Hoezo is de Schilderswijk er stukken op vooruitgegaan? Omdat de huizen er prima uitzien? De huizen zijn van de woningbouw en zijn inderdaad prima onderhouden.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik woon in Den Haag, vlak bij de Schilderswijk en Transvaal, inmiddels al twintig jaar. Net als Hedy D'Ancona kan ik niet anders dan vaststellen dat deze wijken in vergelijking met de jaren 80 er stukken op vooruit zijn gegaan. Daar is enorm in geïnvesteerd door de overheid. Wel is de stad nog gesegregeerd, maar daar werken autochtone blanke Hagenezen en Hagenaars net zo hard aan mee want die wonen liever in een hipsterwijk zoals het Zeeheldenkwartier, in Duinoord of in het Statenkwartier. Ik snap niet zo goed wat je verwacht van mensen als D' Ancona, wat moet zij daar dan precies over zeggen en welk 'probleem' is er volgens jou dat door had moeten worden benoemd en opgelost? Of wil je alleen maar een soort mea culpa horen van iemand als Hedy D'Ancona en waarvoor dan precies? Het onderwerp van deze Zomergasten aflevering was nu eenmaal niet 'het drama van de multiculturele samenleving'.
[..]
Het gaat erom dat de Nederlandse overheid, veel meer dan in bijvoorbeeld België of Frankrijk, heeft geïnvesteerd in deze wijken en dat er daardoor ook meer inzicht in de problematiek is, waarmee niet gezegd is dat de problemen daardoor ook opgelost zijn. De grote vraag is natuurlijk of en zo ja hoe precies, je problemen die zo geconcentreerd in een wijk zitten, oplost.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo is de Schilderswijk er stukken op vooruitgegaan? Omdat de huizen er prima uitzien? De huizen zijn van de woningbouw en zijn inderdaad prima onderhouden.
Ik neem aan dat Hedy D'Ancona zich alleen nog cultureel verbonden voelt met het jodendom, ik zou in ieder geval niet met een keppeltje op in de Schilderswijk gaan wonen.
Zo erg als in Frankrijk is het hier niet. Maar door politici is er natuurlijk niet gewerkt aan een degelijke oplossing. Want de Schilderswijk mag er dan redelijk netjes uitzien, er zijn tal van probleemgebieden bijgekomen. Niet alleen in Den Haag (Spoorwijk, Moerwijk, Bouwlust), maar door het hele land.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:05 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de Nederlandse overheid, veel meer dan in bijvoorbeeld België of Frankrijk, heeft geïnvesteerd in deze wijken en dat er daardoor ook meer inzicht in de problematiek is, waarmee niet gezegd is dat de problemen daardoor ook opgelost zijn. De grote vraag is natuurlijk of en zo ja hoe precies, je problemen die zo geconcentreerd in een wijk zitten, oplost.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)moslimpartijen.dhtmlquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:13 schreef tong80 het volgende:
Ik vermoed dat het percentage Wilders-stemmers er 50 % boven het landelijk gemiddelde ligt.
Ik ken haar niet, dus laat mij verrassen vanavond. Donkere sfeer is prima met dit onbestemde weer.quote:Op zondag 21 augustus 2016 00:39 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer dus! Griet op de Beeck.
De schrijver blijft in donkere sferen
Zonnig en warm hier.quote:Op zondag 21 augustus 2016 11:01 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Ik ken haar niet, dus laat mij verrassen vanavond. Donkere sfeer is prima met dit onbestemde weer.
Las net op haar wiki dat ze morgen jarig is.quote:Op zondag 21 augustus 2016 00:39 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer dus! Griet op de Beeck.
Op de Beeck laat een fragment zien uit The Bridge (2006), over de Golden Gate Bridge in San Francisco. Deze brug was destijds een van de meest populaire plaatsen om zelfmoord te plegen. In de zeventig jaar dat de brug bestaat, zijn al meer dan 1300 mensen van de brug gesprongen.
De schrijver blijft in donkere sferen met beelden uit de met een Gouden kalf bekroonde documentaire Ne me quitte pas (2013). Deze tragikomische ode aan de mislukking laat zien hoe vriendschap en zelfdestructie hand in hand kunnen gaan.
Op de Beecks keuzefilm is Mommy (2014) van de jonge Canadese regisseur Xavier Dolan. In vijf films creëerde de nog maar 25-jarige Dolan een eigenzinnige niche van hyperpersoonlijk melodrama, gemodelleerd naar een even persoonlijk gevoel voor schoonheid. In Mommy vallen vorm en inhoud samen. Hoofdpersoon Steve (gespeeld door Antoine-Olivier Pilon) is een jongen met orkaankracht tien, die alles en iedereen optilt maar ook weer mee naar beneden sleurt. Nadat haar man overleden is, heeft Diane Després (Anne Dorval) de moeilijke taak haar lastige, gewelddadige zoon alleen op te voeden. Gelukkig ondervindt ze steun van haar mysterieuze nieuwe buurvrouw Kyla (Suzanne Clément) die zich in het huishouden nestelt.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:27 schreef truthortruth het volgende:
Dat is al meer vrolijkheid dan ik had verwacht....gordijnen maar weer open.
Klopt. 3 boeken tot nu toe. Maar ze is nog jong.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:26 schreef Postbus100 het volgende:
"U kent haar van boeken als xxx, xxx en xxx." Nou, dan hebben we ze volgens mij ook gelijk allemaal gehad.
Ik ook. Denk dat dit een interessante avond gaat worden.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:30 schreef Nadinarama het volgende:
Ik zit er meteen helemaal in. Top begin...
Nog nooit iets van gelezen. Zal haar meenemen op vakantie.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:31 schreef Moonah het volgende:
Ik vind haar leuk!
En ik heb recentelijk
twee boeken van haar gelezen, práchtig!
Ik moest bij haar even aan jou denken.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:31 schreef Moonah het volgende:
Ik vind haar leuk!
En ik heb recentelijk
twee boeken van haar gelezen, práchtig!
Ik wilde het net typen. Wat een stralende prettige uitstraling.quote:
Ziet er goed uitquote:Op zondag 21 augustus 2016 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wilde het net typen. Wat een stralende prettige uitstraling.
Opzich een mooie taal...beter dan het harde Nederlands.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:40 schreef golfer het volgende:
Belgen komen ook vaak heel goed uit hun woorden en hebben goede woordkeuzes.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik moest bij haar even aan jou denken.
Ik vind het erg mooi klinken, zoals ze spreekt. Ook het lezen in het Vlaams vond ik prettig (maar ik ben een Brabo, dat scheelt misschien...).quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Opzich een mooie taal...beter dan het harde Nederlands.
Met de taal heb ik dan weer helemaal niks. Met Belgen ook weinig. Ze geeft zelf een mooi voorbeeld over haar liefde voor Nederland.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Opzich een mooie taal...beter dan het harde Nederlands.
Dat had ik nou ook!quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik moest bij haar even aan jou denken.
Ja, dit dus.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:49 schreef Tinkepink het volgende:
Interessante duiding van het fragment. Ze verrast me.
Dat zegt ze niet....quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:50 schreef Joezi het volgende:
Wel schokkend als je kind in de gezondheidszorg wil ja
Ik vind het deels leuk en deels ratelend ja. Ook omdat ze snel praat.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:53 schreef Loekie1 het volgende:
Beetje een rateltante. Ik had gehoopt dat het meer een filosofisch type zou zijn. Ze wil te perfect formuleren en laat te weinig aan de verbeelding over.
Ja, ik ben ook fan. Dit boek he?quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:53 schreef Moonah het volgende:
Zij kan zó treffend schrijven vanuit het perspectief van het beschadigde kind. Heel subtiel, maar oh zo raak.
Hopelijk wordt ze straks moe van haarzelf, dan wordt het vast beter.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het deels leuk en deels ratelend ja. Ook omdat ze snel praat.
passend kapsel bij jouw beeldquote:Op zondag 21 augustus 2016 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze heeft wel een enge oogopslag, zo nu en dan.
Jekyll and Hyde typetje, vrees ik.
Ja! Zo ontroerend. Maar niet melodramatisch.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:55 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook fan. Dit boek he?.
[ afbeelding ]
Ook nog iets inhoudelijks te melden?quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zou ie de sleutels van Jeroen zijn boot hebben? Jeroen nog op vakantie, toch?
Zo misschien.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook nog iets inhoudelijks te melden?
Ik vond het ontroerend.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:02 schreef golfer het volgende:
Opeens weet je het: God is een zeehond.
Wat een kutverhaalquote:Op zondag 21 augustus 2016 21:02 schreef golfer het volgende:
Als die was opgegeten door een haai dan was het pas een echt verhaal geweest.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:02 schreef golfer het volgende:
Of aan zijn enkels gegrepen en meegetrokken naar een onderaards rijk.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als die was opgegeten door een haai dan was het pas een echt verhaal geweest.
Of dat de haai op zijn minst een hapje had genomen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als die was opgegeten door een haai dan was het pas een echt verhaal geweest.
Gelukkig maar.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien ben ik niet cynisch genoeg om er grappen over te maken.
Ken je de film the wanderers. Met de brugscene met touw om de piemel ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
Die vent is gewoon gesprongen en heeft het overleefd. Ik dacht dat hij alleen maar van plan was om te springen, maar op het laatste moment zou afhaken. Heftig...
Geweldige scenequote:Op zondag 21 augustus 2016 21:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de film the wanderers. Met de brugscene met touw om de piemel ?
Afschuwelijk ja.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:08 schreef aloa het volgende:
Nare gedachte idd... Op het moment dat je springt toch niet meer willen
leuk dat je het kent. Verder ook een geweldige cultfilmquote:
Ken ik niet en wil ik geloof ik ook niet kennenquote:Op zondag 21 augustus 2016 21:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de film the wanderers. Met de brugscene met touw om de piemel ?
quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien ben ik niet cynisch genoeg om er grappen over te maken.
Was toch een Belg die achter de trein sprong ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:08 schreef aloa het volgende:
Nare gedachte idd... Op het moment dat je springt toch niet meer willen
begrijp ik, maar is echt komisch.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ken ik niet en wil ik geloof ik ook niet kennen
Absoluut...goeie film.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
leuk dat je het kent. Verder ook een geweldige cultfilm
Wat een prachtige vrouw. En slim. En een fijne stem.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:54 schreef tong80 het volgende:
Wat een geweldige vrouw. Ben nu al verkocht.
Over in therapie gaan?quote:
Dit.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:18 schreef aloa het volgende:
[..]
zeker weten...alle mensen hebben een masker voor.
Dat het je zo'n verdieping geeft van je leven. Je leert niet alleen jezelf maar ook je medemens zo veel beter kennen. Door maskers heen prikken.quote:
Is dat een voordeel/zegen? Ik zie het soms ook als een last als ik door maskers heen kan prikken.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat het je zo'n verdieping geeft van je leven. Je leert niet alleen jezelf maar ook je medemens zo veel beter kennen. Door maskers heen prikken.
Tijd voor Joling met No more Bolero'squote:Op zondag 21 augustus 2016 21:23 schreef golfer het volgende:
Apart dit...met de Bolero als achtergrond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |