abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:15:01 #76
53151 T42
Pinball Wizard
pi_164738824
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 09:36 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens weg te rijden met mijn Prius als je een gewone schakelauto gewend bent.
Als je 'm eenmaal gewend bent is het allemaal hartstikke simpel, maar de eerste paar keer denk je dat je in een ruimteschip bent beland.
Andersom werkt dat natuurlijk ook zo, maar schakelen is voor heel veel mensen gewoon een erg lastige handeling en er zijn legio mensen die beter af zouden zijn met een automaat.
Ik rij met alles weg dat rijdbaar is, automaat of schakelen maakt mij niets uit.
rij maar eens in een auto die niet de standaard H heeft of maar 2 versnellingen, stuur versnelling enz :P altijd leuk.
pi_164739094
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:15 schreef T42 het volgende:
rij maar eens in een auto die niet de standaard H heeft of maar 2 versnellingen, stuur versnelling enz :P altijd leuk.
Ik heb diverse auto's gereden met een ZF sport bak waar de 1 links onder zit.
Zolang je maar 1 versnelling opschakelt en 1 versnelling per keer terug schakelt en niet nadenkt over "nu moet ie in 3" gaat dat vanaf dag 1 prima.
Zelfs de 7-bak (met de 1 links onder) uit een rally-auto is dan geen probleem.
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:28:34 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_164739214
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:24 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik heb diverse auto's gereden met een ZF sport bak waar de 1 links onder zit.
Zolang je maar 1 versnelling opschakelt en 1 versnelling per keer terug schakelt en niet nadenkt over "nu moet ie in 3" gaat dat vanaf dag 1 prima.
Zelfs de 7-bak (met de 1 links onder) uit een rally-auto is dan geen probleem.
heb auto met bak als volgt staan
R 1
L 2
dus iedereen gooit em meteen in de race versnelling :')

citroen hy has idd links onder 1
2 3
1 R
dus niet naar 4 schakelen ghehe

en dan de stuurpoken nog ook grappig :P
  zondag 21 augustus 2016 @ 23:02:02 #79
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_164748326
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:15 schreef T42 het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in de auto business gezeten, ik ben alles wel tegengekomen. Maar de eerste keer in een automaat belandde ik wel met mijn gezicht tegen de voorruit. Zo'n groot rempedaal intrappen alsof het een koppeling is, is geen goed idee.
pi_164778434
TS ik heb gehoord dat in Engeland gebruikte automaatauto's flink goedkoper zijn! Misschien een idee om daarvandaan een wagen te halen en dan het stuur om te bouwen. Dit is weliswaar ook een kostbare optie, maar als je een beetje handig bent goedkoper dan een schakelbak te vervangen door een automaatbak. Bijkomend voordeel is dat je geen gedoe hebt met software omdat doorgaans de wagen niet weet(hij weet het eigenlijk wel, maar doet verder niets met die informatie) waar het stuur zit.
pi_164796501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:38 schreef rival het volgende:
Waarom zelf schakelen? :')

Ja waarom eigenlijk O+
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook met een automaat gedaan, een Pontiac transam.
pi_164798545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 05:46 schreef vaduz het volgende:
TS ik heb gehoord dat in Engeland gebruikte automaatauto's flink goedkoper zijn! Misschien een idee om daarvandaan een wagen te halen en dan het stuur om te bouwen. Dit is weliswaar ook een kostbare optie, maar als je een beetje handig bent goedkoper dan een schakelbak te vervangen door een automaatbak. Bijkomend voordeel is dat je geen gedoe hebt met software omdat doorgaans de wagen niet weet(hij weet het eigenlijk wel, maar doet verder niets met die informatie) waar het stuur zit.
Ik zou gewoon het stuur lekker laten zitten. Zo erg is het niet om een rhd te rijden in NL tenzij je dagelijks in je eentje in parkeergarages komt...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  woensdag 7 september 2016 @ 23:30:41 #83
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165164153
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in de auto business gezeten, ik ben alles wel tegengekomen. Maar de eerste keer in een automaat belandde ik wel met mijn gezicht tegen de voorruit. Zo'n groot rempedaal intrappen alsof het een koppeling is, is geen goed idee.
die heb ik 1 voor me gehad.. afsnijden en willen koppelen.. heel zijn achterkant er af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')