Naast de Holland Acht hebben ook de Vrouwen Acht, de lichte vrouwen dubbel 2 (Head/Paulis), de mannen twee-zonder (Braas/Steenman) en de vrouwen dubbelvier medaillekansen.quote:Oranjeroeiers: hopen elke finaledag in Holland House te staan
De Holland Acht, staand vlnr: Mechiel Versluis, Dirk Uittenbogaard, Boudewijn Roell, Kaj Hendriks en Tone Wieten. Onder: Boaz Meylink, Olivier Siegelaar en Robert Lucken. ANP
Na de zwakke Spelen in Londen, met alleen een bronzen medaille voor de Vrouwen Acht, koestert de Nederlandse roeibond hoge verwachtingen van de Olympisch Spelen in Rio de Janeiro. Dat zegt technisch directeur Hessel Evertse.
"We hebben een fantastische ploeg. We zijn vier jaar onderweg en onze mensen weten exact wat ze doen. We hebben het niveau." Op een aantal medailles wil de voormalige baas van de Nederlandse zeilers zich niet vastpinnen, maar de ambities zijn duidelijk. Zeker voor het vlaggenschip, de Holland Acht, die internationaal veel wordt getipt als gouden medaillewinnaar.
Excelleren
"Natuurlijk, als je twee World Cups en de Henley Regatta wint en je weet ook nog eens dat je hele goeie roeiers hebt… Niemand denkt dat we er al zijn, maar iedereen denkt dat het mogelijk is om in Rio te excelleren. Ik denk en ik hoop van harte dat we elke finaledag in het Holland House mogen zijn."
Slagman Robert Lucken heeft ook veel vertrouwen in een goede prestatie op de Spelen. Vooral de winst bij de World Cup in Luzern, kortgeleden, zorgt voor dat goede gevoel. "We wisten uit trainingen al dat we heel hard konden roeien, maar het was heel lekker dat we het bevestigd hebben op een belangrijke wedstrijd. Dat ontbrak nog een beetje. We weten nu dat we van onze tegenstanders kunnen winnen."
Nico Rienks was slagman van de gouden Holland Acht van 1996. In Atlanta eindigde Nederland toen voor Duitsland, dat ook nu de belangrijkste concurrent is. "Winnen is levenslang een mooie herinnering. Onze race is nu zo lang geleden, het zou mooi zijn als ze het 20 jaar later weten te evenaren."
Toch kan een onverwachte tegenvaller altijd roet in het eten gooien, weet Evertse. "Vorig jaar hadden we een jongen die een week voor de EK een tafel op zijn teen liet vallen en toen brak hij zijn teen. Je hebt het niet allemaal in de hand."
JAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Mij een jinxer noemen
Ze doen het nog beter
Iedereen heeft een mindere dagquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Mij een jinxer noemen
Ze doen het nog beter
Nou, wat dacht je van andersom.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef Columbiafan het volgende:
Mooier kan niet Goud en Zilver voor Duitsland en Nederland!
IS HET ZO N DAG???quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
BOHHHHH
6/6 vandaag
HET IS ZO'N DAG!!!
.quote:
Mocht ook wel een keertjequote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef Nattekat het volgende:
Mij een jinxer noemen
Ze doen het nog beter
Ze moeten wat doen om het spannund the maken...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Het roeien wordt wel altijd zo bizar slecht in beeld gebracht trouwens, ik was er heel even van overtuigd dat ze Duitsland voorbij gingen dus voelde het nog als een kleine teleurstelling
Kwam ook door het commentaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Het roeien wordt wel altijd zo bizar slecht in beeld gebracht trouwens, ik was er heel even van overtuigd dat ze Duitsland voorbij gingen dus voelde het nog als een kleine teleurstelling
quote:
Ja en bij dat shot bij de finish was ineens weer een halve bootquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Komt omdat die camera's op vaste plekken staan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Nee, dat niet.quote:
BaladinGodquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit waas een outsider heb ik mij laten vertellen, net als Baladin.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit waas een outsider heb ik mij laten vertellen, net als Baladin.
het is nog nooit 100 meter meer geweestquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef ReplaR het volgende:
100 meter meer en ze hadden de duitser ingehaald.
Idd, het vertekent enorm, terwijl dit dus een sport is die je heel goed in beeld kunt brengen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
medaillequote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Zorro het volgende:
Iedereen nou blij doen en alles, maar in het medailleklaasement schiet je zonder goud niet echt op natuurlijk.
Want?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik zou daar toch niet zo het water inspringen
Helikopter erboven hangen, ver genoeg om geen golven te veroorzaken en dan alles perfect in beeld brengenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Komt omdat die camera's op vaste plekken staan.
Ik denk dat die dames daar niets om gevenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Zorro het volgende:
Iedereen nou blij doen en alles, maar in het medailleklaasement schiet je zonder goud niet echt op natuurlijk.
Ja, die scheve camerashots zijn enorm misleidend.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Schippers lost dat wel op.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Zorro het volgende:
Als je zijn naam niet eens normaal kunt schrijven ga je jezelf maar uitlachenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Max23 het volgende:
[..]
BaladinGod
Ik lach Heywoodu nog steeds uit
Gewoon een camera op een satelliet en dan inzoomen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helikopter erboven hangen, ver genoeg om geen golven te veroorzaken en dan alles perfect in beeld brengen
Gewoon een spidercam ophangenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helikopter erboven hangen, ver genoeg om geen golven te veroorzaken en dan alles perfect in beeld brengen
You don't win silver, you lose goldquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat die dames daar niets om geven
B-finale is datquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef Vlaggenroof het volgende:
Wat is een troost finale zonder kans op brons? Of begrijp ik het verkeerd
luchtbeelden op het begin waren wel erg overzichtelijkquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toch halve seconden ingelopen op Duitsland laatste 500 meter, en bijna 3 seconden op POlenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:33 schreef Montov het volgende:
En weer geen eindsprint van NL gezien. Wel de terugval van Polen.
Dat valt allemaal wel mee, het is niet alsof je er dood van gaatquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Waren toch problemen met de waterkwaliteit ofzo?
zekerquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
You don't win silver, you lose gold
Dat was het toch?
Nouja, echt fijn is het niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee, het is niet alsof je er dood van gaat
Dat is alleen echt waar bij sporten als Judo en Volleybalquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
You don't win silver, you lose gold
Dat was het toch?
Gewoon niet je mond open doen als er een drol langsdrijft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee, het is niet alsof je er dood van gaat
Neuh, maar als je een medaille wint is dat wel laatste waar je aan denktquote:
Door je neus ademen dus?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Gewoon niet je mond open doen als er een drol langsdrijft.
Das waar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neuh, maar als je een medaille wint is dat wel laatste waar je aan denkt
Ik ook heel even ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Behalve natuurlijk als de tegenstander ons dreigt in te halen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben altijd sceptisch als er ingehaald lijkt te worden
Nope. Er is niks bijzonders meer.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:39 schreef Fokker89 het volgende:
Is er nou nog de mannen 8 finale vandaag? of zijn ze daar helemaal niet door gekomen?
Ze hebben toch die camera's aan die extreem lange koorden?quote:
Overmorgen finale mannen en vrouwenachtquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:39 schreef Fokker89 het volgende:
Is er nou nog de mannen 8 finale vandaag? of zijn ze daar helemaal niet door gekomen?
kan deze voorlopig weer even ontvolgt wordenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope. Er is niks bijzonders meer.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
kan deze voorlopig weer even ontvolgt worden
Oh nog even niet dusquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overmorgen finale mannen en vrouwenacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |