Dienstplicht voor Duitsland?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook lastig. Gezien de verdragen. En ook vraag ik me af wat Turkije gaat doen. Toch wel een sterke macht in die regio. Waarin elk geval de EU niet tegen op kan.
Gaat niet gebeuren denk ik. En wat zal dat veranderen?quote:
Trump presenteert hier een prima strategie. In tegenstelling tot Obama en Clinton waar onder hun beleid IS ongestoord aan zijn opkomst kon werken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een doordachte strategie over er na. Zowel bij Trump als Clinton. Als Obama.
Duisters zijn toch een sterk leger gezien de geschiedenis. Dat zou dus een EU kandidaat zijn tegen Turkije.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren denk ik. En wat zal dat veranderen?
Veel meer dan dat je hebt het dan bijvoorbeeld ook over meer welvaart in de betrokken landen een soort van Marcshell plan is daarvoor nodig gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:27 schreef Manke het volgende:
Liever iets doen aan de voedingsbodem, maar dat betekent hand in eigen boezem steken
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Een kernbom afvuren vanaf de bodem van de oceaan?
Is dat serieus mogelijk?quote:
Je vergeet dan de rol van de republikeinse senaat hier in. Obama kon vrijwel niets.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Trump presenteert hier een prima strategie. In tegenstelling tot Obama en Clinton waar onder hun beleid IS ongestoord aan zijn opkomst kon werken.
Dat is inderdaad mogelijk. Dat maakt dit juist zo een mooi wapen omdat ze lastig te vinden zijn. Een soort van stok achter de deur in het geval van een first strike senario.quote:
Dat dus, inderdaad. Redelijk onoverkomelijk ook. Manbij is veroverd, de plannen voor Al Bab worden getekend as we speak. Zodra de cantons verenigd (dreigen te) raken, zullen we iets van Turkije gaan zien, vermoed ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat DustPuppy eerder doelt op een oorlog tussen de Koerden en de Turken. Wat binnen de NAVO lastig kan worden gezien artikel 5. Aangezien de Koerden ook bondgenoten zijn in Syrië en Irak.
quote:
quote:Kortom je hebt geen leven naast Fok, dit is namelijk jouw leven
Hoe oud ben je overigens? Wat een niveau![]()
quote:
En dan laten we nog even de Russen en Iran buiten beschouwing.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat dus, inderdaad. Redelijk onoverkomelijk ook. Manbij is veroverd, de plannen voor Al Bab worden getekend as we speak. Zodra de cantons verenigd (dreigen te) raken, zullen we iets van Turkije gaan zien, vermoed ik.
Obama wilde ook niets. Ja, ervan wegkijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je vergeet dan de rol van de republikeinse senaat hier in. Obama kon vrijwel niets.
Welke beslissingen kan Trump dan nemen die nodig zijn?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Obama wilde ook niets. Ja, ervan wegkijken.
Obama verkocht politieke sprookjes voordat hij werd gekozen als president. Met zijn leugens werd hij als een Messias neergezet. Kreeg zelfs de Nobelprijs voor de vrede terwijl de wereld in brand vloog en Obama het liet afweten.
Deze tijden vragen om hardliners. Leiders met lef die bepaalde besluiten durven te nemen waar andere presidenten voor wegrennen. Donald Trump is daarvoor de enige geschikte persoon. Crooked Hillary heeft in haar rol als minister van buitenlandse zaken bewezen ongeschikt te zijn voor de rol als president.
Ik zou meer een type Winston willen hebben hebben. Maar die bestaan nu niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Obama verkocht politieke sprookjes voordat hij werd gekozen als president. Met zijn leugens werd hij als een Messias neergezet. Kreeg zelfs de Nobelprijs voor de vrede terwijl de wereld in brand vloog en Obama het liet afweten.
Deze tijden vragen om hardliners. Leiders met lef die bepaalde besluiten durven te nemen waar andere presidenten voor wegrennen. Donald Trump is daarvoor de enige geschikte persoon. Crooked Hillary heeft in haar rol als minister van buitenlandse zaken bewezen ongeschikt te zijn voor de rol als president.
In feite had Obama gezien een republikeinse senaat niet heel veel te vertellen. De president is maar een klein radertje in een heel groot machtssysteem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zijn voorganger Chamberlain was ook zo soft. Dacht te kunnen onderhandelen met Hitler terwijl die gewoon zijn eigen agenda erdoor drukte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou meer een type Winston willen hebben hebben. Maar die bestaan nu niet.
Na WO1 was Chamberlain wat oorlogsmoe. Hetzelfde geld voor de Fransen. Zeer begrijpelijk. Maar moet er niet aan denken dat een type Trump Chamberlain had opgevolgd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zijn voorganger Chamberlain was ook zo soft. Dacht te kunnen onderhandelen met Hitler terwijl die gewoon zijn eigen agenda erdoor drukte.
Ik denk dat alleen Frankrijk al met zijn vliegdekschepen en luchtmacht al voldoende is, en dan hoeven de Britten niet eens hun bed uit te komen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook lastig. Gezien de verdragen. En ook vraag ik me af wat Turkije gaat doen. Toch wel een sterke macht in die regio. Waarin elk geval de EU niet tegen op kan.
Dat is vanwege de hevige kritiek.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:51 schreef Ulx het volgende:
Trump? Die kerel van "immigratiestop voor moslims, oh nee, tijdelijke immigratiestop, oh nee, tijdelijke stop op immigratie uit bepaalde landen, of nee, wacht, ik ga het met de State Department overleggen...". Die Trump?
De man komt niet als een leider over. Hij komt over als een roeptoeter die maar wat schreeuwt.
Maar dat roepen heeft blijkbaar wel het effect op de kiezer. En daar is moet ik zeggen Trump met zijn commerciële ervaring een meester in. Politiek is tegenwoordig marketing.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:51 schreef Ulx het volgende:
Trump? Die kerel van "immigratiestop voor moslims, oh nee, tijdelijke immigratiestop, oh nee, tijdelijke stop op immigratie uit bepaalde landen, of nee, wacht, ik ga het met de State Department overleggen...". Die Trump?
De man komt niet als een leider over. Hij komt over als een roeptoeter die maar wat schreeuwt.
Obama heeft als politieke belofte gezegd dat hij het Amerikaanse leger uit Irak en Afghanistan zou halen wanneer hij zou worden gekozen. Dat bleek achteraf een enorme fout.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
In feite had Obama gezien een republikeinse senaat niet heel veel te vertellen. De president is maar een klein radertje in een heel groot machtssysteem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |