abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164426585
En hier weer verder

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Yes ben bij de Golden State Warriors geweest, is awsome!
Zeker doen en NY zal nu een leuker team hebben dan Boston.
pi_164429135
Krijg weer zin om te gaan door dit topic.. 2,5 jaar geleden voor het laatst :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:43:52 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164502618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:
En hier weer verder
[ afbeelding ]

[..]

Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekocht :s) we willen ook een ijsjockeywedstrijd meepikken: Islanders vs Coyotes. Dat wordt dus twee avonden achter elkaar Barclays Center :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:42 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164502637
Baseball is geloof ik niet wanneer wij er zijn (oktober) maar daar ligt onze interesse ook niet ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:48:37 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_164502772
Is er wel hoor :) Jammer dat je interesse daar niet ligt anders zou ik de Red Sox zeker aanraden, heerlijk sfeertje _O_
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:53:53 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164502978
Baseball eindigt 2 oktober zo te zien :)

Net aangekomen in Toronto voor de midwest VS trip.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:11:23 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164503553
Wij zijn er 20 - 24 okt dus zoals Matthijs ook zegt geen baseball dan ;) en we hebben nu met 2 games en een musical (Book of Mormon) wel genoeg op het programma staan in NYC :D
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:12:02 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164503570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:53 schreef matthijst het volgende:
Baseball eindigt 2 oktober zo te zien :)

Net aangekomen in Toronto voor de midwest VS trip.
Veel plezier! Laat je weten hoe het is/was? :s)
pi_164503722
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekocht :s) we willen ook een ijsjockeywedstrijd meepikken: Islanders vs Coyotes. Dat wordt dus twee avonden achter elkaar Barclays Center :D
Cool! Stiekem wel jaloers! ^O^
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:36:32 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164506721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:17 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Cool! Stiekem wel jaloers! ^O^
Ik vind het ook erg tof! Vorige keer wilden we een baseballwedstrijd meepikken maar dat lukte toen niet. Dus we hebben wat in te halen ;)
pi_164545961
Ik vind die wedstrijden wel wat prijzig. Goedkoopste footballtickets die ik kan vinden zijn 118 euro p.p. Ik weet niet of ik dat er echt voor over heb.
Fuck the EBU
pi_164546422
Aan baseball was ik maar 25 dollar kwijt en dat waren niet eens de goedkoopste tickets. Had ook een prima plek toen.

Heb wel vaker gehoord dat baseball in vergelijking met de andere 3 grote sporten behoorlijk goedkoop is, dus misschien is dat een optie? Ikzelf heb helemaal niks met honkbal en vind het van de grote 4 denk ik de saaiste sport, maar uiteindelijk heb ik me uitstekend vermaakt. Kwam ook voornamelijk om de sfeer rondom zo'n Amerikaanse wedstrijd te proeven en dat is prima gelukt.
pi_164548465
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Yesse het volgende:
Ik vind die wedstrijden wel wat prijzig. Goedkoopste footballtickets die ik kan vinden zijn 118 euro p.p. Ik weet niet of ik dat er echt voor over heb.
een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
pi_164549865
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Aan baseball was ik maar 25 dollar kwijt en dat waren niet eens de goedkoopste tickets. Had ook een prima plek toen.

Heb wel vaker gehoord dat baseball in vergelijking met de andere 3 grote sporten behoorlijk goedkoop is, dus misschien is dat een optie? Ikzelf heb helemaal niks met honkbal en vind het van de grote 4 denk ik de saaiste sport, maar uiteindelijk heb ik me uitstekend vermaakt. Kwam ook voornamelijk om de sfeer rondom zo'n Amerikaanse wedstrijd te proeven en dat is prima gelukt.
Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:

[..]

een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Fuck the EBU
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:04:24 #15
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164550827
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:

[..]

vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
pi_164551594
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
Wat is dat nou voor rare opmerking?

Er is toch gewoon betaald voor dat kaartje? Het alternatief is een lege stoel omdat de houder van het seizoensticket er niet kan zijn. Waarom zou hij dat niet door mogen verkopen?
pi_164551779
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)

Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er was :P Ik had persoonlijk het liefst naar ijshockey gegaan.

Was overigens ook in Californië, bij de Oakland Athletics. Erg leuk om een keer mee te maken, maar de beleving is wel even een stukje anders als wat ik gewend ben van mijn tweewekelijkse bezoekje aan De Kuip :D
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Bij Feyenoord is er zelfs een officieel platform voor om je seizoenskaart te verkopen voor 1 wedstrijd als je een keer niet kan. Lijkt me beter dan een lege stoel.
pi_164551954
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er was :P Ik had persoonlijk het liefst naar ijshockey gegaan.

Was overigens ook in Californië, bij de Oakland Athletics. Erg leuk om een keer mee te maken, maar de beleving is wel even een stukje anders als wat ik gewend ben van mijn tweewekelijkse bezoekje aan De Kuip :D.
Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoeken :P Het universitaire trekt me wel omdat ik ook wel benieuwd ben naar de campus zelf.
Fuck the EBU
pi_164553320
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:37 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoeken :P Het universitaire trekt me wel omdat ik ook wel benieuwd ben naar de campus zelf.
Wij zijn ook puur geweest om de sfeer van zo'n "Amerikaanse" sport te proeven inderdaad. Stadion was overigens behoorlijk leeg, dus ik denk dat het wat dat betreft niet uitmaakt of je naar de MLB(/NBA/NHL/NFL) of naar collegeteams gaat.

Of de Oakland A's is gewoon niet zo'n populaire ploeg natuurlijk :+
  Moderator maandag 15 augustus 2016 @ 16:19:59 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164553732
De basketball tickets waren 150 dollar voor twee personen, dat vond ik best prima :)

Ijshockey kunnen we waarschijnlijk gratis mee met een vriend die seizoenskaarten heeft *O*
  maandag 15 augustus 2016 @ 16:56:09 #21
154052 RobertVH
I am your father
pi_164554966
quote:

[..]

[..]

StubHub is nog wel koning onder de 2e hands ticketmarkt in de VS. Heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Anders via ticketmaster oid maar dan betaal je wel de 'normale' prijs, alhoewel voor sommige wedstrijden kunnen mensen zelf ook tickets verkopen, soms goedkoper

Als het geen populaire wedstrijd (of tegenstander) is, kun je vaak goedkoper op stubhub kopen, of scalpen, cash tickets van een straathandelaar bij het stadion kopen. Maar daar moet je maar net zin in hebben.

Uni/college is vaak wel goedkoper, maar ligt eraan wie en tegen wie ze spelen. Pauper teams een paar tientjes maar grote rivalries betaal je ook al snel $200 voor redelijke tickets. De meeste stoelen in college zijn vaak gewoon aluminium banken, geen individuele stoeltjes. Hoort een beetje bij de ervaring :+
pi_164555027
quote:

[..]

[..]

Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door RipCity op 15-08-2016 17:07:07 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 15 augustus 2016 @ 17:44:53 #23
28167 matthijst
pi_164556255
Ga in Chicago naar de White Sox. Om de ervaring,vind baseball oersaai, maar metro erheen, bier en hotdogs moet t we leuk maken :)
  maandag 15 augustus 2016 @ 17:56:20 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164556526
Ik vind de sport om te kijken ook saai, maar inderdaad de ervaring is echt geweldig.. Zoveel te zien! Wij zijn bij de Yankees geweest destijds.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 augustus 2016 @ 18:35:27 #25
416575 crew  Evenstar
pi_164557352
Als je in november gaat zou ik eerder voor American Football gaan. UCLA Bruins in de Rose Bowl stadium bijvoorbeeld of USC Trojans in de Coliseum stadium _O_

Dit jaar heeft Los Angeles ook weer een NFL team (Los Angeles Rams) die ook in de Coliseum spelen met 90.000 toeschouwers, mooier wordt het niet _O_

Heel dagje voor uittrekken en zeker de tailgate niet overslaan. Zowel ijshockey als honkbal kan niet tippen aan de gezelligheid van American Football. Als het dan toch meer op het sfeertje gaat is dat echt het beste wat je kan doen wat mij betreft.

Tip: Als je naar een college game gaat moet je echt uitzoeken waar de studenten van thuisteam zitten en in een vak naast ze gaan zitten. Veel mooier sfeertje :D Hebben Vivi en ik ook gedaan bij UCLA Bruins
pi_164577257
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?

Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:

Uitzicht vanaf Empire State Building:

Manhattan Bridge:

Broadway:

Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
pi_164577341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?

[ afbeelding ]

Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]

Broadway:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow goede foto's ook ^O^
Wil ook echt nog eens naar NY, maar ja eerst Texas over 2,5 weekjes ;)
pi_164577480
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.
Goede tip :) Het is voor ons ook niet echt een "must" dus mocht het toch niet gaan dan gaat het niet :P
quote:

[ afbeelding ]

Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]

Broadway:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldige foto's _O_
Fuck the EBU
pi_164579936
Leuke foto's!
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:37:19 #30
154052 RobertVH
I am your father
pi_164594904
quote:

mwah, na Miami en de Keys heb je eigenlijk het meeste wel gezien in zuid florida. Alles ten noorden van Miami aan de kust is meer van hetzelfde, rijke bejaarden enzo

Een trip naar/door de everglades, kun je op zo'n airboat rond racen en beetje krokodillen spotten (en vliegen happen) - net wat je leuk vind. Het is voornamelijk gewoon veel moeras, leuk voor een keertje maar ik vind er maar weinig aan - en alligators heb je overal on Florida dus zo bijzonder zijn die niet :+

Anyhow, voor de rest zul je verder naar het noorden moeten, Tampa / St Petes (of clearwater / ana maria) (meer strand..) , Orlando (themeparks & shoppen) & Daytona.

September in Florida is het nog wel heet en benauwd en elke dag 1 of meerdere onweersbuien overdag / begin van avond. Houd daar wel een beetje rekening mee in je planning, als je iets 'buiten' wilt doen kun je dat beter 'sochtends doen voor de lunch.
pi_164615344
Vergeet Kennedy Space Center niet! Kan je je ook wel een hele dag vermaken :Y
pi_164615498
St Augustine vond ik ook wel leuk in Florida.
Dat is de oudste continu bewoonde stad in de VS, gesticht door de Spanjaarden.
Daar staat nog een groot Spaans kasteel wat je kunt bezoeken.
https://en.wikipedia.org/wiki/St._Augustine,_Florida
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:17:19 #33
28167 matthijst
pi_164622542
Detroit vandaag. Wat een stad :D
Wel heel bizar om zoveel leegstaande gebouwen te zien. Centrum we heel mooi.
Zijn naar een concert van Drake geweest. Sowieso een aanrader in de vs: concerten. Publiek wordt helemaal wild.
Hoogtepunt van de avond was dat hij Eminem op het podium bracht. Zaal ging los :D
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:54:51 #34
242666 BeamofLight
pi_164623465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:17 schreef matthijst het volgende:
Detroit vandaag. Wat een stad :D
Wel heel bizar om zoveel leegstaande gebouwen te zien. Centrum we heel mooi.
Zijn naar een concert van Drake geweest. Sowieso een aanrader in de vs: concerten. Publiek wordt helemaal wild.
Hoogtepunt van de avond was dat hij Eminem op het podium bracht. Zaal ging los :D
Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 19:39:03 #35
28167 matthijst
pi_164628304
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:54 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.
Zeker, maar sowieso veel actiever publiek dan in NL :)

Vandaag zo'n simkaart van T-Mobile opgehaald in de winkel. Werkt goed en simpel: reclamebord voor het pakketje stond op straat. Binnenlopen, sim kopen en werkend weer naar buiten lopen. Mooi werk.

Paar foto's.

Toronto, waar we gestart zijn met ons rondje:

Detroit, vervallen gebouwen, triest om te zien hoe sommige stukken van die stad erbij liggen:

Maar ook Detroit, in het centrum:

Michael Jackson's geboortehuis in Gary, Indiana:

[ Bericht 60% gewijzigd door matthijst op 18-08-2016 04:29:29 ]
pi_164644933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:39 schreef matthijst het volgende:
Vandaag zo'n simkaart van T-Mobile opgehaald in de winkel. Werkt goed en simpel: reclamebord voor het pakketje stond op straat. Binnenlopen, sim kopen en werkend weer naar buiten lopen. Mooi werk.
nice! :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 augustus 2016 @ 03:52:09 #37
28167 matthijst
pi_164755048
Chicago, wat een stad _O_

Compacte versie van New York. Centrum makkelijk te voet te bekijken, veel te doen: strand, winkelen, boottochtje, bezienswaardigheden. Aanrader!

Saint Louis, wilde ik heen voor de Arch:

En die was behoorlijk cool, vooral als je naar boven gaat, waar je midbovenin op je buik liggend door een raampje naar beneden kunt kijken. Niks meer onder je, dus 190 meter omlaag :D
pi_164756282
Ja die Arch is wel mooi daar, ben ik ook eens in geweest.
Verder niet veel te beleven daar vond ik ;)
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:32:48 #39
242666 BeamofLight
pi_164756450
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
pi_164756971
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?
Fuck the EBU
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:09:55 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164757046
quote:
Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 10:36:41 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164757503
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
Bedankt voor deze reactie _O_ Ik ben het daar zó mee eens! Onze ervaring 2 jaar geleden aan de Westkust is dat we bijna alleen maar contact hebben gemaakt met Amerikanen die oprecht geïnteresseerd en vriendelijk waren. Europeanen is juist moeilijk mee aan te knopen (met name Fransen, Italianen en Spanjaarden :X ) Dat idee van die schijnvriendelijkheid is zo hopeloos verouderd. En tuurlijk, dat soort mensen heb je vast nog wel maar die heb je overal. Dus helemaal Eens met Spees, 1995 belde, die wil zijn mening terug :{w
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 10:40:43 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164757595
En dat Amerikanen hun topo niet kennen is ook onzin. De meeste mensen wisten heel goed waar Nederland lag en sommigen hadden zelfs wel eens van andere steden dan Amsterdam gehoord. Ik denk dan ook omgekeerd: hoeveel staten met daarvan de hoofdsteden kennen Europeanen? Bar weinig denk ik :')
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:59:34 #44
242666 BeamofLight
pi_164758004
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:05 schreef Yesse het volgende:

[..]

Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?
daar valt geen speld tussen te krijgen
pi_164758056
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie _O_ Ik ben het daar zó mee eens! Onze ervaring 2 jaar geleden aan de Westkust is dat we bijna alleen maar contact hebben gemaakt met Amerikanen die oprecht geïnteresseerd en vriendelijk waren. Europeanen is juist moeilijk mee aan te knopen (met name Fransen, Italianen en Spanjaarden :X ) Dat idee van die schijnvriendelijkheid is zo hopeloos verouderd. En tuurlijk, dat soort mensen heb je vast nog wel maar die heb je overal. Dus helemaal Eens met Spees, 1995 belde, die wil zijn mening terug :{w
Ik kan me eigenlijk in allebei de kanten wel vinden. Het is inderdaad makkelijk om een praatje aan te knopen met een Amerikaan. Bijvoorbeeld de Amerikaan waar wij naast zaten in het vliegtuig was heel geïnteresseerd in onze reis en ook in de hotels in de ontbijtzaal enzo had je makkelijk contact en waren ze meer dan bereid om je tips te geven voor onderweg.

Aan de andere kant merk je dan wel weer de gemaakte vriendelijkheid in restaurants enzo vind ik. Als je net binnen komt zijn ze superaardig, vragen ze hoe het met je gaat, stellen ze zich voor en dergelijke. Maar als ze ook maar denken dat je bijna klaar bent ligt de rekening ineens op tafel en moet je voor mijn gevoel zsm oprotten. Beetje natafelen oid is er niet bij.

Merkte trouwens wel dat ze het heel raar vonden in bijvoorbeeld de bus als je de chauffeur terug groet _O-
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:03:14 #46
242666 BeamofLight
pi_164758064
quote:

[..]

looll Elitaire gespot.

OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:23:54 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164758431
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

looll Elitaire gespot.

OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
Als deze reactie typerend is voor jouw manier van communiceren, snap ik heel goed dat ze zo op jou reageren. :7
pi_164759135
quote:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken.
San Fransisco zou ik toch zeker wel bezoeken. ik vind dat een van de leukste steden van de VS

en ook Las Vegas moet je 1 keer in je leven bezocht hebben vind ik (hoewel dat misschien meer een attractiepark is dan een stad)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 22 augustus 2016 @ 12:08:27 #49
28167 matthijst
pi_164759241
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die Arch is wel mooi daar, ben ik ook eens in geweest.
Verder niet veel te beleven daar vond ik ;)
Klopt, verder is het een vrij saaie stad :D
Budweisertour nog gedaan, en chocoladefabriek straks.

quote:
Heb de rest grotendeels al een keer gezien en wilde wat nieuws ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 22-08-2016 12:41:04 ]
pi_164766719
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..] Maar als ze ook maar denken dat je bijna klaar bent ligt de rekening ineens op tafel en moet je voor mijn gevoel zsm oprotten. Beetje natafelen oid is er niet bij.

Dat ligt aan jezelf. Ze doen dit omdat veel mensen vaak snel weg moeten en snel binnenkomen om even snel te lunchen/dineren. Daarom leggen ze na de main's alvast je bon neer. Dat betekent helemaal niet dat ze je weg willen hebben maar is puur als service. Je kan daarna nog gerust dessert en alles bestellen of uur blijven zitten. Krijg je gewoon een nieuwe bon.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 augustus 2016 @ 19:55:31 #51
416575 crew  Evenstar
pi_164768536
quote:

[..]

Amen _O_
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:55:15 #52
154052 RobertVH
I am your father
pi_164774097
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

looll Elitaire gespot.

Tja ons kent ons, als jij je als een kleuter gedraagt en altijd loopt te zeiken zijn de amerikanen het ook snel zat, service industry of niet.
hmmm... Zou het aan ALLE honderden amerikanen liggen die jij ontmoet hebt of toch aan jezelf? :? :z

Maar alle park rangers zijn wel cool? ja want die hebben ook allemaal dezelfde persoonlijkheid overal in amerika _O-

Ben je überhaupt wel eens in de VS geweest of baseer je dit nu op wat TV series en films? :D
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:31:30 #53
28167 matthijst
pi_164831365
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:

Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville

Louisville Slugger Musem & Factory:

En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
pi_164849224
vanavond naar honkbalwedstrijd, Dodgers vs. Giants @ Dodger Stadium :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_164849435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]

Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Derby museum bezocht en de film gezien? Is mooi gedaan!
pi_164850046
quote:
[ afbeelding ]

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak. _O- is het niet een gek idee om met kaneel tanden te poetsen?
Fuck the EBU
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:01:44 #57
28167 matthijst
pi_164850703
@Ripcity. Yep, museum en filmpie ;)

Yesse, ik vind het lekker spul, 4 tubes gehaald inmiddels :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 augustus 2016 @ 23:21:46 #58
39237 crew  H_T
2733
pi_164855473
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:35 schreef Yesse het volgende:

[..]

Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak. _O- is het niet een gek idee om met kaneel tanden te poetsen?
Amerikanen hebben zelfs bacontandpasta. Dan heb ik toch liever kaneel :). Pepsodent heeft ook een aparte smaak,die me doet denken aan root beer.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 23:26:40 #59
269689 crew  Viv
pi_164855663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Pepsodent heeft ook een aparte smaak,die me doet denken aan root beer.
Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht. :Y)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:53:14 #60
39237 crew  H_T
2733
pi_164857597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht. :Y)
Dan gebruik jij ander mondwater dan ik :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:44:13 #61
269689 crew  Viv
pi_164859920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dan gebruik jij ander mondwater dan ik :P
Google maar: "root beer" AND mouthwash

Mensen die de smaak al kennen van mondwater vragen zich af waarom frisdrank met die smaak ooit zo populair is geworden. :D
pi_164937352
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:53:44 #63
28167 matthijst
pi_164937593
Neu, volgens mij altijd bij toeristen?
Of ik doe het al jaren fout, maar ze dirigeren je altijd naar een toeristenrij :)
pi_164938267
Er staat toch altijd US passport boven de rij voor de Amerikanen? En die heb je niet, dus lijkt het me sterk dat je daar doorheen mag/kan. Ik zou het erg raar vinden als dat wel zo is in ieder geval.

Deze zomer op LAX waren we binnen 2 minuten door de douane trouwens :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164951960
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst :)
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.

Of daar even navragen, want ik heb zoiets ook wel eens gehoord namelijk.
pi_164952277
Dat riepen ze toen in in Washington DC aankwam wel inderdaad, dat mensen met een esta die al gebruikt was in die rij mochten :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 22:45:33 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164952944
quote:
[ afbeelding ]

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel wat _O_ We hadden destijds honing met kaneel gevonden, ook zo goddelijk :9 Die was alleen halverwege de reis gaan lekken dus toen hebben we het weg moeten gooien -O-

Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus :)
  Manager PR/Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 23:14:53 #68
269689 crew  Viv
pi_164953902
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Fipotje het volgende:
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.
Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.

edit: Ah, hetzelfde paspoort hoeft ook niet, je moet alleen na 2008 in de VS geweest zijn:
quote:
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Locations
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apc
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:57:02 #69
28167 matthijst
pi_164954953
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:
Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus :)
Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends" :)

Ohio vond ik wel leuk, Columbus niet geweest, wel in Dayton bij het Airforce Museum en bij de Amish:

En Cleveland vond ik leuk om een keer te kijken, als Cavs fan:

Morgen gaan we naar Niagara Falls en dan woensdagavond weer naar huis :(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:34:16 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_164955592
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel wat _O_ We hadden destijds honing met kaneel gevonden, ook zo goddelijk :9 Die was alleen halverwege de reis gaan lekken dus toen hebben we het weg moeten gooien -O-

Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Island :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_164957091
wij kregen vorige week op LAX de vraag of we voor de eerste keer in Amerika kwamen.

mensen die voor een 2e, 3e etc. keer kwamen kregen inderdaad de vraag of het nog met hetzelfde paspoort was.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_164957996
Bedankt voor de antwoorden m.b.t. de ESTA. ^O^ Toch maar in de toeristen rij gaan staan.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:33:07 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164960093
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends" :)

Ohio vond ik wel leuk, Columbus niet geweest, wel in Dayton bij het Airforce Museum en bij de Amish:
[ afbeelding ]

En Cleveland vond ik leuk om een keer te kijken, als Cavs fan:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Morgen gaan we naar Niagara Falls en dan woensdagavond weer naar huis :(
Ik formuleer het eigenlijk niet goed: Ohio vond ik ook tof maar qua natuur is het net Nederland ;) Cleveland heb ik vooral goeie herinneringen aan omdat ik Obama daar heb zien speechen O+

Laat even weten hoe Niagara was! Ga je ook nog naar Toronto?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Island :P
Dat verbaasd me niets :P Nog plannen om weer die kant op te gaan?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:50:46 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_164965534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat verbaasd me niets :P Nog plannen om weer die kant op te gaan?
Voorlopig niet. Ik ben in vrij korte tijd twee keer die kant op gegaan, dus ik sla nu minimaal een jaar over omdat het anders zo gewoon wordt ;). Maar als ik nog een heel goede aanbieding zie qua ticket ga ik misschien toch twijfelen.

Chicago + Ohio wil ik nog wel een keer doen, Florida ooit weer een keer en misschien een keer Texas, maar dat heeft allemaal niet zo'n haast.
Ik ben de kleur MAGENTA
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:42:13 #75
242666 BeamofLight
pi_164970089
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
alleen als dat toen ook met dat paspoort was wat je nu dan hopelijk ook nog hebt
pi_164973938
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.

edit: Ah, hetzelfde paspoort hoeft ook niet, je moet alleen na 2008 in de VS geweest zijn:

[..]

Locations
SPOILER
https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apc
Extra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:47:10 #77
269689 crew  Viv
pi_164974540
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef papernote het volgende:
Extra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.
Flauw zeg! -O-

Voor mijn gevoel bespaarde het trouwens niet zo veel tijd, want je staat eerst in de rij voordat een automaat beschikbaar is, en daarna weer in de rij om een stempel in je paspoort te krijgen. Wat overigens fout ging de laatste keer, hij stempelde 23 juli terwijl het 23 juni was. :') Twee weken later stonden dus we bij de grens met Canada: "Yeah, we're from the future." :D
  woensdag 31 augustus 2016 @ 03:26:06 #78
28167 matthijst
pi_164979973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:
Laat even weten hoe Niagara was! Ga je ook nog naar Toronto?
Niagara is cool :)

9 jaar terug ook geweest, toen zaten we in de Embassy Suites, nu in Sheraton on The Falls, die ligt wel leuk in het chaotische Clifton Hill gedeelte :D

Uitzicht vanuit hotel wel super!

Toronto misschien morgen nog even heen, want we vliegen rond 21:00 pas.
Begin van de vakantie ook 3 dagen geweest (en vorige keer ook), dus denk meeste wel gezien daar :)
pi_164981395
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Fuck the EBU
pi_164981476
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 03:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Niagara is cool :)
[ afbeelding ]

9 jaar terug ook geweest, toen zaten we in de Embassy Suites, nu in Sheraton on The Falls, die ligt wel leuk in het chaotische Clifton Hill gedeelte :D

Uitzicht vanuit hotel wel super!
[ afbeelding ]

Toronto misschien morgen nog even heen, want we vliegen rond 21:00 pas.
Begin van de vakantie ook 3 dagen geweest (en vorige keer ook), dus denk meeste wel gezien daar :)
Ik heb de Falls als dagtrip vanuit Toronto gedaan. En daar was ik wel blij om :P
De Falls zelf zijn natuurlijk schitterend maar het stadje vond ik een beetje overkomen als een mislukte Vegas-kloon en ik was blij dat ik niet daar verbleef eigenlijk _O-

Hoe is het bevallen om daar te slapen?
pi_164981542
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullen :)
Maar volgens mij moet je het uiterlijk 72 uur van te voren aanvragen.
En je hoeft je vliegtickets niet te hebben.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1
pi_164981744
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:41 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullen :)
Maar volgens mij moet je het uiterlijk 72 uur van te voren aanvragen.
En je hoeft je vliegtickets niet te hebben.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+ Ik hoor binnenkort of ik vrij kan krijgen en dan gaat het steeds concreter worden. Zelf nog nooit meer dan 3 uur gevlogen (dat gaat nog wat worden..) en dus ook nog nooit buiten Europa op vakantie geweest. Wel altijd de wens gehad om naar de US te gaan :D
Fuck the EBU
  Manager PR/Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 10:09:41 #83
269689 crew  Viv
pi_164981890
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+
Je krijgt meteen na het indienen bericht of het akkoord is. Als je geen gekke dingen hebt ingevuld zal dat geen probleem zijn. :)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:23:48 #84
28167 matthijst
pi_164986225
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:36 schreef Irritatie100 het volgende:

Hoe is het bevallen om daar te slapen?
17 hoog merk je niks van de Vegasbende beneden :)
Vond het wel leuk. 's avonds mooi beetje mafketels kijken op dat pleintje. Reuzenrad in en vanuit hotelkamer daarna beetje waterval/bootjes loeren.
Mooie afsluiter van de vakantie.
  Redactie Frontpage woensdag 31 augustus 2016 @ 18:49:23 #85
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_164991694
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurd :). Let er wel op dat je je venster niet sluit want ik heb geen bevestiging per mail gehad.

Tickets heb je nog niet nodig, het ESTA is gewoon vanaf het moment van goedkeuring 2 jaar geldig. Wel vragen ze naar je verblijfplaats, daar kun je gewoon je eerste hotel invoeren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:01:41 #86
242666 BeamofLight
pi_164991934
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+ Ik hoor binnenkort of ik vrij kan krijgen en dan gaat het steeds concreter worden. Zelf nog nooit meer dan 3 uur gevlogen (dat gaat nog wat worden..) en dus ook nog nooit buiten Europa op vakantie geweest. Wel altijd de wens gehad om naar de US te gaan :D
keer invullen dat je Iran vet vindt en regelmatig naar Jemen bent geweest
pi_164992254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurd :). Let er wel op dat je je venster niet sluit want ik heb geen bevestiging per mail gehad.

Tickets heb je nog niet nodig, het ESTA is gewoon vanaf het moment van goedkeuring 2 jaar geldig. Wel vragen ze naar je verblijfplaats, daar kun je gewoon je eerste hotel invoeren.
Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:30:55 #88
242666 BeamofLight
pi_164992610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
omfg
pi_164993229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Er is gewoon een knop voor:

Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:02:11 #90
242666 BeamofLight
pi_164993309
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik zou naar New York vliegen en dan vragen of je binnen mag idd
pi_164996409
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter dan :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:10 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_164998456
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter dan :P
Ja ik was ook een beetje verbaasd dat je opeens met paypal kon betalen terwijl dat voorheen alleen met cc kon.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_165009087
Ervaringsdeskundigen! Kun je Californië(met een klein stukje Nevada) in 2 weken / 2,5e week (resp. 12 / 15 dagen effectief daar) redden? Waar we het liefst sowieso heen zouden willen: Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, San Francisco en LA.

Puur op basis van Google Maps en de vliegmogelijkheden denk ik dat we een rondje Las Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA - Las Vegas wel moeten redden maar ik heb geen idee in hoeverre dat gaan lukken in de beperkte dagen die we hebben.

Plannen zijn voor eind november/december trouwens mocht dat uitmaken :+ Het ziet er naar uit dat ik niet meer dan 2 weken vrij krijg en hooguit het kan rekken tot 2,5 (vrij - di bijv.) en dit wordt onze eerste reis naar de VS.
Fuck the EBU
pi_165009429
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yesse het volgende:
Ervaringsdeskundigen! Kun je Californië(met een klein stukje Nevada) in 2 weken / 2,5e week (resp. 12 / 15 dagen effectief daar) redden? Waar we het liefst sowieso heen zouden willen: Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, San Francisco en LA.

Puur op basis van Google Maps en de vliegmogelijkheden denk ik dat we een rondje Las Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA - Las Vegas wel moeten redden maar ik heb geen idee in hoeverre dat gaan lukken in de beperkte dagen die we hebben.

Plannen zijn voor eind november/december trouwens mocht dat uitmaken :+ Het ziet er naar uit dat ik niet meer dan 2 weken vrij krijg en hooguit het kan rekken tot 2,5 (vrij - di bijv.) en dit wordt onze eerste reis naar de VS.
Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:46:25 #95
242666 BeamofLight
pi_165009478
Ja als dit de reis die je graag zou willen is 2,5 week meer dan voldoende!

Persoonlijk vind ik het teveel steden maar qua tijd nogmaals zeer prima
pi_165010056
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef BeamofLight het volgende:
Ja als dit de reis die je graag zou willen is 2,5 week meer dan voldoende!

Persoonlijk vind ik het teveel steden maar qua tijd nogmaals zeer prima
De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.

Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Fuck the EBU
pi_165010119
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.

Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.
pi_165010211
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.
Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.
Fuck the EBU
pi_165010465
Als je het rondje niet helemaal rond wilt laten zijn zou ik het stuk tussen Los Angeles en Las Vegas skippen. Dat is vooral veel woestijn en niet zo veel bijzonders.

San Francisco - Los Angeles moet je echt niet overslaan, dat is een prachtig stuk rijden langs de kust!
  donderdag 1 september 2016 @ 15:05:19 #100
242666 BeamofLight
pi_165011242
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.
ik dacht dat je de tickets al had

Niet dus

Komt de gouden tip:

Vlieg heen naar SLC
Doe dan de route naar LA en vlieg van daar terug

Is t geen rondje, heb je alle steden EN je vriend zijn natuur

Kost alleen 100$ extra ivm autohuur
pi_165012185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Dit. Is echt veels te kort om dat allemaal goed te zien. Kun je beter óf wachten óf nu een kleinere route maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')