abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:04:27 #151
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164556717
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:56 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

[..]

Misdadigers uitroeien door legaal de doodstraf op te leggen is holocaust? Hoe dom kan je zijn, pfff.
Voor de doodstraf adviseer ik je om je geluk in SA of Syrië te zoeken. Iemand met dat soort wensen heeft hier dus niets te zoeken. :W
pi_164556820
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Voor de doodstraf adviseer ik je om je geluk in SA of Syrië te zoeken. Iemand met dat soort wensen heeft hier dus niets te zoeken. :W
Alsof de doodstraf alleen daar voorkomt. Ooit van USA en China gehoord? En volgens mij geldt daar geen sharia. Mag ik van jou nu ook naar Amerika vertrekken?https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_de_Verenigde_Staten
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_China

[ Bericht 4% gewijzigd door Ron.Jeremy op 15-08-2016 18:34:19 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:20:27 #153
19194 Oversight
◢◤
pi_164616998

Zo ver weg zijn de middeleeuwen niet.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:18:48 #155
19194 Oversight
◢◤
pi_164617080
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:o Waar was dat, en hoelang geleden ongeveer?
◢◤
pi_164639987
Deze pedo ouwe snoepert heeft het begrepen..

http://www.telegraaf.nl/t(...)niet_gezien____.html

tot 36 sec.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  donderdag 18 augustus 2016 @ 04:03:09 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164641443
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor wen hitzige leg-man als ik is dat wel echt een droombaan trouwens. :9~
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:54:28 #158
28033 Pek
je moet wat
pi_164641976
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat maar lekker thuis als je zo nodig moet, maar vervuil mijn netvlies er niet mee. :r
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164641981
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 06:54 schreef Pek het volgende:
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat maar lekker thuis als je zo nodig moet, maar vervuil mijn netvlies er niet mee. :r
*zet een vergiet op*
pi_164641991
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gelukkig zijn we ervan af. Waarom zouden we nu weer opnieuw daarmee moeten beginnen?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 07:22:58 #161
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_164642031
quote:
Publieke badhuizen waren in de late middeleeuwen erg populair, mannen en vrouwen waren er gewoon naakt. Het lijkt eerder iets van elke paar generaties weer eens verandert.

Een voorbeeld van een 15e eeuwse ets.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_164642075
quote:
Helemaal mee eens. Toch is het ergens ook wel zonde om al die oude kerken tegen de vlakte te smijten.
pi_164642226
Ik vind het nogal verwarrend eigenlijk, want als je zo toegewijd vroom bent dat je de ontembare neiging hebt hiermee te koketteren, zou je volgens mij toch gescheiden moeten zwemmen.
Je weet wel; mannen, verleidingen, vrouwen zijn heilig enzovoort

Ik laat het meteen los... O+
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_164642234
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Toch is het ergens ook wel zonde om al die oude kerken tegen de vlakte te smijten.
Wat heeft boerkini's nou weer met monumentale bouwwerken van eigen history te maken ;(
  donderdag 18 augustus 2016 @ 08:17:59 #165
28033 Pek
je moet wat
pi_164642266
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee hoor, als je je eigen broek niet kan ophouden is het binnen een eeuw einde oefening. Er staat nu een bejaardenhuis, hier aan de overkant. :P

https://nl.wikipedia.org/(...)kerk_buiten_de_Veste

quote:
De kerk is gebruikt van 1873 tot 1966 en werd daarna gesloopt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164645255
quote:
Verbaas me echt over de hoeveelheid mensen die blijkbaar erg zit te springen om de volgende periode van onvrijheid en overheersing. Die de ander de vrijheid niet gunt die ze zelf wel als het grote goed voor zichzelf zien.
Dat allemaal vanuit een "mijn wereldbeeld moet leidend zijn, want het is meer de waarheid dan andermans wereldbeeld".

Echt, sinds wanneer is iets zien gelijk gesteld aan lastig vallen? Dat is echt zo onnederlands dat deze tekst mijn ogen pijn doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164645524
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 08:10 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het nogal verwarrend eigenlijk, want als je zo toegewijd vroom bent dat je de ontembare neiging hebt hiermee te koketteren, zou je volgens mij toch gescheiden moeten zwemmen.

Het is juist een "moderniseren", de zwaardere fundamentalisten zal je hierin niet zien rondlopen.
Het is een poging van een stroming binnen een stroming om meer in de tijdsgeest te komen staan. Uit deze koker komt ook "moslimmode" echt op de catwalks (dus modern en hip).
Je zou het de "westerse islam" kunnen noemen zelfs, een vorm van integratie.

Ik begrijp dan ook de tegenstand niet, de gedachte achter de ontwikkeling van de burkini is juist dat de moderne moslima midden in het leven staat. Die moslima studeert, werkt, gaat tussen de middag thee drinken op een terras, sport en gaat dus ook echt zwemmen met haar kinderen of met vriendinnen. Maar wil tegelijkertijd haar moslim identiteit behouden. Ze wil geen islam "light", maar een moderne islam die in deze tijdsgeest past en in het westerse leven past.

Dat we eventuele dwingelanderij van de kerels erachter proberen te voorkomen en afstraffen lijkt me geen slecht plan. Tussen die kerels zit er nu eenmaal een groep die nogal moeite hebben met die emancipatie van de moslimvrouw. Maar laten we aub gewoon de vrouwen die meer midden in het (westerse) leven willen staan, zich daar willen bewegen niet tegenhouden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 11:46:08 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_164645604
Bij hoofddoeken/boerka's/boerkini's heb ik altijd hetzelfde gevoel als bij de zwarte kousengemeenschap met hun lange rokken: ik vind het best treurig dat die mensen zo vastgeroest blijven zitten in hun conservatieve, beperkte opvattingen en gedachtegoed. En dan met name het feit dat ze hun kinderen daar van jongs af aan ook weer mee indoctrineren. Door je niet open te stellen voor andere dingen/levenswijzen kom je zelf als mens ook niet goed vooruit, is mijn eigen ervaring.

Verder zal dat besef vanuit de eigen gemeenschap moeten komen en niet via verboden van kledingstukken.
pi_164646600
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 08:10 schreef damian5700 het volgende:

Je zult dan wel ongelijk hebben.

Waarschijnlijk zoekt een aantal vrouwen op deze manier een middenweg. De fundamentalisten willen geen moslima's in boerkini op her strand.
Die juichen die burgemersters alleen maar toe.
pi_164646768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij hoofddoeken/boerka's/boerkini's heb ik altijd hetzelfde gevoel als bij de zwarte kousengemeenschap met hun lange rokken: ik vind het best treurig dat die mensen zo vastgeroest blijven zitten in hun conservatieve, beperkte opvattingen en gedachtegoed. En dan met name het feit dat ze hun kinderen daar van jongs af aan ook weer mee indoctrineren. Door je niet open te stellen voor andere dingen/levenswijzen kom je zelf als mens ook niet goed vooruit, is mijn eigen ervaring.

Verder zal dat besef vanuit de eigen gemeenschap moeten komen en niet via verboden van kledingstukken.
Een verbod is juist goed in die zin dat je daarmee als samenleving duidelijk maakt dat die perverse opvattingen over de positie van de vrouw vanuit islamitische normen/waarden hier niet thuishoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2016 12:39:26 ]
pi_164646850
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Een verbod is juist goed in die zin dat je daarmee als samenleving duidelijk maakt dat die perverse opvattingen over de positie van de vrouw vanuit islamitische normen/waarden hier niet thuishoren.
Tegelijk geef de fundi's daarmes hun zin (geen moslima's op strand) en de gematigden de vinger.
pi_164646880
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alleen verdwijnen daarmee die opvattingen niet, integendeel. Op de lange termijn zorg je er juist voor dat islamitische vrouwen die nog wel op een manier hun geloof uit willen dragen dat op een andere manier moeten doen of dat helemaal niet meer kunnen op plekken waar ze dat willen.
pi_164646898
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tegelijk geef de fundi's daarmes hun zin (geen moslima's op strand) en de gematigden de vinger.
Precies. Op de lange termijn zie je wel een verschuiving van opvattingen als je gelovigen daar de ruimte voor geeft.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:48:35 #174
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164646919
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
die nog wel op een manier hun geloof uit willen dragen
Waarom zou je dat überhaupt willen :')
pi_164646956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]