abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164579517
Collin:
Ribsfactory Delft
Overnamefinanciering
¤ 230.000
7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ribsfactory-delft/
pi_164579636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:41 schreef komrad het volgende:

[..]

wat ik verwacht van de AFM dat ze duidelijke richtlijnen opstellen om de kwaliteit van de informatie die bij een pitch verstrekt wordt zo veel als mogelijk te borgen.
Ook de term 'zorgplicht' mag denk ik niet vergeten worden in dit verband.
Pecunia non olet
pi_164579671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef marathon2000 het volgende:
Collin:
Ribsfactory Delft
Overnamefinanciering
¤ 230.000
7,5% rente | 48 maanden
Daar ga ik mij niet in verslikken ;) Ik mis concrete zekerheden en het is een startende ondernemer in de horeca........
Pecunia non olet
pi_164579691
Prima pitch van Ribsfactory, plek is goed @Delft, maar ik neem hem toch niet mee.
(horeca, starter, huurpand, zekerheden (HA) zullen niet materieel zijn, anders had CCF dat gemeld)

En had graag wat cijfers gezien hoe de start maanden juni & juli zijn verlopen.
pi_164579771
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef marathon2000 het volgende:
Collin:
Ribsfactory Delft
Overnamefinanciering
¤ 230.000
7,5% rente | 48 maanden
Ik laat hem ook lopen...
Beetje eng wel: bij een default is de eigenaar nu dood meer waard dan levend....
pi_164579832
71500 euro voor goodwill.

Dat is best veel geld voor een steakhouse franchise waar ik nog nooit van gehoord heb, of ligt het aan mij? Voor een meer bekende naam als Cubanita of de Beren-franchise kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar in dit geval niet.
pi_164580364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:10 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Dat is kenmerkend voor piramidespelen, die blijven lopen zolang er steeds meer mensen meer geld naartoe brengen. In mijn ogen is Twino en consorten niets anders dan een piramidespel. Vroeg of laat crasht de boel want dergelijke rendementen en geen risico's bestaan niet. Vroeger niet, nu niet en volgende week niet.
Ik zie dit dus weer eens heel anders. Dergelijke rendementen zijn buiten Nederland heel normaal. Was in Nederland vroeger ook gewoon. Natuurlijk zijn er risico's. Daarom is spreiden ook zo belangrijk. Toezicht is ook belangrijk, omdat die een piramide constructie snel kunnen signaleren.
In Nederland is er wel een piramide-achtige constructie. De platforms innen hun fees aan het begin van de looptijd. De baten gaan dus voor de kosten uit. Dat betekent dat er geen geld meer is om de platforms te laten draaien als het even minder gaat met nieuwe leningen. Als de groei stokt vallen de platforms om. Nederland is een van de weinige landen waar dit mag.
pi_164580488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:01 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Eens. En in het geval van dwaling kun je naar de rechter en in het geval van totale onkunde kun je stoppen met investeren op dat platform. Voor mij staat de AFM hier volkomen buiten, valt niets te verwijten en is geen partij. Wat niet wegneemt dat je het altijd zou kunnen melden bij de AFM die dat voor kennisgeving gaat aannemen.
Hier niet mee eens, als je kijkt naar Nederlandse CF dan weet je dat daar geen enkele toezicht op is. Kijk naar de incidenten vanuit het verleden en je weet dat het gewoon het wilden westen op gebied van leningen is. Denk aan de lener die geld leent voor zijn machine en die nooit koopt, als je dit soort dingen leest weet je dat er geen enkele toezicht is en alles maar op vertrouwen door loopt.

De AFM moet zeker wel gaan kijken op de manier waarmee de platformen hun "rating" geven, dit moet voor normale Financieele producten ook. Nu gebeurd dat niet en kan het platform alles verkopen onder welke noemer hun maar willen (kijk naar Financieele crisis van 2007 hoe dat afloopt als banken elke rating mogen geven aan een lening).

Ik betwijfel of deze p2p platformen ook maar in de buurt komen van een piramide spel (Zeker weten kunnen we het helaas niet). In Nederland zijn zulke leningen niet gebruikelijk en is er geen markt voor dit soort praktijken (ook bij wet verboden dacht ik om meer dan 14% te rekenen).
Vergeet niet dat in het buitenland de Financieele wereld er heel anders uit ziet, daar zijn amper auto leasemaatschappijen. Daar lenen ze nu een klein beetje geld tegen de waarde van hun huis (In Nederland is elk huis zowat voor 100% geleend).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164580938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:46 schreef ITrade het volgende:

[..] als je kijkt naar Nederlandse CF dan weet je dat daar geen enkele toezicht op is. Kijk naar de incidenten vanuit het verleden en je weet dat het gewoon het wilden westen op gebied van leningen is.
QFT. Hier ben ik het mee eens. De cowboys die overal lak aan hebben drukken hier de kwalitatief betere platforms uit de markt.
pi_164581002
Wat vinden jullie van dit project?

https://www.crowdestate.nl/projecten/50-zorg-en-welzijn-de-schans

Harde zekerheden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Freekerttt op 16-08-2016 12:26:35 ]
pi_164581289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Freekerttt het volgende:

Harde zekerheden lijkt me.
Ziet er aantrekkelijk uit. Misschien doe ik wel mee. Heb ik weer een nieuw platform erbij.
Hou er wel rekening mee dat de huurinkomsten onzeker zijn. Kinderopvang en thuiszorg zijn niet echt sectoren waar je op kunt bouwen.
Die 9% klinkt aanlokkelijk, maar het is onzeker hoeveel geld er na 3 jaar nodig is om mensen die niet converteren af te lossen. Herfinanciering is dan waarschijnlijk nodig. Als dat niet lukt en jij converteert wel, dan loop je het risico dat het pand met verlies verkocht moet worden, waarna je alsnog een deel van je geld kwijt bent. Als je dat risico niet wilt lopen, zou je voor 3 jaar 5% moeten gaan.

[ Bericht 26% gewijzigd door Benger op 16-08-2016 12:38:01 ]
pi_164581972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:11 schreef Benger het volgende:

[..]

QFT. Hier ben ik het mee eens. De cowboys die overal lak aan hebben drukken hier de kwalitatief betere platforms uit de markt.
Inderdaad, gevalletje slager die zijn eigen vlees keurt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:03:05 #263
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_164582135
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:11 schreef Benger het volgende:

[..]

Wie zijn de cowboys van de markt dan volgens jouw?
pi_164582290
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Benger het volgende:

[..]

Ziet er aantrekkelijk uit. Misschien doe ik wel mee. Heb ik weer een nieuw platform erbij.
Hou er wel rekening mee dat de huurinkomsten onzeker zijn. Kinderopvang en thuiszorg zijn niet echt sectoren waar je op kunt bouwen.
Die 9% klinkt aanlokkelijk, maar het is onzeker hoeveel geld er na 3 jaar nodig is om mensen die niet converteren af te lossen. Herfinanciering is dan waarschijnlijk nodig. Als dat niet lukt en jij converteert wel, dan loop je het risico dat het pand met verlies verkocht moet worden, waarna je alsnog een deel van je geld kwijt bent. Als je dat risico niet wilt lopen, zou je voor 3 jaar 5% moeten gaan.
Klopt, het wegvallen van een huurder bij commercieel vastgoed blijft natuurlijk een groot risico, maar de concerngarantie van de achterliggende organisatie met een EV van bijna 0,3 miljard euro dekt dit risico volledig af. Hetzelfde geldt voor de aflossing.
pi_164582540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:09 schreef Freekerttt het volgende:

[..]

Klopt, het wegvallen van een huurder bij commercieel vastgoed blijft natuurlijk een groot risico, maar de concerngarantie van de achterliggende organisatie met een EV van bijna 0,3 miljard euro dekt dit risico volledig af. Hetzelfde geldt voor de aflossing.
Dat het concern de aflossing garandeert betekent volgens mij niet dat het pand niet eerst (met mogelijk verlies) verkocht kan worden als er geen geld is voor de aflossing.
pi_164582581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wie zijn de cowboys van de markt dan volgens jouw?
Tja, dat is lastig te beoordelen aangezien er gewoon weinig informatie is. In ieder geval KoM. Over Collin en GvE ben ik ook niet erg optimistisch.
pi_164582784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Freekerttt het volgende:

Harde zekerheden!
Ben je gelieerd aan dit platform?
pi_164582898
Ik denk dat wat jullie van de AFM verwachten op het gebied van CF een tikkeltje veeleisend is. De AFM moet er onder andere op toezien dat platforms stelselmatig kenbaar maken en herhalen dat je slechts een gering deel van je vermogen in CF moet steken, dat het zeer raadzaam is je investeringen te spreiden, dat er grote risico's aanzitten dat je (hele) investering niet terugkomt. Als platforms dit soort zaken niet zouden doen of bijvoorbeeld beweren dat je geen enkel risico loopt met CF en geen investeringstoets aanbieden, dan krijgen ze de AFM terecht op hun dak (de opsomming hier van de taken van de AFM is niet limitatief natuurlijk).

Dat het met de Cowboys mis is gelopen, valt mijn inziens dan ook, op geen enkele wijze, de schuld van de AFM aan te rekenen. Heel misschien dat je het betreffende platform aansprakelijk kunt stellen, maar dat lijkt mij een zinloze exercitie daar ze dat over het algemeen juridisch heel goed dichtgetimmerd hebben. Dat dan weer wel. Het is een keuze van de investeerder om op basis van de geleverde gegevens een investering te doen of niet. Als je het niet voldoende info vindt om een afgewogen beleggingsbeslissing te maken, moet je een andere manier van investeren zoeken of een ander project nemen. Maar iedereen mag het hier volkomen mee oneens zijn. In dat geval zou ik die investeerders proberen samen te brengen en naar een rechter te stappen als er wordt gevonden dat de AFM haar taken laat liggen.

Overigens ben ik sterk van mening dat informatie bij veel projecten ver onder de maat is. Voor mij is IVM eigenlijk de enige die er redelijk positief uitspringt op het gebied van informatieverstrekking tot nu toe. Als er voor mij geen of nauwelijks gedegen informatie wordt verschaft, dan haak ik af.
pi_164583137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:26 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ben je gelieerd aan dit platform?
Ja klopt. Ik volg hier alles al een tijdje en ik vond het nieuwste project wel de moeite om te delen.
pi_164583358
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:40 schreef Freekerttt het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik volg hier alles al een tijdje en ik vond het nieuwste project wel de moeite om te delen.
Wat is jullie meerwaarde tov Samen in Geld?
pi_164584433
De funding termijn van Sapvers (GvE) is voorbij. Niet gelukt, dan doen we er gewoon nog 60 dagen bij.

Mijn mening is dat GvE beter kan stoppen met de converteerbare leningen. Ze lopen totaal niet en zitten alleen maar andere leningen "in de weg".

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 16-08-2016 14:48:09 ]
pi_164585263
@Twitter is peterverhaar terug van vakantie en laat ‏van zich horen:

Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit hier niet in, anderen die dit kunnen bevestigen?

[ Bericht 21% gewijzigd door marathon2000 op 16-08-2016 15:21:22 ]
pi_164585373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:00 schreef marathon2000 het volgende:

Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen: van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.

Wil je de naam van de onderneming en de link in een spoiler zetten?
pi_164585448
quote:

Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.

https://www.collincrowdfund.nl/eaglet-eye/
Ik zit er ook niet in maar als dat zo is... 300K en loopt netaan 6 maanden van de 48 pffff
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:16:41 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_164585833
quote:

Ik mag u weer een project met betalingsproblemen vertellen: Eaglet Eye van @CollinCrowdfund ; 50% gedekt door borgstelling.

https://www.collincrowdfund.nl/eaglet-eye/
Ik lees in de pitch toch 100% borgstelling.
150k van een van de vele bv's en 2x 75k persoonlijk of lees ik verkeerd?
Ik lees inderdaad verkeerd.

Ja, geld verbranden duurt langer.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')