abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2016 @ 00:10:19 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164750748
Het meest ironische ook is dat voor Rio een aflevering van De Reünie was met alle Olympiërs van Sydney en ook toen al was er kritiek op de aanpak wbt verliezers. Daar zeiden ze toen: 'Maar dat is nu al heel anders hoor'. :')

Behoorlijk :') in hindsight.
  maandag 22 augustus 2016 @ 00:10:30 #102
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164750751
Hendriks nu weer in de case van Gelderen over die "afspraken" .., nu heeft ie het weer over "voorbeeld" .. Wat een bullshit!!!! Hij staat achter de "besluitvorming" en hij heeft een "fundament" gebouwd... Ah nu vind ie dat hij het "duidelijker" had moeten uitleggen aan "het domme volk" (dat laatste zie je hem erbij denken)
pi_164750920
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:32 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen?
Paardensport schrappen en er kunnen veel meer normale atleten betaald worden. ;)
  maandag 22 augustus 2016 @ 00:28:06 #104
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164751308
Lijer. 'Met zijn allen een sluitingsceremonie.' Totaal onbeschoft.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 22 augustus 2016 @ 07:57:59 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164755739
Sowieso, al die media-aandacht voor zulke dikgeblazen managementbaasjes onder het mom van "laten we het over sport hebben". :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164755933
Heb je een score aan goud die bijna ongekend is en nog is het niet goed voor Hendriks. Je ziet overigens hetzelfde op dit forum.

Ja er zijn best wat tegenvallers maar laat die tegenvallers niet de successen overvleugelen.
pi_164755944
Het wordt tijd dat Maurits Hendriks zijn ontslag indient, die man is totaal ongeschikt als CdM.
Een goede CdM weet rust te creëren binnen teamNL, bovendien staat hij in dienst tot onze sporthelden. Een CdM moet een dienstverlenende functie hebben, zoals een butler hij moet voor zijn sporters in het vuur staan en niet een eigen rol hebben. De man ziet ze vliegen en elke sporter wordt compleet gedenigreerd als men niet tot de kampioenen behoort met de "loservlucht". OS is meer dan winnen alleen, zo is Martina voor mij ook een winnaar wetende dat de concurrentie verschrikkelijk is. Net als de turnsters die geen medaille hebben gewonnen als team prestatie, maar al ongelooflijk knap is een finale te mogen turnen. Of achtste worden op een lange afstand atletiek wetende dat de afrikaantjes dit toch wel winnen. Of de wielrenners Ellen van Dijk, Marianne Vos en Annemiek van Vleuten die als team mee hebben geholpen Nederland een gouden medaille te winnen.
pi_164756028
Hendriks is een naar, pedant mannetje die doet alsof zijn TeamNL een soort militaire operatie is, en zich ook zo opstelt.

Toch ben ik het wel helemaal met hem eens. Het is wat betreft medailleoogst gewoon teleurstellend. Dat doet niets af aan fantastische verrassingen als de volleyballers, handballers, Martina en zo vergeet ik er nog een paar. Maar de sporten waarin geoogst had moeten worden hebben het vrijwel allemaal al laten weten, alleen het wielrennen en de zeilers hebben het naar verwachting goed gedaan. Judo, paardensport en zwemmen (muv open water) waren gewoon enorme decepties en daar mogen best harde woorden over gesproken worden.

De OS is niet een kwestie van 'meedoen is belangrijker dan winnen'. Dat is goedpraterij. Als je in bepaalde sporten tot de wereldtop behoort en er miljoenen tegenaan worden gesmeten om het beste er uit te halen, dan behoor je teleurgesteld te zijn als er niet wordt gepresteerd. Dan moet je dat niet toedekken met "ze hebben het in elk geval geprobeerd!". Met die instelling word je een soort België (die naar verhouding nog hele goede Spelen hadden) en doe je bijna nergens serieus in mee.

Ja, in verhouding tot andere landen presteert Nederland al sinds 1996 heel erg goed. Maar het gaat er niet om of je in verhouding goed gepresteerd hebt. Het gaat er om of je je eigen doelstellingen waar kan maken, en daarin kwam TeamNL gewoon tekort. Tijd voor een keiharde evaluatie. En een andere CdM, want ik denk dat die autoritaire houding van Hendriks niet echt bijdraagt aan een lekkere sfeer.
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:29:47 #109
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164756405
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:32 schreef MakkieR het volgende:

Een goede CdM weet rust te creëren binnen teamNL
In principe heeft hij dat ook gedaan natuurlijk door iedereen naar huis te sturen tot alleen de M&M's* overbleven.

* Maurits & de Medaillewinnaars

:+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164759372
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
Hendriks is een naar, pedant mannetje die doet alsof zijn TeamNL een soort militaire operatie is, en zich ook zo opstelt.

Toch ben ik het wel helemaal met hem eens. Het is wat betreft medailleoogst gewoon teleurstellend. Dat doet niets af aan fantastische verrassingen als de volleyballers, handballers, Martina en zo vergeet ik er nog een paar. Maar de sporten waarin geoogst had moeten worden hebben het vrijwel allemaal al laten weten, alleen het wielrennen en de zeilers hebben het naar verwachting goed gedaan. Judo, paardensport en zwemmen (muv open water) waren gewoon enorme decepties en daar mogen best harde woorden over gesproken worden.

De OS is niet een kwestie van 'meedoen is belangrijker dan winnen'. Dat is goedpraterij. Als je in bepaalde sporten tot de wereldtop behoort en er miljoenen tegenaan worden gesmeten om het beste er uit te halen, dan behoor je teleurgesteld te zijn als er niet wordt gepresteerd. Dan moet je dat niet toedekken met "ze hebben het in elk geval geprobeerd!". Met die instelling word je een soort België (die naar verhouding nog hele goede Spelen hadden) en doe je bijna nergens serieus in mee.

Ja, in verhouding tot andere landen presteert Nederland al sinds 1996 heel erg goed. Maar het gaat er niet om of je in verhouding goed gepresteerd hebt. Het gaat er om of je je eigen doelstellingen waar kan maken, en daarin kwam TeamNL gewoon tekort. Tijd voor een keiharde evaluatie. En een andere CdM, want ik denk dat die autoritaire houding van Hendriks niet echt bijdraagt aan een lekkere sfeer.
Eens
pi_164760874
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:31 schreef Ericr het volgende:
Heb je een score aan goud die bijna ongekend is en nog is het niet goed voor Hendriks. Je ziet overigens hetzelfde op dit forum.

Ja er zijn best wat tegenvallers maar laat die tegenvallers niet de successen overvleugelen.
Het lijkt wel een bankmanager die vooral aan zijn aandeelhouders denkt. Het voelt soms alsof TeamNL als een bedrijft gerund wordt. Die zgn. losersvlucht was ook bizar. Het lijkt me dat de menselijke maat vooral terug moet komen. Dan was dat gevalletje met Van Gelder ws. ook heel anders opgelost.
pi_164761093
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:47 schreef Mystikvm het volgende:

Daar ben ik het deels wel met je eens en deels ook weer niet. Dat de Nederlandse wereldtop moet presteren daar ben ik het volkomen met je eens. Maar om te zeggen dat de OS niet een kwestie is van "meedoen is belangrijker dan winnen" goedpraterij is vind ik volkomen larie.
De OS is namelijk veel te complex om hier een strakke lijn neer te leggen. Want volgens die lijn ben je een winnaar als je een olympische medaille wint (Dus ook Brons).
Dan zeg je eigenlijk dat een eventuele bronzen prestatie met dames Hockey beter zou zijn dan een zevende plaats met het meervoudig turnen landen team bij de dames.

Ieder deskundige weet dan al meteen wat voor ongelooflijke prestatie onze turners hebben geleverd. Het turnen alleen al is een ongelooflijk exclusieve sport, waar enkel een paar landen mee mogen doen stomweg omdat de rest niet sterk genoeg is. Deze sport werd en wordt nog altijd gedomineerd door de russen, de amerikanen en de chinezen. Daarom vind ik een teamprestatie van Nederlandse heren of dames groter als zij zevende of bij de heren geloof ik tiende veel groter dan een derde en zelfs nu tweede bij de dames hockeyteam. Immers voor hun geldt bijna dat ze de medailles fluitend komen ophalen. Dat geldt natuurlijk ook voor de Volleyballers, Handballers wielrenners etc, dat zij zonder medailles net zo goed winnaar zijn. En zelfs met de wereldtop die ondermaat presteren is het zelfs nog niet eens zo zwart, wit. Want daar heb je te maken met blessures, oververmoeidheid, verkeerd getraind, ziekte of pure pech. Daarbij kan de concurrentie je voorbij zijn gestreefd, ben je dan een looser als je wel je persoonlijke record hebt verbeterd of zelfs een nationaal record hebt gehaald? Tja daar valt nog zoveel over te zeggen.
pi_164761197
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 13:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik het deels wel met je eens en deels ook weer niet. Dat de Nederlandse wereldtop moet presteren daar ben ik het volkomen met je eens. Maar om te zeggen dat de OS niet een kwestie is van "meedoen is belangrijker dan winnen" goedpraterij is vind ik volkomen larie.
De OS is namelijk veel te complex om hier een strakke lijn neer te leggen. Want volgens die lijn ben je een winnaar als je een olympische medaille wint (Dus ook Brons).
Dan zeg je eigenlijk dat een eventuele bronzen prestatie met dames Hockey beter zou zijn dan een zevende plaats met het meervoudig turnen landen team bij de dames.

Ieder deskundige weet dan al meteen wat voor ongelooflijke prestatie onze turners hebben geleverd. Het turnen alleen al is een ongelooflijk exclusieve sport, waar enkel een paar landen mee mogen doen stomweg omdat de rest niet sterk genoeg is. Deze sport werd en wordt nog altijd gedomineerd door de russen, de amerikanen en de chinezen. Daarom vind ik een teamprestatie van Nederlandse heren of dames groter als zij zevende of bij de heren geloof ik tiende veel groter dan een derde en zelfs nu tweede bij de dames hockeyteam. Immers voor hun geldt bijna dat ze de medailles fluitend komen ophalen. Dat geldt natuurlijk ook voor de Volleyballers, Handballers wielrenners etc. En zelfs met de wereldtop die ondermaat presteren is het zelfs nog niet eens zo zwart, wit. Want daar heb je te maken met blessures, oververmoeidheid, verkeerd getraind, ziekte of pure pech. Daarbij kan de concurrentie je voorbij zijn gestreefd, ben je dan een looser als je wel je persoonlijke record hebt verbeterd of zelfs een nationaal record hebt gehaald? Tja daar valt nog zoveel over te zeggen.
Maar het turnteam of het volleybalteam zijn toch ook niet in de doelstelling meegenomen? Die hebben gewoon boven verwachting gepresteerd en dat verdient alle lof. Toch, als je denkt meer dan 20 medailles te halen op dingen waarbij je wél tot de topfavorieten behoort, en je komt er onder uit dan mag je dus teleurgesteld zijn. Zeker als een hoop van de verdiende medailles eigenlijk volkomen onverwacht waren, en dus feitelijk alleen maar bijvangst zijn. Dat betekent dat je 'zekerheidjes' volledig gefaald hebben.
pi_164761418
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 00:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hendriks nu weer in de case van Gelderen over die "afspraken" .., nu heeft ie het weer over "voorbeeld" .. Wat een bullshit!!!! Hij staat achter de "besluitvorming" en hij heeft een "fundament" gebouwd... Ah nu vind ie dat hij het "duidelijker" had moeten uitleggen aan "het domme volk" (dat laatste zie je hem erbij denken)
Dat is dan ook wederom een terechte gedachte gebleken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 augustus 2016 @ 14:26:53 #115
1986 Jane
pi_164761796
Ik denk dat dat stuk dat ik vanochtend las (weet niet meer waar) over dat dit een geval is van "doorgeslagen rendementsdenken" van Hendriks wel de spijker op z'n kop is. Ook zijn uitspraak dat de losersvlucht van te voren met de sporters is "besproken" is ergerniswekkend en herkenbaar van diverse managers in Nederlandse bedrijven. Met 'besproken' bedoelt hij 'medegedeeld', zonder dat de sporters er zelf enige inbreng in hebben gehad. Het enige dat ze konden doen is besluiten dan maar niet naar Rio te gaan, wat natuurlijk geen serieuze optie is als je 4 jaar alles opzij hebt gezet om dit te bereiken. Net zoals ontslag nemen voor werknemers meestal geen optie is als ze ook nog hun hypotheek willen betalen.

Door je te kwalificeren voor de OS verdien je je ticket en daarmee ook het recht om tot het eind te blijven, zo simpel zou het gewoon moeten zijn imo. Voor de eventuele 'overlast' zijn echt wel andere oplossingen te vinden. Ik bedoel, als WIJ ze al kunnen bedenken, moet het zo'n dikbetaalde bobo toch helemaal lukken. B-)
pi_164762249
quote:
Inge Dekker: Zelfs op eigen kosten mocht ik niet blijven

Zwemster Inge Dekker zal morgen bij de huldiging zijn van de Olympische sporters in Amsterdam. ,,Terwijl ik al een week thuis ben. Het wordt vast leuk maar voelt als mosterd na de maaltijd,'' zegt de zwemster die géén medaille won en dus zes dagen geleden al naar huis moest op de zogenaamse 'losersvlucht'. Gisteren hekelde ze die vlucht via Twitter. ,,Ik heb me nooit meer onderdeel van Team NL gevoeld.''

Inge Dekker reageerde gisteren op een tweet van Erben Wennemars vanuit de arena waar Nouchka Fontijn zich naar een zilveren medaille bokste. 'Heel Team NL staat achter je', schreef Wennemars.

Meebeleven
Dekker baalt ervan dat zij níet in het stadion bij Nouchka kon zijn. Olympiërs die naast een medaille grepen werden dit jaar verplicht eerder naar huis te gaan omdat zij anders sporters die nog in actie moesten komen, zouden kunnen afleiden. De 'vroege terugvlucht' kwam vorige week woensdag aan op Schiphol. ,,Maar ik had dolgraag in Rio willen blijven,'' licht Dekker toe. ,,De Olympische Spelen zijn het mooiste evenement dat er is. Ik had het graag tot en met het eind willen meemaken. Het succes van andere sporters meebeleven. Weggestuurd worden is zo tegen de olympische gedachte. Je bént daar echt als team, sporters onder elkaar. Dat kon nu niet.''

,,Ik stond óók achter Nouchka Fontijn,'' vervolgt Dekker. ,,Maar ik kon er niet bij zijn, ik zat thuis voor de tv! Dat voelt raar. Ik voelde me ook helemaal geen onderdeel meer van Team NL. Ik had nog gevraagd: kan ik niet op eigen kosten een hotel boeken en een latere vlucht naar huis nemen. Maar zelfs dat mocht niet. Nu moest ik weg terwijl zelfs mijn eigen vriend nog in Rio was, omdat we van tevoren een latere vlucht voor hem hadden geboekt. Ik was vorige week ook nog jarig. Toen zat ik hier en hij nog in Rio.''

Samen vieren
,,Er zijn sporters die nét naast een medaille hebben gegrepen, maar het wel heel goed hebben gedaan,'' zegt Dekker. ,,Die moesten toch weg. Er zijn zwemmers die hebben járen samen getraind met Ferry Weertman bijvoorbeeld, die goud won op het open-waterzwemmen. En die waren er nu niet bij om dat met hem samen te vieren. Kijk, álle sporters hebben heel hard getraind voor een medaille, iedereen gaat ervoor. Dat je dan wordt weggestuurd als je niet wint, is een extra klap. Ik zal er zelf over vier jaar in Tokyo niet meer bij zijn, maar ik hoop dat ze het nooit meer zo organiseren.''

Verplicht
Inge Dekker is er morgen in Amsterdam wel bij als álle Olympiërs worden gehuldigd. Lachend: ,,Ja, ook dat is verplicht, haha. Maar goed, dat wordt ook wel leuk. Ik denk ook dat de sporters die pas morgen terugkomen uit Rio het leuk vinden als wij er bij zijn.''

http://www.ad.nl/dossier-(...)gn=socialsharing_web
pi_164763059
Voor de Maurits liefhebbers:

Interview gisteren, terugblik op de spelen:

Interview op 4 Augustus, verwachting, voorbereidingen:

Wist niet eens dat dit programma bestond :P

[ Bericht 0% gewijzigd door antiderivative op 22-08-2016 16:11:05 ]
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_164763352
Hendriks heeft gewoon van meer dan de helft van de sporters hun olympische beleving deels vergald, daar mag hij trots op zijn. Het hoeft zeker allemaal niet vrijblijvend te zijn maar dat weten sporters zelf maar al te goed. Je bent een A-status ook zo weer kwijt als je even niet presteert, er zal niemand naar Rio zijn afgereisd zijn om het leuke maar vooral om te presteren. Geef dan ook degenen die door welke oorzaak ook geen medaille haalden gewoon de kans om de OS te beleven als ze klaar zijn met hun sport.

Dat er tig duizend condooms worden uitgedeeld iedere 4 jaar geeft al aan dat er ook even ruimte is voor andere zaken. Je hoeft je natuurlijk geen slag in de rondte te neuken maar gelet op de lege tribunes was alle support extra mooi meegenomen voor de Nederlandse sporters die nog aan de bak moesten na de 'loservlucht'.
pi_164763534
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:50 schreef antiderivative het volgende:
Voor de Maurits liefhebbers:

Interview gisteren, terugblik op de spelen:

Interview op 4 Augustus, verwachting, voorbereidingen:

Wist niet eens dat dit programma bestond :P
Over die 'loser-vlucht' waar we het nu over hebben praat Hendriks in het 1e filmpje wat ik gepost heb vanaf 22:30 min.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 22 augustus 2016 @ 16:31:31 #120
1986 Jane
pi_164763789
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:16 schreef antiderivative het volgende:

Over die 'loser-vlucht' waar we het nu over hebben praat Hendriks in het 1e filmpje wat ik gepost heb vanaf 22:30 min.
Ja ja, nu is het de schuld van de mensen die het de 'loservlucht' noemen. Maar Maurits, maakt het echt uit wélke naam je er aan geeft? Is het idee zelf niet gewoon verwerpelijk?

En wat betreft die infecties/besmettingen waar hij het over heeft doet hij net alsof je alleen maar besmet kunt raken door je mede-sporters van 'TeamNL' die al klaar zijn. Blijkbaar niet door mijnheer Hendriks zelf, of de koning, of sporters van andere landen of welke persoon dan ook waar de sporter eventueel mee in contact komt gedurende het verblijf. Opmerkelijk.
pi_164764218
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds gek. Ranomi zei in haar eerste reactie (tegen Ferry): 'Maurits zal dit niet leuk vinden maar ik blijf'. Daarna zei het NOCNSF ineens dat ze toestemming hebben gegeven. Wanneer is die toestemming gegeven?

En Ranomi is de bekendste, maar ik zag wel meer sporters die na de eerste week al klaren waren maar wel bleven (o.a Lieke Wevers, Peter Müllenberg en Enrico Lacruz).

Overigens vind ik dat Hendriks het prima heeft gedaan, m.u.v. dit. Grote inschattingsfout en een nog grotere fout dat hij dit niet wil erkennen. Met name dat laatste geeft nu toch een naar gevoel bij deze man.
  maandag 22 augustus 2016 @ 17:05:39 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164764401
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:54 schreef Snowbomb het volgende:
Overigens vind ik dat Hendriks het prima heeft gedaan, m.u.v. dit.
Wát heeft hij precies gedaan/gepresteerd?
Gewoon een blaaskakige manager die ten onrechte in de schijnwerpers is komen te staan.
pi_164765267
Die vent is achterlijk.

En de naam "Chef de Mission" wie heeft dat nou verzonnen? Is er geen Nederlands woord hiervoor?
pi_164765519
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:07 schreef Ericr het volgende:
Hendriks heeft gewoon van meer dan de helft van de sporters hun olympische beleving deels vergald, daar mag hij trots op zijn. Het hoeft zeker allemaal niet vrijblijvend te zijn maar dat weten sporters zelf maar al te goed. Je bent een A-status ook zo weer kwijt als je even niet presteert, er zal niemand naar Rio zijn afgereisd zijn om het leuke maar vooral om te presteren. Geef dan ook degenen die door welke oorzaak ook geen medaille haalden gewoon de kans om de OS te beleven als ze klaar zijn met hun sport.

Dat er tig duizend condooms worden uitgedeeld iedere 4 jaar geeft al aan dat er ook even ruimte is voor andere zaken. Je hoeft je natuurlijk geen slag in de rondte te neuken maar gelet op de lege tribunes was alle support extra mooi meegenomen voor de Nederlandse sporters die nog aan de bak moesten na de 'loservlucht'.
Dit en die loservlucht was nog eens een trap na. Schandelijk.
  maandag 22 augustus 2016 @ 18:29:33 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164765962
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 17:52 schreef Terrorizer het volgende:
En de naam "Chef de Mission" wie heeft dat nou verzonnen? Is er geen Nederlands woord hiervoor?
Akela.
Hopman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')