Bah! Herkenbaar welquote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:42 schreef loveli het volgende:
(Druive?-)suiker, cacao en een emulgator, gok ik, dat (plus melkpoeder, als je het alleen met water moet aanlengen) zal in alle instant-chocolademelk zitten. Voor dranken mag je volgens mij te pas en te onpas het woord chocolade gebruiken.
Ik herinner me nog dat de bejaarde buurvrouw van m'n moeder ons warme choco gaf, cacao, suiker en heet water. Toen ze dement werd vergat ze vaak ook de suiker en wij (jaar of 7) deden alsof we het heerlijk vonden.
Waarom post je eenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:20 schreef Serinde het volgende:
loveli die chocoknap (en lief!) dat jullie het opdronken.
Gisteravond kwam er nog een T bij. Ik begon heel goed met muntthee bij de plaatselijke brouwerij maar 'opeens' bestelde ik een gemberbiertjeah well.
O: shake met melk, banaan, frambozen, havermout, eiwitpoeder, lijnzaad
L: pasta met veldsla, tomaten, geitenkaas en een beetje olie met honing als dressing
T: pakje maïswafels
D: paella van Iglo![]()
S: circuittraining
T: weet ik nog niet
Ik ben nu trouwens dat boek van die Michael Mosley aan het lezen, wel interessant!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 19:49 schreef An24 het volgende:
De mijne op vastendag:
O: gekookt eitje, vier pruimen
D: soort Griekse salade: gemengde sla, boontjes, komkommer, rode ui, olijven, rauwe ham, olijfolie
Geen sport vandaag, morgen weer!
Ohww nice! Pak hem er af en toe ook nog bij. Als ik niet streng genoeg ben op die dagenquote:Op zondag 28 augustus 2016 15:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik ben nu trouwens dat boek van die Michael Mosley aan het lezen, wel interessant!Had ooit al eens de docu gezien.
Mooie omschrijving.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.
Haha ik moet zeggen dat ik het nog best vlot geschreven vind, was er iig zo doorheenquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Ohww nice! Pak hem er af en toe ook nog bij. Als ik niet streng genoeg ben op die dagen
Jup: zie boven ;-)quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ha Tink! Geen ruimte = geen tijd?
Wat voor thuisyoga doe je? En wat gebeurt er na 15/20 min? Te saai?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:24 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje gisteren
o. witte toast met franse kaas
t. trosje druiven
l. omelet met paddestoelen, geitenkaas en asperges
t. glas prosecco
d. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
b. 9455 stappen en 9 verdiepingen traplopen
Vandaag
o. biogarde met mango en munt
s. uurtje sportschool
t. appel
l. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
t. haring met uitjes + 2 dadels
t. denk dat ik even naar een borrel ga
d. hapjes bij de borrel, of vietnamees ofzo
b. hoop op 12.000 stappen uit te komen.
Lastig: eigenlijk wil ik niet dunner, maar vooral gespierder. Lesjes (yoga) werken voor mij het best, maar ik heb geen ruimte (= geen tijd) voor een regulier programma. En thuisyoga is leuk voor 20 minuten - half uur. Iemand een idee?
Mijn yogamatjes zijn geweldig. Zal thuis kijken welk merk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:59 schreef NoXia het volgende:
Hebben we ook een gym of een fitness reeks? Ik ben op zoek naar een goed fitnessmatje. Eentje die niet oprolt wanneer deze uitgerold wordt. Iemand advies?
Ik doe Hatha. En dat is voor mij voldoende voor een strak lijf. Ken ook veel verschillende series, maar vind het gewoon saai alleen. Na 20 minuten vind ik het meestal wel mooi geweest, terwijl ik in de studio geen problemen heb met 1,5 uur.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat voor thuisyoga doe je? En wat gebeurt er na 15/20 min? Te saai?
Bij ashtanga doe je ook altijd hetzelfde, maar als je de hele serie regelmatig afmaakt zie je echt wel resultaat in kracht en spieren. Die strippenkaart voor de sportschool of yogaschool is ook een goed idee van Maria. Doe ik ook! Of Calisthenics een idee? Kan je ook gewoon thuis of buiten doen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe Hatha. En dat is voor mij voldoende voor een strak lijf. Ken ook veel verschillende series, maar vind het gewoon saai alleen. Na 20 minuten vind ik het meestal wel mooi geweest, terwijl ik in de studio geen problemen heb met 1,5 uur.
Strippenkaart is goed idee. Ik ga eens zoeken.
Heel graag. Dankjewelquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn yogamatjes zijn geweldig. Zal thuis kijken welk merk.
Mooi lijstje. Houd er wel rekening mee dat morgen zeer zwaar kan vallen, omdat ook vandaag voor jou doen een redelijk low carb dagje is. Na morgen dus even "carb the fuck uppen"quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk Sigme! (Sprak zij heel origineel) Ook origami-en voor gevorderden, net als An
Lekker lijstje Tink.
Hier dit:
O: kwarkyoghurt
L: twee sneetjes speltbrood met peper-rookvlees
T: meloensalade
D: salade van garnalen, avocado, komkommer, verse dille en crème fraiche, met 1 meergranenwrap
T: thee met melk en een koekje
Morgen tweede IF-dagje, deze keer op kantoor. Ben benieuwd hoe dat bevalt
Oeiquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Mooi lijstje. Houd er wel rekening mee dat morgen zeer zwaar kan vallen, omdat ook vandaag voor jou doen een redelijk low carb dagje is. Na morgen dus even "carb the fuck uppen"
Ohw lekkerquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
OeiZo had ik het niet bekeken, logisch eigenlijk
Ik heb wel eiwitrijk ontbijt op de planning staan (twee gekookte eieren en wat zalm), hopelijk helpt dat een beetje
Dank voor het advies!
Nou ik sinds deze week pas hoorquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:31 schreef Skoap het volgende:
hey wat leuk,er vasten opeens meer mensen
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:39 schreef sigme het volgende:
.. toen ik even 5 minuten moest wachten omdat liefste iets aan het doen was waarbij ik me het beste gedeisd kon houden.
Lekvocht opdweilen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik doe het bijna 1 jaar nu (in Oktober) en het bevalt prima en bijna 23 kilo lichterquote:Op donderdag 1 september 2016 12:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nou ik sinds deze week pas hoor![]()
Jij doet het net als An al langer, of nie? Bevalt het nog steeds?
Oh dat klinkt wel motiverend zeg, 23 kilo!quote:Op donderdag 1 september 2016 19:45 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik doe het bijna 1 jaar nu (in Oktober) en het bevalt prima en bijna 23 kilo lichter(daarvan zijn 17 zwangerschaps kilo's) en voel mij super goed. Ben nu lichter dan op mijn trouwdag
![]()
Ben het natuurlijk soms wel eens zat.
Maar ik ben iets minder streng dan voorheen (mag nu van mezelf wel koffie met een beetje melk) En ik vast van avond eten tot avond eten en eet dan 1 lunch in die 24 uur. Ik zou dan mogen eten wat ik wil maar ik kies dan altijd wel voor low carb bewust 2 low carb dagen dan ook per week.
En ik let op ma-do sowieso altijd op wat ik eet. Lunch vaak met een salade op die dagen en vrij-zo ben ik wat makkelijker. Ik vast van zondag avond tot maandag avond en dinsdag avond tot woensdag avond.
Was je vraag aan iedereen of aan de ervaren vasters? Ik antwoord toch maarquote:Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Jawel. Schijtvervelend.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Lurk-reactiequote:Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Dat heb ik dus ook. Normaal moet ik in de ochtend nadenken over wat ik meeneem voor overdag. Nu eet ik op vastendagen een appel en een ei en dan schiet ik de deur uit en hoef ik de hele dag niet na te denken. Heerlijk! En de avonden zijn ook relaxt: groenten en een beetje proteine, zo clean mogelijk. Done in 10 minuten. Geeft een hoop rustquote:Op donderdag 1 september 2016 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lurk-reactie
Ik ben op vasten-dagen juist veel minder bezig met eten dan op gewone dagen. Omdat o die dag gewoon vast ligt wat ik eet en tussendoortjes etc zijn geen optie. Heerlijk vind ik het. Gaf zo veel rust.
Hmmm, mss moet ik er maar weer eens mee beginnen.
*weer weg is...
He? Wie zegt dat ik geen plezier haal uit eten? En dat het om verbieden gaat? Ik vind het nogal een sterk oordeel die niets te maken heeft met hoe ik over eten denk. Het heeft bij mij ook niets te maken met moeten afvallen, maar met gezondheid en de effecten die vasten op mij hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2016 07:58 schreef Tinkepink het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kost "normaal" eten jullie best veel energie (vrije vertaling) en is een vastendag daardoor een oade van rust, gemak en overzichtelijkheid.
Maakt wel veel duidelijk voor mij. En doet me ook realiseren dat eten, aankomen/afvallen en alles eromheen een andere rol speelt in jullie leven dan dat van mij. Voor mij is het eigenlijk nauwelijks een thema waar ik veel over na moet denken, maar eerder iets waar ik plezier uit haal.
Ik begrijp nu dat dit niet voor iedereen geldt en dat een vaste structuur met "verboden" dan structuur kan geven en rust in het hoofd.
Nu val ik niet onder slank dus heb sws nog lang geen normale relatie met eten, maar ik voel me soms, als ik niet in 'the zone' zit net een junkie.quote:Op vrijdag 2 september 2016 07:58 schreef Tinkepink het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kost "normaal" eten jullie best veel energie (vrije vertaling) en is een vastendag daardoor een oade van rust, gemak en overzichtelijkheid.
Maakt wel veel duidelijk voor mij. En doet me ook realiseren dat eten, aankomen/afvallen en alles eromheen een andere rol speelt in jullie leven dan dat van mij. Voor mij is het eigenlijk nauwelijks een thema waar ik veel over na moet denken, maar eerder iets waar ik plezier uit haal.
Ik begrijp nu dat dit niet voor iedereen geldt en dat een vaste structuur met "verboden" dan structuur kan geven en rust in het hoofd.
Ik refereerde naar onderstaande quote, waarin je aangeeft dat het je rust geeft.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:24 schreef An24 het volgende:
[..]
He? Wie zegt dat ik geen plezier haal uit eten? En dat het om verbieden gaat? Ik vind het nogal een sterk oordeel die niets te maken heeft met hoe ik over eten denk. Het heeft bij mij ook niets te maken met moeten afvallen, maar met gezondheid en de effecten die vasten op mij hebben.
Heerlijk vind ik het om uren in de keuken te staan en lekkere dingen te maken voor mezelf en anderen, lekker na te tafelen en samen te genieten van eten. Hier is echt geen sprake van disconnectie tussen mezelf en voer hoor.
Natuurlijk zijn er mensen die dat hebben zoals jij aangeeft, maar naar mijn mening heeft dat niets te maken met vasten of met een alternatief eetpatroon an sich
/rant
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Normaal moet ik in de ochtend nadenken over wat ik meeneem voor overdag. Nu eet ik op vastendagen een appel en een ei en dan schiet ik de deur uit en hoef ik de hele dag niet na te denken. Heerlijk! En de avonden zijn ook relaxt: groenten en een beetje proteine, zo clean mogelijk. Done in 10 minuten. Geeft een hoop rust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |