?quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben trouwens geen donor.
Omdat ik weet hoe ik doodga dat ik dan niks meer kan geven. Én een behoorlijk deel van mijn organen zijn door m'n ziekte toch niks waard.
Zo kan ik ook geen bloed geven (zou dat wel graag willen).
En waarom niet?quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heel waarschijnlijk een hartaanval (vergrote kans op hart- en vaatziekte) en dan binnen een paar minuten hebben je organen geen zuurstof meer en zijn ze waardeloos.
De kans dat ik het dan op tijd red (in het ziekenhuis komen en dat de chirurg ze eruit kan halen) is nihil.
Daarbij ben ik van mening dat je niet verder kan leven in het hiernamaals als je organen hebt afgestaan.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat je dan niet compleet bent.
Ik zal wel te nuchter zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben ook donor.
Ik vind ook dat iedereen wettelijk verplicht donor moet zijn.
Waarom? Omdat je dood bent. Je hele "zijn" is weg, je identiteit is weg.
Er is ook geen ziel of geest, of al die bullshit. Je bent voor eeuwig weg.![]()
Zoals John Cleese zo mooi zei in Monthy Python: "It has ceased to be."
Als je begraven wordt zul je sowieso vergaan. Dus beter dat er nog dingen gebruikt kunnen worden om anderen te helpen, dan dat het door wormen opgegeten wordt. Het vergaat hoe dan ook.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ze gaan niet zomaar in je wroeten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Na je dood gaat het uitvaartcentrum in je wroeten. Het idee dat je lichaam na je dood met rust wordt gelaten is echt een illusie.
Waarschijnlijk denken die mensen dat ze zonder een long niet kunnen ademen in de hemel.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]![]()
Dus als je een nier mist of een long dan mag je er ook niet meer bij?
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik geloof dat je dan niet verder kan (leven) in het hiernamaals, dus ben ik voor de zekerheid geen donor.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]![]()
Dus als je een nier mist of een long dan mag je er ook niet meer bij?
Dit hebben volgens mij heel veel mensen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
dus ben ik voor de zekerheid geen donor.
Ik geloof wel dat er min of meer een levensbestemming is voor iedereen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Grijpt de natuur niet in... Dus als je onder een auto loopt en een orgaan nodig hebt, dan grijpt de natuur in?
Ik vind dat een erg merkwaardige gedachte, omdat als je doodgaat je lichaam sowieso vergaat. Dan komt dat wat Strawberry aanstipte er nog bij: wat als je bij leven al een orgaan of een ander een deel van je lichaam mist, dan kun je niet meer verder leven in het hiernamaals (waarvan alleen het bestaan mij al klinkklare onzin lijkt, daar niet van)?quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heel waarschijnlijk een hartaanval (vergrote kans op hart- en vaatziekte) en dan binnen een paar minuten hebben je organen geen zuurstof meer en zijn ze waardeloos.
De kans dat ik het dan op tijd red (in het ziekenhuis komen en dat de chirurg ze eruit kan halen) is nihil.
Daarbij ben ik van mening dat je niet verder kan leven in het hiernamaals als je organen hebt afgestaan.
Juist ja, dus ik moet maar geen nieuwe nier accepteren omdat de natuur heeft besloten dat mijn nieren zijn gestopt?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:50 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er min of meer een levensbestemming is voor iedereen.
Ik ben al een paar keer voor m'n flikker geredenWaarvan 1 keer ook heel anders had kunnen aflopen. En van daaruit weet ik dat er daadwerkelijk meer is en een moment om een keuze te maken. Dus of een ongeluk daadwerkelijk wel of niet natuurlijk is kan ik niet zeggen, maar als het je tijd niet is krijg je blijkbaar dus wel een helpende hand toegediend.
Daar ga ik niet over, maar ik wil geen organen van een ander.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Juist ja, dus ik moet maar geen nieuwe nier accepteren omdat de natuur heeft besloten dat mijn nieren zijn gestopt?
Dus je verkiest de dood over een nieuwe leven beginnen met een orgaan van een ander?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:56 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over, maar ik wil geen organen van een ander.
Als jij daarmee geen probleem hebt moet je dat vooral doen, ik keur het niet af, alleen ikzelf sta er niet voor open.
Die nieuwe nier is de helpende hand die naar jou wordt uitgestoken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Juist ja, dus ik moet maar geen nieuwe nier accepteren omdat de natuur heeft besloten dat mijn nieren zijn gestopt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |