quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Yes ben bij de Golden State Warriors geweest, is awsome!
Zeker doen en NY zal nu een leuker team hebben dan Boston.
Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekochtquote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:
En hier weer verder
[ afbeelding ]
[..]
Veel plezier! Laat je weten hoe het is/was?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:53 schreef matthijst het volgende:
Baseball eindigt 2 oktober zo te zien
Net aangekomen in Toronto voor de midwest VS trip.
Cool! Stiekem wel jaloers!quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekochtwe willen ook een ijsjockeywedstrijd meepikken: Islanders vs Coyotes. Dat wordt dus twee avonden achter elkaar Barclays Center
Ik vind het ook erg tof! Vorige keer wilden we een baseballwedstrijd meepikken maar dat lukte toen niet. Dus we hebben wat in te halenquote:
een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Yesse het volgende:
Ik vind die wedstrijden wel wat prijzig. Goedkoopste footballtickets die ik kan vinden zijn 118 euro p.p. Ik weet niet of ik dat er echt voor over heb.
Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meerquote:Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Aan baseball was ik maar 25 dollar kwijt en dat waren niet eens de goedkoopste tickets. Had ook een prima plek toen.
Heb wel vaker gehoord dat baseball in vergelijking met de andere 3 grote sporten behoorlijk goedkoop is, dus misschien is dat een optie? Ikzelf heb helemaal niks met honkbal en vind het van de grote 4 denk ik de saaiste sport, maar uiteindelijk heb ik me uitstekend vermaakt. Kwam ook voornamelijk om de sfeer rondom zo'n Amerikaanse wedstrijd te proeven en dat is prima gelukt.
Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:
[..]
een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:
[..]
een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
Wat is dat nou voor rare opmerking?quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er wasquote:Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meerNu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie
Bij Feyenoord is er zelfs een officieel platform voor om je seizoenskaart te verkopen voor 1 wedstrijd als je een keer niet kan. Lijkt me beter dan een lege stoel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoekenquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er wasIk had persoonlijk het liefst naar ijshockey gegaan.
Was overigens ook in Californië, bij de Oakland Athletics. Erg leuk om een keer mee te maken, maar de beleving is wel even een stukje anders als wat ik gewend ben van mijn tweewekelijkse bezoekje aan De Kuip.
Wij zijn ook puur geweest om de sfeer van zo'n "Amerikaanse" sport te proeven inderdaad. Stadion was overigens behoorlijk leeg, dus ik denk dat het wat dat betreft niet uitmaakt of je naar de MLB(/NBA/NHL/NFL) of naar collegeteams gaat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:37 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoekenHet universitaire trekt me wel omdat ik ook wel benieuwd ben naar de campus zelf.
StubHub is nog wel koning onder de 2e hands ticketmarkt in de VS. Heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Anders via ticketmaster oid maar dan betaal je wel de 'normale' prijs, alhoewel voor sommige wedstrijden kunnen mensen zelf ook tickets verkopen, soms goedkoperquote:Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meerNu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie
[..]
Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:
[..]
[..]
Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Wow goede foto's ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.
Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?
Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:
Uitzicht vanaf Empire State Building:
[ afbeelding ]
Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]
Broadway:
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
[ afbeelding ]
Goede tipquote:Op maandag 15 augustus 2016 16:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.
Geweldige foto'squote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:
Uitzicht vanaf Empire State Building:
[ afbeelding ]
Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]
Broadway:
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
[ afbeelding ]
mwah, na Miami en de Keys heb je eigenlijk het meeste wel gezien in zuid florida. Alles ten noorden van Miami aan de kust is meer van hetzelfde, rijke bejaarden enzoquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.
Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?
Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:17 schreef matthijst het volgende:
Detroit vandaag. Wat een stad
Wel heel bizar om zoveel leegstaande gebouwen te zien. Centrum we heel mooi.
Zijn naar een concert van Drake geweest. Sowieso een aanrader in de vs: concerten. Publiek wordt helemaal wild.
Hoogtepunt van de avond was dat hij Eminem op het podium bracht. Zaal ging los
Zeker, maar sowieso veel actiever publiek dan in NLquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:54 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.
nice!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:39 schreef matthijst het volgende:
Vandaag zo'n simkaart van T-Mobile opgehaald in de winkel. Werkt goed en simpel: reclamebord voor het pakketje stond op straat. Binnenlopen, sim kopen en werkend weer naar buiten lopen. Mooi werk.
Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?quote:Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.quote:Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Bedankt voor deze reactiequote:Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.
Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
daar valt geen speld tussen te krijgenquote:Op maandag 22 augustus 2016 10:05 schreef Yesse het volgende:
[..]
Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?
Ik kan me eigenlijk in allebei de kanten wel vinden. Het is inderdaad makkelijk om een praatje aan te knopen met een Amerikaan. Bijvoorbeeld de Amerikaan waar wij naast zaten in het vliegtuig was heel geïnteresseerd in onze reis en ook in de hotels in de ontbijtzaal enzo had je makkelijk contact en waren ze meer dan bereid om je tips te geven voor onderweg.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor deze reactieIk ben het daar zó mee eens! Onze ervaring 2 jaar geleden aan de Westkust is dat we bijna alleen maar contact hebben gemaakt met Amerikanen die oprecht geïnteresseerd en vriendelijk waren. Europeanen is juist moeilijk mee aan te knopen (met name Fransen, Italianen en Spanjaarden
) Dat idee van die schijnvriendelijkheid is zo hopeloos verouderd. En tuurlijk, dat soort mensen heb je vast nog wel maar die heb je overal. Dus helemaal Eens met Spees, 1995 belde, die wil zijn mening terug
looll Elitaire gespot.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.
Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
Als deze reactie typerend is voor jouw manier van communiceren, snap ik heel goed dat ze zo op jou reageren.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
looll Elitaire gespot.
OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
San Fransisco zou ik toch zeker wel bezoeken. ik vind dat een van de leukste steden van de VSquote:Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken.
Klopt, verder is het een vrij saaie stadquote:Op maandag 22 augustus 2016 09:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die Arch is wel mooi daar, ben ik ook eens in geweest.
Verder niet veel te beleven daar vond ik
Heb de rest grotendeels al een keer gezien en wilde wat nieuwsquote:Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Dat ligt aan jezelf. Ze doen dit omdat veel mensen vaak snel weg moeten en snel binnenkomen om even snel te lunchen/dineren. Daarom leggen ze na de main's alvast je bon neer. Dat betekent helemaal niet dat ze je weg willen hebben maar is puur als service. Je kan daarna nog gerust dessert en alles bestellen of uur blijven zitten. Krijg je gewoon een nieuwe bon.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..] Maar als ze ook maar denken dat je bijna klaar bent ligt de rekening ineens op tafel en moet je voor mijn gevoel zsm oprotten. Beetje natafelen oid is er niet bij.
Amenquote:Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Tja ons kent ons, als jij je als een kleuter gedraagt en altijd loopt te zeiken zijn de amerikanen het ook snel zat, service industry of niet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
looll Elitaire gespot.
OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
Derby museum bezocht en de film gezien? Is mooi gedaan!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]
Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op
De Belle of Louisville
[ afbeelding ]
Louisville Slugger Musem & Factory:
[ afbeelding ]
En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
[ afbeelding ]
Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]
Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op
De Belle of Louisville
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Amerikanen hebben zelfs bacontandpasta. Dan heb ik toch liever kaneelquote:Op donderdag 25 augustus 2016 20:35 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak.is het niet een gek idee om met kaneel tanden te poetsen?
Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Pepsodent heeft ook een aparte smaak,die me doet denken aan root beer.
Dan gebruik jij ander mondwater dan ikquote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht.
Google maar: "root beer" AND mouthwashquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dan gebruik jij ander mondwater dan ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst
Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel watquote:Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
De Belle of Louisville
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Fipotje het volgende:
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.
Locationsquote:U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apc
Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends"quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:
Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus
Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Islandquote:Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel watWe hadden destijds honing met kaneel gevonden, ook zo goddelijk
Die was alleen halverwege de reis gaan lekken dus toen hebben we het weg moeten gooien
Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus
Ik formuleer het eigenlijk niet goed: Ohio vond ik ook tof maar qua natuur is het net Nederlandquote:Op maandag 29 augustus 2016 23:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends"
Ohio vond ik wel leuk, Columbus niet geweest, wel in Dayton bij het Airforce Museum en bij de Amish:
[ afbeelding ]
En Cleveland vond ik leuk om een keer te kijken, als Cavs fan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen gaan we naar Niagara Falls en dan woensdagavond weer naar huis
Dat verbaasd me nietsquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Island
Voorlopig niet. Ik ben in vrij korte tijd twee keer die kant op gegaan, dus ik sla nu minimaal een jaar over omdat het anders zo gewoon wordtquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat verbaasd me nietsNog plannen om weer die kant op te gaan?
alleen als dat toen ook met dat paspoort was wat je nu dan hopelijk ook nog hebtquote:Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst
quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.
edit: Ah, hetzelfde paspoort hoeft ook niet, je moet alleen na 2008 in de VS geweest zijn:
[..]
LocationsExtra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apcSchuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
Flauw zeg!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef papernote het volgende:
Extra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.
Niagara is coolquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:
Laat even weten hoe Niagara was! Ga je ook nog naar Toronto?
Ik heb de Falls als dagtrip vanuit Toronto gedaan. En daar was ik wel blij omquote:Op woensdag 31 augustus 2016 03:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niagara is cool
[ afbeelding ]
9 jaar terug ook geweest, toen zaten we in de Embassy Suites, nu in Sheraton on The Falls, die ligt wel leuk in het chaotische Clifton Hill gedeelte![]()
Uitzicht vanuit hotel wel super!
[ afbeelding ]
Toronto misschien morgen nog even heen, want we vliegen rond 21:00 pas.
Begin van de vakantie ook 3 dagen geweest (en vorige keer ook), dus denk meeste wel gezien daar
Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgtquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:41 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullen
Maar volgens mij moet je het uiterlijk 72 uur van te voren aanvragen.
En je hoeft je vliegtickets niet te hebben.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1
Je krijgt meteen na het indienen bericht of het akkoord is. Als je geen gekke dingen hebt ingevuld zal dat geen probleem zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt
17 hoog merk je niks van de Vegasbende benedenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe is het bevallen om daar te slapen?
Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurdquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
keer invullen dat je Iran vet vindt en regelmatig naar Jemen bent geweestquote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgtIk hoor binnenkort of ik vrij kan krijgen en dan gaat het steeds concreter worden. Zelf nog nooit meer dan 3 uur gevlogen (dat gaat nog wat worden..) en dus ook nog nooit buiten Europa op vakantie geweest. Wel altijd de wens gehad om naar de US te gaan
Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Let er wel op dat je je venster niet sluit want ik heb geen bevestiging per mail gehad.
Tickets heb je nog niet nodig, het ESTA is gewoon vanaf het moment van goedkeuring 2 jaar geldig. Wel vragen ze naar je verblijfplaats, daar kun je gewoon je eerste hotel invoeren.
omfgquote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
Er is gewoon een knop voor:quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
ik zou naar New York vliegen en dan vragen of je binnen mag iddquote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Er is gewoon een knop voor:
[ afbeelding ]
Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter danquote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Er is gewoon een knop voor:
[ afbeelding ]
Ja ik was ook een beetje verbaasd dat je opeens met paypal kon betalen terwijl dat voorheen alleen met cc kon.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter dan
Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yesse het volgende:
Ervaringsdeskundigen! Kun je Californië(met een klein stukje Nevada) in 2 weken / 2,5e week (resp. 12 / 15 dagen effectief daar) redden? Waar we het liefst sowieso heen zouden willen: Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, San Francisco en LA.
Puur op basis van Google Maps en de vliegmogelijkheden denk ik dat we een rondje Las Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA - Las Vegas wel moeten redden maar ik heb geen idee in hoeverre dat gaan lukken in de beperkte dagen die we hebben.
Plannen zijn voor eind november/december trouwens mocht dat uitmakenHet ziet er naar uit dat ik niet meer dan 2 weken vrij krijg en hooguit het kan rekken tot 2,5 (vrij - di bijv.) en dit wordt onze eerste reis naar de VS.
quote:Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef BeamofLight het volgende:
Ja als dit de reis die je graag zou willen is 2,5 week meer dan voldoende!
Persoonlijk vind ik het teveel steden maar qua tijd nogmaals zeer prima
Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Yesse het volgende:
[..]
[..]
De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.
Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.
ik dacht dat je de tickets al hadquote:Op donderdag 1 september 2016 14:14 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.
Dit. Is echt veels te kort om dat allemaal goed te zien. Kun je beter óf wachten óf nu een kleinere route maken.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |