Ik stuur gemiddeld 10 brieven per week, dus dat is 7,40 euro per weekquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:50 schreef dimmak het volgende:
Wat maakt die ene zegel extra nou uit?
quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Beetje helium in de envelop voor je hem dichtplakt
Stuur emails. Is gratis.quote:
Was jij niet van de ''regels zijn regels''?quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:46 schreef Yustice het volgende:
Ik stuur vrij geregeld brieven (ik leef nog half in het stenen tijdperk) en die brieven zijn steevast tussen de 18 en 25 gram, soms zwaarder.
tot en met 20 gram moet je 1 postzegel plakken, daarboven 2 of meer. De brief die ik wil versturen is 21 gram dus er moeten 2 zegels op. Wordt er door PostNL moeilijk gedaan als ik 1 postzegel doe ipv 2? Ondanks die ene gram volgens m'n weger die misschien niet heel accuraat is?
En ja, ik ben gierig.
Ja, ik marcheer in mijn vrije tijd ook graag rond in een grijs leger-uniform van een zeker regime uit de jaren '40quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Was jij niet van de ''regels zijn regels''?![]()
Behalve als het voor jou geldt dan zeker?
Hoe dan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:52 schreef Yustice het volgende:
Ik stuur gemiddeld 10 brieven per week, dus dat is 7,40 euro per week
Brief printen, ondertekenen, in een enveloppe steken, frankeren en in de brievenbus doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die indruk had ik alquote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:04 schreef Yustice het volgende:
[..]
Ja, ik marcheer in mijn vrije tijd ook graag rond in een grijs leger-uniform van een zeker regime uit de jaren '40
Ik ook en mijd papieren post zoveel mogelijk, kan je dat dan echt niet via mail doen?quote:
Een deel van de post gaat naar overheidsinstanties en zij willen per se dat ik het per post doe :'quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:29 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ook en mijd papieren post zoveel mogelijk, kan je dat dan echt niet via mail doen?
Tot zover de paperless overheidquote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:58 schreef Yustice het volgende:
[..]
Een deel van de post gaat naar overheidsinstanties en zij willen per se dat ik het per post doe :'
Geen vluchtelingen, wel iets juridisch.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Tot zover de paperless overheid
Maar 10 per week? Wat doe je? Vluchtelingen werk?
Nah dat moet je lekker 2 postzegels gebruiken indien meer dan 20 gram.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:58 schreef Yustice het volgende:
[..]
Een deel van de post gaat naar overheidsinstanties en zij willen per se dat ik het per post doe :'
Inmiddels doe ik wel brieven die naar hetzelfde adres moeten in dezelfde enveloppequote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Nah dat moet je lekker 2 postzegels gebruiken indien meer dan 20 gram.
regels zijn regels
goh.. dát is slimquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:03 schreef Yustice het volgende:
[..]
Inmiddels doe ik wel brieven die naar hetzelfde adres moeten in dezelfde enveloppe
Spaart ook weer geld uit
álles wordt duurder, de trein ookquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wacht ff, kost het tegenwoordig 74 cent per brief? Ik kan mij enkel nog 29 cent herinneren voor het laatst
Maar dat betekent dat het dus heeeeeel lang geleden is dat ik een brief gepost heb, daar verbaas ik mij overquote:
Ik stuur nog wel eens een kaartje, maar dat s ook allesquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar dat betekent dat het dus heeeeeel lang geleden is dat ik een brief gepost heb, daar verbaas ik mij over
Ehm nee, op een brief tot 20 gram moet een 1, daarboven moet je met een postzegel van 2 frankeren....quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wacht ff, kost het tegenwoordig 74 cent per brief? Ik kan mij enkel nog 29 cent herinneren voor het laatst
Een 1? Een 2? Ik snap het niet meerquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ehm nee, op een brief tot 20 gram moet een 1, daarboven moet je met een postzegel van 2 frankeren....
Kan je nagaan als je 80 jaar bentquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Een 1? Een 2? Ik snap het niet meerverdomme wat voel ik me oud en loop ik achter
Niks beters dan de prijs te vervangen door een cijfer en de prijs dan langzaam aan op te voeren zoals Post.nl doet...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een 1? Een 2? Ik snap het niet meerverdomme wat voel ik me oud en loop ik achter
Ik heb niet altijd de luxe dat ik meerdere brieven op dezelfde dag verstuur.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:04 schreef FANN het volgende:
[..]
goh.. dát is slimwat loop je dan te klagen?
jammer dan voor jequote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:21 schreef Yustice het volgende:
[..]
Ik heb niet altijd de luxe dat ik meerdere brieven op dezelfde dag verstuur.
Ja zo lastig is het toch nietquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Kan je nagaan als je 80 jaar bent![]()
die opmerking snap jij natuurlijk niet maar die Yustice dinges snapt het wel
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:22 schreef Yustice het volgende:
[..]
Ja zo lastig is het toch niet
0 t/m 20 gram = 1x 1 postzegel
20 t/m 50 gram = 1x 2 postzegel of 2x 1
ik ga jou nooit vergetenquote:
1 postzegel plakken omdat je gierig bentquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:25 schreef Yustice het volgende:
[..]
Postzegels niet begrijpen
In- en uitchecken niet begrijpen
En daar is je antwoord op je eigen OPquote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:22 schreef Yustice het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:32 schreef Mark het volgende:
[..]
En daar is je antwoord op je eigen OP
Gewoon doen alsof je het niet doorhebt. Ik had laatst ook een baby van 3 maanden doodgeschopt. Gewoon gedaan alsof de baby -1 maand was en dus niet bestond. Zo moet je het met je brief ook aanpakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:25 schreef Yustice het volgende:
[..]
Postzegels niet begrijpen
In- en uitchecken niet begrijpen
Zodanig lastig dat je het zelf in ieder geval niet kan samenvatten.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 01:22 schreef Yustice het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |