Ik pin je er wel op vast. Je stelt namelijk dat moslims niet oprecht zouden kunnen zijn. Dat is niet alleen niet waar, het is ook een belediging. Een aanname die alleen kan volgen vanuit iemand die over moslims gesproken heeft, maar niet met ze. Doe gewoon eens wat meer je best zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet het naadje van de kous van dat geloof, maar denk je echt dat een gesprek zou helpen?
Ze mogen niet liegen en bedriegen als (god) het zien kan of horen, dus hoe denk je dat een gesprek zou helpen?
Tenzij het gesprek vindt in een donker steegje plaats?
Zoals geschreven het naadje van de kous weet ik niet van het geloof!
Pin me er dus niet op vast, ik schrijf alleen wat ik gehoord heb of het ook klopt heb ik nog niet bevestigd gekregen!
Daar hoef ik mijn best niet voor te doen ik had een kennis, heb ik nog maar toen was die nog niet getrouwd en woonde dus samen, daar vroeg ik hem naar.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:58 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik pin je er wel op vast. Je stelt namelijk dat moslims niet oprecht zouden kunnen zijn. Dat is niet alleen niet waar, het is ook een belediging. Een aanname die alleen kan volgen vanuit iemand die over moslims gesproken heeft, maar niet met ze. Doe gewoon eens wat meer je best zou ik zeggen.
Sterk verhaal wel. Op basis van 1 gesprek oordelen dat 1 miljard mensen onvrije, onoprechte mensen zouden zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar hoef ik mijn best niet voor te doen ik had een kennis, heb ik nog maar toen was die nog niet getrouwd en woonde dus samen, daar vroeg ik hem naar.
Tijdens de ramadan, hij beweerde ja dat hij gelovig was!
Ik vroeg jij bent gelovig en jij woont wel samen?
Neuk je jouw vriendin ook?
Stil stil stil zei die alleen maar Allah hoort.
Bewijs kan ik niet leveren want zoiets vraagt of praat men ja niet over in het bijzijn van anderen of wel?
Niet maar 1 verhaal hoor, ben jij moslim ja of nee, als ja schrijf mij eens een flinke belediging hier!quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:40 schreef keste010 het volgende:
[..]
Sterk verhaal wel. Op basis van 1 gesprek oordelen dat 1 miljard mensen onvrije, onoprechte mensen zouden zijn.
tegenwoordig waai je mee met de wind als je het eens bent met de pvv, ik hoop dat nederland snel uit deze fase komtquote:Op zaterdag 10 september 2016 14:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
nee joh omdat het tegenspreekt en niet met de wind mee waait.
Beangstigend he of niet, zijn de rollen eens omgedraaid, ik had of zag het echter liever niet!quote:Op zaterdag 10 september 2016 22:07 schreef L.V.D. het volgende:
[..]
tegenwoordig waai je mee met de wind als je het eens bent met de pvv, ik hoop dat nederland snel uit deze fase komt
oh typfout ik bedoelde het juist andersom hahahahaaquote:Op zaterdag 10 september 2016 22:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beangstigend he of niet, zijn de rollen eens omgedraaid, ik had of zag het echter liever niet!
Als je denkt dat de PVV voor verdeeldheid zorgt, dan heb je de laatste decennia toch niet goed opgelet.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:45 schreef L.V.D. het volgende:
pvv moet bestreden worden omdat het alleen voor verdeeldheid zorgt
En jij denkt dat alle moslims waar jij mee gesproken hebt wel oprecht zijn ?, zaten ze aan de leugendetector ofzo ?quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:58 schreef keste010 het volgende:
Ik pin je er wel op vast. Je stelt namelijk dat moslims niet oprecht zouden kunnen zijn. Dat is niet alleen niet waar, het is ook een belediging. Een aanname die alleen kan volgen vanuit iemand die over moslims gesproken heeft, maar niet met ze.
Leg uit?quote:Op zondag 11 september 2016 11:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de PVV voor verdeeldheid zorgt, dan heb je de laatste decennia toch niet goed opgelet.
Het is een schande om te impliceren dat moslims allemaal niet oprecht zouden zijn over intenties. Het is überhaupt een schande om een bevolkingsgroep in z'n geheel meer te wantrouwen dan een ander.quote:Op zondag 11 september 2016 11:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de PVV voor verdeeldheid zorgt, dan heb je de laatste decennia toch niet goed opgelet.
[..]
En jij denkt dat alle moslims waar jij mee gesproken hebt wel oprecht zijn ?, zaten ze aan de leugendetector ofzo ?
Heel veel mensen zijn niet oprecht, waarom zouden moslims dat wel zijn![]()
Klopt twijfel aan jouw oprechtheid is op zijn plaats.quote:Op zondag 11 september 2016 11:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Heel veel mensen zijn niet oprecht, waarom zouden moslims dat wel zijn![]()
Hoogleraar sociologie Ruud Koopmans is geen wegkijker.quote:Op zondag 11 september 2016 23:33 schreef keste010 het volgende:
Het is een schande om te impliceren dat moslims allemaal niet oprecht zouden zijn over intenties. Het is überhaupt een schande om een bevolkingsgroep in z'n geheel meer te wantrouwen dan een ander.
http://www.parool.nl/kuns(...)mentalisme~a3927647/quote:KOOPMANS ZOU JE een realist kunnen noemen die niet bang is voor de controverse. In 2015 kwam hij in het nieuws door de uitkomsten van een eerder uitgevoerd onderzoek onder zesduizend moslims van Turkse en Marokkaanse komaf en een vergelijkingsgroep van drieduizend christelijke autochtonen, dat hij uitvoerde in Duitsland, Frankrijk, België, Nederland, Zweden en Oostenrijk. Daaruit bleek dat maar liefst 44 procent van de ondervraagde moslims fundamentalistische ideeën zou aanhangen. Wat daaronder werd verstaan? Een strikte, orthodox-plus geloofsopvatting, want een fundamentalist voert het geloof terug tot de wortels van de leer.
We zijn overgevoelig voor de negatieve kanten van de islam, zegt Koopmans een paar keer tijdens het gesprek.
Links heeft de nieuwe migranten te lang uitsluitend als een nieuwe onderdrukte groep gezien. Hij ziet een parallel met de soms kritiekloze verering van de Sovjet-Unie of van Mao in de jaren zeventig. ‘Dat ging soms samen met het niet wíllen zien, of zelfs het goedpraten van evidente onderdrukking.
Hoe kan het dat links in het Westen zich zo weinig bekommert om het lot van vrouwen, homoseksuelen en ongelovigen in islamitische landen? Waarom gaan, ook in mijn kennissenkring, veel linkse vrouwen op vakantie naar Iran, dragen daar doodleuk een hoofddoek en komen terug met het verhaal dat het wel meevalt met de vrouwenonderdrukking?’
Een struikelblok is het gebrek aan zelfkritiek binnen de moslimgemeenschap. ‘Het is verleidelijk om alles af te doen als islamofobie, maar daarmee vermijd je de vinger op de zere wond te leggen. Die wond ligt voor een deel, nee bijna helemaal, binnen de eigen gemeenschap.
Nogmaals: de belangrijkste oorzaak van discriminatie is die radicalisering. Europese burgers worden geconfronteerd met wandaden die in de naam van de islam worden begaan en aan de kant van gematigden blijft het angstwekkend stil.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-Of-toch-niet.dhtmlquote:Koopmans deed onderzoek onder negenduizend moslims van Turkse en Marokkaanse komaf en autochtonen in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zweden. 'Als tolerante Nederlanders zijn we geneigd te denken dat de sluier een onschuldig lapje stof is. Dat klopt niet. 55 procent van de stellen waarvan de vrouw een hoofddoek draagt, is fundamentalistisch,' aldus Koopmans.
Al eerder bleek uit zijn onderzoek dat 45 procent van de Nederlandse moslims (man en vrouw) voldoet aan de definitie van 'fundamentalist'. Dat percentage is onder christenen slechts 5 procent. Koopmans vindt iemand fundamentalist als die instemt met drie stellingen: 'gelovigen moeten terug naar de wortels van hun geloof'; 'er is maar één interpretatie van de Koran/Bijbel mogelijk'; 'de regels van mijn geloof gaan boven de wetten van mijn land'.
Filmpje, interview met Koopmans door Fons de Poelquote:De enquêteurs belden ook drieduizend autochtonen, om de houdingen onder christenen te peilen. Zij scoren consequent veel minder hoog op WZB's 'fundamentalisme-schaal'. De Ruiter is 'niet verbaasd'. 'Voor moslims zijn religieuze wetten veel belangrijker dan voor christenen.
De sharia is wat dat betreft echt niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Tien Geboden. Dat is een gevalletje appels en peren.'
Wat doet dit artikel af aan het punt waar je op reageerde?quote:Op zondag 11 september 2016 23:58 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hoogleraar sociologie Ruud Koopmans is geen wegkijker.
https://www.groene.nl/artikel/het-blijft-angstwekkend-stil
[..]
http://www.parool.nl/kuns(...)mentalisme~a3927647/
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-Of-toch-niet.dhtml
[..]
Filmpje, interview met Koopmans door Fons de Poel
http://www.geenstijl.nl/m(...)_voor_een_tegel.html
Maar als de uitslag van deze onderzoeken je niet bevallen dan is het zeker weer een slecht onderzoek of niet ?
Wat een onzin met je ware intenties. Ze geven een aantal antwoorden op hen voorgelegde keuzes. Houd het vooral daarbij en ga geen zaken uit hun verband trekken. Je vervalt weer in dezelfde arrogantie over het zogenaamde zouden weten wat alle moslims willen, denken en doen waar zoveel PVV-ers zich schuldig aan maken. Feit blijft dat moslims in Nederland een stuk gematigder zijn dan in pak em beet Iran of Saoedi-Arabië en dat integratie dus wel degelijk kan werken. Jouw statische opvattingen over de Islam sluiten daar totaal niet bij aan.quote:Op maandag 12 september 2016 13:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Dit geeft de ware intenties van een groot deel van de moslims aan.
Vertellen die oprechte moslims dat ook aan jou ?
quote:Het is een schande om te impliceren dat moslims allemaal niet oprecht zouden zijn over intenties. Het is überhaupt een schande om een bevolkingsgroep in z'n geheel meer te wantrouwen dan een ander.
Tuurlijk joh. Een bron aanhalen die niet jouw punt bevestigt maar alleen een paar antwoorden op stellingen geeft en de wereld is voor jou meteen te klein. Wat had je willen horen? Knap dat een PVV-er ook eens een keer aan komt zetten met een onderzoek zonder dat dit door Geert zelf besteld is? Dat is op zich te prijzen, maar is in nog niet de kleinste zin een onderbouwing van jouw 'argument'.quote:Op maandag 12 september 2016 14:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Maakt niet wat ik aanhaal. alles wat toch ontkend en verdraaid door jou.
Alles voor het grote ideaal.
Dan jouw slap verhaal dat je met een paar hebt gesproken en je denkt dat ze dus alle miljard oprecht zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2016 15:40 schreef keste010 het volgende:
[..]
Sterk verhaal wel. Op basis van 1 gesprek oordelen dat 1 miljard mensen onvrije, onoprechte mensen zouden zijn.
Het is juist een schande om een bevolkingsgroep niet in z'n geheel meer te wantrouwen dan een ander wanneer er een overdosis aan bewijs is om die bevolkingsgroep in zijn geheel juist meer te wantrouwen.quote:Op zondag 11 september 2016 23:33 schreef keste010 het volgende:
Het is überhaupt een schande om een bevolkingsgroep in z'n geheel meer te wantrouwen dan een ander.
Goeie vergelijkingquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:18 schreef keste010 het volgende:
En nog even een leuke voor zij die 'gelukszoekers' zo graag buitenhouden: http://www.independent.co(...)racism-a7355406.html
Je maakt de grote fout dat je denkt dat ik zou denken dat ze dat allemaal wel zou zijn. Ik ben juist niet zo arrogant om te denken te weten wat ze allemaal wel niet denken of doen. Die fout maak jij wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dan jouw slap verhaal dat je met een paar hebt gesproken en je denkt dat ze dus alle miljard oprecht zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |