je mag 3*1000 mg paracetamol ernaast slikken.
Géén ibuprofen! Dat is dubbelop met naproxen.

Ik hoop dat je nog wat kunt slapen.
pi_164755639
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 06:46 schreef Sylvana het volgende:
Blugh ik lig al weer een tijdje wakker van de pijn. Net maar mn bed uit gegaan en al schaaltje yoghurt gegeten zodat ik die Naproxen al kon nemen. Weet iemand of je daarnaast ook gewoon paracetamol/ibuprofen mag slikken? Want ik trek het echt niet op die 2 Naproxen per dag. Anders straks maar ff mn huisarts bellen. En hopelijk kan ik nog wat slapen. Therapie ook maar weer afbellen. Daar baal ik nog het meeste van. Dat ik zo vaak wat mis door mn slechte gezondheid ;(

/einde klaagmodus
Wat Adriane zegt, maar misschien toch eens bellen naar de huisarts?

Voor sinusitis krijg ik altijd (ja, ik heb dat zo'n vijf keer per jaar) een neusspray op voorschrift en verder paracetamol voorgeschreven en dat werkt wel. Die neusspray is echt wel een hulp...
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:15 #5
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164756581
Zo net eindelijk bij de huisarts geweest, en ik ben aan de pil. Ze wil eerst kijken of dit goed gaat voor we verder gaan kijken voor misschien die onderhuidse spiraal. Moet over 3 maand terug komen om te kijken of het wat is.

Moet iig bij dialyse ff mijn bloeddruk goed in de gaten houden.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164757629
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 06:46 schreef Sylvana het volgende:
Blugh ik lig al weer een tijdje wakker van de pijn. Net maar mn bed uit gegaan en al schaaltje yoghurt gegeten zodat ik die Naproxen al kon nemen. Weet iemand of je daarnaast ook gewoon paracetamol/ibuprofen mag slikken? Want ik trek het echt niet op die 2 Naproxen per dag. Anders straks maar ff mn huisarts bellen. En hopelijk kan ik nog wat slapen. Therapie ook maar weer afbellen. Daar baal ik nog het meeste van. Dat ik zo vaak wat mis door mn slechte gezondheid ;(

/einde klaagmodus
Naast de Naproxen, waarbij ik even uitga van 2x 500mg, mag ik 4x 1000mg paracetamol (alleen doet dat mij niet veel meer).

OT: Zit er ff compleet doorheen met mijn lijf, grr, pijn is niet leuk meer, morfine haalt het scherpe randje eraf. Gedoe altijd :( }:|

Mag het woord "frustratie" terug, please :@

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 10:42:42 ]
pi_164757633
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 07:09 schreef Adriane het volgende:

[..]

Heb je 2*500 mg naproxen per dag?
Je mag 3*1000 mg paracetamol ernaast slikken.
Géén ibuprofen! Dat is dubbelop met naproxen.

Ik hoop dat je nog wat kunt slapen.
Ja ik heb 2x500 mg Naproxen. Mag er van doktersassistente 3-4x per dag 1000 mg paracetamol bij. Nadat ik vanochtend die Naproxen heb gehad gelukkig nog wel kunnen slapen.

quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Naast de Naproxen, waarbij ik even uitga van 2x 500mg, mag ik 4x 1000mg paracetamol (alleen doet dat mij niet veel meer).

OT: Zit er ff compleet doorheen met mijn lijf, grr, pijn is niet leuk meer, morfine haalt het scherpe randje eraf. Gedoe altijd :( }:|
Balen dat het bij jou niet veel meer doet en je er zo doorheen zit. Sterkte :*

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:40 schreef LPFAN het volgende:
Zo net eindelijk bij de huisarts geweest, en ik ben aan de pil. Ze wil eerst kijken of dit goed gaat voor we verder gaan kijken voor misschien die onderhuidse spiraal. Moet over 3 maand terug komen om te kijken of het wat is.

Moet iig bij dialyse ff mijn bloeddruk goed in de gaten houden.
Mooi dat je geweest bent. Ik ben benieuwd. En met onderhuidse spiraal bedoel je Implanon? Dat is geen spiraal maar een staafje ;)
Hopelijk gaat het goed met je bloeddruk nu.
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:53:43 #8
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164757882
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja ik heb 2x500 mg Naproxen. Mag er van doktersassistente 3-4x per dag 1000 mg paracetamol bij. Nadat ik vanochtend die Naproxen heb gehad gelukkig nog wel kunnen slapen.

[..]

Balen dat het bij jou niet veel meer doet en je er zo doorheen zit. Sterkte :*

[..]

Mooi dat je geweest bent. Ik ben benieuwd. En met onderhuidse spiraal bedoel je Implanon? Dat is geen spiraal maar een staafje ;)
Hopelijk gaat het goed met je bloeddruk nu.
Ja bedoelde ik ook, maar daar had de dokter het over ;p omdat het de zelfde werking heeft.

Sterkte weethetevennietmeer :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:54:03 #9
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164757887
Prijs valt me trouwens nog wel mee, 14 euro per 3 maand.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164757901
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

OT: Zit er ff compleet doorheen met mijn lijf, grr, pijn is niet leuk meer, morfine haalt het scherpe randje eraf. Gedoe altijd :( }:|

Mag het woord "frustratie" terug, please :@
:*
pi_164758264
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 06:46 schreef Sylvana het volgende:
Blugh ik lig al weer een tijdje wakker van de pijn. Net maar mn bed uit gegaan en al schaaltje yoghurt gegeten zodat ik die Naproxen al kon nemen. Weet iemand of je daarnaast ook gewoon paracetamol/ibuprofen mag slikken? Want ik trek het echt niet op die 2 Naproxen per dag. Anders straks maar ff mn huisarts bellen. En hopelijk kan ik nog wat slapen. Therapie ook maar weer afbellen. Daar baal ik nog het meeste van. Dat ik zo vaak wat mis door mn slechte gezondheid ;(

/einde klaagmodus
Wat ook 'lekker' is, je holtes en neus spoelen met warm water met zeezout. Schoont de boel lekker op.
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:58:21 #12
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164759054
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:13 schreef mootie het volgende:

[..]

Wat ook 'lekker' is, je holtes en neus spoelen met warm water met zeezout. Schoont de boel lekker op.
dat dus. ik doe dat al jaren. mijn neusschelp is in 1994 verkleind.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_164766814
Niet goed bijgelezen (lees; wel bijgelezen, helft vergeten ;( )
Een dikke *; voor een ieder die het kan gebruiken.

Ik zit er weer even doorheen :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:08:27 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164767026
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Niet goed bijgelezen (lees; wel bijgelezen, helft vergeten ;( )
Een dikke *; voor een ieder die het kan gebruiken.

Ik zit er weer even doorheen :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*; :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164767102
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Niet goed bijgelezen (lees; wel bijgelezen, helft vergeten ;( )
Een dikke *; voor een ieder die het kan gebruiken.

Ik zit er weer even doorheen :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*;
pi_164767381
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Niet goed bijgelezen (lees; wel bijgelezen, helft vergeten ;( )
Een dikke *; voor een ieder die het kan gebruiken.

Ik zit er weer even doorheen :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet dat dan niet het doel zijn om financieel zelfredzaam te worden? Of wordt dat je opgelegd vanuit een uitkeringsinstantie?

Sterkte ermee, en: het is wat het is, hopelijk gaat het snel weer wat beter.
pi_164767465
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

*; :*
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:10 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

*;
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:18 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Misschien moet dat dan niet het doel zijn om financieel zelfredzaam te worden? Of wordt dat je opgelegd vanuit een uitkeringsinstantie?

Sterkte ermee, en: het is wat het is, hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Thnx :*

En dat is voor mij wel een doel, ik vind het gewoon niet fijn om van een uitkering te moeten leven. Het is nou eenmaal geen vetpot en het is natuurlijk ook prettig dat je zélf je voor je kind kunt zorgen, in de zin van; niet afhankelijk zijn van derden voor bijvoorbeeld extra kleding/speelgoed etc.
pi_164767949
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thnx :*

En dat is voor mij wel een doel, ik vind het gewoon niet fijn om van een uitkering te moeten leven. Het is nou eenmaal geen vetpot en het is natuurlijk ook prettig dat je zélf je voor je kind kunt zorgen, in de zin van; niet afhankelijk zijn van derden voor bijvoorbeeld extra kleding/speelgoed etc.
Ja, dat snap ik. Maar van een paar uurtjes vrijwilligerswerk naar betaald werk is wel een hele grote stap. Ik denk dat het je rust zou geven als je jezelf (in eerste instantie) een kleiner doel stelt.

Ik kom zelf van het idee af dat ik carrière ging maken. Ben niet goed in vrienden maken, heb nog nooit een relatie gehad, wil geen kinderen. Dus mijn doel was dat ik succesvol werd qua werk. 60 uur in een leidinggevende functie, dat zag ik voor me. Uiteindelijk heb ik een Wajong moeten aanvragen, omdat ik naast mijn studie (ongeveer 20 uur belasting) niet kon werken. Die 20 uur belasting per week hield ik vol op medicijnen. Vervolgens ging ik een werkervaringsplek doen met als doel daarna een betaalde baan te vinden. Moest stoppen met de medicijnen en was nog maar 9 uur belastbaar. Dus ik heb een paar keer heroverwegingen moeten maken. Uiteindelijk ben ik van die werkervaringsplaats naar een eigen bedrijf naast mijn Wajong gegaan. Werk nog steeds maar 9 uur gemiddeld per week en het is niet winstgevend. Doel is niet meer dat ik uit de uitkering kom. Het doel is dat ik vooruitga en dat ik misschien een extra zakcentje kan verdienen. Dat geeft me de rust om mezelf niet voorbij te lopen. Ik móet niet werken, maar ik wil het heel graag, omdat ik er zoveel voldoening uithaal. Mijn omzet van het eerste kwartaal van 2016 staat gelijk aan de hele omzet van 2015. :D Dat noem ik wel vooruitgang. :)

Misschien heb je nu niks aan dit verhaal, want je zit er nu gewoon doorheen, maar wellicht haal je er een beetje hoop uit.
pi_164768133
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:34 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar van een paar uurtjes vrijwilligerswerk naar betaald werk is wel een hele grote stap. Ik denk dat het je rust zou geven als je jezelf (in eerste instantie) een kleiner doel stelt.

Ik kom zelf van het idee af dat ik carrière ging maken. Ben niet goed in vrienden maken, heb nog nooit een relatie gehad, wil geen kinderen. Dus mijn doel was dat ik succesvol werd qua werk. 60 uur in een leidinggevende functie, dat zag ik voor me. Uiteindelijk heb ik een Wajong moeten aanvragen, omdat ik naast mijn studie (ongeveer 20 uur belasting) niet kon werken. Die 20 uur belasting per week hield ik vol op medicijnen. Vervolgens ging ik een werkervaringsplek doen met als doel daarna een betaalde baan te vinden. Moest stoppen met de medicijnen en was nog maar 9 uur belastbaar. Dus ik heb een paar keer heroverwegingen moeten maken. Uiteindelijk ben ik van die werkervaringsplaats naar een eigen bedrijf naast mijn Wajong gegaan. Werk nog steeds maar 9 uur gemiddeld per week en het is niet winstgevend. Doel is niet meer dat ik uit de uitkering kom. Het doel is dat ik vooruitga en dat ik misschien een extra zakcentje kan verdienen. Dat geeft me de rust om mezelf niet voorbij te lopen. Ik móet niet werken, maar ik wil het heel graag, omdat ik er zoveel voldoening uithaal. Mijn omzet van het eerste kwartaal van 2016 staat gelijk aan de hele omzet van 2015. :D Dat noem ik wel vooruitgang. :)

Misschien heb je nu niks aan dit verhaal, want je zit er nu gewoon doorheen, maar wellicht haal je er een beetje hoop uit.
Ik vind het juist heel mooi O+
Dat jij daar voldoening uit haalt, en ondanks alle ellende kan doen wat je wilt, ook al moest je je ''doelen'' daar voor aanpassen.
Petje af :Y

Nog even een zeikdingetje; ik kan niks extra's verdienen omdat ik in de bijstand zit. Ik moet al minimaal 30 uur werken wil ik boven het bijstandsniveau uitkomen, dus dat is kut.
Ben inmiddels 3x afgewezen voor een Wajong.
pi_164768343
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel mooi O+
Dat jij daar voldoening uit haalt, en ondanks alle ellende kan doen wat je wilt, ook al moest je je ''doelen'' daar voor aanpassen.
Petje af :Y

Nog even een zeikdingetje; ik kan niks extra's verdienen omdat ik in de bijstand zit. Ik moet al minimaal 30 uur werken wil ik boven het bijstandsniveau uitkomen, dus dat is kut.
Ben inmiddels 3x afgewezen voor een Wajong.
Dat is een hele andere situatie inderdaad. Ik ben heel dankbaar dat ik in de Wajong zit. Ik zie dat echt als een springplank, waardoor ik uiteindelijk naar betaald werk kan komen.

Dat is echt shit dat je drie keer afgewezen bent. Het is nu ook veel strenger geworden volgens mij. Ik zit gelukkig al in de nieuwe Wajong dus hoef niet herkeurd te worden binnenkort.

Mijn omstandigheden zijn dus iets gunstiger dan die van jou. Ik hoop dat de bijstandseisen in de toekomst wat minder streng worden. Of dat er zoiets als een basisinkomen komt.
pi_164768349
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]


[..]


[..]

Thnx :*

En dat is voor mij wel een doel, ik vind het gewoon niet fijn om van een uitkering te moeten leven. Het is nou eenmaal geen vetpot en het is natuurlijk ook prettig dat je zélf je voor je kind kunt zorgen, in de zin van; niet afhankelijk zijn van derden voor bijvoorbeeld extra kleding/speelgoed etc.
Ik snap dat dat een doel is, en ik vind het ook een goed doel. :*

Alleen.. het is het *doel*, en je hebt er bepaald geen kleintje uitgekozen. Niet afhankelijk zijn van derden voor extra kleren of speelgoed. Niet van een uitkering moeten leven. Zelf voor je kind kunnen zorgen. En die hangen allemaal af van iets waar je niet zo veel invloed op hebt, namelijk dat je lichaam je niet in de steek laat. Ik snap de frustratie echt. En ik denk dat je te hard bent voor jezelf.

Je zorgt zelf voor je kind. Uit alles wat ik hier lees, maak ik op dat je kind de wereld voor je betekent en dat je alles doet voor hem wat je kan. Zelfs fysiek instorten wacht je mee tot ie even weg is. Hoeveel meer kan je hem geven? Wat speelgoed en extra kleren? Ik denk dat ie zich die nieuwe tshirt van cars (of whatever, voornamelijk italiaans klein grut in de buurt hier :@ ) niet zo goed zal herinneren als alle andere dingen die je doet en alle moeite die je voor hem doet.
Ik denk dat veel mensen afhankelijk zijn van anderen en dat veel mensen dat onaangenaam vinden. En ik denk ook dat mensen dat veel minder een probleem vinden als andere mensen hen nodig hebben dan omgekeerd...

Mhm, samenhang is ver zoek... wat ik bedoel is: je doet het beter dan je zelf denkt en je mag jezelf meer crediet geven. :*
pi_164768422
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik snap dat dat een doel is, en ik vind het ook een goed doel. :*

Alleen.. het is het *doel*, en je hebt er bepaald geen kleintje uitgekozen. Niet afhankelijk zijn van derden voor extra kleren of speelgoed. Niet van een uitkering moeten leven. Zelf voor je kind kunnen zorgen. En die hangen allemaal af van iets waar je niet zo veel invloed op hebt, namelijk dat je lichaam je niet in de steek laat.
Dat laatste is heel waar. :Y Wat tegelijkertijd heel klote is, omdat je er weinig aan kunt veranderen.
pi_164768444
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:48 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Dat is een hele andere situatie inderdaad. Ik ben heel dankbaar dat ik in de Wajong zit. Ik zie dat echt als een springplank, waardoor ik uiteindelijk naar betaald werk kan komen.

Dat is echt shit dat je drie keer afgewezen bent. Het is nu ook veel strenger geworden volgens mij. Ik zit gelukkig al in de nieuwe Wajong dus hoef niet herkeurd te worden binnenkort.

Mijn omstandigheden zijn dus iets gunstiger dan die van jou. Ik hoop dat de bijstandseisen in de toekomst wat minder streng worden. Of dat er zoiets als een basisinkomen komt.
In 2009 al aangevraagd, toen was het nog de ''oude Wajong'' meende ik. Afgewezen op het feit dat ik vóór m'n 18e had gewerkt :N Wat overigens wel moest omdat ik m'n eigen huur en dergelijke moest ophoesten. Dat dat met horten en stoten ging hadden ze geen boodschap aan.
Daarna nog 2x geprobeerd maar elke keer afgwezen om dezelfde reden.

quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik snap dat dat een doel is, en ik vind het ook een goed doel. :*

Alleen.. het is het *doel*, en je hebt er bepaald geen kleintje uitgekozen. Niet afhankelijk zijn van derden voor extra kleren of speelgoed. Niet van een uitkering moeten leven. Zelf voor je kind kunnen zorgen. En die hangen allemaal af van iets waar je niet zo veel invloed op hebt, namelijk dat je lichaam je niet in de steek laat. Ik snap de frustratie echt. En ik denk dat je te hard bent voor jezelf.

Je zorgt zelf voor je kind. Uit alles wat ik hier lees, maak ik op dat je kind de wereld voor je betekent en dat je alles doet voor hem wat je kan. Zelfs fysiek instorten wacht je mee tot ie even weg is. Hoeveel meer kan je hem geven? Wat speelgoed en extra kleren? Ik denk dat ie zich die nieuwe tshirt van cars (of whatever, voornamelijk italiaans klein grut in de buurt hier :@ ) niet zo goed zal herinneren als alle andere dingen die je doet en alle moeite die je voor hem doet.
Ik denk dat veel mensen afhankelijk zijn van anderen en dat veel mensen dat onaangenaam vinden. En ik denk ook dat mensen dat veel minder een probleem vinden als andere mensen hen nodig hebben dan omgekeerd...

Mhm, samenhang is ver zoek... wat ik bedoel is: je doet het beter dan je zelf denkt en je mag jezelf meer crediet geven. :*
Ik kan je volgen hoor ;) :*
En het was ook wel een stom voorbeeld, een kind heeft meer aan liefde en aandacht dan materieel spul, dat weet ik zelf ook wel. Maar juist omdat het me vaak fysiek niet lukt om er voor hem te zijn wil ik het compenseren met wat extra speelgoed. Ook fout, weet ik, maar ik weet niet hoe ik het anders moet oplossen :@
pi_164768517
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik kan je volgen hoor ;) :*
En het was ook wel een stom voorbeeld, een kind heeft meer aan liefde en aandacht dan materieel spul, dat weet ik zelf ook wel. Maar juist omdat het me vaak fysiek niet lukt om er voor hem te zijn wil ik het compenseren met wat extra speelgoed. Ook fout, weet ik, maar ik weet niet hoe ik het anders moet oplossen :@
:*
Je vindt wel veel dingen fout en stom en niet goed genoeg van jezelf he? *;
pi_164768527
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:54 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

:*
Je vindt wel veel dingen fout en stom en niet goed genoeg van jezelf he? *;
Story of my life, maar dat hoort hier niet. ;)

Ik ben gewoon vreselijk moe en dan wil m'n hoofd ook niet meer relativeren.
pi_164768555
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:55 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Story of my life, maar dat hoort hier niet. ;)

Ik ben gewoon vreselijk moe en dan wil m'n hoofd ook niet meer relativeren.
Makes sense :)
Avondje ontspannen?
pi_164768571
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:56 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Makes sense :)
Avondje ontspannen?
Ik doe niks anders dan op de bank liggen :@
pi_164768650
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik doe niks anders dan op de bank liggen :@
Geniet er dan ook maar even van. Kaarsje op tafel, muziekje, kat, boek, chocolademelk, weet ik veel, erbij O+
pi_164768660
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Geniet er dan ook maar even van. Kaarsje op tafel, muziekje, kat, boek, chocolademelk, weet ik veel, erbij O+
Haha dankjewel :*
pi_164768756
@Poesopstokje, klopt, als je moe bent of je niet lekker voelt wordt het moeilijker om te relativeren. Maar dan zijn er in dit topic wel weer mensen die zich op dit moment beter voelen en je daar een beetje bij kunnen helpen. :*

En @MarieAlice, ik moet een beetje glimlachen om de adviezen die je Poesopstokje geeft, omdat jij ook heel streng voor jezelf bent. Misschien moet je bij zulke gedachten eens denken wat je iemand zou adviseren die in zo'n situatie zit. Gun jezelf hetzelfde als die ander. :*
pi_164768821
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Poesopstokje, klopt, als je moe bent of je niet lekker voelt wordt het moeilijker om te relativeren. Maar dan zijn er in dit topic wel weer mensen die zich op dit moment beter voelen en je daar een beetje bij kunnen helpen. :*

En @MarieAlice, ik moet een beetje glimlachen om de adviezen die je Poesopstokje geeft, omdat jij ook heel streng voor jezelf bent. Misschien moet je bij zulke gedachten eens denken wat je iemand zou adviseren die in zo'n situatie zit. Gun jezelf hetzelfde als die ander. :*
Mooie ;) Ben ik het wel mee eens, MA je bent veel te streng voor jezelf! Het is verdorie niet niks wat je de afgelopen maanden hebt meegemaakt..

Morgen weer mooi weer, daar knap ik vast van op en dan wil m'n hoofd ook vast weer meewerken. Bedankt voor jullie hulp :*
pi_164768940
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mooie ;) Ben ik het wel mee eens, MA je bent veel te streng voor jezelf! Het is verdorie niet niks wat je de afgelopen maanden hebt meegemaakt..

Morgen weer mooi weer, daar knap ik vast van op en dan wil m'n hoofd ook vast weer meewerken. Bedankt voor jullie hulp :*
Jaaa, 's ochtends opstaan met een schijnende zon scheelt echt altijd een stukje merk ik. :)
pi_164768989
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:05 schreef Aspergermeisje het volgende:

En @MarieAlice, ik moet een beetje glimlachen om de adviezen die je Poesopstokje geeft, omdat jij ook heel streng voor jezelf bent. Misschien moet je bij zulke gedachten eens denken wat je iemand zou adviseren die in zo'n situatie zit. Gun jezelf hetzelfde als die ander. :*
Ik weet het :@
Dat doe ik op zich ook wel, maar als ik dan weer eens aan 'de verkeerde kant van de tafel' zit, dan begin ik aan alles te twijfelen. 'Ben ik wel goed genoeg in mijn job?', 'Zou ik niet sneller vooruit moeten gaan, want er was die ene persoon van tijdens mijn stage die...', 'Normaal ben ik degene die goed is met woorden en nu niet en gaat iedereen dan beseffen dat ik verder niet zoveel heb en nu ben ik ook nog traag en wat moet ik dan want knap ben ik niet bepaald en super gezellig ook niet en...'. *breathe in, breathe out* *repeat*

Allez ja. Weinig relativeren en weinig filter op dit moment. :@ :X

En dan morgen nog zon ook. Terwijl mijn rolgordijn vannacht is afgebroken en ze pas volgende week kunnen komen maken en het dus weer pokkewarm gaat worden. En okee, ik hou niet van warm weer, dus die 29 zie ik zo niet zitten.

Enfin. Soit.
pi_164769469
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:14 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik weet het :@
Dat doe ik op zich ook wel, maar als ik dan weer eens aan 'de verkeerde kant van de tafel' zit, dan begin ik aan alles te twijfelen. 'Ben ik wel goed genoeg in mijn job?', 'Zou ik niet sneller vooruit moeten gaan, want er was die ene persoon van tijdens mijn stage die...', 'Normaal ben ik degene die goed is met woorden en nu niet en gaat iedereen dan beseffen dat ik verder niet zoveel heb en nu ben ik ook nog traag en wat moet ik dan want knap ben ik niet bepaald en super gezellig ook niet en...'. *breathe in, breathe out* *repeat*

Allez ja. Weinig relativeren en weinig filter op dit moment. :@ :X

En dan morgen nog zon ook. Terwijl mijn rolgordijn vannacht is afgebroken en ze pas volgende week kunnen komen maken en het dus weer pokkewarm gaat worden. En okee, ik hou niet van warm weer, dus die 29 zie ik zo niet zitten.

Enfin. Soit.
Ik heb wel het idee dat je nu al iets milder voor jezelf bent dan toen je dit topic binnenkwam. Het probleem wat je nu (erbij) hebt is natuurlijk ook goed verklaarbaar, dus dat scheelt misschien voor jezelf. Als je iets hebt dat niet verklaarbaar is (hoofdpijn) is het nog lastiger om jezelf niet steeds een schop onder je kont te geven ('want het is maar hoofdpijn', ofzo). En ik snap je frustratie over die woordvindingsproblemen heel goed hoor. Dat lijkt me vreselijk...
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:04:26 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164772402
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar juist omdat het me vaak fysiek niet lukt om er voor hem te zijn wil ik het compenseren met wat extra speelgoed.
Donderpreek voor poepopsokje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_164772587
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Donderpreek voor poepopsokje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was ook een stom argument..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:18:51 #37
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164772808
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef Poesopstokje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_164772896
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:18 schreef twiFight het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan liefde ontbreekt het ook niet hoor O+ Hij is het mooiste wat me is overkomen!

Het zit hem in het fysieke deel, dat ik gewoon té weinig energie heb om regelmatig leuke dingen met hem te doen, vaak prikkelbaar ben door de moeheid en hem in het algemeen soms gewoon niet trek.
Daar voel ik me vreselijk schuldig over. Ik kan er niks aan doen, ik heb ook niet voor dit scenario (lees; gescheiden) gekozen, probeer er het beste van te maken, maar toch voelt het alsof ik tekort schiet.
pi_164772903
We gingen vandaag naar de Ikea. Ik had netjes ontbeten met yoghurtkwark en wild na de Ikea thuis nog een broodje eten, omdat we naar een verjaardag zouden gaan, waar natuurlijk allerlei lekkers geserveerd zou worden.

Mocht niet van vriend... Hij wou gelijk vanuit de Ikea naar de verjaardag. Dus dat broodje is een stuk taart geworden. :{ En het drinken was ook niet bepaald suikervrij. Heb gelukkig wel allebei m'n Metformine vandaag gehad.

Morgen maar weer goed proberen te eten...
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:25:56 #40
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773027
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:57 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik doe niks anders dan op de bank liggen :@
Maar op de bank liggen is niet altijd Ontspannen heb ik dan weer geleerd :@.
Al weet ik dondersgoed hoe je je voelt mbt heel erg moe zijn... Ik doorbreek het soms door toch mezelf aan te zetten iets te gaan doen. Maar dan wel iets wat ik leuk vind en geen houdhouden oid.

En dat speelgoed, geloof me ik.had vroeger ook niet veel speelgoed maar de liefde van mijn moeder maakte alles goed. O+

:* komop hé
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:28:12 #41
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773099
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We gingen vandaag naar de Ikea. Ik had netjes ontbeten met yoghurtkwark en wild na de Ikea thuis nog een broodje eten, omdat we naar een verjaardag zouden gaan, waar natuurlijk allerlei lekkers geserveerd zou worden.

Mocht niet van vriend... Hij wou gelijk vanuit de Ikea naar de verjaardag. Dus dat broodje is een stuk taart geworden. :{ En het drinken was ook niet bepaald suikervrij. Heb gelukkig wel allebei m'n Metformine vandaag gehad.

Morgen maar weer goed proberen te eten...
Wtf is er mis met jouw vriend? Verdorie als suikerpatient is je eten zo belangrijk...
Ik kan hier echt zo boos om worden. Je zal echt voor jezelf op moeten komen. Snap sowieso niet wat je nog bij hem doet maar dat terzijde.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164773172
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:25 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Maar op de bank liggen is niet altijd Ontspannen heb ik dan weer geleerd :@.
Al weet ik dondersgoed hoe je je voelt mbt heel erg moe zijn... Ik doorbreek het soms door toch mezelf aan te zetten iets te gaan doen. Maar dan wel iets wat ik leuk vind en geen houdhouden oid.

En dat speelgoed, geloof me ik.had vroeger ook niet veel speelgoed maar de liefde van mijn moeder maakte alles goed. O+

:* komop hé
Klopt, wordt er alleen maar ellendiger van.
Ik vertrouw er op dat het mooie weer me weer energie geeft ;)

quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:28 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Wtf is er mis met jouw vriend? Verdorie als suikerpatient is je eten zo belangrijk...
Ik kan hier echt zo boos om worden. Je zal echt voor jezelf op moeten komen. Snap sowieso niet wat je nog bij hem doet maar dat terzijde.
Jaimy had aan de gastvrouw ook een broodje kunnen vragen. Het suikerwater is er ook niet onder dwang in gegoten. Ze kan prima zelf beslissingen maken lijkt mij.
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:33:13 #43
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773259
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Klopt, wordt er alleen maar ellendiger van.
Ik vertrouw er op dat het mooie weer me weer energie geeft ;)
Ja dat doet een mens goed. Maar je moet echt meer van jezelf gaan houden. En minder slecht over jezelf denken...

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jaimy had aan de gastvrouw ook een broodje kunnen vragen. Het suikerwater is er ook niet onder dwang in gegoten. Ze kan prima zelf beslissingen maken lijkt mij.
Dat is 100% waar. Maar ik blijf t ook een rare relatie vinden
:')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164773266
Oja volgens mij had Priz in het vorige topic nog op me gereageerd: Of ik al naar de fysio was geweest voor de rugpijn?

Nog niet.

Maar hoorde vandaag in de Ikea dat mijn vriend hetzelfde heeft. Ook lage rugpijn bij "slenteren"/ergens overheen of doorheen lopen. Had er dus in de Ikea weer last van en gaf dat aan bij m'n vriend.

Dus misschien is het wel normaal dat je dat op een bepaalde leeftijd (na je 30e?) krijgt??

Neemt niet weg dat het iig irritant is. Niet eens heel pijnlijk (een 4 a 5 ofzo), maar gewoon irritant. Net als jeuk die elke keer terugkomt irritant is. Ik hoop iig dat het niet erger wordt qua pijn...
pi_164773342
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:33 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ja dat doet een mens goed. Maar je moet echt meer van jezelf gaan houden. En minder slecht over jezelf denken...

Work in progress ;)
Bedankt :*

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 22:35:18 ]
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:37:40 #46
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773428
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Work in progress ;)
Bedankt :*
Bij wie niet hé.
Ik kan jou precies vertellen wat je moet doen zodat ik het zelf niet hoef te doen.

Morgen weer verder met mijn cognitieve gedragstherapie :{
Omdat mijn keuzes niet geheel gezond zijn. Daar komen onder andere de migraine en PDS vandaan.

Bleh
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:39:10 #47
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773476
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:33 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oja volgens mij had Priz in het vorige topic nog op me gereageerd: Of ik al naar de fysio was geweest voor de rugpijn?

Nog niet.

Maar hoorde vandaag in de Ikea dat mijn vriend hetzelfde heeft. Ook lage rugpijn bij "slenteren"/ergens overheen of doorheen lopen. Had er dus in de Ikea weer last van en gaf dat aan bij m'n vriend.

Dus misschien is het wel normaal dat je dat op een bepaalde leeftijd (na je 30e?) krijgt??

Neemt niet weg dat het iig irritant is. Niet eens heel pijnlijk (een 4 a 5 ofzo), maar gewoon irritant. Net als jeuk die elke keer terugkomt irritant is. Ik hoop iig dat het niet erger wordt qua pijn...
Ik heb momenteel hoge rugpijn en een gekneusd stuitje. Hoe ik eraan kom geen idee maar hoe kom ik er weer vanaf. Fysio was wel geschrokken hoe erg alles vast zat
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164773500
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:37 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Bij wie niet hé.
Ik kan jou precies vertellen wat je moet doen zodat ik het zelf niet hoef te doen.

Morgen weer verder met mijn cognitieve gedragstherapie :{
Omdat mijn keuzes niet geheel gezond zijn. Daar komen onder andere de migraine en PDS vandaan.

Bleh
Ha dat is insgelijks :Y
Valt me wederom op dat ik de beste adviezen vandaag heb gekregen van de mensen die juist zélf dat stukje zelfliefde kunnen gebruiken. Blijft een apart fenomeen ;)

Succes met therapie!
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:42:42 #49
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773620
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha dat is insgelijks :Y
Valt me wederom op dat ik de beste adviezen vandaag heb gekregen van de mensen die juist zélf dat stukje zelfliefde kunnen gebruiken. Blijft een apart fenomeen ;)

Succes met therapie!
Denk echt dat de meeste hier vanwege hun ziektes heel heel heel hard zijn voor zichzelf. Zichzelf als een last voelen,sommige als een faalhaas. En dat terwijl niemand hier voor gekozen heeft...

We hebben allemaal die liefde hard nodig... Helaas O+
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164773685
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:42 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Denk echt dat de meeste hier vanwege hun ziektes heel heel heel hard zijn voor zichzelf. Zichzelf als een last voelen,sommige als een faalhaas. En dat terwijl niemand hier voor gekozen heeft...

We hebben allemaal die liefde hard nodig... Helaas O+
Mee eens, maar FOK!ker zijn helpt ook niet echt mee. Hoe hier tegen mensen met een beperking/uitkering wordt gekeken.. :X
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:49:03 #51
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164773851
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mee eens, maar FOK!ker zijn helpt ook niet echt mee. Hoe hier tegen mensen met een beperking/uitkering wordt gekeken.. :X
Nou is de gemiddelde fokker een 18 jarige zolderkamer autist zonder levenservaring. Gewoon negeren.

Ik gek ook wel eens in klb maar ik heb niks tegen mensen met uitkeringen oid. Zolang ze het maar nodig hebben.

Ik ga slapen. :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164773878
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:49 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Nou is de gemiddelde fokker een 18 jarige zolderkamer autist zonder levenservaring. Gewoon negeren.

Ik gek ook wel eens in klb maar ik heb niks tegen mensen met uitkeringen oid. Zolang ze het maar nodig hebben.

Ik ga slapen. :*
Weltrusten! :*
pi_164773984
En daar liet ik ineens een plateau met glazen vallen. Ik hield hem vast en dan ineens niet meer. De boel helegans in scherven. En bleiten van het verschieten. :@
Tom: 'eu, als ge zo graag wou dat ik zou afdrogen, hadt ge dat ook gewoon kunnen zeggen...'
Precies toch nog eens zeggen bij de kiné morgen... :X
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:02:08 #54
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164774323
Ff een dikke knuffel voor iedereen hier *;
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:45:30 #55
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164780084
BLEGH

Half uur bezig geweest met prikken :( Ik word er zo moedeloos van. :{ Verkramp ook helemaal en begin er ennorm tegen op te zien.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164780104
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:45 schreef LPFAN het volgende:
BLEGH

Half uur bezig geweest met prikken :o Ik word er zo moedeloos van. :{ Verkramp ook helemaal en begin er ennorm tegen op te zien.
Ja logisch als het steeds zo gaat :(
Mocht je niet met scherp prikken dan?
Knuffel :*
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:50:36 #57
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164780198
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja logisch als het steeds zo gaat :(
Mocht je niet met scherp prikken dan?
Knuffel :*
Uiteindelijk heeft verpleegster met scherp geprikt idd. Ze gaan nu ff overleggen want dit wil zo niet. Bij de 2e schoot de verpleegster zo hard de onderwand in met stomp dat we allebei enorm schrokken, maar dat is niet te voorkomen. Op de echo zie je ook een beschadiging aan de onderwand omdat die naald steeds daar in duikt.

Moet zoveel kracht gezet worden dat de controle weg is als hij er eenmaal door is en dan schiet hij dus die onderwand in.

Ben er iig ff klaar mee :{

Knuffel terug, hoe is het met jou?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164780847
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft verpleegster met scherp geprikt idd. Ze gaan nu ff overleggen want dit wil zo niet. Bij de 2e schoot de verpleegster zo hard de onderwand in met stomp dat we allebei enorm schrokken, maar dat is niet te voorkomen. Op de echo zie je ook een beschadiging aan de onderwand omdat die naald steeds daar in duikt.

Moet zoveel kracht gezet worden dat de controle weg is als hij er eenmaal door is en dan schiet hij dus die onderwand in.

Ben er iig ff klaar mee :{

Knuffel terug, hoe is het met jou?
Oeps dat klinkt idd niet goed nee. Snap wel dat met scherp prikken ook niet ideaal is, maar miss toch maar ff tijdje doen totdat die onderwand weer geheeld is en je weer wat minder angst hebt :*

Hier gaat het wel iets beter gelukkig. Ben al vanaf 8 uur wakker, nu ff de afwas aan het doen en dan duik ik er nog maar weer ff in. Maar ga wel proberen iets meer uit bed te zijn vandaag.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:31:29 #59
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164780920
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oeps dat klinkt idd niet goed nee. Snap wel dat met scherp prikken ook niet ideaal is, maar miss toch maar ff tijdje doen totdat die onderwand weer geheeld is en je weer wat minder angst hebt :*

Hier gaat het wel iets beter gelukkig. Ben al vanaf 8 uur wakker, nu ff de afwas aan het doen en dan duik ik er nog maar weer ff in. Maar ga wel proberen iets meer uit bed te zijn vandaag.
Ja idd. Ben benieuwd donderdag wat het plan is.

Fijn dat je je beter voelt!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164781192
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:31 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd. Ben benieuwd donderdag wat het plan is.

Fijn dat je je beter voelt!
Ja maar komt ook door die zooi pijnstillers die ik slik natuurlijk. Van die Naproxen ook wel flinke darmklachten. Díé lucht :X :')
De hele dag in bed liggen en niks doen is wel goed voor mn bloedsuiker :D Zit al 3 dagen tussen de 4.1 en 7.3 _O_
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:46:53 #61
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164781242
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja maar komt ook door die zooi pijnstillers die ik slik natuurlijk. Van die Naproxen ook wel flinke darmklachten. Díé lucht :X :')
De hele dag in bed liggen en niks doen is wel goed voor mn bloedsuiker :D Zit al 3 dagen tussen de 4.1 en 7.1 _O_
Das wel balen van je darmklachten. Wel fijn dat je suiker goed is.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164782008
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:28 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Wtf is er mis met jouw vriend? Verdorie als suikerpatient is je eten zo belangrijk...
Ik kan hier echt zo boos om worden. Je zal echt voor jezelf op moeten komen. Snap sowieso niet wat je nog bij hem doet maar dat terzijde.
Dat heb ik weleens meer uitgelegd: hij is mijn ware. Dat gevoel hebben we allebei vanaf het begin. Ik geloof ook dat hij met een reden bij me is en bij me kan blijven.

Er is overigens niks mis met hem, maar hij beseft het gewoon allemaal niet zo goed.

En of ik nou een stuk taart of een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt ook weinig verschil. Daarom wou ik graag juist thuis eten: daar heb ik het meest suikervrije brood en goed beleg, wat ik lekker vind.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:39:06 #63
3542 Gia
User under construction
pi_164782265
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:33 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oja volgens mij had Priz in het vorige topic nog op me gereageerd: Of ik al naar de fysio was geweest voor de rugpijn?

Nog niet.

Maar hoorde vandaag in de Ikea dat mijn vriend hetzelfde heeft. Ook lage rugpijn bij "slenteren"/ergens overheen of doorheen lopen. Had er dus in de Ikea weer last van en gaf dat aan bij m'n vriend.

Dus misschien is het wel normaal dat je dat op een bepaalde leeftijd (na je 30e?) krijgt??

Neemt niet weg dat het iig irritant is. Niet eens heel pijnlijk (een 4 a 5 ofzo), maar gewoon irritant. Net als jeuk die elke keer terugkomt irritant is. Ik hoop iig dat het niet erger wordt qua pijn...
Heeft mijn man ook en dat is inderdaad in de loop der jaren erger geworden. M.i. ligt dit aan te zwakke buikspieren. Mensen met een kantoorbaan en zo, hebben nauwelijks hun buikspieren nodig bij het werk. Als ze daarnaast dan ook niet sporten, of gewoon wat buikspiertraining doen, dan gaat dat buikje aan je rugspieren hangen. Vooral als je stilstaat of slentert, inderdaad.

Dus, buikspieroefeningen. Kan ook als je in bed ligt. Til één been een beetje op en let er goed op dat je je andere been en bil ontspant, zodat alleen je buik dat been omhoog houdt. Je voelt dan, als je het goed doet, dat je buikspieren steeds strakker aanspannen. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden, zonder de hulp van je rug of andere been. Dan wissel je van been. Doe dit elke avond en je zult merken dat je rugpijn minder wordt.
En dit is een oefening met minimale inspanning.

Wil je echt sterke buikspieren trainen dan moet je echt de zwaardere oefeningen doen, zoals sit-ups, push-ups e.d.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:42:34 #64
3542 Gia
User under construction
pi_164782346
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

En of ik nou een stuk taart of een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt ook weinig verschil. Daarom wou ik graag juist thuis eten: daar heb ik het meest suikervrije brood en goed beleg, wat ik lekker vind.
Huh? Het maakt weinig verschil.....daarom wou ik juist thuis eten.
Omdat het weinig verschil maakt? Dus niet. Het maakt voor jou wel verschil.
Overigens had je ook om een boterhammetje kunnen vragen, i.p.v. dat stuk taart te pakken, en aan jarigen laten weten dat je suiker hebt. Kunnen ze rekening houden met drinken kopen.

Had afgelopen zaterdag een uitvaart en mijn oudste was jarig. Eerst met mijn moeder, heeft suiker, naar de uitvaart, daarna naar ons. Mijn moeder heeft een boterham gemaakt en is van de koekjes afgebleven.
pi_164782523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Het maakt weinig verschil.....daarom wou ik juist thuis eten.
Omdat het weinig verschil maakt? Dus niet. Het maakt voor jou wel verschil.
Overigens had je ook om een boterhammetje kunnen vragen, i.p.v. dat stuk taart te pakken, en aan jarigen laten weten dat je suiker hebt. Kunnen ze rekening houden met drinken kopen.

Had afgelopen zaterdag een uitvaart en mijn oudste was jarig. Eerst met mijn moeder, heeft suiker, naar de uitvaart, daarna naar ons. Mijn moeder heeft een boterham gemaakt en is van de koekjes afgebleven.
Je begrijpt het verkeerd. ;)

Ik wou juist thuis eten omdat ik daar goed brood heb en goed beleg. Want of ik op visite nou een stukje taart eet, of witte boterham met jam/hagelslag, dat maakt geen verschil.

Ze weten daar al vanaf het begin dat ik diabetes heb, maar ik verwacht absoluut niet dat ze zich daarom maar aan mij moeten aanpassen. En sorry, maar ik ga niet de hele dag alleen maar water drinken...
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:53:38 #66
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164782596
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je begrijpt het verkeerd. ;)

Ik wou juist thuis eten omdat ik daar goed brood heb en goed beleg. Want of ik op visite nou een stukje taart eet, of witte boterham met jam/hagelslag, dat maakt geen verschil.

Ze weten daar al vanaf het begin dat ik diabetes heb, maar ik verwacht absoluut niet dat ze zich daarom maar aan mij moeten aanpassen. En sorry, maar ik ga niet de hele dag alleen maar water drinken...
Zeggen we toch ook niet dat dat moet?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:55:12 #67
3542 Gia
User under construction
pi_164782635
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je begrijpt het verkeerd. ;)

Ik wou juist thuis eten omdat ik daar goed brood heb en goed beleg. Want of ik op visite nou een stukje taart eet, of witte boterham met jam/hagelslag, dat maakt geen verschil.

Ze weten daar al vanaf het begin dat ik diabetes heb, maar ik verwacht absoluut niet dat ze zich daarom maar aan mij moeten aanpassen. En sorry, maar ik ga niet de hele dag alleen maar water drinken...
Puur appelsap mag toch?
Begreep je inderdaad verkeerd, maar je zou ook een boterham zonder zoet beleg kunnen eten, natuurlijk. En, er zijn gebakjes te koop voor diabetes. IK persoonlijk zou er geen probleem mee hebben als ik voor visite even wat meer moeite zou moeten doen, als dit aangegeven wordt. En dat moet je gewoon aangeven. Maakt je leven een stuk eenvoudiger.
pi_164783019
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mee eens, maar FOK!ker zijn helpt ook niet echt mee. Hoe hier tegen mensen met een beperking/uitkering wordt gekeken.. :X
Hier wordt tegen zowat alles negatief aangekeken. Ze hebben bijvoorbeeld ook hun woordje klaar over vrouwen met een "pittig kort kapsel".

Moet je je helemaal niets van aantrekken! Zijn allemaal internethelden. Jij weet hoe het precies zit, dus laat ze maar lekker hun mening hebben over mensen met een uitkering. Dat laat je je überhaupt toch niet raken?
pi_164783190
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Puur appelsap mag toch?
Begreep je inderdaad verkeerd, maar je zou ook een boterham zonder zoet beleg kunnen eten, natuurlijk. En, er zijn gebakjes te koop voor diabetes. IK persoonlijk zou er geen probleem mee hebben als ik voor visite even wat meer moeite zou moeten doen, als dit aangegeven wordt. En dat moet je gewoon aangeven. Maakt je leven een stuk eenvoudiger.
Pure appelsap zit vol met fruitsuikers...

Ik wil absoluut niet lastig zijn en eisen dat ze voor mij maar van alles suikervrij moeten gaan kopen, wat misschien flink duurder is (is meestal met speciaal eten)?

Zij zijn ook niet rijk... Dus dat verwacht en eis ik niet (en geef ik daarom dus ook niet aan, hell no, zo belangrijk ben ik echt niet).

Mijn schoonvader met diabetes eet trouwens ook gewoon alles wat er op tafel staat plus een stukje taart.
pi_164783308
Wat kut LP.. succes ;(

Nogmaals beterschap Sylvana, het zou mooi zijn als je er weer bent met dit mooie weer :Y

En ook al praten we tegen een stalen plaat; het is niet fair Jaimy om eerst je vriend de schuld te geven dat je verplicht taart MOEST eten om het vervolgens weer af te zwakken tot ''het maakt toch niks uit''. Ja dat maakt wél wat uit, je kunt er namelijk ook voor kiezen om een bruine boterham met hartig beleg te nemen.
Het blijven je eigen keuzes, niet zo slachtofferig doen en het allemaal op een ander afschuiven. JIJ bent degene die al dat suiker naar binnen werkt, je vriend niet.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:19:04 #71
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164784388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat kut LP.. succes ;(

Nogmaals beterschap Sylvana, het zou mooi zijn als je er weer bent met dit mooie weer :Y

En ook al praten we tegen een stalen plaat; het is niet fair Jaimy om eerst je vriend de schuld te geven dat je verplicht taart MOEST eten om het vervolgens weer af te zwakken tot ''het maakt toch niks uit''. Ja dat maakt wél wat uit, je kunt er namelijk ook voor kiezen om een bruine boterham met hartig beleg te nemen.
Het blijven je eigen keuzes, niet zo slachtofferig doen en het allemaal op een ander afschuiven. JIJ bent degene die al dat suiker naar binnen werkt, je vriend niet.
Thanks :*

Afdrukken ging ook niet vlekkeloos maar goed dat is op zich wel logisch.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164785459
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Pure appelsap zit vol met fruitsuikers...

Ik wil absoluut niet lastig zijn en eisen dat ze voor mij maar van alles suikervrij moeten gaan kopen, wat misschien flink duurder is (is meestal met speciaal eten)?

Zij zijn ook niet rijk... Dus dat verwacht en eis ik niet (en geef ik daarom dus ook niet aan, hell no, zo belangrijk ben ik echt niet).

Mijn schoonvader met diabetes eet trouwens ook gewoon alles wat er op tafel staat plus een stukje taart.
Niet om te zeiken, maar hier wil en ga ik wel even op reageren. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. Je lijf is stuk en dan ga je een ander maar "volgen" dat hij het ook doet?!

Buiten dat is het niet handig om voor een ander te gaan denken.. Je kan juist aangeven dat je suiker hebt en dan is het aan de ander of zij daar rekening mee houden ja of nee. En persoonlijk gezien doe IK dat wel, als iemand een bepaald dieet heeft of wat dan ook. Soms bieden ze zelfs aan om het zelf mee te nemen.

Gewoon communiceren en praten met elkaar, dát helpt echt ^O^
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:15:53 #73
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_164785674
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:06 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Niet om te zeiken, maar hier wil en ga ik wel even op reageren. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. Je lijf is stuk en dan ga je een ander maar "volgen" dat hij het ook doet?!

Buiten dat is het niet handig om voor een ander te gaan denken.. Je kan juist aangeven dat je suiker hebt en dan is het aan de ander of zij daar rekening mee houden ja of nee. En persoonlijk gezien doe IK dat wel, als iemand een bepaald dieet heeft of wat dan ook. Soms bieden ze zelfs aan om het zelf mee te nemen.

Gewoon communiceren en praten met elkaar, dát helpt echt ^O^
Dit.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:43:33 #74
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164788052
Pfff ik verga weer van de koppijn, Denk dat ik me te druk heb gemaakt vanmorgen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164789217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LPFAN het volgende:
Pfff ik verga weer van de koppijn, Denk dat ik me te druk heb gemaakt vanmorgen.
Ja maar is ook niet zo gek als het zo lang duurt. Heb je wel je bouillon gehad? Doe maar kalm aan :*
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:36:30 #76
137949 Disana
pi_164789512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LPFAN het volgende:
Pfff ik verga weer van de koppijn, Denk dat ik me te druk heb gemaakt vanmorgen.
Ja, dat kan maar zo. En natuurlijk is het momenteel vrij drukkend; dat kan ook meespelen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:54:35 #77
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164789967
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja maar is ook niet zo gek als het zo lang duurt. Heb je wel je bouillon gehad? Doe maar kalm aan :*
:Y Komt goed :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat kan maar zo. En natuurlijk is het momenteel vrij drukkend; dat kan ook meespelen.
Zou goed kunnen ja :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:54:05 #78
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164792407
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat heb ik weleens meer uitgelegd: hij is mijn ware. Dat gevoel hebben we allebei vanaf het begin. Ik geloof ook dat hij met een reden bij me is en bij me kan blijven.

Er is overigens niks mis met hem, maar hij beseft het gewoon allemaal niet zo goed.

En of ik nou een stuk taart of een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt ook weinig verschil. Daarom wou ik graag juist thuis eten: daar heb ik het meest suikervrije brood en goed beleg, wat ik lekker vind.
Ik zeg maar even niks :')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:57:02 #79
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164792499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:54 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:Y Komt goed :*

[..]

Zou goed kunnen ja :Y
Sterkte :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:18:17 #80
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164793014
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:57 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Sterkte :*
Thanks :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:12:58 #81
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164794497
vannelle zal wel weer blij zijn met alle diabetesposts :P

Ik moet i.v.m. een blaasonderzoek al mijn plashoeveelheden gaan bijhouden. Ik kijk al lang niet meer op van allerlei onderzoeken, maar soms besef ik me opeens wat voor een belachelijke dingen je soms moet doen :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:13:55 #82
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164794518
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:12 schreef twiFight het volgende:
vannelle zal wel weer blij zijn met alle diabetesposts :P

Ik moet i.v.m. een blaasonderzoek al mijn plashoeveelheden gaan bijhouden. Ik kijk al lang niet meer op van allerlei onderzoeken, maar soms besef ik me opeens wat voor een belachelijke dingen je soms moet doen :P
24 uur?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:15:17 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164794559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:13 schreef LPFAN het volgende:

[..]

24 uur?
Ja. Een mictielijst noemen ze het.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:16:04 #84
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164794586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja. Een mictielijst noemen ze het.
Heb ik ook moeten doen idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:31:52 #85
137949 Disana
pi_164795073
Dat moet ik elk kwartaal doen en de laatste tijd zelfs elke maand :)
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:36:57 #86
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164795263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef Disana het volgende:
Dat moet ik elk kwartaal doen en de laatste tijd zelfs elke maand :)
Ook echt een lijst maken of alleen sparen?

Sparen hoef ik nog maar 1 keer in het jaar te doen *O* Die lijst helemaal niet meer, dat was eenmalig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:37:59 #87
137949 Disana
pi_164795292
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ook echt een lijst maken of alleen sparen?

Sparen hoef ik nog maar 1 keer in het jaar te doen *O* Die lijst helemaal niet meer, dat was eenmalig.
Nee geen lijst, alleen 24-uurs-urine sparen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:39:02 #88
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164795327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee geen lijst, alleen 24-uurs-urine sparen.
Oke. Moest ik ook om de 3 maanden doen idd, maar heb het nu al dik een half jaar niet meer hoeven doen. 1 keer in het jaar moet het nu bij mij. Ben ik niet rouwig om haha.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164795385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:12 schreef twiFight het volgende:
vannelle zal wel weer blij zijn met alle diabetesposts :P

Het is en blijft helaas een chronisch iets.
En ik heb destijds alleen maar gezegd wat me opviel, da's alles. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:40:43 #90
137949 Disana
pi_164795386
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:39 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oke. Moest ik ook om de 3 maanden doen idd, maar heb het nu al dik een half jaar niet meer hoeven doen. 1 keer in het jaar moet het nu bij mij. Ben ik niet rouwig om haha.
Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar niet :)

Ik neem aan dat het bij jou niet meer zo vaak moet omdat je vocht toch al wordt gecontroleerd?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:43:00 #91
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164795459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar niet :)

Ik neem aan dat het bij jou niet meer zo vaak moet omdat je vocht toch al wordt gecontroleerd?
Nee, het moet standaard om de 3 maanden bij de mensen die nog plassen. Maar bij mij niet omdat ik elke keer ongesteld was als het moest _O- en dan kan het dus niet. En omdat het al 2 jaar het zelfde is qua hoeveelheid en afvalstoffen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:43:37 #92
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164795480
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is best lastig, vooral als je bezoek hebt of langer weg moet. Maar goed, mijn nieuwe nefroloog wil het allemaal goed bekijken dus ik klaag maar niet :)

Ik neem aan dat het bij jou niet meer zo vaak moet omdat je vocht toch al wordt gecontroleerd?
Begin ik te vermoeden dat het minder wordt, of gaan mijn enkels bijvoorbeeld opzwellen ja dan is het wel weer tijd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:43:59 #93
137949 Disana
pi_164795490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee, het moet standaard om de 3 maanden bij de mensen die nog plassen. Maar bij mij niet omdat ik elke keer ongesteld was als het moest _O- en dan kan het dus niet. En omdat het al 2 jaar het zelfde is qua hoeveelheid en afvalstoffen.
Ah oké, ik begrijp het.

Bij mij is dat anders, ze willen erbij zijn als het mis begint te gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:44:29 #94
137949 Disana
pi_164795512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Begin ik te vermoeden dat het minder wordt, of gaan mijn enkels bijvoorbeeld opzwellen ja dan is het wel weer tijd.
Ah ja. Dus toch goed opletten.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:45:56 #95
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164795560
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah ja. Dus toch goed opletten.
Ja, maar dat moet sowieso, het kan altijd zo maar achter uit gaan.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164795652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat kut LP.. succes ;(

Nogmaals beterschap Sylvana, het zou mooi zijn als je er weer bent met dit mooie weer :Y

En ook al praten we tegen een stalen plaat; het is niet fair Jaimy om eerst je vriend de schuld te geven dat je verplicht taart MOEST eten om het vervolgens weer af te zwakken tot ''het maakt toch niks uit''. Ja dat maakt wél wat uit, je kunt er namelijk ook voor kiezen om een bruine boterham met hartig beleg te nemen.
Het blijven je eigen keuzes, niet zo slachtofferig doen en het allemaal op een ander afschuiven. JIJ bent degene die al dat suiker naar binnen werkt, je vriend niet.
Ik geef mijn vriend nergens de schuld van. Ik zei alleen dat hij niet eerst naar huis wilde. Prima, heb ik geen probleem van gemaakt hoor.

Maar dan moet zo'n bruine boterham en goed beleg er wel zijn he... En dat bedoel ik dus met: of ik daar nou een stukje taart of - wat ze dus hadden - een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt niks uit. Is allebei slecht. Maar ik eet gewoon niet graag een boterham buiten de deur. Dat vind ik alleen thuis soms lekker. (Ook niet altijd dus.)

Ik heb hier met de volle 100% bewustzijn voor gekozen, voor dat stukje taart. Maar ik had gewoon liever thuis nog ff gegeten.
pi_164795946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:06 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Niet om te zeiken, maar hier wil en ga ik wel even op reageren. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. Je lijf is stuk en dan ga je een ander maar "volgen" dat hij het ook doet?!

Buiten dat is het niet handig om voor een ander te gaan denken.. Je kan juist aangeven dat je suiker hebt en dan is het aan de ander of zij daar rekening mee houden ja of nee. En persoonlijk gezien doe IK dat wel, als iemand een bepaald dieet heeft of wat dan ook. Soms bieden ze zelfs aan om het zelf mee te nemen.

Gewoon communiceren en praten met elkaar, dát helpt echt ^O^
Dus ik moet maar ruzie gaan maken en als een viswijf gaan eisen dat we nu eerst naar huis gaan, omdat ik graag thuis wil eten??

Maak ik een keertje geen mot ergens van is het ook niet goed. :') Ik heb liever dat ik volg en geen mot heb, dan een geïrriteerde vriend omdat ik per se eerst naar huis wil, terwijl het al redelijk laat was en waar we naar toe moesten sowieso eerder op de weg richting huis lag dan ons huis.

Ze weten al jaren van mijn diabetes en al jaren hebben ze geen suikervrije cola/sinas in huis... 1 + 1 = 2. Daarom verwacht ik ook niet dat mensen maar rekening met mij moeten gaan houden. Dan besluit ik liever voor een dagje om me wat minder aan de regels te houden. Verjaardagen zijn hooguit een paar keer per jaar.

En dit is mijn keuze. Please, let it be my choice...
pi_164796039
Daar is al eerder over gesproken hier op dit topic: ik maak mijn eigen keuzes. Laat me... Please.
pi_164796338
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik geef mijn vriend nergens de schuld van. Ik zei alleen dat hij niet eerst naar huis wilde. Prima, heb ik geen probleem van gemaakt hoor.

Maar dan moet zo'n bruine boterham en goed beleg er wel zijn he... En dat bedoel ik dus met: of ik daar nou een stukje taart of - wat ze dus hadden - een witte boterham met jam of hagelslag eet, dat maakt niks uit. Is allebei slecht. Maar ik eet gewoon niet graag een boterham buiten de deur. Dat vind ik alleen thuis soms lekker. (Ook niet altijd dus.)

Ik heb hier met de volle 100% bewustzijn voor gekozen, voor dat stukje taart. Maar ik had gewoon liever thuis nog ff gegeten.
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We gingen vandaag naar de Ikea. Ik had netjes ontbeten met yoghurtkwark en wild na de Ikea thuis nog een broodje eten, omdat we naar een verjaardag zouden gaan, waar natuurlijk allerlei lekkers geserveerd zou worden.

Mocht niet van vriend... Hij wou gelijk vanuit de Ikea naar de verjaardag. Dus dat broodje is een stuk taart geworden. :{ En het drinken was ook niet bepaald suikervrij. Heb gelukkig wel allebei m'n Metformine vandaag gehad.

Morgen maar weer goed proberen te eten...
Hang dan niet zo de drama queen uit.
En als je al wist dat het routetechnisch handiger was om door te rijden had je ook eigen brood kunnen meenemen en evt in de auto op kunnen eten, als dat bij het feestje een no go was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:14:30 #100
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164796408
Het is ook geen aanval naar jouw toe Jaimy_Luca maar het zijn tips.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:17:45 #101
137949 Disana
pi_164796523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:14 schreef LPFAN het volgende:
Het is ook geen aanval naar jouw toe Jaimy_Luca maar het zijn tips.
Ja zo zie ik het ook. Het is ook raad waarmee je het een volgende keer beter kunt aanpakken en kunt anticiperen op een omgeving waar ze geen eten hebben dat bij jouw ziekte past. Je zult daar toch zelf voor moeten gaan zorgen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:22:10 #102
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164796654
Oh my. Jaimy ik vraag me echt af waarom je dat soort dingen post dan. Je wil een compliment omdat je er een potje van maakt??
Facking hell wordt volwassen en ga fatsoenlijk om met je diabetes. Of niet maar post dan ook die shit niey


Ik ga maar slapen. Heb migraine... Vrees het ergste nu die implanon eruit is.

Ohja vanmorgen stond ik bij de pohggz en toen bleek mijn afspraak pas morgen te zijn. Terwijl ik het nog gedubbelchecked heb. Grr

Ik ben weg.
O+ O+ :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:23:43 #103
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164796697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
Oh my. Jaimy ik vraag me echt af waarom je dat soort dingen post dan. Je wil een compliment omdat je er een potje van maakt??
Facking hell wordt volwassen en ga fatsoenlijk om met je diabetes. Of niet maar post dan ook die shit niey

Ik ga maar slapen. Heb migraine... Vrees het ergste nu die implanon eruit is.

Ohja vanmorgen stond ik bij de pohggz en toen bleek mijn afspraak pas morgen te zijn. Terwijl ik het nog gedubbelchecked heb. Grr

Ik ben weg.
O+ O+ :*
Slaap lekker, ik hoop dat het mee valt :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164796753
Beterschap Pris :*

Ik ga zo ook, heb toch weer teveel gedaan :') Maar goed, scheelt de rest van de week weer.

Weltrusten iedereen!
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:27:06 #105
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164796826
Dankje poes en lp.
:@

Poes je moet echt je grenzen niet meer opzoeken :(
Dat had ik nog zo gezegd.. :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:28:05 #106
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164796857
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:25 schreef Poesopstokje het volgende:
Beterschap Pris :*

Ik ga zo ook, heb toch weer teveel gedaan :') Maar goed, scheelt de rest van de week weer.

Weltrusten iedereen!
Truste! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164796888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:27 schreef PrisTheShiz het volgende:
Dankje poes en lp.
:@

Poes je moet echt je grenzen niet meer opzoeken :(
Dat had ik nog zo gezegd.. :@
Mee eens :Y Maar soms moet het gewoon, vooral na zo'n kutdag als gisteren.
Vandaag wel energie? Nou gááán dan, mag ik morgen weer instorten :Y
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:29:50 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164796921
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mee eens :Y Maar soms moet het gewoon, vooral na zo'n kutdag als gisteren.
Vandaag wel energie? Nou gááán dan, mag ik morgen weer instorten :Y
Snap ik wel ja. Heb ik ook altijd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164796961
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Snap ik wel ja. Heb ik ook altijd.
Het gras móest gewoon gemaaid worden, het stond al te hoog door al die regen en vocht van de laatste tijd. Moest nu al flink duwen om dat ding er doorheen te krijgen :')
Van uitstel komt afstel. Dan toch maar liever een dagje doorbijten en doorbikkelen, dan is het maar klaar.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:32:12 #110
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164796997
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het gras móest gewoon gemaaid worden, het stond al te hoog door al die regen en vocht van de laatste tijd. Moest nu al flink duwen om dat ding er doorheen te krijgen :')
Van uitstel komt afstel. Dan toch maar liever een dagje doorbijten en doorbikkelen, dan is het maar klaar.
Ja :Y Heb je ook gelijk in.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164800885
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]


[..]

Hang dan niet zo de drama queen uit.
En als je al wist dat het routetechnisch handiger was om door te rijden had je ook eigen brood kunnen meenemen en evt in de auto op kunnen eten, als dat bij het feestje een no go was.
Niet aan gedacht. Ik wist namelijk niet dat hij liever niet eerst nog naar huis wilde toen we naar de Ikea gingen.
pi_164801054
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja zo zie ik het ook. Het is ook raad waarmee je het een volgende keer beter kunt aanpakken en kunt anticiperen op een omgeving waar ze geen eten hebben dat bij jouw ziekte past. Je zult daar toch zelf voor moeten gaan zorgen.
Die paar keer per jaar dat ik er kom vanwege een verjaardag maakt echt niet zo ontzettend veel uit hoor. ;)

Ik weet trouwens dat het tips/advies zijn LPFAN. Ook die discussie heb ik meer dan eens gevoerd.
pi_164801776
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
Oh my. Jaimy ik vraag me echt af waarom je dat soort dingen post dan. Je wil een compliment omdat je er een potje van maakt??
Facking hell wordt volwassen en ga fatsoenlijk om met je diabetes. Of niet maar post dan ook die shit niey
Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over maken :?). Maar ik zal - als ik eraan denk de volgende keer - een zinnetje onderaan plaatsen dat er niet per se op gereageerd hoeft te worden. Dan hebben we dit ook niet meer. ;)

Ik ben volwassen. :) En ik ga met mijn diabetes om hoe ik ermee om wil gaan*. En daar heeft niemand wat over te zeggen** (sorry als ik nu misschien even wat hard overkom :@ maar ik heb dit al vaker proberen uit te leggen...). Het is namelijk MIJN lichaam en daarom ook mijn keuze wat ik beslis te doen. Die paar keer per jaar dat er een verjaardag is en ik gewoon ongestoord wil genieten ervan, dat is aan mij.

* Ik heb zeker eens, maar ik geloof meerdere keren, uitgelegd dat ik de diabetes nog steeds niet kan accepteren en dat dat doorvloeit in bepaalde keuzes en eetgedrag. (Staat volgens mij zelfs in de OP?) Dus vooralsnog fatsoenlijk met mijn diabetes omgaan is er helaas (nog) niet bij. Ik heb redelijke dagen en slechte dagen.
** Uiteraard mag je er van vinden wat je wil...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 04:06:22 #114
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_164804744
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 23:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over maken :?). Maar ik zal - als ik eraan denk de volgende keer - een zinnetje onderaan plaatsen dat er niet per se op gereageerd hoeft te worden. Dan hebben we dit ook niet meer. ;)

Ik ben volwassen. :) En ik ga met mijn diabetes om hoe ik ermee om wil gaan*. En daar heeft niemand wat over te zeggen** (sorry als ik nu misschien even wat hard overkom :@ maar ik heb dit al vaker proberen uit te leggen...). Het is namelijk MIJN lichaam en daarom ook mijn keuze wat ik beslis te doen. Die paar keer per jaar dat er een verjaardag is en ik gewoon ongestoord wil genieten ervan, dat is aan mij.

* Ik heb zeker eens, maar ik geloof meerdere keren, uitgelegd dat ik de diabetes nog steeds niet kan accepteren en dat dat doorvloeit in bepaalde keuzes en eetgedrag. (Staat volgens mij zelfs in de OP?) Dus vooralsnog fatsoenlijk met mijn diabetes omgaan is er helaas (nog) niet bij. Ik heb redelijke dagen en slechte dagen.
** Uiteraard mag je er van vinden wat je wil...
Really? Ik heb me echt heel lang ingehouden tegenover jou, maar kind, neem je ziekte serieus.

Mijn moeder gaat letterlijk kapot aan de suiker, kan niet "even een taartje en een wit boterhammetje"nouja kan wel, eenmalig.

Dat je het niet accepteert dat je ziek bent geeft sowieso al aan dat er iets in je hoofd niet lekker zit.
Dat het accepteren een moeilijk proces is ben ik met je eens maar structureel ontkennen en wel suiker naar binnen flikkeren.. sorry maar :')

Maargoed hej, als we niet mogen reageren op jouw keuzes, jank dan ook niet zo.

Was jij ook niet diegene die consequent vergeet te prikken en te meten?
Zegt genoeg.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_164805369
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 23:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Omdat ik het ook gewoon even kwijt wil, ik hoef niet per se reacties erop hoor. Ik hoef ook geen complimentjes (waarom zou je daar een complimentje over maken :?). Maar ik zal - als ik eraan denk de volgende keer - een zinnetje onderaan plaatsen dat er niet per se op gereageerd hoeft te worden. Dan hebben we dit ook niet meer. ;)

Ik ben volwassen. :) En ik ga met mijn diabetes om hoe ik ermee om wil gaan*. En daar heeft niemand wat over te zeggen** (sorry als ik nu misschien even wat hard overkom :@ maar ik heb dit al vaker proberen uit te leggen...). Het is namelijk MIJN lichaam en daarom ook mijn keuze wat ik beslis te doen. Die paar keer per jaar dat er een verjaardag is en ik gewoon ongestoord wil genieten ervan, dat is aan mij.

* Ik heb zeker eens, maar ik geloof meerdere keren, uitgelegd dat ik de diabetes nog steeds niet kan accepteren en dat dat doorvloeit in bepaalde keuzes en eetgedrag. (Staat volgens mij zelfs in de OP?) Dus vooralsnog fatsoenlijk met mijn diabetes omgaan is er helaas (nog) niet bij. Ik heb redelijke dagen en slechte dagen.
** Uiteraard mag je er van vinden wat je wil...
Ik snap wel dat je het even kwijt wil op zich, en ik snap ook dat het moeilijk is. Alleen denk ik dat je, juist omdat de discussie hier al een paar keer gevoerd is, misschien ook wel zou kunnen inschatten dat dergelijke posts als een rode lap op een stier werken en dat je dan ook zulke reacties zal krijgen... En dan kan je wel zeggen dat er niet op gereageerd hoeft te worden, maar een tijd geleden zei je zelf dat mensen negeren in een topic niet echt fijn is (en dat ben ik overigens wel met je eens...), en ik denk dat je ergens wel hoopt op een reactie met wat begrip en steun in omdat je het er wel moeilijk mee hebt. En je zegt wel dat we ervan mogen vinden wat we willen, maar als mensen dan kortaf en geërgerd zijn en je zeggen dat je het anders moet aanpakken en kritisch zijn, schiet je toch wel erg in de verdediging... dus ik denk dat het je allemaal niet zo koud laat als je zelf zou willen. (en dat is okee. Je bent ook maar een mens.)

Persoonlijk vind ik het moeilijk om te zien dat je een aandoening hebt, die je *tot op zekere hoogte* zelf in de hand kan houden en dat je er dan de kantjes afloopt, tot zelfs in een bui van 'fuck de diabetes, ik aanvaard je niet' dingen gaat doen die recht tegen alle adviezen ingaan. Ze maken misschien nu even niet uit, maar kunnen er wel voor zorgen dat je over tien jaar ineens allerlei problemen krijgt. Ik denk dat de diabetici in dit topic dat beter kunnen uitleggen, ik heb alleen een tante met diabetes die nu blind wordt en amper nog gevoel heeft in haar voeten, waardoor ze niet kan autorijden, fietsen of ver stappen en steeds minder gevoel in haar vingers dus echt computeren of zo is ook al moeilijk. En dat allemaal omdat ze toch per se haar glaasjes porto en haar gâteau moest blijven hebben... ze is 45 nu.

En waarom vind ik dat vervelend en moeilijk om je zo te zien? Omdat ik eigenlijk liever heb dat je je beter voelt. Dat je minder beperkt wordt door je eigen lichaam. En als je er beter op let, krijg je ook minder klachten. Als je consequent je eraan houdt, wordt dat zelfs tot op zekere hoogte routine. Mijn nicht rijdt standaard rond met een aantal blikjes cola light en andere frisdrank die ze mag hebben. Geen cola in huis? Np, gaat ze wel even naar haar auto. Maar meestal als ze niet à l'improviste komt binnenvallen hebben we die cola light wel in huis, omdat we weten dat ze dat nodig heeft.

Kan het misschien dat je omgeving niet zo serieus bezig is met jouw diabetes en er zo weinig rekening mee houdt omdat je het zelf nog niet echt serieus neemt? Je kan inderdaad moeilijk verwachten dat zij suikervrije taart gaan kopen als je verder zelf er niet echt op let. Weten ze trouwens, of eerder, beseffen ze wel wat diabetes juist is? Sommige mensen denken dat het 'insuline spuiten en druivensuiker op zak en hoppa, alles is weer okee' is...

Soms lijk je zo zeker van je stuk en lijkt het alsof de wereld je niet kan deren en tegelijkertijd is het oordeel van die mensen die misschien last van je zouden kunnen hebben zo belangrijk en geef je niet genoeg om jezelf om echt goed voor jezelf te zorgen. Dat vind ik dus jammer. Heel jammer.


:*
pi_164805898
@Jaimy_Luca

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
pi_164806927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Jaimy_Luca

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
Jeetje heftig :{
En ik ben dan wel ontzettend goed ingesteld, toch blijven dit soort dingen echt mn grootste angst ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:01:42 #118
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164807972
8 van de 10 mensen die op zaal liggen te dialyseren hebben diabetes. Het is een rotziekte voor je nieren.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:02:01 #119
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164807983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Jaimy_Luca

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
Heb je maatschappelijk werk trouwens nog kunnen inschakelen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164808345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Jaimy_Luca

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel. Anders moet je straks dingen gaan accepteren die nog veel moeilijker te accepteren zijn dan diabetes. Zorg goed voor jezelf en neem verantwoordelijkheid.
Maar het lukt me gewoon niet...
pi_164808510
En dan gaan jullie zeggen: "Zoek dan hulp".

Maar wat kan een psycholoog aan deze verrotte wereld veranderen? Hoe kan een psycholoog mijn leven veranderen? (Zij kan er niet voor zorgen dat ik niet meer ziek ben (zowel lichamelijk als psychisch). Zij kan er niet voor zorgen dat ik gewoon 40 uur per week kan werken net zoals ieder ander. Zij kan er niet voor zorgen dat ik daarnaast ook nog eens het huishouden perfect kan doen.)

Dus hoe kan een psycholoog mij helpen, als bovenstaande allemaal nodig is wil ik het leven weer een beetje leuk gaan vinden?
pi_164808732
Even een rete eerlijke, maar schokkende post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:30:06 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164808775
Stel je doelen wat lager. Je diabetes goed onder controle houden is nummer één. Jezelf leren toestaan dat goed goed genoeg is, is twee. En probeer het leuk te houden met mensen die moeite in je steken, met je begaan zijn, want dan word je een prettiger mens en ga je beter in je vel zitten: drie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164808777
Dat is de reden waarom ik er zo mee omga.

Niemand van mijn dierbaren weet dit...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:31:44 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164808819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat is de reden waarom ik er zo mee omga.

Niemand van mijn dierbaren weet dit...
Dat klopt, dat heb je wel vaker verteld. En hier krijg je wel aandacht, maar wil je niks horen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164808838
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En dan gaan jullie zeggen: "Zoek dan hulp".

Maar wat kan een psycholoog aan deze verrotte wereld veranderen? Hoe kan een psycholoog mijn leven veranderen? (Zij kan er niet voor zorgen dat ik niet meer ziek ben (zowel lichamelijk als psychisch). Zij kan er niet voor zorgen dat ik gewoon 40 uur per week kan werken net zoals ieder ander. Zij kan er niet voor zorgen dat ik daarnaast ook nog eens het huishouden perfect kan doen.)

Dus hoe kan een psycholoog mij helpen, als bovenstaande allemaal nodig is wil ik het leven weer een beetje leuk gaan vinden?
Door naar je te luisteren en je steun te geven en samen met jou te zoeken naar dingen die je leven een beetje leuk kunnen maken en die haalbaar zijn. Door je te leren denken in mogelijkheden en kleine stappen in plaats van in problemen en massieve einddoelen. Door je niet te veroordelen, maar je wel te helpen kritisch en realistisch naar jezelf te kijken met toch de nodige dosis begrip voor jezelf. Door dingen te kaderen, waardoor je er niet telkens tegenaan hoeft te lopen.

Zeg je ook 'wat kan een leerkracht een kind nu leren? Uiteindelijk moet het kind het zelf doen!'? (Dan kan ik mijn job maar beter opgeven...)

Therapie geeft je handvatten, toont je nieuwe wegen en kijkt samen met jou naar hoe het beter kan. En soms houdt het spiegels voor die je zo frustreren dat je ze kan kapotslaan, maar dan weet je wel hoe het zit.

Als het nu alleen allemaal niet zo lukt, wat heb je dan te verliezen?
pi_164809016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:01 schreef LPFAN het volgende:
8 van de 10 mensen die op zaal liggen te dialyseren hebben diabetes. Het is een rotziekte voor je nieren.
oh dat wist ik echt niet, wel dat nieren in eerste instantie al die suiker proberen te lozen vandaar veel plassen en dorst voor diagnose (bij type 1)
pi_164809024
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:32 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Door naar je te luisteren en je steun te geven en samen met jou te zoeken naar dingen die je leven een beetje leuk kunnen maken en die haalbaar zijn. Door je te leren denken in mogelijkheden en kleine stappen in plaats van in problemen en massieve einddoelen. Door je niet te veroordelen, maar je wel te helpen kritisch en realistisch naar jezelf te kijken met toch de nodige dosis begrip voor jezelf. Door dingen te kaderen, waardoor je er niet telkens tegenaan hoeft te lopen.

Zeg je ook 'wat kan een leerkracht een kind nu leren? Uiteindelijk moet het kind het zelf doen!'? (Dan kan ik mijn job maar beter opgeven...)

Therapie geeft je handvatten, toont je nieuwe wegen en kijkt samen met jou naar hoe het beter kan. En soms houdt het spiegels voor die je zo frustreren dat je ze kan kapotslaan, maar dan weet je wel hoe het zit.

Als het nu alleen allemaal niet zo lukt, wat heb je dan te verliezen?
Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)

Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor. ;)
pi_164809234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)

tering wat een logica. Je treft een therapeut van de duizenden die er zijn, en die kan je niet verder helpen (imdat je niet geholpen wilt worden waarschijnlijk) maar je wil alleen bij die.
Kortom: je wilt niet.
En welke logica/geestelijke stroming het hel en verdoemenis is bij zelfmoord maar alles ok bij euthanasie snap ik ook niet. Iets zelf verzonnen neem ik aan
pi_164809247
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)

Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor. ;)
(verkeerde baan in gedachten, Jaimy ;) )

Uitbehandeld is vaak hetzelfde als 'met mij kan jij geen stappen meer zetten'. Al eens opname gehad? Een dagbehandeling? Ander soort van therapie? Ander soort therapeut? Man in plaats van een vrouw? Er naartoe gegaan met het idee 'die persoon kan misschien wel iets voor mij doen', in plaats van 'die kan me toch niet helpen, ik moet het allemaal zelf doen'?

En ergens steekt de uitspraak dat je alleen bij haar wil wel een beetje. Je vindt je eigen geluk niet de moeite waard om iemand anders te leren kennen/iemand anders jou te leren kennen? Ik vind dat droef, Jaimy...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:52:02 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164809276
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)

Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor. ;)
Pak het dan zelf aan. Jij hebt de mogelijkheden in handen. Jij kunt besluiten om gezonder te worden, zowel geestelijk als lichamelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164809852
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:41 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld... Zij wist van hoe ik over het leven denk. Dus hoe kan ze me helpen, als het haar toen al niet lukte en ik dus "uitbehandeld" was? (Als ik terugga wil ik alleen bij haar, omdat ik niet zo'n zin heb om weer kennis te moeten maken met iemand anders.)

Een leerkracht kan een kind wel degelijk wat leren. Dus je hoeft je baan niet op te geven hoor. ;)
Btw, ik zeg wel ga naar de psycholoog, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je het zelf kan, fair enough, ga ervoor, niet alles hoeft gelabeld en gepsychologiseerd te worden. Maar je zegt hier nu al zeker een half jaar hoe dat allemaal niet werkt, dat het te zwaar is en dat het je niet lukt, dus ik ging ervan uit dat je dan hulp wel een okee idee zou kunnen vinden.

Zoals Lienekien zei: verlaag je doelen. Doe het in stapjes en laat stapje 1 zijn je diabetes onder controle krijgen, want als je eerst al de rest doet, kan je daar leuk in slagen en dan een opdoffer van jewelste krijgen als je voet moet geamputeerd worden of zo...

:*
pi_164812757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Heb je maatschappelijk werk trouwens nog kunnen inschakelen?
Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 14:21:37 #134
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164813011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk voor hem! Hoop het ook!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164813054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ik heb hem (en de mensen die het dichtst bij hem staan) ernaar verwezen, maar ben niet in de positie dat voor hem in te schakelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me een super idee! ^O^
pi_164814433
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:15 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Btw, ik zeg wel ga naar de psycholoog, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je het zelf kan, fair enough, ga ervoor, niet alles hoeft gelabeld en gepsychologiseerd te worden. Maar je zegt hier nu al zeker een half jaar hoe dat allemaal niet werkt, dat het te zwaar is en dat het je niet lukt, dus ik ging ervan uit dat je dan hulp wel een okee idee zou kunnen vinden.

Zoals Lienekien zei: verlaag je doelen. Doe het in stapjes en laat stapje 1 zijn je diabetes onder controle krijgen, want als je eerst al de rest doet, kan je daar leuk in slagen en dan een opdoffer van jewelste krijgen als je voet moet geamputeerd worden of zo...

:*
Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:12:50 #137
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164815711
Hier dus ook diabetes, slechte regulatie, nierfalen, herseninfarct. Veel dingen die ik wel of niet had kunnen doen. Maar alles begint met de diabetes.

En in het revalidatiecentrum zaten ook een paar door de diabetes. Een "rotziekte" is nog een understatement.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_164817909
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:50 schreef computergirl het volgende:

En welke logica/geestelijke stroming het hel en verdoemenis is bij zelfmoord maar alles ok bij euthanasie snap ik ook niet. Iets zelf verzonnen neem ik aan
Als ik het me goed herinner is dat iets katholieks.

Maar Jaimy, na jouw tekst gelezen te hebben maak ik me eerlijk gezegd echt grote zorgen om jou.
Ik vind dat je er aardig negatief in staat en ik zie niet hoe dát kan helpen jouw situatie te verbeteren.
Je beperkt jezelf in je mogelijkheden om geholpen te worden, bijvoorbeeld door alleen maar 1 specifieke psych te willen spreken.
Op zich snap ik wel waar dat vandaan komt, helemaal overnieuw moeten beginnen met een "onbekende" is gewoon kut.
Maar wat nou als zij gewoon geen tijd heeft? Blijf je dan doormodderen tot het helemaal fout gaat?
Bovendien was je bij haar al uitbehandeld, waarom denk je bij haar nu wél iets te kunnen bereiken?
Zou het juist niet slimmer zijn om naar iemand anders te gaan?
Wie weet welke bruikbare, nieuwe inzichten hij of zij kan leveren zodat jij je hopelijk wat beter over jezelf kunt voelen.
Het is zeker een kans waard imho, wat heb je te verliezen?
Ja, je leven. Dat schreef je al.
Is dat niet belangrijk genoeg om iig een béétje moeite voor te doen?
Als jij jezelf echt van kant wil maken gebeurt dat toch wel, maar denk je ook aan je vrienden, familie en geliefden?
Zou je echt moeten doen.
Ook voor hun is het belangrijk dat je je mentaal beter voelt maar het lijkt er op dat je die moeite niet eens voor jezelf wil nemen dus aan anderen denken is wellicht al te veel gevraagd.

Niemand kan je ergens toe verplichten maar ik wil je echt dringend vragen om iets langer na te denken over hulpverlening buiten wat je gewend bent.
Ik wens je iig veel sterkte en wijsheid en om het af te maken bij deze een dikke virtuele knuffel.
pi_164818209
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.
Bij elke post van jou, waarin je reageert op tips of iets vertelt over je situatie staan zinnen als 'kan ik niet', 'wil ik niet', 'geen zin in'. Jij wil in een wereld leven die perfect is voor jou, waarin iedereen doet wat jij wil en waarin jij perfect bent. Guess what... die wereld bestaat niet.

Je klinkt als een dreinend klein kind. Janken om hoe oneerlijk alles is (frustratie) maar geen enkele stap willen zetten om er iets aan te doen. Nee, dan verandert er niks en is het wachten op de dood, die je blijkbaar zo graag wil. Wat je waarschijnlijk niet beseft is hoe pijnlijk jouw posts zijn voor mensen die, ondanks hun ziekte, beperkingen en pijn, wél alles aangrijpen om iets van het leven te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164818435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner is dat iets katholieks.

de katholieke kerk is niet pro euthanasie
pi_164818490
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Cat22 het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat laatste is wel interessant idd, maar dat zou natuurlijk ook een actieve bewuste keuze zijn - iets wat niet af te schuiven is op de ander
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:20:38 #142
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_164818593
Je lichaam is de tempel voor je ziel, niet de vuilnisbak voor dat ding. Zorg er zo goed als mogelijk voor en je plukt er de vruchten van, doe dat niet en je leven wordt een negatieve lijdensweg.

Jaimy_Luca je saboteert je eigen lijf en zeurt vervolgens de boel hier aan elkaar, terwijl je iedereen tegen de schenen loopt te schoppen daarmee. De meeste mensen proberen juist iets van hun leven te maken ondanks hun ziekte. Doordat jij het niet wil accepteren en er vervolgens met de pet naar gooit, wek je onmogelijk veel ergernis op. Je haat je ziekte, je haat jezelf en er is niets positiefs te zien in je posts, terwijl de anderen hier juist proberen om de lichtpuntjes te vinden en daar hun hart aan op te halen. Gooi niet steeds alles terug op je aandoeningen, want we mankeren hier allemaal wat. Ben je het slachtoffer of de redder van je eigen leven?
pi_164818595
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

de katholieke kerk is niet pro euthanasie
Dat zeg ik ook niet. Juist niet.
De vraag was: Welke religie/stroming belooft hel en verdoemenis bij zelfmoord of euthanasie?
En dat zijn iig de katholieken.
pi_164818646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Juist niet.
De vraag was: Welke religie/stroming belooft hel en verdoemenis bij zelfmoord of euthanasie?
En dat zijn iig de katholieken.
nee dat heb je niet goed begrepen/gelezen
Hel en verdoemenis bij zelfmoord maar euthanasie is wel ok volgens Jaimy
Dat is geen katholiek iets
pi_164818772
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Vandaag gaat het aardig goed, maar dat is omdat ik dan gewoon niks eet, op een beetje kwarkyoghurt in de morgen - om Metformine te kunnen slikken - na, en wel spuit. Ik heb wel honger, maar geen zin om me te bewegen met die warmte. Ben lusteloos/energieloos. Net ook samen met de kat op de bank gelegen.
Het gaat goed, doordat je niks eet? Seriously? Dat kan toch niet de bedoeling zijn... :{
pi_164818822
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat laatste is wel interessant idd, maar dat zou natuurlijk ook een actieve bewuste keuze zijn - iets wat niet af te schuiven is op de ander
Dan is ze nu al verdoemd want 'als ze geen zin heeft om op te staan/de wekker te zetten etc.' slaat ze medicatiemomenten bewust over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164818840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:27 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Het gaat goed, doordat je niks eet? Seriously? Dat kan toch niet de bedoeling zijn... :{
Tuurlijk gaat het dan niet goed. Niet eten en wel spuiten, dan zit je hartstikke laag.
Kun je best moe en lusteloos van worden. Als gevolg van je eigen, bewuste keuze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164818867
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee dat heb je niet goed begrepen/gelezen
Hel en verdoemenis bij zelfmoord maar euthanasie is wel ok volgens Jaimy
Dat is geen katholiek iets
Dat had ik wel gelezen maar voor mij staat euthanasie gelijk aan zelfmoord.
Ook al wordt het door iemand anders uitgevoerd igv actieve euthanasie of je doet het zelf dmv passieve euthanasie, het is en blijft een eigen keuze, net als zelfmoord.
pi_164818888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat had ik wel gelezen maar voor mij staat euthanasie gelijk aan zelfmoord.
het gaat toch niet om wat jij vind? Jaimy heeft deze logica in haar hoofd
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:34:20 #150
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164818894
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een rete eerlijke, maar schokkende post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') ik zeg maar niks...pfff
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164818904
Maar hoe dan ook:
Jaimy!!! Word alsjeblieft wakker en regel je shit!
Als je er zelf niks aan doet om verbetering te bereiken heb je ook niet het recht om te klagen.
Je kúnt er wat aan doen, doe dat dan ook!
pi_164818942
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

het gaat toch niet om wat jij vind? Jaimy heeft deze logica in haar hoofd
Ik gaf antwoord op een vraag zonder rekening te houden met andermans logica.
Zodra we daar aan gaan beginnen krijgen we heel aparte en afwijkende antwoorden denk ik.
Kunnen beter bij de feiten blijven.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:40:14 #153
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164819035
Nou mensen het is echt een grafdag voor mij.
Eerst de super confronterende therapie, ik geloof wel in hulp bij veranderen en meer acceptatie van de problemen die ik heb.

En vanavond reed ik met de auto langs drie doodgereden eenden dacht ik, maar op het laatst zag ik dan 1tje nog leefde en probeerde te vluchten. Dus ik heb stukje verder auto ongedraaid, om die ene eend te redden en evt naar de dierenarts te brengen. Maar eer ik er was, was die derde ook dood(gereden). Dus kon ik niks meer doen. Heb de eend aan de kant gelegd. Heb de gemeente gebeld dat ze ze op moesten ruimen.
Hier kan ik dus echt echt van streek van zijn. Ben echt treurig nu.
Waarom nou drie eenden doodrijden binnen de bebouwde kom
;(

Kutdag.

Edit,ik moet ook huilen steeds hierom. Ik zal me wel aanstellen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:53:18 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164819325
Nee, bah. Dierenleed. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_164819390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik gaf antwoord op een vraag zonder rekening te houden met andermans logica.
nee dat deed je niet want dat was de vraag helemaal niet en die was ook niet aan jou gesteld
Het gaat niet om jou
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 18:57:27 #156
137949 Disana
pi_164819414
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:40 schreef PrisTheShiz het volgende:
Nou mensen het is echt een grafdag voor mij.
Eerst de super confronterende therapie, ik geloof wel in hulp bij veranderen en meer acceptatie van de problemen die ik heb.

En vanavond reed ik met de auto langs drie doodgereden eenden dacht ik, maar op het laatst zag ik dan 1tje nog leefde en probeerde te vluchten. Dus ik heb stukje verder auto ongedraaid, om die ene eend te redden en evt naar de dierenarts te brengen. Maar eer ik er was, was die derde ook dood(gereden). Dus kon ik niks meer doen. Heb de eend aan de kant gelegd. Heb de gemeente gebeld dat ze ze op moesten ruimen.
Hier kan ik dus echt echt van streek van zijn. Ben echt treurig nu.
Waarom nou drie eenden doodrijden binnen de bebouwde kom
;(

Kutdag.

Edit,ik moet ook huilen steeds hierom. Ik zal me wel aanstellen.
Ik vind het niet raar dat je er verdrietig om bent. Dierenleed doet dat met je.
pi_164819838
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee dat deed je niet want dat was de vraag helemaal niet en die was ook niet aan jou gesteld
Het gaat niet om jou
Die vraag was in het algemeen gesteld en het is iets waar ik toevallig het antwoord op weet.
Ik weet niet wat jouw probleem is maar blijf je mijn posts analyseren in de hoop iets te lezen waar je over kunt zeiken?

En nee, het gaat idd niet over mij, hoe kom je dáár nou weer op?
Doe gewoon eens rustig aan, neem een ijsje of zo want volgens mij heb je last van de warmte.
Dat hoop ik iig, het lijkt me kut om constant zo te zijn.
pi_164819865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:34 schreef vannelle het volgende:
Maar hoe dan ook:
Jaimy!!! Word alsjeblieft wakker en regel je shit!
Als je er zelf niks aan doet om verbetering te bereiken heb je ook niet het recht om te klagen.
Je kúnt er wat aan doen, doe dat dan ook!
Ik probeer het ook. Elke dag. Maar dan ben ik in de supermarkt voor avondeten en loop ik zowat automatisch naar waar de choco-pinda's staan. En verdwijnt er eentje in m'n mandje...

Alleen ze hebben ze veranderd (andere verpakking en ook ander soort) en deze vind ik veel minder lekker.

Dus ik geloof dat ik ook "van bovenaf" een beetje word geholpen. Ze waren sowieso ruim 1,5 week uitverkocht. En de goedkope zakjes chocopinda's net zo. En nu dat ze minder lekkere hebben. Dus dat wil wel wat zeggen... O-)
pi_164819890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die vraag was in het algemeen gesteld en het is iets waar ik toevallig het antwoord op weet.

knakker, het was mijn vraag, die je nog steeds niet snapt en niet algemeen gesteld. Zeur ajb niet zo door
pi_164819906
1 ding kan ik wel trots op zijn en dat is dat ik al veel minder vaak naar de Mac ga dan voorheen. Ook al heb ik beschikking tot de auto en kan ik er dus zo heenrijden.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:17:13 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164819936
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:40 schreef PrisTheShiz het volgende:
Nou mensen het is echt een grafdag voor mij.
Eerst de super confronterende therapie, ik geloof wel in hulp bij veranderen en meer acceptatie van de problemen die ik heb.

En vanavond reed ik met de auto langs drie doodgereden eenden dacht ik, maar op het laatst zag ik dan 1tje nog leefde en probeerde te vluchten. Dus ik heb stukje verder auto ongedraaid, om die ene eend te redden en evt naar de dierenarts te brengen. Maar eer ik er was, was die derde ook dood(gereden). Dus kon ik niks meer doen. Heb de eend aan de kant gelegd. Heb de gemeente gebeld dat ze ze op moesten ruimen.
Hier kan ik dus echt echt van streek van zijn. Ben echt treurig nu.
Waarom nou drie eenden doodrijden binnen de bebouwde kom
;(

Kutdag.

Edit,ik moet ook huilen steeds hierom. Ik zal me wel aanstellen.
aww. ik zou ook gaan janken (dat heet hier bleiten)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_164820011
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

knakker, het was mijn vraag, die je nog steeds niet snapt en niet algemeen gesteld. Zeur ajb niet zo door
Ik ga er gemakshalve even van uit dat je begrijpt dat jij degene bent die hierover tegen mij begon.
Als je daar niet tegen kan moet je dat ook niet doen tegen deze "knakker".
En sowieso, als je geen antwoorden wilt horen moet je ook geen vragen stellen.
En rot nou maar op, ben je meer dan beu. Nu al.
pi_164820045
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik probeer het ook. Elke dag. Maar dan ben ik in de supermarkt voor avondeten en loop ik zowat automatisch naar waar de choco-pinda's staan. En verdwijnt er eentje in m'n mandje...

Alleen ze hebben ze veranderd (andere verpakking en ook ander soort) en deze vind ik veel minder lekker.

Dus ik geloof dat ik ook "van bovenaf" een beetje word geholpen. Ze waren sowieso ruim 1,5 week uitverkocht. En de goedkope zakjes chocopinda's net zo. En nu dat ze minder lekkere hebben. Dus dat wil wel wat zeggen... O-)
Nee je probeert het niet.
Als je dagelijks tegen deze struggels aanloopt en nog steeds te eigenwijs bent om er hulp bij te zoeken 'omdat je niet wil kennismaken met een nieuwe hulpverlener ' dan probeer je het niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:23:17 #164
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164820095
ik heb last van een 'droge hoest' maar volgens mij is het van de schildklier.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_164820153
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik probeer het ook. Elke dag. Maar dan ben ik in de supermarkt voor avondeten en loop ik zowat automatisch naar waar de choco-pinda's staan. En verdwijnt er eentje in m'n mandje...

Alleen ze hebben ze veranderd (andere verpakking en ook ander soort) en deze vind ik veel minder lekker.

Dus ik geloof dat ik ook "van bovenaf" een beetje word geholpen. Ze waren sowieso ruim 1,5 week uitverkocht. En de goedkope zakjes chocopinda's net zo. En nu dat ze minder lekkere hebben. Dus dat wil wel wat zeggen... O-)
Ik vind het heel goed dat je het probeert en snap ook wel dat het moeilijk kan zijn.
Maar je probeert het tenminste en dat is goed! :Y
Alleen komt dat in je posts niet echt naar boven en dat valt nogal op zeg maar, dat is denk ik ook 1 van de redenen dat er best veel reacties op komen.
Zelf heb ik ook zoiets van: "Jaimy, verdorie! Haal je kop uit je kont en doe iets ipv alleen maar te klagen."

Maar nu ik lees dat je echt wel je best doet word ik wel wat blijer, ik hoop echt dat je ook je best blijft doen en als je merkt dat je er voordeel van hebt het je motiveert om je best te BLIJVEN doen.
Ik bedoel het allemaal echt niet rottig of zo maar soms heeft iemand gewoon een schop onder de kont nodig en deze keer was jij dat. ;)

Ga alsjeblieft door met je best doen! :*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:29:47 #166
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164820262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:23 schreef sararaats het volgende:
ik heb last van een 'droge hoest' maar volgens mij is het van de schildklier.
Heb je dat vaker? Want ee verkoudheid heerst ook op het moment
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:32:54 #167
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164820333
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:29 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Heb je dat vaker? Want ee verkoudheid heerst ook op het moment
toch wel vaak ja
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:40:26 #168
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164820538
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:32 schreef sararaats het volgende:

[..]

toch wel vaak ja
Ohw, ik herken het verder niet eigenlijk :{
Maar lijkt me niet goed dat je er zo een last van hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164820806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner is dat iets katholieks.

Maar Jaimy, na jouw tekst gelezen te hebben maak ik me eerlijk gezegd echt grote zorgen om jou.
Ik vind dat je er aardig negatief in staat en ik zie niet hoe dát kan helpen jouw situatie te verbeteren.
Je beperkt jezelf in je mogelijkheden om geholpen te worden, bijvoorbeeld door alleen maar 1 specifieke psych te willen spreken.
Op zich snap ik wel waar dat vandaan komt, helemaal overnieuw moeten beginnen met een "onbekende" is gewoon kut.
Maar wat nou als zij gewoon geen tijd heeft? Blijf je dan doormodderen tot het helemaal fout gaat?
Bovendien was je bij haar al uitbehandeld, waarom denk je bij haar nu wél iets te kunnen bereiken?
Zou het juist niet slimmer zijn om naar iemand anders te gaan?
Wie weet welke bruikbare, nieuwe inzichten hij of zij kan leveren zodat jij je hopelijk wat beter over jezelf kunt voelen.
Het is zeker een kans waard imho, wat heb je te verliezen?
Ja, je leven. Dat schreef je al.
Is dat niet belangrijk genoeg om iig een béétje moeite voor te doen?
Als jij jezelf echt van kant wil maken gebeurt dat toch wel, maar denk je ook aan je vrienden, familie en geliefden?
Zou je echt moeten doen.
Ook voor hun is het belangrijk dat je je mentaal beter voelt maar het lijkt er op dat je die moeite niet eens voor jezelf wil nemen dus aan anderen denken is wellicht al te veel gevraagd.

Niemand kan je ergens toe verplichten maar ik wil je echt dringend vragen om iets langer na te denken over hulpverlening buiten wat je gewend bent.
Ik wens je iig veel sterkte en wijsheid en om het af te maken bij deze een dikke virtuele knuffel.
Ik wil dan ook geen zelfmoord plegen, heb absoluut geen plannen. Het is ook niet dat ik minder goed uitkijk in het verkeer in de hoop op...... Maar als ik morgen te horen zou krijgen dat ik nog een jaar te leven zou hebben, kan ik daar niet mee zitten. In dat opzicht bedoel ik het.

Dus ergens is het wel goed dat ik geloof dat je voor zm gestraft word. (Heb ik trouwens ooit eens in een filmpje gezien, vandaar dat ik dat geloof.)

Tuurlijk kan ik proberen of een psych me nog op enigzins andere gedachte kan brengen. Maar heb weinig hoop, zegmaar...
Ik heb op de een of andere manier het idee dat ik niet (meer) geholpen kan worden, juist omdat alles wat nodig is om een echt leuk leven weer te hebben niet door een psych goedgemaakt kan worden. (De diabetes weg zonder er moeite voor te doen, geen psychische problemen meer (oké wellicht kan ze daar wel bij helpen), wat dingen aan mijn lijf verandert (ook liefst zonder moeite), een fulltime staande baan aankunnen.)

Ik had niet echt het idee toen dat bezoekjes aan een psych me echt hielpen. Ik heb wel vaker gevraagd of ik met een psychiater mocht praten, omdat ik mijn problemen ernstiger inschat dan wat een psych (spv'er trouwens) kan, maar dat kon niet, want de psychiater is er alleen om medicijnen voor te schrijven. (Terwijl ik in films en series genoeg zie dat mensen met een psychiater praten...)
pi_164821041
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bij elke post van jou, waarin je reageert op tips of iets vertelt over je situatie staan zinnen als 'kan ik niet', 'wil ik niet', 'geen zin in'. Jij wil in een wereld leven die perfect is voor jou, waarin iedereen doet wat jij wil en waarin jij perfect bent. Guess what... die wereld bestaat niet.

Je klinkt als een dreinend klein kind. Janken om hoe oneerlijk alles is (frustratie) maar geen enkele stap willen zetten om er iets aan te doen. Nee, dan verandert er niks en is het wachten op de dood, die je blijkbaar zo graag wil. Wat je waarschijnlijk niet beseft is hoe pijnlijk jouw posts zijn voor mensen die, ondanks hun ziekte, beperkingen en pijn, wél alles aangrijpen om iets van het leven te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het topic heette voorheen chronisch ziek frustratie-topic. Dit ís mijn frustratie... Ik weet namelijk dondersgoed hoe ik aan de diabetes kom en vind dat deels de schuld van mijn laatste werkgever. (Lang verhaal...) Als ik die baan niet had gehad, had ik geen diabetes gehad... Dat is een feit.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:08:34 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164821249
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het topic heette voorheen chronisch ziek frustratie-topic. Dit ís mijn frustratie... Ik weet namelijk dondersgoed hoe ik aan de diabetes kom en vind dat deels de schuld van mijn laatste werkgever. (Lang verhaal...) Als ik die baan niet had gehad, had ik geen diabetes gehad... Dat is een feit.
Koekjesfabriek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164821294
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vind het heel goed dat je het probeert en snap ook wel dat het moeilijk kan zijn.
Maar je probeert het tenminste en dat is goed! :Y
Alleen komt dat in je posts niet echt naar boven en dat valt nogal op zeg maar, dat is denk ik ook 1 van de redenen dat er best veel reacties op komen.
Zelf heb ik ook zoiets van: "Jaimy, verdorie! Haal je kop uit je kont en doe iets ipv alleen maar te klagen."

Maar nu ik lees dat je echt wel je best doet word ik wel wat blijer, ik hoop echt dat je ook je best blijft doen en als je merkt dat je er voordeel van hebt het je motiveert om je best te BLIJVEN doen.
Ik bedoel het allemaal echt niet rottig of zo maar soms heeft iemand gewoon een schop onder de kont nodig en deze keer was jij dat. ;)

Ga alsjeblieft door met je best doen! :*
Ik heb vandaag iig boodschappen gedaan zonder chocopinda's mee te nemen. Ik ben ergens heel blij dat de supermarkt ze veranderd heeft...
Ik had vanmorgen heel even de gedachte: "Zal ik de auto pakken en naar de Mac gaan?", ook niet gedaan. Ontbijten met kwarkyoghurt gaat goed en ik durf dan tenminste Metformine te nemen. (Bang voor diarreeaanvallen.)

Nu heb ik wel slecht gegeten vandaag (bedoel daarmee: heel weinig), maar dat vind ik persoonlijk beter dan me volstoppen met foute dingen. Het gaat erom dat ik mijn bloedsuiker laag hou, dat is gelukt vandaag. (Heb niet gemeten, maar weet het vrij zeker, ik voel wanneer ik laag/lager zit.)
pi_164821310
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:17 schreef sararaats het volgende:

[..]

aww. ik zou ook gaan janken (dat heet hier bleiten)
Ik las laatst dat woord hier ergens al en vroeg me al af wat ermee bedoeld werd. :@
pi_164821345
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Koekjesfabriek?
_O- _O- _O-

Oh heerlijk deze humor. :+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:14:12 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164821376
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Oh heerlijk deze humor. :+
Kom maar op met je verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164821378
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het topic heette voorheen chronisch ziek frustratie-topic. Dit ís mijn frustratie... Ik weet namelijk dondersgoed hoe ik aan de diabetes kom en vind dat deels de schuld van mijn laatste werkgever. (Lang verhaal...) Als ik die baan niet had gehad, had ik geen diabetes gehad... Dat is een feit.
Werkgever heeft jouw alvleesklier onklaar gemaakt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164821414
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kom maar op met je verhaal.
*pakt vast popcorn*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:17:47 #178
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164821486
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

*pakt vast popcorn*
*komt ernaast zitten en steelt Sylvana's popcorn*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164821502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kom maar op met je verhaal.
Doe ik wel even per PM...
pi_164821546
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik wil dan ook geen zelfmoord plegen, heb absoluut geen plannen.
Maar je typt wel iets indie richting en daardoor laat je mensen schrikken, ook mij.
Typ ajb niks wat je niet meent.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende: Het is ook niet dat ik minder goed uitkijk in het verkeer in de hoop op...... Maar als ik morgen te horen zou krijgen dat ik nog een jaar te leven zou hebben, kan ik daar niet mee zitten. In dat opzicht bedoel ik het.
Je zult het mss niet geloven maar ik snap je wel. Heb vroeger dat gevoel ook wel gehad tot ik besefte dat je je leven niet alleen voor jezelf leeft maar ook voor je naasten.
Ze houden van je, ze zijn blij met je en willen je zo lang mogelijk bij zich houden.
Ik kan me slecht voorstellen dat zij er vrede mee hebben dat jij er zo makkelijk over denkt.
Je hebt een vriend, familie en vast nog wel meer mensen waar je van houdt, doe dan iig voor hún je best.
Je moet het in het geheel zien, niet alleen persoonlijk.
Maar dat is slechts mijn mening, ik kan je niet voorschrijven wat je moet doen. Dat kun jij alleen zelf.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:Dus ergens is het wel goed dat ik geloof dat je voor zm gestraft word. (Heb ik trouwens ooit eens in een filmpje gezien, vandaar dat ik dat geloof.)
Lijkt mij een verkeerde motivatie (bang voor straf) maar hé, als het werkt is het een goeie toch? ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:Tuurlijk kan ik proberen of een psych me nog op enigzins andere gedachte kan brengen. Maar heb weinig hoop, zegmaar...
Ik heb op de een of andere manier het idee dat ik niet (meer) geholpen kan worden, juist omdat alles wat nodig is om een echt leuk leven weer te hebben niet door een psych goedgemaakt kan worden. (De diabetes weg zonder er moeite voor te doen, geen psychische problemen meer (oké wellicht kan ze daar wel bij helpen), wat dingen aan mijn lijf verandert (ook liefst zonder moeite), een fulltime staande baan aankunnen.)

Ik had niet echt het idee toen dat bezoekjes aan een psych me echt hielpen. Ik heb wel vaker gevraagd of ik met een psychiater mocht praten, omdat ik mijn problemen ernstiger inschat dan wat een psych (spv'er trouwens) kan, maar dat kon niet, want de psychiater is er alleen om medicijnen voor te schrijven. (Terwijl ik in films en series genoeg zie dat mensen met een psychiater praten...)
En hier ga je volgens mij aardig de fout in, je gaat er al van uit dat het tóch niet helpt.
Je staat er niet voor open. Nee, dan helpt het idd niet.
Als je zelf niet wil zit je vast en kom je geen steek verder. Als je wél verder wil is een iets meer open mind zeker aan te raden!

En die films kloppen wel.
Een psych praat juist WEL met je, dat is zijn werk.
Hij kan idd medicijnen voorschrijven maar dat is slechts een eventueel hulpmiddel, geen standaard.
Als je die ervaring hebt gehad bij je vorige psych is verandering juist aan te raden.
Een goede zal je in de richting sturen van zelfbesef en de behoefte om het ZELF aan te willen pakken.
Pillen zijn slechts een hulpmiddel, het gaat om je eigen motivatie. Dáár valt winst mee te behalen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:21:32 #181
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164821598
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe een werkgever je diabetes kan geven eigenlijk. Kan me er niks bij bedenken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164821740
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

*pakt vast popcorn*
Suikervrij, uiteraard? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164821848
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Suikervrij, uiteraard? :P
Ik heb een pomp, ik bolus wel wat extra :+
pi_164821895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb een pomp, ik bolus wel wat extra :+
_O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:32:53 #185
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164821945
Ik ga slapen, wat een drama dag.
Morgen voor mijn werk even naar Texel op en neer :9.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:33:23 #186
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164821962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:32 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik ga slapen, wat een drama dag.
Morgen voor mijn werk even naar Texel op en neer :9.
Slaap lekker :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:57:34 #187
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164822961
ff wat posts verwijderd. Zullen we nu weer gewoon posten?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164822965
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:40 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

We hebben bijna allemaal mentale issues maar gaan dan zeker niet steeds negatieve aandacht vragen...
En je hebt niet in de gaten dat ze in haar laatste paar posts wél relativeert en open begint te staan voor commentaar/opmerkingen?
Het lijkt er echt op dat sommigen hier het leuk vinden om iemand af te kammen om.....ja, waarom eigenlijk?
Daar hou ik niet zo van en dus zeg ik er ook wat over.

Opbouwen is moeilijker dan afbreken en juist dat laatste lijkt hier in dit topic aan de hand te zijn. Waardeloos.
pi_164823250
Jesus fucking christ, mag ik ook eens een dag wegzijn???

Ik heb hier maar 1 smiley voor; :') ______!!

Fucking dramaqueen
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:05:13 #190
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164823273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

En je hebt niet in de gaten dat ze in haar laatste paar posts wél relativeert en open begint te staan voor commentaar/opmerkingen?
Het lijkt er echt op dat sommigen hier het leuk vinden om iemand af te kammen om.....ja, waarom eigenlijk?
Daar hou ik niet zo van en dus zeg ik er ook wat over.

Opbouwen is moeilijker dan afbreken en juist dat laatste lijkt hier in dit topic aan de hand te zijn. Waardeloos.
Luister, ik heb alle begrip voor mentale issues, echter als je alles in de wind blijft slaan en tegelijkertijd over alles blijft zeiken en klagen, dan is het toch mijn goed recht om daar wat van te zeggen?

Ik heb niks tegen Jaimy dat weet ze ook wel. Alleen ik ben het gemekker wel een beetje beu. Vooral omdat het mijn inziens om aandacht gaat. Nou er zijn ook andere manieren om aandacht te krijgen.

En ga nou nie doen alsof jij zo heilig bent, want ik zie jou ook mensen afzeiken... :r
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:06:09 #191
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164823324
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Jesus fucking christ, mag ik ook eens een dag wegzijn???

Ik heb hier maar 1 smiley voor; :') ______!!

Fucking dramaqueen
Hoi :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164823416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Jesus fucking christ, mag ik ook eens een dag wegzijn???

Ik heb hier maar 1 smiley voor; :') ______!!

Fucking dramaqueen
Ehm, ik dacht dat jij al een paar keer had gezegd dat je mij compleet zou negeren?! Doe dat dan ook/hou je daar dan ook aan en post geen posts zoals bovenstaande.

Siert je namelijk niet echt...!
pi_164823430
Waarom krijgt dat Brummetje nog stééds zoveel aandacht? Werkelijk? :')
Iets met stalen plaat voor dr kop en werkelijk alles en iedereen hier voor de schenen schoppen. MET OPZET. Want dat is dr levenskracht, negatieve energie opzuigen.
pi_164823436
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Tuurlijk kan ik proberen of een psych me nog op enigzins andere gedachte kan brengen. Maar heb weinig hoop, zegmaar...
Ik heb op de een of andere manier het idee dat ik niet (meer) geholpen kan worden, juist omdat alles wat nodig is om een echt leuk leven weer te hebben niet door een psych goedgemaakt kan worden. (De diabetes weg zonder er moeite voor te doen, geen psychische problemen meer (oké wellicht kan ze daar wel bij helpen), wat dingen aan mijn lijf verandert (ook liefst zonder moeite), een fulltime staande baan aankunnen.)

Ik had niet echt het idee toen dat bezoekjes aan een psych me echt hielpen. Ik heb wel vaker gevraagd of ik met een psychiater mocht praten, omdat ik mijn problemen ernstiger inschat dan wat een psych (spv'er trouwens) kan, maar dat kon niet, want de psychiater is er alleen om medicijnen voor te schrijven. (Terwijl ik in films en series genoeg zie dat mensen met een psychiater praten...)
Dat gevoel van niet meer geholpen kunnen worden herken ik wel. Dat gevoel suckt. Het is frustrerend en verlammend en het zorgt ervoor dat je vaak niet meer de fut of de wil hebt om te proberen en dat je bij tegenslagen of terugvallen het gevoel krijgt dat het toch allemaal zinloos is en je jezelf helemaal bevestigd ziet. 'ZIE JE WEL!! Het haalt niks uit!!'. Zoiets. Maar dat is natuurlijk wel een self-fulfilling prophecy...

Je therapeut zal inderdaad niet alles met een toverspreuk kunnen oplossen. Misschien zelfs niks aan de feiten kunnen veranderen. Maar wel iets veranderen aan hoe jij die feiten beleeft en hoe jij ermee omgaat. En dat is op zich nig veel belangrijker.

Uiteindelijk maakt psychiater, psycholoog,... niet zoveel uit. Het gaat om een klik hebben met iemand en er niet bevooroordeeld naartoe gaan...
pi_164823537
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:05 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Luister, ik heb alle begrip voor mentale issues, echter als je alles in de wind blijft slaan en tegelijkertijd over alles blijft zeiken en klagen, dan is het toch mijn goed recht om daar wat van te zeggen?

Ik heb niks tegen Jaimy dat weet ze ook wel. Alleen ik ben het gemekker wel een beetje beu. Vooral omdat het mijn inziens om aandacht gaat. Nou er zijn ook andere manieren om aandacht te krijgen.

En ga nou nie doen alsof jij zo heilig bent, want ik zie jou ook mensen afzeiken... :r
Ik ben zeer zeker niet heilig, dat beweer ik ook niet.
Maar ik kan wel redelijk en onredelijk onderscheiden.

Het maakt eigenlijk ook niet meer uit, voorlopig typ ik hier niks meer. Ben het gedoe om alles heen wel een beetje beu eigenlijk.
Mensen vergeten wat echt belangrijk is en hebben er blijkbaar plezier in om van een mug een olifant te maken.
Ik ben het zat, ik doe (voorlopig) niet meer mee in dit topic.
Zal me beperken tot lezen, heb je ook geen last meer van me.
pi_164823634
Vannelle, dat is niet fair. :N
Je hebt laatst een enorme bom op dit topic gegooid om vervolgens weg te blijven en niks te doen met alle opmerkingen die zijn geplaatst.
Heeft de sfeer ook niet goed gedaan hier :N
pi_164823729
Kunnen we op z'n minst gewoon netjes naar elkaar blijven?

Zonder elkaar uit te gaan schelden? Doe ik ook niet, ik blijf ook gewoon netjes in m'n posts. Ook al word ik ondergezeken... ;)
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 21:17:40 #198
137949 Disana
pi_164823802
Ik ben ook geneigd om hier weg te blijven. Wat er vandaag is gepost heeft helemaal niets meer met chronische ziekte te maken, en ik sta versteld dat zoveel mensen vinden dat ze wel op één user kunnen gaan staan rammen terwijl ze bij anderen meestal overlopen van begrip voor elk wissewasje.

Ik weet niet of ik wel bij zo'n groep wil horen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:19:51 #199
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164823897


[ Bericht 9% gewijzigd door KapiteinIglo op 24-08-2016 21:26:21 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:20:01 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164823916
Zullen we nu weer gewoon normaal doen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164823989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle, dat is niet fair. :N
Je hebt laatst een enorme bom op dit topic gegooid om vervolgens weg te blijven en niks te doen met alle opmerkingen die zijn geplaatst.
Heeft de sfeer ook niet goed gedaan hier :N
Die enorme bom valt ook wel mee, je zou eens moeten lezen wat er nu speelt.
Maar ik blijf niet posten in een topic waarin 1 iemand door iedereen "aangevallen" wordt en waar er door een mod om onduidelijke redenen gegumd wordt.
En ik typte het destijds met een reden, een reden die nu weer onderstreept wordt.
Dat is tevens het laatste dat ik er over zeg.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:21:45 #202
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:17 schreef Disana het volgende:
Ik ben ook geneigd om hier weg te blijven. Wat er vandaag is gepost heeft helemaal niets meer met chronische ziekte te maken, en ik sta versteld dat zoveel mensen vinden dat ze wel op één user kunnen gaan staan rammen terwijl ze bij anderen meestal overlopen van begrip voor elk wissewasje.

Ik weet niet of ik wel bij zo'n groep wil horen.
Nou sorry maar ik denk dat waar twee mensen vechten, twee mensen schuld hebben. Het is zo dat er geluisterd word, en dat sommige het gewoon beu zijn dat goedbedoelde adviezen in de wind worden geslagen.

Het topic is tijden terug al verneukt overigens. Toen was mijn grote vriend Jaroon al zo lekker bezig.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164824044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die enorme bom valt ook wel mee, je zou eens moeten lezen wat er nu speelt.
Maar ik blijf niet posten in een topic waarin 1 iemand door iedereen "aangevallen" wordt en waar er door een mod om onduidelijke redenen gegumd wordt.
En ik typte het destijds met een reden, een reden die nu weer onderstreept wordt.
Dat is tevens het laatste dat ik er over zeg.
Dat is niet waar. Je had het o.a. over ''het lijkt njet een diabetes topic'' + je vond dat er te weinig gereageerd werd op een ander. Dit zei je vlak voor het feit dat wij met z'n allen jou o.a. veel plezier hadden gewenst bij je uitje toen in Assen.
pi_164824134
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Maar wat kan een psycholoog aan deze verrotte wereld veranderen? Hoe kan een psycholoog mijn leven veranderen? (Zij kan er niet voor zorgen dat ik niet meer ziek ben (zowel lichamelijk als psychisch). Zij kan er niet voor zorgen dat ik gewoon 40 uur per week kan werken net zoals ieder ander. Zij kan er niet voor zorgen dat ik daarnaast ook nog eens het huishouden perfect kan doen.)

Dus hoe kan een psycholoog mij helpen, als bovenstaande allemaal nodig is wil ik het leven weer een beetje leuk gaan vinden?
De enige die dat kan ben je zelf. Als jij jezelf niet bij kop en kont wil pakken, gebeurt er nooit iets. En dat heb je dan vooral jezelf te verwijten.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 21:23:34 #205
137949 Disana
pi_164824145
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:21 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Nou sorry maar ik denk dat waar twee mensen vechten, twee mensen schuld hebben. Het is zo dat er geluisterd word, en dat sommige het gewoon beu zijn dat goedbedoelde adviezen in de wind worden geslagen.

Het topic is tijden terug al verneukt overigens. Toen was mijn grote vriend Jaroon al zo lekker bezig.
Dit gaat niet meer om twee mensen, dit gaat om een hele kudde tegen één. Het was rot om te zien, ongeacht of men gelijk had of niet.

Ja Jaroon was vervelend. Maar die is alweer een tijd verdwenen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:23:36 #206
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824148
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die enorme bom valt ook wel mee, je zou eens moeten lezen wat er nu speelt.
Maar ik blijf niet posten in een topic waarin 1 iemand door iedereen "aangevallen" wordt en waar er door een mod om onduidelijke redenen gegumd wordt.
En ik typte het destijds met een reden, een reden die nu weer onderstreept wordt.
Dat is tevens het laatste dat ik er over zeg.
Ik blijf erbij dat jij al helemaal geen recht van spreken hebt. Ik heb jou meermaals mensen aan zien vallen. En nu komt het je wel heeeeel goed uit dat je het even voor Jaimy op kan nemen. :N

Beter idd dat je niks meer zegt, want tis toch alleen maar gelul
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164824177
Dat is niet zo raar Disana, als je met opmerkingen komt die zo'n beetje de helft van de users tegen het zere been is. :N
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:24:33 #208
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824194
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit gaat niet meer om twee mensen, dit gaat om een hele kudde tegen één. Het was rot om te zien, ongeacht of men gelijk had of niet.

Ja Jaroon was vervelend. Maar die is alweer een tijd verdwenen.
Overigens wilde de.hele kudde alleen maar helpen...
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164824215
B
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:24 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Overigens wilde de.hele kudde alleen maar helpen...
Behalve ik, maar dat was al bekend.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 21:25:55 #210
137949 Disana
pi_164824256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat is niet zo raar Disana, als je met opmerkingen komt die zo'n beetje de helft van de users tegen het zere been is. :N
Dan kun je ervoor kiezen eenmalig je mening te geven en het verder te negeren.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2016 @ 21:26:40 #211
137949 Disana
pi_164824285
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:24 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Overigens wilde de.hele kudde alleen maar helpen...
Dit was geen helpen meer, dit was in groepsverband bashen terwijl iedereen heus wel wist dat dat geen zin zou hebben.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:29:39 #212
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit was geen helpen meer, dit was in groepsverband bashen terwijl iedereen heus wel wist dat dat geen zin zou hebben.
Helpen hoeft niet leuk te zijn hè.
Misschien hoopte we gewoon allemaal dat ze er echt wat aan zou hebben.

@Jaimy, als ik je gekwetst heb sorry. Ik wilde je alleen maar.helpen (beetje fanatiek.misschien)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:30:06 #213
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164824453
Oke, nu is het klaar, iedereen heeft zijn hart hier over kunnen luchten en ik haal nu ook elke post weg die er nog over gaat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164824724
;(
Ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik ben hier voorlopig klaar en dat vind ik heel erg jammer.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:36:32 #215
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:30 schreef LPFAN het volgende:
Oke, nu is het klaar, iedereen heeft zijn hart hier over kunnen luchten en ik haal nu ook elke post weg die er nog over gaat.
Waarom doe je dat nou!? T ging toch Niet meer over dat onderwerp. We liepen te gekken
Soort van positieve vibe in het gesprek -O-

You killed the vibe


Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:36:35 #216
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164824756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:35 schreef Adriane het volgende:
;(
Ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik ben hier voorlopig klaar en dat vind ik heel erg jammer.
Ik ook, zou graag willen dat je blijft posten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:37:34 #217
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164824798
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:36 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Waarom doe je dat nou!? T ging toch Niet meer over dat onderwerp. We liepen te gekken
Soort van positieve vibe in het gesprek -O-

You killed the vibe


[ afbeelding ]
Sorry voor killing the vibe maar laten we weer ontopic gaan nu ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:38:09 #218
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:35 schreef Adriane het volgende:
;(
Ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik ben hier voorlopig klaar en dat vind ik heel erg jammer.
Gewoon blijven posten. In de beste families komem ruzies voor.

:*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164824901
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:23 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat jij al helemaal geen recht van spreken hebt. Ik heb jou meermaals mensen aan zien vallen. En nu komt het je wel heeeeel goed uit dat je het even voor Jaimy op kan nemen. :N

Beter idd dat je niks meer zegt, want tis toch alleen maar gelul
Ja, ik lul uit mijn nek idd, mijn mening doet er niet toe.
Tevreden nu? Mooi.
Kun je weer on topic gaan. Dat hoort zo.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:40:49 #220
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164824942
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, ik lul uit mijn nek idd, mijn mening doet er niet toe.
Tevreden nu? Mooi.
Kun je weer on topic gaan. Dat hoort zo.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164825257
Dus vandaag mocht ik nog eens bij allerhande hulpverlening langs. Kiné, neuropsych, psychiater (nu ja, die kwam mee naar de neuropsych) en dan nog eens langs de huisarts. Schaamde me al dood omdat ik me kapot aan het zweten was in die 33 graden hier. :')

Plateau laten vallen laatst zou een gewone dyspraxie zijn (jep, dat had ik opgeschreven in mijn schriftje! :s) ) die misschien wel overgaat. Ik ben onhandiger dan vroeger, maar goed.

Psychiater heeft neuropsych een beeldopname van een cursus van mij laten zien en die begrijpt nu eindelijk wat ik bedoel met 'woorden niet goed vinden en zinnen niet goed vinden'. Dat is wel een lichtpuntje want als ze nog een keer zou gezegd hebben dat het wel meeviel, dan had ik haar een stoel naar haar kop gesmeten.

Huisarts, was nog niet officieel weer aan het werk maar wel terug thuis en die wilde zelf eens checken hoe het zat. Alle dingen buiten mijn hoofd zijn goed aan het genezen, geen ontstekingen of zo. Allemaal mooi dus. :)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:49:05 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164825331
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:47 schreef MarieAlice het volgende:
Dus vandaag mocht ik nog eens bij allerhande hulpverlening langs. Kiné, neuropsych, psychiater (nu ja, die kwam mee naar de neuropsych) en dan nog eens langs de huisarts. Schaamde me al dood omdat ik me kapot aan het zweten was in die 33 graden hier. :')

Plateau laten vallen laatst zou een gewone dyspraxie zijn (jep, dat had ik opgeschreven in mijn schriftje! :s) ) die misschien wel overgaat. Ik ben onhandiger dan vroeger, maar goed.

Psychiater heeft neuropsych een beeldopname van een cursus van mij laten zien en die begrijpt nu eindelijk wat ik bedoel met 'woorden niet goed vinden en zinnen niet goed vinden'. Dat is wel een lichtpuntje want als ze nog een keer zou gezegd hebben dat het wel meeviel, dan had ik haar een stoel naar haar kop gesmeten.

Huisarts, was nog niet officieel weer aan het werk maar wel terug thuis en die wilde zelf eens checken hoe het zat. Alle dingen buiten mijn hoofd zijn goed aan het genezen, geen ontstekingen of zo. Allemaal mooi dus. :)
Mooi! ( en je hoeft je niet te schamen hoor dat je zweet, dat doet iedereen met dit weer ;))
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164825370
Klinkt als een voorspoedig herstel Marie :Y Niet teveel en te snel willen, dan komt het wel weer goed met jou, je bent een taaie!
pi_164825380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:49 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Mooi! ( en je hoeft je niet te schamen hoor dat je zweet, dat doet iedereen met dit weer ;))
Goh ja, maar als die kiné dan echt aan je lijf moet zitten voor de behandeling enzo, vind ik dat altijd zo vies voor haar. Maar daarbinnen was het wegens kapotte airco ook 27 graden :') dus effe de douche daar onder had ook niet geserkt.
pi_164825417
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:50 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Goh ja, maar als die kiné dan echt aan je lijf moet zitten voor de behandeling enzo, vind ik dat altijd zo vies voor haar. Maar daarbinnen was het wegens kapotte airco ook 27 graden :') dus effe de douche daar onder had ook niet geserkt.
Weet je het NL"se woord voor kiné?
Zo'n arts heeft vast wel erger gezien moet je je maar voorhouden ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:52:26 #226
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164825451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:50 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Goh ja, maar als die kiné dan echt aan je lijf moet zitten voor de behandeling enzo, vind ik dat altijd zo vies voor haar. Maar daarbinnen was het wegens kapotte airco ook 27 graden :') dus effe de douche daar onder had ook niet geserkt.
Oh bah das ook niet lekker nee, arme werkers daar ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:52:31 #227
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164825452
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:47 schreef MarieAlice het volgende:
Dus vandaag mocht ik nog eens bij allerhande hulpverlening langs. Kiné, neuropsych, psychiater (nu ja, die kwam mee naar de neuropsych) en dan nog eens langs de huisarts. Schaamde me al dood omdat ik me kapot aan het zweten was in die 33 graden hier. :')

Plateau laten vallen laatst zou een gewone dyspraxie zijn (jep, dat had ik opgeschreven in mijn schriftje! :s) ) die misschien wel overgaat. Ik ben onhandiger dan vroeger, maar goed.

Psychiater heeft neuropsych een beeldopname van een cursus van mij laten zien en die begrijpt nu eindelijk wat ik bedoel met 'woorden niet goed vinden en zinnen niet goed vinden'. Dat is wel een lichtpuntje want als ze nog een keer zou gezegd hebben dat het wel meeviel, dan had ik haar een stoel naar haar kop gesmeten.

Huisarts, was nog niet officieel weer aan het werk maar wel terug thuis en die wilde zelf eens checken hoe het zat. Alle dingen buiten mijn hoofd zijn goed aan het genezen, geen ontstekingen of zo. Allemaal mooi dus. :)
Klinkt goed. Maar niet de lat te hoog leggen hè!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164825475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Weet je het NL"se woord voor kiné?
Zo'n arts heeft vast wel erger gezien moet je je maar voorhouden ;)
Kinesthesist dacht ik altijd?
pi_164825485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Klinkt als een voorspoedig herstel Marie :Y Niet teveel en te snel willen, dan komt het wel weer goed met jou, je bent een taaie!
Ja, op mijn hoofd na gaat het eigenlijk wel goed. Alleen dat wondje van de cvk, maar dat is elke keer weer een probleem, dus ben een grootverbruiker van fucidin. Maar dat is ook nog goed in vergelijking met de laatste keer, dus jeej!

*klopt even af*
pi_164825519
Pff, ik ga morgen eens even lekker mijn eigen ding doen. Ben genoeg met anderen bezig geweest deze week. Even weer tot mezelf komen en me bewust zijn van mijn lichaam, want daar ben ik een beetje overheen gewalst de laatste dagen.
pi_164825598
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Weet je het NL"se woord voor kiné?
Zo'n arts heeft vast wel erger gezien moet je je maar voorhouden ;)
Ow, eum, een fysiotherapeut denk ik.
Eigenlijk zeggen we in Vlaanderen kinesist, maar wegens Franse familie is dat hier kiné of kinésithérapeute.

Goh ja, zal ze vast wel al gezienhebben idd. En volgende week is het weer koeler! :s)
pi_164825659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:54 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pff, ik ga morgen eens even lekker mijn eigen ding doen. Ben genoeg met anderen bezig geweest deze week. Even weer tot mezelf komen en me bewust zijn van mijn lichaam, want daar ben ik een beetje overheen gewalst de laatste dagen.
Dat lijkt me wel een goed plan dan!
Hoe was het avondje uit met je vriend?
pi_164825664
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:53 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ja, op mijn hoofd na gaat het eigenlijk wel goed. Alleen dat wondje van de cvk, maar dat is elke keer weer een probleem, dus ben een grootverbruiker van fucidin. Maar dat is ook nog goed in vergelijking met de laatste keer, dus jeej!

*klopt even af*
Sterkte met je wondje dan!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:54 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pff, ik ga morgen eens even lekker mijn eigen ding doen. Ben genoeg met anderen bezig geweest deze week. Even weer tot mezelf komen en me bewust zijn van mijn lichaam, want daar ben ik een beetje overheen gewalst de laatste dagen.
Goed idee. Morgen lekker buiten hangen met een tijdschrift?
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ow, eum, een fysiotherapeut denk ik.
Eigenlijk zeggen we in Vlaanderen kinesist, maar wegens Franse familie is dat hier kiné of kinésithérapeute.

Goh ja, zal ze vast wel al gezienhebben idd. En volgende week is het weer koeler! :s)
Aah nu volg ik je weer, thnx :Y
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:56:57 #234
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164825693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:54 schreef Aspergermeisje het volgende:
Pff, ik ga morgen eens even lekker mijn eigen ding doen. Ben genoeg met anderen bezig geweest deze week. Even weer tot mezelf komen en me bewust zijn van mijn lichaam, want daar ben ik een beetje overheen gewalst de laatste dagen.
Vind zo knap dat je dat kan he... Daar loop ik nu voor bij de psych. Voor geen rust voor mezelf kunnen nemen.

Nog tips?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164825700
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ow, eum, een fysiotherapeut denk ik.
Eigenlijk zeggen we in Vlaanderen kinesist, maar wegens Franse familie is dat hier kiné of kinésithérapeute.

Goh ja, zal ze vast wel al gezienhebben idd. En volgende week is het weer koeler! :s)
Inderdaad, iets anders dat een kinesTHESist is in Nederland dus: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/457/
pi_164825780
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:56 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel een goed plan dan!
Hoe was het avondje uit met je vriend?
Goed. :) Lief dat je ernaar vraagt. Planning (wat nodig is als iemand in een rolstoel zit en allerhande problemen heeft) verliep voorspoedig en we hebben lol gehad.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:00:01 #237
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164825849
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Goed. :) Lief dat je ernaar vraagt. Planning (wat nodig is als iemand in een rolstoel zit en allerhande problemen heeft) verliep voorspoedig en we hebben lol gehad.
Fijn!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:00:01 #238
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164825850
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ow, eum, een fysiotherapeut denk ik.
Eigenlijk zeggen we in Vlaanderen kinesist, maar wegens Franse familie is dat hier kiné of kinésithérapeute.

Goh ja, zal ze vast wel al gezien hebben idd. En volgende week is het weer koeler! :s)
Dat dus.

De tijd dat ik ingetaped was is voorbij. Kwakte in 1 jaar tijd twee keer door mijn voetje.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_164825920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Goed. :) Lief dat je ernaar vraagt. Planning (wat nodig is als iemand in een rolstoel zit en allerhande problemen heeft) verliep voorspoedig en we hebben lol gehad.
Ow, leuk! Plan geslaagd dus :)
pi_164825970
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:56 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Vind zo knap dat je dat kan he... Daar loop ik nu voor bij de psych. Voor geen rust voor mezelf kunnen nemen.

Nog tips?
Is nog maar de vraag of dat lukt. :') Maar het is mijn stellige voornemen. :s)

Mindfulness- of ademhalingsoefeningen vind ik daar wel goed voor werken. Om even terug te komen in je lichaam.

Ik was heel vaak voor mezelf aan het haasten. Was nogal een openbaring dat ik dacht: voor wie moet ik eigenlijk haasten als ik boodschappen ga doen? Alleen voor mezelf en voor mezelf is dat niet goed. Dus nu loop ik een stuk rustiger aan en ga ik tussendoor drie keer op een bankje zitten ofzo.

En ja, jezelf het dus gunnen dat het goed met je gaat. Dat je je rust mag pakken. Dat je je grenzen aan mag geven of juist ruimte in mag nemen door hulp te vragen.
pi_164826224
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:01 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ow, leuk! Plan geslaagd dus :)
Ja zeker. Helemaal geslaagd. :Y Hij heeft heel vaak gezegd dat hij het leuk vond. ^O^
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:06:00 #242
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164826227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:02 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Is nog maar de vraag of dat lukt. :') Maar het is mijn stellige voornemen. :s)

Mindfulness- of ademhalingsoefeningen vind ik daar wel goed voor werken. Om even terug te komen in je lichaam.

Ik was heel vaak voor mezelf aan het haasten. Was nogal een openbaring dat ik dacht: voor wie moet ik eigenlijk haasten als ik boodschappen ga doen? Alleen voor mezelf en voor mezelf is dat niet goed. Dus nu loop ik een stuk rustiger aan en ga ik tussendoor drie keer op een bankje zitten ofzo.

En ja, jezelf het dus gunnen dat het goed met je gaat. Dat je je rust mag pakken. Dat je je grenzen aan mag geven of juist ruimte in mag nemen door hulp te vragen.
`
Dit idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:06:16 #243
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164826239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:05 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja zeker. Helemaal geslaagd. :Y Hij heeft heel vaak gezegd dat hij het leuk vond. ^O^
Fijn O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164826260
Ik heb vandaag m'n grenzen opgezocht (en gevonden!)
Ruim 320km gereden vandaag, vind m'n lijf niet zo fijn, zit compleet vast van boven tot onder. Morgen mag ik gelukkig weer naar m'n fysio O+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:07:53 #245
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164826323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb vandaag m'n grenzen opgezocht (en gevonden!)
Ruim 320km gereden vandaag, vind m'n lijf niet zo fijn, zit compleet vast van boven tot onder. Morgen mag ik gelukkig weer naar m'n fysio O+
In een gloedhete auto ook nog ja :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164826346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]

In een gloedhete auto ook nog ja :P
Met heule comfortabele stoelen uit 1996 :+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:08:48 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164826371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Met heule comfortabele stoelen uit 1996 :+
:P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164826765
Ik vind het mooi geweest, lijf schreeuwt om rust, dus ik ga lekker douchen en op bed.
Weltrusten iedereen! :*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:14:53 #249
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164826796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

:P
De dames zijn samen op.stap geweest? Haha
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_164826824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik vind het mooi geweest, lijf schreeuwt om rust, dus ik ga lekker douchen en op bed.
Weltrusten iedereen! :*
Slaap lekker!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:15:34 #251
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164826828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik vind het mooi geweest, lijf schreeuwt om rust, dus ik ga lekker douchen en op bed.
Weltrusten iedereen! :*
Truste :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164826872
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik vind het mooi geweest, lijf schreeuwt om rust, dus ik ga lekker douchen en op bed.
Weltrusten iedereen! :*
Trusten :*
pi_164826922
Klaar nu, ik moet echt gaan, tyf haast om :')
Doeii :W
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:17:35 #254
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_164826929
Blijft de vraag hoe een werkgever diabetes kan veroorzaken.
Prrrrr
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:19:24 #255
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164827006
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja heel erg :Y
Dat is belangrijk en goed om te horen.
Iedereen hier kan wel die.opkikkers gebruiken O+
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:20:00 #256
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164827035
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:19 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Dat is belangrijk en goed om te horen.
Iedereen hier kan wel die.opkikkers gebruiken O+
Ja O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164827108
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:19 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Dat is belangrijk en goed om te horen.
Iedereen hier kan wel die.opkikkers gebruiken O+
Ja O+
pi_164829059
Moet ik nog iets van mijn dag vertellen ter afleiding of kunnen we er nu zo stilaan over ophouden? :X
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:22:30 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164829475
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:11 schreef MarieAlice het volgende:
Moet ik nog iets van mijn dag vertellen ter afleiding of kunnen we er nu zo stilaan over ophouden? :X
Vertel!

En ik wacht nog op gruwelfotos van houdjemond(?)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_164833995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

Vertel!

En ik wacht nog op gruwelfotos van houdjemond(?)
Het was meer bedoeld zoals Pris het heeft opgevat eigenlijk :@ :X
Maar zeer kort, wat ik postte waren de mooie kantjes van een verder verschrikkelijke rotdag. Maar dat zal ook wel overgaan :) Bedankt voor het vragen wel! Hoe is het nog met jou?

Gruwelfoto's van houdjemond?
  donderdag 25 augustus 2016 @ 07:30:05 #261
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164834129
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 06:41 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Het was meer bedoeld zoals Pris het heeft opgevat eigenlijk :@ :X
Maar zeer kort, wat ik postte waren de mooie kantjes van een verder verschrikkelijke rotdag. Maar dat zal ook wel overgaan :) Bedankt voor het vragen wel! Hoe is het nog met jou?

Gruwelfoto's van houdjemond?
Ik was maar gaan slapen. Leek me beter :Y
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:47 #262
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164835800
Ik ga even niet zelf prikken, om het vertrouwen weer te krijgen. Ook wordt er met scherp geprikt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164835866
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:34 schreef LPFAN het volgende:
Ik ga even niet zelf prikken, om het vertrouwen weer te krijgen. Ook wordt er met scherp geprikt.
Hoop dat dat vlot gaat dan.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 09:51:17 #264
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164836052
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:38 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Hoop dat dat vlot gaat dan.
Ja, scherp gaat er in alsof mijn shunt boter is :p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164836494
Opgestaan met migraine. Wat ik gisteren al enigszins aan zag komen. Maargoed, dus nog iets beter voor mezelf proberen te zorgen dan ik al van plan was. Ik moet eigenlijk echt niet gaan barbecueën als dat het plan wordt vanavond. :'( Morgen weer leuke dingen.

Succes met dialyseren, LPFAN.
pi_164836581
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:51 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, scherp gaat er in alsof mijn shunt boter is :p
Dat is wel al goed!
(Denk ik. Of is dat op zich ook gevaarlijker dan stomp qua beschadiging van de shunt?)
pi_164836601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:20 schreef Aspergermeisje het volgende:
Opgestaan met migraine. Wat ik gisteren al enigszins aan zag komen. Maargoed, dus nog iets beter voor mezelf proberen te zorgen dan ik al van plan was. Ik moet eigenlijk echt niet gaan barbecueën als dat het plan wordt vanavond. :'( Morgen weer leuke dingen.

Succes met dialyseren, LPFAN.
Beterschap! Misschien nu dagje koelte en schemering opzoeken?
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:28:52 #268
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164836613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:20 schreef Aspergermeisje het volgende:
Opgestaan met migraine. Wat ik gisteren al enigszins aan zag komen. Maargoed, dus nog iets beter voor mezelf proberen te zorgen dan ik al van plan was. Ik moet eigenlijk echt niet gaan barbecueën als dat het plan wordt vanavond. :'( Morgen weer leuke dingen.

Succes met dialyseren, LPFAN.
Thanks!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164836686
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:28 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Beterschap! Misschien nu dagje koelte en schemering opzoeken?
Mijn huis is zooo warm. :'( Woon op het westen met grote ramen, dus om een uur of twee 's middags komt de zon erop te staan en dan is het niet uit te houden, zelfs met gordijnen dicht.

Er is een gezamenlijke ruimte op het noorden, maar die is vanmiddag bezet. Ga nog even wat bedenken...
pi_164836728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:33 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Mijn huis is zooo warm. :'( Woon op het westen met grote ramen, dus om een uur of twee 's middags komt de zon erop te staan en dan is het niet uit te houden.

Er is een gezamenlijke ruimte op het noorden, maar die is vanmiddag bezet. Ga nog even wat bedenken...
Familie waar je naartoe kan? Of vrienden? Park of bos in de buurt en oordoppen in?

Herken het wel, hier ramen op zuidzuidoost en westzuidwest, dus zon van 's morgens vroeg tot een uur of zes, dan zit ze achter het gebouw achter me. Wel fijn in de winter, though.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:37:13 #271
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164836746
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:27 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is wel al goed!
(Denk ik. Of is dat op zich ook gevaarlijker dan stomp qua beschadiging van de shunt?)
Ja, Je hebt veel meer kans op onderhuidse bloedingen en dergelijke.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164836785
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, Je hebt veel meer kans op onderhuidse bloedingen en dergelijke.
Mhm... lastig
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:42:59 #273
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164836842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:39 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Mhm... lastig
Ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:44:10 #274
3542 Gia
User under construction
pi_164836863
Hoi, ben ik weer effe. Ben tijdje niet in dit topic geweest omdat er hier thuis crisis was met één van mijn kinderen. Hij zou eigenlijk beschermd moeten gaan wonen en begeleid worden naar zelfstandigheid, maar dit stelt hij uit. En klabam op straat zetten, tja, dat kunnen wij als ouders niet. Ik wil hier niet verder op in gaan. Het is nu weer rustig en we wachten af hoe het verder gaat.

Met mij gaat het op zich wel goed. Lijnen lukt nog niet goed, maar ik doe wel dagelijks mijn buikspieroefeningetjes, om die sterke buikspieren te krijgen. Want hoe sterker je spieren, hoe hoger je verbranding bij matige inspanning.
Vrees ook dat het vandaag weer bbq wordt. Ga ik alleen vlees en groenten eten en blijf van het brood, saus en huzarensalade af.

Komende dinsdag zijn wij 25 jaar getrouwd! Goed hè!
We willen gaan uit eten met mijn moeder en mijn schoonouders. Verder willen we in het najaar een uitje organiseren met onze broer en zussen + partners. Groot feest laten we schieten omdat we echt nog niet klaar zijn met de verbouwing.

Even een opmerking voor Jaimy Luca.
Ik heb ook ooit dergelijke gevoelens gehad (vanwege seksueel misbruik door mijn opa) en ben geholpen bij de GGZ. Eerst gesprekken met een psychologe/sexuologe, maar die kon me niet helpen. Heb uiteindelijk een groepstherapie gehad die heette 'in de put, uit de put', waar ik enorm mee geholpen ben. Ben veel sterker geworden en kom voor mezelf op. Kritiek e.d. lach ik weg, het raakt me niet.

Echt meid, ga niet bij de pakken neer zitten. Ga naar je huisarts en zeg dat je geholpen wilt worden om geestelijk sterker te worden. Ik denk namelijk dat dit je grootste probleem is. Je vriend walst over jouw belangen heen, en jij vergoelijkt dat en erger, 'je pikt dat'. Ook reacties van anderen doen jou in de put belanden. Problemen met je gezondheid maken van jou een zielig hoopje ellende.
Nergens voor nodig! Jij bent belangrijk. Jij hebt hulp nodig en je moet jezelf als belangrijkste gaan zien. Verder niks aantrekken van wat anderen vinden of denken. Laat ze. Ze hebben daar zelf meer problemen mee dan jij. En laat hun probleem niet jou probleem worden.

Er zijn tal van therapieën die je kunnen helpen. Je moet gewoon de juiste vinden. Maar geef niet op.
pi_164837038
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:36 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Familie waar je naartoe kan? Of vrienden? Park of bos in de buurt en oordoppen in?

Herken het wel, hier ramen op zuidzuidoost en westzuidwest, dus zon van 's morgens vroeg tot een uur of zes, dan zit ze achter het gebouw achter me. Wel fijn in de winter, though.
Ik kijk wel even hoe het loopt. Moet eigenlijk even een dagje zonder contact met mensen.

Jup, daar kwam het voorstel om te barbecueën al. Ik wist het. :') Ik heb al besloten om geen boodschappen te gaan doen, dus mee eten gaat het sowieso niet worden.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 11:10:31 #276
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164837273
Gvd net voordat ik in Den helder ben krijg ik kramp. Moest ik 5km omrijden om een wc te vinden. Deed t bijna in mn broek.
Gelukkig net op tijd een hotel gevonden! :'(
Eerlijk gezegd vind.ik.dit wel heel kut
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 11:19:50 #277
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164837444
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:10 schreef PrisTheShiz het volgende:
Gvd net voordat ik in Den helder ben krijg ik kramp. Moest ik 5km omrijden om een wc te vinden. Deed t bijna in mn broek.
Gelukkig net op tijd een hotel gevonden! :'(
Eerlijk gezegd vind.ik.dit wel heel kut
Bah wat vervelend :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 11:38:10 #278
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164837792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 06:41 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Het was meer bedoeld zoals Pris het heeft opgevat eigenlijk :@ :X
Dat wist ik, maar ik deed bewust clueless ;)
quote:
Maar zeer kort, wat ik postte waren de mooie kantjes van een verder verschrikkelijke rotdag. Maar dat zal ook wel overgaan :) Bedankt voor het vragen wel! Hoe is het nog met jou?
Ik mag niet klagen. Pijntje hier, vermoeide dag daar. Echt drama is er niet.

quote:
Gruwelfoto's van houdjemond?
Ja er is een user die zei dat ze fotos zou posten. Nou dan wil ik ze zien ook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_164838152
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:38 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat wist ik, maar ik deed bewust clueless ;)

[..]

Ik mag niet klagen. Pijntje hier, vermoeide dag daar. Echt drama is er niet.

[..]

Ja er is een user die zei dat ze fotos zou posten. Nou dan wil ik ze zien ook.
Ow :@
Dat klinkt niet slecht!
Nu ben ik ook curieus naar die foto's. :X
pi_164838180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:10 schreef PrisTheShiz het volgende:
Gvd net voordat ik in Den helder ben krijg ik kramp. Moest ik 5km omrijden om een wc te vinden. Deed t bijna in mn broek.
Gelukkig net op tijd een hotel gevonden! :'(
Eerlijk gezegd vind.ik.dit wel heel kut
Gelukkig dat je nog op tijd een hotel vond!
Hoop dat het nu over is voor de rest van de dag. :X
pi_164840457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:34 schreef LPFAN het volgende:
Ik ga even niet zelf prikken, om het vertrouwen weer te krijgen. Ook wordt er met scherp geprikt.
Klinkt als een goed plan idd. En was echt raar om je shunt gisteren te voelen, die flow is echt snel ja :o

Hier nog maar 1 dagje thuid gebleven om echt goed uit te zieken. Gisteren toch wel iets teveel prikkels gehad. Toch nog maar ff rustig aan doen. Kom pas net uit bed :@
pi_164840478
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:10 schreef PrisTheShiz het volgende:
Gvd net voordat ik in Den helder ben krijg ik kramp. Moest ik 5km omrijden om een wc te vinden. Deed t bijna in mn broek.
Gelukkig net op tijd een hotel gevonden! :'(
Eerlijk gezegd vind.ik.dit wel heel kut
Oeps dat is idd kut ja. Gelukkig was je net op tijd.
pi_164840589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:44 schreef Gia het volgende:
Hoi, ben ik weer effe. Ben tijdje niet in dit topic geweest omdat er hier thuis crisis was met één van mijn kinderen. Hij zou eigenlijk beschermd moeten gaan wonen en begeleid worden naar zelfstandigheid, maar dit stelt hij uit. En klabam op straat zetten, tja, dat kunnen wij als ouders niet. Ik wil hier niet verder op in gaan. Het is nu weer rustig en we wachten af hoe het verder gaat.

Met mij gaat het op zich wel goed. Lijnen lukt nog niet goed, maar ik doe wel dagelijks mijn buikspieroefeningetjes, om die sterke buikspieren te krijgen. Want hoe sterker je spieren, hoe hoger je verbranding bij matige inspanning.
Vrees ook dat het vandaag weer bbq wordt. Ga ik alleen vlees en groenten eten en blijf van het brood, saus en huzarensalade af.

Komende dinsdag zijn wij 25 jaar getrouwd! Goed hè!
We willen gaan uit eten met mijn moeder en mijn schoonouders. Verder willen we in het najaar een uitje organiseren met onze broer en zussen + partners. Groot feest laten we schieten omdat we echt nog niet klaar zijn met de verbouwing.

Ja dat snap ik dat je hem niet zomaar op straat zet. Fijn dat het nu weer rustig is en hopelijk ziet hij toch in dat beschermd wonen beter is. En wauw al 25 jaar getrouwd, mooi hoor! Veel plezier met het vieren, volgende week en alvast voor in het najaar.
En ook al val je nog niet veel af, je maakt wel gezonde keuzes zo te lezen en bent er wel mee bezig. Dus vooral doorgaan en dan komt het vast goed :*
  donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:37 #284
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164840746
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan idd. En was echt raar om je shunt gisteren te voelen, die flow is echt snel ja :o

Hier nog maar 1 dagje thuid gebleven om echt goed uit te zieken. Gisteren toch wel iets teveel prikkels gehad. Toch nog maar ff rustig aan doen. Kom pas net uit bed :@
Haha ja raar he ;p Ik word er dus ook regelmatig wakker van ;p

Goed idee idd, lekker nog rustig aan doen vandaag! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164841133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha ja raar he ;p Ik word er dus ook regelmatig wakker van ;p

Goed idee idd, lekker nog rustig aan doen vandaag! :*
Ja gisteravond ook nog gewoon naar schoonouders geweest. En kaarten duurde lang, dus was pas om half 2 thuis. Dat was iets teveel van het goede allemaal :')
  donderdag 25 augustus 2016 @ 13:56:18 #286
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164841455
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja gisteravond ook nog gewoon naar schoonouders geweest. En kaarten duurde lang, dus was pas om half 2 thuis. Dat was iets teveel van het goede allemaal :')
Geloof ik ja!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:28:59 #287
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164842320
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:55 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Gelukkig dat je nog op tijd een hotel vond!
Hoop dat het nu over is voor de rest van de dag. :X
Meestal kan ik goed aanvoelen of ik nog meer moest. Gelukkig hoefde ik na vanmorgen niet meer. Was ook wel een hele hoop. (letterlijk en figuurlijk)

Wat ik vooral vervelend vind is dat ik van verstopping naar diarree eo. blijf gaan. En de huisarts het niet en vind.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:46:22 #288
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164842654
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:28 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Meestal kan ik goed aanvoelen of ik nog meer moest. Gelukkig hoefde ik na vanmorgen niet meer. Was ook wel een hele hoop. (letterlijk en figuurlijk)

Wat ik vooral vervelend vind is dat ik van verstopping naar diarree eo. blijf gaan. En de huisarts het niet en vind.
Vervelend ja! Kan je huisarts je dan niet doorverwijzen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:58:52 #289
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164842864
Urgh, als je maar niet aan de movicolon hoeft *ril*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 25 augustus 2016 @ 15:15:51 #290
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164843169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:58 schreef twiFight het volgende:
Urgh, als je maar niet aan de movicolon hoeft *ril*
Erg vies idd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 19:03:21 #291
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164847887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:58 schreef twiFight het volgende:
Urgh, als je maar niet aan de movicolon hoeft *ril*
Ik heb al movicolon. Maar helpt niet voor diarree
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 19:43:30 #292
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164848715
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:03 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik heb al movicolon. Maar helpt niet voor diarree
Heb je spul voor diarree? Of mag je dat niet nemen om dat je daar verstopping van krijgt?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:09:32 #293
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164852801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Heb je spul voor diarree? Of mag je dat niet nemen om dat je daar verstopping van krijgt?
Ja ik heb dat wel maar dan verstop ik meteen. Ik zit de diarree fase wel uit :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:13:00 #294
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164852926
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:09 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ja ik heb dat wel maar dan verstop ik meteen. Ik zit de diarree fase wel uit :D
Kun je maar beter doen dan idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:14:04 #295
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164852970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:13 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Kun je maar beter doen dan idd.
Ja joh, gewoon ff doorbijten :P
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:22:15 #296
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164853299
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:14 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon ff doorbijten :P
Komt wel goed ;P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164855995
Koppijn.
Koppijn^2
  donderdag 25 augustus 2016 @ 23:39:02 #298
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164856067
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:36 schreef MarieAlice het volgende:
Koppijn.
Koppijn^2
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164856084
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:36 schreef MarieAlice het volgende:
Koppijn.
Koppijn^2
:*
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:27:11 #300
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164861369
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:36 schreef MarieAlice het volgende:
Koppijn.
Koppijn^2
:*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:28:49 #301
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_164861396
Ik heb weer last van mn buik...
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')