Wat zijn dit nou weer voor regels? Welk universum is dit?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:40 schreef RickHD90 het volgende:
Mijn vriendin heeft haar rijbewijs behaald voor automaat en mag dus niet met een handbak rijden.
Dat is een heel normale regel. Mensen die het niet zo goed kunnen, kunnen lessen in automaat en daar een rijbewijs voor krijgen. Maar die mogen niet in een schakelauto rijden. Andersom kan het (uiteraard) wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat zijn dit nou weer voor regels? Welk universum is dit?
The fuckquote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:58 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is een heel normale regel. Mensen die het niet zo goed kunnen, kunnen lessen in automaat en daar een rijbewijs voor krijgen. Maar die mogen niet in een schakelauto rijden. Andersom kan het (uiteraard) wel.
https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=142
Reken op serieus geld. Echt serieus geld. Het is niet even het pookje vervangen voor een automaat pook. Ik gok op 5000+ als je het laat doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:40 schreef RickHD90 het volgende:
- wat kost dit ongeveer bij een externe partij?
Als je automonteur bent met veels te veel vrije tijd, ja.quote:- is het zelf te doen?
Als er een versie van je auto te krijgen is met automaat, dan een compleet nieuwe schakelbak. Hele ding er af, nieuwe er op, hopen dat je niet een andere koppeling nodig hebt, hopen dat het uit komt met de plek van je schakelpook. Als het niet uit komt, moet je het gat wat verder openslijpen en de achterkant weer dicht lassen. Dan je halve kabelboom aanpassen, nieuwe boord computer monteren en nog veel meer klusjes die mij zo even niet te binnen schieten.quote:- zo ja, wat is dan zoal nodig?
heeft met een medische reden te makenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:00 schreef embedguy het volgende:
Een andere optie zou zijn om haar een rijbewijs te laten halen die haar niet beperkt tot alleen automaten. Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat ze haar huidige rijbewijs heeft gehaald, is dit misschien ook te overwegen.
Daar komt de term deutsche scheisse getriebe vandaan Chuck moet jij wetenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet doen. Bende de eerste generatie
nog geen auto, maar we kijken rond micra k11quote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we beginnen met de aloude vraag, om welke auto gaat het? Het is een bult werk, zelfs bij oude auto's, maar niet onmogelijk. Heb je iets moderners laat dan maar lekker zitten.
Je bent sowieso een hele smak geld kwijt als je het laat doen. Als je echt handig bent en het is een oud ding kan het heel heel misschien nog te doen zijn.
zal het eens nakijken zondagquote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:24 schreef Fer het volgende:
Heeft ze code 10 of 15? Bij 15 mag je een handbak met automatische koppeling rijden, dat is goedkoper om in te bouwen. Maar als je nu geen auto hebt, kun je beter een met automaat kopen.
Turquaz heeft het toch geflikt met zijn E36?
Tja, je zal 'm toch altijd een keer van P naar D moeten schakelen...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:43 schreef RickHD90 het volgende:
qua budget en formaat zal het ook niet snel een alfa zijn. ze vind het formaat van haar destijds lesauto prettig (2015 corsa) en wilt ook binnen dit formaat blijven, vandaar dat we een beetje zoeken naar micra's, 206, dat soort bakjes
overigens even gegoogled op de alfa bak, komt deze faalfoto naar boven.
zwoel kijkend met de hand op de versnelling, vergetende dat het een automaat is
[ afbeelding ]
Ik heb zelf ook dsgquote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar komt de term deutsche scheisse getriebe vandaan Chuck moet jij weten
Gecondoleerd. Hoeveel updates en platen ben je al verder?quote:
0quote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Hoeveel updates en platen ben je al verder?
Als er geen sprake is van een fysieke handicap waardoor je niet kan koppelen, betwijfel ik of je dan überhaupt wel genoeg mentale capaciteit hebt om een auto te mogen besturenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:58 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is een heel normale regel. Mensen die het niet zo goed kunnen, kunnen lessen in automaat en daar een rijbewijs voor krijgen. Maar die mogen niet in een schakelauto rijden. Andersom kan het (uiteraard) wel.
https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=142
Ja mijn idee. Is nu de eerste keer dat ik daar van hoorquote:
Ik heb het andersom gedaan. van automaat naar handbak. Van handbak naar automaat gaat meer werk inzitten. Moet je ook alle spullen bij elkaar zien te vinden...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:40 schreef RickHD90 het volgende:
Na wat te hebben ge-Googled ben ik er niet echt wijs uit geworden dus wellicht dat hier monteurs zijn of mensen met ervaringen..
Mijn vriendin heeft haar rijbewijs behaald voor automaat en mag dus niet met een handbak rijden. Het is mogelijk om een handbak te verwisselen met een automaat, maar nu mijn vraag:
- wat kost dit ongeveer bij een externe partij?
- is het zelf te doen?
- zo ja, wat is dan zoal nodig?
Het wisselen van eenzelfde bak is vaak goed te doen, maar een heel mechanisme vervangen hebben noch ik noch mijn sleutelende vrienden ervaring in... hier dan iemand?
1000 zou wel moeten lukken.. afhankelijk van de auto.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:10 schreef RickHD90 het volgende:
budget ophogen dus voor een automaat autobedankt voor de input mensen
had gehoopt dat het met een 1000tje wel kon worden gefixt, maar zo te lezen zou ik eerder op 3000 moeten rekeken
Dan zou ik er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:43 schreef RickHD90 het volgende:
qua budget en formaat zal het ook niet snel een alfa zijn. ze vind het formaat van haar destijds lesauto prettig (2015 corsa) en wilt ook binnen dit formaat blijven, vandaar dat we een beetje zoeken naar micra's, 206, dat soort bakjes
Ik geloof dat je aan het trollen bent, maar mocht je serieus zijn, dan mag je deze wel even uitleggen...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:57 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van een fysieke handicap waardoor je niet kan koppelen, betwijfel ik of je dan überhaupt wel genoeg mentale capaciteit hebt om een auto te mogen besturen
Ja, als je alles zelf kan doen en gezien de vraagstelling twijfel ik daar heel hard aan...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:59 schreef rival het volgende:
[..]
1000 zou wel moeten lukken.. afhankelijk van de auto.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, als je alles zelf kan doen en gezien de vraagstelling twijfel ik daar heel hard aan...
Hoezo had je een automaat naar handbak omgebouwd? Was het een sportauto voor erbij of zo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:57 schreef rival het volgende:
[..]
Ik heb het andersom gedaan. van automaat naar handbak. Van handbak naar automaat gaat meer werk inzitten. Moet je ook alle spullen bij elkaar zien te vinden...
Wat voor auto?
1 was een circuitwagen, en omdat dat best te doen was hebben we het later bij een daily weer gedaan..quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:46 schreef duud het volgende:
[..]
Hoezo had je een automaat naar handbak omgebouwd? Was het een sportauto voor erbij of zo?
De meeste auto's hebben een automaatvariant en is daar dus al op voorbereid. Hoef je niks te boren of zagen ofzo.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Bij zo'n micra is het "te doen" maar eigenlijk alleen handig als je het zelf kan. Laten doen is zonde, kun je beter doorzoeken voor eentje met automaat vanaf fabriek.
Ik heb het een paar keer gedaan bij 200sx'en. Je moet sowieso in het schutbord boren en met je kabelboom aan de haal.. en die waren achterwiel aangedreven dus dat was ook makkelijker.
Wel leuk om te horen dat sommige mensen dit soort ombouw projecten doen. Ik heb tijden lang in een schakelauto gereden. Toen ik aan het kijken was naar een andere auto heb ik er een van hetzelfde type gekocht maar dan automaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:54 schreef rival het volgende:
[..]
1 was een circuitwagen, en omdat dat best te doen was hebben we het later bij een daily weer gedaan..
Wel een stuk makkelijkerquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:56 schreef duud het volgende:
[..]
Wel leuk om te horen dat sommige mensen dit soort ombouw projecten doen. Ik heb tijden lang in een schakelauto gereden. Toen ik aan het kijken was naar een andere auto heb ik er een van hetzelfde type gekocht maar dan automaat.
Niet goedkoper dus... Sowieso hebben automaten een hoger gebruik (op, ik geloof alleen, de cvt na).quote:
... Als dat jouw maatstaf is, leef ik met je mee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:14 schreef Parzival het volgende:
en veel relaxter is als je in de file staat
Niet per definitie. Zat automaten die dat niet kunnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:14 schreef Parzival het volgende:
en als je dan zonodig met je hand aan het equivalent van een penis moet zitten.. kun je altijd nog met de hand schakelen.. zelfs in een automaat ...
Zelf zou ik niet zo snel voor een automaat gaan omdat dat duurder is én omdat het rijden er minder leuk van wordt. Ik heb liever wat te doen in de autoquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:14 schreef Parzival het volgende:
ik snap zowieso niet waarom je uberhaupt nog een schakelbak zou kopen?
waarmee dus maar weer duidelijk is dat de NL'se autokoper afgezet wordt..quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:26 schreef embedguy het volgende:
[..]
Niet goedkoper dus... Sowieso hebben automaten een hoger gebruik (op, ik geloof alleen, de cvt na).
ik dacht dat dat de normale maatstaf in NL is? op de snelweg staat versnelling toch in de hoogstequote:... Als dat jouw maatstaf is, leef ik met je mee.
dat is waar.. maar dat zijn dan ook meestal de oma autotjes die je als "sportieve" rijder toch niet wilt hebbenquote:Niet per definitie. Zat automaten die dat niet kunnen.
Ik heb genoeg te doen in de auto.. opletten.. (SMS'en, Mail, Radio, etc..)quote:Zelf zou ik niet zo snel voor een automaat gaan omdat dat duurder is én omdat het rijden er minder leuk van wordt. Ik heb liever wat te doen in de auto(al zal ik niet uitsluiten dat ik in de toekomst wel voor een automaat ga). Ik gok dat dit voor de meeste mensen een reden is om niet voor een automaat te gaan...
Ok, mocht iemand jezelf/je dochter/je zoon kapot rijden omdat hij aan het Appen/whatever is achter z'n stuur; doe Karma dan de groeten van mequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:35 schreef Parzival het volgende:
Ik heb genoeg te doen in de auto.. opletten.. (SMS'en, Mail, Radio, etc..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Je moet toch echt een gat boren voor de koppelongscilinder of je moet mazzel hebben dat het afgedopt is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:55 schreef rival het volgende:
[..]
De meeste auto's hebben een automaatvariant en is daar dus al op voorbereid. Hoef je niks te boren of zagen ofzo.
Ik heb werkelijk nog nooit in een handbak auto een TCM stekker gezien die "klaar" ligt om aan een TCM gehangen te worden.....quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:55 schreef rival het volgende:
[..]
De meeste auto's hebben een automaatvariant en is daar dus al op voorbereid. Hoef je niks te boren of zagen ofzo.
Hoefde alleen een rubbertje eruit te trekkenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch echt een gat boren voor de koppelongscilinder of je moet mazzel hebben dat het afgedopt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |