abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164646285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:12 schreef bleyenburg het volgende:
Ik doe ff niks bij FNC
Op 5 augustus is er geld bij mij afgeschreven en dat project staat nóg op status 'in behandeling"
:(
Dat valt toch wel mee? Bij andere partijen duurt het ook paar weken voordat project echt van start gaat.
pi_164646795
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:13 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Bij andere partijen duurt het ook paar weken voordat project echt van start gaat.
Inderdaad. Bij GvE op 29-6, 4-7, 5-7 en 6-7 betaald en nog steeds 'in behandeling' ;(
pi_164646798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:42 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van Facebook
Wat een domme reactie van der eigenlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_164646831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Waarom?
pi_164646833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sieraden zijn nog gewoon te koop (o.a. via bol.com: https://www.bol.com/nl/l/(...)86156035/index.html)
pi_164646860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:43 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Waarom?
Gewoon net een kind van 8 hoe het er staat, en zijn jullie nu ook verdrtieg.. Ja de investeerders wel ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_164646965
Heb nog niet geinvesteerd bij FnC maar dit ziet er toch niet zo slecht uit? Winst is niet super hoog maar verder zou 50k schuld wel op deze balans passen lijkt me?

Alleen wel vrij weinig info bij FnC of zie ik wat over het hoofd?
- bedrijfs info
- Korte omschrijving
- krediet score
- belans cijfers
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164647056
Inmiddels heb ik via de chat bij FNC het volgende gevraagd:

Bij de kredietaanvraag van Allu Media mis ik de onderbouwing; er wordt slechts vermeld dat de onderneming het krediet onder andere wil gebruiken voor uitbreiden video materialen. De vragen zijn: waar wordt het krediet nog meer voor gebruikt? Waarom worden de video materialen aangeschaft? Zorgt dit voor nieuwe klanten/meer omzet? Op basis van de thans beschikbare informatie ga ik nog niet over tot investeren
pi_164647384
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/De-spits-Veronica

Weer eens een schip :)

60.000
6.5%
72 maanden
A+
pi_164647521
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:18 schreef crowdiefunder het volgende:

60.000
6.5%
72 maanden
A+
Over deze pitch ben ik positief, zekerheden zijn goed met een hypotheekrecht op het schip + verpanding debiteuren en ondernemers leveren ook 30k eigen inbreng.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164647543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:26 schreef komrad het volgende:

[..]

Over deze pitch ben ik positief, zekerheden zijn goed met een hypotheekrecht op het schip + verpanding debiteuren en ondernemers leveren ook 30k eigen inbreng.
KoM begint ook met groeileningen. 3MND alleen rente
pi_164647589
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

In dit geval is dat niet zo gek omdat ze waarschijnlijk met opstartkosten en betalingstermijnen te maken krijgen. Het klinkt mij wel als een redelijk verhaal met goede zekerheden. Als ik iets over het hoofd zie, hoor ik dat natuurlijk graag van jullie.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164647602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:26 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik heb hem ook meegepakt. Reele cijfers, genoeg ervaring en goede eigen inbreng. Daarbij lossen ze de eerste 3 maanden niet af om op te kunnen starten. Dit kan ik wel waarderen.
pi_164647715
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:18 schreef crowdiefunder het volgende:

60.000
6.5%
72 maanden
A+
De samenvatting van Agium hebben ze maar weggelaten. Heeft toch geen waarde
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:37:05 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_164647724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:27 schreef djh77 het volgende:
3mnd alleen rente is een manier.
Anderen lenen 10k extra kunnen daarvan drie maanden aflossen.
3maanden alleeen rente vind ik prima.
Tot nooit .......
pi_164647776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

In dit geval vind ik dit ook acceptabel.
Ik houd wel van die bootjes, mooie concrete projecten zonder veel bla bla en engelstalige kretologie :)
En uitstekende zekerheden, chapeau voor KOM. Als het goed op papier komt tenminste :)
Pecunia non olet
pi_164647838
Ik neem hem ook mee, we zien het wel en anders met jullie samen het schip in :)
pi_164648258
Ze gaan de 'Leughenaer' kopen... Leugenaar, echt waor?

Is dit een stille hint? Of een toeval?
pi_164648335
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:56 schreef BillieCF het volgende:
Inmiddels heb ik via de chat bij FNC het volgende gevraagd:

Bij de kredietaanvraag van Allu Media mis ik de onderbouwing; er wordt slechts vermeld dat de onderneming het krediet onder andere wil gebruiken voor uitbreiden video materialen. De vragen zijn: waar wordt het krediet nog meer voor gebruikt? Waarom worden de video materialen aangeschaft? Zorgt dit voor nieuwe klanten/meer omzet? Op basis van de thans beschikbare informatie ga ik nog niet over tot investeren
Ok. Ze hebben veel kortlopende schulden, dus ik vermoed dat een deel van het geld ook gebruikt zal worden voor het aflossen op die schulden. Dit bedrijf heeft weinig liquide middelen. Ik overweeg ook wel om te investeren. Mooie rente en een winstgevende onderneming. Ik heb meerdere van dit soort leningen via FC lopen en dat gaat allemaal nog goed.
pi_164648357
Ik zit ook aan boord. Gunfactor, redelijke voorspelbare markt en redelijk goede zekerheden icm een rente van 6.5%.
pi_164648397
Ik vaar mee. Redenen zijn al genoemd hierboven. Wel kan de markt redelijk verkeren in de binnenvaart maar er valt nog altijd een redelijke boterham in te verdienen.
pi_164648496
Ik heb even zitten dubben over de nieuwe van Duurzaaminvesteren.nl en wilde er even een nachtje over slapen. Toen ik wakker werd, bleek dat de ruime miljoen binnen 24 uur binnen was, zelfs met een urenlange storing, die investeren onmogelijk maakte. Indrukwekkend! Dit tempo had ik niet verwacht...
pi_164648512
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15161

Aanschaf beleggingspand Amsterdam
Project:15161 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:2
Kredietbedrag:¤ 190.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:5,5%
Looptijd: 120 maanden

2e project Leningvrager binnen 3mnd. Rente is 0,5% lager dan vorig project.
pi_164648642
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ze lossen toch direct af:
quote:
Roeland van Basten Batenburg 18-8-2016 14:16

Er is even sprake van geweest om de eerste drie maanden niet af te lossen, maar we hebben daarvan afgezien, het was niet nodig. Inderdaad jammer dat dit niet in alle documenten even duidelijk is.
Levensverzekering wordt ook verpand:
quote:
Roeland van Basten Batenburg 18-8-2016 14:12

Maar het is voor ons geen enkel probleem om de verpanding a priori aan de investeerder te verpanden. De verzekering wordt pas afgesloten wanneer de financiering rond is, dus dat zeggen we bij deze toe. De verzekering is toch bedoeld om deze schuld in te lossen.
pi_164648675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:18 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15161

Aanschaf beleggingspand Amsterdam
Project:15161 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:2
Kredietbedrag:¤ 190.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:5,5%
Looptijd: 120 maanden

2e project Leningvrager binnen 3mnd. Rente is 0,5% lager dan vorig project.
Ik vind het vastgoed steeds interessant. Maar nu toch wel erg lang vast en ff wachten kan miss een hogere rente betekenen (zie de aanvraag uit Groningen v een paar weken terug)

Eigenlijk zouden de zekerheden ook veel beter kunnen met hypothecaire zekerheid maar die is er volgens mij nooit bij gve
pi_164648718
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:26 schreef jsuijker het volgende:
Eigenlijk zouden de zekerheden ook veel beter kunnen met hypothecaire zekerheid maar die is er volgens mij nooit bij gve
Zijn ze mee bezig naar wat ik begrepen heb. Nu dus nog niet. Vind vreemd dat dit project een lagere rente biedt dan het project van 3 mnd geleden (deze begon wel lager met 5%).
pi_164648728
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:17 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik heb even zitten dubben over de nieuwe van Duurzaaminvesteren.nl en wilde er even een nachtje over slapen. Toen ik wakker werd, bleek dat de ruime miljoen binnen 24 uur binnen was, zelfs met een urenlange storing, die investeren onmogelijk maakte. Indrukwekkend! Dit tempo had ik niet verwacht...
Dat is inderdaad indrukwekkend zeg. Zat ook nog te dubben, maar heb de boot genomen.
pi_164648743
Ik twijfel. Looptijd is met 10 jaar erg lang en er zijn geen echte hypothecaire zekerheden. Objecten 4,5,6 en 7 liggen allemaal in hetzelfde complex dus er komt steeds minder spreiding.
pi_164648824
Voorgaande project was van 5% naar 6% gegaan en nu proberen ze het op 5.5%. GvE probeert echt de laagste rente er uit te halen.

Ik twijfel nog wel bij deze er is inderdaad weinig spreiding zoals Tiara ook al zegt en 10 jaar is best lang..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164648836
ik wacht nog even tot deze naar 6% gaat... dan ga ik hem meenemen. Dat andere project was trouwens ook 10 jaar ;)
pi_164648859
Nadeel van 10 jaar is dat er wel leuk bedragje in moet, anders elke maand een ijsje en dat schiet niet op.
pi_164648880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:28 schreef tiara1977 het volgende:
Ik twijfel. Looptijd is met 10 jaar erg lang en er zijn geen echte hypothecaire zekerheden. Objecten 4,5,6 en 7 liggen allemaal in hetzelfde complex dus er komt steeds minder spreiding.
Spreiding is zeker een probleem bij deze portefeuille. Panden, ook in Amsterdam, kunnen door een toevalligheid ineens veel minder waard en geliefd worden. Bij familie daalde de waarde van alle woningen in het complex heel sterk omdat er toen bleek dat een gedeelte van het complex op anders man grond stond waar nog aanspraak opgemaakt kon worden. Vele rechtszaken verder konden er een paar ton worden afgetikt wat verdeelt werd over de bewoners. Zoiets verzin je niet van te voren en daarom is spreiding belangrijk.
pi_164648978
Dat GVE probeert er de laagste rente uit te halen, vind ik eigenlijk wel gezond. De ondernemer is dan minder rente kwijt en dat verkleint weer de kans op een faillisement. Voor de investeerder is het jammer natuurlijk, zeker als het een bedrijf goed gaat. Maar waarom zou je niet, als een pitch toch wel vol loopt? Eerlijk gezegd verbaast het me, gezien het tempo waarin pitches vol lopen, al langer dat de rentes niet nog sneller dalen. Niet dat ik daar als investeerder voorstander van zou zijn...
pi_164649061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

In dit geval vind ik dit ook acceptabel.
Ik houd wel van die bootjes, mooie concrete projecten zonder veel bla bla en engelstalige kretologie :)
En uitstekende zekerheden, chapeau voor KOM. Als het goed op papier komt tenminste :)
Dat is te hopen ja. De vooruitzichten zijn niet best aangezien bij een project van een paar maanden geleden KoM de lening gewoon heeft uitbetaald terwijl de juiste pandakte heden ten dagen nog niet is getekend. Voor de duidelijkheid, dit project kwam online toen de nieuwe stichting zekerheden er al was :( -O-
pi_164649252
Ook weer wat leuks op Symbid. Bedrijf wil krekels gaan kweken en vermalen en het meel gaan verkopen aan de voedingsindustrie. Het idee geloof ik op zich wel in, maar ben geen fan van de hockeystickprognose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')