abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:23:13 #101
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164588955
Hier echte buitenkinderen gelukkig. Daar vermaken ze zich goed. Binnen is het lastiger. Ik ben ook geen entertainer qua knippen plakken en verven met de kinderen.

Wij wonen echt in een dorp. Maar dat water... is wel een dingetje. Oudste gaat zijn gang ondertussen binnen gestelde grenzen waar hij mag zijn. Kleuter mag van hoek tot hoek en naar het speeltuintje om de hoek.
Peuter mag achter vrij spelen. Voor nog niet.

Moppert niet raar dat je je oudste niet laat oppassen bij het buiten spelen. Doe ik hier ook niet (oudste is bijna 10) - alleen binnen en achter buiten. Als ze opgaan in hun spel en ze peuter vergeten.... ik zou het mezelf niet vergeven als er iets gebeurd dan.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:44:41 #102
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164590110
het gaat om 5 minuten even voetballen, dat kan niet in de tuin.
en ik ben eigenlijk niet bang dat ze opgaat in haar spel. ze is een moederkloek dus even de schutting uit tjah eigenlijk niet zo gevaarlijk als het aanvoelt. het is niet heel ver en zou gaan om 1x in de zoveel tijd. ze wil het zelf zo graag omdat hij gewoon er enorm aan toe is.

Net als stoepkrijten voor de deur. ik zie ze dan wel door het keukenraam.
Mijn middelste mocht pas met 5 naar buiten en met 4 alleen al zus ook buiten was.

mijn jongste speelde als we in een mega buitenspeeltuin waren ook altijd alleen. ik vind het lastig dat hij zoveel groter en wijzer is. zou ik afgaan op leeftijd roep ik neeeeeeeeee maar op karakter en gedrag tjah dan zou hij mogen..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164590506
Fijn dat het mooi was gister franny!

En nikki wat lekker dat het gelijk zo goed gaat in de grote bedden!

Zwemles gaan wij na de vakantie weer mee verder. Ben begonnen met babyzwemmen, hebben 2 klasjes peuterzwemmen gedaan en na de vakantie gaat ze voorbereidend voor a zwemmen. Dan hoef ik zelf ook niet meer mee het water in, ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Ze zwemt al redelijk met behulp van een easyswim.. misschien ook iets voor jullie exode?

Verder hier ook wel echt een buiten kind. Ze vind het heerlijk om gewoon maar wat te rommelen in de tuin, en elke dag even in de moestuin kijken of er alweer wat nieuwd is gegroeid. Binnen doen we vooral kleuren, ballen rollen, blokken bouwen. En vorige week zijn we begonnen aan een wc rollen slinger, we hebben nu 14 geschilderde wc rollen haha
pi_164592760
Leuk al die buitenspeelverhalen O+ Een van de redenen dat ik verliefd ben op ons huis is de buurt waarin het staat. Bij de eerste bezichtiging waren er kinderen op straat aan het hinkelen. Niet op stoep, maar op straat, dat vond ik zo bijzonder.

Hier dus veel kinderen in de buurt, maar die zijn wel wat ouder dan peuter. Behalve dan het buurjongetje, die is precies een half jaar ouder en het is dikke mik tussen die twee O+ We grappen al met de buren over een deurtje in de schutting en het zou me niet verbazen als dat er ooit ook echt eens komt :D Buiten spelen zonder toezicht is met net 2 jaar natuurlijk nog niet aan de orde, maar we gaan wel elke avond even een rondje lopen of naar de speeltuin.

Ik vind het trouwens best moeilijk om aan te leren dat ze niet zomaar van de stoep af mag in een buurt waar dus zoveel op de straat wordt gespeeld :o Wij lopen zelf ook midden op straat als we richting speeltuin gaan bijvoorbeeld, ik moet er echt bij nadenken dat we moeten aanleren dat de straat eigenlijk gevaarlijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 17-08-2016 07:33:03 ]
pi_164601614
Ik werd vanmiddag gebeld door de juf van het kdv dat T een poepluier had gehad met wormen erin. :o Echt :r! Het zijn niet de normale kleine wormpjes die kinderen kunnen hebben, maar echt lange wormen van tientallen centimeters. Dat weet ik omdat de juffen zo aardig waren om de poepluier voor me te bewaren. :') De rillingen lopen over gewoon mijn lijf terwijl ik dit typ. Nu heeft T een wormenkuur van de huisarts voorgeschreven gekregen en zijn we er hopelijk snel vanaf.

Ik heb vandaag de duplo weer naar beneden gehaald en de Toet Toet auto's weggehaald. Een gouden zet voor mijn kleine bouwer T. Hij was helemaal in zijn nopjes met de treinrails en heeft zelf een hele spoorweg gebouwd. Sowieso is hij altijd als er iets te bouwen valt van de partij. Hij is afgelopen weekend ook ruim een uur bezig geweest met de dopsleutelset van zijn oom. Het is echt genieten om hem zo geconcentreerd bezig te zien met iets wat hij echt leuk vindt. O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:04:33 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164601803
Oh brrrr nikki :{ is de oorzaak van de besmetting duidelijk?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164601879
Bleh Nikki :X
pi_164601961
Ieuw! NIKKI! Vanuit de zandbak of wat?

Saar heeft een plakaanmama fase... maar echt tot in t extreme... als ik maar n klein beetje uit beeld verdwijn... :o
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:08:17 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164601973
He jakkes Nikki :r.

Wij hadden toch zo'n leuke dag vandaag. We hebben koekjes gebakken, buiten gespeeld, een tent neergezet en op het gras gepicknickt, en na Kuikens slaapje zijn we met z'n drieën naar de haven geweest (daar vroeg hij al een paar dagen naar) en naar het naastgelegen strand, en met de bus weer terug. Heerlijk was het O+.
KuikenGuppy
pi_164602466
Burd wat een heerlijke dag. O+

GM herkenbaar, het is soms om moedeloos van te worden. Met name rondom het bedritueel en opstaritueel mag papa niets doen en moet mama alles doen. En elke maaltijd is er ruzie over wie er naast mama mag zitten. Ze trekken serieus een sprintje naar de tafel zodra we zeggen dat we gaan eten, alles om dat gouden plekje naast mama te bemachtigen. :')

We hebben geen idee waar de wormen vandaan komen. Het besmetten zou op vakantie in Frankrijk gebeurd kunnen zijn of op het kdv, geen idee eigenlijk. Ik hoop dat ze snel dood zijn, want vanavond lagen er ook wormen in zijn poepluier thuis, echt ontzettend ranzig. :r
pi_164602492
Oh bah Nikki :'(
Hopelijk heeft hij er geen last van!
En duplo! :D
pi_164603993
Nikki ieuw :X .. hopen dat de kuur aanslaat en dat niet de hele family besmet raakt. Sneu ook.. dat moet toch in zijn buikje tekeer gaan dan ofzo :X

Burd klinkt als een tof dagje! :Y
pi_164605450
Ooh bah Nikki :r :r :r Hopelijk is ie er snel vanaf.

Klinkt heerlijk Burdie O+
pi_164605724
Klinkt als een heerlijke dag Burdie O+

Ik heb de "regels" van t ziekenhuis vandaag een klein beetje overtreden... officieel mag ik nu even niets doen ivm harde buiken en hoge bloeddruk maar saar wilde zo graag naar de speeltuin... dus zijn we even wezen schommelen en glijden en weer naar huis... blij kind was de harde buik meer dan waard...

Hopenlijk snel vd wormen af NIKKI.
S. 2014
J. 2016
pi_164606004
Moeten jullie niet ook behandeld worden Nikki?
Bij een "gewone" wormenkuur is dat namelijk wel de bedoeling.

Ik hoop dat T er snel vanaf is en het de rest van het gezin bespaard blijft :X
pi_164606170
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:21 schreef Franny_G het volgende:

I heeft zich gisteren bij de crematie heel goed gedragen. En het was echt heel fijn dat ze er bij was; zeker voor opa en oma. Ik had haar mandje meegenomen met wat klein speelgoed. De plechtigheid duurde een klein uurtje. In het begin zat ze op schoot, nog wat onder de indruk van de sfeer, de plek, en de plechtige stilte. Maar op een gegeven moment wilde ze in het gangpad staan. Tijdens Ave Maria is ze met een roos naar voren gelopen (ik zei "ga maar naar oma") en toen heeft ze eerst geknuffeld met opa en oma, en toen heeft ze met behulp van een tante de roos op de kist gelegd. Opa, die daarna een speech moest geven, kwam gewoon niet meer uit z'n woorden, zo ontroerd was hij. O+ . Die onbevangenheid van een kind is bij zoiets erg mooi. Haar grote (half)broer Jelmer (die al 21 is) was er ook bij en het is ook altijd top om hen samen te zien. (We haalden hem op van het station en zodra hij de auto in stapte, vertelde I hem "Papa oma is stuk, is stopt." op zo'n heel opgewekte toon)
S is ook meegeweest naar de crematie van mijn moeder 3 weken geleden.
Ze was zo lief en rustig. Liep steeds naar de foto van m'n moeder toe om kusjes te geven O+
Maar dat laatste herken ik ook. De zondag voor de crematie liep ik met haar in de Jumbo.
Tegen iedereen die het wilde horen, maar ook die het niet wilde horen zei ze "oma dood" met een big smile :') :')
pi_164606254
Oh Nikki. Brrrr :*

GM. Gezellig een avondje speeltuin O+
Hopelijk zijn de harde buiken gauw voorbij

Burdie, klinkt gezellig O+
pi_164606845
Oh, en ik heb al 100 jaar niks van me laten horen hier :@
Wel veel meegelezen.

Druk geweest met vanalles

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat zo snel allemaal.
Ze snapt zoveel en kan al goed praten.
Ze begint met praten zodra ze wakker is, heeft tussen de middag even pauze (want slapen) en gaat daarna weer verder tot ze weer slaapt. Zo leuk en gezellig, en soms ook vermoeiend :')
En ze wordt al zo groot. Net het inschrijfformulier voor de basisschool ingevuld, zodat ik het volgende week kan inleveren.
Mijn baby :'(
pi_164607182
Hey BF en S O+
S. 2014
J. 2016
pi_164613226
Nikki brrrrr hopelijk zijn ze snel dood! Geen buikpijn er van?

GM de overtreding kan ik mij voorstellen soms moet dat even ;)

Hier een paar dagen kinderloos, de jongens zijn met opa en oma mee naar Epen (Limburg) komen donderdag weer thuis. Een kleine mini vakantie. Het begon als een grap uiteindelijk was het vibd je het echt goed? Dus hotel omgeboekt naar andere kamer zodat de jongens mee konden. Gisteren serie fotos gezien ze hebben het geweldig.

Wij zijn gisteren lekker uit eten geweest met zn tweetjes :)
pi_164613250
Oeh Goitske, dat klinkt heerlijk! Zowel voor de jongens als voor jullie ;)
pi_164613430
Hee bf, wat leuk om weer wat van je te lezen en S te zien! Wat wordt ze ook groot zeg! En ook een echte kletser dus. O+ .

Nikki, dat is met recht ieeewwwww. Bah bah bah. Hopelijk is het heeeeel snel over.

Wij waren gisteravond een avond uit naar Louis C.K. Was echt top. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:47:44 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164614296
"Hoi lieve mama. Kuiken blij van mama!" en vervolgens word ik overladen met kusjes. Mijn buik wordt ontbloot en hij zegt: "Twee liefjes, hier zit de baby! Kuiken baby tuffelen, Kuiken baby ook lief" en allemaal kusjes op mijn buik.

O+

Ik lig even op de grond een plasje te wezen O+.
KuikenGuppy
pi_164614962
Butterflower O+

Goitske. Klinkt super O+

Burdie. Smelt O+
pi_164615358
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:47 schreef Burdie het volgende:
"Hoi lieve mama. Kuiken blij van mama!" en vervolgens word ik overladen met kusjes. Mijn buik wordt ontbloot en hij zegt: "Twee liefjes, hier zit de baby! Kuiken baby tuffelen, Kuiken baby ook lief" en allemaal kusjes op mijn buik.

O+

Ik lig even op de grond een plasje te wezen O+.
O+ x100
  woensdag 17 augustus 2016 @ 10:58:05 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164615661
Mijn zoon is wel een eersteklas slijmbal hoor :P, ik krijg ook altijd bloemen van hem ( O+ ) en hartjes en kilo's kusjes.

Butter :* en O+.

Goitske, lekker even kinderloos :D.
KuikenGuppy
pi_164616239
Burdie O+ O+ ... zo leuk die betrokkenheid van oudere kindjes he. Djenna en ook Boaz trouwens lopen hier de hele dag met een pop rond te sjouwen en te verzorgen en te doen .. Zo lief!

Over Boaz gesproken .. of misschien liever gezegd Terror Boaz momenteel :@ ... ik meen dat ik het laatst al een keer gepost had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164616417
Burdie O+

Twinkle, klinkt heftig! En dan zwanger is het helemaal zwaar kan ik me voorstellen :Y Stip werd ook al-tijd huilend wakker en dat is zo shit wakker worden zelf. Uitleggen dat hij gewoon mocht roepen deed ook niet veel volgens mij, maar inmiddels is het wel over. Hij heeft zo'n Nijntje wekker (met lampje) die haar ogen open doet als hij ons mag roepen en we zorgen dat er altijd wat speelgoed bij hem in de buurt ligt, want hij is regelmatig voor Nijntje wakker. Maar Stip wordt volgende maand al 2,5 dus dat is wel een verschil met uitleggen. Dit is ook pas sinds een paar weken trouwens, daarvoor riep hij vlot om half 6 en een paar maanden daarvoor huilde hij nog meteen. Als hij 's nachts wakker wordt gaat hij wel huilen trouwens.

Ik ging ook altijd gewoon naar hem toe trouwens. Al was het maar om uit te leggen dat hij ook gewoon mocht roepen en dat het nog te vroeg was om op te staan. En dan samen op zn kamer blijven tot hij wel op mocht staan. Maar hij ligt al een hele tijd in een peuterbed waar wij op zich ook wel bij kunnen voor een uurtje. Nijntje hielp daar wel heel erg bij trouwens, want het is voor zo'n kleintje natuurlijk wat arbitrair dat je het ene moment moet blijven liggen en het volgende moment wel op mag staan, omdat het dan ineens half 7 is ofzo. Dat besef is er nog niet, maar blijven liggen tot Nijntje haar ogen open doet en het muziekje klinkt werkte goed. En doordat hij het lampje aandoet (dat overigens na 30 sec vanzelf uitgaat) kan hij wat speelgoed pakken en wat aankeutelen in bed.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 11:49:58 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616490
Lastig, Twink...

Negeren lijkt me persoonlijk niet de oplossing, een kind van twee snapt dat niet, en leert eigenlijk dat er niemand komt als hij aangeeft dat hij iets nodig heeft.
Is hij wel echt moe als hij naar bed gaat, of kan je zijn ritme wat verleggen? Bijvoorbeeld hem later naar bed doen? Ik meen me te herinneren dat hij om 7 uur al gaat slapen? Dan is het niet raar dat hij rond half zes gewoon wakker uitgerust en klaar voor de dag is. En of jullie nou vinden dat de dag dan begint of niet; hij is wakker en wil actie. Kuiken slaapt ook pas rond half tien, kinderen verschillen daar in.
Qua aangeven dat hij wakker is, kan je dat met hem 'oefenen'? Dat je de focus qua praten de eerstkomende weken heel duidelijk legt op: "hoe roep ik papa en mama als ik wakker ben"? En dan dus wel consequent er naartoe gaan, zodat hij niet alsnog de noodzaak van het gillen ziet ;).
KuikenGuppy
pi_164616656
Nee negeren vind ik ook niet de oplossing en ik ben ook van mening dat hij dat nog niet snapt op de manier zoals mijn man het bedoelt/wilt.

Doordat hij bij mij vervolgens nog wel tot een uur of 7/8 slaapt, krijg ik niet het idee dat ie de slaap om 5.30 al uit heeft.
En in de afgelopen weken heb ik hem dus ook 's avonds wel al eens bij ons neer gelegd, en dan slaapt ie ook rustig tot 8/8.30
Nu vind ik dat geen must hoor .. 7 uur is wat mij betreft ook een prima kinder-opsta-tijd. Maar daarom heb ik niet het idee dat hij om 5.30 al de slaap uit heeft, juist omdat ie, als ie bij mij in de buurt is, langer slaapt en zonder drama wakker wordt.

Die laatste tip van jou vind ik wel heel goed Burd!
Dat hebben we bij Djenna een tijdje terug ook toegepast om iets weerbaarder te worden, en we hoorden verhalen terug van bepaalde mensen waardoor we dus wisten dat ze het in de praktijk ook zo uitvoerde, als wij er niet bij waren. Dus dat kunnen we misschien wel doen!

En verder inderdaad, hij is pas 2 he.
Bij Djenna zijn we nooit echt tegen dit probleem aangelopen, dus daar hoefden we ook geen oorzaak en oplossing voor te bedenken. Zo zie je maar weer .. zo'n 2e (of 3e, of voor mij part 100e kindje) kan zoveel anders zijn. Er is geen pasklare oplossing die je steevast op ieder kind toe kunt passen. Ik denk dat daar ook wel een beetje frustratie bij mijn man zit .. die meent soms dat bepaalde manier van aanpak bij Djenna ook wel bij Boaz werkt, en visa versa.
pi_164616692
Ik zou ook gaan voor de optie van later naar bed. I slaapt meestal zo'n elf of twaalf uur per nacht. Als zij om acht uur slaapt dan wordt ze rond 7.00 - 7.30 wakker. Ze krijst dan niet, maar ze gaat wel om mij liggen roepen, dus ik moet er dan ook wel echt heen anders gaat ze alsnog gillen/huilen.

Hem 's ochtends nog even in een campingbedje bij jullie op de kamer neerleggen, is op zich toch ook prima? Dan heb je niet het punt dat hij echt de hele nacht in jullie kamer is, maar voor dat laatste uurtje slaap lijkt het me geen probleem toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:02:07 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616736
Even iets anders tussendoor, wat betalen jullie per uur aan de PSZ? En is dat tarief anders voor mensen die KOT ontvangen dan voor mensen die dat niet ontvangen?
KuikenGuppy
pi_164616808
In onze regio werd volgens mij met een soort staffel gewerkt. 5 Verschillende inkomensgroepen, waaraan dan een bepaald bedrag werd gehangen. Hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt. Wij zaten in de hoogste categorie en betaalden per maand iets van 57,40 ofzo. Dat was dan voor de maandagmorgen en donderdagmiddag.

Zijn er mensen die KOT krijgen voor de PSZ dan? :?
Want we ontvangen wel KOT voor de reguliere go.
pi_164616842
Hier heb je alleen KOT plekken en subsidie-plekken voor kinderen met een taalachterstand. En de KOT plekken zijn gewoon 7 euro per uur.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:08:34 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616878
Wow. Wij gaan ¤81,30 per maand betalen voor één ochtend per week -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:11:03 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616928
Ik begrijp het niet helemaal... Kuiken gaat nu 8 uur per week naar de GO, ik werk iets meer dan dat (maar hoef dat niet aan te tonen :?). Daar komt straks nog die 2,5 uur PSZ bij, Ben ik dan 'verplicht' om die 2,5 uur ofwel volledig zelf te betalen, danwel extra uren te gaan werken :?.

Edit: ik zoek zo het topic daarover wel even op.
KuikenGuppy
pi_164616929
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn ja. Daarom gaat hij niet naar een psz, want wij gebruiken onze KOT al voor de opvang, dus dit kan er niet nog een keer bij...
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:13:00 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Dot. het volgende:
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn ja. Daarom gaat hij niet naar een psz, want wij gebruiken onze KOT al voor de opvang, dus dit kan er niet nog een keer bij...
Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.
KuikenGuppy
pi_164616972
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Burdie het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal... Kuiken gaat nu 8 uur per week naar de GO, ik werk iets meer dan dat (maar hoef dat niet aan te tonen :?). Daar komt straks nog die 2,5 uur PSZ bij, Ben ik dan 'verplicht' om die 2,5 uur ofwel volledig zelf te betalen, danwel extra uren te gaan werken :?.
Eigenlijk wel ja.

Wij hebben eenzelfde probleem. Vriend heeft een vast contract voor 6 uur per week en doet daarnaast ZZP-klussen, maar die zijn zo onregelmatig dat we daar geen vaste tijd aan kunnen vastknopen (met bewijs), dus die laten we buiten beschouwing. KDV is 11 uur op een dag afnemen en je krijgt maar max 120% van de uren van de minst werkende ouder vergoed, dus wij krijgen niet over de hele dag KOT :{
pi_164616978
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.
Ah, zie hierboven :+
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:18:41 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164617079
Komt jouw vriend ook niet aan het urencriterium dan, Dot? Overigens is mij voor de KOT nog nooit om een urenverantwoording gevraagd (en het gaat sowieso om het gemiddeld aantal uren dacht ik).
KuikenGuppy
pi_164617587
KOT voor psz verschilt. Wij krijgen het wel, omdat zij staan aangeschreven als peuteropvang en niet als peuterspeelzaal. Kleine woordspeling die ze slim heben toegepast.
Uurtarief weet ik niet, rond de ¤7,50 iig.
Wij nemen 2 dagdelen in de week af, volgens mij 5 uur per week.
We betalen per maand ¤137,- ex KOT.
Dat krijgen we maandelijks terug en is iets meer dan ¤50,-
Maar volgens mij ben ik te voorzichtig geweest met het doorgeven van onze gegevens want we krijgen jaarlijks bij de naverrekening ook nog wat terug. Rond de ¤150,-
pi_164617772
Wij zouden het niet krijgen, daarom gaat Ow (en Js straks ook) alleen 1 dag naar het Kdv.
Wij zouden voor de psz +/- ¤160,- per maand betalen.
pi_164617868
Bij ons zit de peuterspeelzaal in bij onze opvang. De PSZ kindjes komen op hun ochtenden gewoon in de peutergroep(en). Op dagdelen dat die groep te klein is zitten ze verticaal.

Ze zouden daardoor meer kindjes in de peutergroep mogen maar ze houden zich aan t opvangmaximum. Wel een fijn idee.

Melle gaat als hij twee is en ze het idee hebben dat hij er aan toe is wennen en dan over.

/Sluipt weer weg
Kwak
pi_164617944
Wow wat een bedragen :o
dan is dat hier nog best te doen .. ondanks dat de gemeente waar wij wonen niet direct bekend staat als goedkoop. Misschien dat de gemeente dan een deel bijdraagt ofzo, dat de prijzen daarom zo 'laag' zijn.

Ik vind het echt heel jammer dat we Djen toen daar weg moesten halen plotsklaps. Want ze deed het er zo goed! Zal voor haar echt wel fijn zijn als ze dadelijk naar de grote school mag na de herfstvakantie. Ze is er pienter zat voor. Gelukkig zaten we bij een go die daar prima op inspeelde en haar ook echt proveerde uit te dagen. Nu hebben we 'vakantie'.. zo heb ik het aan haar uitgelegd want ondat ik thuis zit en we het momenteel van 1 inkomen moeten doen is het niet jodig om ze weg te brengen naar de go en sowieso even niet te betalen.
mijn meisje wordt groot :'( :'(
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:19:29 #146
52229 Chanty
pi_164618151
Burdie wat lief O+

Nikki en GM; hier is het juist allemaal papa als papa thuis is. Ik voel me behoorlijk afgewezen door mijn zoon. Gisteravond werd hij wakker toen we naar bed gingen en stelde ik voor dat ik even naar hem toe zou gaan nadat man al geweest was. Gillen! Maar ook als hij ergens hulp bij nodig heeft, knuffelen, etc: het is altijd neee papa! Het is gewoon echt niet leuk ;( Alsof ik een of ander monster ben. Op dat soort momenten denk ik echt: heb ik daarvoor mijn buik open laten snijden? Ik lijk echt alleen maar goed om borstvoeding te geven aan m de laatste tijd -O-

Dus geniet ook een beetje van het geplak :@
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:37:10 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_164618439
Lief zeg Burdie O+!

Nikki, wormen! Brrr! Hopelijk is dat snel over..

PSZ gaan wij niet doen, T. gaat nu 2 dagen per week naar een heel fijn kdv. Wel net even gekeken naar de prijzen van psz hier in ons dorp, maar heb het snel weggeklikt :') :X

Twinkle, er staan hierboven mooie adviezen waar je vast al uit de voeten mee kan. En wat Franny zegt, opzich is dat extra uurtje bij jullie niet zo erg nu toch? Hij is idd pas net 2.

Wij hebben ook een aparte situatie met T. Hij slaapt al een tijd in zijn eenpersoonsbed zonder problemen. Sinds een paar weken komt hij 's nachts/'s ochtends vroeg (= <6:00) ineens eruit en komt dan of naar ons toe ('spelletje spelen mama?') of gaat, soms zonder dat wij het zelfs merken, naar de woonkamer en zet de tv aan (Teleshopping is blijkbaar heel interessant :+).
Een enkele keer staat hij soms midden in de nacht naast m'n bed en als hij merkt dat ik het niet fantastisch vind dat hij er staat, verzint hij ter plekke dat hij z'n knuffel kwijt is, terwijl die op z'n kussen ligt.

Ik vind het fijn dat hij ons weet te vinden als er iets is, maar ik vind het geen prettig idee dat hij maar door het huis spookt. Nu wonen we nog gelijkvloers, maar volgend jaar niet meer. :{
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:51:57 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164618785
Wat een prijzen voor de psz!
Hier is het max rond de 50 euro voor 2 dagdelen (inkomensafhankelijk). Elin mag hopenlijk in oktober beginnen. Wij hebben geen opvang. Dus voor mij even de handen vrij :) .

Chanty vervelen dat L zo doet. Mss nog als gevolg van het krijgen van een zusje? Papa hoeft hij niet te delen en kan hij lekker claimen. Die fases horen erbij helaas. Ze gaan ook weer over gelukkig :P

Lastig dat uit bed komen GotC! E. Kan niet van haar kamer af (klink staat omhoog). Zij slaapt sinds afgelopen zaterdag in een groot bed. Ze blijft er gelukkig (nog) wel in.
pi_164618879
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:18 schreef Burdie het volgende:
Komt jouw vriend ook niet aan het urencriterium dan, Dot? Overigens is mij voor de KOT nog nooit om een urenverantwoording gevraagd (en het gaat sowieso om het gemiddeld aantal uren dacht ik).
Waarschijnlijk wel, maar het is zo onregelmatig dat het lastig te zeggen is. En ik betaal liever niet terug :+
pi_164618948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:19 schreef Chanty het volgende:
Burdie wat lief O+

Nikki en GM; hier is het juist allemaal papa als papa thuis is. Ik voel me behoorlijk afgewezen door mijn zoon. Gisteravond werd hij wakker toen we naar bed gingen en stelde ik voor dat ik even naar hem toe zou gaan nadat man al geweest was. Gillen! Maar ook als hij ergens hulp bij nodig heeft, knuffelen, etc: het is altijd neee papa! Het is gewoon echt niet leuk ;( Alsof ik een of ander monster ben. Op dat soort momenten denk ik echt: heb ik daarvoor mijn buik open laten snijden? Ik lijk echt alleen maar goed om borstvoeding te geven aan m de laatste tijd -O-

Dus geniet ook een beetje van het geplak :@
Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.

Overigens geniet ik wel van die knuffelmomenten hoor, maar soms ia 10 minuten voor jezelf ook wel heel fijn :P

Wb psz, wij gaan geloof ik iets van 55 euro betalen per maand voor 2 ochtenden per week. Hopenlijk horen we daar rond november meer over.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:31:34 #151
52229 Chanty
pi_164621235
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.

Overigens geniet ik wel van die knuffelmomenten hoor, maar soms ia 10 minuten voor jezelf ook wel heel fijn :P

Wb psz, wij gaan geloof ik iets van 55 euro betalen per maand voor 2 ochtenden per week. Hopenlijk horen we daar rond november meer over.
's avonds ja, dan mag ik ook wel even ontlast worden maar ik ben degene die vijf dagen thuis is terwijl hij werkt. Dus vooralsnog breng ik de meeste tijd met m door.
En het was ook al in mindere mate voor de baby kwam.

Anyway: wat ik wilde zeggen is dat het ook niet tof is als je degene bent die steeds "weg" moet van je kind. Steeds geclaimed worden (wat hij wel doet als papa niet thuis is) is heel vermoeiend. Maar die kei-harde afwijzing... Ik ben zeg maar goed genoeg zolang papa er niet is. Zo voelt het een dat is gewoon k*t.
pi_164621394
Ja dat snap ik. Hopenlijk trekt het snel.bij :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:38:42 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164621484
GotC:

(Maandag bij Lidl)
Werkt bij ons heel goed.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:46:37 #154
52229 Chanty
pi_164621670
Twink lastig probleem. Hier wordt meneer ook Huilend wakker altijd, dat begint zachtjes gelukkig dus dan zijn we er snel genoeg bij. Denk dat het weinig kwaad kan om hem nog een paar uurtjes bij jullie op de kamer te leggen. Is het misschien een soort angst dat hij zo wakker wordt?
pi_164622968
Ik heb geen idee .. dat kan hij helaas nog niet onder woorden brengen. Daaron staat me dat laten huilen/krijsen ook zo tegen. Tegen Djenna kun je zeggen van joh doe eens even normaal en zeg even wat er is ipv zo pietje paniek te doen.

Man is net thuis en ik heb tegen hem gezegd dat zolang Boaz niet in staat is om zijn gevoel wat beter onder woorden te brengen.. dat ik gewoon mee ga in zijn behoefte. En dat betekent dus dat ie voorlopig bij ons slaapt.

Hoe dat werkt als buikbaby er eenmaal is zie we tegen die tijd wel. Als het goed is duurt dat sowieso nog een week of 3/4/5
( :o) . Wie dan leeft wie dan zorgt :Y)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:02:25 #156
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164623678
Wij betaalden voor 2 ochtenden ¤ 60. Nu voor 4 ochtenden ¤ 23 ivm subsidieplaats ivm met haar praten.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:10:35 #157
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_164623970
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:38 schreef Burdie het volgende:
GotC:

[ afbeelding ]

(Maandag bij Lidl)
Werkt bij ons heel goed.
Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omver :+
pi_164624095
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omver :+
Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:51:39 #159
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_164625121
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:14 schreef Dot. het volgende:

[..]

Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.
Ik hoop wel gewoon dat het in het volgende huis goed gaat. Dan is hij 3.5, moet lukken :+.
pi_164625562
Hij wilde nie in bad nie en nie slapen nie. Er zat dus een hele driftige T in bad en toen ik hem tijdens het afdrogen aan het troosten was viel hij zomaar in slaap. O+

SPOILER
pi_164625695
Aggos helemaal op.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 18:36:07 #162
52229 Chanty
pi_164626257
Stronteigenwijs die koters :+ Hier wilde ook iemand niet slapen om vervolgens bijna 3,5 uur te maffen :')
pi_164626942
Twinkle. Idd zijn behoeften volgen. :*

Nikki. Wat lief O+

Vandaag naar Plaswijckpark gegaan. Was erg druk. Maar erg gezellig. Ze hebben daar een waterspeeltuin ook met zwembadje (water tot je knieën) alleen geen omkleedhok -O-
pi_164627984
In het winkelcentrum hebben we op een horecaplein een paar fonteintjes. De kinderen vinden het geweldig om daar te spelen en vandaag was zo'n dag datvhet weer dat ook toe liet. Dus eerst de nodige boodschappen gehaald, toen een lekker ijsje gegeten en vervolgens hebben ze met zijn tweetjes een uur door de waterstralen liggen rennen en waren ze drijfnat en wilden ze niet mee naar huis :D . Moeders ondertussen lekker in het zonnetje met zonnebril op mensen zitten kijken B-) . Heerlijke middag gehad zo!
pi_164630392
Nou... eerst was t drama met haren wassen, nu is de hele douche HEL! Er is niks gebeurd maar mijn waterratje wat nooit onder de douche vandaan kwam wil er niet meer onder, gillen, schreeuwen, huilen, kokhalzen, snikken... mijn hormonen.... ;( mijn kind ;( daarna afdrogen geen probleem en een half uur liggen nasnikken op t grote bed..
Ik snap er even niks meer van en vind t volkomen kut (sorry) dat ik er zelf zo weinig mee kan en t aan man moet overlaten terwijl ze zo hard om mama gilt...
Jullie kunnen er ook niks mee waarschijnlijk maar ik moest t ff kwijt..
S. 2014
J. 2016
pi_164630587
Sterkte Gewoonmezelf

Er bij zitten op een krukje maakt haar dat rustiger misschien? Misschien even paar dagen niet douchen, buiten in badje of even met een washandje?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:07:01 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164630902
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou... eerst was t drama met haren wassen, nu is de hele douche HEL! Er is niks gebeurd maar mijn waterratje wat nooit onder de douche vandaan kwam wil er niet meer onder, gillen, schreeuwen, huilen, kokhalzen, snikken... mijn hormonen.... ;( mijn kind ;( daarna afdrogen geen probleem en een half uur liggen nasnikken op t grote bed..
Ik snap er even niks meer van en vind t volkomen kut (sorry) dat ik er zelf zo weinig mee kan en t aan man moet overlaten terwijl ze zo hard om mama gilt...
Jullie kunnen er ook niks mee waarschijnlijk maar ik moest t ff kwijt..
GM, hier exact hetzelfde. Heb je een bad? J vindt het bad namelijk wel heerlijk. Bij oma gaat ie dus nog in het babybadje, want die heeft geen groot bad. Prima tussenoplossing. Slechts 1 keer per week gillen bij haren wassen nu ;)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:17:11 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164631076
Wat rot, GM :{

Nora heeft het ook een tijdje gehad. Douche wilde ze sowieso al niet, maar badje was ook ineens héél érg. Toen is ze 2 weken niet in bad geweest (wassen aan de wastafel). Na 2 weken nog eens gevraagd of ze samen met haar pop in een groot schuimbad wilde om die te wassen en toen was het weer goed.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164631200
We hebben geen bad, maar t babybadje is inmiddels wel weer van zolder af, dus die zou ik kunnen proberen. We douchen ook vaak samen maar dat was nu ook niet goed. Ze is sowieso niet helemaal zichzelf, dus dit zal wel een uiting zijn. Er gebeurd ook gewoon veel.

Bedankt dames :*
S. 2014
J. 2016
pi_164631731
GM wat naar voor S. Je zou het douchen misschien een paar dagen kunnen laten rusten en haar dan alleen met een washandje wassen op het waskussen. En dan maar weer eens proberen of ze wil. En misschien helpt het ook als ze onder de douche moet als ze nog fit is, dus niet pas in de avond maar bijv. 's morgens douchen.

Waar T net in slaap was gevallen tijdens het aankleden werd hij na een uur helemaal krijsend wakker. Hij wilde niets, alleen naar beneden, maar dat behoorde niet tot de opties. ;) Na even knuffelen bleef hij toch weer in bed en is na even klagen toch gaan slapen. Toen ik net ging kijken lag hij op het kleedje voor zijn bed. :') Ik heb hem dus maar even in bed gehesen, want zo'n kleedje lijkt me niet echt lekker liggen.
pi_164642418
Nikki, die wormen :o Hoe lang duurt zo'n kuur? Vroeger had mijn broertje het ook een paar keer, ik heb nog wel eens geinteresseerd boven de pot gehangen als kind _O-
De kamers zijn mooi geworden zeg! O+

F slaapt nog steeds in een ledikant. Zelf inklimmen lukt, eruit niet :Y) Hij past nog prima dus waarom zou ik een groter bed kopen?

Chanty :* Kan me voorstellen dat het je een rotgevoel geeft.
GM :* balen dat het fysiek niet lukt te doen wat je graag zou willen.
pi_164642904
Ieuwww Nikki! Maar wat leuk om te lezen dat T bouwen zo leuk vindt. :D
Dat klinkt als een heerlijke dag Burdie. En wat een lievie zeg O+
Geweldige foto BF O+
Jeetje wat een start van de dag GM.

Wij zijn gisteren een dagje naar Noordwijk geweest. Wat een feest! B is echt stapelgek op zwemmen en zand. Kwamen ook mijn zwager, schoonzus met hun zoontje en dochtertje nog toen was de pret compleet. Waren wel veel kwallen in zee....was hindernis zwemmen.
pi_164644138
GM, I moet ook niets hebben van de douche, maar wij hebben een bad. Ik zou het douchen ook even laten voor wat het is en gewoon in een badje wassen. Verder: :* . Het lijkt me niet makkelijk met de fysieke beperkingen die je nu ook hebt. Kinderen voelen van alles aan, maar reageren dan misschien vrij 'onlogisch'. Misschien projecteert ze nu allerlei emoties op de douche. :D . :P . :* .

Fazz, als het nog goed gaat in het ledikantje, dan is het prima toch? I slaapt er nu ook nog in, maar ik merk wel dat het langzaamaan wat aan de kleine kant wordt, ze begint lang te worden. Dus heel lang zou het niet meer gaan, denk ik. Wij zijn nu druk bezig met haar nieuwe kamer en het wordt echt heel mooi. O+ . I volgt het allemaal met grote interesse.

Chanty, dat is wel lastig voor je, dat L zo op z'n vader gericht is. Voor mijn vriend vind ik het soms ook wel echt vervelend dat I vaak zo duidelijk uitspreekt dat ze iets met mij wil doen, en niet met haar vader. Soms gaat het echt letterlijk over dat ze wil dat ik haar een bordje eten geef, en dat papa dat niet mag doen :') . |:( . We praten er ook over en maken afspraken. Ik zie het nu als onderdeel van het opvoeden. Je mag best graag willen dat je mama of juist je papa iets doet, maar het is onaardig om iemand zo af te wijzen. Wat betreft L. kan ik me ook wel voorstellen dat het juist komt omdat hij vijf dagen overdag met jou is, waardoor hij de tijd met zijn vader extra waardeert. Het is gewoon heel lullig dat degene die de meeste zorgtaken op zich neemt vaak ook degene is die het meest als vanzelfsprekend wordt gezien.
pi_164645280
Hoi! Ik lurk hier zo af en toe en heb een nieuw account aangemaakt om te reageren op Chanty. Mijn oudste dochter was en is namelijk ook zo extreem op haar vader gericht. Heel vervelend! Bij ons was het het ergst tussen haar 2e en 3e jaar. En hoe hard ik mezelf ook voorhield dat ze me niet bewust wilde kwetsen, bij de zoveelste keer: 'NEE! Papa moet het doen! Jij bent stom!' heb ik echt wel eens een traantje gelaten.

Mijn tactiek was om zo veel mogelijk te blijven afwisselen met mijn man, maar niet ten koste van alles. Ik wilde mezelf ook niet opdringen; het is niet leuk om de slechtste optie te zijn. Het idee was dat ze dan zelf het gevoel kreeg dat ze wat meer controle had.

Ook heb ik mijn best gedaan (voor zover het ging) niet aan haar te laten merken dat ik er zo mee zat. Als ik te emotioneel werd, liep ik liever even weg. Mijn gedachte was dat ze nog niet oud genoeg was om te beseffen dat zo'n afwijzing mij verdrietig kon maken; zij wilde gewoon het allerliefst haar papa. En daar was ik dan ook weer trots op (wat een goede vader heb ik toch uitgezocht voor mijn kinderen). Maar het bleef een gevoelig punt, want als je het er met mensen over hebt lijken ze er toch van uit te gaan dat jij wel iets verkeerd zult doen, en dat ga je ook van jezelf denken.

Toen ze wat ouder werd heb ik af en toe wel gezegd dat ik er verdrietig van werd (bij uitspraken als: 'Ik hou van papa, maar niet van jou!'). Daar leek ze alleen niet echt een boodschap aan te hebben. Wat wel leek te helpen was af en toe tijd met zijn tweetjes te hebben waarin ik haar een beetje kon verwennen; we gingen dan bijvoorbeeld de stad in en dan mocht zij een prulletje uitzoeken bij de Hema en kreeg ze een ijsje.

Of het allemaal gewerkt heeft, weet ik niet, maar voor mezelf vond ik het prettig om een vaste manier te hebben om ermee om te gaan. In ieder geval werd het tussen 3 en 4 jaar steeds minder; ze is er toch echt gewoon overheen gegroeid en ik ben nu soms zelfs de favoriet. Het heeft alleen wel lang geduurd en ik heb heel erg aan mezelf getwijfeld, vandaar dat ik je even een hart onder de riem wilde steken. Haar zusje is overigens meer een moederskindje (hoera) maar heeft dat extreem afwijzende helemaal niet zo; ook een kwestie van karakter dus...

Dit gezegd hebbend hoop ik natuurlijk dat het bij jullie minder lang zal duren :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:08:51 #175
52229 Chanty
pi_164646159
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:40 schreef Franny_G het volgende:
GM, I moet ook niets hebben van de douche, maar wij hebben een bad. Ik zou het douchen ook even laten voor wat het is en gewoon in een badje wassen. Verder: :* . Het lijkt me niet makkelijk met de fysieke beperkingen die je nu ook hebt. Kinderen voelen van alles aan, maar reageren dan misschien vrij 'onlogisch'. Misschien projecteert ze nu allerlei emoties op de douche. :D . :P . :* .

Fazz, als het nog goed gaat in het ledikantje, dan is het prima toch? I slaapt er nu ook nog in, maar ik merk wel dat het langzaamaan wat aan de kleine kant wordt, ze begint lang te worden. Dus heel lang zou het niet meer gaan, denk ik. Wij zijn nu druk bezig met haar nieuwe kamer en het wordt echt heel mooi. O+ . I volgt het allemaal met grote interesse.

Chanty, dat is wel lastig voor je, dat L zo op z'n vader gericht is. Voor mijn vriend vind ik het soms ook wel echt vervelend dat I vaak zo duidelijk uitspreekt dat ze iets met mij wil doen, en niet met haar vader. Soms gaat het echt letterlijk over dat ze wil dat ik haar een bordje eten geef, en dat papa dat niet mag doen :') . |:( . We praten er ook over en maken afspraken. Ik zie het nu als onderdeel van het opvoeden. Je mag best graag willen dat je mama of juist je papa iets doet, maar het is onaardig om iemand zo af te wijzen. Wat betreft L. kan ik me ook wel voorstellen dat het juist komt omdat hij vijf dagen overdag met jou is, waardoor hij de tijd met zijn vader extra waardeert. Het is gewoon heel lullig dat degene die de meeste zorgtaken op zich neemt vaak ook degene is die het meest als vanzelfsprekend wordt gezien.
Dat zal idd meespelen plus dat ik automatisch degene ben die het meest zegt dat hij dingen niet mag :') en dan nog de baby die veel bij me is. Als hij thuis komt van het kdv moet de baby "weg bij papa". Want dan wil hij melk drinken. En daarna moet de baby weer bij mama :') dus hij wil ook wel wat van mij, schrale troost.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:14:41 #176
52229 Chanty
pi_164646313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:34 schreef PaperTiger het volgende:
Hoi! Ik lurk hier zo af en toe en heb een nieuw account aangemaakt om te reageren op Chanty. Mijn oudste dochter was en is namelijk ook zo extreem op haar vader gericht. Heel vervelend! Bij ons was het het ergst tussen haar 2e en 3e jaar. En hoe hard ik mezelf ook voorhield dat ze me niet bewust wilde kwetsen, bij de zoveelste keer: 'NEE! Papa moet het doen! Jij bent stom!' heb ik echt wel eens een traantje gelaten.

Mijn tactiek was om zo veel mogelijk te blijven afwisselen met mijn man, maar niet ten koste van alles. Ik wilde mezelf ook niet opdringen; het is niet leuk om de slechtste optie te zijn. Het idee was dat ze dan zelf het gevoel kreeg dat ze wat meer controle had.

Ook heb ik mijn best gedaan (voor zover het ging) niet aan haar te laten merken dat ik er zo mee zat. Als ik te emotioneel werd, liep ik liever even weg. Mijn gedachte was dat ze nog niet oud genoeg was om te beseffen dat zo'n afwijzing mij verdrietig kon maken; zij wilde gewoon het allerliefst haar papa. En daar was ik dan ook weer trots op (wat een goede vader heb ik toch uitgezocht voor mijn kinderen). Maar het bleef een gevoelig punt, want als je het er met mensen over hebt lijken ze er toch van uit te gaan dat jij wel iets verkeerd zult doen, en dat ga je ook van jezelf denken.

Toen ze wat ouder werd heb ik af en toe wel gezegd dat ik er verdrietig van werd (bij uitspraken als: 'Ik hou van papa, maar niet van jou!'). Daar leek ze alleen niet echt een boodschap aan te hebben. Wat wel leek te helpen was af en toe tijd met zijn tweetjes te hebben waarin ik haar een beetje kon verwennen; we gingen dan bijvoorbeeld de stad in en dan mocht zij een prulletje uitzoeken bij de Hema en kreeg ze een ijsje.

Of het allemaal gewerkt heeft, weet ik niet, maar voor mezelf vond ik het prettig om een vaste manier te hebben om ermee om te gaan. In ieder geval werd het tussen 3 en 4 jaar steeds minder; ze is er toch echt gewoon overheen gegroeid en ik ben nu soms zelfs de favoriet. Het heeft alleen wel lang geduurd en ik heb heel erg aan mezelf getwijfeld, vandaar dat ik je even een hart onder de riem wilde steken. Haar zusje is overigens meer een moederskindje (hoera) maar heeft dat extreem afwijzende helemaal niet zo; ook een kwestie van karakter dus...

Dit gezegd hebbend hoop ik natuurlijk dat het bij jullie minder lang zal duren :)
Dank je wel voor je ervaring en lief dat je speciaal ervoor registreert O+ ik heb toevallig net op het cb ook een gesprek erover gehad en ze adviseerde me soms 1 op 1 iets met Lucas te gaan doen idd. Dus dat ga ik zeker invoeren. En verder idd voor ogen houden dat het niet persoonlijk is en over een paar maanden kan ik het hem hopelijk wat beter uitleggen zoals Franny ook zegt. Ik merk nu dat het totaal zinloos is want alles wat ik dan doe of zeg zorgt voor boosheid bij m en geschreeuw.

Ik ga sowieso wat gesprekken bij het cb voeren ondat ik het erg moeilijk vind om met zijn driftbuien te dealen. Meestal gaat het goed maar soms dan word ik zo boos op m dat ik tegen hem schreeuw en ontplof en dat wil ik absoluut niet. Dus net besproken dat ik toch wat gesprekken ga doen in het kader van stevig ouderschap. Wel aangegeven dat ik 1 bepaalde wijkverpleegkundige echt niet wil maar dat was geen probleem.
pi_164647731
Ach ja, geef ik ook eens wat terug na al die jaren meelezen (vooral in de borstvoedingsperioden las ik intensief mee, sindsdien kijk ik af en toe nog eens hoe het met iedereen gaat). Goed dat je het er bij het CB over gehad hebt! Zoals ik al zei werkte dat uitleggen bij ons de eerste tijd niet echt; ze stond denk ik zelf nog iets te centraal in haar eigen wereldje :) Maar ieder kind is anders natuurlijk, haar nichtje was op die leeftijd al een stuk empathischer.

Succes ermee!
pi_164648185
Chanty, :*
Ik herken het wel. Hier ook wel periodes dat ik echt ontplof.
Ik hoop dat die gesprekken gaan helpen. :* :Z
pi_164649565
Chanty, wat goed dat je er eerlijk over gesproken hebt en daar iets mee gaat doen. Echt bijzonder hoor, hoe jij direct werk maakt van waar je tegenaan loopt! O+ .
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:33:18 #180
52229 Chanty
pi_164649950
Dank je maar vind het niet bijzonder maar mijn plicht naar mijn kinderen toe om een zo goed mogelijke ouder te zijn en dat ben ik op dit moment gewoon niet. Ik hoop maar dat het me gaat helpen om zijn explosieve humeur en afwijzing meer los te laten en los te zien van mezelf.
pi_164649978
Super Chanty, dat je iets aan je driftheid wilt doen. Ik herken het heel erg. :)

Ik heb ook aan vraag aan jullie.
Aiden is nogal een flapuit. :')
Laatst in de winkel riep hij vrij luid: "Mama, waarom is die mevrouw zo heel dik"? Wijzend op een stevige vrouw. :@

En als iemand hem kietelt, knuffelt of zoiets en hij wilt dat niet, dan roept hij ook duidelijk: laat mij los, ik wil dat niet, hou op! En echt grommen en z'n handjes tot vuisten maken.
Aiden weet goed wat hij wilt, dat stimuleer ik en hij geeft goed grenzen aan maar hij wijst daarmee ook de mensen af die alleen een knuffel of kus willen. Zelfs zijn eigen oma.
Soms reageert hij heftiger en lelijker dan nodig lijkt.
Mijn schoonzus (die haar mening niet tactvol zegt) vindt dat nogal raar en wijst Aiden nogal bot op die dingen.

Anyway, samengevat: Aiden nogal onvriendelijk en heftig daar in.
Verwacht ik teveel of herkennen jullie dit?
Hoe kan ik dit toch een beetje sturen? :)
pi_164650110
Lastig Venco.
Wat betreft het eerste. Dat is helaas kinderlijke observatie. Ze benoemen het gewoon hoe ze het zien.
Het tweede. Ik vind dat niet zo heel brutaal. Ik vind dat sommige mensen erg lang kunnen doorgaan met het plagen van kinderen en pas gaan reageren als een kind boos wordt. En dan ligt het nog aan het kind ook. Dat ze zelf te lang doorgegaan zijn zien ze niet dan.
pi_164650353
Maar als hij niet wil knuffelen is het toch logisch dat hij dat roept? Als ik geen zin heb in lichamelijk contact en m'n vriend gaat toch door zou ik ook erg bot worden ;) Ik zou hierin eerder oma aanspreken dat ze toch doorduwt terwijl hij aangeeft dat hij niet wil. Hij is z'n eigen persoon, met eigen behoeftes en oma moet dat gewoon erkennen wmb.
pi_164650477
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 15:54 schreef Dot. het volgende:
Maar als hij niet wil knuffelen is het toch logisch dat hij dat roept? Als ik geen zin heb in lichamelijk contact en m'n vriend gaat toch door zou ik ook erg bot worden ;) Ik zou hierin eerder oma aanspreken dat ze toch doorduwt terwijl hij aangeeft dat hij niet wil. Hij is z'n eigen persoon, met eigen behoeftes en oma moet dat gewoon erkennen wmb.
Weet ik, weet ik. :)
Ik zeg dat ook altijd. Er zijn al meerdere gesprekken over geweest inderdaad en hoe goed en grappig ze het ook allemaal bedoelen: ik leer Aiden zijn grenzen aan te geven en te respecteren. Ik had vroeger ook een oom die heel overdreven wilde knuffelen terwijl ik daar absoluut niet van hield. Vreselijk als die man kwam. Terwijl het na dat knuffel-moment gewoon goed ging.

Anyway, mensen schrikken soms van Aiden's duidelijke reacties. Ik heb vooral zoiets van: hallo, kan dat niet wat vriendelijker?
Terwijl ik zijn mening wel begrijp en respecteer.
Ik haat het zelf ook hoor, als mensen hem plagen en doorgaan tot hij boos wordt. Maar kan moeilijk constant die mensen aanspreken als zij het als spel zien? Dan is het straks net alsof ze helemaal niets meer bij hem mogen.
Wat dat betreft hebben mijn man en ik toch een heel andere manier van omgang met hem dan de rest van mijn schoonfamilie.
Moeilijk vind ik dat.
pi_164650519
Wat Dot. zegt inderdaad.

En misschien kun je hem leren hoe je dingen wat minder bot zegt? Bijvoorbeeld "stop hou op" roepen. En daar moet dan ook echt naar geluisterd worden natuurlijk. Doorgaan terwijl een kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil :N :N :N dan zou ik ook gaan grommen en slaan.
pi_164650543
Misschien wil hij wel een handje geven ipv een kus of knuffel? Of even zwaaien? Dan is er wel contact maar niet het fysieke deel. Het fysieke deel kan hij dan zelf bepalen.
pi_164650545
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:03 schreef Kyara het volgende:
Wat Dot. zegt inderdaad.

En misschien kun je hem leren hoe je dingen wat minder bot zegt? Bijvoorbeeld "stop hou op" roepen. En daar moet dan ook echt naar geluisterd worden natuurlijk. Doorgaan terwijl een kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil :N :N :N dan zou ik ook gaan grommen en slaan.
Slaan doet hij nog net niet. Maar je weet hoe sommige mensen zijn. Zij willen plagen/spelen en gaan door en door.
En ik maar waken en aangeven dat Aiden gewoon niet wilt.
Mijn man doet het bij mij ook soms. Plagen tot ik boos wordt. :(
pi_164650562
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:05 schreef Kyara het volgende:
Misschien wil hij wel een handje geven ipv een kus of knuffel? Of even zwaaien? Dan is er wel contact maar niet het fysieke deel. Het fysieke deel kan hij dan zelf bepalen.
Dat leer ik hem inderdaad ook. :)
pi_164650565
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:01 schreef vencodark het volgende:
Ik haat het zelf ook hoor, als mensen hem plagen en doorgaan tot hij boos wordt. Maar kan moeilijk constant die mensen aanspreken als zij het als spel zien?
Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.
pi_164650706
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.
True.
Het is alleen vermoeiend omdat het vaak voorkomt als ik daar ben.
Ik wil niemand een rot gevoel geven en de omgang in hun gezin is erg plagerig en losjes met elkaar.
Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar soms voel ik mij wel bezwaard om ook hun aan te spreken op bepaald gedrag. Ik voed Aiden op maar daar komen echt veel zaken bij kijken.
pi_164651101
Dat is wel lastig. Vooral dat ze het blijkbaar niet snappen. Ben jij de enige die er iets van zegt of zegt je man er ook wel eens wat van?

Ik laat mijn man meestal de minder leuke dingen van zijn familie opknappen en ik doe de mijne. Dat is meer "eigen" dus kun je vaak ook wat meer zeggen.
pi_164657604
Lastig hoor Venco, maar ik vind het eigenlijk gewoon wel echt goed dat hij zegt dat hij geen kus knuffel wil.
Wat ik wel vaak doe is "excuses" naar ouders maken als een van m'n boys iets doet/zegt naar een ander kind. Vooral m'n dreumes is nogal van het duwen, maar hij snapt het nog niet. Dus dat zeg ik ook dan tegen de ouders, zodat ze wel weten dat ik er mee bezig ben.
Peuter kan ook erg niet tactisch zijn en meestal maak ik dan daarover een luchtige opmerking. "Sorry, het is een peuter, je weet wel..".

Chanty, ik herken alles zo wat je vertelde. Ik ben drie jaar lang een tweede/derde/vierde keus geweest bij peuter. Hij moest me echt niet. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door z'n couveusetijd en het meteen weghalen na de ks. Wij hebben wel altijd het naar bed brengen om de beurt gedaan, dus hij moest het vaak met mij doen.
Rond z'n derde verjaardag werd het minder (rond z'n tweede verjaardag was het het ergst, maar ook ik had toen een baby) en nu is er absoluut geen voorkeur meer. Maar stoer dat je gewoon die gesprekken aangaat! :*

En Ow is nu al 5 hele dagen zonder ongelukjes overdag :D! Alleen plast hij weer in z'n bed sinds 5 dagen :')
pi_164658973
T 1 of t ander dus Loj. :P

Ik vind het wel goed dat hij het aangeeft Venco, dat finetunen komt met de tijd wel denk ik dan, en volwassenen moeten gewoon leren dat ook de kleintjes grenzen hebben.

Dames bedankt voor alle tips, Saar heeft vandaag in het babybadje gezeten, waar ze met een bekertje haar haartjes natmaakte en dit alles zonder drama.Ze wilde er zelfs niet uit. :+
S. 2014
J. 2016
pi_164659697
2 hele blije jongetjes weer thuis!

Had iemand bij het hotel gezegd wat doen jullie het goed en netjes allemaal! Maar als ik oma zie hebben jullie ook geen keuze _O- oma is heel gek met ze, doet alle maffe dingen maar luisteren is een must ;)
Maja haar eigen kinderen enbschoondochters maken zich al uit de voeten als ze boos is dus die kleintjes zijn helemaal onder de indruk _O-
pi_164660093
Venco
Ik zou de omgeving duidelijk maken dat als hij zegt stop dat het ook stop is. Het is dan geen spel hoj wil niet. Onze jongens hebben de "stop hou op" methode ook, geldt ook bij de gastouder en stop hou op is ook echt stop hou op.
Jan slaat snel en reageert ook te fel regelmatig, teun is een knijper dus beiden worden dan gecorrigeerd als ze hun eigen agressieve gedrag vertonen en dan is het wat moet je zeggen als je het niet leuk vindt? Is het antwoord: stop hou op
Dan vraag ik aan de andere wat moet jij dan doen? Antwoord ik moet stoppen hij vindt het niet leuk

Deze regel zou ik ook bij je schoonfamilie doen. Verder als een kind niet wil kussen of knuffelen is hun eigen keuze. Jan en Teun hoeven dat niet. Jan heeft zo zijn buien zat vanavond heerlijk bij oma te knuffelen ander moment wil hij niet ook prima. Kussen houdt hij sowieso niet van

Dat jennen, zuigen en aan je zitten tot je stront chagerijnig bent ken ik ook echt verschrikkelijk. Dan is het voor mij echt geen grapje meer en ben ik ook echt een tijd chagerijnig of wordt echt boos :o
pi_164660502
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:21 schreef Goitske het volgende:
2 hele blije jongetjes weer thuis!

Had iemand bij het hotel gezegd wat doen jullie het goed en netjes allemaal! Maar als ik oma zie hebben jullie ook geen keuze _O- oma is heel gek met ze, doet alle maffe dingen maar luisteren is een must ;)
Maja haar eigen kinderen enbschoondochters maken zich al uit de voeten als ze boos is dus die kleintjes zijn helemaal onder de indruk _O-
Wat is oma's geheim? :P

@de rest:
Bedankt voor jullie meedenken. Ik ga er inderdaad nog eens op broeien hoe hij soms ds dingen beter/netter kan aangeven.
Nogmaals: ik vind het zeker goed dat hij zijn grenzen aangeeft. Dat vind ik heel belangrijk. :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:43:48 #197
52229 Chanty
pi_164660638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:20 schreef Loj het volgende:
Lastig hoor Venco, maar ik vind het eigenlijk gewoon wel echt goed dat hij zegt dat hij geen kus knuffel wil.
Wat ik wel vaak doe is "excuses" naar ouders maken als een van m'n boys iets doet/zegt naar een ander kind. Vooral m'n dreumes is nogal van het duwen, maar hij snapt het nog niet. Dus dat zeg ik ook dan tegen de ouders, zodat ze wel weten dat ik er mee bezig ben.
Peuter kan ook erg niet tactisch zijn en meestal maak ik dan daarover een luchtige opmerking. "Sorry, het is een peuter, je weet wel..".

Chanty, ik herken alles zo wat je vertelde. Ik ben drie jaar lang een tweede/derde/vierde keus geweest bij peuter. Hij moest me echt niet. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door z'n couveusetijd en het meteen weghalen na de ks. Wij hebben wel altijd het naar bed brengen om de beurt gedaan, dus hij moest het vaak met mij doen.
Rond z'n derde verjaardag werd het minder (rond z'n tweede verjaardag was het het ergst, maar ook ik had toen een baby) en nu is er absoluut geen voorkeur meer. Maar stoer dat je gewoon die gesprekken aangaat! :*

En Ow is nu al 5 hele dagen zonder ongelukjes overdag :D! Alleen plast hij weer in z'n bed sinds 5 dagen :')
Blug ;( hoop echt dat het hier snel minder wordt. Denk trouwens niet dat het bij jou te maken had met couveuse. Vrees dat er geen zinnige verklaring is behalve: het is een peuter en jij hebt pech dat jij de boerman bent.

Ben vanavond met hem gaan douchen en man was beneden met Amélie. Heb gelijk maar doorgepakt en het bedritueel gedaan. Hij heeft niet 1 keer naar papa gevraagd en niet moeilijk gedaan :o en sliep binnen 10 minuten :7 doordat we al een tijdje boven waren was hij volgens mij vergeten dat papa er is. Eens kijken of ik hem vaker naar bed kan brengen door hem naar boven te lokken :+
pi_164661164
Ooh Chanty, ik herken ook zo! Zo ontzettend naar en verdrietig. Ook al weet je dat het wel weer goed komt, je kunt je zo afgewezen voelen.

Ik heb het met M gehad na de geboorte van zijn zusjes. Ik denk dat ik wel een en ander kan verklaren door de situatie (mama ineens weg, op bezoek bij mama in het ziekenhuis in een bed, weer weg bij mama, mama bleef een hele week weg, mama thuis maar mama kon niks want ks...). Maar hij ging huilen als oma of papa de kamer uit ging, ondank dat ik er gewoon nog wel was. Moest echt helemaal niks van me weten. Ik heb gejankt, echt. Had 2 kinderen in het ziekenhuis waar ik niks voor kon doen en de ene thuis moest me ook niet meer. Denk dat zijn vertrouwen echt een flinke deuk heeft opgelopen toen. Ik was er altijd voor hem en toen ineens niet. Dat is op zich allemaal weer hersteld maar heeft echt wel even geduurd. En de verhoudingen werden natuurlijk ook anders met nog 2 baby's in huis.

:* voor jou. En verstandig om even wat een op een tijd zonder baby met hem door te brengen. Heeft hier ook geholpen :Y
  donderdag 18 augustus 2016 @ 22:13:24 #199
52229 Chanty
pi_164661943
Poeh dat lijkt me heftig zeker met twee van die kleintjes in het ziekenhuis en zelf herstellend zijn. Het is ook wel een hele impact voor een kind die gezinsuitbreiding waar hij niet om gevraagd heeft, dat realiseer ik me ook heel goed. Daarom voelt het ook aan als extra falen als ik er wel voor hem wil zijn. Precies wat jij zegt idd. Ben wel "blij" dat het herkenbaar is. Ik vraag me soms wel af of het niet mijn schuld is omdat ik wel eens zo boos op hem word ;( rationeel weet ik wel dat het veel complexer in elkaar zit en dat het nu eenmaal fases zijn.
pi_164662271
Ja, en hij is natuurlijk ook nog maar klein en hij kan het ook allemaal nog niet onder woorden brengen. Het evenwicht in huis is veranderd, het ene kind kan zich beter aanpassen aan de nieuwe situatie dan het andere. Het is hoe dan ook ingrijpend, voor iedereen. En er zit ook een groot verschil tussen rationeel kunnen verklaren en het ook daadwerkelijk zo voelen.

Andere tip die misschien kan helpen is door hem echt te laten merken dat hij ook heel belangrijk is. Dat lijkt heel logisch maar met een baby in huis loop je toch snel even bij de oudste weg omdat de baby iets nodig heeft of huilt. Ik heb wel eens een baby heel even laten huilen omdat ik het op dat moment belangrijker vond om er voor M te zijn. Hij had me ook nodig. En dat is niet fijn want ik ben helemaal niet van het laten huilen maar het was wel even goed. Het was ook niet lang, maar lang genoeg voor M om te merken dat de baby's niet altijd voor gingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')