Kijk maar naar Turkije, mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:04 schreef Atak het volgende:
PVV moet je in de kiem pakken voordat het voor grotere problemen zorgt.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daarnaast was hij ook nog eens 16 jaar fractievoorzitter.
quote:Hij was fractievoorzitter en partijleider tegelijk.
Buiten het gewouwel over de SP, neem ik aan dat dit in ieder geval betekent dat je eindelijk erkent dat de PVV niet democratisch is?quote:Als de PVV een dictatuur is dan is de SP het ook.
Nee want normaal gebruik ik het woord "democratie" alleen als het over de bestuursvorm van een staat gaat, jij niet en je schijnt niet het onderscheid te kunnen maken tussen de verschillende betekenissen van dat begrip bij verschillend gebruik. Maar waarom wil je zo graag het woord democratie gebruiken? We weten toch allemaal wat de partijstructuur van de PVV is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 08:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Buiten het gewouwel over de SP, neem ik aan dat dit in ieder geval betekent dat je eindelijk erkent dat de PVV niet democratisch is?
Grotere problemen zoals het effectief aanpakken van criminele Marokkaantjes + aanhangquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:04 schreef Atak het volgende:
PVV moet je in de kiem pakken voordat het voor grotere problemen zorgt.
Je kletst nog steeds. Ik heb massa's oordelen over wat juist is of niet juist, met veel diverse criteria.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 01:14 schreef qwerty_x het volgende:
Ik vind het jammer dat jouw correct of niet-correct kompas 100% afhankelijk is van de persoon, partij of groep en niet objectief is.
Ja, leuk weer zo'n drogreden, maar de partijen die onderdeel maken van die bestuursvorm moeten natuurlijk wel de bestuursvorm reflecteren. Ergo: een partij die zelf de democratie voorstaat zal deze ook zelf moeten uitstralen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 08:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee want normaal gebruik ik het woord "democratie" alleen als het over de bestuursvorm van een staat gaat, jij niet en je schijnt niet het onderscheid te kunnen maken tussen de verschillende betekenissen van dat begrip bij verschillend gebruik. Maar waarom wil je zo graag het woord democratie gebruiken? We weten toch allemaal wat de partijstructuur van de PVV is.
Ja, in Turkije ben je nu al te laat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:50 schreef DUTCHKO het volgende:
Kijk maar naar Turkije, mooi voorbeeld.
De PVV moet natuurlijk NIET worden bestreden. Je moet gewoon argumenten uitwisselen en het volk zal dan wel beslissen wie het voor het zeggen krijgt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:43 schreef Zaebos het volgende:
In de komende verkiezingscampagne zullen we het weer vaak horen: De PVV en het populisme bestrijden. Sterker, we hebben het de afgelopen jaren al vaak gehoord. Nooit heb ik gehoord: we meten Groenlinks bestrijden.
Onlangs nog deze opmerking van een hoogleraar: http://www.1limburg.nl/al(...)en-wilders-aanvallen
Ik ben altijd erg verbijsterd als ik deze opmerking hoor.
Ik hoorde hem het de afgelopen twee jaar (de asielzoekerscrisis!) helemaal vaak toen de PVV in de peilingen van pakweg 20 naar 40 zetels steeg. "We moeten aandacht hebben dat Nederland racistisch is" hoorde en las ik, en anderen hadden het over " we moeten het onbegrip over asielzoekers wegnemen bij deze mensen".
De opmerkingen bleven doorgaan, ook na het geweldige oudjaarsfeest in keulen voor vele vrouwen en aanslagen waar asielzoekers bij betrokken waren.
Ik vind het maar vreemde opmerkingen.
Als men de azc's gewoon in wijken had geplaatst vol linkse hoogopgeleide stemmers die zo dol op asielzoekers zijn (dus kunnen ze dan zelf het meeste mee profiteren van die cultuurverrijking!) dan had Wilders nu op 20 zetels gestaan ipv 40.
Dus is men is zelf de oorzaak van Wilders en van hoe groot de pvv is.
JE hoeft de PVV dan dus amper te bestrijden.
Men richt zich nu op / tegen Wilders, maar als men een normaal evenwichtig immigratiebeleid had gevoerd, had de PVV niet eens bestaan.
De haat tegen de PVV gaat toenemen voorspel ik vanaf nu tot de verkiezingen volgend jaar.
Het wordt een heel harde campagne, waarschijnlijk zelfs gewelddadig.
En vol drogredeneringen zoals " De PVV moet bestreden worden".
Hier verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.geenstijl.nl/(...)_gangsternegert.html
Luister naar het accent van de filmer, kijk naar wie er direct fysiek geweld gebruiken, zie hoe anderen juichen en opjutten. Dat speelt al minstens sinds het prille begin van de jaren 90 dat je op een deel van de VMBO-scholen deze problemen veel meer hebt met deze groep leerlingen.
Het interesseert me niet eens wat hier de concrete aanleiding was, dit is primitief en onderontwikkeld gedrag. Ik heb meer geweld gezien (ook IRL) maar dit is van een andere orde en niet vanwege het fysieke geweld maar omwille van het totale plaatje.
Maar goed, hoe bestrijd je de PVV? Door zelf goed beleid te voeren en door de burgers goede resultaten te geven. Zo simpel is het! Geen bekwame politicus zal dit met mij oneens zijn.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Er is geen sprake van angst of ingewikkelde problemen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:14 schreef LegendLegolas het volgende:
Ach, de PVV speelt op de ouderwetse rechtse manier in op mensen hun angst en biedt makkelijke oplossingen voor ingewikkelde problemen.
Net als op Marktplaats, als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook
Dus omdat er PVV is, is dat het bewijs dat er geen goed beleid is uitgevoerd? Beetje kortzichtig.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar goed, hoe bestrijd je de PVV? Door zelf goed beleid te voeren en door de burgers goede resultaten te geven. Zo simpel is het! Geen bekwame politicus zal dit met mij oneens zijn.
Als dat de volledige redenatie zou zijn wel.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dus omdat er PVV is, is dat het bewijs dat er geen goed beleid is uitgevoerd? Beetje kortzichtig.
Je gelooft iets te veel in de mediamanipulatiequote:Op donderdag 1 september 2016 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als dat de volledige redenatie zou zijn wel.
Dat de PVV-stemmers uit onvrede m.b.t. het establishment op de PVV stemmen is algemeen bekend, dat dit een internationaal fenomeen is is duidelijk, in heel de 'westerse' wereld zie je de opkomst van populistisch rechts t.g.v. onvrede over het etablishment.
De D66 is inmiddels al lang een onderdeel van het establishment, het zijn dezelfde type politici als die je bij de VVD vindt. De SP is flink populairder geworden, met golfbewegingen maar duidelijk met een opwaartse trend. De laatste verkkiezingen verloor de SP veel stemmen aan de PvdA omdat de linkse stemmers als de dood waren voor een grote VVD en de rechtse stemmers als de dood waren voor een grote PvdA. Deze fout maken de SP-stemmers volgend jaar niet, dat geef ik je op een briefje.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En hoe zit dat met andere redelijk nieuwe partijen (in vergelijking met de gevestigde partijen die al veel langer bestaan) zoals D66 en SP?
Ja, de winnaars (artsen, advocaten, fiscale juristen...) van de globalisering en het neoliberale beleid vinden natuurlijk dat het ge-wel-dig gaat, de verliezers denken daar anders over. Het neoliberale beleid en de globalisering hebben de verschillen tussen arm en rijk vergroot, een kleine maar machtige groep mensen is er sterk op vooruit gegaan, een groter groep mensen is erop achteruit gegaan.quote:En volgens sommige mensen gaat het hier fantastisch
Integendeel, ik haal meer nieuws uit de alternatieve media dan uit de establishmentmedia.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je gelooft iets te veel in de mediamanipulatie
Alternatief? Klinkt behoorlijk mainstream.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel, ik haal meer nieuws uit de alternatieve media dan uit de establishmentmedia.
Dus moet PVV ook:quote:Op donderdag 1 september 2016 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De D66 is inmiddels al lang een onderdeel van het establishment, het zijn dezelfde type politici als die je bij de VVD vindt. De SP is flink populairder geworden, met golfbewegingen maar duidelijk met een opwaartse trend. De laatste verkkiezingen verloor de SP veel stemmen aan de PvdA omdat de linkse stemmers als de dood waren voor een grote VVD en de rechtse stemmers als de dood waren voor een grote PvdA. Deze fout maken de SP-stemmers volgend jaar niet, dat geef ik je op een briefje.
Dat winnaars van globalisering gezwam, neem ik echt niet serieus. Mediamanipulatie van de PVV-tegenstanders met hun wereldvreemde kijk op hun eigen landgenoten.quote:Ja, de winnaars (artsen, advocaten, fiscale juristen...) van de globalisering en het neoliberale beleid vinden natuurlijk dat het ge-wel-dig gaat, de verliezers denken daar anders over. Het neoliberale beleid en de globalisering hebben de verschillen tussen arm en rijk vergroot, een kleine maar machtige groep mensen is er sterk op vooruit gegaan, een groter groep mensen is erop achteruit gegaan.
TYT, RT, HuftingtonPost, voor sommige zaken (EU) GeenStijl, TheGuardian (UK)... ik gebruik diverse bronnen. Het NOS-journaal en het RTL-journaal heb ik al meer dan een jaar niet gezien en Nederlandse kranten lees ik enkel af en toe voor wat verdiepende artikels, niet voor het nieuws.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alternatief? Klinkt behoorlijk mainstream.
quote:Op donderdag 1 september 2016 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat de PVV-stemmers uit onvrede m.b.t. het establishment op de PVV stemmen is algemeen bekend, dat dit een internationaal fenomeen is is duidelijk, in heel de 'westerse' wereld zie je de opkomst van populistisch rechts t.g.v. onvrede over het etablishment.
quote:Op donderdag 1 september 2016 21:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je gelooft iets te veel in de mediamanipulatie
Blijft het nog steeds mediamanipulatiequote:Op donderdag 1 september 2016 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
TYT, RT, HuftingtonPost, voor sommige zaken (EU) GeenStijl, TheGuardian (UK)... ik gebruik diverse bronnen. Het NOS-journaal en het RTL-journaal heb ik al meer dan een jaar niet gezien en Nederlandse kranten lees ik enkel af en toe voor wat verdiepende artikels, niet voor het nieuws.
Over de rest reageer ik een andere keer. Nu stop ik ermee op dit forum, ik ga wat andere dingen doen.
Als het niet was dat ze al meer beloofd hebben zou ik het glad aannemen!quote:Op dinsdag 6 september 2016 18:17 schreef keste010 het volgende:
Lijkt erop alsof de PVV definitief weer 4 jaar de oppositie in kan. Al is de ruggengraat van de VVD ook niet altijd de sterkste gebleken..
http://nos.nl/artikel/213(...)-wilders-in-zee.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |