abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164466682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus per jaar komt er 10% terug (rente + aflossing)?.
Gemiddelde looptijd is geen 10 jaar, dus er komt meer teug.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164466887
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:39 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb vooraf bedacht welk bedrag ik in CF wil hebben (startbedrag) en daar reken ik me. Alles wat terugkomt gaat er weer in nieuwe projecten, defaults worden meteen afgeschreven.
Je rekent je wel rijk met je 10% per jaar.

Heb je ook berekend welk percentage je bij een bank zou halen dan, om dit te kunnen vergelijken?
pi_164466983
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gemiddelde looptijd is geen 10 jaar, dus er komt meer teug.
Iedereen mag zijn eigen waarheid hebben hoor, maar een rendement met CF van 10% (en dan ook nog eens een default hebben) in de afgelopen twee jaar betekent dat veel van je 60 projecten minimaal 11% rente moeten geven. Ik ben die niet zo vaak tegengekomen de afgelopen twee jaar.
pi_164467114
Gve zit ik nu op 7.75%
pi_164467395
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:51 schreef Murene het volgende:

[..]

Je rekent je wel rijk met je 10% per jaar.

Heb je ook berekend welk percentage je bij een bank zou halen dan, om dit te kunnen vergelijken?
Het is inderdaad een tussenstand, in mijn andere bestanden hou ik nog wel rekening met een 4% default percentage. het definitieve rendement weet je pas als alles afgehandeld is.

qua spaarrekening bedoel je? Nee, maar 7 jaar lang > 1% is niet zo heel veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164467396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:35 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Jaja. Ik heb al spijt dat ik op de knop heb gedrukt.
Gelukkig ze hebben altijd nog genoeg ruimte over op zolder om wat bij te verdienen.
pi_164468229
Naam: Verbouwing woonhuis Haarlem
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 50.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164468537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:57 schreef mccrowd het volgende:
Gve zit ik nu op 7.75%
Ik bij GVE op bruto 6.97%, daar moeten de kosten van GVE nog af.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:44:01 #134
459255 Bloem0180
Hard Work Pays Off
pi_164468557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef ITrade het volgende:
Naam: Verbouwing woonhuis Haarlem
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 50.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:
And it's gone.
pi_164468979
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:44 schreef Bloem0180 het volgende:

[..]

And it's gone.
Ja ik had nog 50k liggen _O-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:33:51 #136
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_164469847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:35 schreef namliam het volgende:

Die 250 is maar 3 maanden geldig helaas, moet je toch aardig voor verhandelen wil je dat in 3 maanden opmaken, ik heb zelf een plukje Rabo Perp en recent een klein beetje in Shell gestoken... "do tell/do share" wat jou tactiek en kunst is?
Ik heb ook die 2 ook en nog wat extra rommel maar staat allemaal net aan inde min. Ik heb dit jaar bij CF maar 1 default gehad dus laten we hopen dat het daar bij blijft.

Ik heb alleen totaal geen idee wat nu mijn winstpercentage op CF is.

Vandaag wel over de 2500,- totaal aan rente ontvangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door AQuila360 op 12-08-2016 18:42:03 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_164469983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:43 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik bij GVE op bruto 6.97%, daar moeten de kosten van GVE nog af.
7.75% zoals in statistiek van Gve. Ik neem aan dat het bruto is.
pi_164470596
Ik heb de Verbouwing woonhuis Haarlem wel meegenomen. Ze lijken hun zaakjes goed op orde te hebben.
― Edward Snowden
pi_164471329
Iedereen berekend de percentages toch op zijn eigen manier.

Ik schrijf de projecten die niet meer betalen of een betalingsregeling hebben 1x in het jaar af. Op 31 december schrijf ik het totaal aan achterstallige termijnen af.

Zit gemiddeld 5,9% rente per jaar.
pi_164472133
Helaas heeft GvE mij niet kunnen uitleggen of duidelijk kunnen maken waar 765k aan besteed is bij project 15053 Eijkenboom Nisanci Juristen. Het is blijkbaar noodzakelijk om flink met de middelen te schuiven. Jammer, het leek mij verder een mooi project.
pi_164472951
[quote]0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:55 schreef Horsemen het volgende:
Helaas heeft GvE mij niet kunnen uitleggen of duidelijk kunnen maken waar 765k aan besteed is bij project 15053 Eijkenboom Nisanci Juristen. Het is blijkbaar noodzakelijk om flink met de middelen te schuiven. Jammer, het leek mij verder een mooi project.
[/quo4te]

Wat voor antwoord heb je wel gekregen?
Ga je wel verder of haak je af bij Eijkenboom Nisanci Juristen?
pi_164473400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:12 schreef mccrowd het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]
[/quo4te]

Wat voor antwoord heb je wel gekregen?
Ga je wel verder of haak je af bij Eijkenboom Nisanci Juristen?
Ik heb inhoudelijke vragen gesteld naar aanleiding van o.a. de korte en lange termijn schulden die je kunt vinden in de Creditsafe rapporten die je bij de pitch kunt vinden. Ook na doorvragen heb ik maar een gedeeltelijke uitleg gekregen.
Ik ga uit principe niet investeren als ik het niet begrijp dus ik haak helaas af.
pi_164474483
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ga uit principe niet investeren als ik het niet begrijp dus ik haak helaas af.
Ik ga door. Wederom klein bedrag (gelukkig misschien) . We zien het wel.
Bedankt voor je info.
pi_164474612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb inhoudelijke vragen gesteld naar aanleiding van o.a. de korte en lange termijn schulden die je kunt vinden in de Creditsafe rapporten die je bij de pitch kunt vinden. Ook na doorvragen heb ik maar een gedeeltelijke uitleg gekregen.
Zeer juiste beslissing .
Pecunia non olet
pi_164478140
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het is inderdaad een tussenstand, in mijn andere bestanden hou ik nog wel rekening met een 4% default percentage. het definitieve rendement weet je pas als alles afgehandeld is.

qua spaarrekening bedoel je? Nee, maar 7 jaar lang > 1% is niet zo heel veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aha, dan komt het inderdaad door je berekening dat je op 10% rendement uitkomt, je mist de samengestelde rente (Ik ga er dan wel voor het gemak even vanuit dat je de rente ook herinvesteert..)

Je moet hem dan als volgt berekenen:

1(Eindbedrag/Startbedrag)^(1/looptijd)

Belangrijke aanname daarbij is dan wel dat je op een bepaalde dag hebt besloten om een X bedrag te investeren en alles herinvesteert. En dat je ook niet meer van ander geld dan je terugvloeiende inkomen gaat herinvesteren. Als je dat wel gedaan hebt dan moet je het in periodes opdelen en daar het gewogen gemiddelde van nemen.
pi_164478313
Ik krijg nu ongeveer 500 euro per maand terug, maar red het eigenlijk niet om alles weer te herinvesteren omdat ik niet voldoende goede projecten zie. Hopelijk wordt dat weer wat beter na de zomervakantie!
pi_164478397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 22:22 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik krijg nu ongeveer 500 euro per maand terug, maar red het eigenlijk niet om alles weer te herinvesteren omdat ik niet voldoende goede projecten zie. Hopelijk wordt dat weer wat beter na de zomervakantie!
Ja dat merk ik ook, het hakt stiekem ook best wel op je rendement in als je alles niet vlot genoeg weer ergens in kunt steken..
pi_164480356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zeer juiste beslissing .
^O^
pi_164486592
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 22:22 schreef crowdiefunder het volgende:
De laatste maanden is het aanbod van projecten inderdaad nogal schraal. Eigenlijk komt alleen Collin nog met een zekere regelmaat. GvE is een andere koers ingeslagen met haar groeileningen en aflossingsvrije leningen, waardoor dit platform nóg minder interessant is geworden. Collin is bij mij inmiddels in euro's het grootste platform *O*
Bij KOM is het erg rustig en bij FC zelfs extreem rustig (niets dus.) Maar dat geldt eigenlijk ook voor kleinere platformen als AGD, MB en RF. Ik pak ongeveer de helft van de IVM projecten mee maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk.

Maar, al met al, investeer ik maandelijks nog steeds een veelvoud van die 500 euro. Eén project bij Collin is sowieso al 500 euro minimaal, dus als je die een paar keer in de maand meepakt.... :)
Pecunia non olet
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:25:45 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_164487184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

De laatste maanden is het aanbod van projecten inderdaad nogal schraal. Eigenlijk komt alleen Collin nog met een zekere regelmaat. GvE is een andere koers ingeslagen met haar groeileningen en aflossingsvrije leningen, waardoor dit platform nóg minder interessant is geworden. Collin is bij mij inmiddels in euro's het grootste platform *O*
Bij KOM is het erg rustig en bij FC zelfs extreem rustig (niets dus.) Maar dat geldt eigenlijk ook voor kleinere platformen als AGD, MB en RF. Ik pak ongeveer de helft van de IVM projecten mee maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk.

Maar, al met al, investeer ik maandelijks nog steeds een veelvoud van die 500 euro. Eén project bij Collin is sowieso al 500 euro minimaal, dus als je die een paar keer in de maand meepakt.... :)

Waarom zijn die minder interessant volgens jou? Nu ik een behoorlijke hoeveelheid projecten heb ben ik wel blij dat ze deze vormen gaan aanbieden. in het begin vond ik het een voordeel dat ze meteen aflossen omdat je meteen geld terug krijgt maar nu komt er zoveel terug dat het lastig is dat te blijven investeren dus dan is aflossingsvrij wel mooi.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')