abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:11:04 #101
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_164294249
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:29 schreef bert888 het volgende:
Hoe dom kun je zijn als je dood bent dat je dan nog wat aan je lichaam heb.
Heeft niets met eigenwaarde te maken.
Ja maar het is toch nog steeds ''jouw'' lichaam? ookal ben je dood?
Je laat jezelf toch niet zomaar wegbranden alsof je nooit bestaan hebt.

Nouja, veel mensen hier in dit topic ook doen dit dus wel.
Ik snap het nog steeds niet. Maar misschien ligt het ook wel aan mij dan.

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Orgaandonor met voorkeur voor cremeren hier :) Ik snap juist niet waarom mensen per se begraven willen worden. Of je nou onder de grond gestopt wordt of verast, je nabestaanden zullen jou nooit meer in het echt zien. Hooguit een steen met je naam erop (of een urn). Voortleven doe je in hun herinneringen
Maar waarom wil jij dan persee gecremeerd worden en niet begraven? het idee dat je jezelf laat wegbranden alsof je nooit bestaan hebt overheest bij jou dus totaal niet?
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:14:53 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164294345
Wees blij dat sommige mensen zich laten cremeren, dat houdt de prijzen van graven tenminste nog een beetje betaalbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:16:28 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164294404
TS, want denk je dat er gebeurt met je overschot wanneer na een aantal jaren de plek waar je begraven bent niet meer betaald wordt?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 augustus 2016 @ 13:16:34 #104
39237 crew  H_T
2733
pi_164294409
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:11 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Maar waarom wil jij dan persee gecremeerd worden en niet begraven? het idee dat je jezelf laat wegbranden alsof je nooit bestaan hebt overheest bij jou dus totaal niet?
Nee :). Ik zie ook niet in waarom wegbranden zou leiden tot 'nooit bestaan' en in een gat in de grond stoppen niet.

Het mooie aan een crematie vind ik dat je dan niet dat deprimerende gesjok achter een kist aan hebt, en een schepje aarde op de kist gooien. Speeches zijn geweest, kist gaat weg en op naar de receptie na afloop, bij voorkeur met bier en bitterballen. Ik vind niet dat mijn uitvaart een feestje moet worden, maar na de plechtigheid mag het best een beetje gezellig worden.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:16:59 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164294426
quote:

Wat is het verschil met wegrotten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:23:10 #106
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164294606
quote:

[..]

Ja maar het is toch nog steeds ''jouw'' lichaam? ookal ben je dood?
Je laat jezelf toch niet zomaar wegbranden alsof je nooit bestaan hebt.

Nouja, veel mensen hier in dit topic ook doen dit dus wel.
Ik snap het nog steeds niet. Maar misschien ligt het ook wel aan mij dan.

[..]

En wat als je nabestaanden je graf niet meer kunnen betalen? Dan wordt je geruimd, besta je ook niet meer.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:27:22 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164294702
Voor nabestaanden die er waarde aan hechten, kan ik me prima voorstellen dat die er troost in kunnen vinden om nog een graf te kunnen bezoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:29:12 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164294747
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:27 schreef Lienekien het volgende:
Voor nabestaanden die er waarde aan hechten, kan ik me prima voorstellen dat die er troost in kunnen vinden om nog een graf te kunnen bezoeken.
Maar dat kan ook met een urn.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:29:50 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164294768
quote:
Kan ook als je gecremeerd bent :). Mijn opa is gecremeerd, maar heeft toch een grafsteen :).
pi_164295197
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:20 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

het is uiteraard niet verboden, maar het is er de situatie niet naar. Het luistert heel nauw, de periode tussen overlijden op de IC en de uitname van organen mag maar een beperkte periode duren, dus er moet heel hard en snel gewerkt worden om dit voor elkaar te krijgen. Indien er een zogenoemde heart beating procedure gedaan wordt, zijn er zelfs 3 (of meer) teams aanwezig en sta je als operatie assistent tijdens de ingreep met soms 6 artsen tegelijkertijd aan tafel die moeten worden voorzien van instrumentarium. Er is doodgewoon geen tijd voor grappen. Wanneer de "rust" is wedergekeerd, wordt er wel weer gekletst maar nooit te nadele over een donor of ontvanger.

Voor tijdens en na een procedure moet er logistiek ook ontzettend veel geregeld worden. Zoals transport van alle benodigde teams ter plekke (met ambutaxi's, ambulances, vliegtuigen) alle ontvangende ziekenhuizen, het transport en registratie van alle organen die geļmplanteerd moeten worden (taxi's,vliegtuigen eurotransplant) het op de juiste manier inpakken van alle organen incl alle juiste administratie.

Hart- en longenteams komen vanuit het ontvangende ziekenhuis naar het donerende ziekenhuis, verwijderen het orgaan, inspecteren deze, pakken deze in en nemen deze vervolgens mee naar het ontvangende ziekenhuis en patiėnt en implanteren vervolgens het orgaan.
'er is doodgewoon geen tijd voor grappen' :D
...
pi_164295371
Wat heeft je organen afstaan als je dood bent nou weer te maken met eigenwaarde. Ik ben orgaandonor, evenals stamcel donor.

Omdat ik me er goed bij voel om anderen daar wellicht mee te helpen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:55:06 #112
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164295572
Misschien heb je dit al beantwoord maar heb dit niet zo snel terug kunnen lezen, wil je zelf wel organen als je die ooit nodig blijkt te hebben?
pi_164295585
En ts, sla je dan aub ook je donororgaan af als je er ooit een nodig hebt? Of iig als er geen andere op de lijst staat die wel donor is?
pi_164295600
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:55 schreef LPFAN het volgende:
Misschien heb je dit al beantwoord maar heb dit niet zo snel terug kunnen lezen, wil je zelf wel organen als je die ooit nodig blijkt te hebben?
Ow...
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:01:24 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164295757
quote:
Dat is idd een reden, ik hecht daar persoonlijk wel aan, mijn ouders hechten daar echter niet dusdanig aan dat zij begraven willen worden, zij willen gecremeerd worden, ook goed, hun keuze.

Mijn 5-jarige met gevoel voor drama vond het overigens geweldig dat hij nog even met zijn overgrootvader kon "praten" toen we bij het graf van mijn grootouders waren, en die zijn in 1957 en 1966 overleden, zelfs ik heb ze niet gekend.

Nog zo'n jong kind hebben is bij ons overigens wel een reden om een privégraf met een lang grafrecht te willen, als een van ons overlijdt voor hij volwassen is iig.
Ik zou het enorm triest vinden als hij een graf op zijn 18de al niet meer zou kunnen bezoeken omdat het dan geruimd is.

Maar goed, organen doneren vind ik geen enkel probleem, ik kan er niets meer mee en als ik het leven van een ander er mee kan verlengen/verbeteren dan graag.
Het enige dat me wel enigszins tegenstaat is dat een figuur als Holleeder je hart zou kunnen krijgen, dat zou ik dan wel weer vervelend vinden, maar ook voor hem is dat waarschijnlijk een enorme vooruitgang, want mijn hart is lang niet zo zwart als het zijne.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:01:25 #116
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164295759
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Ow...
Haha :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:05:47 #117
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164295866
Maar het is wel jammer dat het mensen zo tegen staat om hun organen te doneren na hun dood. Hierdoor zijn de wachtlijsten zo lang, en overlijden mensen voordat ze aan de beurt zijn. Ik weet niet zo de wachtlijsten voor andere organen maar bijvoorbeeld voor een nier is het nu 4 jaar. Gelukkig is dat al korter geworden, want een paar jaar geleden was het 6 jaar, maar er komen nu ook veel levende donoren bij.
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:51:58 #118
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_164297178
Ik vind het vanzelfsprekend om donor te zijn. Wel graag pas na mijn dood hehe.
Zou het prachtig vinden te weten dat na mijn dood iemand verder kan leven of als een gezond mens kan leven dankzij een orgaan van mij. Want in de hemel krijg je toch alles nieuw, die oude spullen (lichaam enz.) kun je dan ook best afstaan, zoals bv je oude kleding aan het leger des heils of oude meubels aan het kringloopcentrum.

Begraven worden of cremeren staat mij absoluut niet aan. Liever zou ik uigedroogd worden bv in een kist boven de grond, in de tropen, in de zon. Of gevoerd aan de dieren, zoals in Nepal waar men een lijk in stukjes hakt en de delen in de lucht gooit en de vogels die grijpen en oppeuzelen. Dat vind ik zinvol, net als het afstaan van organen na mijn dood.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:57:38 #119
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_164297333
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed, organen doneren vind ik geen enkel probleem, ik kan er niets meer mee en als ik het leven van een ander er mee kan verlengen/verbeteren dan graag.
Het enige dat me wel enigszins tegenstaat is dat een figuur als Holleeder je hart zou kunnen krijgen, dat zou ik dan wel weer vervelend vinden, maar ook voor hem is dat waarschijnlijk een enorme vooruitgang, want mijn hart is lang niet zo zwart als het zijne.
Figuren als Holleeder, maar ook bepaalde dictators, politici, zakenlui enz. (hehe) zou ik het bij omdraaien. Die zouden ter beschikking voor orgaandonatie moeten worden vrijgegeven. En niks wachten tot na hun dood. In China is dat de regel, ter dood veroordeelden worden automatisch hun organen uitgenomen en herverdeeld.

Lees net dat men dat aan het afbouwen is, met als doel in 2017 geen automatisch donorschap bij ter dood veroordeelden. Jammer, what a waiste.
Lees uit Trouw:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)hte-gevangenen.dhtml

[ Bericht 8% gewijzigd door LeesFoknl op 07-08-2016 15:11:56 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_164298070
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:06 schreef Vlinderbom het volgende:
Ik heb dat eigenlijk ook met je laten cremeren.
Ik hoor wel eens mensen zeggen, '' anders loop je ook maar weg te rotten onder de grond''
Ik krijg bij dit precies het zelfde gevoel. Ik bedoel, je laat jezelf toch niet zomaar weg branden alsof je nooit bestaan hebt? Wat is dat nou voor onzin.

Ik ben daar eens dieper over gaan nadenken, en ik vraag me dan af; hebben de mensen die totaal geen problemen hebben om donor te worden of zichzelf te laten cremeren dan geen eigenwaarde?
Of vinden mensen het gewoon stoer om te zeggen dat ze zichzelf laten cremeren?
Nou ga maar alvast sparen dan voor een eeuwig graf...
Na hoeveel jaar worden ze tegenwoordig ontruimt, 10 jaar? Wat gebeurd er dan met het graf, worden de laatste restanten alsnog verbrand?

Veder Donor worden moet iedereen lekker voor zich weten, zolang de overheid dat maar niet gaat beslissen is er niet echt een terechte klacht..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:38:47 #121
47102 Elvi
miemkwien
pi_164298575
Na 15 jaar (ongeveer) worden graven geruimd, tenzij je extra wil betalen. Alle botten van de geruimde graven worden of met zn allen in 1 kuil gedaan en begraven, of verbrand en verstrooid, of verpulverd.
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:42:05 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164298701
Het ligt aan de begraafplaats, sommige begraafplaatsen hebben gedeelde graven die na 10 jaar al geruimd worden, andere begraafplaatsen hebben genoeg ruimte om graven na 25 jaar nog niet te ruimen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_164299045
Ik sta geregistreerd als donor. Zonder uitzonderingen. Verder wil ik gecremeerd worden. Ik heb totaal niet het idee dat mijn bestaan daarmee (een soort van) zal worden ontkend en dan nog, al zou ik dat idee wel hebben, dat zou mij echt helemaal niks uitmaken. :N

Dood is voor mij echt dood. Het Grote Niets. Alle dingen die mijn persoon nog bij leven aangingen, doen dan totaal niet meer ter zake en ik vind dat eerlijk gezegd ook juist een heel prettig idee. Hoe één en ander voor mijn nabestaanden zal zijn, is voor mij dan nog het enige dat (wél) telt.

Overigens, ik moet eerlijk zeggen dat ik juist door dit topic toch een beetje begin te twijfelen aan mijn donorcodicil :@ (maar dat heeft niks met de argumenten van de TS van doen!).
Tails tell tales
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:57:38 #124
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164299076
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:56 schreef Forbry het volgende:
Ik sta geregistreerd als donor. Zonder uitzonderingen. Verder wil ik gecremeerd worden. Ik heb totaal niet het idee dat mijn bestaan daarmee (een soort van) zal worden ontkend en dan nog, al zou ik dat idee wel hebben, dat zou mij echt helemaal niks uitmaken. :N

Dood is voor mij echt dood. Het Grote Niets. Alle dingen die mijn persoon nog bij leven aangingen, doen dan totaal niet meer ter zake en ik vind dat eerlijk gezegd ook juist een heel prettig idee. Hoe één en ander voor mijn nabestaanden zal zijn, is voor mij dan nog het enige dat (wél) telt.

Hier kan ik mij in vinden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:29:10 #125
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_164300138
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:44 schreef sacha het volgende:

[..]

'er is doodgewoon geen tijd voor grappen' :D
_O-
  roze zondag 7 augustus 2016 @ 16:31:39 #126
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164300223
Ik ben donor omdat ik zelf ook hoop dat ik een orgaan kan krijgen als het nodig is. Waarom dan niet iemand anders ook helpen als ik toch dood ben?
Your beauty never ever scared me.
pi_164301056
Ik ben donor zonder uitzonderingen. Best 'waardevol' ook, want ik rijd motor (hoe cru het ook is). Of ik begraven of gecremeerd word, laat ik over aan de nabestaanden. Ik weet dat mijn vader bijvoorbeeld graag een plek zou hebben om 'op bezoek' te gaan, dus die zou me liever begraven. Nou, prima. Als er meerdere nabije nabestaanden zijn later, moeten ze onderling maar bekijken waar iedereen zich goed bij voelt, maar ik wil wel duidelijk maken wie naar mijn idee veto heeft als men er onderling niet uitkomt. Momenteel zijn dat nog mijn ouders.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 7 augustus 2016 @ 17:05:28 #128
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164301166
Mijn ouders weten dat ik gecremeerd wil worden en dat ik donor ben. Ik "hoop" dat hun eerder gaan als ik, maar goed door mijn ziekte is de kans altijd aanwezig dat ik eerder ga.
pi_164302783
Ik ben trouwens geen donor.

Omdat ik weet hoe ik doodga dat ik dan niks meer kan geven. Én een behoorlijk deel van mijn organen zijn door m'n ziekte toch niks waard.

Zo kan ik ook geen bloed geven (zou dat wel graag willen).
pi_164302883
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben trouwens geen donor.

Omdat ik weet hoe ik doodga dat ik dan niks meer kan geven. Én een behoorlijk deel van mijn organen zijn door m'n ziekte toch niks waard.

Zo kan ik ook geen bloed geven (zou dat wel graag willen).
?
Tails tell tales
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:11:30 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164302946
Hoe weet je hoe je doodgaat? Tenzij je het zelf doet, maar euh?
pi_164303412
Heel waarschijnlijk een hartaanval (vergrote kans op hart- en vaatziekte) en dan binnen een paar minuten hebben je organen geen zuurstof meer en zijn ze waardeloos.

De kans dat ik het dan op tijd red (in het ziekenhuis komen en dat de chirurg ze eruit kan halen) is nihil.

Daarbij ben ik van mening dat je niet verder kan leven in het hiernamaals als je organen hebt afgestaan.
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:41:47 #133
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164303684
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heel waarschijnlijk een hartaanval (vergrote kans op hart- en vaatziekte) en dan binnen een paar minuten hebben je organen geen zuurstof meer en zijn ze waardeloos.

De kans dat ik het dan op tijd red (in het ziekenhuis komen en dat de chirurg ze eruit kan halen) is nihil.

Daarbij ben ik van mening dat je niet verder kan leven in het hiernamaals als je organen hebt afgestaan.
En waarom niet? :')
pi_164304373
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

En waarom niet? :')
Omdat je dan niet compleet bent.
pi_164304736
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

:') het hiernamaals sws :') :') :')
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:19:53 #136
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164304761
Ik ben ook donor.
Ik vind ook dat iedereen wettelijk verplicht donor moet zijn.

Waarom? Omdat je dood bent. Je hele "zijn" is weg, je identiteit is weg.
Er is ook geen ziel of geest, of al die bullshit. Je bent voor eeuwig weg. :W

Zoals John Cleese zo mooi zei in Monthy Python: "It has ceased to be." :)

Als je begraven wordt zul je sowieso vergaan. Dus beter dat er nog dingen gebruikt kunnen worden om anderen te helpen, dan dat het door wormen opgegeten wordt. Het vergaat hoe dan ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:20:16 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164304782
quote:

[..]

Ik zal wel te nuchter zijn.
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:20:40 #138
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164304795
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben ook donor.
Ik vind ook dat iedereen wettelijk verplicht donor moet zijn.

Waarom? Omdat je dood bent. Je hele "zijn" is weg, je identiteit is weg.
Er is ook geen ziel of geest, of al die bullshit. Je bent voor eeuwig weg. :W

Zoals John Cleese zo mooi zei in Monthy Python: "It has ceased to be." :)

Als je begraven wordt zul je sowieso vergaan. Dus beter dat er nog dingen gebruikt kunnen worden om anderen te helpen, dan dat het door wormen opgegeten wordt. Het vergaat hoe dan ook.
Eens.
pi_164304925
quote:

[..]

:')

Dus als je een nier mist of een long dan mag je er ook niet meer bij?
pi_164304955
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:57 schreef Elvi het volgende:

[..]

Na je dood gaat het uitvaartcentrum in je wroeten. Het idee dat je lichaam na je dood met rust wordt gelaten is echt een illusie.
Ze gaan niet zomaar in je wroeten.
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:25:15 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164304958
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denken die mensen dat ze zonder een long niet kunnen ademen in de hemel.
Tsja, er zit wel wat in. :P
pi_164305134
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik geloof dat je dan niet verder kan (leven) in het hiernamaals, dus ben ik voor de zekerheid geen donor.
pi_164305172
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:20 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik zal wel te nuchter zijn.
Ik denk over sommige dingen wel ver na, ja. But that's me... ;)
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:37:04 #144
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164305485
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
dus ben ik voor de zekerheid geen donor.
Dit hebben volgens mij heel veel mensen.
Het "wat als".
pi_164306083
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Grijpt de natuur niet in... Dus als je onder een auto loopt en een orgaan nodig hebt, dan grijpt de natuur in? :')
Ik geloof wel dat er min of meer een levensbestemming is voor iedereen.
Ik ben al een paar keer voor m'n flikker gereden :') Waarvan 1 keer ook heel anders had kunnen aflopen. En van daaruit weet ik dat er daadwerkelijk meer is en een moment om een keuze te maken. Dus of een ongeluk daadwerkelijk wel of niet natuurlijk is kan ik niet zeggen, maar als het je tijd niet is krijg je blijkbaar dus wel een helpende hand toegediend.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164306218
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Ik vind dat een erg merkwaardige gedachte, omdat als je doodgaat je lichaam sowieso vergaat. Dan komt dat wat Strawberry aanstipte er nog bij: wat als je bij leven al een orgaan of een ander een deel van je lichaam mist, dan kun je niet meer verder leven in het hiernamaals (waarvan alleen het bestaan mij al klinkklare onzin lijkt, daar niet van)? :?
Tails tell tales
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:53:47 #147
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164306228
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:50 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat er min of meer een levensbestemming is voor iedereen.
Ik ben al een paar keer voor m'n flikker gereden :') Waarvan 1 keer ook heel anders had kunnen aflopen. En van daaruit weet ik dat er daadwerkelijk meer is en een moment om een keuze te maken. Dus of een ongeluk daadwerkelijk wel of niet natuurlijk is kan ik niet zeggen, maar als het je tijd niet is krijg je blijkbaar dus wel een helpende hand toegediend.
Juist ja, dus ik moet maar geen nieuwe nier accepteren omdat de natuur heeft besloten dat mijn nieren zijn gestopt?
pi_164306348
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Juist ja, dus ik moet maar geen nieuwe nier accepteren omdat de natuur heeft besloten dat mijn nieren zijn gestopt?
Daar ga ik niet over, maar ik wil geen organen van een ander.
Als jij daarmee geen probleem hebt moet je dat vooral doen, ik keur het niet af, alleen ikzelf sta er niet voor open.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:57:41 #149
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164306380
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:56 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Daar ga ik niet over, maar ik wil geen organen van een ander.
Als jij daarmee geen probleem hebt moet je dat vooral doen, ik keur het niet af, alleen ikzelf sta er niet voor open.
Dus je verkiest de dood over een nieuwe leven beginnen met een orgaan van een ander?
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:00:45 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164306501
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Die nieuwe nier is de helpende hand die naar jou wordt uitgestoken.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')