Die meiden is vaak ook aangepraat dat als ze een burka / niqaab / burkini dragen, dat ze meer kans maken om naar de hemel te gaan. Dan is het dus ineens geen vorm van onderdrukking meer, maar "hun eigen keuze".quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat vertel je me nu?
Moslima's hebben vanuit de islam zelf over het algemeen dus toch de mogelijkheid voor hun eigen keuze tussen een weinig verhullende bikini en een boerkini?
Papa, broeder of man staan probleemloos tolerant tegenover hun dochter, zus of vrouw als ze er zelf voor kiest een bikini ipv een boerkini te dragen, en accepteren dit met waardig respect, want dat is de keuzemogelijkheid die zij hebben?
In de Koran staat dat vrouwen hun "juwelen" moeten bedekken waar mannen opgewonden van kunnen raken, en dat is redelijk vrij interpretabel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:51 schreef Pielemenneke het volgende:
Dat wij als westerlingen voor het verbod zijn is in dit topic wel duidelijk.
Dat de moslims in dit topic er tegen zijn ook.
Ik zie de moslims in dit topic aankomen met argumenten als;
de vrijheid word ons ontnomen ..... enz enz.
Nu een oprechte vraag aan de moslims in dit topic:
Waarom moet een vrouw die het moslimgeloof aanhangt zoiets dragen ?
Ik bedoel, is daar nu echt een reden voor volgens de koran, of is het meer een cultuurdingetje ?
Reken mij niet tot jouw groep, wil je? Dank.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:51 schreef Pielemenneke het volgende:
Dat wij als westerlingen voor het verbod zijn is in dit topic wel duidelijk.
Dat de moslims in dit topic er tegen zijn ook.
Misschien had ik het iets anders moeten formuleren, ik bedoel een deel van de westerse wereld.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Reken mij niet tot jouw groep, wil je? Dank.
Je verzint er allemaal dingen bij. Maar als een vrouw er zelf voor kiest om uit geloofsovertuiging een boerkini te dragen mag dit niet. Dat is gewoon een beperking opleggen en heeft niets met vrijheid te maken. Die broers en vaders waar je het over hebt zijn niet de grondwet.quote:
Wat verzin ik erbij?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je verzint er allemaal dingen bij. Maar als een vrouw er zelf voor kiest om uit geloofsovertuiging een boerkini te dragen mag dit niet. Dat is gewoon een beperking opleggen en heeft niets met vrijheid te maken. Die broers en vaders waar je het over hebt zijn niet de grondwet.²
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je verzint er allemaal dingen bij. Maar als een vrouw er zelf voor kiest om uit geloofsovertuiging een boerkini te dragen mag dit niet. Dat is gewoon een beperking opleggen en heeft niets met vrijheid te maken. Die broers en vaders waar je het over hebt zijn niet de grondwet.²
In hoeverre is het een vrije keuze als ze van jongs af aan worden gehersenspoeld en de groepsdruk vanuit de islamitische gemeenschap groot is?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Alleen hoeren lopen zo in de blote kont rond zoals die westerse vrouwen! Die vragen er om verkracht te worden! Als je een niqab draagt, maak je meer kans om de hemel in de komen, en anders ben je een schande voor je geloof en je familie en verstoten we je!"quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In hoeverre is het een vrije keuze als ze van jongs af aan worden gehersenspoeld en de groepsdruk vanuit de islamitische gemeenschap groot is?
Dat is wat geloofsovertuiging is, alsof die mannen islamiet zijn en die vrouwen alleen maar onderdrukt worden. Groepsdruk is er altijd, ook voor meisjes en vrouwen om zich sexy te kleden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In hoeverre is het een vrije keuze als ze van jongs af aan worden gehersenspoeld en de groepsdruk vanuit de islamitische gemeenschap groot is?
De volgende twee verzen zijn wat explicieter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:52 schreef ToT het volgende:
[..]
In de Koran staat dat vrouwen hun "juwelen" moeten bedekken waar mannen opgewonden van kunnen raken, en dat is redelijk vrij interpretabel.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De volgende twee verzen zijn wat explicieter.
Quran 24:31
Quran 33:59
Hou er wel rekening mee, dat gezien het klimaat van het gebied, de hoofddoek sowieso eerder cultureel dan religieus is van oorsprong.
Gezien de omstandigheden rondom de plaats waar deze geschriften genoteerd zouden zijn, lijkt het dragen van iets over je hoofd niet meer dan normaal gezien de hoge mate van zand in de lucht.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:15 schreef ToT het volgende:
[..]Thx!
Dus die eerste zegt meer wat over dat vrouwen hun ogen wat moeten beschermen (tegen de zon?) en als ze dan toch een kopvod dragen, dat ze die meteen moeten gebruiken om de decolleté af te schermen, en die 2e suggereert dat als je je goed inpakt, je wat minder risico loopt om geile kerels op je af gedoken te krijgen.
Dan draait het dus puur om jaloerse mannen die hun "eigendom" willen beschermen en de Koran er voor misbruiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de omstandigheden rondom de plaats waar deze geschriften genoteerd zouden zijn, lijkt het dragen van iets over je hoofd niet meer dan normaal gezien de hoge mate van zand in de lucht.
Bij traditionele Saudische mannenkleding wordt het haar ook bedekt.
Het lijkt me vrij duidelijk uit de tekst dat het gaat om het bedekken van tieten en wellicht vagina.
In de andere tekst komt naar voren dat "will be known", dit lijkt me een vrij duidelijke afwijzing van gezichtsbedekking.
Het probleem is met name dat men zaken interpreteert vanuit een moderne context. Daarnaast geraakt religie in de loop der tijd doordrenkt met culturele bagage.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan draait het dus puur om jaloerse mannen die hun "eigendom" willen beschermen en de Koran er voor misbruiken.
Waarom kunnen die oude klotegeschriften niet wat duidelijker zijn over dit soort zaken?
Nee precies.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat men zaken interpreteert vanuit een moderne context. Daarnaast geraakt religie in de loop der tijd doordrenkt met culturele bagage.
Bijvoorbeeld de koran vermeld ook dat men niet hoeft te vasten tijdens het reizen, wat vrij logisch is aangezien in de tijd dat dit geschreven werd niet de hele dag kon wandelen of paardrijden zonder voeding.
Daar vermeldt de Koran uiteraard ook niks over, de schrijver had moeilijk rekening kunnen houden met 700m? hoge gebouwen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee precies.
Haha wat moderne tijden betreft (maar wat wel afwijkt van het onderwerp hier) : ik zag laatst nog in een filmpje dat in 1 van de hoogste gebouwen die in het Midden-Oosten staat er een hotel zit, en dat tijdens de ramadan de verschillende verdiepingen daarvan op verschillende tijden eten geserveerd krijgen, aangezien de zon voor de onderste verdiepingen eerder onder gaat als voor de bovenste vanwege de ronding van de aarde!
Zullen of kan het wel dat ze dan geen probleem hebben daar met de waterdruk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee precies.
Haha wat moderne tijden betreft (maar wat wel afwijkt van het onderwerp hier) : ik zag laatst nog in een filmpje dat in 1 van de hoogste gebouwen die in het Midden-Oosten staat er een hotel zit, en dat tijdens de ramadan de verschillende verdiepingen daarvan op verschillende tijden eten geserveerd krijgen, aangezien de zon voor de onderste verdiepingen eerder onder gaat als voor de bovenste vanwege de ronding van de aarde!
Hoeveel tijdsverschil zit er tussen de zonsopgang boven en beneden? 30 seconden of twee uur?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee precies.
Was eigenlijk heel weinig, kwestie van minuten of zo, maar ze hielden er wel rekening mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeveel tijdsverschil zit er tussen de zonsopgang boven en beneden? 30 seconden of twee uur?
Zou het zo zijn?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan draait het dus puur om jaloerse mannen die hun "eigendom" willen beschermen en de Koran er voor misbruiken.
Waarom kunnen die oude klotegeschriften niet wat duidelijker zijn over dit soort zaken?
Hoezo niet rein?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het zo zijn?
Die vrouwen zijn toch niet rein of wel?
Hoeveel verdiepingen bezet dat hotdl dan? Want als er minuten tussen zit moeten het er op die breedtegraad aardig wat zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Was eigenlijk heel weinig, kwestie van minuten of zo, maar ze hielden er wel rekening mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |