Er zijn toch wel meer dan 4 vorige spelen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:42 schreef Kaas- het volgende:
We hebben nu al meer gouden medailles dan op 3 van de 4 vorige Spelen.
toen was het helemaal kutquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er zijn toch wel meer dan 4 vorige spelen?
Dat klopt niet helemaal. We hebben evenveel als in 2012, 1 minder dan 2008, meer dan 2004 en de helft van 2000. Dus meer dan op 1 van de 4 vorige Spelenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:42 schreef Kaas- het volgende:
We hebben nu al meer gouden medailles dan op 3 van de 4 vorige Spelen.
Toch knap voor een choke-land waar bijna alle sporters falen, geen topsportklimaat heerst en te weinig budget is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. We hebben evenveel als in 2012, 1 minder dan 2008, meer dan 2004 en de helft van 2000. Dus meer dan op 1 van de 4 vorige SpelenAls we verder terug kijken dan waren alleen 1928 en 1936 ook 6 keer goud, de rest allemaal minder. Maar naar verwachting worden dit gewoon de op-een-na beste spelen voor Nederland
![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. We hebben evenveel als in 2012, 1 minder dan 2008, meer dan 2004 en de helft van 2000. Dus meer dan op 1 van de 4 vorige SpelenAls we verder terug kijken dan waren alleen 1928 en 1936 ook 6 keer goud, de rest allemaal minder. Maar naar verwachting worden dit gewoon de op-een-na beste spelen voor Nederland
![]()
Precies, leuk hoor als je 7 keer goud haalt door 3 sporters, maar 7 keer door 7 sporters is veel beter. En vooral het zwemmen, heb je daar een topper haal je zo 2/3x goud (zie de Bruijn). In de breedte zijn we dus beter dan het topjaar van Sydney.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:16 schreef kilon het volgende:
Het geeft toch een goed gevoel dat we zelfs zonder zwemmen en in mindere mate judo gewoon een goed aantal gouden medailles kunnen pakken. Medailles in de breedte is altijd mooier.
Zelfs op de winterspelen hebben we maar 1 keer vaker goud gehaald dan we nu al hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
![]()
Klopt, dit zijn gewoon voortreffelijke Spelen, maar ook de afgelopen 20 jaar doen we echt prima meequote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Zelfs op de winterspelen hebben we maar 1 keer vaker goud gehaald dan we nu al hebben.(8x goud in 2014)
Nu dus meer dan 2004 en 2012, en evenveel als 2008.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nu dus meer dan 2004 en 2012, en evenveel als 2008.
episch is dat, nu duitsland inhalenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:47 schreef DO2 het volgende:
We staan momenteel zelfs boven Australiė in de medaillespiegel,.
http://www.mo.be/artikel/(...)rijker-dan-deelnemenquote:De Chinezen zijn op zoek gegaan naar wat ik de zachte medailles noem. Je hebt de harde medailles, zoals bijvoorbeeld de 100 meter sprint. Daar is het echt heel moeilijk om medailles te winnen. Maar pakweg de K2 roeien, daar is het relatief gemakkelijk om een medaille te halen: er zijn maar 10 of 20 mensen in de wereld die de sport beoefenen. Dus als je daar in drilt, dan kan je een medaille halen. En dat is wat China heeft gedaan: in het pistoolschieten, in het schoonspringen, in het synchroonzwemmen, … Maar in de “moeilijke” sporten, met harde medailles, zag je China niet. Waar waren ze in de atletiek, in het zwemmen?
Ja prachtig, ik vraag me af of men doorheeft hoe belachelijk de paniek in de eerste dagen was.quote:
Interessant. Schaatsen en hockey zullen ook wel aan de zachte kant zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
Als vergelijking:
[..]
http://www.mo.be/artikel/(...)rijker-dan-deelnemen
Sportbonden zijn inderdaad eerder een probleem, dan dat ze nuttig zijn. Het zijn nogal conservatieve organisaties, die vaak ook niet zo best geleid worden. Maar dat hangt ook een beetje van de commerciėle belangstelling en omvang van de sport af. Je hebt domweg meer middelen als je een populaire en commercieel interessante sport hebt.quote:Op zondag 14 augustus 2016 10:34 schreef danos het volgende:
Het geld wordt ook deels opgeslokt door corrupte en slecht georganiseerde bonden en andere organen. Er moet veel meer sport in het onderwijs, niet voor topsportcreatie (das mooi meegenomen) maar voor gezondheid.
Ik vind het Amerikaanse model erg mooi met college, university competities. Hier hebben we meer een verenigingsleven buiten school, misschien moeten we dat eens overwegen open te breken en de sport veel meer naar het onderwijs te trekken.
Verder moeten we natuurlijk ook gewoon accepteren dat we maar met 16 miljoen zijn..
Dat weet ik zo net nog niet; het aantal mensen wat in Nederland actief aan hockey doet is best wel significant (alleen de voetbalbond heeft minder leden voorzover ik weet). Dus om in het Nederlandse team te komen, moet je toch een behoorlijke inspanning verrichten, en er veel tijd/trainingsarbied instoppen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Interessant. Schaatsen en hockey zullen ook wel aan de zachte kant zijn.
Wel een kwestie van perspectief inderdaad. Van de individuele sporters is het zeker knap, maar van Nederland als land mag je er wel medailles verwachten (waarmee ik niet bedoel vanuit je luie stoel woest worden op de sporters wanneer ze onverhoopt het toch niet redden)quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:04 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet; het aantal mensen wat in Nederland actief aan hockey doet is best wel significant (alleen de voetbalbond heeft minder leden voorzover ik weet). Dus om in het Nederlandse team te komen, moet je toch een behoorlijke inspanning verrichten, en er veel tijd/trainingsarbied instoppen.
Het is wel zo dat bepaalde sporten, zoals hockey niet in de hele wereld populair zijn. Maar dat geldt andersom bij zoiets als gewichtheffen; dat is meer een regionaal/cultureel iets neem ik dan aan. Aan de ene kant is dat ook wel een beetje de charme van de Olympische Spelen; sporten, die je normaal niet zou zien, krijgen nu ook wat aandacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |