http://nos.nl/artikel/212(...)n-de-supermarkt.htmlquote:Het is pas augustus, veel mensen zijn nog vakantie aan het vieren, maar nu al liggen in sommige supermarkten zakken pepernoten. Onder meer Jumbo, Plus en Coop hebben ze al in de schappen.
Het zijn vooral de wat kleinere supermarkten die pepernoten verkopen. Ze kopen ze direct in bij de bakker. Supermarkteigenaren kunnen zelf bepalen wanneer ze de lekkernijen aanbieden.
Onder hen is er een in het dorp Ten Boer in Groningen. Volgens de eigenaar zijn daar sinds vrijdag zeker honderd zakken pepernoten verkocht. Hij geeft toe dat het dit jaar wel heel vroeg is. Vorig jaar verkocht zijn supermarkt eind augustus pas pepernoten.
1 september
Maar de meeste pepernootliefhebbers moeten nog twee weken wachten. De grootste pepernootfabrikant van de wereld zegt dat op 1 september de meeste supermarkten ze wel zullen verkopen.
Volgens directeur Oscar de Lange van Van Delft is de pepernoot in de laatste maanden van het jaar het meest gegeten snoepje van Nederland. De pepernotenbakker maakt er ongeveer 3,5 miljard.
In september opent de fabrikant ongeveer twintig speciale pepernootwinkels in Nederland. Ze blijven open tot en met december.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:19 schreef Abed het volgende:
Meer pepernoten, minder zwarte pieten, ik ben voor!
Het is nu nog wachten op de Pietendiscussie.quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:26 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het is nu nog wachten op de Pietendiscussie.
quote:
Je snapt dat het schmink is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik begrijp eigenlijk heel die zomerstop niet, zijn die zwarte pieten van maart t/m juli te lui om ze te bakken ofzo ?
Zou me niets verbazen trouwens, 4 maanden vakantie, ...de luie zwarte flikkers.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Rene_Froger het volgende:
Trouwens, die pieten zijn zwart. Is dat niet racisme?
quote:
Nog een paar jaar en dan verschijnen ze op 7 december alweer in de winkel.quote:
Nee, anders heten ze ook niet Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Rene_Froger het volgende:
Al dat kleurenstof-gebeuren hoef ik niet in mijn micky. Geef mij maar gewoon ouderwetse pepernoten.quote:
Me?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:51 schreef schrijfveer het volgende:
Is me wat te vroeg. Als het zodadelijk het hele jaar door verkrijgbaar is is er niks bijzonders meer aan.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
Geen idee wat pepernoten zijn, eerlijk gezegd.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Doe maar gewoon het hele jaar verkopen ben je ook van die autisten af die daar elk jaar over gaan zeuren.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:27 schreef Oversight het volgende:
[..]Hebben we al een over die witte schimmel gehad ?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:14 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moeten we Sint een doosje sturen?
Volgens mij zijn het hele kleine koekjes waar geen peper in zit maar gember.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:53 schreef DapperDan het volgende:
Amateurs. Hier staat de kerstboom al.
Goede vraag. Hier moet nodig een pittige discussie over gevoerd worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Rene_Froger het volgende:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goede vraag. Hier moet nodig een pittige discussie over gevoerd worden.
Politie gaat je geen beurt geven hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:02 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Oh nee, een grammatica fout, bel de politie.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Rene_Froger het volgende:
Ik weet zeker dat ze na deze uitspraak Sylvana haar politieke carrière op een pauze zet om over jouw uitspraak na te denken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:15 schreef Odaiba het volgende:
Sinterklaas en zwarte piet is Nederlandse cultuur. Laat die buitenlanders en landverraders dus lekker hun mond houden.
Nederland is een vrij land. Moeten ze vooral doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ze na deze uitspraak Sylvana haar politieke carrière op een pauze zet om over jouw uitspraak na te denken.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:41 schreef Bolasie het volgende:
Wanneer komt de Kruidvat met chocolade kruidnoten? Die zijn goddelijk
En terechtquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:20 schreef Apotheose het volgende:
is traditie. mag je absoluut niet aankomen hier in NL. Word je meteen op afgestraft.
Dat is niet waar en elke keer hetzelfde liedje dat pepernoten steeds vroeger in de winkel liggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:17 schreef polderturk het volgende:
Ze beginnen elk jaar vroeger en vroeger.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is niet waar en elke keer hetzelfde liedje dat pepernoten steeds vroeger in de winkel liggen.
Pepernoten liggen ieder jaar gewoon begin augustus in de winkel.
En ik ben er blij om
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:59 schreef Funkel het volgende:
Waar blijven de autisten die er niet tegenkunnen dat kruidnoten pepernoten worden genoemd?
Nee, "om."quote:
Sorryquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:40 schreef Oberkullie het volgende:
[..]![]()
Bedankt he nu wil ik ze maar ze zijn er nog niet
"Ja, nee oké."quote:
Ik ben niet diegene die over grammaticale fouten valt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Politie gaat je geen beurt geven hoor.
Google stuk?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie google images, google maps, google news, maar geen google taste. Waar zit die tab?quote:
Maar dan moet je niet bij de politie wezen als je een beurt wilt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:25 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik ben niet diegene die over grammaticale fouten valt.Dat moet je toch zelf regelen.
In herhaling vallen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar dan moet je niet bij de politie wezen als je een beurt wilt.
Nou, wachten.......quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:26 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het is nu nog wachten op de Pietendiscussie.
Als je je eigen (grammaticale) fouten niet kan accepteren is dat niet mijn schuld. In ieder geval moet je niet bij de politie zijn voor een volle mond.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:36 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
In herhaling vallen.Geen internetpunten voor jou vandaag knul.
Ik snap dat je graag wilt dat ik niks meer terug te zeggen heb tegen je 'gevatte' opmerkingen, maar geforceerd dezelfde grap voor een derde keer maken gaat je op die manier niet lukken. Bespaar je dan ook de moeite om het nog eens een vierde keer te proberen, want daar ga ik niet meer op in.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je je eigen (grammaticale) fouten niet kan accepteren is dat niet mijn schuld. In ieder geval moet je niet bij de politie zijn voor een volle mond.
He, een paard met 5 poten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:20 schreef Oversight het volgende:
[..]Zijn die er ook in suikerklontjes verstopt ?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |