abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 11:24:21 #76
426493 crew  PippenScottie
pi_164389577
In:

Cricket (ik zal het niet kijken, maar honderden miljoenen wereldwijd wel).
Er valt vast wel een manier. te vinden dat ze een crickettoernooi in een Olympisch format kunnen gieten.

Squash.

Skeeleren
Dan hebben de Mulder broertjes in elk geval wat beters te doen dan infantiele filpmjes te maken voor de NOS.

Uit:

Snelwandelen (overbodig, dopingschandaal op dopingschandaal).
Dressuur Sowieso, jurysporten... Daar moet je er niet teveel van hebben.
Gewichtheffen Te veel dopingschandalen. Niet meer serieus te nemen.

Aanpassen:

Zwemmen (te veel nauwelijks onderscheidende onderdelen).

Schoonspringen
Te veel onderdelen die altijd door een random Chinees worden gewonnen.

Voetbal.
De grote sterren doen toch niet mee. Maak er een beachvoetbal of indoor voetbal toernooi van.

Basketball.
Ik denk dat een 3 on 3 toernooi beter zal passen bij de OS.

Golf:
Maak er een matchplay tournament van.

Tennis:
Ik voel wel iets voor een landentoernooi. Soort combinatie Fed en Davis Cup. Man single, vrouw single, mixed dobles, dames dubbel, heren dubbel
Eén medaille te verdienen.
My friends all drive horses
pi_164389592
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:26 schreef Slaro het volgende:
Waarom gaan zoveel posters hier voor dressuur, zekere medailles voor Nederland, prachtige traditie.
Omdat ze er niks mee hebben en het daardoor saai vinden om naar te kijken.

Terwijl dressuur juist het moeilijkste onderdeel en fysiek zwaarste onderdeel is van paardrijden, zowel voor ruiter als paard. Zwaarder dan springen.
pi_164389898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Terwijl dressuur juist het moeilijkste onderdeel en fysiek zwaarste onderdeel is van paardrijden, zowel voor ruiter als paard. Zwaarder dan springen.
Dat het moeilijk is weet ik wel, maar dat maakt het niet minder saai om naar te kijken. :+ Ik vind het echt met afstand het saaiste onderdeel op de gehele OS.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:57:41 #79
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_164390184
Zwemmen alleen vrije slag.
Waarom rugslag, schoolslag, vlinderslag en wisselslag terwijl deze langzamer zijn?

Atletiek heeft toch ook geen 100m huppelen, armen achter de rug, hinkelen, etc.
pi_164390237
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:57 schreef butz0rs het volgende:
Zwemmen alleen vrije slag.
Waarom rugslag, schoolslag, vlinderslag en wisselslag terwijl deze langzamer zijn?

Atletiek heeft toch ook geen 100m huppelen, armen achter de rug, hinkelen, etc.
Wel de hink-stap-sprong wat een net zo geforceerd onderdeel is als de vlinderslag.

100 meter achteruit rennen lijkt me wel grappig :P

Overigens wel eens met diegenen die vinden dat zwemmen bizar veel onderdelen heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2016 11:59:58 ]
pi_164390286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:44 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Dat het moeilijk is weet ik wel, maar dat maakt het niet minder saai om naar te kijken. :+ Ik vind het echt met afstand het saaiste onderdeel op de gehele OS.
Ja maar, de OS zijn niet gemaakt voor jouw kijkplezier, maar om sportwedstrijden, ook die jij niet leuk vindt. Ik vind het trouwens het meest interessante om naar te kijken.
pi_164390378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja maar, de OS zijn niet gemaakt voor jouw kijkplezier, maar om sportwedstrijden, ook die jij niet leuk vindt. Ik vind het trouwens het meest interessante om naar te kijken.
Ik zeg ook niet dat het weg moet. Hoewel, ik heb liever überhaupt geen jurysporten op de OS, maar dat is een ander verhaal. Het is alleen niet zo dat iets interessant wordt omdat het moeilijk is.

De enige sport waarvan ik echt vind dat dat weg moet is voetbal.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 12:11:21 #83
pi_164390542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bij springen weet ik na afloop direct wie er heeft gewonnen.

Bij dressuur moet je eerst de jury nog even afwachten. Ik herinner me de Spelen van Londen nog waar een Britse amazone het onderdeel won. Waarom? Voor de leek volslagen onduidelijk.
pi_164390816
Voetbal en Tennis. In bijna alle andere sporten is een Olympische medaille het ultieme doel voor een sporter, op de OS hangen deze sporten er maar een beetje bij. De tennissers hebben 4 toernooien per jaar die hoger aangeschreven staan, en bij voetbal blijven het EK en WK evenementen die veel hoger aangeschreven staan als we het over landenploegen hebben.
pi_164391199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:23 schreef Boezeidekoe het volgende:
Voetbal en Tennis. In bijna alle andere sporten is een Olympische medaille het ultieme doel voor een sporter, op de OS hangen deze sporten er maar een beetje bij. De tennissers hebben 4 toernooien per jaar die hoger aangeschreven staan, en bij voetbal blijven het EK en WK evenementen die veel hoger aangeschreven staan als we het over landenploegen hebben.
dat zag je wel aan Djokovic nadat hij verloor van Del Potro :{w
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164391534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Bij springen weet ik na afloop direct wie er heeft gewonnen.

Bij dressuur moet je eerst de jury nog even afwachten. Ik herinner me de Spelen van Londen nog waar een Britse amazone het onderdeel won. Waarom? Voor de leek volslagen onduidelijk.
Is ook zeker waar wat je daar zegt. Het is alleen interessant voor kijkers die er wat verstand van hebben. Maar dan heeft het nog wel bestaansrecht toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 13:19:48 #87
pi_164392102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Is ook zeker waar wat je daar zegt. Het is alleen interessant voor kijkers die er wat verstand van hebben. Maar dan heeft het nog wel bestaansrecht toch?
Er zijn ook wk's tango dansen. En op een motorfiets van een enorme schans afspringen. Bestaansrecht hebben betekent niet per se dat het Olympisch hoeft te zijn.

Wat mij betreft mogen alle paardensporten op een apart hippisch wk worden gehouden.
pi_164392184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er zijn ook wk's tango dansen. En op een motorfiets van een enorme schans afspringen. Bestaansrecht hebben betekent niet per se dat het Olympisch hoeft te zijn.

Wat mij betreft mogen alle paardensporten op een apart hippisch wk worden gehouden.
Nou ja, ik weet niet wat de criteria zijn voor Olympisch, maar mij lijkt het iets dat van vroeger uit al gedaan werd (het Griekse) en wat fysiek echt wel het een en ander vergt. En daar hoort dit zeker bij. En dat aparte hippische WK is er uiteraard ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 13:30:27 #89
pi_164392347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet niet wat de criteria zijn voor Olympisch, maar mij lijkt het iets dat van vroeger uit al gedaan werd (het Griekse) en wat fysiek echt wel het een en ander vergt. En daar hoort dit zeker bij. En dat aparte hippische WK is er uiteraard ook.
Ik denk niet dat Hercules een Piaffe deed op Pegasus. :-)

Maar, laten we de discussie verder maar rusten. Het zijn veel NL medailles in elk geval.
pi_164392396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Hercules een Piaffe deed op Pegasus. :-)

Maar, laten we de discussie verder maar rusten. Het zijn veel NL medailles in elk geval.
Toch wel (en laten we het rusten). De basis ligt namelijk in de cavalerie. Het was wel erg handig als je je paard zijwaarts, achterwaarts en andere kunsten kon laten doen.
  Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 14:52:30 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164395495
Alle jury sporten weg...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164395581
darts, korfbal, fierljeppen _O_
  Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 14:55:17 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164395634
kanorugby, onderwaterhockey en schaakboxen mogen er van mij wel bij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164633249
Kanopolo erbij!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:20:47 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_164633298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:54 schreef TheJanitor het volgende:
darts, korfbal, fierljeppen _O_
eens gegarendeerd goud voor Nederland
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_164633419
Komen:
- Darten
- Skeeleren
- Skateboarden
- Honkbal/softbal
- Surfen
- Korfbal
- Squash
- Bowlen
- Snooker
- Karate
- Auto/motorrace
- Cricket
- MMA
- Klimmen

Gaan:
- Alle gemixte shit zoals triatlon enz. verder hoeft van mij niks echt te gaan alleen wat minder afstanden bij atletiek/zwemmen/schieten enz.

En qua gewichtheffen zou ik niet de clean and jerk doen maar ook squat/deadlift/benchpress zoals bij de sterkste man ter wereld oid
It’s coming home
pi_164635402
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:13 schreef Beregd het volgende:
Een rittenkoers in het wielrennen :Y
Een echte iron man :Y
Dit.

Een ironman zou echt wel vet zijn. Dan zijn de echte sportmannen/vrouwen. In ieder geval op uithoudingsvermogen gebied dan.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_164635691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:50 schreef Googke het volgende:
Raar dat triathlon er niet in is. Zowat een van de zwaarste sporten die op een dag gedaan kan worden.
Zeker in

In:
-Triathlon
-Wat vechtsporten/worstelen
-Veldrijden (maken wij Belgen ook eens kans op wat medailles :+ )
-Korfbal
-Pentaque (gemiddelde leeftijd 70-80 jaar)
-Rittenklassement bij wielrennen
-Futsal en beachsoccer als beachvolleybal toch bestaat.
-Acrobatische gymnastiek
-Motocross

Out:
Minder zwemnummers en en loopafstanden, er zijn een triljoen afstanden.
Paardensport
Voetbal (niet geschikt omdat het een vereldeld beloftentoernooi is)
Mathieu vd Poel rijdt al die belgen aan gort dan ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_164637629
IN:

Ik weet niet hoe het heet maar die sport die de Romeinen beoefenden waarin een man met een drietand en een visnet het opneemt tegen een man met een kort zwaard, een groot rechthoekig schild en zware bepantsering op een zanderige ondergrond.
pi_164637701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:36 schreef AmaninFull het volgende:
IN:

Ik weet niet hoe het heet maar die sport die de Romeinen beoefenden waarin een man met een drietand en een visnet het opneemt tegen een man met een kort zwaard, een groot rechthoekig schild en zware bepantsering op een zanderige ondergrond.
Da's een mooie sport! Obelix kan dat ook goed, maar niet geheel volgens de regels. Die slaat hem op zijn kop en gooit dan het netje er over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')