Is het werkelijk zo moeilijk te begrijpen:quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 01:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar wat is de reden om dan maar boerkinis te verbieden?
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat lekker thuis enzoquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 01:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me niet, kruisjes, dreadlocks en hoofddoeken mogen ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat lekker thuis enzo
Ik kan niet in de hoofden van de beleidsmakers kijken maar ik denk toch het onderdrukkende gedeelte richting de vrouw ...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 01:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:28 schreef Pek het volgende:
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat lekker thuis enzo
Ik weet ook niet waarom vrouwen witte leggings zouden willen dragen, maar toch zou ik tegen een verbod op het dragen van witte leggings zijn (hoewel vanuit esthetisch oogpunt te verdedigen).quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:08 schreef Pielemenneke het volgende:
Dan begrijp ik niet hoe je zo kunt ageren tegen het verbod, terwijl je eigenlijk niet eens weet waarom de islamitische dames zoiets dragen ....
Het is in deze tijd toch niet normaal dat je als weldenkend mens gelooft in een boek dat 1400 jaar geleden geschreven is ?quote:
Maar, weet jij wel wat de motieven zijn voor moslimvrouwen om burkinis te dragen ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom vrouwen witte leggings zouden willen dragen, maar toch zou ik tegen een verbod op het dragen van witte leggings zijn (hoewel vanuit esthetisch oogpunt te verdedigen).
Kennelijk is het ineens salonfähig om bepaalde kleding te verbieden als die kleding jou niet aanstaat. En kan iedereen heel gemakkelijk in het hoofd kijken van degene die die kleding draagt, weet iedereen exact wat de motieven zijn om die kleding te dragen, en is die kennis voldoende om een verbod te rechtvaardigen. Merkwaardig.
Wat is jouw motief een -gezien je post gok ik- iets te kleine speedo te dragen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:49 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Maar, weet jij wel wat de motieven zijn voor moslimvrouwen om burkinis te dragen ?
Kledingvoorschrift natuurlijk, niet omdat ze het zo mooi vinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:49 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Maar, weet jij wel wat de motieven zijn voor moslimvrouwen om burkinis te dragen ?
Er is zoveel niet normaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:48 schreef Pielemenneke het volgende:
Het is in deze tijd toch niet normaal dat je als weldenkend mens gelooft in een boek dat 1400 jaar geleden geschreven is ?
Vraag het ze zelf.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:49 schreef Pielemenneke het volgende:
Achterlijkheid en bijgeloof moet zo veel mogelijk bestreden worden met wetenschap en regels die onderdrukking door die achterlijkheden tegengaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 05:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is zoveel niet normaal.
Bepaal jij wat normaal is?
En moet daarmee alles wat 'abnormaal' is, verdwijnen?
Als de wetenschap het niet lukt, doen de onderdrukkende regels de rest?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:48 schreef ToT het volgende:
Achterlijkheid en bijgeloof moet zo veel mogelijk bestreden worden met wetenschap en regels die onderdrukking door die achterlijkheden tegengaan.
Soms moet je wel regels trekken, ja. Een land dat tolerant tegen intolerantie en onderdrukking is, vraagt om problemen. Kijk alleen maar naar die mocro's die dus dit strand zich hadden toegeëigend. Calais is nog zo'n mooi voorbeeld (althans zelfs nog een veel beter voorbeeld.)quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 08:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als de wetenschap het niet lukt, doen de onderdrukkende regels de rest?
Waar heb je het nu eigenlijk over?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 08:18 schreef ToT het volgende:
Soms moet je wel regels trekken, ja. Een land dat tolerant tegen intolerantie en onderdrukking is, vraagt om problemen. Kijk alleen maar naar die mocro's die dus dit strand zich hadden toegeëigend. Calais is nog zo'n mooi voorbeeld (althans zelfs nog een veel beter voorbeeld.)
De islamitische verovering van Europa.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 08:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waar heb je het nu eigenlijk over?
Stennis schoppende Marokkanen op het strand van Corsica?
De bidonville bij Calais?
Of moslima's die in boerkini gezellig een dagje Cannes doen?
Moslims willen zich helemaal niet aanpassen. Moslims zijn er van overtuigd dat datgene wat de islam voorschrijft, het enige juiste is. Waarom zou je je dan anders gedragen? Dat doe je dan alleen als de buitenwereld met dwang eist dat je je aanpast. Zolang onze ruggegraatloze bestuurders geen eisen stellen, doe ze gewoon wat ze zelf denken dat juist is. Of datgene wat hen door de eigen groep verplicht wordt; zoals het dragen van hoofddoeken / boerka's etc.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 02:36 schreef Pielemenneke het volgende:
Waarom hebben moslims dan zoveel moeite om zich hier aan te passen ?
Daarin zijn ze dan niet de enigen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Moslims willen zich helemaal niet aanpassen.
Er zijn genoeg moslimlanden waar men wél naar die islamitische regeltjes luistert. In het filmpje kun je mooi zien welke landen dat zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |