Mijn lijstje aan topmomenten:
1. Sanne Wevers pakt goud op de balk. Zonder twijfel. De spanning die daarbij zat zal ik niet snel vergeten.
2. De Kazachse nacht met eerst die gek Rahimov waarvan een leuk gifje schijnt te circuleren die een WR tilt en gek komt doen, daarna toch zeldzaam hard gelachen om Balandin die ineens uit baan 8 kwam nadat een niet nader te noemen persoon zei dat ie kansloos was.
3. Nafi Thiam. Op de bank gestaan. Dan weet je het wel. On. Voor. Stel. Baar.
4. Schooling die Phelps versloeg. Omdat eerste goud ooit voor Singapore, ook omdat dat podium voor de 2e plaats eigenlijk.
5. 2x goud op het open water. Ferry en Sharon poetsen even de slechte smaak van een fluttoernooi in het bad weg.
6. De volleybaldames. Gevochten voor elk punt, alles laten zien wat ze konden en meegevochten met de wereldtop. Waar de rest van de teamprestaties kleurloos was voor mijn gevoel, was dit fris en fruitig.
7. Polling vs Tachimoto. Ondanks de dramatische uitkomst eigenlijk het enige moment van het judotoernooi dat ik 7 minuten lang zowel heb genoten als op het puntje van mijn stoel heb gezeten.
8. Braz tegen Lavillenie. Denk het gefluit even weg en je hebt een fantastische finale met een briljante uitkomst. Oprecht genoten.
9. Belmonte pakt goud op de 200 vlinder. Als ik een Spaanse gouden medaille moet kiezen is het die, zonder meer. Ik had het eigenlijk al niet meer verwacht, omdat ik altijd het gevoel had dat ze het net niet doet als het moet. Maar nu dus wel, en zij verdient het absoluut.
10. Rugby Sevens + Fiji. Ik vind 'gewoon' rugby vaak heel frustrerend om te kijken, heb het gevoel dat het een heel traag spelletje is, maar sevens is de sport die me het meest positief heeft verrast. Vooral met het flitsende genot wat Fiji heet. En dan dat gezang er achteraan

Toch wel hele mooie dingetjes er tussen. En ik vergeet vast nog een hoop.
Flopmomenten:
1. Publiek. Het was er niet, en als het er wel was was het luidruchtig en onsportief. Dat is geen moment, maar gewoon een algehele tendens. (Waarvan er overigens meer volgen). Iedereen zal dit wel herkend hebben.
2. De val van Annemiek. Dan staat alles toch wel even stil. Gelukkig ging het allemaal goed met haar, maar toch. Sowieso dat 2 wegwedstrijden werden beslist door valpartijen in de laatste afdaling was een flop, maar de val van Annemiek szag er zo slecht uit dat ik die er uit licht
3. Het (binnen)zwemtoernooi van NL. Bij judo hadden we pech met de lotingen, Polling vs Tachimoto in R2 is lachwekkend, hoewel het ook bepaald niet goed was. Paardrijden zat er in bij het dressuur en je kunt pech hebben met de springruiters. Maar voor het algemene presteren van de zwemsters was geen excuus. Kromo viel een beetje mee, maar in het algemeen was het gewoon echt treurnis.
4. Het baanwielrentoernooi. Geef die gouden medaille maar gelijk aan die Britten. Dat je tweede wordt in het medailleklassement omdat je naast 1 goud ook nog ergens 1 zilver meevist is vrij genant.
5. De loservlucht. Wat een complete onzin. Kromowidjojo kon gelukkig nog een dagje bij Ferry blijven, maar ze hebben echt iets idioots verzonnen. Laat sporters zelf kiezen of ze eerder weg willen of niet..
6. Dafne Schippers en de NOS. Dat overdreven hypen hoeft echt niet jongens. En dat met spikes gooien hoeft ook niet, Dafne. Sowieso ben ik geen fan van de NOS en had ik nog meer NOS-klachten kunnen geven, zoals Jut en Jul in de vroege avond en NOS Olympic Park, maar ik hou het bij 1 NOS-flop. En deze heeft me meer geërgerd omdat het als overbodig voelde, de programmering was er 4 en 8 jaar geleden ook al (maar waarom de NOS zo wegloopt met Robin van Galen, Edith Bosch en Erben Wennemars snap ik dan niet)
7. De vierde plaatsen bij de teams. Tsja. Iedereen hier ging er wat mij betreft iets te veel over zeiken, maar het was toch wel een vervelende afsluiter van alle teamtoernooien. Heeft ons bovendien de 20 medailles gekost en het zorgde voor een beetje een negatieve spiraal in het Nederlandse kamp. Anderzijds kun je het ook niet helemaal als een flop zien omdat het van de handbaldames en zeker de volleybaldames een knappe prestatie was.
8. Atletiektoernooi ging als een nachtkaars uit. Wie verzint het toch om het toernooi te eindigen met een nummer wat de VS altijd wint (bijna dan). Die 4xx400 komt niet in de buurt van de 4x100 qua spektakel. (De marathon daargelaten). Bovendien de laatste 2 dagen vooral flopfinales gezien. Hoogspringen was een dieptepunt hoor.
9. Yurigate. Tsja, wat een domme lul ben je dan als je Yuri van Gelder bent, nog een wedstrijdje moet turnen en vervolgens een beetje de regels verloochtent waardoor je naar huis kunt. En het ergste hiervan: Hij heeft ons met een week lang gezeik opgeleverd met deze onzin. Steeds maar weer was Yuri belangrijker dan onze andere sporters voor de NOS.
10. Paardrijden bij moderne vijfkamp vrouwen. Wat was dat een farce. Anders elimineer je even de twee laatste olympisch kampioenen omdat ze op een dolgedraaid paard moesten rijden dat daarvoor idiote dingen heeft gedaan met een eerdere ruiter die er niets van kon.
[ Bericht 44% gewijzigd door Mexicanobakker op 21-08-2016 04:54:54 ]