Ook de term 'zorgplicht' mag denk ik niet vergeten worden in dit verband.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:41 schreef komrad het volgende:
[..]
wat ik verwacht van de AFM dat ze duidelijke richtlijnen opstellen om de kwaliteit van de informatie die bij een pitch verstrekt wordt zo veel als mogelijk te borgen.
Daar ga ik mij niet in verslikkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef marathon2000 het volgende:
Collin:
Ribsfactory Delft
Overnamefinanciering
¤ 230.000
7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ribsfactory-delft/
Ik laat hem ook lopen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef marathon2000 het volgende:
Collin:
Ribsfactory Delft
Overnamefinanciering
¤ 230.000
7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ribsfactory-delft/
Ik zie dit dus weer eens heel anders. Dergelijke rendementen zijn buiten Nederland heel normaal. Was in Nederland vroeger ook gewoon. Natuurlijk zijn er risico's. Daarom is spreiden ook zo belangrijk. Toezicht is ook belangrijk, omdat die een piramide constructie snel kunnen signaleren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:10 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Dat is kenmerkend voor piramidespelen, die blijven lopen zolang er steeds meer mensen meer geld naartoe brengen. In mijn ogen is Twino en consorten niets anders dan een piramidespel. Vroeg of laat crasht de boel want dergelijke rendementen en geen risico's bestaan niet. Vroeger niet, nu niet en volgende week niet.
Hier niet mee eens, als je kijkt naar Nederlandse CF dan weet je dat daar geen enkele toezicht op is. Kijk naar de incidenten vanuit het verleden en je weet dat het gewoon het wilden westen op gebied van leningen is. Denk aan de lener die geld leent voor zijn machine en die nooit koopt, als je dit soort dingen leest weet je dat er geen enkele toezicht is en alles maar op vertrouwen door loopt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:01 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Eens. En in het geval van dwaling kun je naar de rechter en in het geval van totale onkunde kun je stoppen met investeren op dat platform. Voor mij staat de AFM hier volkomen buiten, valt niets te verwijten en is geen partij. Wat niet wegneemt dat je het altijd zou kunnen melden bij de AFM die dat voor kennisgeving gaat aannemen.
QFT. Hier ben ik het mee eens. De cowboys die overal lak aan hebben drukken hier de kwalitatief betere platforms uit de markt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:46 schreef ITrade het volgende:
[..] als je kijkt naar Nederlandse CF dan weet je dat daar geen enkele toezicht op is. Kijk naar de incidenten vanuit het verleden en je weet dat het gewoon het wilden westen op gebied van leningen is.
Ziet er aantrekkelijk uit. Misschien doe ik wel mee. Heb ik weer een nieuw platform erbij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Freekerttt het volgende:
Wat vinden jullie van dit project?
https://www.crowdestate.nl/projecten/50-zorg-en-welzijn-de-schans
Harde zekerheden lijkt me.
Inderdaad, gevalletje slager die zijn eigen vlees keurt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:11 schreef Benger het volgende:
[..]
QFT. Hier ben ik het mee eens. De cowboys die overal lak aan hebben drukken hier de kwalitatief betere platforms uit de markt.
Wie zijn de cowboys van de markt dan volgens jouw?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:11 schreef Benger het volgende:
[..]
QFT. Hier ben ik het mee eens. De cowboys die overal lak aan hebben drukken hier de kwalitatief betere platforms uit de markt.
Klopt, het wegvallen van een huurder bij commercieel vastgoed blijft natuurlijk een groot risico, maar de concerngarantie van de achterliggende organisatie met een EV van bijna 0,3 miljard euro dekt dit risico volledig af. Hetzelfde geldt voor de aflossing.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Benger het volgende:
[..]
Ziet er aantrekkelijk uit. Misschien doe ik wel mee. Heb ik weer een nieuw platform erbij.
Hou er wel rekening mee dat de huurinkomsten onzeker zijn. Kinderopvang en thuiszorg zijn niet echt sectoren waar je op kunt bouwen.
Die 9% klinkt aanlokkelijk, maar het is onzeker hoeveel geld er na 3 jaar nodig is om mensen die niet converteren af te lossen. Herfinanciering is dan waarschijnlijk nodig. Als dat niet lukt en jij converteert wel, dan loop je het risico dat het pand met verlies verkocht moet worden, waarna je alsnog een deel van je geld kwijt bent. Als je dat risico niet wilt lopen, zou je voor 3 jaar 5% moeten gaan.
Dat het concern de aflossing garandeert betekent volgens mij niet dat het pand niet eerst (met mogelijk verlies) verkocht kan worden als er geen geld is voor de aflossing.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:09 schreef Freekerttt het volgende:
[..]
Klopt, het wegvallen van een huurder bij commercieel vastgoed blijft natuurlijk een groot risico, maar de concerngarantie van de achterliggende organisatie met een EV van bijna 0,3 miljard euro dekt dit risico volledig af. Hetzelfde geldt voor de aflossing.
Tja, dat is lastig te beoordelen aangezien er gewoon weinig informatie is. In ieder geval KoM. Over Collin en GvE ben ik ook niet erg optimistisch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wie zijn de cowboys van de markt dan volgens jouw?
Ben je gelieerd aan dit platform?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Freekerttt het volgende:
Wat vinden jullie van dit project?
https://www.crowdestate.nl/projecten/50-zorg-en-welzijn-de-schans
Harde zekerheden!
Ja klopt. Ik volg hier alles al een tijdje en ik vond het nieuwste project wel de moeite om te delen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:26 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ben je gelieerd aan dit platform?
Wat is jullie meerwaarde tov Samen in Geld?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:40 schreef Freekerttt het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik volg hier alles al een tijdje en ik vond het nieuwste project wel de moeite om te delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit hier niet in, anderen die dit kunnen bevestigen?
[ Bericht 21% gewijzigd door marathon2000 op 16-08-2016 15:21:22 ]
Wil je de naam van de onderneming en de link in een spoiler zetten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:00 schreef marathon2000 het volgende:
@Twitter is peterverhaar terug van vakantie en laat van zich horen:
Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen: van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.
Ik zit hier niet in, anderen die dit kunnen bevestigen?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:00 schreef marathon2000 het volgende:
Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen:Ik zit er ook niet in maar als dat zo is... 300K en loopt netaan 6 maanden van de 48 pffffSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.
https://www.collincrowdfund.nl/eaglet-eye/
Ik lees in de pitch toch 100% borgstelling.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:00 schreef marathon2000 het volgende:
Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen: Eaglet Eye van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.
https://www.collincrowdfund.nl/eaglet-eye/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |