Ik ga alleen denk ik geen flesje leegdrinken, vermoed ik. Proefglaasje ofzo?quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
eh, een flesje bier en een glas wijn zijn evenveel alcohol, door de andere inhoudsmaat toch? Allebei 1 unit alcohol.
Dat bier van de Molen is geen triple maar wel gewoon bier
quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mijn opa bij het aangeven van mijn moeder![]()
![]()
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt.![]()
Nadat de 1e boosheid was gezakt vond mn oma het ook beter klinken
Dat was geen faal, dat was GMTAquote:Op zondag 14 augustus 2016 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is bij pils, bij speciaalbieren is alcoholpercentage natuurlijk soms vele malen hoger dus dan gaat die vlieger niet op (ik probeer even mijn bijleesfaal van CUL heel slim goed te maken nu![]()
)
Oh geen flauw idee, ik drink vooral wijn en soms een Guinnessquote:Op zondag 14 augustus 2016 13:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat was geen faal, dat was GMTA
Quoi zegt net dat t geen zwaar bier is. De Molen maakt ook IPA en Pils.
We zijn op driekwart!quote:
Wat een bazenactie!quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
![]()
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt.![]()
quote:Mijn opa was toch zo blij met de geboorte van zijn zoon dat hij onderweg naar de burgerlijke stand even stopte toen hij de plaatselijke kroeg passeerde. Hij gaf een rondje en besloot er één mee te drinken. Daar bleef het niet bij.. Toen hij even later bij het gemeentehuis aankwam vond hij het in zijn aangeschoten toestand vreemd dat zijn zoon niet naar hem vernoemd werd en veranderde de naam ter plekke. Eigenlijk zou mijn oom naar het overleden broertje van mijn oma vernoemd worden. Mijn oma was woedend! Maar opa heeft er nooit spijt van gehad
Of deze:quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:12 schreef Unihipili het volgende:
Ik ken ook zo'n anekdote van moet het met een d of een t aan het eind? Ehhhh allebei?
quote:Ik ken een Erdwin. Vader wist niet meer of moeder nou, Edwin of Erwin had gezegd… Heeft hij in zijn wijsheid besloten, er Erdwin van te maken, dan kon in het dagelijks gebruik, een letter genegeerd worden.
Dit ja. Ik drink echt nauwelijks meer sinds mijn eerste zwangerschap, terwijl ik van tevoren nog dacht alcohol het meest te gaan missen van alles wat zwanger niet meer mag. Nou, totaal niet dus.quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Voor ik moeder was hield ik wel van mijn weekendborrels zeg maar, maar na negen maanden zwangeren en een jaar borstvoeding was t gewoon klaar
Hahaha zo had mijn man geheten als hij een meisje was geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
![]()
En wat is momenteel de meest gegeven naam in jullie gemeente?quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:41 schreef Roomsnoes het volgende:
Damn you hormones.
Heb net een herfstjasje van O verkocht, het eerste dat ik van haar spullen verkoop. En nu zit ik te janken. "Dat jasje was van Oliiihiiiviaaaa en nu heeft een ander het en ze wordt nooit meer zo klein als ze was en nu krijgen we een jongetje en kunnen we de helft niet gebruiken buuhuu." En er is ook al geen appelsap in huis en de winkels zijn dihiiicht/craving
En ik was juist zo blij van het declutteren wat we gisteren heel de dag hebben gedaan![]()
Nou ja. Het stond dat meisje heel lief![]()
En morgen ben ik 28 weken en ik snap niet waar de tijd blijft![]()
Ik gok dat onze jongen ook Koos Naamloos wordt. Alles wat ik voordraag heeft man een vage associatie mee. Prima, maar ik vraag of je het een leuke naam vindt, niet waar het je aan doet denken. Gelukkig heb je hier 6 maanden om een naam door te geven
. Geef je dan niets door, dan krijgt ie automatisch de meest gegeven naam in de gemeente.
Dat zou zo maar eens Mohammad kunnen zijnquote:Op zondag 14 augustus 2016 15:44 schreef Svane het volgende:
[..]
En wat is momenteel de meest gegeven naam in jullie gemeente?
Wel een originele match met O dan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:45 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat zou zo maar eens Mohammad kunnen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
http://www.kennisinstituu(...)orstvoeding-verhoogtquote:Op zondag 14 augustus 2016 14:06 schreef Burdie het volgende:
Bier is dacht ik goed voor de melkproductie, of is dat een fabeltje?
En ik blijf dit toch zo'n mooie anekdote vinden:
[..]
(Bron: http://www.voornamelijk.n(...)spelt-naam-verkeerd/ staan ook nog meer leuke verhalen!)
Heel blij dat dit voorbij is. De bevalling begint nu een beetje te landen. Ik heb het bijna helemaal zelf gedaan, echt zelfquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooooh de tranen spingen in mijn ogen Marjolijn, wat een prachtige foto! Die blijdschap en verwondering van F en jouw trots <3<3
Hoe is het nu met je? Blij dat de zwangerschap over is?
Oh wat moet dat heerlijk voelen. Het was je zo gegund! (Net als ieder ander overigensquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:07 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Heel blij dat dit voorbij is. De bevalling begint nu een beetje te landen. Ik heb het bijna helemaal zelf gedaan, echt zelfWauw.
Verhaal ga ik nog uittypen, maar daar moet ik nog even de tijd voor nemen en ik wil eerst nog weer even met mijn doula gekletst hebben.
Is hier in de grote steden ook hoor: http://www.nu.nl/amsterda(...)en-in-amsterdam.htmlquote:Op zondag 14 augustus 2016 17:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Room ik moest lachen om de meest gekozen naam bij jullie![]()
![]()
Hoaxquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.kennisinstituu(...)orstvoeding-verhoogt
Ik ben met 4/5 cm en weëen om de 5 min naar het zh gereden, en het viel me alles mee. Kijk, fijn was het niet, maar het rijden maakte het voor mij niet erger. Even als positieve nootquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:39 schreef Nazil het volgende:
Ja ik moest wel want wilde er niet te veel aan uitgeven en dit was de mooiste die aangeboden werd... Maar ik heb er wel elke dag aan gedacht.
Ja gek idee hé, dat mensen die na jou zijn uitgerekend ook gewoon nu al kunnen bevallen?
Overigens heb ik de laatste dagen twijfels over dat bevallen in het zh na laatst over een heuvel te zijn gereden met een harde buik. Ik kon mij ineens voorstellen hoe dat moet zijn met weeën. Nou ja, ik beslis ter plekke wel of ik het nog aan kan om naar het zh te gaan.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:43 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ben met 4/5 cm en weëen om de 5 min naar het zh gereden, en het viel me alles mee. Kijk, fijn was het niet, maar het rijden maakte het voor mij niet erger. Even als positieve noot
Oh my ik mag straks gewoon nog een keer bevallenIk vond het zo bijzonder. En weer zo'n onbeschrijflijk zacht en klein babylijfje aanpakken... Ooooh
![]()
![]()
Ik zoek juist eten met genoeg calorieën, vooral vet en eiwitten. Want weinig trek maar als ik eet dan moet het wel vullen.. Lekker aankomenquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:07 schreef Nazil het volgende:
En dat aankomen, het ging zo goed al die tijd, nu kom ik een kilo in de week aanhet zal wel nodig zijn, al snoep ik wel meer dan nodig maar ik heb ook zo veel trek de hele dag door. Vooral in lekkere dingen natuurlijk.
Ja vind ik fijn om te lezen dank je. Niet om anderen inderdaad maar negatieve ervaringen hoor je overal en nergens.. echt zo'n goed verjaardagpraatje met dramaquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben me overigens erg bewust dat er (veel) dames zijn waarbij de bevalling en de tijd er na niet zo fijn en voorspoedig verliep. Ik wil met dit zweefverhaal niemand de ogen uitsteken, maar ik vind het, vooral ook voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn, ook nuttig om te laten weten hoe het ook kan. Er is zo vaak (niet per sé hier hoor, begrijp me niet verkeerd) focus op hoe zwaar en rot het allemaal niet is enzo, dat ik juist mijn fijne verhaal ook wil laten horen. Ik wens het iedereen toe![]()
quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.
Mooiquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
(...)
Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.
Ja he? En toch ook zo anders. Ik zit ook verwonderd te kijken naar die foto, dat dát kleine wezentje mijn kleine, eigenwijze O is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef elamanilo het volgende:
Hee, lurk ik eens op een mooi moment, ze lijkt echt al heel erg op zichzelf daar Room, wat een prachtige foto
Ohh, dat is echt wat ik net nog dacht toen ik die grote van mij in bed ging leggen.. Dat ze ook als zo'n klein mini babytje uit mijn buik is gekomen en nu al zo groot! Onvoorstelbaar!quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:38 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja he? En toch ook zo anders. Ik zit ook verwonderd te kijken naar die foto, dat dát kleine wezentje mijn kleine, eigenwijze O is.
Nou idd. Iédereen zegt het tegen je, en ze groeien terwijl je ze vast hebt, en tóch gaat het zó verbazingwekkend snel! Ik hoop dat ik er nu ik dat weet nog bewuster mee om kan gaan. Zover dan kan met een peuter (Ik schreef dreumes, kun je nagaanquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:40 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ohh, dat is echt wat ik net nog dacht toen ik die grote van mij in bed ging leggen.. Dat ze ook als zo'n klein mini babytje uit mijn buik is gekomen en nu al zo groot! Onvoorstelbaar!En het gaat zo vlug, dat mini is zo snel voorbij gewoon.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Persoonlijk vind ik het juist fijn om mooie verhalen te lezen, als bevestiging van: zie je wel, het kan ook wél fijn zijn, het ligt niet aan mij. En: misschien kan de volgende keer voor mij óók fijn zijn. Dus, graag, dit soort verhalenquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben me overigens erg bewust dat er (veel) dames zijn waarbij de bevalling en de tijd er na niet zo fijn en voorspoedig verliep. Ik wil met dit zweefverhaal niemand de ogen uitsteken, maar ik vind het, vooral ook voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn, ook nuttig om te laten weten hoe het ook kan. Er is zo vaak (niet per sé hier hoor, begrijp me niet verkeerd) focus op hoe zwaar en rot het allemaal niet is enzo, dat ik juist mijn fijne verhaal ook wil laten horen. Ik wens het iedereen toe![]()
Dat is dan ook geen criteriumquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:51 schreef Kyara het volgende:
Dus ook als het anders loopt dan je hoopt, hoeft het ook niet meteen traumatisch te zijn.
Het was ook niet als criterium bedoelt. Maar meer dat het ook als er dingen "mis" gaan, het niet meteen op traumatisch hoeft uit te draaien.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:11 schreef Burdie het volgende:
Dat is ook geen criterium sommige vrouwen maken allerlei noodscenario's mee, en kijken niet negatief terug, terwijl andere vrouwen objectief gezien nauwelijks iets bijzonders hebben meegemaakt, en die hebben het toch ervaren als traumatisch.
Studies wijzen uit dat vooral dingen als open communicatie en 'je serieus genomen voelen' bijdragen aan hoe een vrouw terugkijkt op haar bevalling en veel minder het daadwerkelijke verloop.
Bij mij ging eigenlijk alleen het begin op dat punt 'mis', het laatste stuk van de bevalling (de uitdrijving) was juist heel fijn, daar kijk ik erg naar uit .
Ja heerlijk hequote:Op zondag 14 augustus 2016 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben meestal ook echt een nuchtere koele kikker maar bij beide geboortes kon ik het gewoon niet droog houden![]()
ik wilde niet huilen waar al die mensen bij waren want ik ben geen sentimenteel iemand .. maar echt ... niet tegen te houden gewoon.. die tranen van geluk
Ben altijd zo benieuwd of dat een bepaalde herkenning geeft bij hereniging na adoptie, of dat die vroegste herinneringen echt verdwijnen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:52 schreef mignonne het volgende:
heerlijk he die eerste momentjes ♡ en Room! Dat is ook zo! Die eerste momentjes prenten baby's de gezichten van moeder en vader zich in.
.
Geen idee, goede vraag wel. Wie weet. T is iig wel een belangrijk punt bij de hechting,net als het contact bij voedingen enzo.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:05 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ben altijd zo benieuwd of dat een bepaalde herkenning geeft bij hereniging na adoptie, of dat die vroegste herinneringen echt verdwijnen.
Ooooooh al die minibabies jaaaaaa!quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:56 schreef Arja het volgende:
Oh molo, wat kijkt ze wijs uit haar oogjes![]()
Door het lezen van al jullie ervaringen ga ik ook weer terug in de tijd. Zo bijzonder die eerste ontmoeting. En nog steeds kijk ik iedere dag vol verwondering naar haar en word ik helemaal warm van binnen. Dat kleine meisje is gewoon mijn dochter en hoort voor altijd bij ons.
Binnenkort mijn bevallingsverhaal maar eens opschrijven. Ik geloof dat ik er nu klaar voor ben.
Die momentjes heb je dan ook het meestal als je naar slapende kindjes kijktquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:12 schreef Svane het volgende:
[..]
Ooooooh al die minibabies jaaaaaa!
Hef bizarre trouwens is, is dat dat gevoel van 'wauw dat is mijn dochter/zoon' dus niet slijt. Ik dacht bij oudste dat dat echt wel zou wennen maar vriend en ik zitten nog steeds vaak 's avonds op de bank tegen elkaar te zeggen hoe leuk ze is! Ook wel af en toe hoe fijn het is dat ze slaapt overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd of haar broertje op haar lijkt.S. 2014
J. 2016
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |