Voor de doodstraf adviseer ik je om je geluk in SA of Syrië te zoeken. Iemand met dat soort wensen heeft hier dus niets te zoeken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:56 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
[..]
Misdadigers uitroeien door legaal de doodstraf op te leggen is holocaust? Hoe dom kan je zijn, pfff.
Alsof de doodstraf alleen daar voorkomt. Ooit van USA en China gehoord? En volgens mij geldt daar geen sharia. Mag ik van jou nu ook naar Amerika vertrekken?https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_de_Verenigde_Statenquote:Op maandag 15 augustus 2016 18:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Voor de doodstraf adviseer ik je om je geluk in SA of Syrië te zoeken. Iemand met dat soort wensen heeft hier dus niets te zoeken.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo ver weg zijn de middeleeuwen niet.
Voor wen hitzige leg-man als ik is dat wel echt een droombaan trouwens.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*zet een vergiet op*quote:Op donderdag 18 augustus 2016 06:54 schreef Pek het volgende:
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat maar lekker thuis als je zo nodig moet, maar vervuil mijn netvlies er niet mee.
Gelukkig zijn we ervan af. Waarom zouden we nu weer opnieuw daarmee moeten beginnen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Publieke badhuizen waren in de late middeleeuwen erg populair, mannen en vrouwen waren er gewoon naakt. Het lijkt eerder iets van elke paar generaties weer eens verandert.quote:Zo ver weg zijn de middeleeuwen niet.
Helemaal mee eens. Toch is het ergens ook wel zonde om al die oude kerken tegen de vlakte te smijten.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 06:54 schreef Pek het volgende:
Religieuze uitingen in het openbaar zijn ongewenst, doe dat maar lekker thuis als je zo nodig moet, maar vervuil mijn netvlies er niet mee.
Wat heeft boerkini's nou weer met monumentale bouwwerken van eigen history te makenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 07:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Toch is het ergens ook wel zonde om al die oude kerken tegen de vlakte te smijten.
Nee hoor, als je je eigen broek niet kan ophouden is het binnen een eeuw einde oefening. Er staat nu een bejaardenhuis, hier aan de overkant.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 07:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Toch is het ergens ook wel zonde om al die oude kerken tegen de vlakte te smijten.
quote:De kerk is gebruikt van 1873 tot 1966 en werd daarna gesloopt.
Verbaas me echt over de hoeveelheid mensen die blijkbaar erg zit te springen om de volgende periode van onvrijheid en overheersing. Die de ander de vrijheid niet gunt die ze zelf wel als het grote goed voor zichzelf zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 06:54 schreef Pek het volgende:
Het is juist een "moderniseren", de zwaardere fundamentalisten zal je hierin niet zien rondlopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:10 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het nogal verwarrend eigenlijk, want als je zo toegewijd vroom bent dat je de ontembare neiging hebt hiermee te koketteren, zou je volgens mij toch gescheiden moeten zwemmen.
Je weet wel; mannen, verleidingen, vrouwen zijn heilig enzovoort
Ik laat het meteen los...![]()
Je zult dan wel ongelijk hebben.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:10 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het nogal verwarrend eigenlijk, want als je zo toegewijd vroom bent dat je de ontembare neiging hebt hiermee te koketteren, zou je volgens mij toch gescheiden moeten zwemmen.
Je weet wel; mannen, verleidingen, vrouwen zijn heilig enzovoort
Ik laat het meteen los...![]()
Een verbod is juist goed in die zin dat je daarmee als samenleving duidelijk maakt dat die perverse opvattingen over de positie van de vrouw vanuit islamitische normen/waarden hier niet thuishoren.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij hoofddoeken/boerka's/boerkini's heb ik altijd hetzelfde gevoel als bij de zwarte kousengemeenschap met hun lange rokken: ik vind het best treurig dat die mensen zo vastgeroest blijven zitten in hun conservatieve, beperkte opvattingen en gedachtegoed. En dan met name het feit dat ze hun kinderen daar van jongs af aan ook weer mee indoctrineren. Door je niet open te stellen voor andere dingen/levenswijzen kom je zelf als mens ook niet goed vooruit, is mijn eigen ervaring.
Verder zal dat besef vanuit de eigen gemeenschap moeten komen en niet via verboden van kledingstukken.
Tegelijk geef de fundi's daarmes hun zin (geen moslima's op strand) en de gematigden de vinger.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een verbod is juist goed in die zin dat je daarmee als samenleving duidelijk maakt dat die perverse opvattingen over de positie van de vrouw vanuit islamitische normen/waarden hier niet thuishoren.
Alleen verdwijnen daarmee die opvattingen niet, integendeel. Op de lange termijn zorg je er juist voor dat islamitische vrouwen die nog wel op een manier hun geloof uit willen dragen dat op een andere manier moeten doen of dat helemaal niet meer kunnen op plekken waar ze dat willen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een verbod is juist goed in die zin dat je daarmee als samenleving duidelijk maakt dat die perverse opvattingen over de positie van de vrouw vanuit islamitische normen/waarden hier niet thuishoren.
Precies. Op de lange termijn zie je wel een verschuiving van opvattingen als je gelovigen daar de ruimte voor geeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tegelijk geef de fundi's daarmes hun zin (geen moslima's op strand) en de gematigden de vinger.
Waarom zou je dat überhaupt willenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
die nog wel op een manier hun geloof uit willen dragen
Weet ik veel, wat maakt het uit?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt willen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |