dit doet pijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:43 schreef Abed het volgende:
Siem wat doe je nu?
http://www.goal.com/nl/ne(...)g-in-gesprek-met-psv
Zou het vreemd vinden al is hij niet de eerste ex Ajacied die dat doet en bij Ajax hebben ze hem als middenvelder niet nodigquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:43 schreef Abed het volgende:
Siem wat doe je nu?
Uitstekende bron.quote:Technisch manager Marcel Brands wilde niet ingaan op vragen over Siem de Jong, maar Goal weet dat de club in gesprek is met de zesvoudig Oranje-international.
Liever Siem dan Gudelj of Schonequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou het vreemd vinden al is hij niet de eerste ex Ajacied die dat doet en bij Ajax hebben ze hem als middenvelder niet nodig
waar rook is....quote:
excuus, heb al aangepast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Que? Jij wil De Jong op de vleugel zien?
lijkt naar Chievo te gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:48 schreef TLC het volgende:
Is Balotelli al gehaald of toch maar niet ?
Ik vind hem niet beter dan een Klaassen, bovendien moet je maar afwachten of hij überhaupt fit is en blijft. De linkshalf moet dan wat mij betreft geen Gudelj zijn, maar ook geen De Jong: een creatieve middenvelder zou wonderen doenquote:
Ja sorry, misschien iets te voorbarig.quote:
Dit is er denk ik eentje uit de categorie transferjosti. Nergens een bron te vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Ja sorry, misschien iets te voorbarig.
Zag het hier maar staat verder ook geen bericht bij.
http://www.nu.nl/voetbal/(...)-psv-middenveld.html
Klopp die countervoetbal speelt? Wat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor het countervoetbal wat zij willen spelen is hij in principe wel geschikt
Brands haalt op dit moment ook geen goede vleugelspelers bij PSV.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zie deze kutopmerking nu al van ver aankomen ja.
Marc kan prima verkopen maar godverdomme wat had ik graag Brands gehad als TD.
Ik snap niet dat Ajax Haller niet koopt ? wat is er nu mis met Hallerquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:49 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
lijkt naar Chievo te gaan.
eerst CL halen voor we zulke speler uberhaupt kunnen aanspreken.
Dat is zo, inderdaad.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopp die countervoetbal speelt? Wat?
Als hij daar op het middenveld gaan spelen mag het van mij. Flinke verzwakking voor PSV.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:43 schreef Abed het volgende:
Siem wat doe je nu?
Zwaar overschatte speler.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap niet dat Ajax Haller niet koopt ? wat is er nu mis met Haller
Waar is hij goed in?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Hallerquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef TLC het volgende:
[..]
middenveld Guardado Propper Siem lijkt mij toch niet echt zwak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als hij daar op het middenveld gaan spelen mag het van mij. Flinke verzwakking voor PSV.
Siem op het middenveld kan er echt geen reet van. Van Ginkel was daar veel beter, dus wel een verzwakking tov vorige halfjaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
middenveld Guardado Propper Siem lijkt mij toch niet echt zwak.
ja maar van Ginkel komt niet, staat zo goed als vast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Siem op het middenveld kan er echt geen reet van. Van Ginkel was daar veel beter, dus wel een verzwakking tov vorige halfjaar.
Je mist mijn punt volledig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:55 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja maar van Ginkel komt niet, staat zo goed als vast.
Door zich eerst terug te trekken op eigen helft, ietwat overdrijf ik nu, om vervolgens bepaalde passes uit te lokken. Daar pressen ze op en dan kunnen ze de boel wegcounteren. Gegenpressing, genot.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze zetten juist veel druk op de tegenstander.
Ja leuk allemaal, maar dat zie ik nog niet als countervoetbal wat Liverpool speelt. Heb ze zelf ook genoeg zien spelen, ze zetten vaak veel hoger druk dan jij nu zegt. Van wat ik heb gezien dan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Door zich eerst terug te trekken op eigen helft, ietwat overdrijf ik nu, om vervolgens bepaalde passes uit te lokken. Daar pressen ze op en dan kunnen ze de boel wegcounteren. Gegenpressing, genot.
Leesvoer voor je. Dan snap je het allemaal wat beter: https://decorrespondent.n(...)19905324575-b6bb2da3
als je punt is dat ze er op achteruit gaan ten opzichte van vorig (half)jaar heb je gelijk. Maar ik vind Siem geen slechte aankoop voor PSVquote:
Gegenpressing (counterpressing) is waarmee Klopp groot is geworden. Daar is iedereen het mee over eens. Klopp zegt zelf ook dat gegenpressing de beste spelmaker ter wereld is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja leuk allemaal, maar dat zie ik nog niet als countervoetbal wat Liverpool speelt. Heb ze zelf ook genoeg zien spelen, ze zetten vaak veel hoger druk dan jij nu zegt. Van wat ik heb gezien dan.
Dat moet je nog maar zien, bij Newcastle was hij continu geblesseerdquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:58 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
als je punt is dat ze er op achteruit gaan ten opzichte van vorig (half)jaar heb je gelijk. Maar ik vind Siem geen slechte aankoop voor PSV
inderdaad, is ook helemaal niks mis mee maar JR kan niet tegen het woord countervoetbalquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gegenpressing (counterpressing) is waarmee Klopp groot is geworden. Daar is iedereen het mee over eens. Klopp zegt zelf ook dat gegenpressing de beste spelmaker ter wereld is.
Maar goed.
Die stond gewoon met Ibra in de basis en speelde de hele wedstrijd..quote:
puntje, ook de reden waarom ik liever niet heb dat Ajax hem koopt. Maar als hij naar PSV gaat is dat wel een steek naar Ajax.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat moet je nog maar zien, bij Newcastle was hij continu geblesseerd. Dus als hij dat ook bij PSV is, is het een matige aankoop.
Dan is alles countervoetbal, als je fouten van tegenstanders afstraft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gegenpressing (counterpressing) is waarmee Klopp groot is geworden. Daar is iedereen het mee over eens. Klopp zegt zelf ook dat gegenpressing de beste spelmaker ter wereld is.
Maar goed.
omdat dingetje geblesseerd was ofzo. is gewoon reserve daarquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Die stond gewoon met Ibra in de basis en speelde de hele wedstrijd..
Niks mis met een goede counterquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad, is ook helemaal niks mis mee maar JR kan niet tegen het woord countervoetbal
Ik kan me daar echt niet druk om maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
puntje, ook de reden waarom ik liever niet heb dat Ajax hem koopt. Maar als hij naar PSV gaat is dat wel een steek naar Ajax.
Correct, al moeten we toegeven dat Casierra en Sanchez aankopen zijn die in ieder geval weer in de goede richting zitten. Geen bord op schoot studio voetbal aankoopjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kan me daar echt niet druk om maken.
Ajax moet gewoon zelf eens goede aankopen doen.
Overtuigend betoog wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
omdat dingetje geblesseerd was ofzo. is gewoon reserve daar
Clubliefde en passie natuurlijk. Lijkt mij logisch toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Overtuigend betoog wel.
Maar goed, waarom zou die dan terug naar Ajax komen?
die komt ook nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Overtuigend betoog wel.
Maar goed, waarom zou die dan terug naar Ajax komen?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan is alles countervoetbal, als je fouten van tegenstanders afstraft.
Klopt prima aankopen. Maar dat Marc nog steeds geen vervanger voor Fischer heeft gehaald is gewoon schandalig natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Correct, al moeten we toegeven dat Casierra en Sanchez aankopen zijn die in ieder geval weer in de goede richting zitten. Geen bord op schoot studio voetbal aankoopjes.
Alleen het valt af te wachten met welke buitenspeler(s) en spits Marc aan komt.
Als het Haller wordt en meer niet is het gewoon weer het zoveelste faaljaar
Zelfde geldt voor Milik. Dat wisten ze al weken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt prima aankopen. Maar dat Marc nog steeds geen vervanger voor Fischer heeft gehaald is gewoon schandalig natuurlijk.
Hoorde in VI dat KNVB open staat voor beker samen met Belgie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:15 schreef inslagenreuring het volgende:
Triest om te zien dat Anderlecht een speler als Diego Capel binnenhaalt.
De vervanger voor Milik snap ik opzich wel. Ze hadden eerst hun geld gezet op Huntelaar, maar die wilde ineens toch blijven bij Schalleke. Toen besloten ze dat Milik zou blijven, kwam er een bizar bod en gingen ze opeens in een ander segment kijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:15 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor Milik. Dat wisten ze al weken.
Zelfde geldt voor Blind toen der tijd.
Ik hoop het niet. Dan maar een Europese dwerg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Hoorde in VI dat KNVB open staat voor beker samen met Belgie.
Misschien ooit wel de competitie samenvoegen?
Waar heeft VI dat vandaan dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Hoorde in VI dat KNVB open staat voor beker samen met Belgie.
Misschien ooit wel de competitie samenvoegen?
Sowieso als de BeNeliga dan van start gaat, gaan andere landen ook hun competities samenvoegen. Heb je er nog niks aan, en zit je wel opgescheept met potjes tegen die Belgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Dan maar een Europese dwerg.
geen idee maar daar hadden ze het gisteren overquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waar heeft VI dat vandaan dan?
Want een BeNe beker erbij in de competitie naast de KNVB beker zou ik niet erg vinden. Dan krijg je ook gewoon meer wedstrijden, ook op weerstand. Alleen maar beter voor de spelers hier.
Misschien extra schaal erbij maken, van beide comp de linker rijtjes en de rechter rijtjes samenvoegen ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso als de BeNeliga dan van start gaat, gaan andere landen ook hun competities samenvoegen. Heb je er nog niks aan, en zit je wel opgescheept met potjes tegen die Belgen.
Doe dit maar niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Misschien extra schaal erbij maken, van beide comp de linker rijtjes en de rechter rijtjes samenvoegen ofzo.
en daar tussen promoveren en degraderen.
en jupiler laten voor wat het is (lees apart houden) en daarmee promoveren en degraderen met de rechterrijtjes.
Beker is erg leuk enzo. Maar als we samen met de belgen gaan haak ik af. Het is nationaal voetbal. Als we dan toch Europees nog wat willen kunnen we net zo goed Ajax, PSV en Feyenoord fuserenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso als de BeNeliga dan van start gaat, gaan andere landen ook hun competities samenvoegen. Heb je er nog niks aan, en zit je wel opgescheept met potjes tegen die Belgen.
ik denk maar hardop, maar zou best wel kunnen werken.quote:
De competitie moet zeker nationaal blijven, maar een bekertoernooi met de Belgen is niks mis mee. En dat levert dan ook weer een extra prijs op om te winnenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beker is erg leuk enzo. Maar als we samen met de belgen gaan haak ik af. Het is nationaal voetbal. Als we dan toch Europees nog wat willen kunnen we net zo goed Ajax, PSV en Feyenoord fuserenbeetje schone schijn dat we nog een rol van betekenis gaan invullen. Een utopie.
Eerst maar eens een supercupje tussen landskampioenen ofzo. Klein beginnen met zulke pilots. Zijn altijd onvoorziene problemen, kun je langzaam opbouwen blijkt het echt een meerwaarde te zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De competitie moet zeker nationaal blijven, maar een bekertoernooi met de Belgen is niks mis mee. En dat levert dan ook weer een extra prijs op om te winnen
Ook prima, de JC schaal zit toch geen prestige aan vast nu.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eerst maar eens een supercupje tussen landskampioenen ofzo. Klein beginnen met zulke pilots. Zijn altijd onvoorziene problemen, kun je langzaam opbouwen blijkt het echt een meerwaarde te zijn.
Dat kan ik me niet voorstellen, want samenvoegen werkt alleen bij min of meer gelijke verhoudingen en daarmee vallen al veel mogelijke fusies af. Daarnaast is het opgeven van je eigen competitie nogal een stap, dus dat zullen anderen echt niet zo maar nadoen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
lijk mij zelfs dat de "rechtertjes" van beide landen er ook beter van kunnen worden als ze meer gelijkwaardige concurrenten hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen, want samenvoegen werkt alleen bij min of meer gelijke verhoudingen en daarmee vallen al veel mogelijke fusies af. Daarnaast is het opgeven van je eigen competitie nogal een stap, dus dat zullen anderen echt niet zo maar nadoen.
BeNeLiga lijkt me voor de topclubs meer voordelen hebben dan nadelen, voor de overige clubs wordt het wel een forse achteruitgang.
Omdat het een veredelde oefenwedstrijd is die nergens om gaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook prima, de JC schaal zit toch geen prestige aan vast nu.
Ja en dan gaan die andere Nederlandse clubs failliet, omdat ze ergens in de tweede divisie spelen waar geen hond naar kijkt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen, want samenvoegen werkt alleen bij min of meer gelijke verhoudingen en daarmee vallen al veel mogelijke fusies af. Daarnaast is het opgeven van je eigen competitie nogal een stap, dus dat zullen anderen echt niet zo maar nadoen.
BeNeLiga lijkt me voor de topclubs meer voordelen hebben dan nadelen, voor de overige clubs wordt het wel een forse achteruitgang.
er moet toch iets gebeuren wil je weer mee gaan doen in Europa, heb jij een ander/beter idee?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en dan gaan die andere Nederlandse clubs failliet, omdat ze ergens in de tweede divisie spelen waar geen hond naar kijkt.
De BeNeliga is net zo'n gedrocht als dat idee voor de nieuwe Superleague van de UEFA. De grote clubs worden groter, en de kleine clubs kleiner.
Maar daar traden de teams dus ook niet aan met hun beste team, dus wel benieuwd hoe ze dat prestige gaan geven. Misschien grote sponsor bij zoeken met een leuke geldprijs eraan vast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef FritzWepper het volgende:
Exta competitie naast de nationale lijkt me wel leuk. Poulefase, halve finale, finale. Lijkt me een aardige bezetting voor zo'n toernooi. Wel veel extra wedstrijden voor op de kalender.
Poule 1
PSV
Anderlecht
Feyenoord
Racing Genk
Poule 2
Club Brugge
Ajax
AA Gent
AZ
In Scandinavie had je ook zoiets: de Royal League.
Er moet inderdaad iets aan vast hangen, ofwel plaatsing voor een Europees toernooi (lastig) of een behoorlijke prijzenpot ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar daar traden de teams dus ook niet aan met hun beste team, dus wel benieuwd hoe ze dat prestige gaan geven. Misschien grote sponsor bij zoeken met een leuke geldprijs eraan vast.
We gaan niet meer meedoen in Europa. En laten we alsjeblieft onze identiteit daar niet voor opofferen. Dan af en toe maar eens een uitschieter.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
er moet toch iets gebeuren wil je weer mee gaan doen in Europa, heb jij een ander/beter idee?
Denk dat wij toch niveau Portugal moeten kunnen behouden en gewoon halve finales EL als standaard moeten kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We gaan niet meer meedoen in Europa. En laten we alsjeblieft onze identiteit daar niet voor opofferen. Dan af en toe maar eens een uitschieter.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Er moet inderdaad iets aan vast hangen, ofwel plaatsing voor een Europees toernooi (lastig) of een behoorlijke prijzenpot ja.
quote:"Met bijvoorbeeld een uit- en thuiswedstrijd tegen de Belgen kunnen we tot meer wedstrijden onder hogere weerstand komen. Je zou ook kunnen denken aan een bekertoernooi tussen de beste acht uit Nederland en België, waarbij ze strijden om een Europees ticket."
Ik ben er ook geen voorstander van om aan de competitie te gaan rommelen, maar het bekertoernooi en de supercup zijn van zo weinig waarde dat die best opgeofferd mogen worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We gaan niet meer meedoen in Europa. En laten we alsjeblieft onze identiteit daar niet voor opofferen. Dan af en toe maar eens een uitschieter.
Misschien geldbedrag aan vast hangen, hopen op nationale rivaliteit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat het een veredelde oefenwedstrijd is die nergens om gaat.
Waarom zou een veredelde oefenwedstrijd tegen de kampioen van België meer prestige opleveren?
Wat bedoel jij precies met meedoen in Europa? Dat Ajax weer de CL gaat winnen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
er moet toch iets gebeuren wil je weer mee gaan doen in Europa, heb jij een ander/beter idee?
Beste team van de lage landen etcquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien geldbedrag aan vast hangen, hopen op nationale rivaliteit.
Bekertoernooi is natuurlijk wel meer waard geworden met die directe EL plaats.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van om aan de competitie te gaan rommelen, maar het bekertoernooi en de supercup zijn van zo weinig waarde dat die best opgeofferd mogen worden.
dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat bedoel jij precies met meedoen in Europa? Dat Ajax weer de CL gaat winnen?
De enige manier daarvoor is dat de verhoudingen binnen Europa weer teruggaan naar hoe ze in de jaren '70 waren, gaat nooit gebeuren. Dus zet dat maar uit je hoofd.
Als je zegt dat Ajax weer structureel moet overwinteren in de CL of kwartfinale EL halen is het gewoon een competent bestuur aanstellen met goede TD die de juiste aankopen kan doen.
Die plek zijn we waarschijnlijk snel kwijt, dus moet er weer wat anders verzonnen worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bekertoernooi is natuurlijk wel meer waard geworden met die directe EL plaats.
Behalve dat ze vrijwel geen televisiegelden meer overhouden, want niemand zit te wachten op Ado - Heraclesquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
lijk mij zelfs dat de "rechtertjes" van beide landen er ook beter van kunnen worden als ze meer gelijkwaardige concurrenten hebben.
Portugal keldert nu zonder die 3e partijen ook hard in de ranking. Die gaan hun successen nooit meer evenarenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Denk dat wij toch niveau Portugal moeten kunnen behouden en gewoon halve finales EL als standaard moeten kunnen hebben.
wat betreft een BeNeLiga, nogmaals ik denk gewoon hardop.
Plaatsing voor EL moet sowieso wel bij een bekertoernooi volgens mij, door de UEFA opgelegd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Er moet inderdaad iets aan vast hangen, ofwel plaatsing voor een Europees toernooi (lastig) of een behoorlijke prijzenpot ja.
Al heb je in de zomer natuurlijk altijd dat er veel mensen op vakantie zijn, en het toch een wat gemaakte wedstrijd is vaak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beste team van de lage landen etc
Bedankt Heracles!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Portugal keldert nu zonder die 3e partijen ook hard in de ranking. Die gaan hun successen nooit meer evenaren
Ja in mijn ogen moeten PSV en Ajax wel het niveau van Porto kunnen halen, ook zonder BeNeliga.quote:
Beste man op het veld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
omdat dingetje geblesseerd was ofzo. is gewoon reserve daar
vind ik ook, maar Mourinho ziet het niet zitten met hem naar het schijnt.quote:
Op basis van wat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
Met Siem erbij zou Ajax gewoon kampioen worden.
Wat? Gaat Siem naar PSV?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Siem gaat natuurlijk niet naar PSV
quote:Hakim Ziyech en de knikkers
Vroeger op het schoolplein was alles overzichtelijk. Neem het knikkeren. Sommige jongens hadden heel waardevolle knikkers. Die konden ze ruilen voor veel exemplaren van het mindere soort. Ik zou het fijn vinden als Jan van Halst van FC Twente en Marc Overmars daar een voorbeeld aan nemen.
Van Halst is ondertussen commercieel én technisch directeur bij Twente. Best druk, in je eentje. Vooral bij een club die nu onder een vergrootglas ligt en als het stoutste jongetje van de eredivisieklas wordt gezien.
Twente heeft met Ziyech een geweldige voetballer in huis. Dit talent van ondertussen 23 jaar staat in de etalage, met een prijskaartje van een slordige 15 miljoen euro om de nek. Geld dat de club niet kan investeren. Van Halst: “Het transfergeld van Ziyech kunnen we niet herinvesteren. Dat heb ik vanaf dag één gezegd. Nul procent.”
Terug naar knikkers ruilen. Na Sparta - Ajax en gisteren Jong Ajax - FC Emmen dacht ik: ruilen! Ziyech is wat we op de Amsterdamse straten een 'looien dije' noemden. We schreven die namen nooit op. Mijn schrijfwijze is dus vrije interpretatie.
Gigantisch veel waard zo'n knikker. Je kon de ogen bij de vriendjes uitsteken met zo’n mooie, loden en glimmend geval. Maar zo'n knikker was ook onhandig; je kon er eigenlijk niet mee gooien. En wat moest de knikkertegenstander daar nou tegenover zetten? Met een looien dije werd meer geruild dan gespeeld.
Bonken, kokkers, uppies. Die knikkers waren minder waard. Ik zeg dit met alle waardering en respect voor de talenten in de dop Daley Sinkgraven, Robert Muric en Vaclav Cerny. Maar ik zou op het schoolplein deze knikkers meteen ruilen voor één looien dije. Voor Ziyech dus.
Twente heeft financiële problemen en kan geen spelers kopen, ook al verkopen ze hun beste voetballer. Cerny, Muric en Sinkgraven kunnen ze wel huren. Goed onderhandelen met Overmars over de voorwaarden van verhuur van de Ajacieden en de koop van Ziyech en je bent er, zou ik zeggen als leek.
Ajax heeft dan de linkerflank voorin op orde. Amin Younes staat diep, Ziyech gaat diep – trainer Bosz heeft dus de keuze. Op rechts ook: Anwar el Ghazi staat diep, Lasse Schöne kan hangend op rechts spelen. Als de Deen vormbehoud heeft getoond.
Natuurlijk; Sinkgraven, Cerny en/of Muric moeten maar net trek hebben om naar Twente te verhuizen. Maar in de eredivisie spelen is echt veel nuttiger dan op vrijdag- of maandagavond wedstrijden afwerken in de Jupiler League. Vraag maar aan Ronald de Boer en Andy van der Meijde, die werden door Ajax verhuurd aan Twente. Ronald maakte indruk, trakteerde bij zijn vertrek de supporters op Marsen en de rest is geschiedenis. En ook Andy kwam sterker terug.
Twente kan de Ajaxtalenten goed gebruiken, zij kunnen daar veel meer ervaring op doen.
En Ajax heeft Ziyech nodig. Nu.
Wat een hoop onzin.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:00 schreef Smoofie het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/blog/hakim-ziyech-en-de-knikkers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |