abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164785601
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:35 schreef An24 het volgende:
En toen sloot ik hem. Nu snap ik waarom er al even niet gereageerd was :+

Tele6, ik wilde nog wel reageren op je voornemen veganistisch te worden en je daarop inlezen. Zowieso zijn er veel tips op youtube te vinden. Vind ik sowieso leuk voor vega recepten. Als je wilt kan ik de namen van vloggers wel ff opzoeken. Verder zat ik te lijken naar he laatste lijstje:

O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining

Wat mij opvalt is dat als je bang bent niet alle vitamines en dergelijke binnen te krijgen, je nu sowieso te eentonig lijkt te eten. Wat vegans altijd doen is bij elke maaltijd fruit en groenten binnen krijgen. En dat haal je bij lange na nog niet. Linzen eet je al. Deze, samen met andere bonen en bijv kikkererwten in de vorm van hummus helpen goed voor het opnemen van eiwitten en ijzer. Kiemgroenten hebben ook een hoge voedingsdichtheid. Ohw en noten natuurlijk! M.a.w: minder bewerkt meer plantjes ^O^
Dankjewel voor de tips!
Ik heb m'n ontbijt inmiddels veranderd naar havermout, sojamelk en banaan. Voor de lunch moet ik nog even kijken, maar hummus staat in ieder geval op het plan :)
pi_164788288
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tips!
Ik heb m'n ontbijt inmiddels veranderd naar havermout, sojamelk en banaan. Voor de lunch moet ik nog even kijken, maar hummus staat in ieder geval op het plan :)
Klinkt goed! Fijn dat je er wat aan hebt!

Hier een vastendag:

O: een zacht gekookt eitje, 4 pruimen
T: drinkbouillon
D: gevuld eitje en een broccoli. Na een proteineshake
S: 75 min. Yoga
pi_164788755
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Fijn dat je er wat aan hebt!

Hier een vastendag:

O: een zacht gekookt eitje, 4 pruimen
T: drinkbouillon
D: gevuld eitje en een broccoli. Na een proteineshake
S: 75 min. Yoga
Holy shit wat weinig. Waarom?
pi_164789092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:07 schreef SausDip het volgende:

[..]

Holy shit wat weinig. Waarom?
Omdat ik aan Intermittend Fasting doe...omdat ik een bindweefselziekte heb....omdat dit voor mij werkt voor celherstel...omdat een arts het goedkeurt ^O^
pi_164789472
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Omdat ik aan Intermittend Fasting doe...omdat ik een bindweefselziekte heb....omdat dit voor mij werkt voor celherstel...omdat een arts het goedkeurt ^O^
Oke, knap hoor! ik zou flauwvallen na de L denk ik haha. Succes!
pi_164790210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:35 schreef SausDip het volgende:

[..]

Oke, knap hoor! ik zou flauwvallen na de L denk ik haha. Succes!
Haha, je lijf moet er aan wennen. Ik begon een jaar of twee geleden. Toen had ik op die dagen nog hoofdpijn, misselijk, moe etc. Dat duurde drie maanden. Daarna kon ik op die dagen ook gaan sporten. Inmiddels doe ik vier tor vijf dagen per week aan yoga en sinds vorige week weer twee dagen per week naar de sportschool. En heb twee vastendagen per week. Gaat prima ^O^

Maar dat zie je zo vaak bij mensen: geven te snel op. Na twee weken een nieuwe aanpak kun je echt niet zeggen of iets werkt of niet. Bij mij duurt dat in ieder geval drie maanden.
  Vis een optie? dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:10:25 #37
70532 loveli
N
pi_164790361
Gisteren uurtje gevoetbald in zo'n kooi, was leuk. En confronterend wat betreft conditie.
crap in = crap out
pi_164796592
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:09 schreef Serinde het volgende:
sigme wat is eigenlijk fantasiesuikerwater?
Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.
Ik zou het moeten afleren. Zou. Moeten.

Lijst van de dag:
• 5km hardlopen
• 3 suikerfantasiewaters
• middageten: bak fruitsalade met vette yoghurt
• avondeten: forel-uit-de-oven, gekookte worteltjes, gekookte prei, klontje boter, andijviesalade
• toe: lepel mascarpone met bramengelei & dikke cm2 monsterlijk lekker chocoladetaartje
• 1 alcoholvrije pils

18duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 10:54:08 #39
70532 loveli
N
pi_164807773
Er zit toch wel cacao in?
crap in = crap out
pi_164808991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef loveli het volgende:
Er zit toch wel cacao in?
Cacaofantasie hooguit, gok ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 11:51:47 #41
70532 loveli
N
pi_164809270
Iets heet cacaofantasie als het geen chocola mag heten van de warenwet, is afhankelijk van percentage cacao(/-boter). Nep-hagelslag, koetjesrepen, chocostrooisel op supermarkttaart, topping van nep-bossche bol, dat soort spul.

Dus als het je geruststelt, in je drankje zit wel een beetje cacao. En een hoop suiker. Tot het ze lukt om een goedkope cacao-vervanger te maken, that is. Proost.

Over cacaoboter gesproken, Callebaut verkoopt het in poedervorm voor horeca om in te braden. Het is wonderlijk spul en ik vind het erg fijn om mee te werken (en lekker).
crap in = crap out
pi_164817449
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:51 schreef loveli het volgende:

Dus als het je geruststelt, in je drankje zit wel een beetje cacao. En een hoop suiker. Tot het ze lukt om een goedkope cacao-vervanger te maken, that is. Proost.

Iets anders dan nesquick? :+

Lijstje:

O: smoothie sinaasappelsap, banaan, aardbeien, blauwe bessen
T: twee havermout-pecan koekjes, koffie met fantasiemelkwater ;) :+
L: body&fit wrap met hummus, sla, geroosterde paprika
S: half uurtje yoga, daarna 75 yogales geven
T: 4 pruimen
D: lauw warme salade met venkel, courgette, champignons, rode ui, thijm, rauwe ham en een zelfgemaakte basilicum mayonaise
T: even kijken of dat nodig is. Anders koekje, fruit of proteineshake
pi_164818719
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.
Ik zou het moeten afleren. Zou. Moeten.

Haha. Ja dat is best meuk. In de automaten bij ons komt er nog best een substantie uit die naar chocolademelk ruikt en proeft (hij heet ook de luxe :') ). Ik neem het ongeveer 2x per jaar als ik een heftige middagdip heb.

O: kwark met mango, mueslibol
T: mueslibol
L: saladebar + boterham boter
T: eiwitreep en appel
D: penne met zelfgemaakte saus van m.n. geroosterde paprika en wat spekjes

Weinig keuze bij de saladebar. De kantine verkoopt zichzelf leeg, nieuwe cateraar vanaf 1-9 met naar het schijnt alleen gezonde keuzes?
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 18:52:58 #44
70532 loveli
N
pi_164819319
O: kaiserbrotchen met roomboter en chocoladehagelslag.
L: kwark/honing/noten
T: een paar roomkoffie en 2 cappuccino
D: frietjes met salade en een schijfje citroen. Laten we het er maar op houden dat er iets niet helemaal goed ging met mijn zalmmoot en dat ik m'n geld terug kreeg :X
crap in = crap out
pi_164821128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:51 schreef loveli het volgende:
Iets heet cacaofantasie als het geen chocola mag heten van de warenwet, is afhankelijk van percentage cacao(/-boter). Nep-hagelslag, koetjesrepen, chocostrooisel op supermarkttaart, topping van nep-bossche bol, dat soort spul.

Over cacaoboter gesproken, Callebaut verkoopt het in poedervorm voor horeca om in te braden. Het is wonderlijk spul en ik vind het erg fijn om mee te werken (en lekker).
De warenwet is, denk ik, niet van toepassing op kantoorautomaten. Er wordt niks verkocht.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:17:21 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164821472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:52 schreef loveli het volgende:
O: kaiserbrotchen met roomboter en chocoladehagelslag.
L: kwark/honing/noten
T: een paar roomkoffie en 2 cappuccino
D: frietjes met salade en een schijfje citroen. Laten we het er maar op houden dat er iets niet helemaal goed ging met mijn zalmmoot en dat ik m'n geld terug kreeg :X
Zalm zo vers dat ie gelijk weer terug in het water sprong? :'}

warenwet is altijd van toepassing met eten en drinken.. ook gewoon kraanwater
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 20:24:24 #47
70532 loveli
N
pi_164821660
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:32 schreef An24 het volgende:
Iets anders dan nesquick? :+
Daar zit toch ook gewoon cacao in? Of ik snap 'em niet.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 20:25:49 #48
70532 loveli
N
pi_164821704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zalm zo vers dat ie gelijk weer terug in het water sprong? :'}

warenwet is altijd van toepassing met eten en drinken.. ook gewoon kraanwater
DM :7
crap in = crap out
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:13:11 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164823607
Lijstje
o. havermout met rode bessen
l. boterham met kroket, boterham met ei en ham
t. plakje cake
d. zalm, kroepoek, theelepeltje zeewier, kerriemayo + aardappelpuree, snijbonen, eend + 3 chocolaatjes + 2 wijn

Dat is best weinig :')

Net klaar met werken. Doodmoe, maar wat is het tof O+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164823674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar zit toch ook gewoon cacao in? Of ik snap 'em niet.
Ik dacht eigenlijk dat het nep was, iets met druivensuiker ofzo :+
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 21:42:14 #51
70532 loveli
N
pi_164825014
(Druive?-)suiker, cacao en een emulgator, gok ik, dat (plus melkpoeder, als je het alleen met water moet aanlengen) zal in alle instant-chocolademelk zitten. Voor dranken mag je volgens mij te pas en te onpas het woord chocolade gebruiken.

Ik herinner me nog dat de bejaarde buurvrouw van m'n moeder ons warme choco gaf, cacao, suiker en heet water. Toen ze dement werd vergat ze vaak ook de suiker en wij (jaar of 7) deden alsof we het heerlijk vonden.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 22:10:30 #52
70532 loveli
N
pi_164826539
Ajax :')
crap in = crap out
pi_164827867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:42 schreef loveli het volgende:
(Druive?-)suiker, cacao en een emulgator, gok ik, dat (plus melkpoeder, als je het alleen met water moet aanlengen) zal in alle instant-chocolademelk zitten. Voor dranken mag je volgens mij te pas en te onpas het woord chocolade gebruiken.

Ik herinner me nog dat de bejaarde buurvrouw van m'n moeder ons warme choco gaf, cacao, suiker en heet water. Toen ze dement werd vergat ze vaak ook de suiker en wij (jaar of 7) deden alsof we het heerlijk vonden.
Bah! Herkenbaar wel :X
pi_164837448
loveli die choco :X knap (en lief!) dat jullie het opdronken.

Gisteravond kwam er nog een T bij. Ik begon heel goed met muntthee bij de plaatselijke brouwerij maar 'opeens' bestelde ik een gemberbiertje :@ ah well.

O: shake met melk, banaan, frambozen, havermout, eiwitpoeder, lijnzaad
L: pasta met veldsla, tomaten, geitenkaas en een beetje olie met honing als dressing
T: pakje maïswafels
D: paella van Iglo :@
S: circuittraining
T: weet ik nog niet
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:23:05 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164838805
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:20 schreef Serinde het volgende:
loveli die choco :X knap (en lief!) dat jullie het opdronken.

Gisteravond kwam er nog een T bij. Ik begon heel goed met muntthee bij de plaatselijke brouwerij maar 'opeens' bestelde ik een gemberbiertje :@ ah well.

O: shake met melk, banaan, frambozen, havermout, eiwitpoeder, lijnzaad
L: pasta met veldsla, tomaten, geitenkaas en een beetje olie met honing als dressing
T: pakje maïswafels
D: paella van Iglo :@
S: circuittraining
T: weet ik nog niet
Waarom post je een :@ ?
Het is nou ook weer niet alsof je de complete menukaart van de McDrek opgegeten hebt. Eten moet ook leuk zijn he? Het hoeft niet 'perfect'.
pi_164839380
Bij het bier: omdat ik me heb voorgenomen niet te drinken. En dat voornemen strandt dus de derde dag al hahahaha.
Bij de Iglo: zo'n zak uit de vriezer is vooral ook vet en zout maar heb vandaag echt geen zin om te koken.
Ik weer dat het leuk moet blijven maar dit vind ik aardig slap van mezelf :D

Mc is voor mij, gelukkig, totaal geen verleiding.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 19:46:20 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164848773
Mijn lijstje van vandaag
o. grapefruit + biogarde met rode bessen
t. dadel + trosje druiven + paar tomaatjes
l. 3 witlof met ham, 2 soorten kaas en krieltjes uit de oven
t. magnum + 100 ml sorbetijs + witte martini op het terras
d. patat met (pomms) + zak worteltjes met humus
b. tot nu toe 14.500 stappen
pi_164848860
De mijne op vastendag:

O: gekookt eitje, vier pruimen
D: soort Griekse salade: gemengde sla, boontjes, komkommer, rode ui, olijven, rauwe ham, olijfolie

Geen sport vandaag, morgen weer!
pi_164868854
Ik overweeg serieus een abonnement bij Anytime fitness :') Vast iets verkeerds gegeten :+

Verder nog steeds tussen de 65 en 64. Omdat ik na een paar brave dagen weer bezwijk voor een ijsje. Er zijn in korte tijd veel horecazaken in ons dorp erbij gekomen, vandaar (en dus een Anytime :+ )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:26:09 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164914350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:49 schreef An24 het volgende:
De mijne op vastendag:

O: gekookt eitje, vier pruimen
D: soort Griekse salade: gemengde sla, boontjes, komkommer, rode ui, olijven, rauwe ham, olijfolie

Geen sport vandaag, morgen weer!
Ik ben nu trouwens dat boek van die Michael Mosley aan het lezen, wel interessant! :Y Had ooit al eens de docu gezien.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')