Omdat ze er niks mee hebben en het daardoor saai vinden om naar te kijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:26 schreef Slaro het volgende:
Waarom gaan zoveel posters hier voor dressuur, zekere medailles voor Nederland, prachtige traditie.
Dat het moeilijk is weet ik wel, maar dat maakt het niet minder saai om naar te kijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze er niks mee hebben en het daardoor saai vinden om naar te kijken.
Terwijl dressuur juist het moeilijkste onderdeel en fysiek zwaarste onderdeel is van paardrijden, zowel voor ruiter als paard. Zwaarder dan springen.
Wel de hink-stap-sprong wat een net zo geforceerd onderdeel is als de vlinderslag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:57 schreef butz0rs het volgende:
Zwemmen alleen vrije slag.
Waarom rugslag, schoolslag, vlinderslag en wisselslag terwijl deze langzamer zijn?
Atletiek heeft toch ook geen 100m huppelen, armen achter de rug, hinkelen, etc.
Ja maar, de OS zijn niet gemaakt voor jouw kijkplezier, maar om sportwedstrijden, ook die jij niet leuk vindt. Ik vind het trouwens het meest interessante om naar te kijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:44 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat het moeilijk is weet ik wel, maar dat maakt het niet minder saai om naar te kijken.Ik vind het echt met afstand het saaiste onderdeel op de gehele OS.
Ik zeg ook niet dat het weg moet. Hoewel, ik heb liever überhaupt geen jurysporten op de OS, maar dat is een ander verhaal. Het is alleen niet zo dat iets interessant wordt omdat het moeilijk is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja maar, de OS zijn niet gemaakt voor jouw kijkplezier, maar om sportwedstrijden, ook die jij niet leuk vindt. Ik vind het trouwens het meest interessante om naar te kijken.
Bij springen weet ik na afloop direct wie er heeft gewonnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze er niks mee hebben en het daardoor saai vinden om naar te kijken.
Terwijl dressuur juist het moeilijkste onderdeel en fysiek zwaarste onderdeel is van paardrijden, zowel voor ruiter als paard. Zwaarder dan springen.
dat zag je wel aan Djokovic nadat hij verloor van Del Potroquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:23 schreef Boezeidekoe het volgende:
Voetbal en Tennis. In bijna alle andere sporten is een Olympische medaille het ultieme doel voor een sporter, op de OS hangen deze sporten er maar een beetje bij. De tennissers hebben 4 toernooien per jaar die hoger aangeschreven staan, en bij voetbal blijven het EK en WK evenementen die veel hoger aangeschreven staan als we het over landenploegen hebben.
Is ook zeker waar wat je daar zegt. Het is alleen interessant voor kijkers die er wat verstand van hebben. Maar dan heeft het nog wel bestaansrecht toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij springen weet ik na afloop direct wie er heeft gewonnen.
Bij dressuur moet je eerst de jury nog even afwachten. Ik herinner me de Spelen van Londen nog waar een Britse amazone het onderdeel won. Waarom? Voor de leek volslagen onduidelijk.
Er zijn ook wk's tango dansen. En op een motorfiets van een enorme schans afspringen. Bestaansrecht hebben betekent niet per se dat het Olympisch hoeft te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook zeker waar wat je daar zegt. Het is alleen interessant voor kijkers die er wat verstand van hebben. Maar dan heeft het nog wel bestaansrecht toch?
Nou ja, ik weet niet wat de criteria zijn voor Olympisch, maar mij lijkt het iets dat van vroeger uit al gedaan werd (het Griekse) en wat fysiek echt wel het een en ander vergt. En daar hoort dit zeker bij. En dat aparte hippische WK is er uiteraard ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er zijn ook wk's tango dansen. En op een motorfiets van een enorme schans afspringen. Bestaansrecht hebben betekent niet per se dat het Olympisch hoeft te zijn.
Wat mij betreft mogen alle paardensporten op een apart hippisch wk worden gehouden.
Ik denk niet dat Hercules een Piaffe deed op Pegasus. :-)quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet wat de criteria zijn voor Olympisch, maar mij lijkt het iets dat van vroeger uit al gedaan werd (het Griekse) en wat fysiek echt wel het een en ander vergt. En daar hoort dit zeker bij. En dat aparte hippische WK is er uiteraard ook.
Toch wel (en laten we het rusten). De basis ligt namelijk in de cavalerie. Het was wel erg handig als je je paard zijwaarts, achterwaarts en andere kunsten kon laten doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hercules een Piaffe deed op Pegasus. :-)
Maar, laten we de discussie verder maar rusten. Het zijn veel NL medailles in elk geval.
eens gegarendeerd goud voor Nederlandquote:
Dit.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:13 schreef Beregd het volgende:
Een rittenkoers in het wielrennen
Een echte iron man
Mathieu vd Poel rijdt al die belgen aan gort danquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:50 schreef Googke het volgende:
Raar dat triathlon er niet in is. Zowat een van de zwaarste sporten die op een dag gedaan kan worden.
Zeker in
In:
-Triathlon
-Wat vechtsporten/worstelen
-Veldrijden (maken wij Belgen ook eens kans op wat medailles)
-Korfbal
-Pentaque (gemiddelde leeftijd 70-80 jaar)
-Rittenklassement bij wielrennen
-Futsal en beachsoccer als beachvolleybal toch bestaat.
-Acrobatische gymnastiek
-Motocross
Out:
Minder zwemnummers en en loopafstanden, er zijn een triljoen afstanden.
Paardensport
Voetbal (niet geschikt omdat het een vereldeld beloftentoernooi is)
Da's een mooie sport! Obelix kan dat ook goed, maar niet geheel volgens de regels. Die slaat hem op zijn kop en gooit dan het netje er over...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:36 schreef AmaninFull het volgende:
IN:
Ik weet niet hoe het heet maar die sport die de Romeinen beoefenden waarin een man met een drietand en een visnet het opneemt tegen een man met een kort zwaard, een groot rechthoekig schild en zware bepantsering op een zanderige ondergrond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |