In het wilde oosten is het nog 1995quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:43 schreef AwayTL het volgende:
Ik vind 9 nog vroeg! Hier in the middle of nowhere krijg je de eerste echo pas met 11 a12 om de termijn te bepalen. Nog een 20 weken echo and that is it.
Ik bel ook nog in als ik het internet op wil! Hopelijk wil niemand mij nu bellenquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
In het wilde oosten is het nog 1995
Maar was frans dan p50? Hij was toch best licht bij geboorte? Of kwam dat meer doordat hij iets vroeger was?quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:48 schreef AwayTL het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, ik denk ook wel dat het genoeg is.
Toen ik bij de tweede elke keer een groeiecho heb gehad, terwijl hij gewoon elke keer p50 was, vond ik dat echt kul.
Hij was 2760 (of 2790 ofzo) bij 38 weken. Geen spekkert, maar voor de termijn niet extreem klein. Ik maak gewoon geen kinderen van 5 kgquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Maar was frans dan p50? Hij was toch best licht bij geboorte? Of kwam dat meer doordat hij iets vroeger was?
Suze was met een weekje later 3600 gramquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hij was 2760 (of 2790 ofzo) bij 38 weken. Geen spekkert, maar voor de termijn niet extreem klein. Ik maak gewoon geen kinderen van 5 kg.
Tijdens de echo's he, niet na de geboorte. Met 33 + 2 weken zat hij op 2190 gr, dat was om en nabij de p50.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Suze was met een weekje later 3600 gram. Dacht dat dat (3500 - 3600) zo'n beetje P50 was idd
Nee, dat is dan meteen de termijn echoquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:43 schreef Crumpette het volgende:
Meldmijn baby doet ook niet mee.
Succes ikke!![]()
Fazz, das gek idd! En dan een week later termijn? Naja voor het eindresultaat maakt het niet uit natuurlijkmaar ik snap je baal.
Ik zie er ook geen kwaad in. Ik denk zelf alleen dat er veel meer rode vlaggen zijn als je vaker meet, omdat je maar beter 500 keer te vaak onnodig ingegrepen kan hebben dan 1 keer te weinig.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Always, mijn broertje werd in 1990 ook probleemloos thuis geboren. Termijn was 39+6 en hij woog 2470 gram. Kind heeft het altijd prima gedaan, maar de verloskundige zei toen wel dat ze ze volgens het protocol eigenlijk naar het ziekenhuis had moeten sturen. Met groeiecho's was hij waarschijnlijk niet thuis geboren.
En ja, medisch gezien is het niet nodig om meer dan de termijnecho en de SEO te hebben. En als je je zeker voelt ook niet. Maar als je erg onzeker bent, voor welke reden dan ook, is het toch wel fijn dat het gewoon kán tegenwoordig.
Ik was opzekers doorgedraaid als ik bij Mauw had moeten wachten tot 12 weken. Ik stortte met zeven weken al helemaal in.
En nee, natuurlijk was dat anders geweest als we in 1990 hadden geleefd maar dat doen we nu eenmaal niet. We leven in 2016, we weten wat er allemaal mogelijk is en ik zie er zelf niet zo veel kwaad in om van die mogelijkheden gebruik te maken
hahaha nee, dat geloof ik ook niet hoorquote:Op maandag 8 augustus 2016 10:22 schreef AwayTL het volgende:
Bij bloed maken ze hier vast ook wel eerder een echo hoor, we zijn niet helemaal zo'n lomp boeren volk zonder emphatie![]()
.
Dittemquote:Op maandag 8 augustus 2016 10:28 schreef AwayTL het volgende:
Ik ben ook helemaal niet tegen extra/ vroeg echo'en. Ik ben tegen echo'en omdat het kan en die kosten declareren in (uit?) de 'zorgpot'.
De curve voor jongens ligt een stukje hoger dan die van meisjes. Dat kan het verschil verklaren.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Suze was met een weekje later 3600 gram. Dacht dat dat (3500 - 3600) zo'n beetje P50 was idd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |