S is ook meegeweest naar de crematie van mijn moeder 3 weken geleden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:21 schreef Franny_G het volgende:
I heeft zich gisteren bij de crematie heel goed gedragen. En het was echt heel fijn dat ze er bij was; zeker voor opa en oma. Ik had haar mandje meegenomen met wat klein speelgoed. De plechtigheid duurde een klein uurtje. In het begin zat ze op schoot, nog wat onder de indruk van de sfeer, de plek, en de plechtige stilte. Maar op een gegeven moment wilde ze in het gangpad staan. Tijdens Ave Maria is ze met een roos naar voren gelopen (ik zei "ga maar naar oma") en toen heeft ze eerst geknuffeld met opa en oma, en toen heeft ze met behulp van een tante de roos op de kist gelegd. Opa, die daarna een speech moest geven, kwam gewoon niet meer uit z'n woorden, zo ontroerd was hij.. Die onbevangenheid van een kind is bij zoiets erg mooi. Haar grote (half)broer Jelmer (die al 21 is) was er ook bij en het is ook altijd top om hen samen te zien. (We haalden hem op van het station en zodra hij de auto in stapte, vertelde I hem "Papa oma is stuk, is stopt." op zo'n heel opgewekte toon)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat zo snel allemaal.
Ze snapt zoveel en kan al goed praten.
Ze begint met praten zodra ze wakker is, heeft tussen de middag even pauze (want slapen) en gaat daarna weer verder tot ze weer slaapt. Zo leuk en gezellig, en soms ook vermoeiend![]()
En ze wordt al zo groot. Net het inschrijfformulier voor de basisschool ingevuld, zodat ik het volgende week kan inleveren.
Mijn baby![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 09:47 schreef Burdie het volgende:
"Hoi lieve mama. Kuiken blij van mama!" en vervolgens word ik overladen met kusjes. Mijn buik wordt ontbloot en hij zegt: "Twee liefjes, hier zit de baby! Kuiken baby tuffelen, Kuiken baby ook lief" en allemaal kusjes op mijn buik.
Ik lig even op de grond een plasje te wezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Dot. het volgende:
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn ja. Daarom gaat hij niet naar een psz, want wij gebruiken onze KOT al voor de opvang, dus dit kan er niet nog een keer bij...
Eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Burdie het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal... Kuiken gaat nu 8 uur per week naar de GO, ik werk iets meer dan dat (maar hoef dat niet aan te tonen). Daar komt straks nog die 2,5 uur PSZ bij, Ben ik dan 'verplicht' om die 2,5 uur ofwel volledig zelf te betalen, danwel extra uren te gaan werken
.
Ah, zie hierbovenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.
Waarschijnlijk wel, maar het is zo onregelmatig dat het lastig te zeggen is. En ik betaal liever niet terugquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:18 schreef Burdie het volgende:
Komt jouw vriend ook niet aan het urencriterium dan, Dot? Overigens is mij voor de KOT nog nooit om een urenverantwoording gevraagd (en het gaat sowieso om het gemiddeld aantal uren dacht ik).
Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:19 schreef Chanty het volgende:
Burdie wat lief
Nikki en GM; hier is het juist allemaal papa als papa thuis is. Ik voel me behoorlijk afgewezen door mijn zoon. Gisteravond werd hij wakker toen we naar bed gingen en stelde ik voor dat ik even naar hem toe zou gaan nadat man al geweest was. Gillen! Maar ook als hij ergens hulp bij nodig heeft, knuffelen, etc: het is altijd neee papa! Het is gewoon echt niet leukAlsof ik een of ander monster ben. Op dat soort momenten denk ik echt: heb ik daarvoor mijn buik open laten snijden? Ik lijk echt alleen maar goed om borstvoeding te geven aan m de laatste tijd
![]()
Dus geniet ook een beetje van het geplak
's avonds ja, dan mag ik ook wel even ontlast worden maar ik ben degene die vijf dagen thuis is terwijl hij werkt. Dus vooralsnog breng ik de meeste tijd met m door.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.
Overigens geniet ik wel van die knuffelmomenten hoor, maar soms ia 10 minuten voor jezelf ook wel heel fijn
Wb psz, wij gaan geloof ik iets van 55 euro betalen per maand voor 2 ochtenden per week. Hopenlijk horen we daar rond november meer over.
Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omverquote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:38 schreef Burdie het volgende:
GotC:
[ afbeelding ]
(Maandag bij Lidl)
Werkt bij ons heel goed.
Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omver
Ik hoop wel gewoon dat het in het volgende huis goed gaat. Dan is hij 3.5, moet lukkenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:14 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GM, hier exact hetzelfde. Heb je een bad? J vindt het bad namelijk wel heerlijk. Bij oma gaat ie dus nog in het babybadje, want die heeft geen groot bad. Prima tussenoplossing. Slechts 1 keer per week gillen bij haren wassen nuquote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou... eerst was t drama met haren wassen, nu is de hele douche HEL! Er is niks gebeurd maar mijn waterratje wat nooit onder de douche vandaan kwam wil er niet meer onder, gillen, schreeuwen, huilen, kokhalzen, snikken... mijn hormonen....mijn kind
daarna afdrogen geen probleem en een half uur liggen nasnikken op t grote bed..
Ik snap er even niks meer van en vind t volkomen kut (sorry) dat ik er zelf zo weinig mee kan en t aan man moet overlaten terwijl ze zo hard om mama gilt...
Jullie kunnen er ook niks mee waarschijnlijk maar ik moest t ff kwijt..
Dat zal idd meespelen plus dat ik automatisch degene ben die het meest zegt dat hij dingen niet magquote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:40 schreef Franny_G het volgende:
GM, I moet ook niets hebben van de douche, maar wij hebben een bad. Ik zou het douchen ook even laten voor wat het is en gewoon in een badje wassen. Verder:. Het lijkt me niet makkelijk met de fysieke beperkingen die je nu ook hebt. Kinderen voelen van alles aan, maar reageren dan misschien vrij 'onlogisch'. Misschien projecteert ze nu allerlei emoties op de douche.
.
.
.
Fazz, als het nog goed gaat in het ledikantje, dan is het prima toch? I slaapt er nu ook nog in, maar ik merk wel dat het langzaamaan wat aan de kleine kant wordt, ze begint lang te worden. Dus heel lang zou het niet meer gaan, denk ik. Wij zijn nu druk bezig met haar nieuwe kamer en het wordt echt heel mooi.. I volgt het allemaal met grote interesse.
Chanty, dat is wel lastig voor je, dat L zo op z'n vader gericht is. Voor mijn vriend vind ik het soms ook wel echt vervelend dat I vaak zo duidelijk uitspreekt dat ze iets met mij wil doen, en niet met haar vader. Soms gaat het echt letterlijk over dat ze wil dat ik haar een bordje eten geef, en dat papa dat niet mag doen.
. We praten er ook over en maken afspraken. Ik zie het nu als onderdeel van het opvoeden. Je mag best graag willen dat je mama of juist je papa iets doet, maar het is onaardig om iemand zo af te wijzen. Wat betreft L. kan ik me ook wel voorstellen dat het juist komt omdat hij vijf dagen overdag met jou is, waardoor hij de tijd met zijn vader extra waardeert. Het is gewoon heel lullig dat degene die de meeste zorgtaken op zich neemt vaak ook degene is die het meest als vanzelfsprekend wordt gezien.
Dank je wel voor je ervaring en lief dat je speciaal ervoor registreertquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:34 schreef PaperTiger het volgende:
Hoi! Ik lurk hier zo af en toe en heb een nieuw account aangemaakt om te reageren op Chanty. Mijn oudste dochter was en is namelijk ook zo extreem op haar vader gericht. Heel vervelend! Bij ons was het het ergst tussen haar 2e en 3e jaar. En hoe hard ik mezelf ook voorhield dat ze me niet bewust wilde kwetsen, bij de zoveelste keer: 'NEE! Papa moet het doen! Jij bent stom!' heb ik echt wel eens een traantje gelaten.
Mijn tactiek was om zo veel mogelijk te blijven afwisselen met mijn man, maar niet ten koste van alles. Ik wilde mezelf ook niet opdringen; het is niet leuk om de slechtste optie te zijn. Het idee was dat ze dan zelf het gevoel kreeg dat ze wat meer controle had.
Ook heb ik mijn best gedaan (voor zover het ging) niet aan haar te laten merken dat ik er zo mee zat. Als ik te emotioneel werd, liep ik liever even weg. Mijn gedachte was dat ze nog niet oud genoeg was om te beseffen dat zo'n afwijzing mij verdrietig kon maken; zij wilde gewoon het allerliefst haar papa. En daar was ik dan ook weer trots op (wat een goede vader heb ik toch uitgezocht voor mijn kinderen). Maar het bleef een gevoelig punt, want als je het er met mensen over hebt lijken ze er toch van uit te gaan dat jij wel iets verkeerd zult doen, en dat ga je ook van jezelf denken.
Toen ze wat ouder werd heb ik af en toe wel gezegd dat ik er verdrietig van werd (bij uitspraken als: 'Ik hou van papa, maar niet van jou!'). Daar leek ze alleen niet echt een boodschap aan te hebben. Wat wel leek te helpen was af en toe tijd met zijn tweetjes te hebben waarin ik haar een beetje kon verwennen; we gingen dan bijvoorbeeld de stad in en dan mocht zij een prulletje uitzoeken bij de Hema en kreeg ze een ijsje.
Of het allemaal gewerkt heeft, weet ik niet, maar voor mezelf vond ik het prettig om een vaste manier te hebben om ermee om te gaan. In ieder geval werd het tussen 3 en 4 jaar steeds minder; ze is er toch echt gewoon overheen gegroeid en ik ben nu soms zelfs de favoriet. Het heeft alleen wel lang geduurd en ik heb heel erg aan mezelf getwijfeld, vandaar dat ik je even een hart onder de riem wilde steken. Haar zusje is overigens meer een moederskindje (hoera) maar heeft dat extreem afwijzende helemaal niet zo; ook een kwestie van karakter dus...
Dit gezegd hebbend hoop ik natuurlijk dat het bij jullie minder lang zal duren
Weet ik, weet ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:54 schreef Dot. het volgende:
Maar als hij niet wil knuffelen is het toch logisch dat hij dat roept? Als ik geen zin heb in lichamelijk contact en m'n vriend gaat toch door zou ik ook erg bot wordenIk zou hierin eerder oma aanspreken dat ze toch doorduwt terwijl hij aangeeft dat hij niet wil. Hij is z'n eigen persoon, met eigen behoeftes en oma moet dat gewoon erkennen wmb.
Slaan doet hij nog net niet. Maar je weet hoe sommige mensen zijn. Zij willen plagen/spelen en gaan door en door.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:03 schreef Kyara het volgende:
Wat Dot. zegt inderdaad.
En misschien kun je hem leren hoe je dingen wat minder bot zegt? Bijvoorbeeld "stop hou op" roepen. En daar moet dan ook echt naar geluisterd worden natuurlijk. Doorgaan terwijl een kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil![]()
![]()
dan zou ik ook gaan grommen en slaan.
Dat leer ik hem inderdaad ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:05 schreef Kyara het volgende:
Misschien wil hij wel een handje geven ipv een kus of knuffel? Of even zwaaien? Dan is er wel contact maar niet het fysieke deel. Het fysieke deel kan hij dan zelf bepalen.
Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:01 schreef vencodark het volgende:
Ik haat het zelf ook hoor, als mensen hem plagen en doorgaan tot hij boos wordt. Maar kan moeilijk constant die mensen aanspreken als zij het als spel zien?
True.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.
Wat is oma's geheim?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 21:21 schreef Goitske het volgende:
2 hele blije jongetjes weer thuis!
Had iemand bij het hotel gezegd wat doen jullie het goed en netjes allemaal! Maar als ik oma zie hebben jullie ook geen keuzeoma is heel gek met ze, doet alle maffe dingen maar luisteren is een must
![]()
Maja haar eigen kinderen enbschoondochters maken zich al uit de voeten als ze boos is dus die kleintjes zijn helemaal onder de indruk
Blugquote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:20 schreef Loj het volgende:
Lastig hoor Venco, maar ik vind het eigenlijk gewoon wel echt goed dat hij zegt dat hij geen kus knuffel wil.
Wat ik wel vaak doe is "excuses" naar ouders maken als een van m'n boys iets doet/zegt naar een ander kind. Vooral m'n dreumes is nogal van het duwen, maar hij snapt het nog niet. Dus dat zeg ik ook dan tegen de ouders, zodat ze wel weten dat ik er mee bezig ben.
Peuter kan ook erg niet tactisch zijn en meestal maak ik dan daarover een luchtige opmerking. "Sorry, het is een peuter, je weet wel..".
Chanty, ik herken alles zo wat je vertelde. Ik ben drie jaar lang een tweede/derde/vierde keus geweest bij peuter. Hij moest me echt niet. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door z'n couveusetijd en het meteen weghalen na de ks. Wij hebben wel altijd het naar bed brengen om de beurt gedaan, dus hij moest het vaak met mij doen.
Rond z'n derde verjaardag werd het minder (rond z'n tweede verjaardag was het het ergst, maar ook ik had toen een baby) en nu is er absoluut geen voorkeur meer. Maar stoer dat je gewoon die gesprekken aangaat!
En Ow is nu al 5 hele dagen zonder ongelukjes overdag! Alleen plast hij weer in z'n bed sinds 5 dagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |