abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165112802
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 01:08 schreef vaagjunior het volgende:
2e ronde is voorbij! Hier de nieuwe stand :) Jammer dat de onderste 2 niet meedoen/ meededen. Nogmaals het gaat om het plezier, en je eigen training qua baan. Juist omdat ik niet zo snel ben als die 2 boven mij wil ik oefenen op de baan zodat ik er ook online/offline meer aan heb.
[ afbeelding ]

Overigens heb ik een random name picker gebruikt om het circuit van deze week te bepalen, ik heb alle circuits van de 1e seizoenshelft erin gedaan, de winnaar was Canada!

[ afbeelding ]

Ik zie net dat ik per ongeluk ook Oostenrijk van week 1 erbij heb gezet.. maar die is gelukkig niet gekozen :P Na deze week zal het dus in de GP week gewoon Singapore worden. En nogmaals, iedereen kan meedoen, hoe snel of langzaam je bent maakt niet uit. Zie het als een uitdaging ;)
Ik zal het nog maar een keer proberen dan deze week. :P
Rossoneri siamo noi.
pi_165117387
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:36 schreef G3rtonimo84 het volgende:

[..]

Ik wil geen afstellingen zomaar kopieren eigenlijk, maar eens kijken of ik er zelf op de een of andere manier achter kan komen waarom dat ik sneller zou gaan met minder rembalans of wanneer het gewicht naar voren of naar achteren gaat. :)
Ik kopieer zelf wel vaak setups vanaf de global leaderbords. Mijn ervaring met setups in de f1 games is dat deze niet heel realistisch zijn en meestal de extreme setups het snelst gaan. Dus bijv de bandenspanning zo laag mogelijk, camber zo negatief mogelijk, ballast helemaal naar achter etc etc. Vooral in timetrial is dit het geval omdat er geen bandenslijtage is in deze mode.

Wat rembalans betreft is het niet zo moeilijk en gewoon een kwestie van trial and error. Ik begin meestal rond de 60%, als je voorwielen dan blokkeren met aanremmen dan een tikkie naar achter plaatsen dus 58%, dan nog blokkerende wielen dan nog een keer naar 56 net zo lang tot je een goede balans heb gevonden. Over het algemeen heb je een kortere remweg als je de balans naar voren schuift, maar de trade off is dat je voorwielen direct blokkeren zodra je gaat remmen en sturen tegelijk (trailbraking). Als je de rembalans naar achter schuift heb je een langere remweg maar kan je beter de bocht in remmen (trailbraking) zonder je voorwielen te blokkeren wat voordeel geeft in de bochten. Sommige veranderen daarom tijdens een ronde de balans, voor harde rempunten schuiven ze hem dan naar voren en voor bochtige gedeelten weer naar achter. Ik zelf zoek meestal een balans en laat hem dan daarop staan.

Voor de differentieel geld dat hoe strakker je hem zet des te meer grip en performance je beschikbaar hebt. Maar zodra je die grip dan verliest gaat dat wel heel abrupt ipv geleidelijk gripverlies met een losse diff. Je diff moet dus aangepast worden aan de grip level van de auto en baan. In timetrial mode rijden we met de zachtste compound en zijn de griplevels van de tracks optimaal. Aangezien er dus veel grip beschikbaar is willen we die optimaal benutten door de diff goed strak te zetten, 80-100% houd ik meestal aan. Als je met een strakke diff teveel last heb van exit overstuur dan kun je hem wat losser zetten om het wat beter controleerbaar te maken. Maar dan lever je wel iets aan pure performance in, hierin zal je voor jezelf een juiste balans moeten vinden. Sommige veranderen ook deze setting tijdens een ronde; strakke diff voor snelle bochten waar veel grip gewenst is, en dan iets losser voor lage snelheidsbochten om abrupte exit overstuur te minimaliseren. Als je nou bijv een fp1 gaat rijden op hardere compounds op een green track dan is er weinig grip beschikbaar. Dit kan je dan opvangen door je diff wat losser te zetten.

Zo, heel verhaal geworden :p
  dinsdag 6 september 2016 @ 07:43:15 #103
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165120756
Thanks Sjemmert! Betekent dit dat in circuits waar je moet remmen in de bocht (neem China of Bahrein) de rembalans minder ver naar voren staat dan bijvoorbeeld een Italië, waar alle bochten in een rechte lijn aan te remmen zijn?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_165124495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 07:43 schreef maniack28 het volgende:
Thanks Sjemmert! Betekent dit dat in circuits waar je moet remmen in de bocht (neem China of Bahrein) de rembalans minder ver naar voren staat dan bijvoorbeeld een Italië, waar alle bochten in een rechte lijn aan te remmen zijn?
Klopt ja, hoewel het in de praktijk maar weinig scheelt hoor. Want dat is wel goed gedaan in deze game, dat je elke aanpassing van de rembalans met 2% gelijk merkt bij het aanremmen. Dus voor bijvoorbeeld Monza hooguit 2-10% meer naar voren dan op banen waar meer technische bochten in zitten. Te ver naar voren en je voorwielen blokkeren bij turn in met onderstuur tot gevolg. Te ver naar achter en de achterkant van de auto raakt uit balans op turn in met overstuur tot gevolg. Beide wil je niet hebben dus ergens daar tussen ligt de juiste balans.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:22:47 #105
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165136259
Thanks voor de tips :)

1:16.358. Gewoon eerste op dit moment! *O* ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_165137771
Ik zit even naar het klassement van Canada te kijken (PC). Snelste tijd wat is gereden is 1.07.676, dik 4 seconden sneller dan de nummer twee. Dat lijkt me onmogelijk. Ik zit momenteel op 1.13.906 zonder custom setup.
pi_165139569
Ohjee :P ga ik straks ook maar eens even kijken hoever ik kom :)
1e topic van 2012 in ONZ Eerste ONZ topic van 2012 - Fijn 2012
pi_165141893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:49 schreef Sylv3se het volgende:
Ik zit even naar het klassement van Canada te kijken (PC). Snelste tijd wat is gereden is 1.07.676, dik 4 seconden sneller dan de nummer twee. Dat lijkt me onmogelijk. Ik zit momenteel op 1.13.906 zonder custom setup.
Klopt ook niks van die gast heb ik eerder gezien bovenaan met zulke rare tijden. Geen idee wat ie doet maar iets klopt daar niet.

Mijn snelste tijd nu is 1:12.853

+0.041 van Lewis zijn pole tijd en -0.021 van Rosberg zijn q3 lap :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 06-09-2016 23:27:17 ]
pi_165143477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:22 schreef maniack28 het volgende:
Thanks voor de tips :)

1:16.358. Gewoon eerste op dit moment! *O* ;)
Nice :P Maar kan iedereen vanaf nu gewoon gelijk hun screenshot/foto posten zodra je een tijd neerzet.. want bij een vorige ronde staat er 'komt nog' en vervolgens komt er geen screenshot :') Ik vermoed dat het dan vergeten word :P Dus het is denk voor degene die de tijd neerzet handig omdat direct erbij te zetten.
pi_165157916
Heel erg bedankt voor de uitleg Sjemmert en voor de filmpjes Vaagjunior, ik ga me er even in verdiepen 👍🏻
En kijken of ik ook daadwerkelijk de verschillen kan merken, ik race helaas met een controller ipv een stuurtje maar bij genoeg enthousiasme en het gevoel dat ik er ook heel veel tijd in ga steken schaf ik een stuurtje aan :)
pi_165160081
Nieuwe tijd vandaag neergezet, 1.13.229. Dat kan nog sneller, was net 4 tienden sneller voor de laatste bocht en even later zat ik tegen de wall of champions. Mja, later deze week nog maar eens proberen :P
pi_165161462
1.15.057 tot dusver, lag na de 2e bocht nog 0.600 voor op een gegeven moment maar verremde me een paar bochten later en kreeg tracklimits helaas. :(
  woensdag 7 september 2016 @ 22:48:12 #113
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165162865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:11 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Nice :P Maar kan iedereen vanaf nu gewoon gelijk hun screenshot/foto posten zodra je een tijd neerzet.. want bij een vorige ronde staat er 'komt nog' en vervolgens komt er geen screenshot :') Ik vermoed dat het dan vergeten word :P Dus het is denk voor degene die de tijd neerzet handig omdat direct erbij te zetten.
die van vorige staat er hoor ;)
  woensdag 7 september 2016 @ 22:49:18 #114
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165162893
Maar zal voortaan meteen uppen
pi_165164605
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:48 schreef maniack28 het volgende:

[..]

die van vorige staat er hoor ;)
Klopt :p was ook algemeen, want iemand anders heeft bij de 1e ronde is het helemaal vergeten, maar die is ook niet meer actief haha
pi_165172666
Heb deze week niet zoveel tijd helaas :( Misschien dat ik mijn tijd zondag nog kan verbeteren, maar dat zal vermoedelijk met een kater zijn :+
  vrijdag 9 september 2016 @ 17:23:03 #117
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165203577
Zonder kater ben ik nog altijd langzamer, maar maakt niet uit ;)
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:40:48 #118
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_165207887
Rij ik 1:15.474. Helemaal trots, nog laatste :')
pi_165255406
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:40 schreef maniack28 het volgende:
Rij ik 1:15.474. Helemaal trots, nog laatste :')
Rip :P ik heb eigenlijk niet veel gereden deze week :P
pi_165281819

Ronde 3 is afgelopen en we gaan ons nu richten op Singapore, waar hopelijk Max ook een goed resultaat gaat neerzetten :) Het wordt wel de hele week heel warm maar hopelijk wagen de meeste toch wel een poging :P Trouwens.. Mensen die 2 of 3 weken niet meedoen, laten we die gewoon (waarschijnlijk onderaan) in de stand staan of kunnen die tot ze weer meedoen uit de stand worden gehaald? Wanneer deze zich weer aanmelden met een tijd behouden ze uiteraard wel gewoon hun punten :P
pi_165287434
Heb me ook ingeschreven en net een tijd neergezet. Ik speel op de Xbox One met een controller.

Succes iedereen!
pi_165337340
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:46 schreef Def1987 het volgende:
Heb me ook ingeschreven en net een tijd neergezet. Ik speel op de Xbox One met een controller.

Succes iedereen!
Strakke tijd!

Wat een gaaf circuit trouwens, heb net ook een tijd neergezet.
pi_165355603
De tering :P Ik heb deze week nog amper gespeeld door die kut warmte hahaha vanaf morgen weer vol ertegenaan!
pi_165356284
Wat een prachtig circuit zeg 😄
Sommige bochten zijn nog lastig met een controller maar het gaat aardig, kan alleen nog harder, zit nu op 1:45.9 geloof ik 😊
pi_165361402
Gisteren nog eventjes gezeten en wat van mijn tijd kunnen afschaven tot een 1:41,453.
Er zit nog iets in de baan, maar dan moet ik hem echt perfect rijden, en op zo lang circuit met meerdere lastige bochten is dat erg lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')