Hier ook ja, iedere dag vanaf zaterdag 1 tas per wijk klaarmaken voor de volgende bezorgdagquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:40 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij gaan zaterdag alvast een tas Ikea's per wijk voor dinsdag voorbereiden.
Wat ik mij afvraag hè, moet je er eigenlijk bundels van maken met elastieken erom? Anders blijven ze nooit op volgorde liggen in de tas volgens mij...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hier ook ja, iedere dag vanaf zaterdag 1 tas per wijk klaarmaken voor de volgende bezorgdag
Hoezo zouden ze niet blijven liggen? Zijn geen kleine boekjes he, dus dat zal wel meevallenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:53 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag hè, moet je er eigenlijk bundels van maken met elastieken erom? Anders blijven ze nooit op volgorde liggen in de tas volgens mij...
Niet in de bundel, maar wel op loopvolgorde in de tas. Als het goed is zijn de stickers zo genummerd dat je ze 1 voor 1 op volgorde in de tas kunt doenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:18 schreef Yreal het volgende:
Oh, dus ze gaan niet in de bundels? Nice, bij de postcode lotto was dat ook al intens genieten.
Haha. Dat gaat natuurlijk vast helemaal goed komen. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat ons sorteercentrum al lang voldoet aan zijn wajong quota...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet in de bundel, maar wel op loopvolgorde in de tas. Als het goed is zijn de stickers zo genummerd dat je ze 1 voor 1 op volgorde in de tas kunt doen
Klopt. Het is keurig aangeleverd.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet in de bundel, maar wel op loopvolgorde in de tas. Als het goed is zijn de stickers zo genummerd dat je ze 1 voor 1 op volgorde in de tas kunt doen
wij zijn al bezig met het in tassen stoppen van die dingen. Er zijn al heel wat pallets doorheen gegaanquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:40 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij gaan zaterdag alvast een tas Ikea's per wijk voor dinsdag voorbereiden.
Ok, dat hoop ik dan maar (voor de bezorgers).quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze niet blijven liggen? Zijn geen kleine boekjes he, dus dat zal wel meevallen
Wat een heerlijke dag,quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:38 schreef V__L_N het volgende:
Iedereen genoten van z'n bad in postnl kleding?
Hebben jullie dan relatief kleine wijken, of gewoon weinig huishoudens die zo'n boek ontvangen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Wij hebben er wijken tussen zitten die slechts 25 ikea-gidsen ontvangen. Enkele anderen zitten boven de 100, maar het meeste zit tussen de 40 en 60 gidsen, dus dat valt alleszins mee.
Dat laatste. Het lijkt behoorlijk selectief te zijn wie er een boek krijgt en wie niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hebben jullie dan relatief kleine wijken, of gewoon weinig huishoudens die zo'n boek ontvangen?
Die dingen hebben vast geen gillende haast, kan je niet vragen of je een tas mag bewaren tot de volgende dag?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar goed, als ik net de pech heb dat het in mijn wijken wel druk is... kan dat naar mijn andere werk toe gewoon niet maken en zowel de TC als de planner weet dat ik op de daldagen beperkt beschikbaar ben.
Gaan ze die "opbrengsten"alvast in het dividendfonds storten? gaat nergens over,quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:11 schreef Rafierafie het volgende:
Met de potentiële drukte van volgende week gaan ze hier opeens extra korten op de looptijden.
24% op dinsdag en donderdag en 22% op woensdag en vrijdag i.p.v. de "beloofde" 20%.
De logica ontgaat mij een beetje.
Hier alleen op zaterdag er 40 minuten extra af... Debiel gedoe, ik doe de hele periode juist op zaterdag al bijplussen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:11 schreef Rafierafie het volgende:
Met de potentiële drukte van volgende week gaan ze hier opeens extra korten op de looptijden.
24% op dinsdag en donderdag en 22% op woensdag en vrijdag i.p.v. de "beloofde" 20%.
De logica ontgaat mij een beetje.
Bij ons zal het wel nagenoeg hah zijn, de grotere wijken krijgen op de daldagen 2 tassen Ikea mee.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat het per gebied behoorlijk kan verschillen. Vermoedelijk is het in sommige delen van het land huis aan huis en bij ons een stukje minder
Dit zijn altijd van die wonderlijke manieren van werken. Op een daldag lopen de meeste mensen (veel) meer wijken. Diverse mensen lopen hier evenveel uren op een daldag als op een piekdag. En extra mensen inzetten gaan ze vaak niet uit zich zelf doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zal het wel nagenoeg hah zijn, de grotere wijken krijgen op de daldagen 2 tassen Ikea mee.
gearbestquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, een collega had van de TC gehoord dat we eind augustus starten met de smartphone. Tegen mij had hij het over september. In de meest recente brief stond dat we de datum later nog zouden gaan horen. Ondertussen is er dus nog steeds geen datum gecommuniceerd via een brief of mail naar alle bezorgers hier. Ga er wel vanuit dat het dan wel week 35 zal worden, maar het gebrek aan duidelijke communicatie stoort mij wel wat.
Oh en V__L_N waar had jij die telefoons vandaan?
Zelf ga ik wel voor die bruikleen. Voorwaarde zijn niet ideaal natuurlijk. Maar ik heb zo'n gevoel dat het abonnement bij Hollandse Nieuwe in de loop van de tijd wel tegen wat problemen gaat aanlopen. Als er iets mis is met die bruikleen telefoon dan geef je hem gewoon aan je tc en dan is het zijn probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Collega die ik vandaag sprak was van plan een bruikleen telefoon te nemen, maar was zich totaal niet bewust vd voorwaarden... Tja
Strak antwoord.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik laat mijn boodschappen bezorgen via PostNL en alles wordt netjes tot de 3e verdieping gebracht. In de procedure staat ook beschreven dat het tot de 3e verdieping bezorgd moet worden.
Vanavond verwachtte ik ook boodschappen, maar we kregen het verzoek om naar beneden te komen. Er valt weinig discussie te voeren, dus wij naar beneden en vragen waarom we naar beneden moeten, want zijn collega's bezorgen wel boven.
Het antwoord: waarom niet?
Goed.. dan ben je ook uitgepraat
Daarom heb ik dus voor een zelf koop telefoon gekozen. 40 euro en dan een labara simkaart.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zelf ga ik wel voor die bruikleen. Voorwaarde zijn niet ideaal natuurlijk. Maar ik heb zo'n gevoel dat het abonnement bij Hollandse Nieuwe in de loop van de tijd wel tegen wat problemen gaat aanlopen. Als er iets mis is met die bruikleen telefoon dan geef je hem gewoon aan je tc en dan is het zijn probleem.
Leuk trouwens dat die discussie op de PostNL site daarover niet meer werkt. Die gaat automatisch dicht na een maand
Ik heb zelf geen Twitterquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:57 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Strak antwoord.
Stuur je ons een linkje van de twitter discussie?
[..]
Daarom heb ik dus voor een zelf koop telefoon gekozen. 40 euro en dan een labara simkaart.
Collega heeft al bedacht dat ze d''r telefoonnummer wijzigt. Werktelefoon gaat gewoon steeds uit. Kunnen ze d'r ook niet steeds bellen voor iets extra's.
Voor die discussie hebben ze trouwens een andere onderwerp gekraakt. Niet dat het volgens mij nog iets opschiet.
Welke android versie zit er op zo'n goedkoop toestel? PostNL lijkt nogal snel om hoog te gaan met de versie die je nodig hebt. Lijkt me nogal zonde als je over een jaar weer een nieuw toestel moet kopen.quote:[img]
Daarom heb ik dus voor een zelf koop telefoon gekozen. 40 euro en dan een labara simkaart.
Hoger dan die Huawei gaan ze echt niet, dan komen er echt mensen in opstand.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Welke android versie zit er op zo'n goedkoop toestel? PostNL lijkt nogal snel om hoog te gaan met de versie die je nodig hebt. Lijkt me nogal zonde als je over een jaar weer een nieuw toestel moet kopen.
In mijn geval android 6.0. Maar er zijn er ook zat met 5.0 of 5,1quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Welke android versie zit er op zo'n goedkoop toestel? PostNL lijkt nogal snel om hoog te gaan met de versie die je nodig hebt. Lijkt me nogal zonde als je over een jaar weer een nieuw toestel moet kopen.
nice. Maar als hij wifi ontvangt kan je je echte telefoon dat ook laten uitzenden zodat je geen apart abbo nodig hebt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
In mijn geval android 6.0. Maar er zijn er ook zat met 5.0 of 5,1
Maar ik wilde wat ruimte voor de toekomst.
Ik had weer genoeg te doen.Voor bijna elk adres 3x hah (Gamma, Ah, Welkoop) en natuurlijk de Nieuwe Oogst.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gelukkig was er vandaag nog wat IKEA om te stickeren. Anders was de werkdag vandaag wel heel kort geworden. Hier is die gids bijna huis aan huis overigens.
Ja, is bij ons ook, zolang alles maar wel binnen 2 weken is rondgebracht, en iets van 75% moet in de eerste week weg zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 17:04 schreef diesnelle het volgende:
Moeten jullie Ikea-uitloop ook boeken onder 'nieuwbouw'? Niet dat het te scheiden is van gewone uitloop natuurlijk, met de soms belachelijke zomerkortingen. Voor wie in de problemen komt met meer wijken: in ons lijstje staat dat afwijking van het dagelijks meebezorgen mogelijk is, in overleg.
Nou, de eerste week werk ik maar één dag, dus ik hoop het ookquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 17:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, is bij ons ook, zolang alles maar wel binnen 2 weken is rondgebracht, en iets van 75% moet in de eerste week weg zijn.
Wij doen het ook per dag, dus tot en met dinsdag staat klaar!quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 15:45 schreef dud0r het volgende:
Hoe ver zijn de andere kantoren met de IKEA?
Tot en met woensdag hebben wij klaar staan.
Ja, hier werd het ook verteld maar waren ze dus blijkbaar wel bang dat mensen het zonder instructiebriefje en plaatjes niet zouden snappenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:11 schreef dud0r het volgende:
Wij hebben het gewoon verteld waar ze moesten plakken.
Ik neem aan dat dat duidelijk genoeg is. Snap je dat niet hou ik m'n hart vast voor de kwaliteit van de voorbereiding
Wat voor enge risico's moeten we verwachten dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:23 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk dat een deel van die informatie gebrek bewust is. Vermoed dat de postnl helemaal niet wil dat al die postbezorgers weten wat de risico's zijn.
Maak je geen zorgen, dat is nog de uitleg op Sandd-niveauquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, hier werd het ook verteld maar waren ze dus blijkbaar wel bang dat mensen het zonder instructiebriefje en plaatjes niet zouden snappen
Gaat dit over de smartphone? Om te beginnen is er het financiële risico: Als je telefoon kapot gaat krijg je een schadevergoeding waar je net de allergoedkoopste Huawei van kunt kopen. En dan nog alleen als je kunt aantonen dat je zorgvuldig met het toestel bent omgegaan. O ja, de schade moet onder werktijd ontstaan zijn. Maar stel nou dat je telefoon waterschade oploopt doordat je steeds in de regen pakjes moet scannen. Hij zal dan niet meteen kapot gaan, maar heel geleidelijk. En op een gegeven moment kun je 'm dan niet meer gebruiken. Maar hoe toon je dan aan dat dit onder werktijd gebeurd is? En hoe kun je aanwijzen op welke plaats het gebeurd is? Voor hetzelfde geld is de waterschade ontstaan doordat íe in de wc is gevallen. En zie jij maar eens het tegendeel te bewijzen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:02 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Wat voor enge risico's moeten we verwachten dan?
Hoe werkt dat precies? Ik had al wel gezien dat je de GPS kunt uitzetten, maar PostNL dreigt ermee dat wie de GPS niet wil gebruiken "alternnatieve werkzaamheden" moet gaan doen.....quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:00 schreef dud0r het volgende:
Heeft Android 5.x geen permissie beheer? Dacht het wel. Dan kan je altijd nog zeggen welke permissies de app mag gebruiken.
Blijkbaar vanaf Android 6.0 pas dat Android het er standaard in heeft zitten.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies? Ik had al wel gezien dat je de GPS kunt uitzetten, maar PostNL dreigt ermee dat wie de GPS niet wil gebruiken "alternnatieve werkzaamheden" moet gaan doen.....
Helaas moet je dan wel eerst je telefoon rooten, wat meteen het einde van je garantie betekent.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Blijkbaar vanaf Android 6.0 pas dat Android het er standaard in heeft zitten.
Je kan wel als je lager dan 6 zit verschillende apps uit de playstore gebruiken die het kunnen regelen.
http://thehackernews.com/(...)ion-manager.html?m=1
Hier staat een stukje erover.
Zoals ik het lees hoeft root alleen op Android 4.x en niet bij 5.xquote:Op maandag 15 augustus 2016 10:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas moet je dan wel eerst je telefoon rooten, wat meteen het einde van je garantie betekent.
Nope. Dat kan wel in android 6 inderdaad. Maar de vraag is wat gaat postnl daar mee doen. Wat doen ze als je je gps uitzet of je data opslag. Bovendien, weet ik niet of de app daar tegen kan. Ding lijkt niet heel stevig. Dus je het kans dat de boel crasht.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:00 schreef dud0r het volgende:
Heeft Android 5.x geen permissie beheer? Dacht het wel. Dan kan je altijd nog zeggen welke permissies de app mag gebruiken.
Geen idee wat ze er mee gaan doen. Ik zal eens kijken of ik de demo app kan laten crashen van de week. Gewone app kan ik namelijk niks meequote:Op maandag 15 augustus 2016 10:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nope. Dat kan wel in android 6 inderdaad. Maar de vraag is wat gaat postnl daar mee doen. Wat doen ze als je je gps uitzet of je data opslag. Bovendien, weet ik niet of de app daar tegen kan. Ding lijkt niet heel stevig. Dus je het kans dat de boel crasht.
Ik heb 't net even geprobeerd, App Ops installeren (er zijn blijkbaar verschillende varianten), maar of ze werken helemaal niet, of ze beginnen te klagen dat mijn telefoon niet geroot is.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hoeft root alleen op Android 4.x en niet bij 5.x
En root is niet gelijk einde garantie. Je moet m alleen niet bricken. En root kan je weer ongedaan maken.
Dan maar stoppen bij postnlquote:Op maandag 15 augustus 2016 08:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gaat dit over de smartphone? Om te beginnen is er het financiële risico: Als je telefoon kapot gaat krijg je een schadevergoeding waar je net de allergoedkoopste Huawei van kunt kopen. En dan nog alleen als je kunt aantonen dat je zorgvuldig met het toestel bent omgegaan. O ja, de schade moet onder werktijd ontstaan zijn. Maar stel nou dat je telefoon waterschade oploopt doordat je steeds in de regen pakjes moet scannen. Hij zal dan niet meteen kapot gaan, maar heel geleidelijk. En op een gegeven moment kun je 'm dan niet meer gebruiken. Maar hoe toon je dan aan dat dit onder werktijd gebeurd is? En hoe kun je aanwijzen op welke plaats het gebeurd is? Voor hetzelfde geld is de waterschade ontstaan doordat íe in de wc is gevallen. En zie jij maar eens het tegendeel te bewijzen.
En dan is er natuurlijk nog de app. Die app verzamelt allerlei informatie over wat jij met je telefoon doet. En bij elke handeling worden je GPS-coördinaten doorgegeven aan PostNL. Dat is dan zogenaamd allemaal ten behoeve van de klant, die wil weten hoe laat z'n pakje is bezorgd. Maar leg mij dan eens uit waarom je coördinaten (en je exacte eindtijd) ook worden doorgegeven wanneer je op STOP drukt? Waarom zou de klant willen weten hoe laat en op welke locatie mijn werkdag voorbij was? En zelfs voor het scannen van pakjes is GPS nutteloos, want die GPS zit er al gauw 50 meter naast. Dus voor hetzelfde geld stond je niet eens in de goede straat. Dus het komt er gewoon op neer dat PostNL je heel de dag, zolang je die app hebt aanstaan en gebruikt, kan volgen. Dat ontkennen ze in alle toonaarden, maar dat maakt het niet minder waar.
Afzetters is het juiste woord. Want 3x raden waar Shop4hoesjes en aanverwante zaken hun spullen bestellen. Precies, ook gewoon in China.quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:42 schreef k0fferbak het volgende:
http://nl.aliexpress.com/(...)32-b7cd-cb39a5a605c7 deze werkt aardig goed al paar keer nodig gehad. Die afzetters waar je van PostNL een hoesje van 15 euro mag kopen hebben zoiets niet volgens mij en voor mijn Xiaomi al helemaal niks....
Weer voor 3 dagen Of zou het nu openblijven?quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Hé. Mijn Werk doet het opeens bij mij
Dat laatste lijkt me, want anders wordt het werken met de app wel heel lastigquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Weer voor 3 dagen Of zou het nu openblijven?
Haha, dan moet ik iets anders gaan doen? Want GPS staat al sinds het begin uitquote:Op maandag 15 augustus 2016 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies? Ik had al wel gezien dat je de GPS kunt uitzetten, maar PostNL dreigt ermee dat wie de GPS niet wil gebruiken "alternnatieve werkzaamheden" moet gaan doen.....
Het is vooral makkelijker voor de TC's en de admie. Ze kunnen nu zien hoe laat je begint, klaar bent, en hoe lang je er over doet. Ook kunnen ze je volgen via de GPS. En ze zien het eerder als er wijken blijven staan. Het enige wat wij er aan hebben is extra (declarabele) werktijd, maar gemak, nee, niet echt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:49 schreef sqdtnz het volgende:
Wat mij opviel tijdens de presentatie over dat mobiele telefoongebruik, was de eerste zin, dat dit voor de postbezorgers het werk makkelijker zou gaan maken. Tijdens de rest van de presentatie zag ik daarvoor geen enkele aanwijzing terug. Het scannen van pakjes is extra gedoe, het drukken op die knoppen tussen de wijken door is extra gedoe, het enige wat misschien handig is is de 'bel mij' knop.
Toen ik zelf nog werkte in de ICT sector herinner ik mij dat we de klanten ook altijd zo graag wijsmaakten hoeveel makkelijker alles voor ze zou worden, zodanig dat we er zelf in gingen geloven.
Hier hetzelfde. Naar schatting 95% van de adressen heeft hier catalogus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:58 schreef VixenFromHell het volgende:
De gidsen zijn hier iig wel praktisch huis aan huis... Even pauze gehad, nu maar weer verder
Wat een werk iddquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het stickeren zelf hadden we gelukkig zaterdag al klaar want van dat werk werd je ook niet echt vrolijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |